Episode 1 heb ik net uit, dus begin ik maar met deze:
Terry Brooks - Star Wars: Episode 1: The Phantom Menace
Hoewel de film een soort kinderfilm is, valt dit van het boek niet te zeggen. Het boek vult de film aan, maar de film vult ook het boek aan. Begreep je dingen in de film niet, dan wordt dit in het boek uitgelegd.
Een heel mooi aspect van het boek is dat hier dieper wordt ingegaan op de 'jeugdverliefdheid' van Anakin en Padmé (Amidala). In de film wordt hier nergens op ingegaan, wat ik erg jammer vind.
Voor iedere Star Wars fan is dit een must.
Maar ook anderen zullen plezier beleven aan dit boek.
een nadeel (ook van de film) Ik kijk en lees al 10 jaar de avonturen van Han, Leia en Luke, deze drie mis ik dan ook, gelukkig komen er steeds weer boeken uit met hun in de hoofdrol.
Graag zou ik willen weten of ik hier wel of niet samenvattingen neer moet zetten, en deze met of zonder spoilers.
Zijn die boeken ook goed geschreven (qua taalgebruik, stijl, opbouw etc) of is het van hetzelfde nivo als de gemiddelde sf?
Eén daarvan was the Phantom Menace, het viel mij inderdaad ook nogal tegen dat ze in de film niet zo uitgebreid ingingen op dat liefdesaspect. Maar het klonk in de film ook wel erg kinderlijk uit de mond van dat jochie. Niet dat je hem heel zelfverzekerd 'wij gaan trouwen' hoort zeggen.
quote:Ik vond de film maar tegenvallen, boek is een welkome aanvulling hierop?
Op maandag 08 oktober 2001 22:31 schreef speknek het volgende:
Nee er staat veel meer in de boeken. (alhoewel ik er pas twee ooit gelezen heb)Eén daarvan was the Phantom Menace, het viel mij inderdaad ook nogal tegen dat ze in de film niet zo uitgebreid ingingen op dat liefdesaspect. Maar het klonk in de film ook wel erg kinderlijk uit de mond van dat jochie. Niet dat je hem heel zelfverzekerd 'wij gaan trouwen' hoort zeggen.
quote:Daar kan ik alleen maar mee instemmen
Op woensdag 10 oktober 2001 19:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Als je nog geen Star Wars boeken gelezen hebt kan ik de Zahn trilogie over Grootadmiraal/Grand admiral Thrawn aanbevelen. Die boeken steken echt met kop en schouders boven het gros van de Star Wars boeken uit!
Het is begonnen als film, gebaseerd op de film Kakushi toride no san akunin van Akira Kurosawa. Na een heleboel verschillende script-versies (waarvan bepaalde versies in combinatie met de uiteindelijke versie en voorzien van commentaar gebundeld te koop zijn) kwam het uiteindelijk als "Star Wars; A new hope" in de bioscoop. Daarna zijn er een heleboel boeken verschenen die allemaal de bestaande wereld uitbreiden en meer tot leven brengen. Een complete timeline vind je hier. Dequote:Op zondag 16 januari 2005 20:36 schreef Lu_uK het volgende:
Ik heb heel even een kleine vraag, is star wars begonnen als film of als boek?
Misschien kun je hem toch nog winnen vanwege het feit dat het boek 'Star Wars' van George Lucas (of eigenlijk Alan Dean Foster) uitkwam voor! de film, hoewel het wel gebaseerd was op de film/script van A New Hope (ep. IV) en hetzelfde verhaal verteld.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |