Op zich logisch, in de originele versie leer je Han kennen als een smokkelaar die het niet al te nauw neemt waar het z'n eigen hachie betreft. Hij wordt lastig gevallen, bedreigt en schiet onder tafel door als eerste. Zo zijn we het gewend, zo hebben we allemaal voor het eerst kennis met Han gemaakt en dat was tof. Twintig jaar later besluit Lucas om onverklaarbare redenen dat aan te passen. Dat is net zo belachelijk als Spielberg die ET aanpast om een terroristen halloweenkostuum te vervangen door iets anders.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een rel is dat trouwens, nu nog steeds![]()
Star Wars reviews (de boeken)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:37 schreef Dagonet het volgende:
Lucas heeft wel altijd gezegd "als de films iets anders zeggen dan de boeken dan hebben de films gelijk", wat natuurlijk een beetje kut is als je jaren later de films gaat veranderen, er is een boek met verschillende verhalen die allemaal één punt gemeen hebben: Han schiet Greedo neer. Als eerste.
Tara? Waar had je je topic over de boeken gelaten?
Je hebt vorig jaar of eind 2004 er nog een topic over geopend.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Star Wars reviews (de boeken) bedoel je? Erg oud topic
Overigens zijn er nog een handvol boeken die ik nog zoek
Tuurlijk, en ook het gekibbel tussen 3PO en R2 was erg leuk, maar wat ze R2 laten doen in Revenge?quote:Overigens Dagonet, de OT had ook zijn komische momenten hoor. Maar meer in het cynisme van Han Solo. Dezelfde stijl wordt doorgetrokken in de Thrawn Trilogy, wat naar mijn mening ook de beste boeken zijn.
Klopt, maar minder goedkope slapstick.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Overigens Dagonet, de OT had ook zijn komische momenten hoor.
Tja, dat was allemaal een beetje voor mijn tijd, ik heb daar niks van meegekregen. Ik heb de OT pas gezien toen ze ten tijde van de AOTC release op tv kwamenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Op zich logisch, in de originele versie leer je Han kennen als een smokkelaar die het niet al te nauw neemt waar het z'n eigen hachie betreft. Hij wordt lastig gevallen, bedreigt en schiet onder tafel door als eerste. Zo zijn we het gewend, zo hebben we allemaal voor het eerst kennis met Han gemaakt en dat was tof. Twintig jaar later besluit Lucas om onverklaarbare redenen dat aan te passen. Dat is net zo belachelijk als Spielberg die ET aanpast om een terroristen halloweenkostuum te vervangen door iets anders.
Als ik jou was zou ik de onopgesmukte versies eens bekijken, sommige dingen werken daar gewoon beter in, geen lelijke Jabba bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja, dat was allemaal een beetje voor mijn tijd, ik heb daar niks van meegekregen. Ik heb de OT pas gezien toen ze ten tijde van de AOTC release op tv kwamen
Mjah, ik zal die DVD wel kopen, ik moet de OT sowieso nog op DVD hebben, die videobanden hebben hun beste tijd wel gehadquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik de onopgesmukte versies eens bekijken, sommige dingen werken daar gewoon beter in, geen lelijke Jabba bijvoorbeeld.
En juist wél met (ja hoor, mijn stokpaardje) Lapti Nek!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik de onopgesmukte versies eens bekijken, sommige dingen werken daar gewoon beter in, geen lelijke Jabba bijvoorbeeld.
Zoveel beter dan dat wanstaltige gedrocht dat er later in gegooid is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:14 schreef Frollo het volgende:
[..]
En juist wél met (ja hoor, mijn stokpaardje) Lapti Nek!
Van starwars.com:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:26 schreef Dagonet het volgende:
Zoveel beter dan dat wanstaltige gedrocht dat er later in gegooid is.
quote:the "Lapti Nek" number was replaced with a less dated piece of music, called "Jedi Rocks"
Heb ik niet kunnen vinden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je hebt vorig jaar of eind 2004 er nog een topic over geopend.
Paul Blake die destijds een van de twee Greedo's was heeft zelf ook dat shirtquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:19 schreef japzooi het volgende:
Nou het kan mij inmiddels niet meer zoveel schelen of er nog een originele originele versie uitkomt. Bij het enige stukje in A New Hope waar het me wel iets doet, doe ik gewoon m'n ogen dicht en blijf tegen mezelf zeggen:
[afbeelding]
...and that's all she wrote...
quote:"Lucas Licensing also has big plans for the "Star Wars" franchise and Indiana Jones 4, now scheduled for a summer 2008 release:
Among those initiatives are the first CG-animated "Star Wars" TV series slated for 2008, a live-action "Star Wars" series in preproduction, a new video game from LucasArts tied to the 30th anniversary of "Star Wars" that will be released in fall 2007, the release of the original versions of the first three "Star Wars" films on DVD singles in the fall and a new Lego "Star Wars" video game based on the original trilogy, also scheduled for fall.
Howard Roffman, president of Lucas Licensing, said the Lucasfilm division also will be looking for licensing partners for the summer 2007 release of a new "Indiana Jones" video game from LucasArts and the summer 2008 release of a new "Indiana Jones" movie."
beter, ik ga ze niet kijken, ga volgende week een marathon houden van álle delen.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:23 schreef Rorata het volgende:
vanavond starwars 5 op rtl 7 en morgen starwars 6
En waaromquote:Op maandag 10 juli 2006 22:03 schreef Isegrim het volgende:
Alleen de oude films trouwens. De rest = bagger wat mij betreft.
Pff, als je bij zulk spektakel in slaap kan vallen dan mis je serieus ietsquote:Op maandag 10 juli 2006 22:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Slaapverwekkend. Weinig verhaal. Nul charme. Geldklopperij.
Visueel is er wel spektakel, maar het verhaal vond ik ontzettend zwak. Haalt het in de verste verte niet bij de oude films.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Pff, als je bij zulk spektakel in slaap kan vallen dan mis je serieus iets![]()
Ach ja, daar kun je behoorlijk over debatteren. Wat ook veelvuldig gedaan wordt op internetquote:Op maandag 10 juli 2006 22:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Visueel is er wel spektakel, maar het verhaal vond ik ontzettend zwak. Haalt het in de verste verte niet bij de oude films.
Ik weet het. Laten we dat maar niet doen hier. Over smaak valt niet te twisten.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ach ja, daar kun je behoorlijk over debatteren. Wat ook veelvuldig gedaan wordt op internet
Je mist natuurlijk de samenzweringstheorieën over hoe Yoda levensenergie kon zuigen uit mislukte Padawans om zijn levensduur (die normaal niet boven de 100 jaar uitkomt) te verlengen. Senator Palpatine, een welbekend altruist en weldoener heeft met pijn in zijn hart opdracht moeten geven om Yoda een dergelijke hulpbron te ontzeggen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:24 schreef Frollo het volgende:
Ik vind het ook vreemd dat hij in episode II nog zonder moeite hele legers pwnt met welgemikte karatetrappen, en ook in episode III nog vrolijk rondbuitelt, terwijl hij in epsiode V, een jaar of 25 later (op een levensspanne van enkele honderden jaren), een bevende, krakkemikkige grijsaard blijkt te zijn.
Maar goed, dat zal in het mondiale Star Wars-discours vast al eens besproken zijn.
Och ja, hoe kon ik dat vergeten! 'Yoda defected first' zeg maar.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:47 schreef Litpho het volgende:
Je mist natuurlijk de samenzweringstheorieën over hoe Yoda levensenergie kon zuigen uit mislukte Padawans om zijn levensduur (die normaal niet boven de 100 jaar uitkomt) te verlengen. Senator Palpatine, een welbekend altruist en weldoener heeft met pijn in zijn hart opdracht moeten geven om Yoda een dergelijke hulpbron te ontzeggen.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 13:39 schreef Tokus het volgende:
het zou in ieder geval Jar Jar verklaren.
Hij blijft in beeld verschijnen maar het liefst heb je dat hij zichzelf van kant maaktquote:Op zaterdag 10 februari 2007 13:39 schreef Tokus het volgende:
het zou in ieder geval Jar Jar verklaren.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:21 schreef Patch het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=7YwLQSTo_ow&mode=related&search
Leuk topic, Ik ben zelf een star wars fan. Mijn favoriet is The Empire Strikes Back en Revenge of the Sith.quote:Op zondag 30 april 2006 13:12 schreef outcast_within het volgende:
Het allertweede grote "Star Wars"-topic.
Praat hier over alle films.
Praat hier over de eerste trilogie.
Praat hier over die andere trilogie.
Praat hier over tekenfilmseries.
Praat hier over de boeken.
Praat hier over de merchandise.
Praat hier over Meneer Lucas.
Praat hier over Ewoks.
May the Force be with you
[afbeelding]
Vorige deel:
[CENTRAAL] "Star Wars"-Topic
Ik heb in 2004 en 2005 nog een tijd rondgehangen op zo'n Amerikaanse SW site, de discussies daar zou je kunnen zien als het toppunt van nerdigheid, maar ik vond ze mateloos interessant.quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:44 schreef poldergeist het volgende:
[..]
Leuk topic, Ik ben zelf een star wars fan. Mijn favoriet is The Empire Strikes Back en Revenge of the Sith.
Veel mensen zijn er zich niet bewust van dat star wars naast droids, aliens, lightsabers en ruimteschepen ook inhoudelijk interessant kan zijn. Star Wars is meer dan dat, het is spiritueel en religieus van aard, filosofisch, politiek en historisch van aard.
Als je daar voor open staat en dat probeert te analyseren, dan maakt dat de films een stuk boeiender.
Romantisch.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:48 schreef Litpho het volgende:
Valentijnsboodschap die ik elders tegenkwam:
[afbeelding]
Ik vind het jammer dat het meteen nerdigheid wordt genoemd, het zou eens goed zijn als mensen eens dieper zouden nadenken over films die in eerste instantie idioot schijnen te zijn. Ik vond bijvoorbeeld de Matrix qua verhaal in het begin een draak van een film. Na een paar keer herzien, praten over de film en het zien van David Icke, vind ik het toch een prachtige film die me wel bezighoudt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb in 2004 en 2005 nog een tijd rondgehangen op zo'n Amerikaanse SW site, de discussies daar zou je kunnen zien als het toppunt van nerdigheid, maar ik vond ze mateloos interessant.
http://www.youtube.com/watch?v=QZbkWQIdSAg Deze vind ik meer lachenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:21 schreef Patch het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=7YwLQSTo_ow&mode=related&search
Ach ja, bij Star Wars is het zo dat je er echt van moet houden he.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:01 schreef poldergeist het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat het meteen nerdigheid wordt genoemd, het zou eens goed zijn als mensen eens dieper zouden nadenken over films die in eerste instantie idioot schijnen te zijn.
mwah...quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:20 schreef poldergeist het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=QZbkWQIdSAg Deze vind ik meer lachen
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:19 schreef Fir3fly het volgende:
[afbeelding]
Zo gaat Yoda er dus waarschijnlijk uitzien in de Clone Wars serie.
Nee, daar komt ie waarschijnlijk niet in te zitten.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:20 schreef Patch het volgende:
[..]
![]()
owh... animated clone wars-serie...
GUH-lukkig...
ik dacht even de live-action serie
Lucas kennende worden het beide boxenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 04:27 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Ik denk eerder dat het een box gaat worden van alle 6 de delen.
inderdaad..zijn genoeg fans die ze dan vanwege een dwangneurose allebei moeten kopen a.k.a. free money for George Lucasquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |