Hé, ik ookquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:45 schreef JacMar het volgende:
Ik ben geboren in 1979
Namen van mijn klasgenootjes op de basisschool:
Marije( zo heet ik)
En ik ookquote:
Over die naam hebben wij het hier ook gehad omdatquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:51 schreef Luchtbel het volgende:
Ik vind dat bij Saskia, een Ilse hoort.
Liesje. Nog liever.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:13 schreef bixister het volgende:
ik vind Ilse eigenlijk niet zo. beetje te duits, en de L wordt dan of heel dun of heel dik, daar kan ik niet zo goed tegen (maar trek je niks aan van de eigenaardigheden van bix hoor). dezelfde letters maar dan gehusseld: Lies vind ik veel leuker! maar ja, dat is niet zo handig met een achternaam die met een S begint. maak je er Liesbeth van.
zo, opgelost.
Ik zit met hetzelde probleemquote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:15 schreef LadyS het volgende:
ja, dat zeggen ze idd
Maar we hebben nog geen jongensnaam
Tis momenteel wel een beetje de bad guy uit de Da Vinci Code.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:29 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vind Silas een heel mooie jongensnaam. Zit er de laatste tijd zo vaak aan te denken dat het zo leuk zou zijn om nog een zoontje te hebben dat zo heet. Maar ja, ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren
Marit is leuk... Wij hadden deze ook heeeeeel hoog op het lijstje staan, maar (als het een meisje wordt), wordt het geen Marit... (wel bijna)...quote:Op maandag 8 mei 2006 08:00 schreef sweaty het volgende:
Mijn man en ik zijn er redelijk uit. We hebben al hevige discussies gehad v.w.b het kiezen van een naam. Wat ik mooi vindt, vindt hij niets en andersom. Toen kwamen we op "marit" en ik ga het steeds leuker vinden en tevens mijn man. Mijn man heet Lars en een jongen willen we "Sven" noemen, zo blijven we een beetje in de scandinavische namen (niet dat we het daarom doen).
Bij Marit zie ik echt zo'n superblond kind voor me met blauwe kijkertjes. Dat het blond wordt is denk ik 99% zeker.
Kan ook zijn dat ik het over een paar maanden niet meer leuk vindt, maar dat zien we dan wel weer.
He das lachequote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:44 schreef Luchtbel het volgende:
Rottdog ik ken ook andere mensen die hun dochter Ilse hebben genoemd door Ilse chat!
Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik heb het niet gelezen. Ik ken de naam van vroeger, van die Duitse serie met dat jongetje dat ontsnapt uit het circus.quote:Op zondag 7 mei 2006 00:55 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Tis momenteel wel een beetje de bad guy uit de Da Vinci Code.
Die serie ken ik dan weer niet.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:24 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik heb het niet gelezen. Ik ken de naam van vroeger, van die Duitse serie met dat jongetje dat ontsnapt uit het circus.
quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:48 schreef Lishe het volgende:
Toen ik zwanger was noemden lief en ik mijn buik 'Onze Ban'. Dat klinkt heel grappig in combinatie met lief zijn achternaam.
laat me raden: Kok? Aal? Diet? Aantjes? Kemployé? Doneon? Kroof? Gerik?quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:48 schreef Lishe het volgende:
Toen ik zwanger was noemden lief en ik mijn buik 'Onze Ban'. Dat klinkt heel grappig in combinatie met lief zijn achternaam.
Nee een Ingequote:Op donderdag 4 mei 2006 23:51 schreef Luchtbel het volgende:
Ik vind dat bij Saskia, een Ilse hoort.
of autoquote:
Teveel naar Samson en Gert gekeken. Bobientje is het vriendinnetje van Samson.quote:
Ja ik moet dan meteen aan legionella denken, niet echt stoer als je kind daarmee wordt gelinktquote:Op maandag 15 mei 2006 20:40 schreef cloarie het volgende:
Sanella klinkt inderdaad als een bacterie. Of een schoonmaakmiddel.
Het is Nikee met een dubbele E. Nike is inderdaad een Romeise godin. De Griekse variant van Nike is Victoria. Nike is dus de Godin van de overwinning.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:24 schreef ChrisJX het volgende:
Nikee met dubbel ee of Nike met de uitspraak Nikee? De tweede optie lijkt me namelijk logischer, aangezien Nike een of andere Griekse godin is.
Das andersomquote:Op maandag 15 mei 2006 21:29 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
Het is Nikee met een dubbele E. Nike is inderdaad een Romeise godin. De Griekse variant van Nike is Victoria. Nike is dus de Godin van de overwinning.
Dan vind ik Victoria leuker, roepnaam Vickyquote:Op maandag 15 mei 2006 21:29 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
Het is Nikee met een dubbele E. Nike is inderdaad een Romeise godin. De Griekse variant van Nike is Victoria. Nike is dus de Godin van de overwinning.
Geeske dan? Was een leuk meisje bij ons op schoolquote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:47 schreef Lishe het volgende:
Josje dan?O, ik kan zo een elftal opzetten, al gaat Edgare me wat ver.:) Ik geloof dat ik nog een keer of 1000 van naam switch, voor het zover is. Geerte valt af, ik ken een stomme Geert.
zo had ik op de basisschool een tim een tom een ted en eduardquote:Op donderdag 11 mei 2006 14:12 schreef innepin het volgende:
Ach, ze hadden vast een Tom en een Tim, en ja, wat moet je dan met een derde?
CSI Miamiquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:24 schreef Fuente het volgende:
Ik ben verliefd![]()
Ik hoorde gister op TV de naam 'Marisol', eerst dacht ik 'hey apart', toen dacht ik 'hey wat mooi'. manlief deelt de mening dus wie weet ooit...
Wat vinden jullie van Marisol?
Ja!quote:
Ik vind het een beetje klinken alsof iemand met zijn mond vol praat.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik las vandaag de naam Tjomme (= Fries), dat vind ik ook wel een leuke
Oh dat van dat reisbureau is dan wel weer jammerquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:44 schreef Rewimo het volgende:
Marisol? Is dat niet een reisbureau? Het komt me zo bekend voor
Edit: dat is Marysol
Ik las vandaag de naam Tjomme (= Fries), dat vind ik ook wel een leuke
quote:
Hey nu je het zegtquote:
Ja of Grissomquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:43 schreef LadyS het volgende:
En anders wordt het gewoon Horatio als het een jongen is.
H. voor intimi
Ik moest bij Marisol ook meteen aan het reisbureau denken![]()
quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:30 schreef m@x het volgende:
Op de kleuterschool had ik een vriendinnetje dat Marisol heette. Een heel lief, mooi, vrolijk meisje uit Spanje. Ik heb goede herinneringen bij die naam.
Hebben jullie bij elkaar in de klas gezeten?quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:46 schreef jessie het volgende:
Bij mij zat er een Marisol in de klas. (spaans meisje)
Ik vond en vind het een mooie naam.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:56 schreef Grijs het volgende:
Ik heb ook bij een Marisol in de klas gezeten. Is dat soms een gangbare naam in Spanje?
Leuk maar in Spanje veel voorkomend. Marimar ook wat mischien?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:24 schreef Fuente het volgende:
Ik ben verliefd![]()
Ik hoorde gister op TV de naam 'Marisol', eerst dacht ik 'hey apart', toen dacht ik 'hey wat mooi'. manlief deelt de mening dus wie weet ooit...
Wat vinden jullie van Marisol?
Ja dus, het betekent Maria Zonquote:Op donderdag 18 mei 2006 00:56 schreef Grijs het volgende:
Ik heb ook bij een Marisol in de klas gezeten. Is dat soms een gangbare naam in Spanje?
klopt. Spanjaarden plakken trouwens mari(a) overal voor, net als bij ons vroeger de katholieken.quote:Op donderdag 18 mei 2006 07:22 schreef Maggie het volgende:
En Marysol als in het reisbureau (of wat was het?) betekent zee en zon
ja, maar Grissom mag dan weer niet want dat is een achternaamquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:47 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ja of GrissomWhoehahahaha dat vind ik dus niets, net als Horatio.
Ja jammer van dat reisbureau, zei het net tegen manlief en toen snapte hij ook wrom de naam zo bekent klonk
En toch vind ik het nog een mooie naam(hubs gelukkig ook *op toekomstig namenlijstje noteert*)
Oh ik vind Sage juist daarom een mooie naam.quote:
quote:Op maandag 1 mei 2006 15:13 schreef bixister het volgende:
bij ons was een jongen ook een JJ geworden.
quote:Op maandag 1 mei 2006 15:43 schreef bixister het volgende:pfff zal ik 't maar gewoon zeggen dan: Jheronimus. een moeilijke variant van jeroen dus.
Bix, hoorde ik gisteravond..quote:Op maandag 1 mei 2006 16:26 schreef bixister het volgende:
[..]
daar zou 't ook een vernoeming naar zijn. hij schreef 't zelf ook als Jheronimus nl, anderen als (o.a.) Hieronymus.
Ik vind dat dus te gezocht, als je al een Luuke hebt. En bij Neele moet ik meteen denken aan Schele Neelequote:Op maandag 15 mei 2006 21:43 schreef cloarie het volgende:
Neele is leuk, zeker met Luuke. Mooi symmetrisch.
Pfiewquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:15 schreef Lishe het volgende:
O, mag ook zonder schaamrood op de kaken hoor Spuug.
En ik snap ook wat je bedoelt met dat te gezocht. Dat vind ik als een gezin allemaal dezelfde voorletters heeft.
Maar ja, als je nou toevallig die namen mooi vindt?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:24 schreef Tamea het volgende:
Dat vind ik heel Amerikaans, allemaal dezelfde voorletter. Ik moet dan altijd meteen denken aan dat gezin met 16 kinderen die allemaal voornamen met een J hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |