abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 april 2006 @ 14:34:09 #101
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37311531
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

mja bou die muurtjes van goed en fout maar om jezelf heen dan maar val mensen er niet mee lastig.
Dat zeg je ook als je aangehouden wordt omdat je door het rode licht reed? Dat zeg je ook tegen de agent die de verkrachter van een meisje van 3 arresteert? Of als de deurwaarder op de stoep staat omdat je je energierekening niet betaalt?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  woensdag 26 april 2006 @ 14:35:21 #102
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37311557
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:34 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Dat zeg je ook als je aangehouden wordt omdat je door het rode licht reed? Dat zeg je ook tegen de agent die de verkrachter van een meisje van 3 arresteert? Of als de deurwaarder op de stoep staat omdat je je energierekening niet betaalt?
Vergelijk je nou een grammaticale fout met het verkachten van een meisje van 3?
  woensdag 26 april 2006 @ 14:35:24 #103
138448 PeZu
Suspended animation
pi_37311561
quote:

[..]

appels en peren, mijn waarde mappy
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  woensdag 26 april 2006 @ 14:36:58 #104
147134 matige_muis
mijn grote voorbeeld:
pi_37311597
goh, alles wat een beetje anders wordt tegenwoordig met autisme betitelt. Ga eens kijken wat het uberhaubt inhoudt. s
pi_37311601
Ach, waardeloze kwestie dit eigenlijk. Waar trek je de grens? Taalpuristen moeten gewoon weer lekker terug naar hun eigen wereldje. En dan kunnen wij weer zonder de taalpuristen verder.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:37:09 #106
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_37311604
Gefeliciteerd, TS, je bent duidelijk niet autistisch!
En wie heeft het over concentreren op taalfouten, een fout als deze "ik vind dat als je je concentreerd" valt mij onmiddelijk op.

Ik geloof best dat er niveauverschil is op het gebied van taal, ik doe zelf VWO en weet dus dat er genoeg mensen zijn die minder uitblinken in de Nederlandse woordenschat en grammatica, maar stam+t is toch echt een peuleschilletje...

Je hoort mij ook niet zeiken over bijvoorbeeld 'te alle/ten alle/te allen/ten allen tijden', maar ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij dat mensen niet even die d in een t veranderen.
Al die BrEeZaH's krijgen commentaar als ze sgat met een g ipv ch schrijven want dat is infantiel en achterlijk, maar een t mag je wel zomaar vervangen door een d
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  woensdag 26 april 2006 @ 14:37:42 #107
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_37311625
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Ach, waardeloze kwestie dit eigenlijk. Waar trek je de grens? Taalpuristen moeten gewoon weer lekker terug naar hun eigen wereldje. En dan kunnen wij weer zonder de taalpuristen verder.
Waarom is het zo erg om op je fouten gewezen te worden?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:38:10 #108
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37311639
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:35 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Vergelijk je nou een grammaticale fout met het verkachten van een meisje van 3?
Het gaat om het principe van goed en fout, 'muurtjes van goed en fout' zelfs. Een taalregel is niet helemaal hetzelfde als de wet natuurlijk, maar het geeft aan hoe het hoort.

[ Bericht 2% gewijzigd door TrenTs op 26-04-2006 14:39:43 (vriendelijker gemaakt :)) ]
  woensdag 26 april 2006 @ 14:38:19 #109
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37311644
ik val mensen die goed schrijfen toch niet lastig.. daar gaat je argument
het zijn juist degenen die zo gefixeerd zijn die altijd lopen te zeuren dat er een D niet goed staat oid.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:39:39 #110
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37311688
quote:

[..]

c o n t e x t

ik ga dat woord echt een keer op een sneltoets zetten want ik gerbuik het letterlijk meerdere malen in elk topic.
denken jullie daar ook eens bij na.
dank je.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:39:48 #111
147134 matige_muis
mijn grote voorbeeld:
pi_37311691
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:38 schreef BaajGuardian het volgende:
het zijn juist degenen die zo gefixeerd zijn die altijd lopen te zeuren dat er een D niet goed staat oid.
dude... ben je zo vaak op je spelfouten gewezen dat je het niet meer aankan ofzo?
  woensdag 26 april 2006 @ 14:39:48 #112
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37311692
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Daar zal het inderdaad op neerkomen. Ik heb voor mezelf het gevoel dat mijn standaard voor anderen niet zo heel hoog ligt. Maar als ik hier zo de omschrijving van taalpuristen hoor, zou ik bijna mezelf tot die groep gaan rekenen.

d / t fouten goedpraten met het argument 'Je bgrijpt toch wat ik bedoel?'. Tja...
  woensdag 26 april 2006 @ 14:40:33 #113
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37311716
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:36 schreef matige_muis het volgende:
goh, alles wat een beetje anders wordt tegenwoordig met autisme betitelt. Ga eens kijken wat het uberhaubt inhoudt. s
dat weet ik wat het inhoud, en ik betitel het niet ik vergelijk het met de fixatie van.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:41:14 #114
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37311744
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

c o n t e x t

ik ga dat woord echt een keer op een sneltoets zetten want ik gerbuik het letterlijk meerdere malen in elk topic.
denken jullie daar ook eens bij na.
dank je.
Regels zijn regels. Daar heeft geen context iets mee te maken.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:41:23 #115
138448 PeZu
Suspended animation
pi_37311753
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:39 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Daar zal het inderdaad op neerkomen. Ik heb voor mezelf het gevoel dat mijn standaard voor anderen niet zo heel hoog ligt. Maar als ik hier zo de omschrijving van taalpuristen hoor, zou ik bijna mezelf tot die groep gaan rekenen.

d / t fouten goedpraten met het argument 'Je bgrijpt toch wat ik bedoel?'. Tja...
je weet tog
  woensdag 26 april 2006 @ 14:42:25 #116
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37311792
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:38 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Het gaat om het principe van goed en fout, 'muurtjes van goed en fout' zelfs. Een taalregel is niet helemaal hetzelfde als de wet natuurlijk, maar het geeft aan hoe het hoort.
Mja, maar er zijn natuurlijk wel gradaties in goed en fout, zoals je zelf al aangeeft. Dan vond ik de vorige vergelijking met de jongen die in z'n kruis aan het graaien is sterker
pi_37311796
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Waarom is het zo erg om op je fouten gewezen te worden?
Tiz maar wat je als fout ziet. En dus hoe je het bedoelde .. etc etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 26 april 2006 @ 14:42:48 #118
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37311802
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:41 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Regels zijn regels. Daar heeft geen context iets mee te maken.
nou mooie taalkundige ben je als je context niet aankan in je denkvermogen.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:43:03 #119
147134 matige_muis
mijn grote voorbeeld:
pi_37311811
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:40 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

dat weet ik wat het inhoud, en ik betitel het niet ik vergelijk het met de fixatie van.
waarom is de TT dan "taalpurisme is een vorm van autisme"
pi_37311829
We leven in Nederland; met het gevreesde inburgeringsexamen. Er wordt verwacht dat je fatsoenlijk Nederlands kan lezen en schrijven. Dit is nog steeds een (on)officiëel vereisde bij bedrijven. Het gaat er niet om of je de kennis hebt of niet. Het gaat er niet om of het eerlijk is of niet; maar hoe je een mens ziet is vaak afhankelijk van de eerste indruk. En die eerste indruk is? Juist... Een sollicitatiebrief. Als jij je even inleeft in een afdelingshoofd op een bedrijf. Daar is een tekort en er zijn dus vacatures; en jij krijgt een brief onder je neus die begint met:

"Geachte heer/mevrouw,

Op 16 april j.l. zag ik in de krant; de Trouw; uw advertencie voor...."

Had daar advertentie gestaan; zou je door hebben gelezen. Veel mensen leggen het na zo'n domme fout weg. (Zeker met de huidige middelen die er zijn; zo'n fout mág je eigenlijk niet eens meer maken; er zijn 1001 manieren om je spelling te laten controleren; waarom dan een fout zoals deze? )
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

lol, hoezo bevooroordeeld.
En de TS is niet bevooroordeeld in zijn aanname dat taalpurisme een vorm van autisme is? Vooroordelen zijn overal en deze zullen er altijd ook blijven; niets dat het tegen kan houden hoor. Je kan niet veranderen hoe mensen denken; zonder tot propaganda toevlucht te nemen. (Of andere dingen, maar die horen thuis in TRU.)
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

weten we ook meteen hoe tolerant men is tegenover andersdenkenden in nederland
want het word van je verwacht jazeker, stel je voor je maakt tiepfouten op je werk
wat een ramp van formaat!
de wereld vergaat.
en zo is het, want als je op je werk niet kan tiepen ben je de lul.

erg triest.
Zoals het spreekwoord luidt: "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet." Jouw schrijfsel overtuigt mij niet van een hoge mate van tolerantie t.o.v. taalpuristen. De tolerantie waar jij zo prat op lijkt te gaan; ontbreekt bij jou; of daar lijkt het op.
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:34 schreef Frollo het volgende:
Juist d/t-fouten zijn het domst van allemaal. De regels voor de werkwoordsvervoeging zijn uiterst eenvoudig, zijn al decennia ongewijzigd en kennen praktisch geen uitzonderingen.

Als user X dát al fout doet, denk ik: wat kan user X nog meer allemaal niet?
Er zijn, zoals TrenTs al zei; een hoeveelheid ezelsbruggetjes waar je u tegen zegt. Zeker als we het over D/T-fouten hebben. Iemand die een fout als "Ik wordt" maakt; neem ik meteen een stuk minder serieus. Bevooroordeeld? Ja. Een detail? Puur materiëel gezien wel. Fout? Jazeker. Een belangrijke fout? Helemaal. Fouten zoals "neit" in plaats van "niet" kan je nog aan een geval van té snel op je toetsenbord rammen, maar "ik wordt" is toch echt een fout die je niet zomaar maakt... De d en de t zitten toch wel zo ver weg van elkaar dat je ze niet tegelijk in kan drukken met één vinger.

"Ik wort" is nog erger. Niet opgelet op school zeker...

Overigens vind ik de focus op taalpuristen = autisten ook een hoeveelheid geneuk achter de komma; is dat dan ook niet een autistisch iets? Ik kan ageren dat het wel zo is. Anderen niet. Zo krijg je deze discussie.

Even een generalisatie: De meeste mensen die niets om hun spelling geven zijn hooguit 5 jaar ouder dan ik op dit moment ben. (17.)
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:43:49 #121
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37311837
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:42 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mja, maar er zijn natuurlijk wel gradaties in goed en fout, zoals je zelf al aangeeft. Dan vond ik de vorige vergelijking met de jongen die in z'n kruis aan het graaien is sterker
Tuurlijk zijn die er, maar ik bouw geen 'muurtjes van goed en fout', ik hou me alleen aan regels zoals me geleerd is.
pi_37311844
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:38 schreef BaajGuardian het volgende:
Er zijn op Fok! maar weinig mensen die altijd lopen te 'zeuren' over spelfouten...

Het is gewoon dat jij zo gigantisch veel spelfouten maakt, dat je er veel commentaar op krijgt. Maar in plaats van je taal wat op te vijzelen (na het aantal verbeteringen dat je gekregen hebt, zou je toch in staat moeten zijn foutloos te schrijven), probeer je je enkel te verzetten tegen de mensen die je op je fouten wijzen. En da's gewoon dom.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:45:55 #123
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37311899
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

nou mooie taalkundige ben je als je context niet aankan in je denkvermogen.
Ik weet niet precies wat jij met een context wil, maar grammaticaregels staan volledig los van de context. Of je nou een essay, een kort verhaal, een sollicitatiebrief of Het Bureau schrijft.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:46:37 #124
138448 PeZu
Suspended animation
pi_37311913
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Er zijn op Fok! maar weinig mensen die altijd lopen te 'zeuren' over spelfouten...

Het is gewoon dat jij zo gigantisch veel spelfouten maakt, dat je er veel commentaar op krijgt. Maar in plaats van je taal wat op te vijzelen (na het aantal verbeteringen dat je gekregen hebt, zou je toch in staat moeten zijn foutloos te schrijven), probeer je je enkel te verzetten tegen de mensen die je op je fouten wijzen. En da's gewoon dom.
aah ja natuurlijk, dom is het woord

want iedereen die niet geheel correct kan schrijven is dom

mooi hokje hoor
pi_37311944
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:30 schreef BaajGuardian het volgende:

wat ik ermee bedoelde is dat het een fixatie is, een soort eigen wereldje waarin iets opeens waarde heeft zonder een vaste vorm zonder een werkerlijk nuttig doel.
Taal heeft wel degelijk een doel, het is een vorm van communicatie en deze bestaat niet enkel uit de boodschap, maar even belangrijk is de vorm waarin deze boodschap wordt overgebracht ....

Iemand die dat op een slordige, ondoordachte manier doet, vol schrijffouten, zal minder snel serieus genomen worden ...

Juist zodra jouw Boodschap een hoge waarde heeft, loont het ook er meer moeite aan te besteden ...
Het voorkomen van schrijffouten hoort daarbij, net zoals een nette presentatie en goede onderbouwing ...

Je doet het eigenlij zelf ongemerkt ook al als je bv het woordje 'context' nadruk wilt verlenen schrijf je:
quote:
c o n t e x t
Dat kun je ook 'enkel vorm' noemen, en 'nutteloos', maar het is vooral een methode je boodschap over te brengen, zorg te besteden aan de presentatie ....

Er bestaat overigens altijd de mogelijk dat het "wijzen op schrijffouten" wel binnen een discussie als een valse techniek gebruikt word om een discussietegenstander van zijn stuk af te brengen, offtopic te gaan als men om argumenten verlegen zit...
Maar dat neemt niet weg dat iemand die een belangrijke boodschap over wil brengen, zelf ook de moeite moet doen deze goed, pakkend en correct over te brengen, daarbij hoort ook het vermijden van teveel schrijffouten of 'slordige schrijfwijzes' (sms-breezah-taalgebruik als 'ff', 'l8erzzz', etc.)

Ik schrijf zelf ook allerminst foutvrij, soms zelfs behoorlijk slordig, maar ik poog altijd kritiek op mijn poststijl serieus te nemen, meestal zit er ook een beetje waarheid achter, en moet je dat aanpassen om je boodschap beter over te brengen.. tenzij je ervoor kiest dat mensen je boodschap niet accepteren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37311982
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:46 schreef PeZu het volgende:

[..]

mooi hokje hoor
Ook een mooi hokje hoor, dat taalpuristen autistische trekjes hebben.
Some say in ice
  woensdag 26 april 2006 @ 14:49:26 #127
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_37312002
quote:

[..]

mooi hokje hoor
Blijkbaar heb je in ieder geval moeite met lezen. En da's ook vrij dom.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:49:29 #128
138448 PeZu
Suspended animation
pi_37312004
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:48 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

waar heb ik dat beweerd
pi_37312007
ssstormloop topic. Dat zon ow nog zo veel discussie oplevert
  woensdag 26 april 2006 @ 14:49:46 #130
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37312011
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:43 schreef matige_muis het volgende:

[..]

waarom is de TT dan "taalpurisme is een vorm van autisme"
vraag je liever af waarom het niet ''Taalpurisme is autisme'' is
want dat is jou vertaling.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:49:56 #131
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37312018
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:43 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

Zoals het spreekwoord luidt: "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet." Jouw schrijfsel overtuigt mij niet van een hoge mate van tolerantie t.o.v. taalpuristen. De tolerantie waar jij zo prat op lijkt te gaan; ontbreekt bij jou; of daar lijkt het op.
Exact.
pi_37312021
quote:

[..]

mooi hokje hoor
Lees de post nog maar een keer goed door en reageer er nog een keer op. Er staat namelijk helemaal niet dat iedereen die niet geheel correct kan schrijven dom is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 26-04-2006 14:50:39 (lese) ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_37312042
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:49 schreef PeZu het volgende:

[..]

waar heb ik dat beweerd
Nergens; was een verkapte vergelijking richting de TS. Jouw stukje leende zich er perfect voor.
Some say in ice
  woensdag 26 april 2006 @ 14:51:03 #134
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_37312052
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:49 schreef PeZu het volgende:

[..]

waar heb ik dat beweerd
Het is de hele strekking van het topic.
Hoogachtend,
Erik.
pi_37312062
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:48 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Taalpuristen leven wel in een apart wereldje
  woensdag 26 april 2006 @ 14:51:58 #136
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_37312073
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Bron?
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:52:01 #137
147134 matige_muis
mijn grote voorbeeld:
pi_37312074
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:49 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

vraag je liever af waarom het niet ''Taalpurisme is autisme'' is
want dat is jou vertaling.
Daar komt jouw TT in principe op neer...

Maar ik moet nu gaan dus ik kan verder niet reageren
  woensdag 26 april 2006 @ 14:52:13 #138
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37312085
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

context.
ik heb het niet over de percentages van fok die zeuren op spelfouten
ik zeg dat juist niet degenen die de fouten maken zeuren op mensen die perfect schrijven
maar andersom.

ik ga morgen even een groot topic maken over context denk ik.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:52:43 #139
138448 PeZu
Suspended animation
pi_37312098
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Lees de post nog maar een keer goed door en reageer er nog een keer op. Er staat namelijk helemaal niet dat iedereen die niet geheel correct kan schrijven dom is.
ja je noemt iemand die na corrigerende opmerkingen nog steeds fouten blijft maken dom, wat is iedereen, behalve bg, dan?
  woensdag 26 april 2006 @ 14:52:58 #140
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37312102
quote:

[..]

Omdat ze taal hanteren zoals het bedoeld is?
pi_37312106
quote:

[..]

Ja... en mensen die niet in staat zijn correct Nederlands te schrijven net zo goed...

maar om dat nou als autisme te bestempelen...
  woensdag 26 april 2006 @ 14:53:04 #142
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37312111
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:43 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn die er, maar ik bouw geen 'muurtjes van goed en fout', ik hou me alleen aan regels zoals me geleerd is.
tja zoals je geleerd is, wees er maar trots op.
ik ken het.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:55:06 #143
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37312178
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

tja zoals je geleerd is, wees er maar trots op.
ik ken het.
Aaah.. wacht. 'You think outside the box', je bent een open ziel, je trapt niet in wat Big Brother je wil leren, hebt een chemtrailssite als startpagina en de regering doet wat in ons drinkwater...
pi_37312232
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:52 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja je noemt iemand die na corrigerende opmerkingen nog steeds fouten blijft maken dom, wat is iedereen, behalve bg, dan?
Nee.. ik noem iemand dom als hij regelmatig schrijffouten krijgt opgemerkt, maar in plaats van die opmerkingen gewoon aan te nemen en zijn taal wat te verbeteren, zich enkel bezighoudt met zich er tegen te verzetten.
pi_37312248
quote:

[..]

Logisch, iedereen leeft in zijn eigen belevingswereld en die is voor iedereen anders.
Some say in ice
pi_37312250
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:52 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Omdat ze taal hanteren zoals het bedoeld is?
En dus ergeren aan mensen die dat niet doen
  woensdag 26 april 2006 @ 14:58:29 #147
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37312268
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Taal heeft wel degelijk een doel, het is een vorm van communicatie en deze bestaat niet enkel uit de boodschap, maar even belangrijk is de vorm waarin deze boodschap wordt overgebracht ....
RM-rf dit valt me serieus heel erg van je tegen want je staat bij mij in redelijk hoog aanzien als het om je posts gaat, die ik 'of ik het er nu mee eens ben of niet' graag lees...
want ik zeg het hele topic al door dat ik het over het purisme heb
en niet taal zelf, Taal heeft een doel ja
purisme is een kunstvorm voor die taal.
alles tot in de puntjes perfect hebben is een purisme, waar een fixatie voor nodig is.
Taal is communicatie ja, en dat je het normaal en niet als een breezer schrijft lijkt me volstrekt fatsoenlijk, maar als je constant op je eigen, maar zelfs ook op anderen hun posts gaat letten en je ergerd aan de fouten dan is dat geen Taal waarde meer maar een fixatie, die naar de perfectie neigt, de kunstvorm.
(en de fixatie daarin is als het autistische)

en duidelijker kan ik dit niet uitleggen.
hoop iig dat jij snapt wat ik bedoel nu.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:58:36 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37312271
waarom moet het woord 'autisme' te pas en te onpas gebruikt worden? Ook al in de Trouw laatst. Werden voetballers Aspergers genoemd
Niet meer actief op Fok!
pi_37312272
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:57 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Logisch, iedereen leeft in zijn eigen belevingswereld en die is voor iedereen anders.
Ik had het meer als groep, maar dat had je waarschijnlijk wel door . Zie nederlandse schrijvers, of tekenaars. Nou
  woensdag 26 april 2006 @ 14:58:43 #150
138448 PeZu
Suspended animation
pi_37312276
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee.. ik noem iemand dom als hij regelmatig schrijffouten krijgt opgemerkt, maar in plaats van die opmerkingen gewoon aan te nemen en zijn taal wat te verbeteren, zich enkel bezig houdt met zich er tegen te verzetten.
ik krijg ze ook regelmatig naar mij hoofd geslingerd, ik wil er wel wat mee doen maar dat gaat helaas niet... dus verzet ik me er tegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')