quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:14 schreef Hammet het volgende:
mooie zoekterm ook
-edit- damn dat is little wing!![]()
quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:12 schreef guitarist.nl het volgende:
de eerste minuut
http://video.google.com/videoplay?docid=-8866874651592502225&q=guitars+suck&pl=true
gadverdamme![]()
![]()
leefde jimi nog maar
idd, ik pakte net mijn maverick ff (staat in Dropped D *kras kras*)quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:28 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Sweeps zijn heidens, hang ze aan het kruis! Hoe speel je metal? Gewoon een puntige gitaar kopen, dan maakt het niet meer uit wat je speelt! Heuuuu!!
quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:31 schreef guitarist.nl het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1293450210536556129&q=jimi&pl=true volgens mij waaide het
quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:26 schreef sXe het volgende:
Haha. ik vind het wel een grappig idee. En er dan ook nog over gaan zingen, haha
quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:35 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik moest er ook wel om lachen. Maar... mooi is anders. Ik vind sowieso dat 'overdaad schaadt', sweep arpeggios zijn best tof en leuk om te spelen, maar een eindeloos aanhoudende reeks 16e of 32e noten is wel dodelijk vermoeiend om naar te luisteren.
Er is niks mis met puntige gitaren!quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:28 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Sweeps zijn heidens, hang ze aan het kruis! Hoe speel je metal? Gewoon een puntige gitaar kopen, dan maakt het niet meer uit wat je speelt! Heuuuu!!
Die gast heb ik vorig jaar op het Moulin Blues festival is Ospel gezien, hij speelt echt apengoed!quote:Op donderdag 27 april 2006 13:05 schreef Hammet het volgende:
Trouwens, even iets voor de bluesliefhebbers. Er stond in de laatste issue van Gitarist een artikel over Joe Bonamassa, een jonge bluesgitarist uit de VS. Zijn laatste album, You and Me, heb ik nu en damn! wat een gitarist! Echt een heel vet stratgeluid, doet me wel een beetje denken aan SRV. Dit album heeft trouwens een wat rock-achtige productie dus kan ook voor de niet bluesliefhebbers wel eens fijn luistermateriaal zijn.
Zeker een aanrader. Mijn favorieten zijn tot nu toe Bridge To Better Days en Tea For One.
nee, ik betreurde het feit dat ik pas op de 9e pagina een tvp kon plaatsen...quote:
Dat komt nog wel jongen, dat komt nog welquote:Op vrijdag 28 april 2006 18:54 schreef Even het volgende:
Ben ik nou de enige die Jimi Hendrix niks vind?!Hij heeft vast een veel betere techniek dan mij enz. Maar hij is ook koning in het maken van tiefusherrie (dan heb ik het dat live gekut dat ie zo hard mogelijk op zn snaren beukt).
Er zullen er vast een paar flink op het pikkie getrapt zijn maar ik vind het maar helemaal niks die Jimi...
En ja ik hou wel van blues![]()
En daarom luisteren mensen als jij dus ook naar 3 Doors Downquote:Op vrijdag 28 april 2006 19:58 schreef Even het volgende:
Tja ik weet niet vind het allemaal niks eigelijk en om nou te gaan zeggen ja dan moet je in meer nummers verdiepen (wat er al door meerdere tegen mij gezegd is). Dat vind ik kut, ik luister niet muziek om het eventueel leuk te gaan vinden. Ik vind het leuk of ik vind het niet leuk, klaar
En iedereen die het wel leuk vind: gewoon blijven luisteren hoor, ik ga niemand overhalen om te stoppen met luisteren maar ik vind het niks![]()
Ja, maar zo'n kerel als Eddie van Halen wordt voornamelijk geroemd om z'n techniek, niet om z'n songwriting. Daarom is het absoluut niet te vergelijken met Jimi Hendrix.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:11 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, smaken verschillen. Ik heb het zelf ook met sommige grootheden. Eddie van Halen bijvoorbeeld. Zonder twijfel een goede en ooit vernieuwende gitarist, maar van de muziek van Van Halen krijg ik echt jeuk, echt van die foute jaren 80-crap.
No it won'tquote:Op vrijdag 28 april 2006 20:10 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dat komt nog wel jongen, dat komt nog wel
Preciesquote:Op vrijdag 28 april 2006 20:11 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, smaken verschillen. Ik heb het zelf ook met sommige grootheden. Eddie van Halen bijvoorbeeld. Zonder twijfel een goede en ooit vernieuwende gitarist, maar van de muziek van Van Halen krijg ik echt jeuk, echt crap.
Ja omdat ik dat wel leuk vindquote:Op vrijdag 28 april 2006 20:14 schreef Hammet het volgende:
[..]
En daarom luisteren mensen als jij dus ook naar 3 Doors Down.
Ik zeg altijd maar: smaken verschillen gelukkig.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:50 schreef Even het volgende:
Begrijp me goed, die kerel heeft veel gepresteerd in zn leven meer dan ik ook zal doen.. Maar ik vind het gewoon niet leuk.. Dusch![]()
* Even 3 Doors Down opzet
Niks is een groot woord, maar ik ben niet echt fan (en vooral niet van zijn zangstem). Kwestie van smaak. Daarentegen kan je zijn invloed op hoe een electrische gitaar gespeeld wordt niet ontkennen, maar diverse van de door Jimi gepopulariseerde technieken hoor ik toch liever van andere gitaristenquote:Op vrijdag 28 april 2006 18:54 schreef Even het volgende:
Ben ik nou de enige die Jimi Hendrix niks vind?!
quote:Als je dit vertaalt zou zelfs Marco Borsato zeggen: nou is dit niet een beetje simpel?
Nee dat bedoel ik niet eens. Ik bedoel dus dat jij weigert iets te luisteren wat niet direct leuk is, en dus maar gaat voor de kant-en-klaar-magnetronmaaltijd-rock zoals 3 Doors Down. Begrijp me niet verkeerd, ik luister het zelf ook wel eens, maar t stelt eigenlijk niks voor. Hap, slik en weg.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:41 schreef Even het volgende:
Ja omdat ik dat wel leuk vindIk luister er met plezier naar, naar Jimi Hendrix niet. Is naar mijn mening niks mis mee, niet iedereen hoeft het zelfde leuk te vinden toch?
als ik zeg dat Eddy van Halen een achter achter oom van mij is, wie gelooft mij danquote:Op vrijdag 28 april 2006 20:11 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, smaken verschillen. Ik heb het zelf ook met sommige grootheden. Eddie van Halen bijvoorbeeld. Zonder twijfel een goede en ooit vernieuwende gitarist, maar van de muziek van Van Halen krijg ik echt jeuk, echt van die foute jaren 80-crap.
Icepick is een Friese hardcore band die vorig jaar toch Wâldrock opende??quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:07 schreef guitarist.nl het volgende:
moet eerlijk zeggen dat sommige hardcore dingen best leuk zijn, een klasgenoot van me zit in de band icepick, zegt natuurlijk niemand wat, maar toch klinkt wel leuk
In alle eerlijkheid, die onvoorwaardelijke blinde adoratie heeft meer inhoud dan de laatste paar adoratieloze gitaristtopicsquote:Op zaterdag 29 april 2006 09:54 schreef sXe het volgende:
Kunnenn we nu ophouden met de onvoorwaardelijke blinde adoratie?
Dan laten we nou Jimmy Page adorerenquote:Op zaterdag 29 april 2006 11:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, die onvoorwaardelijke blinde adoratie heeft meer inhoud dan de laatste paar adoratieloze gitaristtopics.
Eigenlijk moeten mensen natuurlijk ook helemaal niet hier gaan posten, maar gewoon lekker zelf spelen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 11:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, die onvoorwaardelijke blinde adoratie heeft meer inhoud dan de laatste paar adoratieloze gitaristtopics.
Wel vrijwel altijd zonder plectrum, maar muziek variëert tussen oa. blues, heavy rock (denk Zeppelin, ze hadden zelfs allebei een cover van You Shook Me op het debuut uit 1969), jazz fusion en techno. Gegarandeerd dat er iets tussen zit wat niet je smaak is dusquote:Op zaterdag 29 april 2006 12:02 schreef Jorikjet het volgende:
van jeff beck ken ik eigenlijk helemaal niks. speeltie altijd zulke muziek en zonder plectrum?
hmmm... dan had ik 'm toch minstens een keer moeten zien...quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:18 schreef Hammet het volgende:
[..]
Die kerel is hier al zo'n keer of 36 voorbij gekomen
Ik vind er geen klote aan. Doe mij dan maar Hendrix die keihard op een stel ontstemde snaren aan het inbeuken is! Feedback en versterkers die klinken alsof ze het ieder moment kunnen begeven! Godverdomme rock 'n roll man!quote:
tom delonge de beste gitarist? dat is zoiets als zeggen dat kurt cobain de beste opera zanger was.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:33 schreef Marcel_V het volgende:
Gaat dus over gitaristen?
Dan is toch Tom Delonge wel het beste![]()
[afbeelding]
![]()
Kurt Cobain was ook de beste operazanger...quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:26 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
tom delonge de beste gitarist? dat is zoiets als zeggen dat kurt cobain de beste opera zanger was.
*gaap*quote:
iddquote:Op zaterdag 29 april 2006 10:34 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Icepick is een Friese hardcore band die vorig jaar toch Wâldrock opende??
Wel eens gehoord op de radio. Vette shit![]()
En ze spelen de 6e mei met de FVK/Cro Mags in Het Bolwerk in Sneek.![]()
Die gitaar. Is vaaaaaaaaaaalsquote:Op zondag 30 april 2006 16:27 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zocht net even naar LedZep video's...
vond ik dit: http://video.google.com/videoplay?docid=-3296493036568769530&q=led+zeppelin&pl=true
auw...
hendrix kon er wel nog iets heftigs uitkrijgen!quote:Op zondag 30 april 2006 18:27 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
heey jimi stond ook altijd vals
*kijkt*
ow ja hij is echt vals
Lucky bastard!quote:Op zondag 30 april 2006 15:30 schreef Jorikjet het volgende:
Helaas, wij hebben geen MTV in dit gehucht.
tja ik las led zeplin, wist ik veel dat het gewoon iemand is die iets covert<quote:Op zondag 30 april 2006 18:40 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
hendrix kon er wel nog iets heftigs uitkrijgen!
Is dit een grap? Zo niet dan kan deze gitarist maar beter stoppen met gitaarspelen, als je niet in gaten hebt dat dit vals is is dan wordt het nooit meer wat met je.quote:Op zondag 30 april 2006 16:27 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zocht net even naar LedZep video's...
vond ik dit: http://video.google.com/videoplay?docid=-3296493036568769530&q=led+zeppelin&pl=true
auw...
Ja dat viel me idd ook op!quote:Op zondag 30 april 2006 15:19 schreef BUG80 het volgende:
Kijken jullie ook wel eens het programma MTV Score, waarin twee jongens (of twee meiden) moeten strijden om een meisje (of jongen) door een liedje te schrijven? Sorry, ik heb soms niks beters te doen![]()
De gitarist van de "huisband" van dat programma heeft me toch een partij mooie gitaren zeg, varierend van Gretsch tot Rickenbackers tot Strats.. echt leuk om te zien.
JH = James hetfield?quote:Op zondag 30 april 2006 18:43 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
tja ik las led zeplin, wist ik veel dat het gewoon iemand is die iets covert<
niet dat ik zoiezo al fan ben van LZ maar toch
maar JH
die staat nooit valsquote:
Hij speelt het op zich wel goed (aan wat ik kan zien.) Hij doet het zelfs redelijk omslachtig.quote:Op zondag 30 april 2006 19:15 schreef Djaser het volgende:
[..]
Is dit een grap? Zo niet dan kan deze gitarist maar beter stoppen met gitaarspelen, als je niet in gaten hebt dat dit vals is is dan wordt het nooit meer wat met je.
De enige toffe punker was GG Allinquote:Op maandag 1 mei 2006 10:00 schreef Desensitized het volgende:
Die nieuwe plaat van NoFX is vet, zitten weer stapels fijne riffs tussen.
Punk![]()
quote:
Wat een bedrag!quote:Op maandag 1 mei 2006 10:08 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik heb besloten zélf gitaarlessen te gaan betalen, aangezien ik 't niet voor m'n verjaardag heb gekregenIk heb al wat informatie gewonnen: 300 euro per jaar, iedere week een half uur les
ik zie het zo...je kan je gay gedragen zoals N'sync ofzo (noem maar wat) en dat is echt ranzig.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:00 schreef Desensitized het volgende:
Ik vind het maar een vieze homo!
Hij kan wel spelen, maar dan houd het ook op. Veel te strakke leren broeken, beetje als een homo over dat podium stappen, gedver!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |