Via line en mic tegelijk opnemen is wel een goeie, daar had ik nog niet aan gedachtquote:Op donderdag 27 april 2006 21:41 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Hangt ook een beetje van het element af. Ik heb tot nu toe twee keer gehad dat ik m'n Ibanez (met Fishmann elektronika) meenam naar een studio waar de technicus erop stond om zowel via line als via mic op te nemen. Achteraf werd de microfoontrack in beide gevallen de prullenbak in gegooid.![]()
edit: Het hangt ook van de toepassing af, overigens. In het geval van een singer/songwriter met gitaar vind ik met microfoon toch vaak mooier, dan hoor je goed de aanslagen enzo. Als ondersteuning van een (pop/rock)track is het element weer beter, dan gaat het vooral om een sprankelende sound.
het nummer "girl it's allright" is echtquote:Op vrijdag 28 april 2006 07:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Oef, die is slecht, niet normaal!!!![]()
Ik heb laatst wat akoestische dingen opgenomen met een sm57, dat wil prima eigenlijk. Weet niet meer zo waar ik hem had gericht. Ergens voor het klankgat geloof ik, en dan op +- 50 cm afstand. Maar dat moet je gewoon een beetje uittesten.quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:18 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Via line en mic tegelijk opnemen is wel een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht![]()
Het geluid via een microfoon is inderdaad "echter". Juist door de onvolkomenheden van het geluid van de aanslag, de beweging van de gitarist, het omgevingsgeluid krijgt de muziek wat meer karakter.
Als je de mic voor je gitaar zet, waar positioneer je hem dan?
Sinds Jimi heeft er nooit iemand nog vernieuwende blues gemaaktquote:Op vrijdag 28 april 2006 02:32 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik heb gewoon een heel zooitje aangeklikt, klinkt opzich wel leuk, maar niet echt vernieuwend
Die vind ik wel wat te ver gaan. Er is genoeg progressieve muziek in de wereld. Enkel geen blues.quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:52 schreef Devlinsect het volgende:
Sinds Jimi heeft er nooit iemand vernieuwende rock gemaakt
Ik heb de SM57 in mijn bezit. Meestal neem ik op met een afstand van 20 à 30cm...quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:35 schreef sXe het volgende:
[..]
Ik heb laatst wat akoestische dingen opgenomen met een sm57, dat wil prima eigenlijk. Weet niet meer zo waar ik hem had gericht. Ergens voor het klankgat geloof ik, en dan op +- 50 cm afstand. Maar dat moet je gewoon een beetje uittesten.
Ja, ik weet het ook niet precies meer. In elk geval ver genoeg weg om er niet met m'n hand tegenaan te slaan.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:39 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik heb de SM57 in mijn bezit. Meestal neem ik op met een afstand van 20 à 30cm...
Hetfield speeld behoorlijk stevig hoor! Daarom lijkt het me best kunnen als je hem ziet spelen, vooral oude opnames...quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:35 schreef sXe het volgende:
Dat lijkt me eigenlijk wel heel erg sterk. Zo'n gitaar breekt echt niet omdat je er stevig op speelt...
Maar het is wel cool om te vertellen natuurlijk.
Dat kan echt niet hoor...quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:49 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Hetfield speeld behoorlijk stevig hoor! Daarom lijkt het me best kunnen als je hem ziet spelen, vooral oude opnames...
Wat is dat afdekplaatjegeval aan het begin van de nek?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:33 schreef Marcel_V het volgende:
Gaat dus over gitaristen?
Dan is toch Tom Delonge wel het beste![]()
[afbeelding]
![]()
Op de kop bedoel je?quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:06 schreef Bebop het volgende:
[..]
Wat is dat afdekplaatjegeval aan het begin van de nek?
Nee. Ik bedoel weldegelijk het plaatje aan het begin van de nek... waar je normaalgesproken een nek-pickup vindt.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:12 schreef Hammet het volgende:
[..]
Op de kop bedoel je?
Als je dat eraf haalt kan je halspen bijstellen. Die zit daar namelijk in, maar t is zo lelijk als je er geen plaatje opdoet.
Denk dat daar je hals op de body zit geschroefdquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:19 schreef Bebop het volgende:
[..]
Nee. Ik bedoel weldegelijk het plaatje aan het begin van de nek... waar je normaalgesproken een nek-pickup vindt.
Normaal is de halspen toegankelijk vanaf de kop, of vanaf de body... maar allebei de plaatsen tegelijk?
Jimi is niet enkel geen blues. De mosterd wordt bij Jimi gehaald. Of het nou progressieve muziek of cross-over. Jimi was de grondlegger.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:31 schreef Hammet het volgende:
[..]
Die vind ik wel wat te ver gaan. Er is genoeg progressieve muziek in de wereld. Enkel geen blues.
het is eerder verstevigd omdat ze soms zo leuk met hun gitaren gooien,quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:01 schreef Desensitized het volgende:
Hij hengst niet alleen op de snaren om, maar ook met de gitaar zelf. En die Flying V's zijn echt niet de stevigste gitaren
Maar heb het ook gehoord, daarom vroeg ik ook
Oh dat ding. Ik had t niet eens gezien, ik dacht dat het gewoon een pickup was. Misschien willden ze dat wel bereiken? Als je de pickup daar weglaat is het erg lelijk, dus hebben ze er een decoratief plaatje op geschroeft ofzo.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:19 schreef Bebop het volgende:
[..]
Nee. Ik bedoel weldegelijk het plaatje aan het begin van de nek... waar je normaalgesproken een nek-pickup vindt.
Normaal is de halspen toegankelijk vanaf de kop, of vanaf de body... maar allebei de plaatsen tegelijk?
Your point? Feit blijft dat er na Jimi genoeg progressieve rockmuziek is gemaakt, al dan niet gebaseerd op de muziek van Jimi. Van Pink Floyd tot Tool, allemaal zijn ze bezig iets nieuws te creëren, ze gaan allemaal verder dan Jimi.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:45 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Jimi is niet enkel geen blues. De mosterd wordt bij Jimi gehaald. Of het nou progressieve muziek of cross-over. Jimi was de grondlegger.![]()
Zoals bijvoorbeeld bij de Gretsch van Malcolm Young.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Oh dat ding. Ik had t niet eens gezien, ik dacht dat het gewoon een pickup was. Misschien willden ze dat wel bereiken? Als je de pickup daar weglaat is het erg lelijk, dus hebben ze er een decoratief plaatje op geschroeft ofzo.
Niets mis met Jimi als gitarist, maar hem als de enige grondlegger zien is gewoon aantoonbaar incorrect. Ik verwijs naar een Link Wray met distortion(1958), of een Jeff Beck met gecontroleerde feedbackeffecten (1962). Ook Jimi stond op de schouders van degenen die voor hem kwamen.quote:
daar is gewoon het element uitgeschroeftquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeeld bij de Gretsch van Malcolm Young.
[afbeelding]
Ja, en Hammet vond dat lelijk, dus ik denk, ik zoek het grootste plaatje van het beroemdste voorbeeld voor hem opquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:17 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
daar is gewoon het element uitgeschroeft
Ja, maar iedereen baseert zijn muziek wel ergens op, dus zo kan je door blijven gaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niets mis met Jimi als gitarist, maar hem als de enige grondlegger zien is gewoon aantoonbaar incorrect. Ik verwijs naar een Link Wray met distortion(1958), of een Jeff Beck met gecontroleerde feedbackeffecten (1962). Ook Jimi stond op de schouders van degenen die voor hem kwamen.
hij is niet de enigste die dat lelijk vindquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, en Hammet vond dat lelijk, dus ik denk, ik zoek het grootste plaatje van het beroemdste voorbeeld voor hem op.
Dat je door kan blijven gaan is het hele idee natuurlijk. Ik ben alleen niet bijzonder enthousiast over de "In den beginnen schiep de Here Jimi, en hij zag dat het goed was" instelling (en vul voor Jimi daar rustig elke andere gitarist in).quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:28 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ja, maar iedereen baseert zijn muziek wel ergens op, dus zo kan je door blijven gaan natuurlijk.
Inderdaad, maar toch zullen veel mensen Jimi als voorbeeld hebben voor die muziek, met de gillende feedback, en de hoop herrie van het amerikaanse volkslied bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat je door kan blijven gaan is het hele idee natuurlijk. Ik ben alleen niet bijzonder enthousiast over de "In den beginnen schiep de Here Jimi, en hij zag dat het goed was" instelling (en vul voor Jimi daar rustig elke andere gitarist in).
Tering! Ik had een heel mooi spiritueel album verwacht. Met zielstrelend mooie gitaarpartijen. Maare... neequote:Op vrijdag 28 april 2006 07:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Oef, die is slecht, niet normaal!!!![]()
Die is wel gaafquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:29 schreef Neidropje het volgende:
stoer spul voor thuis;) :
http://www.overkilldesign.com/fender_landing.php
[afbeelding]
Je bedoelt toen hij Roger Mayer overhaalde om effecten voor hem te gaan maken ipv. voor oa. Jimmy Page en Jeff Beck?quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:13 schreef Devlinsect het volgende:
Was de eerste die effecten gebruikte.
Ik ben heus een grote Jimi-fan, maar dit is echt onzin, hoor.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:13 schreef Devlinsect het volgende:
Jimi was de eerste die het psych rock bekendheid maakte. Was de eerste die effecten gebruikte. Was de eerste die zich niet aan accoorden schema's hield als I-IV-V.
Luister is verder dan de bekende hits van Jimi.
Tegen wie heb je het?quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:13 schreef Devlinsect het volgende:
Luister is verder dan de bekende hits van Jimi.
Iedereen die de illusie heeft dat Jimi niet hoogspersoonlijk met zijn tanden de eerste gitaar uit een boomstam gebeten heeft natuurlijkquote:
quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Iedereen die de illusie heeft dat Jimi niet hoogspersoonlijk met zijn tanden de eerste gitaar uit een boomstam gebeten heeft natuurlijk.
[..]
Iedereen die de illusie heeft dat Jimi niet hoogspersoonlijk met zijn tanden de eerste gitaar uit een boomstam gebeten heeft natuurlijk.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |