abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37424245
Het allertweede grote "Star Wars"-topic.

Praat hier over alle films.
Praat hier over de eerste trilogie.
Praat hier over die andere trilogie.
Praat hier over tekenfilmseries.
Praat hier over de boeken.
Praat hier over de merchandise.
Praat hier over Meneer Lucas.
Praat hier over Ewoks.

May the Force be with you

Vorige deel:
[CENTRAAL] "Star Wars"-Topic
pi_37424284
vorige post
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:04 schreef mrkanarie het volgende:

[[Op zondag 30 april 2006 12:04 schreef outcast_within het volgende:
revenge of the sith: Ik zit nu bij 1:35

Maar ik vind het vreemd dat hij plots van oeps morpheus dood naar baby killer is gegaan.
(trouwens dat donkere leren pak opeens, had ie dat al of is dat een bonus die je krijgt als je sith word?)
]]

Nou, plots wil ik het niet noemen. Eerder waren ook al enige trekjes van zijn 'Dark Side' te ontdekken...
Dat kan, maar toch, dat hij opeens kinderen ging doodmaken. Vond ik nogal een stap.
pi_37424511
Boba Fez met zijn souvenir van het filmen in Tunesië.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_37424619
Lol valt me trouwens net op dat in mijn usericon ook een goedkoop starwars achtige transition effect zit (van de 2 naar het totaal plaatje)
pi_37424900
de titel R2D2
pi_37425626
heb ik eindelijk de OT laserdisc 2 DVD transfer binnen, zijn mn dvd-r's op
trouwens ook MakingMagic en DeletedMagic gedownload en gekeken, aanraders!
pi_37429935
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:14 schreef outcast_within het volgende:
vorige post
[..]

Dat kan, maar toch, dat hij opeens kinderen ging doodmaken. Vond ik nogal een stap.
Dat is ook een leuk discussiepunt.
In deel II heeft ie ook al een heel volkje uit geroeid, toen ie zijn moeder heeft gered.....de tekenen van de dark side waren er al langer.
pi_37430416
TT is aangepast
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 april 2006 @ 18:10:49 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_37431248
TVP
by the way.. Morpheus (vorig topic)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_37435616
Kenny Baker

pi_37445795
quote:
Op zondag 30 april 2006 18:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
TVP
by the way.. Morpheus (vorig topic)
Ja dat ging zoiets van..

ik ga met 4man iemand arresteren waarvan ik weet dat deze persoon erg sterk is. slash/hack/gompf o de side chars zijn al dood. Morpheus vs evil sith lord. Anakin komt erbij. Slaat per ongeluk morpheus zijn hand eraf. En een minuut later maakt hij kinderen dood.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 mei 2006 @ 10:38:39 #12
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_37447292
quote:
Op maandag 1 mei 2006 09:14 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Ja dat ging zoiets van..

ik ga met 4man iemand arresteren waarvan ik weet dat deze persoon erg sterk is. slash/hack/gompf o de side chars zijn al dood. Morpheus vs evil sith lord. Anakin komt erbij. Slaat per ongeluk morpheus zijn hand eraf. En een minuut later maakt hij kinderen dood.
ga weg met je Morpheus. Niet alle kale negers zaten in the Matrix, hoor.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_37447499
was het niet dezelfde kale neger?
pi_37453449
Oh kom op zeg..... Samuel heerst toch wel wat meer dan Laurence Fishburne! .
pi_37453730
ik wou net zeggen
pi_37453799
Bij deze dan mijn excuses.

wie is samuel?

ff googlen

tsjah zooooooo veel verschillend zijn ze ook niet hoor

[ Bericht 9% gewijzigd door outcast_within op 01-05-2006 15:00:19 ]
pi_37455036
Wel eens staat van dienst bekeken? Nou dan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 mei 2006 @ 21:41:35 #18
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_37495788
Het verschil niet zien tussen Samuel L. Jackson en Laurence Fisburn
Je zou eens moeten kijken in wat voor films Samuel L. Jackson heeft gespeeld, zeker in vergelijking met Fisburne.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_37495900
joh ik houd mij niet zo heel erg bezig met acteurs.

ik zie gewoon niet snel verschillen tussen acteurs. vind ze ook op een of twee na ook niet boeiend
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:04:55 #20
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_37549636
Groot nieuws, de originele Star Wars trilogie komt in september op dvd!

bron
No escape from reality
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 17:06:42 #21
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_37549696
Ik had het al gehoord. Ik kan niet wachten
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:12:23 #22
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37549885
Sjongejonge, en daar komen ze NU mee!
Ik dacht dat Lucas alleen nog maar de 1997 re-releases erkende en ik verwachtte dus niet dat de originele versies ooit nog via legale kanalen te verkrijgen zouden zijn.

Nou, mooi dat ik niet wéér ga betalen hoor! Dan maar geen Lapti Nek
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:20:14 #23
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_37551437
ah, ik wist niet dat het evangelie van lucas een eigen topic had. cool. tvp.
  donderdag 4 mei 2006 @ 19:06:56 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37552471
Ik de heb de originele trilogie op video en de 97 versie op dvd,

Nu moet ik ze weer alledrie kopen
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 4 mei 2006 @ 19:19:00 #25
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37552799
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:04 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Groot nieuws, de originele Star Wars trilogie komt in september op dvd!

bron
Eindelijk
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 19:51:33 #26
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_37553734
ik neem aan dat het wel de opgepoetste THX versies uit 1995 zijn.
  donderdag 4 mei 2006 @ 19:53:32 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37553800
quote:
Lucasfilm has announced that this September fans can look forward to the long-awaited DVD release of the original theatrical incarnations of the classic "Star Wars" trilogy!

In response to overwhelming demand, Lucasfilm Ltd. and Twentieth Century Fox Home Entertainment will release attractively priced individual two-disc releases of "Star Wars," "The Empire Strikes Back" and "Return of the Jedi." Each release includes the 2004 digitally remastered version of the movie, as well as the original theatrical edition of the film. That means you'll be able to enjoy "Star Wars" as it first appeared in 1977, "Empire" in 1980, and "Jedi" in 1983.

See the title crawl to "Star Wars" before it was known as "Episode IV"; see the pioneering, if dated, motion control model work on the attack on the Death Star; groove to Lapti Nek or the Ewok Celebration song like you did when you were a kid; and yes, see Han Solo shoot first.

This release will only be available for a limited time: from September 12th to December 31st. The international release will follow on or about the same day. Each original theatrical version will feature Dolby 2.0 Surround sound, close-captioning, and subtitles in English, French and Spanish for their U.S. release. International sound and subtitling vary by territory.

"Over the years, a truly countless number of fans have told us that they would love to see and own the original version that they remember experiencing in theaters," said Jim Ward, President of LucasArts and Senior Vice President of Lucasfilm Ltd. "We returned to the Lucasfilm Archives to search exhaustively for source material that could be presented on DVD. This is something that we're very excited to be able to give to fans in response to their continuing enthusiasm for Star Wars. Topping it off with a new interactive adventure makes September 12 a red-letter day for Star Wars fans."
http://comingsoon.net/news/movienews.php?id=14373
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 20:07:07 #28
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_37554247
quote:
daar staat toch weinig in wat niet op starwars.com staat, behalve dat bij A New Hope geen IV zou staan. Maar dat lijkt me sterk.
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:08:04 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37554300
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:51 schreef Tokus het volgende:
ik neem aan dat het wel de opgepoetste THX versies uit 1995 zijn.
Ik denk dus van niet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 20:09:32 #30
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_37554356
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik denk dus van niet.
en waarom niet? Denk je dat ze echt een of andere gare oude band hebben opgerakeld en dat op dvd zullen rammen? De THX versies zijn gewoon de originele versies hoor, maar dan wel met opgeschoond beeld en geluid.
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:21:49 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37554778
"Each release includes the 2004 digitally remastered version of the movie, as well as the original theatrical edition of the film." "to see and own the original version that they remember experiencing in theaters"

Dat, en de specifieke vermelding van dolby 2.0 doet mij vermoeden dat het gewoon de originele, onopgesmukte versies zijn, met lichtere blokken zwart om de TIE-fighters
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:04:50 #32
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_37556294
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:07 schreef Tokus het volgende:

[..]

daar staat toch weinig in wat niet op starwars.com staat, behalve dat bij A New Hope geen IV zou staan. Maar dat lijkt me sterk.
Als het de originele versie is, dan ontbreekt "Episode IV A New Hope" wel degelijk. Deze is namelijk later toegevoegd. Als ik me niet vergis tijdens de rerelease kort voor het uitkomen van Empire.
No escape from reality
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 21:16:35 #33
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_37556683
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:04 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:

[..]

Als het de originele versie is, dan ontbreekt "Episode IV A New Hope" wel degelijk. Deze is namelijk later toegevoegd. Als ik me niet vergis tijdens de rerelease kort voor het uitkomen van Empire.
als het de hele hele hele originele versie is, ja. Maar dan krijg je dus gewoon een hoop ruis op je beeld, omdat al die oude tapes gewoon een stuk vergaan zijn. En dat zal Lucas echt niet op dvd dumpen. Nee, ook al is het de originele, dan wil hij nog dat het er goed uit ziet.
In 1995 was het namelijk ook "The original, one last time" wat er op de posters stond bij de THX versies. En stond daar Episode IV bij? Ja.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:54:48 #34
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_37558112
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:09 schreef Tokus het volgende:

[..]

en waarom niet? Denk je dat ze echt een of andere gare oude band hebben opgerakeld en dat op dvd zullen rammen? De THX versies zijn gewoon de originele versies hoor, maar dan wel met opgeschoond beeld en geluid.
1995 thx release heeft andere sound effects voor sommige dingen (niet heel erg merkbaar though)
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:15:10 #35
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_37558928
quote:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lucasfilm has announced that...blah blah lang verhaal...

... day for Star Wars fans."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bron: http://comingsoon.net/news/movienews.php?id=14373
[woedende menigte voor de Skywalker Ranch]: Lucas, we GVD nog een dvd versie zodat we nog meer geld aan je kunnen geven! Nu!!"

[Lucas]: "En wat is het toverwoord?

[woedende menigte voor de Skywalker Ranch]: Ehm....alstublieft?"

[Lucas]: ...(zucht)...nou vooruit maar weer...."

"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:19:40 #36
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_37559108
Nou het kan mij inmiddels niet meer zoveel schelen of er nog een originele originele versie uitkomt. Bij het enige stukje in A New Hope waar het me wel iets doet, doe ik gewoon m'n ogen dicht en blijf tegen mezelf zeggen:

...and that's all she wrote...
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_37572605
Dat shirt is cool.

En ik ga denk ik die DVD's nog kopen ook. Heb wel de opgepoetste versies uit 1995 (VHS), SE 1997 (VHS) en dan de DVD box uit 2004, maar die oldskool dvd-box kan er ook nog wel bij.
pi_37573859
oldskool dvd versie, eindelijk!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:14:10 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37573988
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:19 schreef japzooi het volgende:
Nou het kan mij inmiddels niet meer zoveel schelen of er nog een originele originele versie uitkomt. Bij het enige stukje in A New Hope waar het me wel iets doet, doe ik gewoon m'n ogen dicht en blijf tegen mezelf zeggen:

[afbeelding]

Dat zeggen ze op de site zelf ook al. .

En terecht, Han hoort ook als eerste te schieten, dat is een character defining moment. .
  vrijdag 5 mei 2006 @ 23:07:30 #40
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_37590668
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:07 schreef Tokus het volgende:

[..]

Kijk nu eens wat ze op starwars.com hebben toegevoegd.
No escape from reality
pi_37773605
een lijstje met dingen die niet totaal overeenkomen, zoals ze eerst werden uitgelegd in de OT.
quote:
Doubt that Darth Vader was originally intended to be Luke Skywalker's father, partly due to the lack of any explicit teaser in Episode IV.

Doubt that Leia was originally intended to be Luke's sister, largely due to the thus-incestuous romantic tension between the characters in Episodes IV and V (although Yoda does make a cryptic reference to "another" last hope in Episode V and that Leia hears Luke calling her through the Force).

Doubt that many aspects of the prequel fims were pre-planned, such as the structure of the Jedi Order, the nature of the Padawan/Master mentorship, Palpatine's rise to power and the political situations which gave rise to the Empire, all due to the lack of any mention of them in the original trilogy.

Specific doubt that the nature of Anakin Skywalker's induction to the Jedi Order was originally planned to take place as it was depicted in Episode I, due to the seeming incongruity of Obi-Wan Kenobi's "later" recounting of the situation to Luke in Episode IV. His dialogue makes no mention of Qui Gon Jinn and even seems to suggest that it was he himself who discovered Anakin, and many feel that it originally indicated that Anakin was older than a nine-year-old child upon their first meeting.

Doubt of the Jedi Code's prohibition of "attachments" and thus romantic relationships was conceived prior to Episode II, on the basis that it is a major plot point for the final two films and yet is not even alluded to in Episode I.

Doubt that the Stormtroopers were originally intended to be the clones referred to in the Clone Wars as mentioned in Episode IV, due to the lack of specific (as opposed to contextual) indications. Whether the Stormtrooper indeed are still clones by the time of the original trilogy is another source of debate.

Doubt that Boba Fett was originally supposed to have any connection to the Stormtroopers.

Doubt that Obi-Wan was originally ever supposed to be a Jedi Master as opposed to merely a Jedi Knight, given the fact that prior to Episode III this had not been the case, including the chronologically "later" original trilogy in which Kenobi refers to himself as a Knight.

Doubt what was the fate of the Jedi and how and when they perished. The Jedi seem long past and distant. Motti expressed disbelief in the Force although it was the main 'religion' only twenty years ago.

Doubt that Obi-Wan was to previously have been in contact with the droids R2 and C-3PO. In A New Hope, he has no memory of them. However, he stated that he did not remember owning a droid. He never said that he did not know them.

Doubt that Padmé was to die as early as she did. In Return of the Jedi, Leia states she has memories of her mother, yet in Revenge of the Sith it is shown that she dies in childbirth.

Doubt that Anakin was originally to have built C-3PO, given that he later does not recognize the droid (although they never meet face-to-face in the original trilogy, and there is little to distinquish C-3PO visually from other droids of the same model).

Doubts about narrative perspective. Initially, Lucas claimed that the whole story was to be told from the droids' perspective, but this is not true of the prequels, particularly given that C-3PO's memory is wiped at the end of Episode III.

Doubts regarding Obi-Wan and Yoda's fates in Revenge of the Sith as, in the later films, it is clear that Vader expected them both to be already long-dead. While he might have expected the ancient Yoda to die of old age, Obi-Wan was only 57 years old in Episode IV.
leuk om te lezen
had er zelf ook al een paar gezien
pi_37858247
Mooi dat ze de orginele films gaan uitbrengen op DVD, maar ik hoef ze niet. Ze zijn nl. al lange tijd 'te vinden' op het net als Laser Disk copieen en deze vindt ik wel genoeg. Mr. Lucas heeft tenslotte al genoeg aan me verdiend dacht ik zo! ;-)
(DVD's, video's, games, speelgoed, etc.)

Zouden ze ook de Star Wars Holiday Special 1978 op de DVD's zetten?...( Alhoewel ik me kan voorstellen dat George de orginele tapes hiervan verbrand heeft , maar wel cool dat hierin Boba Fett voor het eerst in te zien is!)
pi_37858341
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:06 schreef Mip1988 het volgende:
heb ik eindelijk de OT laserdisc 2 DVD transfer binnen, zijn mn dvd-r's op
trouwens ook MakingMagic en DeletedMagic gedownload en gekeken, aanraders!
Waar heb je het over???????

[edit] gevonden en ben ze aan het downloaden

[ Bericht 11% gewijzigd door 1972 op 15-05-2006 22:53:18 ]
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:51:40 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_37877289
quote:
Doubts regarding Obi-Wan and Yoda's fates in Revenge of the Sith as, in the later films, it is clear that Vader expected them both to be already long-dead. While he might have expected the ancient Yoda to die of old age, Obi-Wan was only 57 years old in Episode IV.
Dit lijkt me sterk, het ziet er toch echt naar uit dat Vader niet verrast was toen hij Obi-Wan weer zag.

Tevens TVP
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_37881262
mja hij zegt wel:
'I haven't felt this presence since...'

maar wat mij wel duidelijk lijkt is de fout dat Leia wel herinneringen van haar moeder heeft en Luke niet, terwijl hun moeder sterft bij de bevalling
dit zou juist aangeven dat Leia eerder is geboren dan Luke
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:48:16 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_37881322
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:46 schreef Mip1988 het volgende:
mja hij zegt wel:
'I haven't felt this presence since...'

maar wat mij wel duidelijk lijkt is de fout dat Leia wel herinneringen van haar moeder heeft en Luke niet, terwijl hun moeder sterft bij de bevalling
dit zou juist aangeven dat Leia eerder is geboren dan Luke
Je kunt altijd nog herrineringen krijgen via de Force...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:11:19 #47
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37882085
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:26 schreef Mip1988 het volgende:
een lijstje met dingen die niet totaal overeenkomen, zoals ze eerst werden uitgelegd in de OT.
[..]

leuk om te lezen
had er zelf ook al een paar gezien
quote:
Doubt that Darth Vader was originally intended to be Luke Skywalker's father, partly due to the lack of any explicit teaser in Episode IV.
Mja, zelfs tijdens het opnemen van Empire was het staatsgeheim waarbij bijna niemand het wist. Alleen Lucas, Mark Hamill en één of twee assistenten geloof ik, James Earl Jones natuurlijk toen hij de tekst insprak.
quote:
Doubt that Leia was originally intended to be Luke's sister, largely due to the thus-incestuous romantic tension between the characters in Episodes IV and V (although Yoda does make a cryptic reference to "another" last hope in Episode V and that Leia hears Luke calling her through the Force).
Romantische verwikkelingen tussen broer en zus die elkaar niet kennen zijn standaard ingrediënten in soaps natuurlijk.
quote:
Doubt that many aspects of the prequel fims were pre-planned, such as the structure of the Jedi Order, the nature of the Padawan/Master mentorship, Palpatine's rise to power and the political situations which gave rise to the Empire, all due to the lack of any mention of them in the original trilogy.

Specific doubt that the nature of Anakin Skywalker's induction to the Jedi Order was originally planned to take place as it was depicted in Episode I, due to the seeming incongruity of Obi-Wan Kenobi's "later" recounting of the situation to Luke in Episode IV. His dialogue makes no mention of Qui Gon Jinn and even seems to suggest that it was he himself who discovered Anakin, and many feel that it originally indicated that Anakin was older than a nine-year-old child upon their first meeting.
Wat zou het probleem daarmee zijn? Het hoeft toch niet allemaal jaren van tevoren vast te staan?
quote:
Doubt of the Jedi Code's prohibition of "attachments" and thus romantic relationships was conceived prior to Episode II, on the basis that it is a major plot point for the final two films and yet is not even alluded to in Episode I.
Het is sowieso al raar, zoiets restrictiefs.
quote:
Doubt that the Stormtroopers were originally intended to be the clones referred to in the Clone Wars as mentioned in Episode IV, due to the lack of specific (as opposed to contextual) indications. Whether the Stormtrooper indeed are still clones by the time of the original trilogy is another source of debate.
Nee da's niet echt een discussiepunt, in de boeken eromheen (vooral de Heir to the empire trilogie) wordt uitgelegd dat het kloonproces en de force niet goed werken samen waardoor de kloons gestoord raken.
quote:
Doubt that Boba Fett was originally supposed to have any connection to the Stormtroopers.
Mja, daar gaat Lucas rechtstreeks in tegen de later geschreven boeken inderdaad, Boba's achtergrond wordt daarin wel verteld. Maar goed, Lucas is een eigenwijze klootzak die niet wil inzien dat Star Wars meer is geworden dan de originele trilogie.
quote:
Doubt that Obi-Wan was originally ever supposed to be a Jedi Master as opposed to merely a Jedi Knight, given the fact that prior to Episode III this had not been the case, including the chronologically "later" original trilogy in which Kenobi refers to himself as a Knight.
Semantics . Zou een knight studenten aannemen?
quote:
Doubt what was the fate of the Jedi and how and when they perished. The Jedi seem long past and distant. Motti expressed disbelief in the Force although it was the main 'religion' only twenty years ago.
Is dat zo? Of waren de Jedi teruggetrokken in een ivoren toren, steeds minder bezig met de wereld om hen heen (zoals, wederom, in de extended universe wordt aangevoerd, wanneer Luke opnieuw een Jedi Academy wil opstarten vraagt Mon Mothma hem na te denken wat voor rol ze moeten gaan spelen, teruggetrokken, elitair zoals op het eind van de republiek, wat hun ondergang werd, of zoals ver daarvoor toen er een jedi in nagenoeg elk dorp te vinden was en daar een prominente rol speelde).
quote:
Doubt that Padmé was to die as early as she did. In Return of the Jedi, Leia states she has memories of her mother, yet in Revenge of the Sith it is shown that she dies in childbirth.
Niets dat niet op te lossen is met een extra verhaal waarbij het de bedoeling is dat het lijkt alsof ze dood ging zodat ze veilig kon onderduiken met Leia ergens.
quote:
Doubts about narrative perspective. Initially, Lucas claimed that the whole story was to be told from the droids' perspective, but this is not true of the prequels, particularly given that C-3PO's memory is wiped at the end of Episode III.
Dat maakt vrij weinig uit toch? De droids kunnen alsnog de centrale figuren zijn, de enige figuren die altijd in het middelpunt van het verhaal zijn.
quote:
Hmmm, volgens mij zit in de originele trilogie niet iets dat aan yoda refereert in scenes met Vader, en echt verrast is hij nou ook weer niet met Obi-Wan. Toch?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:17:06 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_37882247
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:11 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is sowieso al raar, zoiets restrictiefs.
Dat is dus ook een onderdeel van de ondergang van de Jedi. In de KOTOR-games gebeurd ook zoiets dergelijks, en daar wordt het allemaal mooi uitgelegd.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:20:42 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37882365
Dat terwijl er complete series aan boeken zijn geschreven over Luke en z'n zoektocht naar een partner.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:27:05 #50
15967 Frollo
pi_37882583
Ja, boeken

Ik kan ook wel een boek schrijven over mijn favoriete film en dan gaan huilen wanneer de regisseur de door mij bedachte ontwikkelingen niet meeneemt in de sequel.

Voor mij is Star Wars eenvoudigweg de eerste drie films. De tweede trilogie moet ik -met gepaste tegenzin- ook wel erkennen, maar SW-boeken en -games zie ik als weinig meer dan veredelde fanfiction.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:30:00 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_37882693
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:27 schreef Frollo het volgende:
Ja, boeken

Ik kan ook wel een boek schrijven over mijn favoriete film en dan gaan huilen wanneer de regisseur de door mij bedachte ontwikkelingen niet meeneemt in de sequel.

Voor mij is Star Wars eenvoudigweg de eerste drie films. De tweede trilogie moet ik -met gepaste tegenzin- ook wel erkennen, maar SW-boeken en -games zie ik als weinig meer dan veredelde fanfiction.
Ben ik het wel mee eens, maar voor mij is Star Wars gewoon alle 6 de films, en sommige games die wat mij betreft er wel mooi inpassen ( )
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 mei 2006 @ 16:31:22 #52
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_37882740
quote:
Ja, boeken

De Star Wars boeken zijn geschreven door gerenomeerde fantasy en SF schrijvers en stuk voor stuk door Lucasfilm zelf doorgenomen en uitgebracht. Voor de prequels uitwaren waren er ook bepaalde onderwerpen waar de schrijvers niet aan mochten komen (wie is Luke en Leia's moeder, wat zijn de Clone Wars, etc.)
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:34:47 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37882835
quote:
Ja, boeken

Mwach, valt wel mee, ik kan je vooral Heir to the Empire aanraden, die trilogie is beter dan Phantom, Attack en Revenge. En zoals Tara al zegt, alle boeken zijn met goedkeuring van Lucasfilm uitgebracht (moet ook wel, Star Wars is behoorlijk zwaar getrademarked tenslotte).
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:35:25 #54
15967 Frollo
pi_37882862
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

De Star Wars boeken zijn geschreven door gerenomeerde fantasy en SF schrijvers en stuk voor stuk door Lucasfilm zelf doorgenomen en uitgebracht. Voor de prequels uitwaren waren er ook bepaalde onderwerpen waar de schrijvers niet aan mochten komen (wie is Luke en Leia's moeder, wat zijn de Clone Wars, etc.)
Ah, tnx, daar had ik dus serieus geen idee van, hoe Lucas precies tegen de boeken aankeek.
Dus de ontwikkelingen in de boeken zijn goedgekeurd door Lucas en behoren tot de 'officiële Star Wars-geschiedschrijving'? Misschien moet ik er dan toch maar eens milder over gaan denken.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:36:12 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_37882890
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mwach, valt wel mee, ik kan je vooral Heir to the Empire aanraden, die trilogie is beter dan Phantom, Attack en Revenge.

Mag ik vragen waarom je dat vindt?
pi_37882916
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mwach, valt wel mee, ik kan je vooral Heir to the Empire aanraden, die trilogie is beter dan Phantom, Attack en Revenge.
Ik heb dan ook al jaren bij Lucas het idee dat hij er de pest in heeft dat andere mensen wél kunnen schrijven en oa. de originele bouwplek van de Death Star (in de verder rampzalig slechte Jedi Academy trilogy) vakkundig uit canon heeft geschreven in AotC.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:37:42 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37882946
Lucas heeft wel altijd gezegd "als de films iets anders zeggen dan de boeken dan hebben de films gelijk", wat natuurlijk een beetje kut is als je jaren later de films gaat veranderen, er is een boek met verschillende verhalen die allemaal één punt gemeen hebben: Han schiet Greedo neer. Als eerste.

Tara? Waar had je je topic over de boeken gelaten?
pi_37882959
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:35 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ah, tnx, daar had ik dus serieus geen idee van, hoe Lucas precies tegen de boeken aankeek.
Dus de ontwikkelingen in de boeken zijn goedgekeurd door Lucas en behoren tot de 'officiële Star Wars-geschiedschrijving'?
Niet helemaal. De ontwikkelingen horen tot een van de semi-officiële lagen van Star Wars, die door officiëlere bronnen (bijv. films) overschreven kunnen worden.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:38:52 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_37882988
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:37 schreef Dagonet het volgende:
Lucas heeft wel altijd gezegd "als de films iets anders zeggen dan de boeken dan hebben de films gelijk", wat natuurlijk een beetje kut is als je jaren later de films gaat veranderen, er is een boek met verschillende verhalen die allemaal één punt gemeen hebben: Han schiet Greedo neer. Als eerste.
Wat een rel is dat trouwens, nu nog steeds
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:41:11 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37883081
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je dat vindt?
Omdat dat verhaal beter uitgewerkte personages heeft, een betere verhaallijn, meer klopt met Star Wars zoals we het kennen van de OT, geen slapstick of andere "komische" momenten bevat, grimmiger is dan Revenge (en really, Obi-Wan, zo goed en vol mededogen laat een goede vriend van hem zwaar verbrand, dodelijk gewond kreperend achter? Zonder hem uit z'n lijden te verlossen? Get real ). Er is in die trilogie ook één bad guy en niet zoals in elke film een andere end of level boss.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:44:28 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37883193
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een rel is dat trouwens, nu nog steeds
Op zich logisch, in de originele versie leer je Han kennen als een smokkelaar die het niet al te nauw neemt waar het z'n eigen hachie betreft. Hij wordt lastig gevallen, bedreigt en schiet onder tafel door als eerste. Zo zijn we het gewend, zo hebben we allemaal voor het eerst kennis met Han gemaakt en dat was tof. Twintig jaar later besluit Lucas om onverklaarbare redenen dat aan te passen. Dat is net zo belachelijk als Spielberg die ET aanpast om een terroristen halloweenkostuum te vervangen door iets anders.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 mei 2006 @ 16:46:15 #62
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_37883236
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:37 schreef Dagonet het volgende:

Tara? Waar had je je topic over de boeken gelaten?
Star Wars reviews (de boeken)
Die bedoel je? Erg oud topic
Overigens zijn er nog een handvol boeken die ik nog zoek

Overigens Dagonet, de OT had ook zijn komische momenten hoor. Maar meer in het cynisme van Han Solo. Dezelfde stijl wordt doorgetrokken in de Thrawn Trilogy, wat naar mijn mening ook de beste boeken zijn.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:47:42 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37883289
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Star Wars reviews (de boeken) bedoel je? Erg oud topic
Overigens zijn er nog een handvol boeken die ik nog zoek
Je hebt vorig jaar of eind 2004 er nog een topic over geopend.
quote:
Overigens Dagonet, de OT had ook zijn komische momenten hoor. Maar meer in het cynisme van Han Solo. Dezelfde stijl wordt doorgetrokken in de Thrawn Trilogy, wat naar mijn mening ook de beste boeken zijn.
Tuurlijk, en ook het gekibbel tussen 3PO en R2 was erg leuk, maar wat ze R2 laten doen in Revenge?
pi_37883297
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Overigens Dagonet, de OT had ook zijn komische momenten hoor.
Klopt, maar minder goedkope slapstick.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:50:30 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_37883387
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:44 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Op zich logisch, in de originele versie leer je Han kennen als een smokkelaar die het niet al te nauw neemt waar het z'n eigen hachie betreft. Hij wordt lastig gevallen, bedreigt en schiet onder tafel door als eerste. Zo zijn we het gewend, zo hebben we allemaal voor het eerst kennis met Han gemaakt en dat was tof. Twintig jaar later besluit Lucas om onverklaarbare redenen dat aan te passen. Dat is net zo belachelijk als Spielberg die ET aanpast om een terroristen halloweenkostuum te vervangen door iets anders.
Tja, dat was allemaal een beetje voor mijn tijd, ik heb daar niks van meegekregen. Ik heb de OT pas gezien toen ze ten tijde van de AOTC release op tv kwamen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:57:26 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37883572
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja, dat was allemaal een beetje voor mijn tijd, ik heb daar niks van meegekregen. Ik heb de OT pas gezien toen ze ten tijde van de AOTC release op tv kwamen
Als ik jou was zou ik de onopgesmukte versies eens bekijken, sommige dingen werken daar gewoon beter in, geen lelijke Jabba bijvoorbeeld.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:04:52 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_37883850
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik de onopgesmukte versies eens bekijken, sommige dingen werken daar gewoon beter in, geen lelijke Jabba bijvoorbeeld.
Mjah, ik zal die DVD wel kopen, ik moet de OT sowieso nog op DVD hebben, die videobanden hebben hun beste tijd wel gehad
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:14:13 #68
15967 Frollo
pi_37884148
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En juist wél met (ja hoor, mijn stokpaardje) Lapti Nek!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:26:28 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37884484
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:14 schreef Frollo het volgende:

[..]

En juist wél met (ja hoor, mijn stokpaardje) Lapti Nek!
Zoveel beter dan dat wanstaltige gedrocht dat er later in gegooid is.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:31:43 #70
15967 Frollo
pi_37884578
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:26 schreef Dagonet het volgende:

Zoveel beter dan dat wanstaltige gedrocht dat er later in gegooid is.
Van starwars.com:
quote:
the "Lapti Nek" number was replaced with a less dated piece of music, called "Jedi Rocks"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 mei 2006 @ 17:40:34 #71
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_37884807
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je hebt vorig jaar of eind 2004 er nog een topic over geopend.
Heb ik niet kunnen vinden.
Maar denk dat het toch dat topic is, kijk maar naar de latere reacties, er zijn er ook wat uit 2005.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:42:28 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37884877
Je hebt gelijk, het is toch die. .
pi_38010547
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:19 schreef japzooi het volgende:

[afbeelding]

Paul Blake die destijds een van de twee Greedo's was heeft zelf ook dat shirt

FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 juli 2006 @ 12:01:57 #74
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_39685793
Nu Star Wars Episode III: Revenge of the Sith - Deel #7 dicht is lijkt het me verstandig om Ep.III nu ook verder te bespreken in dit centrale Star Wars topic. Ik denk namelijk dat er nu nog net zoveel te vertellen valt over die film dan over de andere 5.

Plannen van Lucas voor de toekomst:
quote:
"Lucas Licensing also has big plans for the "Star Wars" franchise and Indiana Jones 4, now scheduled for a summer 2008 release:

Among those initiatives are the first CG-animated "Star Wars" TV series slated for 2008, a live-action "Star Wars" series in preproduction, a new video game from LucasArts tied to the 30th anniversary of "Star Wars" that will be released in fall 2007, the release of the original versions of the first three "Star Wars" films on DVD singles in the fall and a new Lego "Star Wars" video game based on the original trilogy, also scheduled for fall.

Howard Roffman, president of Lucas Licensing, said the Lucasfilm division also will be looking for licensing partners for the summer 2007 release of a new "Indiana Jones" video game from LucasArts and the summer 2008 release of a new "Indiana Jones" movie."
pi_39693618
vanavond starwars 5 op rtl 7 en morgen starwars 6
pi_39695667
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:23 schreef Rorata het volgende:
vanavond starwars 5 op rtl 7 en morgen starwars 6
beter, ik ga ze niet kijken, ga volgende week een marathon houden van álle delen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 juli 2006 @ 18:05:19 #77
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_39696635
Ik ga ze ook niet kijken. Ik heb ze allemaal op DVD en VHS (allerlei versies). Veel beter, zo zonder reclame.
Ik snap trouwens niet waarom ze 5 en 6 uitzenden en 4 bijvorbeeld niet.
pi_39696967
ja idd alleen 5 en 6

maar ik zit em wel aan hoor, ondanks dat ik ze op dvd heb
pi_39704493
Ik kwam Leia net tegen toen ik aan 't zappen was. Maja, heb ze allemaal op DVD dus ga niet kijken.

Maar Star Wars.

Alleen de oude films trouwens. De rest = bagger wat mij betreft.
  maandag 10 juli 2006 @ 22:09:01 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39704722
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:03 schreef Isegrim het volgende:
Alleen de oude films trouwens. De rest = bagger wat mij betreft.
En waarom ?
pi_39704860
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En waarom ?
Slaapverwekkend. Weinig verhaal. Nul charme. Geldklopperij.
pi_39705162
Kan 1/2/3 wel waarderen eigenlijk... ze zijn, op hun eigen manier, toch ook wel een beetje de king, toch?
pi_39705228
Bij 2 viel ik serieus bijna in slaap in de bioscoop.
  maandag 10 juli 2006 @ 22:22:57 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39705325
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Slaapverwekkend. Weinig verhaal. Nul charme. Geldklopperij.
Pff, als je bij zulk spektakel in slaap kan vallen dan mis je serieus iets
pi_39705456
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Pff, als je bij zulk spektakel in slaap kan vallen dan mis je serieus iets
Visueel is er wel spektakel, maar het verhaal vond ik ontzettend zwak. Haalt het in de verste verte niet bij de oude films.
  maandag 10 juli 2006 @ 22:28:53 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39705576
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:26 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Visueel is er wel spektakel, maar het verhaal vond ik ontzettend zwak. Haalt het in de verste verte niet bij de oude films.
Ach ja, daar kun je behoorlijk over debatteren. Wat ook veelvuldig gedaan wordt op internet
pi_39705673
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ach ja, daar kun je behoorlijk over debatteren. Wat ook veelvuldig gedaan wordt op internet
Ik weet het. Laten we dat maar niet doen hier. Over smaak valt niet te twisten.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:52:35 #88
3767 Herald
Come get some
pi_39737027
Ze lieten de Hayden Christensen versie van Jedi zien
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_39738431
No way!!!!
pi_45599052
Prachtig, zit net alle delen weer te kijken, om dan eerst Yoda als een wijze man te zien, en dan in deel V als een doorgedraaid, irritant ventje.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:24:28 #91
15967 Frollo
pi_45600144
Ik vind het ook vreemd dat hij in episode II nog zonder moeite hele legers pwnt met welgemikte karatetrappen, en ook in episode III nog vrolijk rondbuitelt, terwijl hij in epsiode V, een jaar of 25 later (op een levensspanne van enkele honderden jaren), een bevende, krakkemikkige grijsaard blijkt te zijn.

Maar goed, dat zal in het mondiale Star Wars-discours vast al eens besproken zijn.
pi_45851351
Verliezen van de Emperor tijdens een zwaar mentaal Force-gevecht word je niet jonger op. En zoals Indiana Jones al zei: It are not the years, it are the miles. Weet je hoever Dagobah van Coruscant is.
pi_45851551
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:24 schreef Frollo het volgende:
Ik vind het ook vreemd dat hij in episode II nog zonder moeite hele legers pwnt met welgemikte karatetrappen, en ook in episode III nog vrolijk rondbuitelt, terwijl hij in epsiode V, een jaar of 25 later (op een levensspanne van enkele honderden jaren), een bevende, krakkemikkige grijsaard blijkt te zijn.

Maar goed, dat zal in het mondiale Star Wars-discours vast al eens besproken zijn.
Je mist natuurlijk de samenzweringstheorieën over hoe Yoda levensenergie kon zuigen uit mislukte Padawans om zijn levensduur (die normaal niet boven de 100 jaar uitkomt) te verlengen. Senator Palpatine, een welbekend altruist en weldoener heeft met pijn in zijn hart opdracht moeten geven om Yoda een dergelijke hulpbron te ontzeggen.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:05:42 #94
15967 Frollo
pi_45852064
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:47 schreef Litpho het volgende:

Je mist natuurlijk de samenzweringstheorieën over hoe Yoda levensenergie kon zuigen uit mislukte Padawans om zijn levensduur (die normaal niet boven de 100 jaar uitkomt) te verlengen. Senator Palpatine, een welbekend altruist en weldoener heeft met pijn in zijn hart opdracht moeten geven om Yoda een dergelijke hulpbron te ontzeggen.
Och ja, hoe kon ik dat vergeten! 'Yoda defected first' zeg maar.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 13:26:57 #95
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_46170103
ILM animation supervisor Rob Coleman says in a video interview that fifteen episodes of the upcoming animated "Star Wars" series are in production with two almost fully complete.

http://www.mintinbox.net/(...)nterview_Rob_Coleman
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  zaterdag 10 februari 2007 @ 13:29:53 #96
15967 Frollo
pi_46170184
Rob Coleman, da's Oversight LOL
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 februari 2007 @ 13:39:55 #97
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_46170420
het zou in ieder geval Jar Jar verklaren.
  maandag 12 februari 2007 @ 09:53:52 #99
15967 Frollo
pi_46230294
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:39 schreef Tokus het volgende:
pi_46230387
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:39 schreef Tokus het volgende:
Hij blijft in beeld verschijnen maar het liefst heb je dat hij zichzelf van kant maakt
Jar Jar dan he
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:21:45 #101
22457 Patch
pi_46274560
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_46305232
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:12 schreef outcast_within het volgende:
Het allertweede grote "Star Wars"-topic.

Praat hier over alle films.
Praat hier over de eerste trilogie.
Praat hier over die andere trilogie.
Praat hier over tekenfilmseries.
Praat hier over de boeken.
Praat hier over de merchandise.
Praat hier over Meneer Lucas.
Praat hier over Ewoks.

May the Force be with you

[afbeelding]

Vorige deel:
[CENTRAAL] "Star Wars"-Topic
Leuk topic, Ik ben zelf een star wars fan. Mijn favoriet is The Empire Strikes Back en Revenge of the Sith.
Veel mensen zijn er zich niet bewust van dat star wars naast droids, aliens, lightsabers en ruimteschepen ook inhoudelijk interessant kan zijn. Star Wars is meer dan dat, het is spiritueel en religieus van aard, filosofisch, politiek en historisch van aard.

Als je daar voor open staat en dat probeert te analyseren, dan maakt dat de films een stuk boeiender.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_46330058
Valentijnsboodschap die ik elders tegenkwam:
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:50:15 #105
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46330134
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:44 schreef poldergeist het volgende:

[..]

Leuk topic, Ik ben zelf een star wars fan. Mijn favoriet is The Empire Strikes Back en Revenge of the Sith.
Veel mensen zijn er zich niet bewust van dat star wars naast droids, aliens, lightsabers en ruimteschepen ook inhoudelijk interessant kan zijn. Star Wars is meer dan dat, het is spiritueel en religieus van aard, filosofisch, politiek en historisch van aard.

Als je daar voor open staat en dat probeert te analyseren, dan maakt dat de films een stuk boeiender.
Ik heb in 2004 en 2005 nog een tijd rondgehangen op zo'n Amerikaanse SW site, de discussies daar zou je kunnen zien als het toppunt van nerdigheid, maar ik vond ze mateloos interessant.
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:50:18 #106
15967 Frollo
pi_46330136
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:48 schreef Litpho het volgende:
Valentijnsboodschap die ik elders tegenkwam:
[afbeelding]
Romantisch.
pi_46350135
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb in 2004 en 2005 nog een tijd rondgehangen op zo'n Amerikaanse SW site, de discussies daar zou je kunnen zien als het toppunt van nerdigheid, maar ik vond ze mateloos interessant.
Ik vind het jammer dat het meteen nerdigheid wordt genoemd, het zou eens goed zijn als mensen eens dieper zouden nadenken over films die in eerste instantie idioot schijnen te zijn. Ik vond bijvoorbeeld de Matrix qua verhaal in het begin een draak van een film. Na een paar keer herzien, praten over de film en het zien van David Icke, vind ik het toch een prachtige film die me wel bezighoudt.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_46350958
  donderdag 15 februari 2007 @ 23:22:00 #109
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46351064
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 23:01 schreef poldergeist het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat het meteen nerdigheid wordt genoemd, het zou eens goed zijn als mensen eens dieper zouden nadenken over films die in eerste instantie idioot schijnen te zijn.
Ach ja, bij Star Wars is het zo dat je er echt van moet houden he.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:08:12 #110
22457 Patch
pi_46367097
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:10:41 #111
22457 Patch
pi_46367184
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:19:44 #112
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46367530

Zo gaat Yoda er dus waarschijnlijk uitzien in de Clone Wars serie .
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:20:35 #113
22457 Patch
pi_46367555
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:19 schreef Fir3fly het volgende:
[afbeelding]

Zo gaat Yoda er dus waarschijnlijk uitzien in de Clone Wars serie .

owh... animated clone wars-serie...
GUH-lukkig...
ik dacht even de live-action serie
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:22:43 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46367620
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:20 schreef Patch het volgende:

[..]

owh... animated clone wars-serie...
GUH-lukkig...
ik dacht even de live-action serie
Nee, daar komt ie waarschijnlijk niet in te zitten.
pi_51680952
weet iemand iets van het uitkomen van een boxset van episode I, II en III...ben echt verbaasd dat hij nergens is...
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 01:04:28 #116
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_51682629
yub nub
(eh, ik weet niets van een boxset, maar dat zal vast wel komen, ik had hem nu eigenlijk verwacht met 30 jaar SW)
pi_51686024
Ik denk eerder dat het een box gaat worden van alle 6 de delen.
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 06:33:46 #118
22457 Patch
pi_51686195
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 04:27 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Ik denk eerder dat het een box gaat worden van alle 6 de delen.
Lucas kennende worden het beide boxen
pi_51696572
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 06:33 schreef Patch het volgende:

[..]

Lucas kennende worden het beide boxen
inderdaad..zijn genoeg fans die ze dan vanwege een dwangneurose allebei moeten kopen a.k.a. free money for George Lucas

Ik heb de boxset van de originele trilogie en wil deze dus ook als boxset..daarom expres niet alle losse delen aangeschaft..

Toen ik me dit voornam was ik er alleen wel vanuit gegaan dat enkele maanden nadat episode 3 uitkwam de boxset wel zou volgen maar niets blijkt minder waar..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_56240964
kick, aangezien dit de meest toepasselijke topic was en ik het niet zo nodig vond om hiervoor een nieuw topic te openen.

Als je nooit Star Wars hebt gezien, in welke volgorde is het dan het beste om de films te kijken... zodat het het leukst is, meest begrijpelijk en/of logisch?
Deel IV is namelijk als eerst gemaakt, toen V en toen VI
Later kwamen I, II & III erbij.

Als je ze net nadat ze uitkwamen hebt gezien, had je dus niet veel keus.. en keek je dus in deze volgorde: IV, V, VI, I, II, III... maar als je het nu voor het eerst zou kijken, alle films.. is het dan een beter idee om met I te beginnen en dan gewoon chronologische volgorde aan te houden, of worden dan allerlei dingen verklapt en is de hele reeks plots niet leuk meer omdat je dan in b.v. deel I dingen komt te weten waardoor deel IV, V of VI opeens niks meer aan is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')