abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38795678
Het blijft een machtig project, altijd weer leuk om bij te lezen (en plaatjes te checken). Succes donderdag, met racen!
pi_38797305
Heel vet idd, maar ga je nog wat aan die brommerremmen doen ?
pi_38802867
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:22 schreef Repeat het volgende:
Heel vet idd, maar ga je nog wat aan die brommerremmen doen ?
nope, want we zijn weer ergens achter gekomen... de jongens met schijfremmen achter hebben ook ABS... en dat hebben ze nodig ook aangezien de wagen achter overberemd is.. wij hebben geen ABS en we willen ook niet dat de wagen achter te gauw blokkeert dus houden we het lekker bij deze trommelremmen we hebben echter wel nog een achteras liggen met schijven
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38802941
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 08:38 schreef Youp het volgende:

[..]

nope, want we zijn weer ergens achter gekomen... de jongens met schijfremmen achter hebben ook ABS... en dat hebben ze nodig ook aangezien de wagen achter overberemd is.. wij hebben geen ABS en we willen ook niet dat de wagen achter te gauw blokkeert dus houden we het lekker bij deze trommelremmen we hebben echter wel nog een achteras liggen met schijven
Je haalt voor vrij weinig centjes een remdruk verdeler en dan is dat probleem ook opgelost... Erg leuk klusje om te doen en er zijn vast simpele remsetjes voor achteren verkrijgbaar....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_38815072
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 08:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je haalt voor vrij weinig centjes een remdruk verdeler en dan is dat probleem ook opgelost... Erg leuk klusje om te doen en er zijn vast simpele remsetjes voor achteren verkrijgbaar....
klopt, maar we moeten prioriteiten stellen
pi_38815537
en weer een kleine update,

vandaag is de auto uitgelijnd en we hebben ons bezig gehouden met de uitlaat.................

oh oh.....

en het eindresultaat

en we hebben van onze concurrenten (Team B met de witte astra) een mooie set 17" lichtmetalen wielen gekregen.... zij moeten deze race standaard rijden en wij hadden nog een set 14" stalen velgen over dus hebben we voor deze race geruild nu hebben we die zwarte lichtmetalen 15ers en deze set 17ers om op te gummen en de volgende keer gaan we met rallyvelgjes en slicks als alles goed is

en nog een fototje waar je een van de reservoirtjes van de achterveren kan zien, helaas niet erg optimaal zo onder de auto maar we hadden geen andere keus

de uitlaat maakt overigens geen smerig knetterend ratelend geluid, het klinkt heel beschaafd totaal niet hard en lekker donker (de middendemper en de kat zitten er gewoon nog tussen)
pi_38815669
Kunnen die reservoir niet aan de binnenkant? Wij hadden ze gewoon bij de veerpoten achter zitten, dat werkt makkelijker en gaat natuurlijk minder snel naar de klote...
pi_38815994
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:12 schreef Drive-r het volgende:
Kunnen die reservoir niet aan de binnenkant? Wij hadden ze gewoon bij de veerpoten achter zitten, dat werkt makkelijker en gaat natuurlijk minder snel naar de klote...
nope dat gaat niet... is de slang niet lang genoeg voor.....
pi_38816265
Hm, als je de laatste foto bekijkt, zou je denken dat die slang ook wel via de wielkast naar binnen moet kunnen... Lijkt me behoorlijk risicovol dit...
pi_38818328
En heb je al ontzag voor de techniek van opel gekregen?
De status 'bagger-user' voorbij
pi_38826014
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 17:28 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En heb je al ontzag voor de techniek van opel gekregen?
welke techniek?
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:27 schreef Drive-r het volgende:
Hm, als je de laatste foto bekijkt, zou je denken dat die slang ook wel via de wielkast naar binnen moet kunnen... Lijkt me behoorlijk risicovol dit...
mjah we moeten nog maar eens gaan kijken naar een betere oplossing maar het leek echt totaal niet te passen op een andere manier.....
pi_38833906
Waarom de kat niet verwijderen? En de middendemper voor een BreeZaH-sound?
pi_38838763
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:50 schreef Sloper het volgende:
Waarom de kat niet verwijderen? En de middendemper voor een BreeZaH-sound?
ten eerste moet de kat blijven zitten onder een groep N auto volgens de regelementen, maar daar hebben we een beetje schijt aan aangezien we toch geen officiele wedstrijden gaan rijden... ten tweede, dan krijgen we een vermogens winst en dat is leuk en aardig maar we willen puur naar het onderstel kijken wat ons dat voor winst oplevert ten opzichte van de vorige keer toen we volledig standaard reden de volgende keer gaat de kat er onderuit en maken we waarschijnlijk een open demper voor de middendemper ook rijden we dan met slicks en KMS en misschien nog wat andere dingetjes
pi_38849033
nou ik ben toch nog eens bij de jongens gaan zeuren over de potjes van de achtervering en we hebben toch nog wat plaats gevonden om het aan te passen

steuntje gemaakt, vastgelast en in de primer gezet

en nog een fototje door de ruit

hier werd hij uitgezogen omdat er aardig wat ijzervijlsel enzo in lag van onze zware chirurgische ingrepen (let ook op de andere velgen)

ook zijn er nieuwe stickers geplakt, hier een van "Yes"

en op de zijkanten nog van "approach golf"

en we hebben nog een hele mooie gadget gemonteerd.....

een mooie cam met groothoeklens oid je kan door de linker zijruit kijken, je ziet de bestuurder compleet van zn voeten tot zn hoofd en je ziet natuurlijk zn handen en het stuur, je kan de tellers bekijken, je kan logisch ook door de voorruit kijken en zelfs nog door de rechter zijruit er gaan weer mooie opnames gemaakt worden

en natuurlijk moest wederom gevierd worden dat we er klaar voor zijn, we hebben gedronken op een goede dag morgen

en nog zomaar een plaatje, hier is hij een klein beetje gewassen

pi_38849441
Goed werk! Die potjes binnen zijn veel makkelijker, leuk om te zien dat het toch kon. Succes morgen!

Dit is voor mij echt een ellende topic, ik heb zo'n zin om zelf weer een rallywagen op te bouwen, maar dat zit er voorlopig niet in. Het hele klussen van een rallywagen is zoveel leuker dan een auto restaureren, je mag opeens overal zelf oplossingen voor klussen... lekker beunen....
pi_38849933
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:55 schreef Drive-r het volgende:
Goed werk! Die potjes binnen zijn veel makkelijker, leuk om te zien dat het toch kon. Succes morgen!

Dit is voor mij echt een ellende topic, ik heb zo'n zin om zelf weer een rallywagen op te bouwen, maar dat zit er voorlopig niet in. Het hele klussen van een rallywagen is zoveel leuker dan een auto restaureren, je mag opeens overal zelf oplossingen voor klussen... lekker beunen....
als ik er zelf geen geld in zou hoeven steken zou ik ook de eerste zijn die zoiets zou willen doen
pi_38854199
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

als ik er zelf geen geld in zou hoeven steken zou ik ook de eerste zijn die zoiets zou willen doen
Ach, dat is mogelijk, moet je er alleen wel veel tijd in steken. Ik heb zo drie seizoen kunnen rallyrijden...
pi_38854502
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 20:55 schreef Youp het volgende:

[..]

welke techniek?
[..]
Dat alles op alles past, zeer makkelijk te sleutelen en goedkope onderdelen, makkelijk te vinden.

Oh ja en opel gaat nooit kapot
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:50:39 #44
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_38859293
Kut-auto, kut-project, kut velgen, kut vering en een kut uitlaat.

Maaaaaaaaaaaaaar.....

Lekker stuk vlaai en goed bier
Fear is not an option.
pi_38909693
Nou gister dus wezen scheuren en het was vet! eerst reden we op die 17-ers met bagger banden, de wegligging was zeker verbeterd en iedereen verbeterde ook z'n tijd van de vorige keer terwijl het circuit voral voor de middag nog een beetje glad was.. met deze banden brak de astra wel nog aardig vaak uit... even later reed een team van venlo een astra in puin waardoor wij een setje slicks konden lenen (venlo reed met het standaard onderstel maar wel op slicks) hiermee was het gewoon ONMOGELIJK om de auto nog uit te laten breken... in plaats van dat ging hij gewoon op 2 wielen en er zijn er 2 bijna over de kop gevlogen (die kwamen zeker een meter los), een andere jongen kwam gewoon flink omhoog en ik zelf ook, een paar keer en een keer naar het zeggen zo'n 50-75cm, bloedlink dus en ik me maar afvragen waarom ze telkens met die misselijke gele vlaggen stonden te zwaaien

maargoed de foto's volgen

we hebben btw de films van de onboard cam al bekeken en die zijn werkelijk super om te zien!
pi_38909891
oja, voor de volgende keer word dus de vering gemodificeerd en komt het ding helemaal op de grond te liggen
pi_38911789
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:11 schreef Youp het volgende:

we hebben btw de films van de onboard cam al bekeken en die zijn werkelijk super om te zien!
Dat willen wij dus ook zien
pi_38911869
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:44 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Dat willen wij dus ook zien
dat word een beetje te groot om op internet te posten ben ik bang maar we hebben ze zelf nog niet, na het weekend krijgen we ze op DVD als het goed is en dan moet ik maar eens leren video bewerken om wat mooie stukjes uit te knippen
pi_38912341
voorproefje!! de foto's staan op school op het netwerk ik heb ze alleen thuis nog niet helaas dus ik kan nog niet alles resizen en uploaden...

oeps

pi_38914017
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:11 schreef Youp het volgende:
voorproefje!! de foto's staan op school op het netwerk ik heb ze alleen thuis nog niet helaas dus ik kan nog niet alles resizen en uploaden...

[afbeelding]

oeps

Super project .
Lange benen koud hoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')