Welke nederlandse waarden en normen noemde ik net nou op omtrent hoofdbedekking ??quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Moskee is een andere cultuur met andere normen en waarden en die hoort iedereen te respecteren
Nederland is een norm en waarden met VRIJHEID en daar hoort iedereen te respecteren
Meki leest enorm selectief, dat weet je onderhand toch wel.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:13 schreef Mirage het volgende:
Lees je daar gewoon langs ?
waarom word onze cultuur dan niet gerespecteerd in islamitische landenquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Moskee is een andere cultuur met andere normen en waarden en die hoort iedereen te respecteren
Nederland is een norm en waarden met VRIJHEID en daar hoort iedereen te respecteren
Omdat het provocerend is! Stel je voor, je loopt in een islamitsch land rond met christelijke symbolene! Da's toch het toppunt van disrespect. Dan zou betekenen dat wij hoofddoekjes op straat moeten tolereren. Ow wacht...quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:16 schreef misantropia het volgende:
[..]
waarom worden onze cultuur dan niet gerespecteerd in islamitische landen![]()
Nee, nooit..quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:09 schreef misantropia het volgende:
er word nooit een moslim aangevallen omdat ze een hoofddoek draag
hehe inderdaadquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat het provocerend is! Stel je voor, je loopt in een islamitsch land rond met christelijke symbolene! Da's toch het toppunt van disrespect. Dan zou betekenen dat wij hoofddoekjes op straat moeten tolereren. Ow wacht...
Directe aanleiding is een incident in een café waarbij bezoekers enkele moslimvrouwen denigrerende opmerkingen over moslims en hoofddoeken naar hun hoofd slingerdenquote:
Ja, maar wat als hindoes dat wel zouden doen? Je wil zeggen dat dat zondermeer geaccepteerd dient te worden en dat het aan de lange tenen van mensen ligt als ze zich daaraan storen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het is meestal wel duidelijk wat voor motieven iemand heeft. Ik moet de eerste hindu met swastika nog tegenkomen.
Omdat het een 'achterlijke cultuur' is.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:16 schreef misantropia het volgende:
[..]
waarom word onze cultuur dan niet gerespecteerd in islamitische landen![]()
Als mensen willen klagen, soit. Alleen daarmee moet het nog niet worden verboden.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja, maar wat als hindoes dat wel zouden doen? Je wil zeggen dat dat zondermeer geaccepteerd dient te worden en dat het aan de lange tenen van mensen ligt als ze zich daaraan storen?
Ik moest heel even nadenken...quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Omdat het een 'achterlijke cultuur' is.
Je weet wel, een soort cultuur die we nu juist niet hier willen hebben. Hoewel, de roep om Saoudische toestanden wordt steeds groter onder een bepaald deel van het electoraat.
Ik zie ook niemand pleiten voor een verbod in de openbare ruimte. Alleen dat het door velen als ongewenst/storend ervaren wordt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als mensen willen klagen, soit. Alleen daarmee moet het nog niet worden verboden.
Iemand die hier op de Nedelandse straten met een swastika gaat rondlopen, die weet waarmee iedereen dat symbool in de eerste plaats associeert. De mensen die ermee gaan rondlopen doen dat doorgaans ook niet om de Hindoe-cultuur uit te dragen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Ooit van het woord 'swastika' gehoord? Die staat voor een hele hoop goede dingen en heeft niets met de nazi's te maken.
Dus dat JIJ het als kwetsend, beledigend of bedreigend ervaart ligt alleen maar aan jouw lange tenen.
Aanpassen aan de meerderheid? Dat heet democratie.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:32 schreef Arendt het volgende:
Waarom moet heel Nederland zich aanpassen aan de onderbuikgevoelens van de meerderheid? Dit is weer typisch het geblaat van mensen die wel een mening willen vormen, maar zich niet willen verdiepen in de islam. "Onderdrukking van vrouwen", laat me toch alsjeblieft niet lachen...
Ik durf te wedden dat de meeste mensen die aan dit onderzoek hebben deelgenomen hun mening vormen op basis van subjectieve informatie, afkomstig van mensen als Ayaan Hirsi Ali of uit blaadjes als de Telegraaf. Het is overigens tekenend dat mensen in dit artikel geen bezwaar maken tegen keppels of kruizen, maar wél tegen hoofddoeken. Het lijkt er dan ook op dat het bezwaar tegen moslima's met een hoofddoek die een openbare functie vervullen niet zozeer voortkomt uit het streven naar een neutrale overheid, maar dat het gewoon weer de zoveelste uting van islamofobie is.
En de nonnetjes dan?quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:56 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nee, in deze cultuur wordt het bedekken van je hoofd als niet representatief/open/respectvol of netjes gezien.
Petten moeten af, capuchons naar beneden voordat je een restaurant binnenstapt, bandana's worden niret gewaardeert in veel functies... noem maar op.
Als ik het huis van een Islamitische vriendin binnenstap doe ik mijn schoenen uit, dat is dat een stukje "cultuur"(?).
Aanpassen werkt twee richtingen op.
Het zou erg scheef zijn als hoofdbedekking ineens wel geaccepteerd zou worden als je jezelf Moslima noemt.
Zal ik dan voortan ook mijn schoenen maar aanhouden ?
Of geen bloesje over mijn blote schouders gooien als ik bij de moskee hier sta te kletsen ?
Het is toch eigen keuze om rond te willen lopen op een plek waar de gebruiken afwijken van de jouwe ?
Probeer eens een PLO sjaalquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:24 schreef Zemi77 het volgende:
Ik denk dat ik vanaf nu ook met een hoofddoekje ga lopen. Zijn er ook mannen hoofddoekjes? Liefst een beetje stoer
quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:24 schreef Zemi77 het volgende:
Ik denk dat ik vanaf nu ook met een hoofddoekje ga lopen. Zijn er ook mannen hoofddoekjes? Liefst een beetje stoer
Welk oor moet er ook alweer zichtbaar zijn op je rijbewijsfoto?quote:
Hehe die is idd wel stoer ja. Maar misschien net iets te provocerend. Ik zal het eens met mijn roda sjaal proberen. Misschien dat ik daarna overstap op hoofdoekjes voor gevorderden (= plo sjaal)quote:
Ik zou tussendoor ook nog even een theedoek proberenquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:28 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Hehe die is idd wel stoer ja. Maar misschien net iets te provocerend. Ik zal het eens met mijn roda sjaal proberen. Misschien dat ik daarna overstap op hoofdoekjes voor gevorderden (= plo sjaal)
een kniesoor die daar op let!quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:27 schreef Astrix het volgende:
[..]
Welk oor moet er ook alweer zichtbaar zijn op je rijbewijsfoto?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |