http://www.telegraaf.nl/b(...)cleaire_landen_.htmlquote:JERUZALEM - Israël vreest dat als Iran kernwapens in handen krijgt, ook andere landen in het Midden-Oosten in de verleiding komen aan een kernwapenarsenaal te gaan werken. Dat blijkt uit een veiligheidsrapport van een Israëlische commisie van burgers een militairen.
Volgens het rapport is Iran in staat om in het Midden-Oosten de lont in het kruitvat te steken”, aldus de Israëlische krant Haaretz maandag. Ook menen de opstellers van de notitie dat het regime in Teheran een serieuze bedreiging is voor Israël.
Het geheime rapport is in opdracht van de Israëlische regering opgesteld. De samenstellers doen aanbevelingen voor het vergroten van de veiligheid voor Israël voor de komende tien jaar.
Het regime in Teheran ligt door zijn nucleaire ambities al geruime tijd in de clinch met de internationale gemeenschap. De Verenigde Staten en andere westerse landen vermoeden dat Iran kernwapens wil maken. Deze week wordt een rapport van de VN-atoomwaakhond IAEA verwacht waaruit moet blijken of Iran zich aan de eisen van de VN houdt voor onder meer het laten controleren van de nucleaire installaties.
De Iraanse president Ahmadinejad heeft aangekondigd maandag duidelijk te maken wat de reactie van zijn land op de eisen van de VN is.
Atoomwapens is een wapen voor terroristenquote:Op maandag 24 april 2006 17:24 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik ben met beiden eens.
Israel is zelf hypocriet dat ze het wel hebben. in het M-O moet niemand kernwapens hebben. Niemand in de wereld eigenlijk. nu is dat niet meer reeel dus niemand zou het meer mogen produceren en verhandelen.
Nou ik hoop van harte dat Iran atoomwapens krijgtquote:Op maandag 24 april 2006 18:18 schreef Frutsel het volgende:
Meki - Bash USA/Israel Topic nr.23234
dus Israel...zorg ervoor dat Iran ze niet krijgt, met alle mogelijke middelen toegestaan....
ja dat weten we nu wel dat jij dat hoopt...quote:Op maandag 24 april 2006 18:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou ik hoop van harte dat Iran atoomwapens krijgt
Als Israel ze mag , mag van mij Iran ze ook
Eensquote:Op maandag 24 april 2006 18:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom mag Iran geen kernprogramma hebben?quote:Op maandag 24 april 2006 18:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ja dat weten we nu wel dat jij dat hoopt...![]()
de iraanse vrouwen mogen nu pas voetbal kijken las ik net... dus over 100 jaar mag Iran een atoomwapen... maar ja..als het land dan nog bestaat...
Israel gebruikt ze om zich te verdedigen, Iran om aan te vallen.quote:Op maandag 24 april 2006 18:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Iran ook om zich te verdedigen tegen USA.quote:Op maandag 24 april 2006 18:28 schreef Roi het volgende:
[..]
Israel gebruikt ze om zich te verdedigen, Iran om aan te vallen.
Iraanse vrouwen mogen nu ook voetbal kijkenquote:Op maandag 24 april 2006 18:25 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Waarom mag Iran geen kernprogramma hebben?
Waar las je net dat Iraanse vrouwen pas nu voetbal mogen kijken?
Als Iran ze niet zo willen, dan hoeven ze zich nergens voor te verdedigen...quote:Op maandag 24 april 2006 18:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Iran ook om zich te verdedigen tegen USA.
maar laten we hopen dat ze als een volwassenen denken en alle atoomwapens gaan boycotten
Ik volg je niet, wanneer is hen dat aangeboden?quote:Op maandag 24 april 2006 18:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Iraanse vrouwen mogen nu ook voetbal kijken
Ze kunnen kernenergie krijgen van Rusland en de VS maar dat hebben ze afgewezen...
Dat klopt, maar het feit dat in het MO alleen Israel kernwapens heeft, creert toch een slechte balance of power die naar mijn mening de stabiliteit in de regio juist niet ten goede komt.quote:Verdere Verspreiding van kernwapens moet koste wat het kost worden tegen gegaan...
Tis al erg genoeg dat die bommen er zijn
¿ hoezo verdedigen tegen de VS? Als ze al nucleaire wapens hebben dan is de kans miniem dat ze een draagraket hebben met een bereik waarbij de VS in gevaar komt.quote:Op maandag 24 april 2006 18:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Iran heeft al draagraketten die Tel Aviv kunnen bereiken, deze hebben ze aangeschaft tijdens de golfoorlog. Het buitenlands beleid van de VS loopt een deukje op als Israel binnen bereik komt van kernwapens. In deze gedachte kan Iran zich verdedigen tegen de VS. Of ze deze kernwapens louter als verdediging willen gebruiken is een hele andere vraag, maar de gedachtengang is niet vreemd voor het land.quote:Op maandag 24 april 2006 19:08 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
¿ hoezo verdedigen tegen de VS? Als ze al nucleaire wapens hebben dan is de kans miniem dat ze een draagraket hebben met een bereik waarbij de VS in gevaar komt.
Israel is alleen maar bang om macht kwijt te raken in het midden-oosten. Bovendien heeft Iran alle reden om een atoomwapen te bouwen met zo`n agressieve V.S. die om de zoveel tijd weer ergens moet invallen in het midden-oosten.quote:Op maandag 24 april 2006 19:17 schreef Demophon het volgende:
Tja, nogal wiedes dat Israel erg bezorgt is voor de opkomst van atoomlanden in het midden-oosten.
Kijk, neem Iran: als dit land nou een democratische rechtsstaat zou zijn waar de vrijheden van mensen worden gerespecteerd (en daarmee andere rechtsstaten), dan zou ik er wel vertrouwen in hebben als dat land kernwapens heeft en er geen domme dingen mee doet.
Maar Iran is:
- Een orthodox religieus totalitaire staat;
- een repressief land waar de mensenrechten totaal niet gerespecteerd worden;
- een land waar agressief wordt opgetreden tegen andersdenkenden, andersgeaarden of andersgelovigen (met soms de dood tot gevolg);
- Een land die herhaaldelijk dreigt Israel van de kaart te vegen (terwijl het in de verste verte niet in de buurt van Iran ligt!);
- Een agressieve president, die trouwens één van de gijzelnemers was bij de kaping van de VS ambassade in Iran (ongelooflijk, dat zo'n iemand president kan worden!);
- Een land dat openlijk terroristische organisaties financieel steunt, en heimelijk deze met wapens voorziet (stel je voor dat zo'n organisatie een atoombom verwerft!);
- Een land dat fanatieke en gebrainwaste mensen steunt die er niet om malen dat zij "een martelaarsdood" sterven;
- Een land dat op heimelijke en illegale wijze kerntechnologie probeerde te verwerven en voortdurend de IAEA in de maling loopt te nemen, waardoor het atoomagentschap deze kwestie naar de VN-Veiligheidsraad verwees.
Niet zo raar dat Israel daar bezorgd om is. En aangezien Isreal, een klein landje aan de Middellandse Zee, in oppervlakte totaal omringd wordt door dat soort landen of totalitaire regimes, dan kan ik mij indenken dat zij bang zijn ja. Vooral omdat dat soort landen het niet kunnen verkroppen dat niet het gehele midden-oosten Islamitisch is, behalve een klein smetje op de landkaart, een klein strookje land met daarop "hun" heilige stad Jeruzalem, de "verderfelijke Joodse" staat genaamd Israel.
Een hoop vuurwerk, ja, met Europa die ernaast ligt!quote:Op maandag 24 april 2006 20:14 schreef Hallulama het volgende:
Wellicht forceert het lot beide partijen om nader tot elkaar te treden
Or else
maken we een megaruil.quote:Op maandag 24 april 2006 20:14 schreef Hallulama het volgende:
Wellicht forceert het lot beide partijen om nader tot elkaar te treden
Or else
quote:Op maandag 24 april 2006 18:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Het zou toch fantastisch zijn, een patstelling welke ons doet dwingen om onze hersenen te gebruiken, het lijkt wel een sprookje met een goed einde.quote:Op maandag 24 april 2006 20:25 schreef dancemacabre het volgende:
maken we een megaruil.
Die pres van Iran is zo gek nog niet.![]()
Gelukkig bepaal jij dat ookquote:Op maandag 24 april 2006 18:19 schreef Meki het volgende:
[..]
volgens CNN January 2006 en het nieuws in de nederlandse media:quote:Op maandag 24 april 2006 18:56 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Ik volg je niet, wanneer is hen dat aangeboden?
[..]
En gelukkig heb jij geen donder te zeggen over slotjes.quote:Op maandag 24 april 2006 21:35 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Gelukkig bepaal jij dat ook![]()
Slotje![]()
quote:Op maandag 24 april 2006 22:39 schreef Gebleekte het volgende:
Laat Iran nu maar gewoon een bom richting Israel afvuren, en dat tie dan na 40 km naar beneden komt, hebben wij een excuus om Teheran plat te gooien.
nog een weekje wachten en dan is die hoop van je pleite...quote:Op maandag 24 april 2006 18:19 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 april 2006 20:36 schreef Mikrosoft het volgende:
Poor Israel. Ik heb echt te doen met dat arme land met 300 miljoen man personeel.
erg slechte vergelijking zonder historische kennis.quote:Op maandag 24 april 2006 23:09 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Overigens is de redenatie "vul_land_in heeft atoomwapens, dus iran mag deze ook" de meest infantiele opmerking ooit.
Volgende scenario:
Meki moet vluchten.
Meki krijgt huis aangeboden als laatste toevluchtsoord, een huis waar zijn voorouders altijd geleefd hebben.
Echter Meki's buren dreigen zowat iedere dag hem te vermoorden en aan te vallen omdat hij zogenaamd het huis heeft ingepikt en opgeknapt. (terwijl dit huis eerder gewoon zowat uit elkaar viel en er geen kip naar omkeek)
Gelukkig heeft Meki een goede machtige vriend een paar wijken verderop die hem ondersteunt.
Meki heeft wapens gekregen van deze machtige vriend voor het geval deze vriend niet 1,2,3 kan helpen.
En dat dit de enige redenen zijn dat deze buren je tot nu toe niks hebben aangedaan.
Hoe zou Meki reageren wanneer deze buren ook opeens wapens krijgen?
quote:Op maandag 24 april 2006 23:23 schreef BaajGuardian het volgende:
er staat ook nergens dat ik zeg dat ze er nog niet zaten.
Wat lees ik dan verkeerd?quote:boeren werden van hun eigen land afgezet en het werd door de britten met geweld ingenomen en aan de joden gegeven als cadeautje voor het overleven van de 2e wereld oorlog.
Voor platnuken heb je geen soldaten nodig hoorquote:Op maandag 24 april 2006 22:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ga jij dan ook onder de wapenen?
Tenslotte woonden de Joden daar allang en waren er ook gebleven, zei het dan onderdrukt door islamietenquote:Op maandag 24 april 2006 23:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
erg slechte vergelijking zonder historische kennis.
de templars belegerden israel eerder al omdat zij het 't beloofde land vonden.
de joden hadden overigens door meerdere landen asiel aangeboden gekregen
maar nee ze moesten perse naar dat beloofde land.
boeren werden van hun eigen land afgezet en het werd door de britten met geweld ingenomen en aan de joden gegeven als cadeautje voor het overleven van de 2e wereld oorlog.
jou argument gaat er van uit dat de generatie kloof van een paar eeuwen verantwoordelijk is voor de idioten die net na de 2e wereldoorlog perse in dat gebied moesten wonen
in de vorige en deze generatie werd het landgoed geweldadig van de semieten(palestijnen) afgejat.
Maar het was grondgebied van de Moslims. Maar het blanke ras heeft er nogal een handje van om land te claimen dat niet van hun is.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:16 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Tenslotte woonden de Joden daar allang en waren er ook gebleven, zei het dan onderdrukt door islamietenBovendien hebben zowel de Joden als de moslims nu een deel van Jeruzalem, dus niet zeiken
![]()
Nee mensen zoals jou met een kernbom, ik voel mij eigen al veiligquote:En Iran platgooien voordat ze een kernbom kunnen maken, moet je indenken een land vol met idioten als Meki met een kernbom![]()
Nee het was grondgebied van de Engelsen, en die zijn geen moslim, en hoe komen de engelsen eraan? Hetzelfde als hoe de moslims eraan zijn gekomen, gewoon gaan zitten en de baas spelen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:18 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Maar het was grondgebied van de Moslims. Maar het blanke ras heeft er nogal een handje van om land te claimen dat niet van hun is.
[..]
Nee mensen zoals jou met een kernbom, ik voel mij eigen al veilig![]()
Dan snap ik niet dat jij het raar vind dat die Moslims die Joden niet mogen, ze zitten verdorie op hun grondgebied. En de Palestijnen eten daar nu de zure vruchten van. Ze zijn allochtoon in hun eigen land.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:23 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Nee het was grondgebied van de Engelsen, en die zijn geen moslim, en hoe komen de engelsen eraan? Hetzelfde als hoe de moslims eraan zijn gekomen, gewoon gaan zitten en de baas spelen.
Meki is niet gestoord en ook geen terrorist, Meki maakt goede topics omdat hij nieuws brengt wat vaak nog niet is op het nieuws komt.quote:Ik denk dat een kernbom in mijn handen veel veiliger is dan bij een persoon als Meki, die is gezien zijn postgeschiedenis of gestoord, of een terrorist, of een combinatie van deze zaken, niet een ideale buurman als hij een kernwapen heeft dus.... Waarschijnlijk is hij in het dagelijks leven wel normaal, maar hij moet geen macht krijgen want dan gaat het natuurlijk mis.
Nee, maar de gevolgen ervan zouden wel eens kunnen vereisen dat er ook troepen gewoon moeten vechten of dat mensen weer opgeroepen worden.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:13 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Voor platnuken heb je geen soldaten nodig hoor![]()
Ik begrijp best dat er wat strubelingen zijn, maar van mij mag Israel 10x zo hard terugslaan, op die manier leren die zelfmoordenaars het wel af. Als palestijnen ergens problemen mee hebben regelen ze dat maar met de Engelsen die de Joden daarheen hebben gehaald, en gaan ze niet onschuldige mensen opblazen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:29 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat jij het raar vind dat die Moslims die Joden niet mogen, ze zitten verdorie op hun grondgebied. En de Palestijnen eten daar nu de zure vruchten van. Ze zijn allochtoon in hun eigen land.![]()
[..]
Meki is niet gestoord en ook geen terrorist, Meki maakt goede topics omdat hij nieuws brengt wat vaak nog niet is op het nieuws komt.
Omdat de autochtone mensen er dan niet zo netjes vanaf komen, en geen enkele autochtoon leest graag dingen over zijn eigen ras.
Meki houd jullie eigenlijk allemaal een beetje een spiegel voor.
tussen dat innemen en aan de joden geven zit tijd.quote:Op maandag 24 april 2006 23:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
[..]
Wat lees ik dan verkeerd?
De palestijnen hebben niets goeds gedaan al die tijd, toen de Joden weggingen was Israel vruchtbaar, en toen ze terugkwamen was het een grote woestijn, alleen omdat de Palestijnen niets gedaan hadden om het vruchtbaar te houden, water te geven etc.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:52 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
tussen dat innemen en aan de joden geven zit tijd.
of moet ik de jaartallen er bij zetten tot je het begrijpt.
Second that one.quote:Op maandag 24 april 2006 18:40 schreef Frutsel het volgende:
Maar ook dit topic en de OP kon net zo goed in het centrale Israel topic of the roadmap to war with Iran...![]()
Iran heeft ze om zich te verdedigenquote:Op maandag 24 april 2006 18:35 schreef Meki het volgende:
[..]
maar laten we hopen dat ze als een volwassenen denken en alle atoomwapens gaan boycotten
Ook niet om aan te vallen, meer zodat de V.S. zich wel 3x bedenken om het land aan te vallen. Het heeft niks met aanvallen op Israel of de V.S. te maken want ze weten dat deze 2 landen keihard terugslaan.quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:01 schreef DaMook het volgende:
[..]
Iran heeft ze om zich te verdedigen![]()
Iran heeft ze om aan te vallen
.
generalisatie gaat niet op in de praktijkquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:56 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De palestijnen hebben niets goeds gedaan al die tijd, toen de Joden weggingen was Israel vruchtbaar, en toen ze terugkwamen was het een grote woestijn, alleen omdat de Palestijnen niets gedaan hadden om het vruchtbaar te houden, water te geven etc.
Hoe dan ook, het was van de Joden, daarna hebben er Palestijnen gewoont, hierna Engelsen, en nu weer Joden en Palestijnen, iedereen blij, niets aan de hand.
hey grapjas de enige die het constant over aanvallen heeft is de Bush administratie.quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:01 schreef DaMook het volgende:
[..]
Iran heeft ze om zich te verdedigen![]()
Iran heeft ze om aan te vallen
.
niet door een of ander boekjequote:Op dinsdag 25 april 2006 04:44 schreef StefanP het volgende:
Vind je het gek Meki? Vast niet, want jij kijkt vanuit de andere optiek. Probeer je echter eens in te beelden dat je een Israelier bent. Je bent omringd door landen die je door een of andere boekje haten, die je al een paar keer massaal aangevallen hebben in een poging je te vernietigen. "Geregeerd" door fanatiekelingen, dictators en extremisten. Zou jij die atoomwapens willen geven? Natuurlijk niet.
Als ze die Palestijnen zo zielig vinden, waarom geeft de Arabische wereld ze dan geen eigen land? Land volop, kies maar uit, het M.O. is gigantisch groot en leeg. Israel is niets, zo onnoemelijk klein dat het echt helemaal niets voorstelt. Weet je waarom ze dat niet doen? Omdat het lot van de Palestijnen ze eigenlijk helemaal niets interesseert.quote:Op dinsdag 25 april 2006 04:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
niet door een of ander boekje
als jou familie word geexcommuniceerd met hun eigen landgoed en vervolgens worden ze nog afgeschoten ook door diezelfden, dan ben jij vast niet blij, dan wil jij ook wraak zien.
Ze haten je niet om een of ander boekje hoor maar om het feit dat je ze onrecht aan hebt gedaan en aandoet en het niet erkent en er geen oplossing voor wil vinden.quote:Op dinsdag 25 april 2006 04:44 schreef StefanP het volgende:
Vind je het gek Meki? Vast niet, want jij kijkt vanuit de andere optiek. Probeer je echter eens in te beelden dat je een Israelier bent. Je bent omringd door landen die je door een of andere boekje haten, die je al een paar keer massaal aangevallen hebben in een poging je te vernietigen. "Geregeerd" door fanatiekelingen, dictators en extremisten. Zou jij die atoomwapens willen geven? Natuurlijk niet.
Zou jij een serieuze discussie aangaan met iemand die jou eigenlijk het bestaansrecht niet gunt? Dat Israel niet met Hamas wil praten vind ik niet meer dan logisch; eerst elkaar bestaansrecht erkennen, dan kun je pas praten.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze haten je niet om een of ander boekje hoor maar om het feit dat je ze onrecht aan hebt gedaan en aandoet en het niet erkent en er geen oplossing voor wil vinden.
waar bemoeit die bush zich toch altijd meequote:Op maandag 24 april 2006 19:49 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Israel is alleen maar bang om macht kwijt te raken in het midden-oosten. Bovendien heeft Iran alle reden om een atoomwapen te bouwen met zo`n agressieve V.S. die om de zoveel tijd weer ergens moet invallen in het midden-oosten.
Israel erkent Palestina niet erkent de 67 grenzen niet en daarmee geeft het aan dat ze eigen grenzen willen trekken die een palestina nooit levensvatbaar maken. Israel wil een 1 staat oplossing ook niet.. wat moeten de pallies ze dan nog aanbieden???quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Zou jij een serieuze discussie aangaan met iemand die jou eigenlijk het bestaansrecht niet gunt? Dat Israel niet met Hamas wil praten vind ik niet meer dan logisch; eerst elkaar bestaansrecht erkennen, dan kun je pas praten.
Natuurlijk, en het feit dat ze daarbij beschaafde landen kunnen aanvallen voor een Jihad is door de bevolking daar democratisch gekozen, dus laten wij ons maar uitmoordenquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:45 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
waar bemoeit die bush zich toch altijd mee![]()
zg vredelievend, wat een shitzooi is het nu in irak!
Laat die mensen toch gaan , ze verkiezen zelf toch hun leider?
uh volgens mij is de dreiging nadien sterker geworden hoorquote:Op dinsdag 25 april 2006 10:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Natuurlijk, en het feit dat ze daarbij beschaafde landen kunnen aanvallen voor een Jihad is door de bevolking daar democratisch gekozen, dus laten wij ons maar uitmoorden![]()
Het is niet hun land, het is het land van de Joden, Jeruzalem alles is door de Joden gemaakt, dat er tijdelijk wat Palestijnen zaten is jammer.quote:Op dinsdag 25 april 2006 04:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
niet door een of ander boekje
als jou familie word geexcommuniceerd met hun eigen landgoed en vervolgens worden ze nog afgeschoten ook door diezelfden, dan ben jij vast niet blij, dan wil jij ook wraak zien.
Zolang zulke mensen alleen gewone wapens heeft haal je er een keer een clusterbom over en klaar is kees, laten we het maar zo houden....quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
uh volgens mij is de dreiging nadien sterker geworden hoor
Het is niet verstandig als een land als Iran atoomwapens heeft, maar anderzijds denk ik dat Amerika ook een enorme bemoeiarrogantie heeft.quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:05 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zolang zulke mensen alleen gewone wapens heeft haal je er een keer een clusterbom over en klaar is kees, laten we het maar zo houden....
Ik ben helemaal geen amerika-fan, maar ik heb meer vertrouwen in Amerika dan in landen als Iran waar een idioot allemaal dingen roept over Israel en weet ik wat allemaal niet. Ik hoop dat ze dat land heel snel aanvallen zodat dat geen gevaar kan worden.quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:22 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Het is niet verstandig als een land als Iran atoomwapens heeft, maar anderzijds denk ik dat Amerika ook een enorme bemoeiarrogantie heeft.
En Iran denkt niet echt geweldig over Amerika![]()
Onderstaande uit de grondwet van Iran, hieruit kan je opmaken dat men wel degelijk de vrijheden van mensen en andere landen respecteert.quote:Op maandag 24 april 2006 19:17 schreef Demophon het volgende:
Tja, nogal wiedes dat Israel erg bezorgt is voor de opkomst van atoomlanden in het midden-oosten.
Kijk, neem Iran: als dit land nou een democratische rechtsstaat zou zijn waar de vrijheden van mensen worden gerespecteerd (en daarmee andere rechtsstaten), dan zou ik er wel vertrouwen in hebben als dat land kernwapens heeft en er geen domme dingen mee doet.
De vraag is hoe niet moslims behandeld moeten worden volgens de ethische normenquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:17 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Onderstaande uit de grondwet van Iran, hieruit kan je opmaken dat men wel degelijk de vrijheden van mensen en andere landen respecteert.
Article 14
In accordance with the sacred verse; ("God does not forbid you to deal kindly and justly with those who have not fought against you because of your religion and who have not expelled you from your homes" [60:8]), the government of the Islamic Republic of Iran and all Mu slims are duty-bound to treat non-Muslims in conformity with ethical norms and the principles of Islamic justice and equity, and to respect their human rights. This principle applies to all who refrain from engaging in conspiracy or activity against Islam and the Islamic Republic of Iran.
bron
Met 70 miljoen inwoners waar verkiezingen zijn zodat men zelf zijn president kan kiezen. Dit in tegenstelling tot de arabische vriendjes van de VS die onderdrukt worden door dictators.quote:Op maandag 24 april 2006 19:17 schreef Demophon het volgende:
Maar Iran is:
- Een orthodox religieus totalitaire staat;
Zie grondwet, klopt niet.quote:- een repressief land waar de mensenrechten totaal niet gerespecteerd worden;
In de VS doen ze wel normaal tegen andersdenkenden, andersgeaarden of andersgelovigen.quote:- een land waar agressief wordt opgetreden tegen andersdenkenden, andersgeaarden of andersgelovigen (met soms de dood tot gevolg);
Dat is ooit door Ayatollah Ruhollah Khomeini gezegd, die al heel wat jaartjes van z'n duizend maagden aan het genieten is. Niet door het huidige regime. De enige die openlijk met een regime change dreigen met militair geweld zijn de VS en Israel.quote:- Een land die herhaaldelijk dreigt Israel van de kaart te vegen (terwijl het in de verste verte niet in de buurt van Iran ligt!);
Mee eens, hij zou zijn woorden beter moeten kiezen. In plaats van zijn hart op zijn tong te hebben.quote:- Een agressieve president, die trouwens één van de gijzelnemers was bij de kaping van de VS ambassade in Iran (ongelooflijk, dat zo'n iemand president kan worden!);
De VS voorziet landen met kernwapens (bijvoorbeeld India) die het NPT niet erkennen van nucleaire technologie en wapens.quote:- Een land dat openlijk terroristische organisaties financieel steunt, en heimelijk deze met wapens voorziet (stel je voor dat zo'n organisatie een atoombom verwerft!);
Mee eens.quote:- Een land dat fanatieke en gebrainwaste mensen steunt die er niet om malen dat zij "een martelaarsdood" sterven;
Als je kijkt naar de reputatie van Iran sinds zij het NPT hebben ondertekend mag je van een smetteloos verleden spreken.quote:- Een land dat op heimelijke en illegale wijze kerntechnologie probeerde te verwerven en voortdurend de IAEA in de maling loopt te nemen, waardoor het atoomagentschap deze kwestie naar de VN-Veiligheidsraad verwees.
Zou jij respect tonen voor mensen die jou als grof vuil behandelen ?quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:20 schreef -scorpione- het volgende:
Een stukje tekst zegt niets over of er daadwerkelijk respect voor wordt getoond.
De Tempeliers belegerden niets, die orde is opgericht na de eerste Kruistocht in het Midden-Oosten. Israel bstond toen niet. En wat bracht toch ook weer de Eerste Kruistocht teweeg?quote:Op maandag 24 april 2006 23:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wat?!quote:de joden hadden overigens door meerdere landen asiel aangeboden gekregen
Eh...de Britten trokken in 1917 Jeruzalem binnen. Ze hebben het ook nooit ''aan de Joden gegeven'', zeker niet ''als cadeautje voor het overleven van de 2e wereldoorlog.''quote:boeren werden van hun eigen land afgezet en het werd door de britten met geweld ingenomen en aan de joden gegeven als cadeautje voor het overleven van de 2e wereld oorlog.
We moeten niet doen alsof de Iraanse bevolking achterlijk is, he ??quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:44 schreef Ringo het volgende:
Hoe meer atoomwapens hoe beter!!
Als mijn buurjongen met hagel op duiven mag schieten, mag ik dat ook!!![]()
![]()
Iran krijgt atoomwapens!!!!![]()
![]()
(wanneer Iran riolering krijgt, is nog niet bekend)
Goeie. Dat personeel, he, heeft dat toevallig ook de Zesdaagse Oorlog gewonnen? Want waar heb je anders personeel voor?quote:Op maandag 24 april 2006 20:36 schreef Mikrosoft het volgende:
Poor Israel. Ik heb echt te doen met dat arme land met 300 miljoen man personeel.
Er is ook helemaal geen bewijs dat Iran kernwapens aan het maken is of zelfs al heeft.quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:25 schreef MrFl0ppY het volgende:
Oke kan iemand me over een paar dingen wat opfrissen;
1. Waarom geeft iedereen hier in 1 keer tegen de VS. al die vergelijking met de VS die totaal nergens op slaan. Het gaat hier over isreal en niet de VS.
2. In de tijd toen isreal kernwapens heeft bemachtigd was de situatie een anders dan nu. precies dezelfde reden waarom de VS en rusland ze hebben aangeschaft. De kwestie van hij heeft ze:dus ik mag ze ook gaat niet helemaal op volgens mij.
3. Mocht de VS ooit iran aanvallen dan is natuurlijk het eerste wat ze platgooien de nucleaire installaties en lanceerbasissen. En sinds wanneer is 'in het rond nuken' een verdedinging? ik d8 dat ik laatst hoorde dat ze klaar waren om oorlog te voeren met de VS? dan heb je nukes toch niet nodig?
4. Iran en haar president zijn gewoon maf en gebrainwashed door de islam. Tevens herkennen ze isreal niet en steunen ze de hamas.. niet echt frisse politiek wel?
5. Wanneer de hele wereld zijn kernwapenarsenaal afbreekt gaat iran ze juist bouwen... right...
6. Isreal heeft het niet echt gemakkelijk als enige 'ongelovige' tussen duizende extremisten of wel? Een beetje steun mogen ze dan ook wel verwachten.
Al met al moet ik zeggen dat ik kernwapens totaal afkeur maar de redenen voor de VS etc. waren anders dan de redenen van Iran. En Iran hoeft ook nergens bang voor te zijn zolang ze geen kernwapens maken. Doen ze dit wel, mogen ze net als Irak ten onder gaan.
Ze erkennen Israel wel, alleen het zionistische regime erkennen ze niet. Net zoals Israel het regime in Iran niet erkend.quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:25 schreef MrFl0ppY het volgende:
4. Iran en haar president zijn gewoon maf en gebrainwashed door de islam. Tevens herkennen ze isreal niet en steunen ze de hamas.. niet echt frisse politiek wel?
quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:03 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Goeie. Dat personeel, he, heeft dat toevallig ook de Zesdaagse Oorlog gewonnen? Want waar heb je anders personeel voor?
hij bedoelde de VSquote:Op dinsdag 25 april 2006 14:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
![]()
Ik word gewoon bang van het gebrek aan "algemene" kennis.
Israel heeft geen 300miljoen "personeel". Er wonen in dat hele land slechts rond de 7mil mensen.
Ik denk dat het een opmerking was die de VS als schoothondje van Israël zou moeten zien.quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
![]()
Ik word gewoon bang van het gebrek aan "algemene" kennis.
Israel heeft geen 300miljoen "personeel". Er wonen in dat hele land slechts rond de 7mil mensen.
Ik denk het ook, zo zien ze het in ieder geval in het Midden Oosten. In het westen ziet men dit juist andersom.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:02 schreef sampoo het volgende:
[..]
Ik denk dat het een opmerking was die de VS als schoothondje van Israël zou moeten zien.
United States — Population: 298,444,215quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:13 schreef Refragmental het volgende:
OK, i stand corrected.
Maar dan nog is 300mil erg veel
Eerder 230mil ofzo
quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:14 schreef sampoo het volgende:
[..]
United States — Population: 298,444,215
Volgens mij is dit zonder de miljoenen illegalen. Het gaat hard in de VS.
Welk geschiedenisboek heb jij gelezen? Weet je wel zeker dat dat over de planeet aarde gaat?quote:Op maandag 24 april 2006 23:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
de joden hadden overigens door meerdere landen asiel aangeboden gekregen
boeren werden van hun eigen land afgezet en het werd door de britten met geweld ingenomen en aan de joden gegeven als cadeautje voor het overleven van de 2e wereld oorlog.
jou argument gaat er van uit dat de generatie kloof van een paar eeuwen verantwoordelijk is voor de idioten die net na de 2e wereldoorlog perse in dat gebied moesten wonen
in de vorige en deze generatie werd het landgoed geweldadig van de semieten(palestijnen) afgejat.
Hahha ja, die FOK-ken er ook aardig op los...quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:14 schreef sampoo het volgende:
[..]
United States — Population: 298,444,215
Volgens mij is dit zonder de miljoenen illegalen. Het gaat hard in de VS.
Onzin, als ik een bepaald regime niet volwassen genoeg acht voor kernwapens en mogelijk zelfs een dreiging kunnen worden, direct via oorlog ofwel indirect via terrorisme, dan heb ik best het recht daar iets tegen te doen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:36 schreef laforest het volgende:
Tja ze willen graag het monopolie houden.
Ik vind dat alle landen even veel recht hebben op atoomwapens, het is niet aan een ander te zeggen wij wel en hun niet.
![]()
Die stelling is te vergelijken met de stelling: iedereen, ongeacht de leeftijd mag auto rijden!quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:36 schreef laforest het volgende:
Tja ze willen graag het monopolie houden.
Ik vind dat alle landen even veel recht hebben op atoomwapens, het is niet aan een ander te zeggen wij wel en hun niet.
![]()
Wát is precies frisse politiek? Doofpotpolitiek zodat het volk denkt dat het okay is? Opgeruimd staat netjes idee?quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:57 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Die stelling is te vergelijken met de stelling: iedereen, ongeacht de leeftijd mag auto rijden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |