Hierboven de openingspost van het vorige deel. Ik zag de cover van Ik dood. Ik dacht dat ik het kende, maar ik was in de war met een filmposter van goodbye lenin (alleen de kleuren kwamen overeen).quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:15 schreef Smurfin het volgende:
Ik heb vorige week Doodsengel van Tomi Hoag uitgelezen.
[afbeelding]
Ben nu bezig met Ik dood van Giorgio Faletti.
[afbeelding]
aangrijpend boek...quote:Op zondag 23 april 2006 21:25 schreef Ben_Trotter het volgende:
EDIT: ook nog gelezen; Sabine Dardenne - Ik was 12 en fietste naar school.
Nou, ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:30 schreef ondeugend het volgende:
Heleen van Rooyen - de ontsnapping.
Nu toch echt begonnen. Een boek wat zoveel kritiek heeft gehad moet ik toch echt lezen.
Dan maar goed van de slechtheid.
Het is zo'n makkelijk boek dat je het in een uurtje of 3 uit hebt.quote:
Pffff.. wat een kutschrijver, alhoewel ik dit debuut niet ken.quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jonathan Safran Foer - Alles is Verlicht
Vage poep tot dusver, maar ik zet door
Ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:22 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het is zo'n makkelijk boek dat je het in een uurtje of 3 uit hebt.
Nee het is niet hoogstaand, maar zeker vermakelijk. Als je een boek wilt lezen in de tuin, op de bank, op je buik in het gras dan is het gewoon een leuk boek. En best aan te raden.
Je moet er alleen niet heel veel tijd voor uittrekken.
die dus.quote:Op zondag 23 april 2006 21:25 schreef Ben_Trotter het volgende:
Komt een vrouw bij de dokter - Kluun
en die staat ook al een tijdje in de kast, nog niet gelezen alleen..quote:EDIT: ook nog gelezen; Sabine Dardenne - Ik was 12 en fietste naar school.
Ik ben al twee keer begonnen, maar ik kom er niet doorheenquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:26 schreef bladibladibla het volgende:
Ik ben eergisteren begonnen in Jane Eyre van Charlotte Brönte.
Leest lekker weg, ondanks het ouderwetse Engels.
Ff Offtopic: Ik zie net in je fotoboek, dat je pas getrouwd bent Frollo. Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:55 schreef Frollo het volgende:
Eindelijk begonnen aan Iwan Gontsjarow - Oblomow
Al jaren geleden, in mijn studententijd, was ik van vast plan om het te lezen, maar op de een of andere manier kwam het er nooit van. Wat ook wel weer heel toepasselijk is natuurlijk.
Dank! Ik wou reageren in jouw fotoboek, maar dat ging niet. Dus toen heb ik maar ff een krabbeltje gezet in je last.fm profiel.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ff Offtopic: Ik zie net in je fotoboek, dat je pas getrouwd bent Frollo. Gefeliciteerd.(of moet ik zeggen gecondoleerd
)
Inderdaad zeer toepasselijkquote:Op donderdag 4 mei 2006 12:55 schreef Frollo het volgende:
Eindelijk begonnen aan Iwan Gontsjarow - Oblomow
Al jaren geleden, in mijn studententijd, was ik van vast plan om het te lezen, maar op de een of andere manier kwam het er nooit van. Wat ook wel weer heel toepasselijk is natuurlijk.
Oeh, dan ben ik toch benieuwd wat er allemaal nog staat te gebeuren!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:12 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Inderdaad zeer toepasselijk![]()
Echt een boek waarvan het hoofdkarakter je altijd bij zal blijven en je wijst op de gevolgen van passiviteit.
Dan ben je wel in de verkeerde begonnen, dat weet je toch wel?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik ben nu begonnen in Harry Potter en The Order of the Phoenix. Wou na de films toch ook een keer een boek proberen.
Maar ik wil wel de goede volgorde aanhouden. Anders snap ik het verhaal niet meer.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:34 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Dan ben je wel in de verkeerde begonnen, dat weet je toch wel?
Deel 5 (De orde van de Feniks) is echt de meest vreselijk van allemaal.
Deel 6 is dan net wel leuk.
Ja want in een film krijg je natuurlijk net zoveel van het verhaal binnen als uit het boek.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Maar ik wil wel de goede volgorde aanhouden. Anders snap ik het verhaal niet meer.
Deel 4, the Goblet of Fire was de laatste film. Deel 5 daarna, lijkt me dan de logische volgorde.
precies en daarom wou ik ook een keer het boek proberen. Maar om dan weer helemaal met deel 1 te beginnen vond ik wat overdreven. Dus was deel 5 de logische eerste keus.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:56 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja want in een film krijg je natuurlijk net zoveel van het verhaal binnen als uit het boek.
Uhm.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:56 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja want in een film krijg je natuurlijk net zoveel van het verhaal binnen als uit het boek.
als je bij deel 1 start kom je er wel helemaal in.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
precies en daarom wou ik ook een keer het boek proberen. Maar om dan weer helemaal met deel 1 te beginnen vond ik wat overdreven. Dus was deel 5 de logische eerste keus.
een man naar mijn hart.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:35 schreef DeHovenier het volgende:
Als ik Potter ga lezen, begin ik vanaf deel 1. De films komen later wel
Precies wat ik ook dachtquote:
Ik hoop zo ontzettend dat je dit sarcastisch bedoeldequote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:56 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dat leek me met die woordkeus wel, maar op Fok! kan het nooit kwaad om te twijfelenquote:Op woensdag 10 mei 2006 08:06 schreef melismay het volgende:
[..]
Ik hoop zo ontzettend dat je dit sarcastisch bedoelde
tof boek .. beklemmend doch tofquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:53 schreef Forno het volgende:
1984 van George Orwell
Ik dacht dat dat er toch nog wel dik bovenop lag,quote:Op woensdag 10 mei 2006 08:06 schreef melismay het volgende:
[..]
Ik hoop zo ontzettend dat je dit sarcastisch bedoelde
I know, maar zoals Liptho al zei:quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:47 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat er toch nog wel dik bovenop lag,.
quote:Op woensdag 10 mei 2006 08:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat leek me met die woordkeus wel, maar op Fok! kan het nooit kwaad om te twijfelen.
Ja maar je verwacht in dit subforum toch wel dat je hier te maken hebt met wat je als de intellectuele bovenlaag van fok zou kunnen beschouwen, in onzin hoef je die in ieder geval niet te zoekenquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:00 schreef melismay het volgende:
[..]
I know, maar zoals Liptho al zei:
[..]
Wat maakt dat nu toch weer uitquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:06 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Maargoed, als we Harry Potter van stal halen is niets zeker natuurlijk.
Die wil ik ook al eel lang lezen. Ik ben alleen bang dat het taalgebruik erg verouderd en daardoor moeilijk is... Heb ik gelijk? of valt het mee?quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:53 schreef Forno het volgende:
1984 van George Orwell
quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:06 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja maar je verwacht in dit subforum toch wel dat je hier te maken hebt met wat je als de intellectuele bovenlaag van fok zou kunnen beschouwen, in onzin hoef je die in ieder geval niet te zoeken.
Valt erg mee, onnodig als dat je weerhoudt.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:32 schreef ErikN het volgende:
[..]
Die wil ik ook al eel lang lezen. Ik ben alleen bang dat het taalgebruik erg verouderd en daardoor moeilijk is... Heb ik gelijk? of valt het mee?
Ik doel op de originele Engelse versie.
Ik heb dat boek gister uitgelezen. Ik moet zeggen dat het ook niet zo erin hakte als het eerste deel. Het lijkt me ook niet dat dat te overtreffen zou zijn gezien het verhaal. Het voelt bij het lezen ook echt als een sequel, dan dat het een op zichzelf staand boek is.quote:Op zondag 14 mei 2006 19:32 schreef Copycat het volgende:
Heb net De Weduwnaar, het vervolg op Komt een vrouw bij de dokter van Kluun uitgelezen.
[afbeelding]
De Weduwnaar gaat verder waar Komt een vrouw bij de dokter eindigt.
Carmen is dood en na de begrafenis vlucht Stijn in seks met inwisselbare Dolly's en in drugs. Hij gaat bijna ten onder aan rouwmijd.
Na een ingrijpende gebeurtenis besluit hij samen met dochtertje Luna een poos door Australië te reizen.
Om daar te rouwen en om de liefde (terug) te durven vinden.
Heb het niet zo razendsnel gelezen als komt een vrouw ... en ook zonder tranendal. De Weduwnaar hakt erbij mij minder in. Maar toch kon ook dit boek me regelmatig laten lachen en bij vlagen ontroeren.
Ga nu weer verder in Soldaat van Oranje (kon ik op 5 mei niet in de ramsj laten liggen) . Maar echt boeien doet het me over het algemeen niet. Dus kan het goed zijn dat ik de soldaat laat en begin in Diary van Chuck Palahniuk:
[afbeelding]
Controverse?quote:Op maandag 15 mei 2006 04:16 schreef Doderok het volgende:
"The Turner Diaries"
Eens zien waar heel de controverse over gaat.
Controverse is waarschijnlijk een verkeerde term, er bestaat weinig verschil van mening over de boodschap van het boek of de bedoeling van de schrijver...quote:
Ah, zo. Ik had vaag wel eens van het boek gehoord, maar wist niet meer hoe het heette. Hoe walgelijk ook, het lijkt me inderdaad interessant om op z'n minst eens kennis van te nemen.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:19 schreef Doderok het volgende:
[..]
Controverse is waarschijnlijk een verkeerde term, er bestaat weinig verschil van mening over de boodschap van het boek of de bedoeling van de schrijver...
http://en.wikipedia.org/wiki/Turner_Diaries
Vermoeiend trouwens, online lezen. En ik denk niet dat ze het in de bibliotheek liggen hebben..
Heel verstandigquote:Op zondag 14 mei 2006 19:32 schreef Copycat het volgende:
Heb net De Weduwnaar, het vervolg op Komt een vrouw bij de dokter van Kluun uitgelezen.
[afbeelding]
De Weduwnaar gaat verder waar Komt een vrouw bij de dokter eindigt.
Carmen is dood en na de begrafenis vlucht Stijn in seks met inwisselbare Dolly's en in drugs. Hij gaat bijna ten onder aan rouwmijd.
Na een ingrijpende gebeurtenis besluit hij samen met dochtertje Luna een poos door Australië te reizen.
Om daar te rouwen en om de liefde (terug) te durven vinden.
Heb het niet zo razendsnel gelezen als komt een vrouw ... en ook zonder tranendal. De Weduwnaar hakt erbij mij minder in. Maar toch kon ook dit boek me regelmatig laten lachen en bij vlagen ontroeren.
Ga nu weer verder in Soldaat van Oranje (kon ik op 5 mei niet in de ramsj laten liggen) . Maar echt boeien doet het me over het algemeen niet. Dus kan het goed zijn dat ik de soldaat laat en begin in Diary van Chuck Palahniuk:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |