Nogal over de rug van hèquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:21 schreef Tup het volgende:
Als Verdonk slim is:
1. Laat ze de affaire AHA zó verlopen dat ze een motie van wantrouwen aan de broek krijgt.
2. Verdonk wordt dan een martelares van het volk en treedt af.
3. Verdonk richt een eigen politieke partij op en scoort volgend jaar de zetels die Pim Fortuyn liet liggen.
Wat vinden jullie: zou dat strategisch niet slim zijn?
Verdonk heeft vandeweek ook nog iets tegen AHA gezegdquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:47 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Nee, dat gaat niet werken. Bovendien heeft ze al gezegd geen eigen partij te zullen beginnen.
Mwoch, martelaar... Ik hoor om me heen toch tamelijk grote verbijstering over de hele gang van zaken in de Tweede kamer. Veel mensen vragen zich af, waar om hun volksvertegenwoordigers zo slecht naar het volk luisteren en menen dat ze hun werk doen door zich in allerlei bochten te wringen om Ali te laten blijven. Het merendeel van de mensen die ik spreek is van mening dat Verdonk juist zou handelen door Ayaan haar paspoort te laten inleveren.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:21 schreef Tup het volgende:
Als Verdonk slim is:
1. Laat ze de affaire AHA zó verlopen dat ze een motie van wantrouwen aan de broek krijgt.
3. Verdonk richt een eigen politieke partij op en scoort volgend jaar de zetels die Pim Fortuyn liet liggen.
Zo bedoel ik dat ook. Verdonk krijgt nog meer aanzien bij de "gewone burger". Sinds PF is dit niet in deze mate meer gebeurd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mwoch, martelaar... Ik hoor om me heen toch tamelijk grote verbijstering over de hele gang van zaken in de Tweede kamer. Veel mensen vragen zich af, waar om hun volksvertegenwoordigers zo slecht naar het volk luisteren en menen dat ze hun werk doen door zich in allerlei bochten te wringen om Ali te laten blijven. Het merendeel van de mensen die ik spreek is van mening dat Verdonk juist zou handelen door Ayaan haar paspoort te laten inleveren.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mwoch, martelaar... Ik hoor om me heen toch tamelijk grote verbijstering over de hele gang van zaken in de Tweede kamer. Veel mensen vragen zich af, waar om hun volksvertegenwoordigers zo slecht naar het volk luisteren en menen dat ze hun werk doen door zich in allerlei bochten te wringen om Ali te laten blijven. Het merendeel van de mensen die ik spreek is van mening dat Verdonk juist zou handelen door Ayaan haar paspoort te laten inleveren.
Ben benieuwd hoe de achterban hier op reageerd. Ik denk dat ze misschien wel stemmen zou kunnen worden door dit harde optreden. Juist omdat ze gewoon haar beleid uitvoert ondanks dat het een politica is die er bij betrokken isquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:49 schreef Urquhart het volgende:
Weer een nieuwe partij beginnen lijkt mij geen goede zet. Overigens zie ik haar kansen als lijsstrekker van de VVD door dit besluit ook wel dalen, ze maakt zich natuurlijk niet populair binnen de partij.
hoewel ze naar de letter van de wet misschien gelijk heeft, en ik AHA ook bijzonder laag in achting heb, vind ik dat ze door deze actie niet lager kan zakken. Op een dergelijke manier een direkte collega zo een dolk in de rug steken vind ik not done.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:39 schreef Falco het volgende:
Ik heb Verdonk laag zitten momenteel, maar zo laag nog net niet...
Is het niet zo dat het merendeel van het volk eigenlijk wil dat het beleid zo wordt uitgevoerd dat ook voor andere gevallen uitzonderingen gemaakt kunnen worden (zoals dat gezin waar de Hoge Raad uiteindelijk over oordeelde?)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je redenering is gebaseerd op een foutieve aanname.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:21 schreef Tup het volgende:
Als Verdonk slim is:
Laten we dan de naam van Verdonk vervangen door die van Kay vd Linden. Klopt 't weer wat beterquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Je redenering is gebaseerd op een foutieve aanname.
Hoe kom je erbij dat Verdonk het debat zou hebben gewoonnen op argumenten . Ze slaat op alle fronten een modderfiguur. Ze heeft gewoon een totaal verkeerde inschatting gemaakt. Met een beetje politiek gevoel had ze de beantwoording van de kamerveagen een paar weken uitgesteld, dan was de brei lang zo heet niet geweest, ook al waren haar antwoorden dezelfde geweest. Daar komt nog bij dat ze gewoon onzorgvuldig is geweest. De uitspraak van de hoge raad waar ze aan refereert zitten heel wat mitsen en maren aan. Het is haar interpretatie die ze naar buiten brengt, zonder de feiten goed te kennen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:57 schreef DeepThought het volgende:
Voorspelling:
Rita krijgt (ondanks dat ze het debat in de kamer momenteel op argumenten gewonnen heeft) een motie van wantrouwen en zal tot aftreden worden gedwongen, ......waarna het kabinet spoedig over de kwestie zal vallen.
...Zo is het allemaal ruim van tevoren bedacht (met medewerking van "Zembla"), een idee dat dat nu in scene wordt gezet ...alleen Rita stribbelt nog tegen, maar maakt uiteraard geen schijn van kans in dit absurdistische poppenkastspel.
....maar jullie kunt alvast beginnen met juichen hoor, want vérder is iedereen er helemaal klaar voor, ....
cheer errie... cheer
Ach zolang ze lekker streng blijft doen. Fijn regelneuken vinden een hoop VVD'ers wel prima hoorquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Verdonk heeft zich vanavond gedisqualificeerd als lijsttrekker. Ik kan me niet voorstellen dat er nog weldenkende vvd leden zijn die op haar gaan stemmen na dit debat.
Ze voert puur het beleid uit wat het kabinet heeft opgesteld. Dat heeft niets met deskundigheid als politiek leider te maken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
na het debat van vanavond kan Verdonk wel inpakken. Het zou me zelfs niet verbazen als verdonk naar aanleiding van deze affaire moet aftreden. Een typisch staaltje van ondeskundigheid, geen enkel politiek gevoel. Kortom totaal ongeschikt als politiek leider. Verdonk heeft vanavond al haar ruiten ingegooid.
Zou nog best wel eens tegen kunnen gaan vallen denk ik. Vooral omdat ze heeft laten zien dat ze een confrontatie niet uit de weg gaat en het beleid uitvoert zoals het uitgevoerd hoort te wordenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Verdonk heeft zich vanavond gedisqualificeerd als lijsttrekker. Ik kan me niet voorstellen dat er nog weldenkende vvd leden zijn die op haar gaan stemmen na dit debat.
Ze moet in ieder geval voet bij stuk houden en geen compromissen sluiten. Als hierdoor een motie van wantrouwen wordt ingediend, krijgt ze zeker meer aanhang.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:21 schreef Tup het volgende:
Als Verdonk slim is:
Rita Verdonk is in een loose/loose situatie geplaatst, hetgeen een win/win situatie betekent voor haar tegenstanders ....en dan speelt het werkelijke debat geen enkele rol meer, dus neem het mij maar niet kwalijk als ik hier niet verder op wens in te gaan. Maar ik denk in ieder geval niet dat zij enige macht heeft gehad over de merkwaardige gebeurtenissen van de laatste tijd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Verdonk het debat zou hebben gewoonnen op argumenten . Ze slaat op alle fronten een modderfiguur. Ze heeft gewoon een totaal verkeerde inschatting gemaakt. Met een beetje politiek gevoel had ze de beantwoording van de kamerveagen een paar weken uitgesteld, dan was de brei lang zo heet niet geweest, ook al waren haar antwoorden dezelfde geweest. Daar komt nog bij dat ze gewoon onzorgvuldig is geweest. De uitspraak van de hoge raad waar ze aan refereert zitten heel wat mitsen en maren aan. Het is haar interpretatie die ze naar buiten brengt, zonder de feiten goed te kennen.
Wellicht dat jouw directe omgeving niet representatief is voor het gehele Nederlandse volk? Dat lijkt me zelfs vrij sterk eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je woont in een Rotterdamse volkswijk waar Pim nog steeds vereerd wordt?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |