abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:31:46 #251
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_37890119
Het lijkt me duidelijk dat Verdonk graag lijsttrekker wil worden en wil laten zien dat ze "recht door zee" is.

En daarbij niks uit de weg gaat.

Ik hoop dat ze in haar eigen doolhof verdwaalt. Ik vind/vond haar altijd wel een goede minister, maar nu ze meer PR draait dan minister is is het echt bagger.
Confidence through competence
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:41:20 #252
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37890495
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:29 schreef marky het volgende:
Zojuist gestemd.
Rita?

....je bent een held!
follow the money
pi_37891825
[quote]Op maandag 15 mei 2006 11:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom is dat hypocriet? Dat hij er zelf 7 jaar over gedaan heeft zegt namelijk helemaal niks over zijn mening over dit onderwerp.
[..]

Dat doet het wel. Als je anderen dingen wilt opleggen waar je je zelf niet aan houdt, dan ben je hypocriet.

Blijkbaar vind Rutte het niet kunnen dat mensen zo lang over hun studie doen. Maar vond hij dat zelf wel mocht doen. Als je echt voor een mening staat, dan betrek je die mening ook op jezelf. Dus had Rutte geen 7 jaar over zijn studie moeten doen. Of met terugwerkende kracht dat geld betalen wat het ons nu ook gaat kosten. Maar ook dat is hij niet van plan.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:08:11 #254
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37897671
Het is wellicht nog erger dan ik al dacht

We gaan wel een spannende tijd tegemoet zeg ....en dat allemaal ten gevolge van dit soort onzinnigheden.

[ Bericht 5% gewijzigd door DeepThought op 16-05-2006 23:21:45 ]
follow the money
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:22:01 #255
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_37898405
Ja ik heb op Rita gestemd.

Als Rita de lijstrekker wordt van de VVD dan moeten de mensen als Nijpels en Dijkstal etc ook per direct hun lidmaatschap opzeggen.

Ik ben nu zo ver dat ik overweeg bij de volgende ledenvergadering aanwezig te zijn en daar eens mijn gal ga spuwen over deze gang van zaken.

Punt 1 Heeft de VVD mij nooit verteld over de dubieuze asielaanvraag van Ayaan
Punt 2 Ben ik dus belazerd door het bestuur en de partijtop van destijds
Punt 3 Dit kan niet anders dan gevolgen hebben voor het bestuur en de partijtop.

dinsdag 16 mei 2006 @ 23:34:28 #256
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37899084
Ik geef je weinig kans, want ze doen toch wat ze zelf willen, maar het is natuurlijk wel je democratische recht om dit te doen ...anders zou NL nl geen democratie zijn hè!?

*het kabinet staat op scherp om deze belachelijke kwestie*
follow the money
pi_37906108
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:12 schreef DeepThought het volgende:
verhaal
1 vraagje na het lezen van jou reactie krijg ik nogal het idee dat jij Verdonk als een zielig afhankelijk persoon zie die zelf geen beslissing kan nemen. Stel het was een bewuste actie om Verdonk te beschadigen, waarom werkt Verdonk hier dan zo gretig aan mee? Ze had maandag niet die brief bekend hoeven te maken! En kom nu niet aanzetten met onder druk van ambtenaren/partijtop etc want als dat het geval zou zijn geeft het imo alleen maar meer aan dat Verdonk totaal niet geschikt is als minister en laat staat als lijsttrekker met MP aspiraties.

Sorry hoor maar jou complot-theorie bevat veel te veel gaten en maakt van Verdonk nogal een passief slachtoffer. Dat lijkt me gezien de stijl van Verdonk nogal onzin.
pi_37907160
Nou Rutte zal nu wel winnen. Enige rede waarom Rutte nu niet zo kunnen winnen is omdat aardig wat mensen al Verdonk hebben gestemd en door deze situatie van mening zijn veranderd maar niet meer kunnen veranderen van stem
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:29:21 #259
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37907875
quote:
Bijna helft van VVD'ers heeft al gestemd

DEN HAAG (ANP) - Bijna de helft (46 procent) van de VVD-leden had dinsdagmiddag al een stem uitgebracht op de nieuwe lijsttrekker voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2007. Dat blijkt uit de opkomstcijfers van het partijbureau.

In totaal hebben sinds 10 mei 17.900 mensen een stem uitgebracht op de huidige staatssecretaris van Onderwijs Mark Rutte, Tweede Kamerlid Jelleke Veenendaal of minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken). De in totaal 39.017 leden hebben nog tot 25 mei om een stem uit te brengen. Dat kan via internet, per telefoon of per post.

Mensen die na het optreden van Verdonk in de zaak-Hirsi Ali spijt hebben van hun keuze, kunnen hun voorkeur niet meer wijzigen. Dat zou volgens de woordvoerder van de partij ,,geen juiste democratische gang van zaken'' zijn. Bovendien is het technisch niet mogelijk. Hij weet niet of zich 'spijtoptanten' bij het partijbureau hebben gemeld.

De ledenraadpleging sluit donderdag 25 mei om 04.00 uur. De uitslag wordt 31 mei bekendgemaakt in het Okura hotel in Amsterdam.

Bron: De Volkskrant
Al met al zal het dus weinig invloed hebben, maar bij een close finish kan het natuurlijk wel de doorslag geven.

Chewie, waarom heb jij nog niet gestemd, of ga je niet stemmen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37907949
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:29 schreef Sidekick het volgende:

Chewie, waarom heb jij nog niet gestemd, of ga je niet stemmen?
Hoe kom je erbij dat ik nog niet gestemd zou hebben?
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:09:34 #261
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37909277
Ik heb een bepaalde post van jouw totaal verkeerd onthouden/geinterpreteerd over Verdonk.
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:17:05 #262
33189 RM-rf
1/998001
pi_37909543
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:34 schreef Chewie het volgende:

Stel het was een bewuste actie om Verdonk te beschadigen, waarom werkt Verdonk hier dan zo gretig aan mee? Ze had maandag niet die brief bekend hoeven te maken!
Ik denk persoonlijk dat verdonk liever 'kordaat' wilde zijn.. en vreesde dat een langdurige discussie over AHA, met haar op het 'knooppunt' van de persoon die de beslissing moest nemen maar daar eerst een onderzoek wilde afwachten, haar mogelijk zou schaden ...

Soweso is het van Verdonk bekend dat ze nogal snel en makkelijk reageert... in de zaak pasic heeft de rechter haar daar ook op aangesproken, op de publieke mededelingen die ze 'voorbarig' had gedaan en waaruit een 'partijdige' idnruk ontstond (echter de rechter bepaalde dat niet maatgevend, beoordeelde enkel de horing door de IND als bepalend en gaf daarvan aan dat de IND zelf 'onpartijdig' genoeg was geweest).

Ik denk ook dat het voor verdonk gewoonweg veel slimmer was geweest als ze een onderzoek had aangekondigt en dat 6 weken had laten duren ... die kleine kritiek dat dat 'politiek opportunsitisch' en ze een 'partijlid beschute daarmee' was geweest was beter te behapstukken, en zeker voor VVD-leden zelf veel minder schadelijk dan de indruk die ze nu wekt ...
Maar het is wel een vorm van snelle opportunistische brokstukken-politiek die Verdonk vaker heeft toegepast en ook overleefd heeft.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:21:59 #263
136 V.
Like tears in rain...
pi_37909724
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:08 schreef DeepThought het volgende:
Het is wellicht nog erger dan ik al dacht

We gaan wel een spannende tijd tegemoet zeg ....en dat allemaal ten gevolge van dit soort onzinnigheden.
Met 'onzinnigheden' doel je hopelijk op je eigen paranoïde kulverhaal

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:50:03 #264
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37910677
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:29 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Al met al zal het dus weinig invloed hebben, maar bij een close finish kan het natuurlijk wel de doorslag geven.
Hoezo? Meer dan de helft van de mensen moet dus nog hun stem uitbrengen! Ik ga er vanuit dat partijleden voor een hoge opkomst gaan zorgen. Dat is een hele grote groep die nog beinvloed kan worden door de gebeurtenissen.

Hoewel Rutte plotseling verdacht op de achtergrond blijft in deze
pi_37910870
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:50 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hoezo? Meer dan de helft van de mensen moet dus nog hun stem uitbrengen! Ik ga er vanuit dat partijleden voor een hoge opkomst gaan zorgen. Dat is een hele grote groep die nog beinvloed kan worden door de gebeurtenissen.
Op ziijn hoogst de helft, als de helft van de leden hun stem al heeft uitgebreid volgens de berichten.
quote:
Hoewel Rutte plotseling verdacht op de achtergrond blijft in deze
Hij heeft er heel kort wat over gezegd afgelopen maandag. Ook is hij geen kamerlid (de meeste bewindsvoerders hebben zich op de achtergrond gehouden) en ik denk ook dat het verstandigste is om zoveel mogelijk op de achtergrond te blijven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2006 11:55:21 ]
pi_37910893
Kroes trekt steun aan Verdonk in
quote:
BRUSSEL - Europees Commissaris Neelie Kroes steunt Rita Verdonk niet langer als kandidaat-lijsttrekker van de VVD, vanwege haar opstelling in de kwestie-Hirsi Ali. Dat heeft zij Verdonk woensdag schriftelijk laten weten.

"Ik ging voor het vrouwenticket en wilde graag een vrouw als lijsttrekker hebben’, aldus Kroes. ‘Na de gebeurtenissen van de afgelopen dagen geniet zij niet langer mijn steun. Zoals de verantwoordelijkheid de afgelopen dagen is ingevuld, kan ik niet langer zeggen dat ik daar achter sta. Ik heb Rita ook gevraagd mijn naam van haar website te halen."

Kroes geeft nu haar actieve steun aan Mark Rutte als kandidaat-lijsttrekker. "Mark is een hele goede kandidaat." Kroes was één van de drijvende krachten achter de overstap van Ayaan Hirsi Ali van de PvdA naar de VVD in 2002.
pi_37912531
Vanaf wanneer konden VVD'ers stemmen uitbrengen en tot wanneer kan dat? En wat is de stand nu?
pi_37912688
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:46 schreef pberends het volgende:
Vanaf wanneer konden VVD'ers stemmen uitbrengen en tot wanneer kan dat? En wat is de stand nu?
Sinds afgelopen woensdag en ik dacht tot de 27e.

Tussenstanden zullen ze niet geven, dat zou de stemming kunnen beinvloeden.
pi_37913229
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:09 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb een bepaalde post van jouw totaal verkeerd onthouden/geinterpreteerd over Verdonk.
Ik snap welke post je bedoeld, maar daaruit kun je wel opmaken dat mijn stem niet naar Verdonk is gegaan. Dat staat verder los van de AHA affaire.
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:41:34 #270
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37914483
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:50 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Meer dan de helft kan zijn stem uitbrengen. Een opkomst van 100% wordt natuurlijk bij lange na niet gehaald, en ik denk dat de meeste mensen die willen stemmen niet tot het einde wachten en in de eerste week hebben gestemd. Ik verwacht niet een 'opkomst' hoger dan 70%.
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:45:31 #271
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37914658
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Meer dan de helft kan zijn stem uitbrengen. Een opkomst van 100% wordt natuurlijk bij lange na niet gehaald, en ik denk dat de meeste mensen die willen stemmen niet tot het einde wachten en in de eerste week hebben gestemd. Ik verwacht niet een 'opkomst' hoger dan 70%.
Hm misschien ben ik dan iets te optimistisch ingesteld. Maar als je in deze tijd nog lid van een politieke partij bent, ga ik er van uit dat je je actief bezig houdt met die partij. Dat gekoppeld met de enorme aandacht voor deze verkiezingen, ga ik voor 90%
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:37:10 #272
136 V.
Like tears in rain...
pi_37916246
quote:
Opportunistische takkenteef. Die zou nog eens flink aangepakt moeten worden. Ideetje voor Zembla wellicht? Ik zal Kees Driehuis eens mailen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37917833
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Sinds afgelopen woensdag en ik dacht tot de 27e.

Tussenstanden zullen ze niet geven, dat zou de stemming kunnen beinvloeden.
Das wel heel vreemd zo lang, dan kiezen mensen al heel snel iemand terwijl dat later nog dik kan veranderen de mening daarover. Zou de VVD het zo lang uitstrijken om meer aandacht van de media te hebben?
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:48:55 #274
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37918763
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Das wel heel vreemd zo lang, dan kiezen mensen al heel snel iemand terwijl dat later nog dik kan veranderen de mening daarover. Zou de VVD het zo lang uitstrijken om meer aandacht van de media te hebben?
Nee, om mensen voldoende kans te geven om hun voorkeur uit te spreken (denk ook aan vakantie etc). En om de kandidaten voldoende tijd te geven zich te profileren.

25 mei sluiten de stembussen trouwens, en de laatste dag van mei wordt het bekend.
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:49:44 #275
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37918795
Het integratie beleid van dit kabinet komt net zo hard weer terugzeilen. De VVD en van Beek in het debat lijken wel mensen die vinden dat alle buitenlanders het land uitmoeten maar de eigen butenlandse buurman niet ''want die is zo aardig''.
Ik vind het wel begrijpelijk dat Ayaan niet haar echte naam heeft opgegeven. Alleen al om de rest van de familie niet in diskrediet te brengen. De IND zet tenslotte toch ''vinkjes'' waar het ze wil zetten.

Misschien dat de mensen nu gaan nadenken hoe dom, kortzichtig en onmenselijk het algehele beleid is geweest ten aanzien van asielzoekers. Want dat wordt wel gezegd over de beslissing die verdonk nam over Ayaan. Met die kwalificatie ben ik het wel eens, maar waarom geldt dat alleen voor mensen die je kent en niet voor groepen mensen die hetzelfde hebben maar net niet die goede connecties hebben?

Verdonk voert nu algemeen beleid al had ze wat meer tijd kunnen nemen en de bijzondere omstandigheden wat beter moeten uizoeken. Maar juist de hypocrisie van de VVD staat me tegen. En de domheid van Verdonk is lachwekkend.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')