Verliezend finalist is een matige prestatie?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:33 schreef RM-rf het volgende:
BIj Ivoorkust zijn er wel argumenten voor genoemd, die presteerden zeer matig bij de afrika cup,
Eboué en Touré zijn toch basisspelers van Arsenal. Ik moet toegeven dat ik ze niet heel intensief volg, maar tegen Villarreal deden ze het toch aardig.quote:hebben een zeer matige verdediging
En een paar hele goeie aanvallers, zoals je zelf al zegt.quote:en zijn afhankelijk vane en paar sterren in de aanval, die nu al bij grotere europese clubs spelen (uit het verleden bleek al dat zulke teams tijdens WKs veelal niet hun top konden halen, de sterren mogelijk al vermoeid waren en de zaktes makkelijk uitgenut konden worden) ..
Ja, het was armoe troef en dan nog geluk dat ze zover kwamen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:16 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Verliezend finalist is een matige prestatie?
[..]
Als ze ver komen, dan zal dit eerder aan gebrek aan kwaliteit bij de tegenstanders liggen dan aan een overschot aan kwaliteit bij Ivoorkust.quote:Eboué en Touré zijn toch basisspelers van Arsenal. Ik moet toegeven dat ik ze niet heel intensief volg, maar tegen Villarreal deden ze het toch aardig.
[..]
En een paar hele goeie aanvallers, zoals je zelf al zegt.
Ik zal Ivoorkust ook geen wereldtop noemen, maar het zou me toch niks verbazen als ze ver komen.
Of massale onderschatting, zoals Denemarken en Zuid-Korea wel eens overkomen is.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, het was armoe troef en dan nog geluk dat ze zover kwamen.
[..]
Als ze ver komen, dan zal dit eerder aan gebrek aan kwaliteit bij de tegenstanders liggen dan aan een overschot aan kwaliteit bij Ivoorkust.
Idd. Maar ik zie ze als het zwakste team in de poule. Tactisch gezien is het gewoon niet sterk, en de individuele kwaliteiten van dat handjevol zijn niet genoeg om de rest op een hoger plan te tillen, denk ik.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Of massale onderschatting, zoals Denemarken en Zuid-Korea wel eens overkomen is.
Je vergeet Vukic, Stankovic en Gavrancic. Servië heeft een sterk team, da's niet te onderschatten. Ik denk dat Nederland een zware dobber heeft aan alle ploegen in deze poule... Ook Ivoorkust is immers sterk. En Argentinië spreekt voor zich, natuurlijk...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:53 schreef SocialDisorder het volgende:
Servië is relatief makkelijk uit te schakelen, snij de afvoer naar Kezman en Milosevic af en Servië speelt net zo soepel als een bejaarde met Parkinson. Verdedigend zijn ze ijzersterk, en daar ligt hun kracht ook; blijven verdedigen, op een gegeven moment zal de tegenstander met meer mensen moeten komen, waardoor de aanvoer naar K&M niet meer afgesneden is, en pets boem beng 1-0 voor Servië.
Belangrijk dus om met je verstand te blijven voetbal, creatieve jongens die ineens een bal voor de goal incl spits kunnen zetten zijn heel belangrijk tegen een dergelijke tegenstander. Een scorende spits ook trouwens.
Probleem is dat het vrijwel onmogelijk is 90 minuten geen fout daarin te maken, en die twee spitsen hebben maar een paar kansen nodig, die krijgen echt geen paniek als ze na 70 minuten 1-0 achterstaan, die blijven op een kansje loeren..quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:53 schreef SocialDisorder het volgende:
Servië is relatief makkelijk uit te schakelen, snij de afvoer naar Kezman en Milosevic af
en daarom moet KJH mee. Die spitsen kunnen loeren wat ze willen, maar als ze met 3-0 achterstaan, maakt dat ene kansje ook niets uitquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Probleem is dat het vrijwel onmogelijk is 90 minuten geen fout daarin te maken, en die twee spitsen hebben maar een paar kansen nodig, die krijgen echt geen paniek als ze na 70 minuten 1-0 achterstaan, die blijven op een kansje loeren..
Nederland zelf heeft altijd enorme moeite de eerste wedstrijd, vooral ook met het scoren van de eerste treffer
(EK04 1-1 tegen DLD, EK00 1-0 tegen TSJ, WK98 0-0 BEL, EK96 0-0 SCH, WK94 2-1 S-A, EK92 1-0 SCH, WK90 1-1 EGY, EK88 0-1 RUS)
4x gelijk, 3x gewonnen (tegen saoedie-arabie met moeite, tegen schotland met een redelijke toevallige goal in de laatste minuten en tegen Tsjechie door een kado gegeven strafschop) en 1x verloren ... gemiddeld 6 goals in 8 wedstrijden, dat is een gemiddelde van 0,75 goals per openingswedstrijd...
Nee, NL heeft altijd al moeite de eerste wedstrijd, en S&M is dan nu net dé tegenstander die je dan niet moet willen treffen, een stugge verdedigende ploeg, die er snel kan uitkomen
de laatste keer dat Nederland een openingswedstrijd met 3-0voorstond was in 1978, tegen Iran (en dat was gewoon omdat het een erg zwakke tegensander was.. NL wist de rest van de voorronde geen wedstrijd te winnen 0-0 tegen peru en 2-3 verlies tegen schotland)...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en daarom moet KJH mee. Die spitsen kunnen loeren wat ze willen, maar als ze met 3-0 achterstaan, maakt dat ene kansje ook niets uit
Niet?quote:Op zondag 14 mei 2006 12:05 schreef pietjansnot het volgende:
En nu gaat huntelaar ook nog niet mee:(
Ik betwijfel of Servië van Ivoorkust wint.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:57 schreef Spooky4u het volgende:
Mijn voorspelling
1. Nederland 9
2. Servie 4
3. Argentinie 4
4 Ivoorkust 0
Positiviteit alom!
Ik kan me hier wel in vindenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:40 schreef aloa het volgende:
Ik denk als eindstand in de poule:
1. Nederland
2. Ivoorkust
3. Argentinie
4. Servie
Argentinie start ook niet echt goed in een hoofdtoernooi hoor , in 90 en 94 een verliespartij tegen respectievelijk kameroen en bulgarije , en 4 jaar geleden kwamen ze niet eens dooe de poule heen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:31 schreef Cyclopssss het volgende:
Bereid je maar voor op nagelbijten. Het wordt echt niet makkelijk, dat zou me verbazen. Nederland start namelijk NOOIT goed op een wereldtoernooi. En dan is het maar weer de vraag of je het in de overige wedstrijden recht kan breien.
In 82 verloren ze de eerste wedstrijd met 1-0 van Belgiëquote:Op maandag 22 mei 2006 15:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Argentinie start ook niet echt goed in een hoofdtoernooi hoor , in 90 en 94 een verliespartij tegen respectievelijk kameroen en bulgarije , en 4 jaar geleden kwamen ze niet eens dooe de poule heen.
Maar daar zitten niet zoveel Nederlandse pessimisten tussen gelukkig, maar realisten.quote:Poll results
Argentina and the Netherlands - 71 per cent
Argentina and Côte d'Ivoire – 9 per cent
Argentina and Serbia and Montenegro - 7 per cent
Côte d'Ivoire and the Netherlands - 6 per cent
Serbia and Montenegro and the Netherlands - 6 per cent
Côte d'Ivoire and Serbia and Montenegro - 2 per cent
Dat wordt een eitje.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
In 82 verloren ze de eerste wedstrijd met 1-0 van België
In 1938 ook, maar dat waren geen poulewedstrijden.quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:57 schreef tong80 het volgende:
In 1934 lagen we er zelfs na één wedstrijd al uit.
belgiequote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:20 schreef Viviann het volgende:
1 belgie
2 nederland
3 kameroen
4 spanje
ik heb ze maar even op alfabetiese volgorde gezet
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:20 schreef Viviann het volgende:
1 belgie
2 nederland
3 kameroen
4 spanje
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:03 schreef golfer het volgende:
[..]
De N van Nederland komt in jouw alfabet voor de K van Kameroen?![]()
a) het is "alfabetisch"quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:20 schreef Viviann het volgende:
1 belgie
2 nederland
3 kameroen
4 spanje
Als België en Kameroen mee zouden doen,quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:20 schreef Viviann het volgende:
1 België
2 Nederland
3 Kameroen
4 Spanje
ik heb ze maar even op alfabetische volgorde gezet
Ik denk dat Argentinie zich verslikt in de messcherpe aanval van Ivoorkust. Voor Nederland wordt het ook erg lastig, maar uiteindelijk zullen ze wel op doelsaldo doorgaanquote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:37 schreef Tjedemich het volgende:
[..]
Als België en Kameroen mee zouden doen,
Ik denk dat iedereen in groep C door verdiend te gaan. Alle vier te ploegen hebben hun sterke en zwakke punten, maar Argentinië gaat zeker door.
(Even foutjes verbeterd.)
die score is onmogelijk, in jouw voorbeeld zou ofwel servie ofwel ivoorkust minstens 4 punten moeten hebbenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:02 schreef Sidekick het volgende:
Argentinie 6
Nederland 4
Servie 3
Ivoorkust 3
Inderdaad, ik zat al te klooien met die cijfers.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die score is onmogelijk, in jouw voorbeeld zou ofwel servie ofwel ivoorkust minstens 4 punten moeten hebben
Ik denk overigens wel dat er weer een enorme rel uitbreekt als de score op die manier verloopt, waar Nederland na twee wedstrijden op 1 punt staat en dan tegen het al gekwalificeerde argentinie (dat dan met de tweede keus speelt misschien) alsnog de 8e finale kan bereiken ....quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zat al te klooien met die cijfers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |