I know, maar zoals Liptho al zei:quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:47 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat er toch nog wel dik bovenop lag,.
quote:Op woensdag 10 mei 2006 08:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat leek me met die woordkeus wel, maar op Fok! kan het nooit kwaad om te twijfelen.
Ja maar je verwacht in dit subforum toch wel dat je hier te maken hebt met wat je als de intellectuele bovenlaag van fok zou kunnen beschouwen, in onzin hoef je die in ieder geval niet te zoekenquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:00 schreef melismay het volgende:
[..]
I know, maar zoals Liptho al zei:
[..]
Wat maakt dat nu toch weer uitquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:06 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Maargoed, als we Harry Potter van stal halen is niets zeker natuurlijk.
Die wil ik ook al eel lang lezen. Ik ben alleen bang dat het taalgebruik erg verouderd en daardoor moeilijk is... Heb ik gelijk? of valt het mee?quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:53 schreef Forno het volgende:
1984 van George Orwell
quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:06 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja maar je verwacht in dit subforum toch wel dat je hier te maken hebt met wat je als de intellectuele bovenlaag van fok zou kunnen beschouwen, in onzin hoef je die in ieder geval niet te zoeken.
Valt erg mee, onnodig als dat je weerhoudt.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:32 schreef ErikN het volgende:
[..]
Die wil ik ook al eel lang lezen. Ik ben alleen bang dat het taalgebruik erg verouderd en daardoor moeilijk is... Heb ik gelijk? of valt het mee?
Ik doel op de originele Engelse versie.
Ik heb dat boek gister uitgelezen. Ik moet zeggen dat het ook niet zo erin hakte als het eerste deel. Het lijkt me ook niet dat dat te overtreffen zou zijn gezien het verhaal. Het voelt bij het lezen ook echt als een sequel, dan dat het een op zichzelf staand boek is.quote:Op zondag 14 mei 2006 19:32 schreef Copycat het volgende:
Heb net De Weduwnaar, het vervolg op Komt een vrouw bij de dokter van Kluun uitgelezen.
[afbeelding]
De Weduwnaar gaat verder waar Komt een vrouw bij de dokter eindigt.
Carmen is dood en na de begrafenis vlucht Stijn in seks met inwisselbare Dolly's en in drugs. Hij gaat bijna ten onder aan rouwmijd.
Na een ingrijpende gebeurtenis besluit hij samen met dochtertje Luna een poos door Australië te reizen.
Om daar te rouwen en om de liefde (terug) te durven vinden.
Heb het niet zo razendsnel gelezen als komt een vrouw ... en ook zonder tranendal. De Weduwnaar hakt erbij mij minder in. Maar toch kon ook dit boek me regelmatig laten lachen en bij vlagen ontroeren.
Ga nu weer verder in Soldaat van Oranje (kon ik op 5 mei niet in de ramsj laten liggen) . Maar echt boeien doet het me over het algemeen niet. Dus kan het goed zijn dat ik de soldaat laat en begin in Diary van Chuck Palahniuk:
[afbeelding]
Controverse?quote:Op maandag 15 mei 2006 04:16 schreef Doderok het volgende:
"The Turner Diaries"
Eens zien waar heel de controverse over gaat.
Controverse is waarschijnlijk een verkeerde term, er bestaat weinig verschil van mening over de boodschap van het boek of de bedoeling van de schrijver...quote:
Ah, zo. Ik had vaag wel eens van het boek gehoord, maar wist niet meer hoe het heette. Hoe walgelijk ook, het lijkt me inderdaad interessant om op z'n minst eens kennis van te nemen.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:19 schreef Doderok het volgende:
[..]
Controverse is waarschijnlijk een verkeerde term, er bestaat weinig verschil van mening over de boodschap van het boek of de bedoeling van de schrijver...
http://en.wikipedia.org/wiki/Turner_Diaries
Vermoeiend trouwens, online lezen. En ik denk niet dat ze het in de bibliotheek liggen hebben..
Heel verstandigquote:Op zondag 14 mei 2006 19:32 schreef Copycat het volgende:
Heb net De Weduwnaar, het vervolg op Komt een vrouw bij de dokter van Kluun uitgelezen.
[afbeelding]
De Weduwnaar gaat verder waar Komt een vrouw bij de dokter eindigt.
Carmen is dood en na de begrafenis vlucht Stijn in seks met inwisselbare Dolly's en in drugs. Hij gaat bijna ten onder aan rouwmijd.
Na een ingrijpende gebeurtenis besluit hij samen met dochtertje Luna een poos door Australië te reizen.
Om daar te rouwen en om de liefde (terug) te durven vinden.
Heb het niet zo razendsnel gelezen als komt een vrouw ... en ook zonder tranendal. De Weduwnaar hakt erbij mij minder in. Maar toch kon ook dit boek me regelmatig laten lachen en bij vlagen ontroeren.
Ga nu weer verder in Soldaat van Oranje (kon ik op 5 mei niet in de ramsj laten liggen) . Maar echt boeien doet het me over het algemeen niet. Dus kan het goed zijn dat ik de soldaat laat en begin in Diary van Chuck Palahniuk:
[afbeelding]
NRC.Next was er vorige week ook niet over te spreken.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
In de Volkskrant van afgelopen vrijdag stond een vrij vernietigende recensie van de nieuwe Kluun.
Maar ergeren is op zijn tijd toch ook vermakelijk?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik heb heel veel goede verhalen gehoord, maar ik ben zo gevoelig (in negatieve zin) voor immorele hoofdpersonen.
Ja, maar wel heel flink aangedikt.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
Is dat gedeelte overigens ook autobiografisch?
Natrappen naar wie? Naar zijn gestorven vrouw?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp dat niet zo goed, waarom je dan duidelijk moet maken dat je boek semi-autobiografisch is. Is dat niet ordinair natrappen?
Lees het nu maar, Claudiaquote:Op maandag 22 mei 2006 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
Het lijkt mij dat hij de eer van zijn vrouw veeleer bezoedelt? Maar goed, in het tweede boek maakt hij het vast allemaal goed.
Dat ben ik helemaal met Cc eens!quote:
Dit vind ik heel leuk om te horen! Ik weet dat de meeste mensen niet dezelfde problemen hebben als ik met lezen over immorele personages, maar jij had dus ook bezwaren.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 08:44 schreef melismay het volgende:
Dat ben ik helemaal met Cc eens!Ik had ook echt onwijs veel bezwaren, omdat ik zelf dochter ben van een 'Stijn'
Maar het boek had mij volkomen in z'n greep... Ik denk dat lezen de enige manier is om er achter te komen of je hem zo immoreel vindt
In het Cluny, toch? Zo ja, dan heb ik ze waarschijnlijk ook gezien, jaren geleden.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:06 schreef Augustina het volgende:
Twee weken geleden heb ik de betreffende gobelins in Parijs mogen aanschouwen
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
In het Cluny, toch? Zo ja, dan heb ik ze waarschijnlijk ook gezien, jaren geleden.
Stijn is soms immoreel ja, maar daarna doet ie ook meteen weer iets waardoor je niet boos op hem kunt blijven, dat gaat een beetje zo heen en weer het hele boek.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit vind ik heel leuk om te horen! Ik weet dat de meeste mensen niet dezelfde problemen hebben als ik met lezen over immorele personages, maar jij had dus ook bezwaren.
En vond jij Stijn immoreel? Ben je door dit boek misschien ook anders over jouw vader gaan denken?
Waar gaan ze ongeveer over? Ik wou het misschien ook wel kopen/lezen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:33 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ramsey Nasr - Van de vijand en de muzikant
Prachtige verzamling Essays van deze geweldige man. Eigenlijk kan hij niks meer fout bij mij doen!
Als ik de boeken, waarvan ik van te voren dacht dat het niks zou zijn, van mijn "gelezen"-lijstje zou afstrepen zou ik een boel mooie boeken hebben gemistquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:10 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, maar lezen is een serieuze aangelegenheid. Mijn wereld kan er anders uitzien na een boek gelezen te hebben.
En ik vorm zo vaak vantevoren een mening, anders zou ik álles moeten proberen. Nu lees ik in ieder geval nog vaak mooie en soms zelfs belangrijke boeken.
Ik zag zondag een interview met Kluun bij Paagman in Den Haag. Hij heeft het schrijven van het boek al besproken met zijn vrouw toen zij nog leefde. Zij wilde juist dat hij een boek hierover ging schrijven.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
Het lijkt mij dat hij de eer van zijn vrouw veeleer bezoedelt? Maar goed, in het tweede boek maakt hij het vast allemaal goed.
Do not judge a book by its cover.quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:18 schreef melismay het volgende:
[..]
Als ik de boeken, waarvan ik van te voren dacht dat het niks zou zijn, van mijn "gelezen"-lijstje zou afstrepen zou ik een boel mooie boeken hebben gemist
Hoe weet je nou dat het niet fraai is als je het hele boek nog nooit gelezen hebt?quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ookal was zijn vrouw het ermee eens - ik vind het nog steeds niet erg fraai.
Kurt Vonnegut, da's lang geleden. Had het op mijn lijst voor Engels, maar weet na al die tijd niet eens meer waar het over gingquote:Op donderdag 25 mei 2006 15:13 schreef Kolkus het volgende:
Ik heb vanmiddag Slaughterhouse 5 uitgelezen en raad iedereen aan dit geniale, hilarische boek te lezen!
Het gaat over de Dresden-bombardementen, ontvoering door buitenaardse wezens, tijdreizen, brilmonteurs, maar het gaat vooral nergens over.quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:15 schreef Mark het volgende:
[..]
Kurt Vonnegut, da's lang geleden. Had het op mijn lijst voor Engels, maar weet na al die tijd niet eens meer waar het over ging
Nog meer Dresdenquote:Op donderdag 25 mei 2006 15:13 schreef Kolkus het volgende:
Ik heb vanmiddag Slaughterhouse 5 uitgelezen en raad iedereen aan dit geniale, hilarische boek te lezen!
Ga waarschijnlijk nu beginnen aan Het Stenen Bruidsbed van Mulisch.
Die laatste vond ik erg leuk. Jammer dat Mulisch zo pretentieus is, maar zijn vergelijkingen zijn leuk ( een tandarts die boorschutter is geweest tijdens de bombardementen )quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:13 schreef Kolkus het volgende:
Ga waarschijnlijk nu beginnen aan Het Stenen Bruidsbed van Mulisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |