abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 mei 2006 @ 13:20:07 #103
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_38014971
Gisteren Kluun - de weduwnaar uitgelezen, vandaag maar eens beginnen aan de laatste Robert Jordan (deel 11)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 22 mei 2006 @ 13:22:20 #104
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_38081537
Naar aanleiding van onderstaande post van MightyV:
(kan niet quoten uit een gesloten topic toch? )

Lees nu het zeer spannende 'Decipher' van Stel Pavlou'

(afbeelding komt niet meegecopypaste )

[i]Een technothriller van formaat, zowel qua inhoud als omvang. Belangrijke onderdelen van het lot zijn o.a. Atlantis en andere mythen, natuurrampen, solar flares en linguistiek, plus de nodig technische uitstapjes over geologie, nanotech en artic surival.

Aanrader! Zeker voor fans van bijv. Michael Crichton of Dan Brown! Ook qua prijs geschikt, 10tje bij Bol.com en 8,50 op de 1e verdieping van de American Book Centre in de Kalverstraat.

Ben ik deze dus gaan lezen. Ben nu net over de helft maar hij valt mij wat tegen. Persoonlijk vind ik het allemaal nogal vergezocht. Dit heeft weinig meer met de realiteit te maken.
Een beetje sf heb ik geen bezwaar tegen, maar dit is overdreven.
Kan me overigens goed voorstellen dat heel veel mensen dit wel geweldig zullen vinden, want het is superspannend en goed geschreven, en het vergt wel wat van je algemene kennis.
Ik ga 'm dus zeker wel uitlezen.
So Long and Thanks for All the Fish
pi_38082501
In de Volkskrant van afgelopen vrijdag stond een vrij vernietigende recensie van de nieuwe Kluun.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 22 mei 2006 @ 13:51:49 #106
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38082581
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
In de Volkskrant van afgelopen vrijdag stond een vrij vernietigende recensie van de nieuwe Kluun.
NRC.Next was er vorige week ook niet over te spreken.
Het is imo dan ook geen literatuur en dat streeft Kluun volgens mij ook helemaal niet na. Het leest wél lekker weg, en daar ga ik liever op af .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 22 mei 2006 @ 13:52:03 #107
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_38082593
Ach, het is geen meesterwerk, maar een prettig "vervolg op". Soms ga je chique uit eten, en soms ga je snacken. Dit is een kroketje uit de muur
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_38085140
Ik wilde zijn eerste nog wel lezen, maar nu ik weet wat voor figuur Stijn is, staat dat me ineens ontzettend tegen. Wie haalt me over het tóch te lezen?
  maandag 22 mei 2006 @ 15:10:17 #109
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_38085364
Kijk nog eens hier hoeveel mensen het de moeite vonden:
Kluun - Komt een vrouw bij de dokter

En het kost je sowieso weinig tijd
Dommage arachide-fromage
pi_38085451
Ja, ik heb heel veel goede verhalen gehoord, maar ik ben zo gevoelig (in negatieve zin) voor immorele hoofdpersonen.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:13:05 #111
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_38085470
Ai, dan mis je een hoop goede boeken
Dommage arachide-fromage
  maandag 22 mei 2006 @ 15:13:44 #112
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38085489
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik heb heel veel goede verhalen gehoord, maar ik ben zo gevoelig (in negatieve zin) voor immorele hoofdpersonen.
Maar ergeren is op zijn tijd toch ook vermakelijk?
En in mijn optiek is de hoofdpersoon Stijn niet in en in slecht of immoreel. De liefde die hij voor zijn vrouw heeft, spat -ondanks de vele minne acties van Stijn- toch van de bladzijdes af.
pi_38085568
Is dat gedeelte overigens ook autobiografisch?
pi_38085603
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:13 schreef Mark het volgende:
Ai, dan mis je een hoop goede boeken
Zoals?
  maandag 22 mei 2006 @ 15:16:58 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38085610
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
Is dat gedeelte overigens ook autobiografisch?
Ja, maar wel heel flink aangedikt.
pi_38085724
Ik begrijp dat niet zo goed, waarom je dan duidelijk moet maken dat je boek semi-autobiografisch is. Is dat niet ordinair natrappen?
  maandag 22 mei 2006 @ 15:20:56 #117
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38085760
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp dat niet zo goed, waarom je dan duidelijk moet maken dat je boek semi-autobiografisch is. Is dat niet ordinair natrappen?
Natrappen naar wie? Naar zijn gestorven vrouw?
Nee, ik zie het als een mooi (zij het marketing-minded) eerbetoon aan zijn overleden vrouw.
pi_38085788
Verdorven van Brian Freeman.

Net in begonnen. Maar het pakt wel.
Straks maar even weer in verder.
pi_38085811
Het lijkt mij dat hij de eer van zijn vrouw veeleer bezoedelt? Maar goed, in het tweede boek maakt hij het vast allemaal goed.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:23:14 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38085841
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
Het lijkt mij dat hij de eer van zijn vrouw veeleer bezoedelt? Maar goed, in het tweede boek maakt hij het vast allemaal goed.
Lees het nu maar, Claudia .
pi_38085884
  maandag 22 mei 2006 @ 17:25:46 #122
149249 LittleIcequeen
It`s cold as ice
pi_38090894
Ben bezig met de nieuwe VVV Gidsen van Ameland en Schiermonnikoog voor onze kampeerweekenden.

Boeken lees ik niet, laatste keer dat ik een boek heb gelezen is zo`n 10 jaar geleden.
pi_38104885
Wow wat een heerlijke discussie CopyCat en Claudia_x.
Daar is dit topic natuurlijk ook echt voor bedoeld.
Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 08:44:20 #124
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_38111952
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Lees het nu maar, Claudia .
Dat ben ik helemaal met Cc eens! Ik had ook echt onwijs veel bezwaren, omdat ik zelf dochter ben van een 'Stijn' Maar het boek had mij volkomen in z'n greep... Ik denk dat lezen de enige manier is om er achter te komen of je hem zo immoreel vindt
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_38117434
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 08:44 schreef melismay het volgende:

Dat ben ik helemaal met Cc eens! Ik had ook echt onwijs veel bezwaren, omdat ik zelf dochter ben van een 'Stijn' Maar het boek had mij volkomen in z'n greep... Ik denk dat lezen de enige manier is om er achter te komen of je hem zo immoreel vindt
Dit vind ik heel leuk om te horen! Ik weet dat de meeste mensen niet dezelfde problemen hebben als ik met lezen over immorele personages, maar jij had dus ook bezwaren.

En vond jij Stijn immoreel? Ben je door dit boek misschien ook anders over jouw vader gaan denken?
pi_38117629
Momenteel lees ik het boek van Tracy Chevalier: het meisje en de eenhoorn.
Twee weken geleden heb ik de betreffende gobelins in Parijs mogen aanschouwen, dus ik heb een goede reden dit boek te lezen.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:08:25 #127
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_38117688
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:06 schreef Augustina het volgende:

Twee weken geleden heb ik de betreffende gobelins in Parijs mogen aanschouwen
In het Cluny, toch? Zo ja, dan heb ik ze waarschijnlijk ook gezien, jaren geleden.
pi_38117916
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:08 schreef Frollo het volgende:

[..]

In het Cluny, toch? Zo ja, dan heb ik ze waarschijnlijk ook gezien, jaren geleden.
Erg mooi!
pi_38135570
Gister de vrouwen van Stepford door Ira Levin, heel simpel boekje maar misschien komt het doordat ik de vertaling heb gelezen Ga morgen de film kijken

Vandaag heb ik De Ontsnapping van Heleen van Rooyen, vond ik ook niet echt een HEEL goed boek Wel lekker om zo even een paar uurtjes iets te doen hebben

Ik ben nog aan het denken wel boek ik hierna ga lezen
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:47:37 #130
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_38136756
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit vind ik heel leuk om te horen! Ik weet dat de meeste mensen niet dezelfde problemen hebben als ik met lezen over immorele personages, maar jij had dus ook bezwaren.

En vond jij Stijn immoreel? Ben je door dit boek misschien ook anders over jouw vader gaan denken?
Stijn is soms immoreel ja, maar daarna doet ie ook meteen weer iets waardoor je niet boos op hem kunt blijven, dat gaat een beetje zo heen en weer het hele boek.

En nee, ik ben niet anders over mijn vader gaan denken. Een boek is een boek, je vader is je vader. Ik denk dat je het te serieus ziet allemaal, ga het boek lezen en vorm dan je mening ipv dat van te voren te doen
-
pi_38140378
Oh, maar lezen is een serieuze aangelegenheid. Mijn wereld kan er anders uitzien na een boek gelezen te hebben.

En ik vorm zo vaak vantevoren een mening, anders zou ik álles moeten proberen. Nu lees ik in ieder geval nog vaak mooie en soms zelfs belangrijke boeken.
pi_38141486
"Willard Down's used-car lot shimmers on the corner of Gurie Street, faded since he cancelled his 'Down's Syndrome - Prices Down!' campaign. He cancelled it on account of little Delroy Gurie."
pi_38146632
Ramsey Nasr - Van de vijand en de muzikant

Prachtige verzamling Essays van deze geweldige man. Eigenlijk kan hij niks meer fout bij mij doen!
  woensdag 24 mei 2006 @ 01:00:44 #134
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_38147344
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 00:33 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ramsey Nasr - Van de vijand en de muzikant

Prachtige verzamling Essays van deze geweldige man. Eigenlijk kan hij niks meer fout bij mij doen!
Waar gaan ze ongeveer over? Ik wou het misschien ook wel kopen/lezen.
  woensdag 24 mei 2006 @ 08:18:57 #135
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_38150634
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:10 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, maar lezen is een serieuze aangelegenheid. Mijn wereld kan er anders uitzien na een boek gelezen te hebben.

En ik vorm zo vaak vantevoren een mening, anders zou ik álles moeten proberen. Nu lees ik in ieder geval nog vaak mooie en soms zelfs belangrijke boeken.
Als ik de boeken, waarvan ik van te voren dacht dat het niks zou zijn, van mijn "gelezen"-lijstje zou afstrepen zou ik een boel mooie boeken hebben gemist
-
pi_38162725
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag zondag een interview met Kluun bij Paagman in Den Haag. Hij heeft het schrijven van het boek al besproken met zijn vrouw toen zij nog leefde. Zij wilde juist dat hij een boek hierover ging schrijven.

Misschien kun je van dit boek leren hoe immorele personen liefhebben, Claudia. .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_38163434
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 08:18 schreef melismay het volgende:

[..]

Als ik de boeken, waarvan ik van te voren dacht dat het niks zou zijn, van mijn "gelezen"-lijstje zou afstrepen zou ik een boel mooie boeken hebben gemist
Do not judge a book by its cover.

Jusith was het er idd mee eens dat hij dit boek zou schrijven. Ze was volledig op de hoogte. Kluun verklaarde dat de laatste 50 pagina's van het boek qua laatste gesprekken met Judith identiek waren aan de echte situatie.
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:00:18 #138
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_38168498
Zojuist That old ace in the hole van Annie Proulx uitgelezen. Allemachtig, wat prachtig. Ben razend benieuwd naar haar andere boeken.
A spoonful of sugar...
pi_38178205
Ookal was zijn vrouw het ermee eens - ik vind het nog steeds niet erg fraai.
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:31:35 #140
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_38184015
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ookal was zijn vrouw het ermee eens - ik vind het nog steeds niet erg fraai.
Hoe weet je nou dat het niet fraai is als je het hele boek nog nooit gelezen hebt?

Maar goed, dit is echt een verhaal zonder einde volgens mij
-
pi_38199851
Ik heb vanmiddag Slaughterhouse 5 uitgelezen en raad iedereen aan dit geniale, hilarische boek te lezen!

Ga waarschijnlijk nu beginnen aan Het Stenen Bruidsbed van Mulisch.
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:15:26 #142
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_38199904
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:13 schreef Kolkus het volgende:
Ik heb vanmiddag Slaughterhouse 5 uitgelezen en raad iedereen aan dit geniale, hilarische boek te lezen!
Kurt Vonnegut, da's lang geleden. Had het op mijn lijst voor Engels, maar weet na al die tijd niet eens meer waar het over ging
Dommage arachide-fromage
pi_38199958
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:15 schreef Mark het volgende:

[..]

Kurt Vonnegut, da's lang geleden. Had het op mijn lijst voor Engels, maar weet na al die tijd niet eens meer waar het over ging
Het gaat over de Dresden-bombardementen, ontvoering door buitenaardse wezens, tijdreizen, brilmonteurs, maar het gaat vooral nergens over.
pi_38227179
ik ben nu bezig in Die Blendung van Canetti en in Francis Bacon van Gilles Deleuze
doe het met stijl of doe het helemaal niet
pi_38228402
Ik lees nu "Spiraal" van Kôji Suzuki. Het vervolg op "Ring". Stephen King lees ik bijna gapend, dat is bij deze boeken wel anders...
pi_38233768
Ik lees Ps, I love you van Cecelia Ahern
  vrijdag 26 mei 2006 @ 18:07:19 #147
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_38239109
quote:

Nog meer Dresden
A spoonful of sugar...
pi_38243350
quote:

Die laatste vond ik erg leuk. Jammer dat Mulisch zo pretentieus is, maar zijn vergelijkingen zijn leuk ( een tandarts die boorschutter is geweest tijdens de bombardementen )
pi_38256518
Satan, duivel op de divan.
Jeremy Leven

Erg zwart... leuk! .
pi_38351247
Ramsey Nasr - Van de vijand van de muzikant.

Een verzameling artikelen, essays en opiniestukken.
Geweldige schrijver en nog een lekker ding ook!
pi_38359331
Ik zag hem laatst in dat boekenprogramma op zondagmiddag: hij is erg boeiend om naar te luisteren (en uiteraard leuk om naar te kijken). Altijd goed gekleed ook. En hij las erg mooi voor uit eigen werk.
Hier staat hij samen met die andere geweldige schrijver, Tom Lanoye.

Ik heb zondag De Weduwnaar gelezen en ik ben nu wel echt klaar met die Kluun. Als je Komt een vrouw bij de dokter hebt gelezen, móet je wel het vervolg lezen, uit nieuwsgierigheid, maar het viel erg tegen; ik heb hele stukken overgeslagen wegens oninteressant. Giphart kan ik vele malen beter verdragen: Kluun mist het talent om werkelijk te boeien.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_38359969
En wie is deze knapperd dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')