Over de deelnemers:quote:Parcours du 60e Tour de Romandie
25 avril 2006 Genève – Genève 3,4 km
26 avril 2006 Payerne – Payerne 169 km env.
27 avril 2006 Porrentruy – Porrentruy 171,2 km env.
28 avril 2006 Bienne – Leysin 164,6 km env.
29 avril 2006 Sion – Sion 127,7 km env.
30 avril 2006 Lausanne – Lausanne, clm individuel 20,4 km
TOTAL 656,3 km
Dénivellation 7393 m
Proloogquote:Op zondag 23 april 2006 15:11 schreef Wackyduck het volgende:
Dit is altijd een aardige wedstrijd. Met mooie uitzichten erbij.![]()
Heb je ook wat hoogtekaartjes?![]()
Dit wordt zijn eerste wedstrijd. En de Giro doet ie als voorbereiding.quote:Op maandag 24 april 2006 11:35 schreef pfaf het volgende:
Gaat Ullrich serieus proberen te winnen in Italië?
Heeft die man al een pedaal onder z'n schoenen gehad dit jaar?
Ik denk het wel. Het zou wel een prestatie zijn, al die Italianen in Italië verslaan. We gaan het zien. 2x Ullrich vs Basso dit jaarquote:Op maandag 24 april 2006 11:35 schreef pfaf het volgende:
Gaat Ullrich serieus proberen te winnen in Italië?
Heeft die man al een pedaal onder z'n schoenen gehad dit jaar?
Dat wordt zeker één van de interessante dingen inderdaad.quote:Op maandag 24 april 2006 11:36 schreef Zwansen het volgende:
En ik ben heel benieuwd naar de conditie van Der Jan!
Als hij de Giro wint, kan hij in het rijtje grootheden die zowel Tour, Giro als Vuelta wonnen.quote:Op maandag 24 april 2006 11:41 schreef 4-elements het volgende:
Ik denk niet dat Ullrich een rol van betekenis gaat spelen in de Giro. Zijn voorbereiding was, zoals gewoonlijk, niet optimaal. Hij gooit alles op de Tour dit jaar. Zaols Zwansen al zei, hij zal de Giro als voorbereiding rijden.
Merckxquote:Op maandag 24 april 2006 11:45 schreef ErikT het volgende:
[..]
Als hij de Giro wint, kan hij in het rijtje grootheden die zowel Tour, Giro als Vuelta wonnen.
iemand dat lijstje?
quote:0. CEI CAISSE D'EPARGNE ILES BALEARS ESP
91 VALVERDE BELMONTE Alejandro
ESP
92 COLOM MAS Antonio
ESP 19780511
93 ARROYO DURAN David
ESP 19800107
94 BRARD Florent
FRA 19760207
95 LASTRAS GARCIA Pablo
ESP
19760120
96 PEREIRO SIO Oscar
ESP
19770803
97 PEREZ ARRIETA Aitor
ESP
19770724
98 REYNES MIMO Vicente
ESP
19810731
Vorig jaar had hij 'm redelijk verdienstelijk gereden. Leuke ploeg stuurt Rabo wel, hoewel het wel erg internationaal wordt allemaal.quote:Op maandag 24 april 2006 13:43 schreef -skippybal- het volgende:
En we zouden het bijna vergeten... Ardilla, het Colombiaantje dat Rabo heeft gekocht, start ook. Kunnen we gelijk zien of dat een miskoop is of niet![]()
Dan kijk je voor de mooie omgevingquote:Op maandag 24 april 2006 14:19 schreef placebeau het volgende:
Leuk, weer een weekje live-wielrennen. Al is deze wedstrijd met grote geschgiedenis maar verworden tot een voorbereidingswedstrijd op de giro.
Niet zo benieuwd als Jan zelfquote:Op maandag 24 april 2006 11:36 schreef Zwansen het volgende:
Is ook pas 10 minuutjes bezigquote:
Zag 'm net ookquote:Op dinsdag 25 april 2006 16:23 schreef Postlezer het volgende:
http://www.tdr2006.ch/f/live_ticker.php?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:37 schreef -skippybal- het volgende:
Onze Oosters vrind Fumiyuki Beppu staat nu eerste! Met 4:53:11
Das die van DSC toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yup.quote:
Toe maar Davitamonquote:1. van Summeren DVL 4:38:82
2. McEwen DVL 4:39:95
3. Labbe BTL 4:44:80
4. Lorenzetto MRM 4:45:00
5. Miholjevic LIQ 4:46:70
quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:19 schreef flyckje het volgende:
bram de groot toptijd?
Nee, wel in de frituur.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:23 schreef Zwansen het volgende:
Ullrich niet in de regen oid?
Tuurlijk is die in vorm na het rijden van Californie en Tirreno Adriaticoquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:08 schreef flyckje het volgende:
savoldelli is dus wel in form zonder compititie ritme
http://player.narrowstep.tv/skins/0018/nsp.aspx?player=cycling en dan "Watch Now"quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:08 schreef Bartoli het volgende:
hoe in vredesnaam kun je dat op cycling.tv bekijken zonder er voor te betalen? Ik had eerder op de avond wel beeld maar toen bleef die ineens hangen. Ik wil reconnecten krijg ik "please login"
en hoe doe ik dat? want heb al van alles geprobeerd maar geraak er niet in behalve dat ik renners zie voorbij komen met hun cycling.tv verkoop praatquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:08 schreef flyckje het volgende:
bartoli zien da ge nie onder premium login zit
zijn 2 rondes die al lang gepaseerd zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tuurlijk is die in vorm na het rijden van Californie en Tirreno Adriatico
thnxquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:09 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
http://player.narrowstep.tv/skins/0018/nsp.aspx?player=cycling en dan "Watch Now"
Howhow, een proloogje?quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:19 schreef flyckje het volgende:
nu kun je wel al zeker zeggen dat alle favorieten van de giro op niveau zijn.
Ik ben wel benieuwd of Basso de druk aankan. Vorig jaar had ie last van maagproblemen, maar had misschien ook al met zenuwen te maken. In de luwte van Lance is het makkelijk rondrijden, maar als grote favoriet in de Giro én Tour... Ik moet het nog zien.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mja, de Giro zou spannend kunnen zijn. Tenzij Basso echt top is en niet begeeft onder de druk. Dan lijkt de rest me vrij kansloos.
Doet Kroon dan de Giroquote:Op woensdag 26 april 2006 12:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of Basso de druk aankan. Vorig jaar had ie last van maagproblemen, maar had misschien ook al met zenuwen te maken. In de luwte van Lance is het makkelijk rondrijden, maar als grote favoriet in de Giro én Tour... Ik moet het nog zien.
Al is zijn ploeg wel ongelofelijk sterk. Wel jammer dat Kroon in dienst van Basso moet rijden.
Als er een stuk of 70 uitvallen ja.......quote:Op woensdag 26 april 2006 12:47 schreef Zwansen het volgende:
Ik zie Kroon trouwens ook wel top 20 rijden in de Tour als ie meemag.
Dan moet 'tie in z'n knechtwerk ver boven zichzelf uitstijgen, US Postal-achtige praktijken zeg maar. En zich in de tijdritten ook nog eens leeg rijden.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:47 schreef Zwansen het volgende:
Ik zie Kroon trouwens ook wel top 20 rijden in de Tour als ie meemag.
no shitquote:Op woensdag 26 april 2006 14:43 schreef Falco het volgende:
Hup Savoldelli!
Ben ik nou de enige die Savoldelli helemaal niks vind? (Muv van dalen danquote:Op woensdag 26 april 2006 14:43 schreef Falco het volgende:
Hup Savoldelli!
Jaquote:Op woensdag 26 april 2006 15:06 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die Savoldelli helemaal niks vind? (Muv van dalen dan)
Oei, kutoverwinningen, dat valt toch wel mee ?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:11 schreef pfaf het volgende:
Salvoldelli is wel tof, maar heeft al kutoverwinningen op zak, laat nu maar een ander winnen.
Wou ik net ook vragenquote:Op woensdag 26 april 2006 16:04 schreef Doff het volgende:
Is het gebeuren op internet te bekijken?
www.cycling.tvquote:Op woensdag 26 april 2006 16:04 schreef Doff het volgende:
Is het gebeuren op internet te bekijken?
Geweldig, bedanktquote:Op woensdag 26 april 2006 16:11 schreef -skippybal- het volgende:
Moet je even deze link gebruiken. Of nog beter, bookmark 'mHier kun je veel races gratis kijken, en ook veel terug kijken
![]()
Je krijgt wel af en toe wat reclame, maar veel minder als op Eurosport dus dat valt allemaal wel mee...
Als je toch goed bent....quote:Op woensdag 26 april 2006 17:08 schreef Zwansen het volgende:
Waarom start Valverde hier?
Alleen voor de ProTour?
Dat doen ze wel vaker in Zwitserland.quote:
Ja, alleen jammer dat het vaak in slecht weer wordt gereden.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:52 schreef tong80 het volgende:
Goeie sprint van hem.
Trouwens ik vind dit zowiezo een mooie koers.
Slecht weer is juist mooiquote:Op woensdag 26 april 2006 17:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer dat het vaak in slecht weer wordt gereden.
waarom?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hij moet het niet overdrijven. Straks is ie op in de Tour..
Exact.quote:Op woensdag 26 april 2006 18:40 schreef Bartoli het volgende:
[..]
waarom?
rusten in Mei, Dauphine in Juni , dan het spaans kamp. en de Tour. Niks overdreven bij toch? of hij moet ook nog Catalonie en/of Zwitserland gaan doen
Dat is waar. Maar Valverde is nu al wel heel lang in zeer goede vorm.quote:Op donderdag 27 april 2006 08:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Exact.
De koerskeuze van Alejandro is niet eens zo veel anders dan die van bijvoorbeeld Armstrong.
Lance reed ook vaak de Amstel, Waalse koersen en kleinere etappekoersen in de voorbereiding.
en dat houd hij ook nog wel even vast ..quote:Op donderdag 27 april 2006 09:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar Valverde is nu al wel heel lang in zeer goede vorm.
Het is te zien vanaf 16:15 op Sporza iedere dag. Commentaar is van Renaat en Jose de Cauwer. Gisteren deed Renaat er (verspreid) een half uur over om alle favorieten te bespreken. Toen had hij maar 10 man van de deelnemerslijst niet aangestipt...quote:Op donderdag 27 april 2006 08:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Prognose voor vandaag ? Leuk 1e cat. colletje, nog ergens op tv te zien?
Nu welquote:
Met gemak.quote:Op donderdag 27 april 2006 16:35 schreef Perico het volgende:
4:25 met nog 35 kilometer... worden die koplopers nog wel ingerekend?
zeker met die twee stevige klimmetjes die er aankomenquote:
]quote:Op donderdag 27 april 2006 17:38 schreef Gitanki het volgende:
Mooie finale..
Nee, puur als voorbereiding op de Tour. Denk dat ie in de laatste week nog wel eens wat leuke dingen kan laten zien, als ie er dan nog fietst. Eerder niet, komt gewoon nog te vroeg.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:39 schreef Sanvean het volgende:
Overigens, gaat Ullrich echt voor winst in de GIRO? Kan het haast niet geloven.
Nee, hij gaat absoluut niet voor winst in de giro.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:39 schreef Sanvean het volgende:
Het is Basso die ze allebei gaat winnen.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:39 schreef Sanvean het volgende:
Basso wint er never nooit niet alle 2 ..quote:Op donderdag 27 april 2006 17:45 schreef placebeau het volgende:
[..]
Het is Basso die ze allebei gaat winnen.
Mooie rit vandaag, Davitamon erg gretig om hun mislukt voorseizoen goed te maken.
Wat is er mis met Horner??quote:
want?quote:Op donderdag 27 april 2006 17:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Basso wint er never nooit niet alle 2 ..![]()
Alsof die dat dat fakedequote:Op donderdag 27 april 2006 18:12 schreef flyckje het volgende:
omdat hij nog moet bewijzen dat hij 1 ronde kan winnen. wat hij tot op heden nooit gedaan heeft.
Heeft zelfs nog nooit geel gedragen in de tour.
en 1 keer roze en toen was hij 'plotseling' ziek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
Als ie zijn wonderdokter weer terugheeft misschienquote:Op donderdag 27 april 2006 18:19 schreef JelleS het volgende:
Mayo natuurlijk!
Valverde heeft ook bij Kelme gezeten hoorquote:Op donderdag 27 april 2006 18:21 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Als ie zijn wonderdokter weer terugheeft misschien![]()
En Basso heeft Riis als ploegleiderquote:Op donderdag 27 april 2006 18:23 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Valverde heeft ook bij Kelme gezeten hoor![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dan wordt het een US Postal renner, die ploeg staat boven alle verdenking.
Ik heb het dan over de Tour, daar is het een ouderwetse meerijder zonder kleur.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:38 schreef Bartoli het volgende:
Floyd Landis is geen wieltjeszuiger meer want de 3e rondes die hij won dit jaar kwam niet echt door wieltjeszuigen
Daar was die het of die het dit jaar nog is gaan we zienquote:Op donderdag 27 april 2006 18:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik heb het dan over de Tour, daar is het een ouderwetse meerijder zonder kleur.
quote:Op donderdag 27 april 2006 18:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Alsof die dat dat fakede![]()
In Italië ben misschien wel een grotere held als je de Giro wint, dan dat je de Tour wint.jah de druk mss?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
daar waar boonen ook van tenonder ging.
Uhhhhhhhhh.....quote:Op donderdag 27 april 2006 18:49 schreef flyckje het volgende:
[..]
jah de druk mss?
daar waar boonen ook van tenonder ging.
aaah, dat is het nieuws waar ik op zat te wachten. Lekker bezig Jan!quote:Op donderdag 27 april 2006 18:55 schreef sitting_elfling het volgende:
ullrich is 112e op 10 minuten en 1 seconden!!![]()
![]()
![]()
vorm zit er aan te komme
De manier van overwinning. Het gerust te veel op het 'voordeel van de twijfel'. Mooie overwinning was in zwitserland vorig of dat jaar ervoor van horner.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wat is er mis met Horner??
Mooie overwinning
Whehequote:Op donderdag 27 april 2006 18:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
aaah, dat is het nieuws waar ik op zat te wachten. Lekker bezig Jan!
Idd, salvoldelli zei nog tijdens persconferentie dat hij gisteren continu naast hem had gefietst, en hij helemaal niet 'dik' leekquote:Op donderdag 27 april 2006 19:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het ergste voor Ullrich is dan toch dat velen beweren dat hij er vrij goed uit ziet en ook wel scherp staat. Uiteraard gaat hij nog niet voluit, maar dan nog zou je verwachten dat hij dichter eindigt.
Op 10 minuten vind ik eerlijk gezegd niet eens zo heel slecht. Voor zijn 3e (2e) koersdag. Ik denk dat we hem in de Giro wel eens leuk bezig kunnen gaan zien, mits ie het zelf ook wil.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het ergste voor Ullrich is dan toch dat velen beweren dat hij er vrij goed uit ziet en ook wel scherp staat. Uiteraard gaat hij nog niet voluit, maar dan nog zou je verwachten dat hij dichter eindigt.
Boogerd ziet er in bepaalde koersen ook niet dik uit, maar als je geen vorm hebt houd het op. Ullrich doet nu al jaren pieken naar de Tour en dan nog even doortrekken naar de HEW en misschien nog wel een WK pakken.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Idd, salvoldelli zei nog tijdens persconferentie dat hij gisteren continu naast hem had gefietst, en hij helemaal niet 'dik' leek![]()
Een beter copmliment kun je als topsporter toch niet krijgen?quote:Op donderdag 27 april 2006 19:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Idd, salvoldelli zei nog tijdens persconferentie dat hij gisteren continu naast hem had gefietst, en hij helemaal niet 'dik' leek![]()
Pereiro Sio had voor deze ronde ook maar 1 of 2 koersdagen en eindigde 47e op 2 minuten.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op 10 minuten vind ik eerlijk gezegd niet eens zo heel slecht. Voor zijn 3e (2e) koersdag. Ik denk dat we hem in de Giro wel eens leuk bezig kunnen gaan zien, mits ie het zelf ook wil.
Ook maar 2 weken getraind wegens blessure?quote:Op donderdag 27 april 2006 19:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Pereiro Sio had voor deze ronde ook maar 1 of 2 koersdagen en eindigde 47e op 2 minuten.
Mja, ik zie ullrich ook nog wel even gek doen tijdens een bergetappe in de giro. Zou me niks verbazen dat hij rustig mee kalft elke etappe en 1 bergetappa uitkiest om zich ff te testen.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op 10 minuten vind ik eerlijk gezegd niet eens zo heel slecht. Voor zijn 3e (2e) koersdag. Ik denk dat we hem in de Giro wel eens leuk bezig kunnen gaan zien, mits ie het zelf ook wil.
Dat weet ik niet, ik weet niet of Pereiro Sio ook zo'n renner is die 3 maanden geblesseerd is wanneer er een vliegje in zijn oog zit. Maar ik betwijfel het.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ook maar 2 weken getraind wegens blessure?
Maar dit jaar is er geen Armstrong en over 2 jaar is Basso onverslaanbaar, als hij ooit nog wil winnen....quote:Op donderdag 27 april 2006 19:08 schreef -skippybal- het volgende:
Wat doet iedereen moeilijk?? Net alsof het de eerste keer is dat 'ie nog niet goed is![]()
Ik gok dat Ullrich er staat in de Giro.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat weet ik niet, ik weet niet of Pereiro Sio ook zo'n renner is die 3 maanden geblesseerd is wanneer er een vliegje in zijn oog zit. Maar ik betwijfel het.
basso word 28 dacht ik. veel verbeteren doet die dus niet meer. zal dus zeker geen armstrong worden. wat hem dus wel verslaanbaar maakt.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar dit jaar is er geen Armstrong en over 2 jaar is Basso onverslaanbaar, als hij ooit nog wil winnen....
nee 50% van zen valpartijen hadden vooral niks te maken met druk en vermoeidheid door die trui. (heeft hij zelf trouwens aangegeven).quote:Op donderdag 27 april 2006 18:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Uhhhhhhhhh.....![]()
De laatste keer dat ik Boonen echt onder druk zag bezwijken, was Gent-Wevelgem van drie jaar terug.
Niet helemaal mee gaan met de Boonen hype....quote:Op donderdag 27 april 2006 19:43 schreef flyckje het volgende:
[..]
nee 50% van zen valpartijen hadden vooral niks te maken met druk en vermoeidheid door die trui. (heeft hij zelf trouwens aangegeven).
Ik denk niet dat hij hem uitfietst zoals rasmussen/basso vorig jaar.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik gok dat Ullrich er staat in de Giro.
Top 20 moet haalbaar zijn.
quote:I was a little bad today," Horner recalled. "I had some moments where I wasn't so sure of the legs, but we hit the climb and I was to able to follow the pace on the climb; the Illes Balears rider Joaquin Rodriguez was very strong on the climb but very steady. Afterwards on the descent, Savoldelli was... whooaaah - now I understand where [he gets his nickname] - it was the first time I'd seen it, and I thought for sure he was going to crash a couple of times he went into some of the corners so fast.
il falcoooooooh!quote:Op donderdag 27 april 2006 20:46 schreef flyckje het volgende:
zeer mooi gezegd van de stage winner horner:
[..]
il falco wint dusquote:Op donderdag 27 april 2006 23:36 schreef placebeau het volgende:
Morgen aankomst bergop.
as said il falco wintquote:Op vrijdag 28 april 2006 01:23 schreef JelleS het volgende:
Ik zie eerder Valverde of Contador winnen. Vooral Contador was bij aankomsten bergop erg sterk in Baskenland.
Ik zie denk ik een onbekende winnen, of salvoldelliquote:Op vrijdag 28 april 2006 08:56 schreef flyckje het volgende:
spijtig dak ik niet live kan volgen
denk niet dat contador wint. vind die daarvoor net iets te plat. valverde is een ander ding natuurlijk.
Dan zie ik basso het nog wel winnen van valverde als het op de echt steile stukken gaat.quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:23 schreef Ericr het volgende:
Over Ullrich, dat hij nu meerijdt als wielertoerist zegt niet zoveel. Lemond reed eind jaren 80 de Giro een keer zo slecht dat niemand hem een kans gaf in de Tour. We weten hoe dat afliep.
Ullrich zal er denk ik wel staan in de Tour, maar tegelijkertijd denk ik dat het niet genoeg is om flyers als Valverd en Basso in de bergen voor te blijven of er niet al te veel op te verliezen. Zijn zwakke punt is en blijft de tempoversnelling op steile stukken en hij heeft niet de ploeg om het tempo moordend te houden zodat niemand kan wegspringen.
Valverde in vorm is wel veruit de lichtste gemeten naar lengte en gewicht. Heb een berekening geplaatst in de Giro thread.quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan zie ik basso het nog wel winnen van valverde als het op de echt steile stukken gaat.
heb er zo zin anquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:01 schreef -skippybal- het volgende:
Berg waar ze op aankomen vandaag:
[afbeelding]
Leuke laatste kilometer![]()
Uhhhh....Moment 1quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
heb er zo zin an![]()
. Damn kon ik die wedstrijd maar vanaf moment 1 bekijken.
![]()
Gewoon het begin, vanaf het moment dat de wedstrijd officieel bezig isquote:
Doe ik ook vaak ja. Vooral bij de tour die bergetappes van 200+km met iets van 4 bergen erin die van de start teringvroeg beginnenquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gewoon het begin, vanaf het moment dat de wedstrijd officieel bezig is![]()
Deed ik vaak ook bij tour de france. Ik weet niet waar die tic vandaan komt, maar ik moet blijven kijken
Vergeet niet dat Lemond toen terug kwam van die schietpartij en toch al tweede werd in de slottijrit.quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:23 schreef Ericr het volgende:
Over Ullrich, dat hij nu meerijdt als wielertoerist zegt niet zoveel. Lemond reed eind jaren 80 de Giro een keer zo slecht dat niemand hem een kans gaf in de Tour. We weten hoe dat afliep.
Heerlijk en ik ben vrij, lekker kijken dus.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:01 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
16.15 weerquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:26 schreef Zwansen het volgende:
Beginnen ze weer rond 16:00?
Ik kwam ergens anders dit grafiekje tegen, met een heel makkelijke laatste kilometer. Laten we hopen dat die van jou klopt.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:01 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Die zou best wel eens kunnenquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik kwam ergens anders dit grafiekje tegen, met een heel makkelijke laatste kilometer. Laten we hopen dat die van jou klopt.
[afbeelding]
Inderdaad, tv maar weer uitgedaan, savoldelli aan de spetterkak. Mja, mij een zorg wie nou wint.quote:
Ja inderdaad, en hij is pas 21.quote:
quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:27 schreef Falco het volgende:
Contador. Gaat een grote ronderenner worden denk ik
.
Nu hij de leiding heeft, kunnen we dat in de slottijdrit beoordelen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:29 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Zou best kunnen ja , hoe goed is ie eigenlijk in het tijdrijden?
Ik mag mezelf wel een connaisseur noemenquote:Op donderdag 27 april 2006 17:35 schreef JelleS het volgende:
[..]
Mooie rit. Vooral zin in morgen. Ik gok op Valverde en Contador.
Redondo was eerst voetballer toch??quote:
quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:29 schreef Gitanki het volgende:
[..]
ps. Klinkt wel dubieus, "hij wou eerst vee-arts worden"![]()
... If he had not turned professional, he assures us that he would now be working as a carpenter, like his brother.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:07 schreef Sanvean het volgende:
[..]
Redondo was eerst voetballer toch??![]()
![]()
Beetje spanning gemist vandaag, geen Moos of Savoldelli (lang leve de diarree), wellicht morgen mooiere etappe
Ullrich ziet er ook normaal uit maar de meeste mensen verwachten meteen dat hij om de prijzen meestrijdt. Voor iemand die hier zijn eerste wedstrijd km rijdt van het seizoen moet je nog niet veel verwachten en zeker niet als zijn doel pas in Juli komt. Pas tegen de Ronde van Zwitserland zal Ulle wel weer prijzen gaan rijden zoals die vorig jaar ook deed. Kortom hij zal wel weer 2e worden in Juliquote:Op vrijdag 28 april 2006 18:19 schreef maril het volgende:
Trouwens het gewicht van Ullrich viel mij reuze mee, de belg had het over 77 kg
Contador is een goede tijdrijder als die morgen niet veel verliest hoeft die weinig renners te vrezen op zijn ploegmaat Jaksche na danquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:29 schreef Gitanki het volgende:
[..]
ps. Klinkt wel dubieus, "hij wou eerst vee-arts worden"![]()
Nou, in Baskenland bleef Valverde hem toch geruim voor in de tijdrit. Ik denk dat de hele top 4 nog goede kansen heeft op de overwinning, het zal erg van de vorm van de dag afhangen, en hoe goed er met druk om gegaan kan worden (niet Contador's sterkste punt tot nu toe).quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:59 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Contador is een goede tijdrijder als die morgen niet veel verliest hoeft die weinig renners te vrezen op zijn ploegmaat Jaksche na dan
hmm Valverde is een beetje over zijn top heen heb ik het idee. Wel nog goed genoeg om PT punten te scoren maar allemaal net niet itt Waalse en Luikquote:Op vrijdag 28 april 2006 19:07 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou, in Baskenland bleef Valverde hem toch geruim voor in de tijdrit. Ik denk dat de hele top 4 nog goede kansen heeft op de overwinning, het zal erg van de vorm van de dag afhangen, en hoe goed er met druk om gegaan kan worden (niet Contador's sterkste punt tot nu toe).
Hee, grappig.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:18 schreef icebliss het volgende:
[..]
... If he had not turned professional, he assures us that he would now be working as a carpenter, like his brother.
Like many cyclists, his first sport was football. Although he loved it –he trained more than anyone – he arrived first at the training sessions and was the last to leave–, the little confidence that his trainer had in him ended up discouraging him. He then made a very positive decision – he changed the ball for two wheels. He began to compete at 11 years old and has continued until now.
Inmiddels rijdt hij rond op 8 minutenquote:Op maandag 24 april 2006 11:36 schreef Zwansen het volgende:
Whehe, klopt. Maar gister en eergister kwam ie ook al op 10 minuten binnen. Hij rijdt niet aan zijn maximum (schijnt).quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:08 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Inmiddels rijdt hij rond op 8 minuten![]()
![]()
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. leek met nadruk op leek een gebaar van en nu jij naar Zijn gele trui maatje.quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:24 schreef Jeroen_M het volgende:
Wat maakte Kacheckin eigenlijk voor gebaar toen-ie ingelopen werd?
De Tour uitrijden is in principe al genoeg...quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:58 schreef Leatherface het volgende:
Valverde is echt een klasbak zeg.
Dit soort overwinningen brengen hem stap voor stap dichter bij de Pro Tour - eindzege.
Zo een etappe-overwinning levert volgens mij amper punten op. Een goede eindklassering levert wel weer een hoop op.quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:58 schreef Leatherface het volgende:
Valverde is echt een klasbak zeg.
Dit soort overwinningen brengen hem stap voor stap dichter bij de Pro Tour - eindzege.
Zeker, ik verwacht dat Evans het ook erg spannend kan maken, die staat ook niet zo ver wegquote:Op zaterdag 29 april 2006 19:29 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Zo een etappe-overwinning levert volgens mij amper punten op. Een goede eindklassering levert wel weer een hoop op.
Het wordt nog een mooie strijd morgen bij de slotrit tegen de klok.![]()
Iets van 1 seconde per kilometer. Het parcours ziet er wel wat heuvelachtig uit (100-200 meter hoogteverschil), maar ik weet niet hoe venijnig de klimmetjes zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:01 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Zeker, ik verwacht dat Evans het ook erg spannend kan maken, die staat ook niet zo ver weg![]()
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Bradley McGee 2 +0:25 Oscar Pereiro Sio 3 +0:35 Damiano Cunego 4 +0:36 Stefano Garzelli 5 +0:39 Thomas Dekker 6 +0:49 Laurent Brochard 7 +0:49 Dario Cioni 8 +0:50 Angel Vicioso Arcos 9 +0:50 Paolo Savoldelli 10 +0:52 Beat Zberg 11 +0:54 Laszlo Bodrogi 12 +1:01 Marco Fertonani 13 +1:04 Jürgen Van den Broeck 14 +1:04 Alberto Contador Velasco 15 +1:06 Denis Menchov 18 +1:08 Erik Dekker 21 +1:10 Jorg Jaksche 22 +1:10 |
Ik ben in 2004 in Lausanne geweest, en ik ken een paar van die hellinkjes waar ze op moeten...nou: als je ze moet lopen ben je boven al kapot.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:14 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Iets van 1 seconde per kilometer. Het parcours ziet er wel wat heuvelachtig uit (100-200 meter hoogteverschil), maar ik weet niet hoe venijnig de klimmetjes zijn.
Kaschechkin maakte het bekende Italiaanse gebaar met de vingerenquote:Op zaterdag 29 april 2006 18:04 schreef Ereinion het volgende:
Het gebaar van Kaschechkin was naar Moreau. Die twee waren vorig jaar ploegmaten, maar in de Tour ging het niet echt goed tussen die twee. Moreau steekt hier zijn sportieve middelvinger op naar Kaschechkin om mee te helpen hem terug te pakken.
Ach, bekende verhaal, daar zijn ze erg goed in het "stimuleren" van hun renners.quote:Op zondag 30 april 2006 16:58 schreef Postlezer het volgende:
De DSC Belgen doen het goed...
Ach je bent weer lekker suggestiefquote:Op zondag 30 april 2006 17:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ach, bekende verhaal, daar zijn ze erg goed in het "stimuleren" van hun renners.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |