abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37167801
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:40 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hetgeen dan tot instabiliteit in het kabinet zal leiden.

Ik betwijfel trouwens of een Verdonk in staat zal zijn om een jaar lang hoog te blijven scoren in de peilingen. Sowieso vermoed ik dat ze het in debatten zal verliezen van Marijnissen en Bos en zelfs van Balkenende. Wat dat betreft denk ik dat een Rutte een betere kandidaat is voor de VVD.
Dat denk ik ook, maar ik ben geen VVD'r. Verwacht echter wel dat veel van hen de verleiding om snel 'in te cashen' niet zullen kunnen weerstaan.

Voor de rest heb je ws ook gelijk; want als de VVD werkelijk zo'n klapper maakt deze week, terwijl het CDA nog verder naar beneden blijft donderen dan zal het spoedig gedaan zijn met dit kabinet. Vooral omdat D66 ook reeds op apegapen ligt.

Kun jij je onderschrift ook gelijk updaten.
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:07:25 #52
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37168110
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:51 schreef pmb_rug het volgende:
Verdonk: lagere belastingen
Rutte: slachtoffers niet meer straffen na bijv. geweld voor bescherming.

allebei top ideeen, dus tot nu toe vind ik de strijd wel mooi!!
Met het verschil dat rutte af en toe nog wel uitlegt hoe hij het wil doen.
Verdonk lult maar een aantal oneliners op. Die heb ik nog niet op een onderbouwing kunnen betrappen.
Iemand anders wel? zo ja, kan die gequote worden>?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:12:35 #53
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37168219
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:29 schreef Posdnous het volgende:
Die bijeenkomst van Rita . Al die volgevreten managers met dikke sigaren die met de champagne nog aan de lippen staan te klappen als Rita met belastingverlaging van de hoogste schijf aankomt .

brrr... wat een zooitje enge figuren.

En dat ze nu al met de uberpopulistische toestanden als belastingverlaging en hyptheekrenteaftrek komen is wel een beetje vroeg of niet, dat lijken mij meer laatste redmiddelen. Of gaan we het vanaf nu op de echte overbodige dingen als al-qaeda gevaar in nederland, diverse soorten hoofddoekjes geneuzel en niet te vergeten het grte probleem van de NL-maatschappij: handenschudden hebben. Ik ben er bang voor. .
wat heeft verdonk nu allemaal geroepen?
Belasting omlaag!
ik ben niet rechts, niet links, maar recht door zee!
let's Go!
Gezondheidszorg moet anders!

nou, weinig onderbouwd is alles weer. Waar het van betaalt moet worden laat ze mooi in het midden.
Als ik vvd lid was had ik rutte gestemd denk ik. Verdonk is inhoudelijk zo zwak en moet het vooral hebben van oneliners en zinnen als ''laten we wel wezen....
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_37168469
Het leuke is dat wij allemaal om onderbouwing van die kreten vragen maar 90% van de bevolking boeit het geen reet. Die denken: Rita wil de belastingen omlaag en alle vreemdelingen eruit, die krijgt mijn stem.

En dat heeft Rita goed door; ze zal lekker makkelijk stemmen weten te trekken door simpele one-liners als ze lijsttrekker wordt.
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:25:42 #55
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37168538
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:22 schreef kreischer2000 het volgende:
Het leuke is dat wij allemaal om onderbouwing van die kreten vragen maar 90% van de bevolking boeit het geen reet. Die denken: Rita wil de belastingen omlaag en alle vreemdelingen eruit, die krijgt mijn stem.

En dat heeft Rita goed door; ze zal lekker makkelijk stemmen weten te trekken door simpele one-liners als ze lijsttrekker wordt.
Ik heb er geen problemen mee als je in een toespraak oneliners gebruikt of tijdnes een debat. zolang je daarnaast maar duidelijk maakt wat en hoe je het gaat betalen en onderbouwen. Tijdens campagne's komen er steeds meer oneliners. De zwakte van Verdonk is dat die alleen maar oneliners plaatst en inhoudelijke vragen duikt.

Dat verdonk gokt op die 90% die geen onderbouwing vinden zie ik als bewijs dat ze niet betrouwbaar en daadkrachtig is.
And that is the news.''
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:42:34 #56
144250 doesss
Show me the money
pi_37168926
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:25 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb er geen problemen mee als je in een toespraak oneliners gebruikt of tijdnes een debat. zolang je daarnaast maar duidelijk maakt wat en hoe je het gaat betalen en onderbouwen. Tijdens campagne's komen er steeds meer oneliners. De zwakte van Verdonk is dat die alleen maar oneliners plaatst en inhoudelijke vragen duikt.

Dat verdonk gokt op die 90% die geen onderbouwing vinden zie ik als bewijs dat ze niet betrouwbaar en daadkrachtig is.
Beetje net als Bos dus.
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:42:58 #57
144250 doesss
Show me the money
pi_37168937
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:22 schreef kreischer2000 het volgende:

Yep
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:57:50 #58
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37169274
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:42 schreef doesss het volgende:

[..]

Beetje net als Bos dus.
Bos is mij soms inderdaad wat te oneliner achtig. Maar bij hem hoor je zo nu en dan wel een onderbouwing. Bos dient wel plannen in met een onderbouwing en legt uit waar het geld vandaan moet komen.
And that is the news.''
  vrijdag 21 april 2006 @ 20:51:46 #59
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37170602
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:42 schreef doesss het volgende:

[..]

Beetje net als Bos dus.
Bos is anders nog nooit betrapt op oneliners van het niveau "niet links, niet rechts, maar recht door zee". Je kunt van Bos verder denken wat je wil, maar in vergelijking met wat Verdonk nu geroepen heeft is hij de politieke inhoud zelve.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_37170830
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 20:51 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Bos is anders nog nooit betrapt op oneliners van het niveau "niet links, niet rechts, maar recht door zee". Je kunt van Bos verder denken wat je wil, maar in vergelijking met wat Verdonk nu geroepen heeft is hij de politieke inhoud zelve.
Wat ik van Bos nog steeds niet begrijp is dat hij ook soldaten naar Uruzgan laat sturen middels goedkeuring van zijn partij. Nederland verdient zoveel beter klinkt dan ook maar loos.
  vrijdag 21 april 2006 @ 21:05:21 #61
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37170869
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:03 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Wat ik van Bos nog steeds niet begrijp is dat hij ook soldaten naar Uruzgan laat sturen middels goedkeuring van zijn partij. Nederland verdient zoveel beter klinkt dan ook maar loos.
Geef toe: het was veel makkelijker geweest om nee te stemmen en vervolgens het kabinet aan te vallen en en passant een crisissituatie te helpen veroorzaken.
pi_37171019
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Geef toe: het was veel makkelijker geweest om nee te stemmen en vervolgens het kabinet aan te vallen en en passant een crisissituatie te helpen veroorzaken.
Ik had het fijner gevonden als de partij had gedaan wat goed is voor het land. Dat roepen ze nl. zelf de gehele tijd. Wat was de crisissituatie? Dat D'66 buiten de boot viel?
Over Rita en Rutte, het wordt steeds genanter, maar taktisch kan het een gok zijn. Er wordt een beetje de schijn gewekt alsof heel Nederland dadelijk alleen uit Rutte of Rita kan kiezen, maar beiden zijn ze van de VVD. De stemmen komen dan van 2 kanalen. Het is zo gezien best slim om iets meer kiezers aan boord te krijgen. De ene wat links, de andere wat rechts.
  vrijdag 21 april 2006 @ 21:13:23 #63
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37171046
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:11 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Ik had het fijner gevonden als de partij had gedaan wat goed is voor het land. Dat roepen ze nl. zelf de gehele tijd. Wat was de crisissituatie? Dat D'66 buiten de boot viel?
Over Rita en Rutte, het wordt steeds genanter, maar taktisch kan het een gok zijn. Er wordt een beetje de schijn gewekt alsof heel Nederland dadelijk alleen uit Rutte of Rita kan kiezen, maar beiden zijn ze van de VVD. De stemmen komen dan van 2 kanalen. Het is zo gezien best slim om iets meer kiezers aan boord te krijgen. De ene wat links, de andere wat rechts.
Vreemde gok dan een jaar voor de verkiezingen. Over een jaar (en zelfs na de zomer) is iedereen dit al lang weer vergeten.
pi_37171130
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:13 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Vreemde gok dan een jaar voor de verkiezingen. Over een jaar (en zelfs na de zomer) is iedereen dit al lang weer vergeten.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Maar beter nu iets uitproberen dan over 5 maanden.
Ik snap niet waarom ze er geen andere partij bij betrekken. Nu lijkt het alsof ze de vuile was buitenhangen. Beter was geweest om als 2 predators een andere partij met een ietwat andere kijk aan te vallen. Dan was de discussie breder gekomen.
  vrijdag 21 april 2006 @ 21:24:21 #65
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37171313
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:16 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Maar beter nu iets uitproberen dan over 5 maanden.
Ik snap niet waarom ze er geen andere partij bij betrekken. Nu lijkt het alsof ze de vuile was buitenhangen. Beter was geweest om als 2 predators een andere partij met een ietwat andere kijk aan te vallen. Dan was de discussie breder gekomen.
Ik denk niet dat het tactiek is, de VvD heeft voor een lijsttrekkersverkiezing gekozen, in navolging van D66 en de PvdA. Alleen is de cultuur van de VVD daar misschien minder geschikt voor, al ligt de oorzaak natuurlijk voornamelijk bij Verdonk. Jammer genoeg laat Rutte zich enigszins meeslepen.
pi_37172460
Ik ga voor Rita en verwacht een mooie winst bij de verkiezingen, ik gok op 35-40 zetels en ik denk dat de VVD daarmee de 2e partij van NL wordt.
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:23:38 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37175762
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de VVD geen windeieren gaat leggen. Zoveel aandacht kan je niet kopen. De media zijn alweer aan het soppen over de Pim-factor en net als destijds met Fortuyn is dit kassa voor de Verdonk en de VVD. Vooral omdat Rutte ook nog in de race is en dus de sociaal-liberalen die wellicht niet zo gediend zijn van de methode Verdonk ook nog binden voordat de VVD-leden kunnen kiezen. Dat is bijna 2 maanden waar beide vleugels van de VVD zich goed bij kunnen voelen, met eventueel een aantrekkingskracht voor anderen. Ik voorspel een aardige groei van de VVD in de peilingen (28 - 30) en met een beetje geluk kan de gekozen lijsttrekker dat momentum vasthouden voor eventuele verdere groei.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:50:40 #68
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37176451
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 22:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ga voor Rita en verwacht een mooie winst bij de verkiezingen, ik gok op 35-40 zetels en ik denk dat de VVD daarmee de 2e partij van NL wordt.
Dan hebben ze er nog maar een partij naast nodig om te regeren. Dat zou perfect zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 22 april 2006 @ 08:16:28 #69
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_37178888
Ik ben een VVD lid ik mag dus stemmen. Ik heb alleen op dit moment nog geen idee op wie van de twee ik ga stemmen. In principe vind ik het verhaal van Rutte sterker maar aan de andere kant ben ik bang dat hij zijn eigen verhaal niet kan verdedige en daadkracht en overtuiging te kort komt om het straks in het linkse geweld staande te houden en vermoed dan ook dat hij zich straks door links laat inpakken.
Rita is mij wat te ongenuanceerd maar staat haar mannetje en is niet bang om zonder wollige taal de dingen te benoemen. Het effect van Rita naar de kiezers is ook groter waardoor je meteen als partij al een duidelijk profiel hebt.

Kortom ik ben op zoek naar een Rita Rutte.
pi_37179365
quote:
Zoiets verwacht ik ook.
pi_37179419
Wat is er zo "links" aan Rutte?
pi_37179453
quote:
Dat ruikt naar Paars.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:03:50 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37181759
Rutte weet zijn persoonlijke aanvallen op Verdonk goed te omkleden:
quote:
nterview

‘Ik heb een magneetwerking op ontevreden PvdA-kiezers’

Van onze verslaggever Marc Peeperkorn, Philippe Remarque

DEN HAAG - Hij heeft zaken tot stand gebracht in het onderwijs en in de bijstand. Heeft ervaring op twee ministeries en in het bedrijfsleven. Mark Rutte wil maar zeggen: hij kan wel wat. ‘Het komt diep van binnen.’

Het is acht uur ’sochtends. Op het ministerie van Onderwijs verschijnt staatssecretaris Rutte, joviaal als altijd. In de koffer zijn negenpuntenplan. De kandidaat voor het VVD-leiderschap is dezer dagen niet van het tv-scherm te slaan. ‘We vallen zestien miljoen Nederlanders lastig met een keuze die maar veertigduizend VVD-leden hoeven te maken’, lacht hij.

Zelf heeft hij enorm plezier. ‘Ik slaap er heel goed bij, ik krijg juist veel energie. Ik ben een groot liefhebber van de Engelse en Amerikaanse politiek. Ik had nooit gedacht dat ik zo snel in een situatie zou komen waarin je gedwongen wordt om jezelf als leider en man met ideeën neer te zetten. Aanvankelijk was het een monopolie, toen kwam Rita Verdonk door het decor gestapt.’

Als degene voor op het podium was u onaangenaam verrast?

‘Nou, even. Ik had het een beetje zien aankomen. Ik ken haar mimiek, en heb haar drie keer zien zeggen dat ze het nu niet zou doen. Ik ben dan ook wel een mannetje dat denkt: hup, nou gaan we leuke dingen doen. Het dwingt mij nog veel duidelijker te zeggen waarom ik de beste kandidaat ben. Ook hier werkt de vrije markt weer, en is een monopolie slecht.’

Volgens de peilingen gaat u het verliezen.

‘Er is geen enquête onder VVD-leden te houden, want niemand heeft de ledenlijst. Ik ook niet. Uit de AD-peiling bleek dat onder VVD-kiezers Verdonk populairder is. Maar ook bleek dat ik een twee keer zo grote magneetwerking heb op ontevreden kiezers van de PvdA. Dat is dubbel belangrijk. Want het maakt de VVD groot en ten tweede help ik mee dat Wouter Bos in omvang plezierig blijft, en dat we zo een linkse meerderheid tegenhouden.’

Waarom bent u de beste leider?

‘Deze verkiezingen gaan echt ergens over: bij wie is het liberalisme de komende vijf, tien jaar in de beste handen? Het liberalisme zit mij ongelooflijk diep in de genen, het vertrouwen in wat mensen kunnen doen voor hun eigen succes. Ik heb de breedte: ervaring op twee departementen met zware sociaal-economische vraagstukken, tien jaar in het bedrijfsleven. Ik heb ook echt dingen tot stand gebracht, in de bijstand, in het onderwijs en in de pensioenen.’

U komt wat jongensachtig en intellectueel over. Niet echt een leiderstype.

‘Mensen die mij hebben gezien zeggen: je bent enthousiast, je hebt een enorme drive maar laat ook vasthoudendheid zien. Leiderschap in een partij is een combinatie van ideeën en het vermogen mensen in die ideeën mee te krijgen.

‘Kijk naar de alleenstaande moeders in de bijstand. Die moesten solliciteren, vond ik. Ik ben aanvankelijk overspoeld met kritiek. Je leert jezelf kennen op zo’n moment. Als je er echt in gelooft, blijf je overeind. Vervolgens lukte het mij om een breed maatschappelijk front te organiseren, dat zegt: het is juist asociaal om bijstandsmoeders bij hun kinderen te laten, want het effect is dat ze de rest van hun leven in een uitkering blijven zitten. Dat type leiderschap is nodig.’

Heeft u meer charisma dan Rita Verdonk?

‘Ik denk uiteindelijk wel. Dat mensen bij mij zien dat het diep van binnen komt. Daarom wil ik zo graag voor een zaal met Verdonk discussiëren. Het is de vraag of zij een breed maatschappelijk draagvlak kan krijgen voor haar oplossingen. Ik ga Rita hier niet zitten afkraken. Je haalt jezelf niet omhoog door anderen naar beneden te halen. Dat is in ieder geval niet mijn stijl van leiderschap. Ze is een gewaardeerde collega in het kabinet, we bellen af en toe. We mogen elkaar. We gaan ook samen door, dat is heel belangrijk. Als ik win, is het eerste wat ik zal doen Rita vragen of ze mijn running mate wordt. Omgekeerd ben ik ook beschikbaar. Als ik verlies, zal ik even flink schelden en dan zeggen: jongens, nu allemaal achter Verdonk. Zij zal hetzelfde doen. Daarvan ben ik overtuigd.’

Verdonk wil van de VVD de grootste partij maken. Zou dat onder uw leiding ook kunnen?

‘Ja absoluut. Omdat de VVD een verhaal heeft dat de pols van de samenleving raakt. Heel veel kiezers bij de PvdA, die op de fluwelen vluchtheuvel van Wouter Bos op tijd hun koffie thee en een koekje krijgen –en het ziet er allemaal heel gezellig uit, het is warm, er is een kacheltje bij– die weten niet waar de tram heen rijdt. Als de tram al komt. Die mensen snakken naar leiderschap.’

Mensen willen ook weten wie er naast de leider staat, de vriendin of de vriend*

‘Ik doe het met vrouwen en ik heb geen partner. Hahaha. Nu hebben jullie alle antwoorden.’

Mist u dat niet? De politiek is een hard beroep waarin mensen butsen en schrammen krijgen. Thuis worden ze getroost*

‘Joh, ik heb helemaal geen hard beroep. Een stratenmaker heeft een veel harder beroep. Die wordt de hele dag uitgescholden, auto’s rijden hard voorbij en de knieën gaan kapot. Je moet jezelf een beetje relativeren.’

Bron: De Volkskrant
Samenvattend: Verdonk houdt zich niet aan haar woorden, ze mist de breedte, ze heeft te weinig politieke ervaring, ze heeft weinig bereikt en ze is oppervlakkig in haar manier van presenteren.

Rutte.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:06:17 #74
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_37183139
quote:
[b]

Samenvattend: Verdonk houdt zich niet aan haar woorden, ze mist de breedte, ze heeft te weinig politieke ervaring, ze heeft weinig bereikt en ze is oppervlakkig in haar manier van presenteren.

Rutte.
Een persoon met gebrekkige intelligentie zou bijvoorbeeld zeggen dat iemand zo dom is als het achterend van een koe, maar zoals bovenstaand kan het ook.
waarschijnlijk wel
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:25:35 #75
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_37197717
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:03 schreef Sidekick het volgende:
Rutte weet zijn persoonlijke aanvallen op Verdonk goed te omkleden:
[..]

Rutte.
Er is een ding wat Rutte zeer mist tov Rita.... levenservaring. Vuile handen krijgen als directeur van een gevangenis. Het uitschot van de samenleving onder de knoet houden, zien wat er allemaal in een wereld rondloopt etc. Die ervaring doe je niet op op de afdeling personeelszaken van een groot concern waar je direct na je studie bent ingestapt.

Rutte, Bos, Balkenende allemaal van het zelfde slag.
Aardige, vriendelijke mensen maar ze missen het met de poten in de smerigeheid staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')