abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 april 2006 @ 05:26:13 #1
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_37117458
quote:

Moslima moet zich aanpassen aan onze gewoonten

Hoofddoek is taboe in Nederland

Het NOS Journaal laten presenteren door een moslimvrouw met hoofddoek? Geen denken aan! De 5921 deelnemers aan onze Stelling van de Dag laten er geen twijfel over bestaan: de hoofddoek is taboe in Nederland. We willen in meerderheid (60%) in winkels, banken en gemeentehuizen bij voorkeur niet worden geholpen door vrouwen met een hoofddoek. Voor de klas wordt zij al helemaal niet getolereerd; dat kan echt niet, vindt ruim driekwart van de mensen.
Evenveel mensen zouden ook geen verkoopster met een hoofddoek aannemen, al beschikt zij over dezelfde capaciteiten als iemand zonder hoofddoek. Om over een minister met een hoofddoek maar helemaal te zwijgen. Dat ziet 82% beslist niet zitten.
„In openbare functies wordt een neutrale houding verwacht”, aldus een reactie. „Een vrouw die een hoofddoek draagt, moet haar haar bedekken, omdat ze geen lustobject mag zijn voor een man. Heel discriminerend en doodeng. Pas wanneer (moslim) mannen ook een hoofddoek gaan dragen, vind ik het oké”, laat deze lezer weten.
Een ander verklaart: „Ik wil niet geconfronteerd worden met dit symbool van de onderdrukking van de vrouw.” Eenderde van de deelnemers is het met hem eens. Volgens 28% is de hoofddoek net als kruisje, keppeltje en davidsster een religieuze uiting, maar voor ruim een kwart benadrukt hij vooral het verschil tussen islam en westerse culturen.
„Ik zie het dragen van hoofddoeken en boerka’s zuiver als provocatie”, zegt deze deelnemer. „Het geeft blijk van de onwil om zich in het gastland aan te passen aan de daar geldende normen.” Een ander merkt op: „We hebben ons op ons werk te houden aan de regels van onze baas en binnen dit land aan de regels van de regering.”
Over dat aanpassen zijn de meeste deelnemers het wel eens. Zo vindt bijna driekwart van de mensen het ook kwalijk als moslims geen hand geven, maar groeten door bijvoorbeeld een hand op het hart te leggen. Een vijfde van de mensen maakt het niet uit op welke manier er wordt gegroet, als er maar respect is voor de ander.
Voor de helft van de respondenten staat de hoofddoek op één lijn met de boerka. Bijna eenderde keurt de boerka wel meer af dan de hoofddoek, maar van die hoofddoek houden zij evenmin. Bijna unaniem (92%) vindt men het terecht dat de Amsterdamse wethouder Aboutaleb vrouwen geen uitkering meer wil geven als ze vanwege hun boerka geen werk kunnen vinden. Aanzienlijk kleiner is het aantal mensen (61%) dat vindt dat die maatregel ook zou moeten gelden wanneer men door andere uiterlijkheden, zoals piercings, tatoeages of een kruisje werkloos is.

• Net als Denemarken, waar de verschijning van tv-presentatrice Asmaa Abdol-Hamid voor veel opschudding zorgt, is Nederland niet gediend van een journaallezeres mét hoofddoek.

Van bijna iedereen (98%) mag een werkgever kledingeisen stellen. „Ik zit bij de receptie van een accountantskantoor en mag, als het 30 graden is, ook geen blote armen hebben. En we mogen ook geen spijkerbroek aantrekken!” aldus deze lezeres. Een boerka kan volgens 90% beslist niet in een openbare functie. Net als de capuchon over het hoofd (62%), de hoofddoek (55%), het blotebuikentruitje (43%) en de hanenkam (35%). Over het blotebuikentruitje zijn vrouwen overigens negatiever dan mannen.
Eenvijfde van de deelnemers vindt dat we ons niet zo druk moeten maken om iets onschuldigs als de hoofddoek. „Het gaat de ’mens’ ónder de hoofddoek, niet om de hoofddoek zelf.” En: „Vrijheid van godsdienst is een groot goed. Wij moeten ervoor waken dat deze gerespecteerd wordt.”
Ik ben het eigenlijk wel eens met deze stelling, godsdienst moet je namelijk thuis belijden niet op het werk of in het openbaar. De grote percentages vallen me zeer zeker op, ok dit komt van de telegraaf en zal dus zeker wel wat gekleurd zijn. Maar ja dat zijn eigenlijk alle onderzoeken. Maar toch weer minder gekleurd als een onderzoek dat wordt gedaan door een organisatie tegen discriminatie. Ik geef wel toe dat de doelgroep van de telegraaf vast slechter over allochtonen denkt als de doelgroep van een volkskrant.

Overigens vind ik de mensen niet concequent als het gaat over kruizen keppeltjes en tatoeages. Hoewel die natuurlijk meestal minder zichtbaar zijn. Over een kruisje onder de trui ofzo moet je je niet druk maken maar een paar armen vol tatoeages zijn natuurlijk niet handig voor representatieve functies. Ook overdreven piercings zijn niet handig voor representatieve functies. Zodra je met mensen in aanraking komt moet je je gewoon neutraler kleden.
mai pen rai
pi_37117511
Ik heb er geen moeite mee, zolang het gezicht zichtbaar is. Ik wil wel de reactie kunnen zien in het gelaat. Maar reguliere geloven boeien mij zowiezo niet of hokjes wat dat betreft
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_37117664
Ik vind het ook not done. Het getuigt van minachting jegens onze normen en waarden. Onderdrukking. En het is een uiting van geloof, iets wat ik op straat al niet wil zien en al helemaal niet bij een ambtenaar, leerkracht oid. Draag je hoofddoek maar in je eigen tijd, in je eigen huis.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_37117802
quote:
Op donderdag 20 april 2006 07:01 schreef StefanP het volgende:
Ik vind het ook not done. Het getuigt van minachting jegens onze normen en waarden. Onderdrukking. En het is een uiting van geloof, iets wat ik op straat al niet wil zien en al helemaal niet bij een ambtenaar, leerkracht oid. Draag je hoofddoek maar in je eigen tijd, in je eigen huis.
Blahblahblah... als iemand een hoofddoek wil dragen moet dat kunnen. Dit geldt ook voor 95% van de ambtenaren, aangezien hooguit 5% van hen een functie bekleedt waarin het ook maar in de verste verte relevant is.

Jouw persoonlijke mening is net zo min relevant, tot het moment dat je er op enige wijze hinder van ondervindt die niet het gevolg is van bekrompenheid of (extreem) rechtse sympathieen.

Live with it
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_37117830
Ja joh, scheiding van kerk en staat is zo passe, je hebt helemaal gelijk. En het maakt niet uit dat dat doekje een regelrechte minachting is van onze normen en waarden, we moeten ze immers welkom doen voelen en ons eigen referentiekader terzijde schuiven

Als ik morgen een hakenkruis op m'n voorhoofd tattoeeer en een T-shirt met daarop een omgekeerd kruis met het rottende lijk van Jezus wil dragen, dan moet dat ook gewoon mogen toch? Gelukkig is het merendeel van de Nederlanders nog bij hun gezonde verstand aan de uitslag van die polls te zien en ben jij de uitzondering.

Ach ja. Live with it. Jij zult er eerder last van hebben dan ik. Veel plezier over 20 jaar in Hollandistan. Als je nu je poot niet neer zet, blijft het dwijlen met de kraan open.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 20 april 2006 @ 08:09:06 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37117951
Ik vind het eigenlijk behoorlijk afhangen van de mate van representivitiet in de functie. Als je een hoofddoek wil dragen, heb je inderdaad net zo min kans op de functie van receptioniste als een meid die haar petje niet af wil zetten. Gok ik dan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 20 april 2006 @ 08:13:33 #7
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37117982
Er is nogal een verschil tussen hoofddoekjes en boerka's. Lang haar bij mannen is ook jarenlang verketterd en tegenwoordig is het geen enkel probleem, mits goed verzorgd.

Bij hoofddoeken heb je dat ongeveer hetzelfde; je hebt halve tafelkleden met bloemetjesmotief en je hebt mooi uitziende doekjes die goed bij de rest van de kleding passen. Als er de afgelopen jaren niet zo'n ophef over gemaakt was dan zou niemand over die tweede groep vallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door MouseOver op 20-04-2006 11:31:27 ]
Vampire Romance O+
  donderdag 20 april 2006 @ 10:32:04 #8
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_37120369
Waarom moet heel Nederland zich aanpassen aan de onderbuikgevoelens van de meerderheid? Dit is weer typisch het geblaat van mensen die wel een mening willen vormen, maar zich niet willen verdiepen in de islam. "Onderdrukking van vrouwen", laat me toch alsjeblieft niet lachen...

Ik durf te wedden dat de meeste mensen die aan dit onderzoek hebben deelgenomen hun mening vormen op basis van subjectieve informatie, afkomstig van mensen als Ayaan Hirsi Ali of uit blaadjes als de Telegraaf. Het is overigens tekenend dat mensen in dit artikel geen bezwaar maken tegen keppels of kruizen, maar wél tegen hoofddoeken. Het lijkt er dan ook op dat het bezwaar tegen moslima's met een hoofddoek die een openbare functie vervullen niet zozeer voortkomt uit het streven naar een neutrale overheid, maar dat het gewoon weer de zoveelste uting van islamofobie is.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
  donderdag 20 april 2006 @ 10:36:03 #9
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_37120465
Je hebt je maar aan te passen aan een meerderheid. Dat heet democratie. Waarom moet ik me aanpassen aan jouw geloof. Joh de praktijk bewijst gewoon dat moslims zichzelf superieur vinden en vrouwen lastig vallen als ze geen hoofdoek op hebben. Dat wil ik voorkomen straks moeten wij vrijheden inleveren omdat jullie de onze niet respecteren. Kunnen we beter gelijk stoppen met de hoofdoek dan is iedereen gelijk.
mai pen rai
pi_37120514
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:36 schreef niet_links het volgende:
Je hebt je maar aan te passen aan een meerderheid. Dat heet democratie. Waarom moet ik me aanpassen aan jouw geloof. Joh de praktijk bewijst gewoon dat moslims zichzelf superieur vinden en vrouwen lastig vallen als ze geen hoofdoek op hebben. Dat wil ik voorkomen straks moeten wij vrijheden inleveren omdat jullie de onze niet respecteren. Kunnen we beter gelijk stoppen met de hoofdoek dan is iedereen gelijk.
Dat is waar. Ikzelf heb niet veel problemen met hoofddoekjes oid, maar kan me voorstellen dat in sommige gevallen het niet wenselijk is om deze te dragen in onze maatschappij.
pi_37121425
Wat bedoelen ze met 'n kruisje? Of bedoelen ze daar 'n ketting met kruisje mee? Want dat zou ik echt 't stomst vinden uit dat hele bericht.
  † In Memoriam † donderdag 20 april 2006 @ 11:16:56 #12
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_37121679
quote:
Op donderdag 20 april 2006 05:26 schreef niet_links het volgende:

Een vrouw die een hoofddoek draagt, moet haar haar bedekken, omdat ze geen lustobject mag zijn voor een man
Hoe komt men toch telkens weer op deze onzin
Welke idioot zegt dit?

Strakke kleding, dik-aangezette wimpers en kohlpotloodstrepen zijn echt geen uitzondering bij de hoofddoekdragende meiden.
  donderdag 20 april 2006 @ 11:20:44 #13
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_37121795
Ik werkte in Amsterdam, ik heb dit soort dingen zelf gezien. Ik heb ook gezien hoe mijn moslim collega vuil aangekeken werd omdat ze geen hoofddoek droeg. Je maakt de pressie alleen maar groter. Ik weet niet of je wel eens uitging maar je ziet ook hoe groepen allochtonen zich gedragen als er een mooie meid langsloopt. KIjk desnoods eens op het CS in amsterdam als daar een mooie meid langsloopt die er uitdagend uitziet.
mai pen rai
  † In Memoriam † donderdag 20 april 2006 @ 11:21:26 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_37121822
quote:
Op donderdag 20 april 2006 07:01 schreef StefanP het volgende:
Ik vind het ook not done. Het getuigt van minachting jegens onze normen en waarden.
Onzin
quote:
Onderdrukking.
Eigen keuze (en vrijheden die WIJ verworven hebben.
quote:
En het is een uiting van geloof,
So?
quote:
iets wat ik op straat al niet wil zien
Dan verhuis je naar een onbewoond eiland o.i.d.
quote:
en al helemaal niet bij een ambtenaar, leerkracht oid.
Maakt het de persoon minder capabel voor een functie?
quote:
Draag je hoofddoek maar in je eigen tijd, in je eigen huis.
Doen ze toch

Politie en Justitie, dat is voor mij de uizondering.
Daarbij is het absoluut onwenselijk dat uiterlijkheden een rol kunnen gaan spelen in het contact met de burger.

Voor de rest zoeken ze het maar fijn uit met hun tegenstrijdige regeltjes binnen geloven.
  donderdag 20 april 2006 @ 11:23:10 #15
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_37121869
Hoofdoekjes zijn de symbolen van wrede vrouwenonderdrukking. Een moslima vreest de eeltige hand van haar heer & meester die van haar verlangt dat zij hem zonder pardon gehoorzaamt.
  † In Memoriam † donderdag 20 april 2006 @ 11:24:00 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_37121897
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:23 schreef Ippon het volgende:
Hoofdoekjes zijn de symbolen van wrede vrouwenonderdrukking.
Zout op met die onzin zeg
Die meiden kiezen zelf voor die hoofddoek MET een flinke lading make-up.
pi_37121971
Moet iedereen lekker zelf weten wat ze dragen, we zijn toch allemaal zo voor vrijheid in dit land? Aan de andere kant moeten vrouwen die de keuze maken om zo over straat lopen niet gek opkijken als ze bestempeld worden als onderdrukte moslima. Als je niet kan accepteren dat mensen je in dat hokje plaatsen doe je dat doekje maar lekker af.
  donderdag 20 april 2006 @ 11:27:50 #18
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_37122015
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hoe komt men toch telkens weer op deze onzin
Welke idioot zegt dit?
Moet jij ermee rondlopen dan...
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  donderdag 20 april 2006 @ 11:29:05 #19
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_37122054
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat is hun compromis tussen de westerse wereld van hun leeftijdgenoten en de wil van hun ouders...
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 20 april 2006 @ 11:29:20 #20
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37122060
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ze kiezen er idd zelf voor. Omdat het waarschijnlijk moet van hun geloof. Maar waarom dan precies?
pi_37122098
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:13 schreef MouseOver het volgende:
Er is nogal een verschil tussen hoofddoekjes en boerka's. Lang haar bij mannen is ook jarenlang verketterd bij mannen en tegenwoordig is het geen enkel probleem, mits goed verzorgd.

Bij hoofddoeken heb je dat ongeveer hetzelfde; je hebt halve tafelkleden met bloemetjesmotief en je hebt mooi uitziende doekjes die goed bij de rest van de kleding passen. Als er de afgelopen jaren niet zo'n ophef over gemaakt was dan zou niemand over die tweede groep vallen.
Eens. Ik ben van jongs af aan naar een bibliotheek geweest waar een van de dames achter de balie een hoofddoekje droeg en het stond haar gewoon goed. Ik vond het totaal niet storend en kan me haar niet zonder dat hoofddoekje voorstellen.

Voor bepaalde functies (zoals politie en justitie inderdaad) is het een vereiste om neutraal over te komen en daar mag het dan weer niet, vind ik. School vind ik een grensgeval.
  donderdag 20 april 2006 @ 11:33:24 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 21 april 2006 @ 05:25:43 #23
46960 StefanP
polemicist
pi_37151206
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:21 schreef Loedertje het volgende:

Onzin
Hee, iemand die nog gelooft dat moslims hetzelfde referentiekader, normen en waarden hebben als ons hebben! In welk gehucht woon je? Ooit gehoord van homo's die van flatgebouwen gegooid moeten worden, westerse vrouwen die per definitie hoeren zijn om op te oefenen en dat westerlingen varkens zijn? Niks onzin dus.
quote:
Eigen keuze (en vrijheden die WIJ verworven hebben.
Misschien kun je dit herschrijven zodat het na 4x lezen te snappen is?
quote:
So?
So? Wat so? Ach, ik zal het even uitleggen. Nederlanders zien liever geen moslims met hoofddoeken en helemaal niet in openbare functies. Van ambtenaren wordt verwacht dat ze onpartijdig zijn, aangezien lang geleden besloten is dat kerk en staat gescheiden moeten zijn. Gelukkig maar. Maar nu komen er figuren Nederland in die zich daar niets van aantrekken. Je vindt de situatie in Iran blijkbaar een voorbeeld voor hoe het in Nederland moet? De mullahs en ayatollahs zijn immers zo onpartijdig... Zo'n doekje op hun hoofd is het begin maar. Ze houden dat maar voor zich.
quote:
Dan verhuis je naar een onbewoond eiland o.i.d.
Super commentaar! Ik blijf versteld staan van het aantal mensen dat, zodra je kritiek hebt, begint te jammeren met "dan verhuis je toch naar een onbewoond eiland?" of "dan emigreer je toch?" Commentaar hebben mag immers niet, je moet je bek houden want alles is fantastisch. Als je dat niet vindt, dan rot je maar op, want er hoeft niets te veranderen of zelfs maar besproken te worden. Iedereen die zo reageert, is in mijn ogen in een klap zo: .

Heb je daarnaast nog iets bij te dragen? Oh wacht, dat ik een "nazi" ben natuurlijk. Die fantastische opmerkingen ben ik wel gewend hoor. Maar goed, ik zal het nog eens proberen: als ik morgen naast jou kom wonen, van 10 uur 's nachts tot 10 uur 's ochtends keiharde muziek draai, mijn rommel in jouw tuin mieter en je een draai om je oren geef als je komt klagen, dan verhuis jij ook maar. Klagen hoeft niet, niet bij mij, niet bij de gemeente en niet bij de politie. Het interesseert me niet dat jij er aanstoot aan neemt. Dingen veranderen in Nederland, muziek draaien, rommel gooien en oorvegen verkopen wordt helemaal de stijl. Als dat je niet bevalt, dan verhuis je maar naar een onbewoond eiland.

Over 20 jaar zou je trouwens willen dat je bij mij op het onbewoonde eiland zat hoor. Je zal met weemoed terugdenken aan hoe Nederland was. Met een beetje lef durf je dan zelfs toe te geven dat je fout was...
quote:
Maakt het de persoon minder capabel voor een functie?
Ja. Iemand die niet in staat is om zelfstandig rationeel na te denken, iemand die niet inziet dat anderen er aanstoot aan nemen, iemand die niets heeft met onze normen en waarden, iemand die zijn eigen cultuur boven die van zijn gastland plaatst, die is minder capabel. Die mist de fijnere kneepjes van sociaal gedrag en hoort blijkbaar bij de groep die niet slim genoeg is om zelfstandig na te denken.
quote:
Doen ze toch
Jij weet dus dat ze allemaal thuis een hoofddoek dragen? Ik sta versteld. Maar goed, het ging er om dat ze die dingen thuis volop mogen dragen als ze daar zin in hebben, daar zul je mij niet over horen klagen. Maar in het openbaar horen ze dat gewoon niet te doen.
quote:
Politie en Justitie, dat is voor mij de uizondering.
Daarbij is het absoluut onwenselijk dat uiterlijkheden een rol kunnen gaan spelen in het contact met de burger.
Fantastisch gemotiveerd... misschien kun je ook even uitleggen waarom daar wel en bij de rest van de ambtenarij niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 21-04-2006 05:31:15 ]
-Mark Steyn
  vrijdag 21 april 2006 @ 05:50:14 #24
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_37151235
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ze kiezen er idd zelf voor. Omdat het waarschijnlijk moet van hun geloof. Maar waarom dan precies?
In de Koran staat niets over hoofddoekjes. Nee, het is een door moslimmannen opgedrongen anti-Westers symbool.
  vrijdag 21 april 2006 @ 07:53:59 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151584
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 05:50 schreef Ippon het volgende:

[..]

In de Koran staat niets over hoofddoekjes. Nee, het is een door moslimmannen opgedrongen anti-Westers symbool.
En wat als de burka nou verboden is hé, ga je dan zeiken over die rode stip die sommige gelovigen op hun voorhoofd hebben? Dat dat niet normaal is, dat het een toonbeeld is van disrespect naar de joods-christelijke nederlandse samenleving? Laat ik er ook nog democratie tegenaan gooien. Dat ze door hun geloof geforceerd worden om die stip te dragen?

Nee?

Ja?

mooi, dan weet ik genoeg.
pi_37151616
Ik vind een hoofddoek een symbool van agressie. Het straalt uit dat de betreffende drager onze samenleving, onze manier van leven en onze cultuur verafschuwt en zich daarvan wil afzonderen door een hoofddoek te dragen. Het is minachting voor de (in hun ogen) ongelovige medemens.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:02:32 #27
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151632
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:00 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind een hoofddoek een symbool van agressie. Het straalt uit dat de betreffende drager onze samenleving, onze manier van leven en onze cultuur verafschuwt en zich daarvan wil afzonderen door een hoofddoek te dragen. Het is minachting voor de (in hun ogen) ongelovige medemens.
En die mensen met een rode stip op hun voorhoofd? Precies hetzelfde, toch?
pi_37151677
Weet je wat me opvalt als ik door de stad loop? Moslima's met hoofddoek lopen hier vaker rond met vriendinnen die er geen dragen dan niet, ik zie vaak genoeg moeders met hoofddoek met een dochter van een jaar of 20 die er geen heeft, etc.

Kan iemand mij uitleggen waarom, als die hoofddoek zo'n symbool van onderdrukking en haat is, ik dit dan zoveel zie?
pi_37151687
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En die mensen met een rode stip op hun voorhoofd? Precies hetzelfde, toch?
Dat vind ik niet hetzelfde. In de Hindoecultuur en religie komt geen overheersende anti-Westerse haat naar voren. Laat staan dat ik een rode stip op hun voorhoofd ervaar als agressief en bedreigend. Ook zie ik het niet als een middel om zich af te zonderen van de rest van de samenleving. Het werpt bij mij geen gevoelsmatige barrière op om contact met deze mensen te maken wat bij een hoofddoek wel het geval is.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:19:55 #30
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151749
Over de hoofddoek, niet de burka.
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:10 schreef kipknots het volgende:
Weet je wat me opvalt als ik door de stad loop? Moslima's met hoofddoek lopen hier vaker rond met vriendinnen die er geen dragen dan niet, ik zie vaak genoeg moeders met hoofddoek met een dochter van een jaar of 20 die er geen heeft, etc.

Kan iemand mij uitleggen waarom, als die hoofddoek zo'n symbool van onderdrukking en haat is, ik dit dan zoveel zie?
Omdat, appel.
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat vind ik niet hetzelfde.
Ja, dat vind jij.
quote:
In de Hindoecultuur en religie komt geen overheersende anti-Westerse haat naar voren.
Nou, wat zijn alle hoofddoekdragers toch anti-westers. De hele tijd, ik heb er echt last van.
quote:
Laat staan dat ik een rode stip op hun voorhoofd ervaar als agressief en bedreigend.
Waarom een hoofddoek dan wel?
quote:
Ook zie ik het niet als een middel om zich af te zonderen van de rest van de samenleving.
Hebben ze zich niet aan te passen aan de samenleving in Nederland? Aan de meerderheid?, want dat schijnt democratie te zijn..
quote:
Het werpt bij mij geen gevoelsmatige barrière op om contact met deze mensen te maken wat bij een hoofddoek wel het geval is.
Goed, het is er dus uit, jij vind dat je met mensen met een hoofddoek niet kan communiceren, en dat het daarom eigenlijk verboden moet worden. Wie zegt dat iemand dat niet kan ervaren bij een rode stip?
pi_37151752
quote:
Op donderdag 20 april 2006 07:43 schreef Pappie_Culo het volgende:

Jouw persoonlijke mening is net zo min relevant, tot het moment dat je er op enige wijze hinder van ondervindt die niet het gevolg is van bekrompenheid of (extreem) rechtse sympathieen.
Idd. Als we het straatbeeld aan moesten passen aan wat andere mensen wel en niet willen zien...kom nou toch.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:22:09 #32
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151762
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd. Als we het straatbeeld aan moesten passen aan wat andere mensen wel en niet willen zien...kom nou toch.
Allemaal hetzelfde uniform, iedereen krijgt er 4, en als ze er 1 beschadigen naar de galg.
O wee als iemand het uniform verkeerd durft te dragen. Dat zou een toonbeeld van disrespect naar de samenleving zijn.
Tevens hebben mensen zich aan te passen aan de rest in het uniform, dat heet democratie, schijnbaar.
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:22:53 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_37151767
In de vrije ruimte moeten mensen dragen wat ze willen, in functie mogen de werkgevers gewoon eisen stellen. Als je geen baseball pet op mag, dan ook geen hoofddoek.
Overigens ben ik ook voor een verbod op scholen, maar dat komt omdat ik voorstander van de Franse laicite ben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_37151771
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Als we het straatbeeld aan moesten passen aan wat andere mensen wel en niet willen zien...kom nou toch.
Zeg je dat ook als morgen iemand met een groot hakenkruis op zijn trui wil rondlopen in de stad?
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:24:39 #35
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151776
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:23 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zeg je dat ook als morgen iemand met een groot hakenkruis op zijn trui wil rondlopen in de stad?
Ik wel ja. Het toont tenminste wel direct het niveau van de drager aan.
Als men de volledige vrijheid heeft om zich te uitten, weet je direct wat je er aan hebt. En zo weet de gemiddelde persoon met een minimale opvoeding echt wel waar een hakenkruis voor staat.
pi_37151786
Volgens sommige mensen betekent een hoofddoek:

1) Dat je westerlingen haat en homo's van flats wil gooien
en
2) Dat je onderdrukt wordt

Maar misschien moet men het allemaal niet zo hoog opnemen. Misschien willen de vrouwen met hoofddoek helemaal geen statement maken, maar voelen zij zich gewoon prettiger met een hoofddoek.

Als ik naar een Afrikaans land zou gaan, waar men in lendedoekjes rondloopt, zou ik ook de voorkeur geven aan mijn eigen kleren. Gewoon omdat ik me niet prettig voel zonder.

Als je gewend bent aan een hoofddoek als onderdeel van je outfit, voel je je misschien naakt zonder.

Aan alle hoofddoek-haters:
Laat mensen toch lekker in hun waarde, en voel je aub niet zo aangevallen. Niet de hele wereld draait om jou, en niet de hele wereld is actief jou aan het provoceren.

Ik moet toegeven, een aantal jaar geleden dacht ik anders over dit onderwerp, maar ik ben toleranter geworden. Ik woon nu een aantal jaar in Den Haag, en zie hoofddoekjes genoeg. Zitten hele aardige meiden bij. En ook van die arrogante trutten. Maar die heb je overal, doekie of niet.
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:26:12 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_37151791
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:19 schreef Yildiz het volgende:
Nou, wat zijn alle hoofddoekdragers toch anti-westers. De hele tijd, ik heb er echt last van.
Last van of niet, het dragen van een hoofddoek is voor de meeste jonge meisjes weldegelijk een statement. Er heeft inderdaad weinig met een dwingende godsdienst te maken, maar alles met confirmatie binnen de moslimgroep. En dat begint schrikbarende vormen aan te nemen (de dochter van een Turkse collega is acht en wordt al door buurtkinderen uitgescholden omdat ze geen hoofddoek draagt en dus een Nederlandse kafir is).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_37151801
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik wel ja. Het toont tenminste wel direct het niveau van de drager aan.
Dus met de stelling: "Ik zie liever geen mensen met hakenkruisen op hun kleren" ben jij het oneens?
pi_37151810
quote:

[..]

Nee, dan bel ik de politie wegens openlijk verboden racistisch gedrag. Daar is geen enkele andere uitleg voor. Voor een hoofddoek wel. Draagt ze hem uit gewoonte, overtuiging, onderdrukking, moedwillige minachting voor de ongelovige honden? Weet jij veel.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37151814
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:26 schreef speknek het volgende:

[..]

En dat begint schrikbarende vormen aan te nemen (de dochter van een Turkse collega is acht en wordt al door buurtkinderen uitgescholden omdat ze geen hoofddoek draagt en dus een Nederlandse kafir is).
Ja boehoehoe. Wij scholden vroeger kinderen uit voor brilliejood, pestten negers dat ze in de poep waren gevallen, we lachten kinderen uit die uit een afwijkend gezin kwamen... Kinderen doen dat. Ze verzinnen gewoon een afwijkende uiterlijkheid, en gaan daarmee pesten.
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:30:03 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151824
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dus met de stelling: "Ik zie liever geen mensen met hakenkruisen op hun kleren" ben jij het oneens?
Jup. Simpel hé?
Och, kennen we deze nog? Wist je ook gelijk wat je eraan had.
pi_37151827
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik zie ze liever niet. Want dat toont aan dat het niveau te wensen overlaat. Maar als iemand zich openlijk voor idioot wil onderscheiden, mij best.
pi_37151830
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:29 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja boehoehoe. Wij scholden vroeger kinderen uit voor brilliejood, pestten negers dat ze in de poep waren gevallen, we lachten kinderen uit die uit een afwijkend gezin kwamen... Kinderen doen dat. Ze verzinnen gewoon een afwijkende uiterlijkheid, en gaan daarmee pesten.
Schattig die naïeviteit...
pi_37151831
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:29 schreef Toeps het volgende:

[..]

Maar deze afwijking van de norm is geconditioneerd door de opvoeding. Als ik vroeger een kind uitgescholden zou hebben voor poepneger, dan had mijn kop nu nog achterstevoren gestaan. Ik vind dat toch iets anders (en een andere discussie ook).
pi_37151833
Maar het is wat iemand al zei: ik zie ook steeds vaker op straat het beeld van moeders mét hoofddoek met dochters zonder hoofddoek, of meisjes met hoofddoek die in groepjes lopen met meiden zonder hoofddoek. Denk dat dit een goed teken is.

Maar in bepaalde functie's hoef ik geen hoofddoekjes te zien, net als dat ik daarin ook liever geen orthodox geklede Joden zie enz. Gewoon geen rare dingen, dus ook geen groen haar of piercings.
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:32:09 #46
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_37151842
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 07:53 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En wat als de burka nou verboden is hé, ga je dan zeiken over die rode stip die sommige gelovigen op hun voorhoofd hebben? Dat dat niet normaal is, dat het een toonbeeld is van disrespect naar de joods-christelijke nederlandse samenleving? Laat ik er ook nog democratie tegenaan gooien. Dat ze door hun geloof geforceerd worden om die stip te dragen?

Nee?

Ja?

mooi, dan weet ik genoeg.
Nee want Hindu's zijn vredelievende mensen. In Nederland hebben wij van hen geen last.
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:32:47 #47
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151849
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:30 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Schattig die naïeviteit...
Ik vind dit wel een artikeltje voor je: http://nl.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Nietzsche
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:32 schreef Ippon het volgende:

[..]

Nee want Hindu's zijn vredelievende mensen. In Nederland hebben wij van hen geen last.
En diegene die met een hoofddoek op, haar best doet om voor mij werk te vinden, bij het uitzendbureau, is in jouw ogen zeker de uitzondering?
pi_37151854
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:32 schreef Ippon het volgende:

[..]

Die meiden met die hoofddoeken daarentegen! Steken hele gebouwen in de fik! Gooien bommen!

Oh nee, wacht, ze werken gewoon in het stadhuis of zo.
pi_37151864
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar het is wat iemand al zei: ik zie ook steeds vaker op straat het beeld van moeders mét hoofddoek met dochters zonder hoofddoek, of meisjes met hoofddoek die in groepjes lopen met meiden zonder hoofddoek. Denk dat dit een goed teken is.
Ja, een teken dat het dus daadwerkelijk een vrije keuze is, die geaccepteerd wordt. En dus niet een teken van: "Ik haat alle mensen zonder hoofddoek!"
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:35:56 #50
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37151877
quote:

[..]

Ah, de nazi-vergelijking. Het duurde even, maar dan is ie er ook weer.

Laat ik het dan even uitleggen:
Een hakenkruis staat voor haat jegens Joden en 'minderwaardige rassen'.
Een hoofddoek niet.

Dat JIJ het als kwetsend, beledigend of bedreigend ervaart ligt alleen maar aan jouw lange tenen. Je doet me denken aan radicale moslims, ironisch niet?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')