abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 18:21:53 #1
99433 Tup
Tupperwaar
pi_37886013
Als Verdonk slim is:
1. Laat ze de affaire AHA zó verlopen dat ze een motie van wantrouwen aan de broek krijgt.
2. Verdonk wordt dan een martelares van het volk en treedt af.
3. Verdonk richt een eigen politieke partij op en scoort volgend jaar de zetels die Pim Fortuyn liet liggen.

Wat vinden jullie: zou dat strategisch niet slim zijn?
Wasserwunderland
  dinsdag 16 mei 2006 @ 18:26:44 #2
127004 maril
Smeetsfan
pi_37886157
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:21 schreef Tup het volgende:
Als Verdonk slim is:
1. Laat ze de affaire AHA zó verlopen dat ze een motie van wantrouwen aan de broek krijgt.
3. Verdonk richt een eigen politieke partij op en scoort volgend jaar de zetels die Pim Fortuyn liet liggen.

Nogal over de rug van hè
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_37886218
lijkt me geen slimme zet
pi_37886709
Nee, dat gaat niet werken. Bovendien heeft ze al gezegd geen eigen partij te zullen beginnen.
pi_37886731
Weer een nieuwe partij beginnen lijkt mij geen goede zet. Overigens zie ik haar kansen als lijsstrekker van de VVD door dit besluit ook wel dalen, ze maakt zich natuurlijk niet populair binnen de partij.
pi_37886764
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:47 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Nee, dat gaat niet werken. Bovendien heeft ze al gezegd geen eigen partij te zullen beginnen.
Verdonk heeft vandeweek ook nog iets tegen AHA gezegd
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 18:51:57 #7
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37886827
En ze wou uberhaubt geen lijsttrekker worden.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37886867
I'm only the messenger
pi_37887100
Gaat niet lukken, veel grotere partijen nemen al issues over van Fortuyn plus er is aardige concurrentie. =X Wilders, LPF en dan Verdonk.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:06:14 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37887230
quote:
Als Verdonk slim is:

Mwoch, martelaar... Ik hoor om me heen toch tamelijk grote verbijstering over de hele gang van zaken in de Tweede kamer. Veel mensen vragen zich af, waar om hun volksvertegenwoordigers zo slecht naar het volk luisteren en menen dat ze hun werk doen door zich in allerlei bochten te wringen om Ali te laten blijven. Het merendeel van de mensen die ik spreek is van mening dat Verdonk juist zou handelen door Ayaan haar paspoort te laten inleveren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:23:39 #11
99433 Tup
Tupperwaar
pi_37887724
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mwoch, martelaar... Ik hoor om me heen toch tamelijk grote verbijstering over de hele gang van zaken in de Tweede kamer. Veel mensen vragen zich af, waar om hun volksvertegenwoordigers zo slecht naar het volk luisteren en menen dat ze hun werk doen door zich in allerlei bochten te wringen om Ali te laten blijven. Het merendeel van de mensen die ik spreek is van mening dat Verdonk juist zou handelen door Ayaan haar paspoort te laten inleveren.
Zo bedoel ik dat ook. Verdonk krijgt nog meer aanzien bij de "gewone burger". Sinds PF is dit niet in deze mate meer gebeurd.
Wasserwunderland
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:29:02 #12
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37887908
quote:

[..]

Crossposting
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:30:11 #13
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37887947
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 19:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Crossposting
Inderdaad... beetje alle gerelateerde topics volspammen met dezelfde post...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:39:49 #14
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37888278
Ik heb Verdonk laag zitten momenteel, maar zo laag nog net niet...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:48:21 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37888541
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:49 schreef Urquhart het volgende:
Weer een nieuwe partij beginnen lijkt mij geen goede zet. Overigens zie ik haar kansen als lijsstrekker van de VVD door dit besluit ook wel dalen, ze maakt zich natuurlijk niet populair binnen de partij.
Ben benieuwd hoe de achterban hier op reageerd. Ik denk dat ze misschien wel stemmen zou kunnen worden door dit harde optreden. Juist omdat ze gewoon haar beleid uitvoert ondanks dat het een politica is die er bij betrokken is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:04:19 #16
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37889108
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 19:39 schreef Falco het volgende:
Ik heb Verdonk laag zitten momenteel, maar zo laag nog net niet...
hoewel ze naar de letter van de wet misschien gelijk heeft, en ik AHA ook bijzonder laag in achting heb, vind ik dat ze door deze actie niet lager kan zakken. Op een dergelijke manier een direkte collega zo een dolk in de rug steken vind ik not done.

Dit hele gedoe roept nogasl wat dubbele gevoelens bij me op. Aan de andere kant vind ik namelijk ook dat na haar harde optreden tegen Taida, waar absoluut geen uitzondering mogelijk was, je het ook niet kan maken om voor iemand anders wel een uitzondering te maken. Maar het was wellicht chiquer geweest om dit verhaal min of meer binnenskamers te houden.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_37889530
Als AHA wilde blijven was ze gebleven, dan kan dolle Rita opeens wel een maas in de wet vinden om AHA binnen de grenzen te houden en zo haar reputatie te sparen. Het is dat ze reeds aanstalten maakte om te vertrekken dat Rita zo overmoedig begint te bleehren, ze zet haar nu niet t land uit maar HELPT haar t land uit...
Het feit dat ze al jaren geleden (en op herhaling) toegegeven heeft haar tranentrekkend relaas bij elkaar gelogen te hebben zonder ook maar Rita's nekharen te beroeren , juist dit feit zou Rita de das om hebben gedaan. Waarom toen niet en nu wel ? Een rechtlijnige wetshandhaver is ze juist niet anders had ze de term generaal pardon allang geschrapt, alles draait bij haar namelijk om reputatie en geloofwaardigheid als uitsmijter, ze kan geen asielzoekers ontmoedigen door snugge vwo scholieren en talentvolle balletjestrapperts over hun bol te aaien. Ze toont zich emotie en karakterloos door zich te verschuilen achter de wet naar gelang het haar uitkomt.. en laten we nou juist genoeg van deze wettenfetisjisten zonder karakter in onze regering hebben
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_37889701
Fortuyn? Dat was toch die nicht die zo van zijn land hield dat hij zich maar in Italie liet begraven om de nederlandse grond maar niet te vervuilen met zijn rottende lichaam

Maar nee, het zou niet slim zijn.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:51:40 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37890899
quote:

[..]

Is het niet zo dat het merendeel van het volk eigenlijk wil dat het beleid zo wordt uitgevoerd dat ook voor andere gevallen uitzonderingen gemaakt kunnen worden (zoals dat gezin waar de Hoge Raad uiteindelijk over oordeelde?)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_37891877
quote:
Als Verdonk slim is:

Je redenering is gebaseerd op een foutieve aanname.
pi_37894018
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:14 schreef thabit het volgende:

[..]

Je redenering is gebaseerd op een foutieve aanname.
Laten we dan de naam van Verdonk vervangen door die van Kay vd Linden. Klopt 't weer wat beter
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37894597
Verdonk wat moet ik van dat viswijf kotsen
pi_37895414
LRV
Onmogelijk scenario, Verdonk stapt helemaal niet af. Ze lult zich er wel uit, zij het op een ongerechtvaardigde manier.
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_37896470
Denk dat het zeker wel een verstandig plan is. Die hypocriete VVD lekker laten zitten; altijd zijn ze voor een keihard asielbeleid, en nu willen ze voor Ayaan een uitzondering. Ze boren Rita volledig de grond in, terwijl Verdonk samen met Nawijn het als enigsten eens zijn met 49% van het volk dat vind dat haar nationaliteit afgenomen moet worden. Hoe bedoel je de 'kloof' is hier weer overduidelijk.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:50:55 #25
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37896805
na het debat van vanavond kan Verdonk wel inpakken. Het zou me zelfs niet verbazen als verdonk naar aanleiding van deze affaire moet aftreden. Een typisch staaltje van ondeskundigheid, geen enkel politiek gevoel. Kortom totaal ongeschikt als politiek leider. Verdonk heeft vanavond al haar ruiten ingegooid.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:57:29 #26
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37897154
Voorspelling:

Rita krijgt (ondanks dat ze het debat in de kamer momenteel op argumenten gewonnen heeft) een motie van wantrouwen en zal tot aftreden worden gedwongen, ......waarna het kabinet spoedig over de kwestie zal vallen.

...Zo is het allemaal ruim van tevoren bedacht (met medewerking van "Zembla"), een idee dat dat nu in scene wordt gezet ...alleen Rita stribbelt nog tegen, maar maakt uiteraard geen schijn van kans in dit absurdistische poppenkastspel.

....maar jullie kunt alvast beginnen met juichen hoor, want vérder is iedereen er helemaal klaar voor, ....

cheer errie... cheer
follow the money
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:02:56 #27
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37897413
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:57 schreef DeepThought het volgende:
Voorspelling:

Rita krijgt (ondanks dat ze het debat in de kamer momenteel op argumenten gewonnen heeft) een motie van wantrouwen en zal tot aftreden worden gedwongen, ......waarna het kabinet spoedig over de kwestie zal vallen.

...Zo is het allemaal ruim van tevoren bedacht (met medewerking van "Zembla"), een idee dat dat nu in scene wordt gezet ...alleen Rita stribbelt nog tegen, maar maakt uiteraard geen schijn van kans in dit absurdistische poppenkastspel.

....maar jullie kunt alvast beginnen met juichen hoor, want vérder is iedereen er helemaal klaar voor, ....

cheer errie... cheer
Hoe kom je erbij dat Verdonk het debat zou hebben gewoonnen op argumenten . Ze slaat op alle fronten een modderfiguur. Ze heeft gewoon een totaal verkeerde inschatting gemaakt. Met een beetje politiek gevoel had ze de beantwoording van de kamerveagen een paar weken uitgesteld, dan was de brei lang zo heet niet geweest, ook al waren haar antwoorden dezelfde geweest. Daar komt nog bij dat ze gewoon onzorgvuldig is geweest. De uitspraak van de hoge raad waar ze aan refereert zitten heel wat mitsen en maren aan. Het is haar interpretatie die ze naar buiten brengt, zonder de feiten goed te kennen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_37898395
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als Verdonk nu met een kleine meerderheid wel deze verkiezingen wint. Dan breekt helemaal de pleuris uit in de VVD .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:25:02 #29
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37898567
Verdonk heeft zich vanavond gedisqualificeerd als lijsttrekker. Ik kan me niet voorstellen dat er nog weldenkende vvd leden zijn die op haar gaan stemmen na dit debat.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_37898683
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Verdonk heeft zich vanavond gedisqualificeerd als lijsttrekker. Ik kan me niet voorstellen dat er nog weldenkende vvd leden zijn die op haar gaan stemmen na dit debat.
Ach zolang ze lekker streng blijft doen. Fijn regelneuken vinden een hoop VVD'ers wel prima hoor . En de stemming is al even bezig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:29:30 #31
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37898816
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
na het debat van vanavond kan Verdonk wel inpakken. Het zou me zelfs niet verbazen als verdonk naar aanleiding van deze affaire moet aftreden. Een typisch staaltje van ondeskundigheid, geen enkel politiek gevoel. Kortom totaal ongeschikt als politiek leider. Verdonk heeft vanavond al haar ruiten ingegooid.
Ze voert puur het beleid uit wat het kabinet heeft opgesteld. Dat heeft niets met deskundigheid als politiek leider te maken.

Ze laat juist zien dat ze een ruggengraat heeft daar het beleid ook toe te passen op iemand die in de politiek zit.
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zou nog best wel eens tegen kunnen gaan vallen denk ik. Vooral omdat ze heeft laten zien dat ze een confrontatie niet uit de weg gaat en het beleid uitvoert zoals het uitgevoerd hoort te worden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37899560
quote:
Als Verdonk slim is:

Ze moet in ieder geval voet bij stuk houden en geen compromissen sluiten. Als hierdoor een motie van wantrouwen wordt ingediend, krijgt ze zeker meer aanhang.

Verdonk is goed, niet zo schijnheilig als die neprechtsen die nu liggen te huilen over Hirsi <achternaam> !!
  woensdag 17 mei 2006 @ 00:01:33 #33
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37900331
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat Verdonk het debat zou hebben gewoonnen op argumenten . Ze slaat op alle fronten een modderfiguur. Ze heeft gewoon een totaal verkeerde inschatting gemaakt. Met een beetje politiek gevoel had ze de beantwoording van de kamerveagen een paar weken uitgesteld, dan was de brei lang zo heet niet geweest, ook al waren haar antwoorden dezelfde geweest. Daar komt nog bij dat ze gewoon onzorgvuldig is geweest. De uitspraak van de hoge raad waar ze aan refereert zitten heel wat mitsen en maren aan. Het is haar interpretatie die ze naar buiten brengt, zonder de feiten goed te kennen.
Rita Verdonk is in een loose/loose situatie geplaatst, hetgeen een win/win situatie betekent voor haar tegenstanders ....en dan speelt het werkelijke debat geen enkele rol meer, dus neem het mij maar niet kwalijk als ik hier niet verder op wens in te gaan. Maar ik denk in ieder geval niet dat zij enige macht heeft gehad over de merkwaardige gebeurtenissen van de laatste tijd.

Wat is eigenlijk de motie die nu voorligt?
Dat ze moet aftreden?
follow the money
  woensdag 17 mei 2006 @ 00:35:10 #34
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_37901377
quote:

[..]

Wellicht dat jouw directe omgeving niet representatief is voor het gehele Nederlandse volk? Dat lijkt me zelfs vrij sterk eigenlijk.
Krekker is de bom!
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:56:08 #35
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37908828
quote:

[..]

Je woont in een Rotterdamse volkswijk waar Pim nog steeds vereerd wordt?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')