abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 oktober 1999 @ 15:05:00 #1
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_179459
Aangezien mijn boekenkast volstaat met alle Nederlandstalige uitgaves van Star Wars, zal ik hier wat reviews plaatsen.

Episode 1 heb ik net uit, dus begin ik maar met deze:

Terry Brooks - Star Wars: Episode 1: The Phantom Menace

Hoewel de film een soort kinderfilm is, valt dit van het boek niet te zeggen. Het boek vult de film aan, maar de film vult ook het boek aan. Begreep je dingen in de film niet, dan wordt dit in het boek uitgelegd.

Een heel mooi aspect van het boek is dat hier dieper wordt ingegaan op de 'jeugdverliefdheid' van Anakin en Padmé (Amidala). In de film wordt hier nergens op ingegaan, wat ik erg jammer vind.

Voor iedere Star Wars fan is dit een must.
Maar ook anderen zullen plezier beleven aan dit boek.

een nadeel (ook van de film) Ik kijk en lees al 10 jaar de avonturen van Han, Leia en Luke, deze drie mis ik dan ook, gelukkig komen er steeds weer boeken uit met hun in de hoofdrol.

Graag zou ik willen weten of ik hier wel of niet samenvattingen neer moet zetten, en deze met of zonder spoilers.

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_179460
Van mij mag je nog meer neerpletteren.

Zijn die boeken ook goed geschreven (qua taalgebruik, stijl, opbouw etc) of is het van hetzelfde nivo als de gemiddelde sf?

maandag 8 oktober 2001 @ 22:29:33 #3
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1848963
Zeg Tara waarom lees je de boeken eigenlijk niet in het engels?
Ik vind zelf dat bij de vertaling uk->nl vaak "wat" verloren gaat.
Ik wist niet eens dat er boeken waren van Star Wars.
Wordt het verhaal niet teveel uitgekauwd in die boeken?
  maandag 8 oktober 2001 @ 22:31:45 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_1848999
Nee er staat veel meer in de boeken. (alhoewel ik er pas twee ooit gelezen heb)

Eén daarvan was the Phantom Menace, het viel mij inderdaad ook nogal tegen dat ze in de film niet zo uitgebreid ingingen op dat liefdesaspect. Maar het klonk in de film ook wel erg kinderlijk uit de mond van dat jochie. Niet dat je hem heel zelfverzekerd 'wij gaan trouwen' hoort zeggen.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 8 oktober 2001 @ 22:40:57 #5
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1849107
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 22:31 schreef speknek het volgende:
Nee er staat veel meer in de boeken. (alhoewel ik er pas twee ooit gelezen heb)

Eén daarvan was the Phantom Menace, het viel mij inderdaad ook nogal tegen dat ze in de film niet zo uitgebreid ingingen op dat liefdesaspect. Maar het klonk in de film ook wel erg kinderlijk uit de mond van dat jochie. Niet dat je hem heel zelfverzekerd 'wij gaan trouwen' hoort zeggen.

Ik vond de film maar tegenvallen, boek is een welkome aanvulling hierop?
pi_1865844
Als je nog geen Star Wars boeken gelezen hebt kan ik de Zahn trilogie over Grootadmiraal/Grand admiral Thrawn aanbevelen. Die boeken steken echt met kop en schouders boven het gros van de Star Wars boeken uit!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2001 @ 19:42:10 #7
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1866098
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 19:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Als je nog geen Star Wars boeken gelezen hebt kan ik de Zahn trilogie over Grootadmiraal/Grand admiral Thrawn aanbevelen. Die boeken steken echt met kop en schouders boven het gros van de Star Wars boeken uit!
Daar kan ik alleen maar mee instemmen
het gaat hier om de volgende boeken:
Heir To The Empire (Erfgenaam van het rijk)
Dark Force Rising (de macht van de duistere kant)
The Last Command (het laatste bevel)
allen geschreven door Timothy Zahn
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_24601861
Ik heb heel even een kleine vraag, is star wars begonnen als film of als boek?
pi_24602314
niemand...?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 januari 2005 @ 21:10:52 #10
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_24602368
als film.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_24602717
dus er is een film gemaakt en daar is een boek van geschreven wat meer details bevat en ook nog eens 2 delen extra bevat die niet verfilmt zijn?
pi_24606806
Er zijn vreselijk veel Star Wars boeken geschreven! En ook nog door verschillende schrijvers. Heel vaag allemaal.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 17 januari 2005 @ 01:47:46 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24606907
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:36 schreef Lu_uK het volgende:
Ik heb heel even een kleine vraag, is star wars begonnen als film of als boek?
Het is begonnen als film, gebaseerd op de film Kakushi toride no san akunin van Akira Kurosawa. Na een heleboel verschillende script-versies (waarvan bepaalde versies in combinatie met de uiteindelijke versie en voorzien van commentaar gebundeld te koop zijn) kwam het uiteindelijk als "Star Wars; A new hope" in de bioscoop. Daarna zijn er een heleboel boeken verschenen die allemaal de bestaande wereld uitbreiden en meer tot leven brengen. Een complete timeline vind je hier. De
meeste boeken zijn matig van kwaliteit en alleen leuk voor de echte die-hard fans.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_24612462
weddeschap verloren...

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 januari 2005 @ 13:54:58 #15
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_24640439
quote:
Op maandag 17 januari 2005 14:12 schreef Lu_uK het volgende:
weddeschap verloren...

Misschien kun je hem toch nog winnen vanwege het feit dat het boek 'Star Wars' van George Lucas (of eigenlijk Alan Dean Foster) uitkwam voor! de film, hoewel het wel gebaseerd was op de film/script van A New Hope (ep. IV) en hetzelfde verhaal verteld.

Inmiddels zijn allerlei gaten voor, na en zelfs tijdens de films opgevult met boeken (en strips).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')