wat ik dus probeer te zeggen is dat de school de velgen betaaldquote:Op maandag 1 mei 2006 22:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je ze wilt verslaan, die drang heb ik ook altijd gehad toen we auto's bouwden. Maar juist daarom, moet je in zaken investeren die je echt sneller maken en niet onder de indruk zijn van dure spullen. Die velgen maken je niks sneller, koop dan goede slicks (goede slicks zijn duurder dan je velgen). Daar win je tenminste tijd mee.
Maar goed, alles is inderdaad beter dan staal. Met lichtmetaal is de koeling van je remmen ook beter, dat kan een voordeel zijn op een circuit met zoveel bochten. Ik zou er alleen weinig aan uitgeven, het geld gebruiken voor secondes op het circuit....
He Broesquote:
kom eens naar de slow chatquote:
mjah wij hebben van die fijne dikke plastic bumpers... ideaal voor de stootblokken op de baan, heeft een van mn klasgenoten al bewezenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:48 schreef tupolev141 het volgende:
op zo'n bochtig circuit is stroomlijn ook niet zo belangrijk. gewoon die lelijke bumpers eraf schroeven. nog minder gewicht![]()
zoiets waren we ook nog van plan jaquote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:23 schreef Drive-r het volgende:
Hm, koplamp eruit halen en daar meer luchttoevoer naar je filter creeren? Heb je ook meteen koudere lucht. Het levert je waarschijnljk weinig op, maar staat wel heerlijk lomp...
ff googlen, maar als je even gelezen had, had je gezien dat wij ze zelf hebben gemaaktquote:Op maandag 29 mei 2006 21:26 schreef Kolkie het volgende:
yeah, wat kosten die polyurethaan (toch?) bussen en waar scoor je die?
nylon dus....quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:30 schreef Kolkie het volgende:
ik snap ook dat je ze zelf gemaakt hebt maar ik lees nergens welk materiaal en ik lees ook nog nergens waar je die zooi vandaan hebt. Kost dat?
nope, want we zijn weer ergens achter gekomen... de jongens met schijfremmen achter hebben ook ABS... en dat hebben ze nodig ook aangezien de wagen achter overberemd is.. wij hebben geen ABS en we willen ook niet dat de wagen achter te gauw blokkeert dus houden we het lekker bij deze trommelremmenquote:Op maandag 12 juni 2006 23:22 schreef Repeat het volgende:
Heel vet idd, maar ga je nog wat aan die brommerremmen doen ?
Je haalt voor vrij weinig centjes een remdruk verdeler en dan is dat probleem ook opgelost... Erg leuk klusje om te doen en er zijn vast simpele remsetjes voor achteren verkrijgbaar....quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:38 schreef Youp het volgende:
[..]
nope, want we zijn weer ergens achter gekomen... de jongens met schijfremmen achter hebben ook ABS... en dat hebben ze nodig ook aangezien de wagen achter overberemd is.. wij hebben geen ABS en we willen ook niet dat de wagen achter te gauw blokkeert dus houden we het lekker bij deze trommelremmenwe hebben echter wel nog een achteras liggen met schijven
klopt, maar we moeten prioriteiten stellenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je haalt voor vrij weinig centjes een remdruk verdeler en dan is dat probleem ook opgelost... Erg leuk klusje om te doen en er zijn vast simpele remsetjes voor achteren verkrijgbaar....
nope dat gaat niet... is de slang niet lang genoeg voor.....quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:12 schreef Drive-r het volgende:
Kunnen die reservoir niet aan de binnenkant? Wij hadden ze gewoon bij de veerpoten achter zitten, dat werkt makkelijker en gaat natuurlijk minder snel naar de klote...
welke techniek?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:28 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En heb je al ontzag voor de techniek van opel gekregen?![]()
mjah we moeten nog maar eens gaan kijken naar een betere oplossing maar het leek echt totaal niet te passen op een andere manier.....quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:27 schreef Drive-r het volgende:
Hm, als je de laatste foto bekijkt, zou je denken dat die slang ook wel via de wielkast naar binnen moet kunnen... Lijkt me behoorlijk risicovol dit...
ten eerste moet de kat blijven zitten onder een groep N auto volgens de regelementen, maar daar hebben we een beetje schijt aan aangezien we toch geen officiele wedstrijden gaan rijden... ten tweede, dan krijgen we een vermogens winst en dat is leuk en aardig maar we willen puur naar het onderstel kijken wat ons dat voor winst oplevert ten opzichte van de vorige keer toen we volledig standaard redenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:50 schreef Sloper het volgende:
Waarom de kat niet verwijderen? En de middendemper voor een BreeZaH-sound?
als ik er zelf geen geld in zou hoeven steken zou ik ook de eerste zijn die zoiets zou willen doenquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:55 schreef Drive-r het volgende:
Goed werk! Die potjes binnen zijn veel makkelijker, leuk om te zien dat het toch kon. Succes morgen!
Dit is voor mij echt een ellende topic, ik heb zo'n zin om zelf weer een rallywagen op te bouwen, maar dat zit er voorlopig niet in. Het hele klussen van een rallywagen is zoveel leuker dan een auto restaureren, je mag opeens overal zelf oplossingen voor klussen... lekker beunen....
Ach, dat is mogelijk, moet je er alleen wel veel tijd in steken. Ik heb zo drie seizoen kunnen rallyrijden...quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
als ik er zelf geen geld in zou hoeven steken zou ik ook de eerste zijn die zoiets zou willen doen
Dat alles op alles past, zeer makkelijk te sleutelen en goedkope onderdelen, makkelijk te vinden.quote:
Dat willen wij dus ook zienquote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:11 schreef Youp het volgende:
we hebben btw de films van de onboard cam al bekeken en die zijn werkelijk super om te zien!
dat word een beetje te groot om op internet te posten ben ik bangquote:
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:11 schreef Youp het volgende:
voorproefje!! de foto's staan op school op het netwerkik heb ze alleen thuis nog niet helaas dus ik kan nog niet alles resizen en uploaden...
[afbeelding]
oeps![]()
![]()
Goed bezigquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:11 schreef Youp het volgende:
voorproefje!! de foto's staan op school op het netwerkik heb ze alleen thuis nog niet helaas dus ik kan nog niet alles resizen en uploaden...
[afbeelding]
oeps![]()
![]()
OMFG dit is wel erg vetquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:11 schreef Youp het volgende:
voorproefje!! de foto's staan op school op het netwerkik heb ze alleen thuis nog niet helaas dus ik kan nog niet alles resizen en uploaden...
[afbeelding]
oeps![]()
![]()
Als ik kan doe ik dat zekerquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:45 schreef Youp het volgende:
[..]
volgende keer kom je maar kijken!![]()
(eind september ergens)
nou eerst gaat het monster 15cm omlaag ofzoquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:47 schreef Drive-r het volgende:
Nu is het tijd voor een stap verder. Dikkere remmen, full slicks, voor alles zo slap mogelijk, achter zo stijf mogelijk en dan kun je zo hard remmen dat de achterwielen los komen! Maar mooi om nu al die foto's te zien op twee wielen. Je ziet het veel bij rallywagens, maar het blijft mooi...
Hm, twee wielen lukt je ook nog wel zonder slicks. Even kijken of ik hier nog foto's van heb (ik in een clio 2.o rs)quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:51 schreef Youp het volgende:
[..]
nou eerst gaat het monster 15cm omlaag ofzoen de volgende stap is KMS en eventueel nog wat andere motortuning plus een sperdiff.. we hadden er btw al full slicks onder, hoe denk je anders dat we op 2 wielen konden rijden?
jep... is gewoon een 2 liter GSi 8vquote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:50 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Wat voor motorblok ligt er nou in, nog steeds een 2.0 gt?
niet met de "marshall powerracers" die op die 17ers zaten in ieder gevalquote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hm, twee wielen lukt je ook nog wel zonder slicks. Even kijken of ik hier nog foto's van heb (ik in een clio 2.o rs)
ja, dat zie je toch! op 2 wielen!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:02 schreef BaraCuda het volgende:
Kunnen jullie ook rijden of wat gaat er allemaal fout?
Hoe hij zit te kijken in die auto!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:54 schreef Youp het volgende:
oja, het team waar we de slicks aan te danken hadden!
venlo bedankt
[afbeelding]
let ook op de omver gereden vlaggenmast
daar zijn we nu mee bezigquote:Op maandag 13 november 2006 20:51 schreef tupolev141 het volgende:
Wat met de 'normale' circuits? Zolder, Zandvoort? Te duur? Teveel regels?
dat had ik nou ookquote:Op woensdag 13 december 2006 21:09 schreef Nerdmans het volgende:
Vet project!
dit is voor t eerst dat ik Slopel wel iets positiefs vind hebben
Nou nog keer C20XE en F20 bak derachter en ritje naar DdV en gaat echt de wereld voor je open.quote:
het is maar een schoolproject en ons schooljaar is bijna ten einde. we gaan nog één keer naar het circuit en dan houdt het op voor de astra. ik zal gerust na m'n volgende opleiding nog zo'n auto bouwen maar dan wordt het toch 100% zeker een achterwielaandrijver.quote:Op vrijdag 15 december 2006 01:14 schreef PNG het volgende:
[..]
Nou nog keer C20XE en F20 bak derachter en ritje naar DdV en gaat echt de wereld voor je open.
Snap je meteen waarom Groep N3 al jaren gedomineerd wordt. Bent er bijna.
jaaaa meer !!! harder !!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:11 schreef Youp het volgende:
voorproefje!! de foto's staan op school op het netwerkik heb ze alleen thuis nog niet helaas dus ik kan nog niet alles resizen en uploaden...
[afbeelding]
oeps![]()
![]()
alle plaatjes zijn dood iigquote:Op zondag 9 maart 2008 11:06 schreef Stellendam het volgende:
Hoe staat het nu ermee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |