niet door een of ander boekjequote:Op dinsdag 25 april 2006 04:44 schreef StefanP het volgende:
Vind je het gek Meki? Vast niet, want jij kijkt vanuit de andere optiek. Probeer je echter eens in te beelden dat je een Israelier bent. Je bent omringd door landen die je door een of andere boekje haten, die je al een paar keer massaal aangevallen hebben in een poging je te vernietigen. "Geregeerd" door fanatiekelingen, dictators en extremisten. Zou jij die atoomwapens willen geven? Natuurlijk niet.
Als ze die Palestijnen zo zielig vinden, waarom geeft de Arabische wereld ze dan geen eigen land? Land volop, kies maar uit, het M.O. is gigantisch groot en leeg. Israel is niets, zo onnoemelijk klein dat het echt helemaal niets voorstelt. Weet je waarom ze dat niet doen? Omdat het lot van de Palestijnen ze eigenlijk helemaal niets interesseert.quote:Op dinsdag 25 april 2006 04:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
niet door een of ander boekje
als jou familie word geexcommuniceerd met hun eigen landgoed en vervolgens worden ze nog afgeschoten ook door diezelfden, dan ben jij vast niet blij, dan wil jij ook wraak zien.
Ze haten je niet om een of ander boekje hoor maar om het feit dat je ze onrecht aan hebt gedaan en aandoet en het niet erkent en er geen oplossing voor wil vinden.quote:Op dinsdag 25 april 2006 04:44 schreef StefanP het volgende:
Vind je het gek Meki? Vast niet, want jij kijkt vanuit de andere optiek. Probeer je echter eens in te beelden dat je een Israelier bent. Je bent omringd door landen die je door een of andere boekje haten, die je al een paar keer massaal aangevallen hebben in een poging je te vernietigen. "Geregeerd" door fanatiekelingen, dictators en extremisten. Zou jij die atoomwapens willen geven? Natuurlijk niet.
Zou jij een serieuze discussie aangaan met iemand die jou eigenlijk het bestaansrecht niet gunt? Dat Israel niet met Hamas wil praten vind ik niet meer dan logisch; eerst elkaar bestaansrecht erkennen, dan kun je pas praten.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze haten je niet om een of ander boekje hoor maar om het feit dat je ze onrecht aan hebt gedaan en aandoet en het niet erkent en er geen oplossing voor wil vinden.
waar bemoeit die bush zich toch altijd meequote:Op maandag 24 april 2006 19:49 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Israel is alleen maar bang om macht kwijt te raken in het midden-oosten. Bovendien heeft Iran alle reden om een atoomwapen te bouwen met zo`n agressieve V.S. die om de zoveel tijd weer ergens moet invallen in het midden-oosten.
Israel erkent Palestina niet erkent de 67 grenzen niet en daarmee geeft het aan dat ze eigen grenzen willen trekken die een palestina nooit levensvatbaar maken. Israel wil een 1 staat oplossing ook niet.. wat moeten de pallies ze dan nog aanbieden???quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Zou jij een serieuze discussie aangaan met iemand die jou eigenlijk het bestaansrecht niet gunt? Dat Israel niet met Hamas wil praten vind ik niet meer dan logisch; eerst elkaar bestaansrecht erkennen, dan kun je pas praten.
Natuurlijk, en het feit dat ze daarbij beschaafde landen kunnen aanvallen voor een Jihad is door de bevolking daar democratisch gekozen, dus laten wij ons maar uitmoordenquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:45 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
waar bemoeit die bush zich toch altijd mee![]()
zg vredelievend, wat een shitzooi is het nu in irak!
Laat die mensen toch gaan , ze verkiezen zelf toch hun leider?
uh volgens mij is de dreiging nadien sterker geworden hoorquote:Op dinsdag 25 april 2006 10:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Natuurlijk, en het feit dat ze daarbij beschaafde landen kunnen aanvallen voor een Jihad is door de bevolking daar democratisch gekozen, dus laten wij ons maar uitmoorden![]()
Het is niet hun land, het is het land van de Joden, Jeruzalem alles is door de Joden gemaakt, dat er tijdelijk wat Palestijnen zaten is jammer.quote:Op dinsdag 25 april 2006 04:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
niet door een of ander boekje
als jou familie word geexcommuniceerd met hun eigen landgoed en vervolgens worden ze nog afgeschoten ook door diezelfden, dan ben jij vast niet blij, dan wil jij ook wraak zien.
Zolang zulke mensen alleen gewone wapens heeft haal je er een keer een clusterbom over en klaar is kees, laten we het maar zo houden....quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
uh volgens mij is de dreiging nadien sterker geworden hoor
Het is niet verstandig als een land als Iran atoomwapens heeft, maar anderzijds denk ik dat Amerika ook een enorme bemoeiarrogantie heeft.quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:05 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zolang zulke mensen alleen gewone wapens heeft haal je er een keer een clusterbom over en klaar is kees, laten we het maar zo houden....
Ik ben helemaal geen amerika-fan, maar ik heb meer vertrouwen in Amerika dan in landen als Iran waar een idioot allemaal dingen roept over Israel en weet ik wat allemaal niet. Ik hoop dat ze dat land heel snel aanvallen zodat dat geen gevaar kan worden.quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:22 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Het is niet verstandig als een land als Iran atoomwapens heeft, maar anderzijds denk ik dat Amerika ook een enorme bemoeiarrogantie heeft.
En Iran denkt niet echt geweldig over Amerika![]()
Onderstaande uit de grondwet van Iran, hieruit kan je opmaken dat men wel degelijk de vrijheden van mensen en andere landen respecteert.quote:Op maandag 24 april 2006 19:17 schreef Demophon het volgende:
Tja, nogal wiedes dat Israel erg bezorgt is voor de opkomst van atoomlanden in het midden-oosten.
Kijk, neem Iran: als dit land nou een democratische rechtsstaat zou zijn waar de vrijheden van mensen worden gerespecteerd (en daarmee andere rechtsstaten), dan zou ik er wel vertrouwen in hebben als dat land kernwapens heeft en er geen domme dingen mee doet.
De vraag is hoe niet moslims behandeld moeten worden volgens de ethische normenquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:17 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Onderstaande uit de grondwet van Iran, hieruit kan je opmaken dat men wel degelijk de vrijheden van mensen en andere landen respecteert.
Article 14
In accordance with the sacred verse; ("God does not forbid you to deal kindly and justly with those who have not fought against you because of your religion and who have not expelled you from your homes" [60:8]), the government of the Islamic Republic of Iran and all Mu slims are duty-bound to treat non-Muslims in conformity with ethical norms and the principles of Islamic justice and equity, and to respect their human rights. This principle applies to all who refrain from engaging in conspiracy or activity against Islam and the Islamic Republic of Iran.
bron
Met 70 miljoen inwoners waar verkiezingen zijn zodat men zelf zijn president kan kiezen. Dit in tegenstelling tot de arabische vriendjes van de VS die onderdrukt worden door dictators.quote:Op maandag 24 april 2006 19:17 schreef Demophon het volgende:
Maar Iran is:
- Een orthodox religieus totalitaire staat;
Zie grondwet, klopt niet.quote:- een repressief land waar de mensenrechten totaal niet gerespecteerd worden;
In de VS doen ze wel normaal tegen andersdenkenden, andersgeaarden of andersgelovigen.quote:- een land waar agressief wordt opgetreden tegen andersdenkenden, andersgeaarden of andersgelovigen (met soms de dood tot gevolg);
Dat is ooit door Ayatollah Ruhollah Khomeini gezegd, die al heel wat jaartjes van z'n duizend maagden aan het genieten is. Niet door het huidige regime. De enige die openlijk met een regime change dreigen met militair geweld zijn de VS en Israel.quote:- Een land die herhaaldelijk dreigt Israel van de kaart te vegen (terwijl het in de verste verte niet in de buurt van Iran ligt!);
Mee eens, hij zou zijn woorden beter moeten kiezen. In plaats van zijn hart op zijn tong te hebben.quote:- Een agressieve president, die trouwens één van de gijzelnemers was bij de kaping van de VS ambassade in Iran (ongelooflijk, dat zo'n iemand president kan worden!);
De VS voorziet landen met kernwapens (bijvoorbeeld India) die het NPT niet erkennen van nucleaire technologie en wapens.quote:- Een land dat openlijk terroristische organisaties financieel steunt, en heimelijk deze met wapens voorziet (stel je voor dat zo'n organisatie een atoombom verwerft!);
Mee eens.quote:- Een land dat fanatieke en gebrainwaste mensen steunt die er niet om malen dat zij "een martelaarsdood" sterven;
Als je kijkt naar de reputatie van Iran sinds zij het NPT hebben ondertekend mag je van een smetteloos verleden spreken.quote:- Een land dat op heimelijke en illegale wijze kerntechnologie probeerde te verwerven en voortdurend de IAEA in de maling loopt te nemen, waardoor het atoomagentschap deze kwestie naar de VN-Veiligheidsraad verwees.
Zou jij respect tonen voor mensen die jou als grof vuil behandelen ?quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:20 schreef -scorpione- het volgende:
Een stukje tekst zegt niets over of er daadwerkelijk respect voor wordt getoond.
De Tempeliers belegerden niets, die orde is opgericht na de eerste Kruistocht in het Midden-Oosten. Israel bstond toen niet. En wat bracht toch ook weer de Eerste Kruistocht teweeg?quote:Op maandag 24 april 2006 23:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
erg slechte vergelijking zonder historische kennis.
de templars belegerden israel eerder al omdat zij het 't beloofde land vonden.
Wat?!quote:de joden hadden overigens door meerdere landen asiel aangeboden gekregen
maar nee ze moesten perse naar dat beloofde land.
Eh...de Britten trokken in 1917 Jeruzalem binnen. Ze hebben het ook nooit ''aan de Joden gegeven'', zeker niet ''als cadeautje voor het overleven van de 2e wereldoorlog.''quote:boeren werden van hun eigen land afgezet en het werd door de britten met geweld ingenomen en aan de joden gegeven als cadeautje voor het overleven van de 2e wereld oorlog.
We moeten niet doen alsof de Iraanse bevolking achterlijk is, he ??quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:44 schreef Ringo het volgende:
Hoe meer atoomwapens hoe beter!!
Als mijn buurjongen met hagel op duiven mag schieten, mag ik dat ook!!![]()
![]()
Iran krijgt atoomwapens!!!!![]()
![]()
(wanneer Iran riolering krijgt, is nog niet bekend)
Goeie. Dat personeel, he, heeft dat toevallig ook de Zesdaagse Oorlog gewonnen? Want waar heb je anders personeel voor?quote:Op maandag 24 april 2006 20:36 schreef Mikrosoft het volgende:
Poor Israel. Ik heb echt te doen met dat arme land met 300 miljoen man personeel.
Er is ook helemaal geen bewijs dat Iran kernwapens aan het maken is of zelfs al heeft.quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:25 schreef MrFl0ppY het volgende:
Oke kan iemand me over een paar dingen wat opfrissen;
1. Waarom geeft iedereen hier in 1 keer tegen de VS. al die vergelijking met de VS die totaal nergens op slaan. Het gaat hier over isreal en niet de VS.
2. In de tijd toen isreal kernwapens heeft bemachtigd was de situatie een anders dan nu. precies dezelfde reden waarom de VS en rusland ze hebben aangeschaft. De kwestie van hij heeft ze:dus ik mag ze ook gaat niet helemaal op volgens mij.
3. Mocht de VS ooit iran aanvallen dan is natuurlijk het eerste wat ze platgooien de nucleaire installaties en lanceerbasissen. En sinds wanneer is 'in het rond nuken' een verdedinging? ik d8 dat ik laatst hoorde dat ze klaar waren om oorlog te voeren met de VS? dan heb je nukes toch niet nodig?
4. Iran en haar president zijn gewoon maf en gebrainwashed door de islam. Tevens herkennen ze isreal niet en steunen ze de hamas.. niet echt frisse politiek wel?
5. Wanneer de hele wereld zijn kernwapenarsenaal afbreekt gaat iran ze juist bouwen... right...
6. Isreal heeft het niet echt gemakkelijk als enige 'ongelovige' tussen duizende extremisten of wel? Een beetje steun mogen ze dan ook wel verwachten.
Al met al moet ik zeggen dat ik kernwapens totaal afkeur maar de redenen voor de VS etc. waren anders dan de redenen van Iran. En Iran hoeft ook nergens bang voor te zijn zolang ze geen kernwapens maken. Doen ze dit wel, mogen ze net als Irak ten onder gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |