abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:07:10 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_37054931
quote:
Aboutaleb: "Met burka geen bijstand"
18-4-2006

Wethouder Aboutaleb vindt dat vrouwen, die door het dragen van een burka geen werk kunnen vinden, geen recht hebben op bijstand. Hij zegt dat in het blad Opzij.
De vrouwen kunnen door de burka bijna nergens aan de slag, omdat geen enkele werkgever hen zou willen hebben. Het is volgens Aboutaleb terecht dat als ze zich melden bij de Sociale Dienst dat ze geen uitkering krijgen.
De wethouder wijst het dragen van een burka niet principieel af. "Maar je mag als overheid wel iets verwachten van je burgers", aldus Aboutaleb in Opzij.
http://www.at5.nl/index.asp?newsid=16845

Goeie zaak, als je hier mee wil doen met de samenleving moet je je maar een beetje aanpassen. Wil je dat niet dan moet je ook geen uitkering willen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_37055043
groot gelijk.

je moet als ww/bijstandtrekker álles doen om weer aan de slag te komen, zo stelt het UWV

niet voortijdig (voordat je ueberhaupt dus ww aangevraagd hebt!!) gesolliciteerd?
hoppa, 4 maanden gekort op je toekomstige ww uitkering vanaf dag 1.
zo streng zijn ze dus nu, wat betreft solliciteren voorafgaande aan je ww uitkeringsaanvraag.

met een burka kom je gewoon (terecht) niet aan de slag, oftewel je verhindert zélf een snelle terugkeer in het arbeidsproces.

hulde voor Aboutaleb, wederom, dat hij dit aan de kaak stelt.
scheelt Hirsi Ali weer een hoop hysterische kritiek, had zij het gedaan
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:20:10 #3
66825 Reya
Fier Wallon
pi_37055145
Een dergelijke eis valt echter lastig hard te maken. Tenslotte, als een burka het enige is wat een succesvol reintegratietraject in de weg staat, kan de persoon in kwestie zich beroepen op de vrijheid van godsdienst. Ik denk dat dit een hachelijke zaak wordt zolang het niet expliciet wettelijk is geregeld
pi_37055149
Nederland, word wakker!!!!
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_37055159
Met een burka aan soliciteren is toch precies hetzelfde als de avond daarvoor jezelf vol laten lopen?
pi_37055263
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:20 schreef Reya het volgende:
Een dergelijke eis valt echter lastig hard te maken. Tenslotte, als een burka het enige is wat een succesvol reintegratietraject in de weg staat, kan de persoon in kwestie zich beroepen op de vrijheid van godsdienst. Ik denk dat dit een hachelijke zaak wordt zolang het niet expliciet wettelijk is geregeld
ik weet zeker dat als je heel onverzorgd gekleed solliciteert, en het UWV hiervan op de hoogte raakt, je ook gekort zal worden, indien je dit niet aanpast.

het UWV mag bepaalde eisen stellen aan jouw inzet, dit houdt in voldoende solliciteren en je tijdens die sollicitaties je voldoende fatsoenlijk presenteren.
een onverschillige houding, kledingkeuze , daarmee saboteer je je eigen kansen.
doe je dit bewust word je gekort, doe je dit onbewust en word je er op attent gemaakt en weiger je vervolgens dit aan te passen , word je ook gekort.
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:27:18 #7
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_37055299
Terecht, dit valt onder "verwijtbaar werkeloos"
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_37055336
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:27 schreef DenniZZ het volgende:
Terecht, dit valt onder "verwijtbaar werkeloos"
Idd. En "illegaal", aangezien het verboden is jezelf onherkenbaar in de publieke ruimte te begeven.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:29:41 #9
66825 Reya
Fier Wallon
pi_37055349
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:25 schreef milagro het volgende:

[..]

ik weet zeker dat als je heel onverzorgd gekleed solliciteert, en het UWV hiervan op de hoogte raakt, je ook gekort zal worden, indien je dit niet aanpast.

het UWV mag bepaalde eisen stellen aan jouw inzet, dit houdt in voldoende solliciteren en je tijdens die sollicitaties je voldoende fatsoenlijk presenteren.
doe je dit bewust word je gekort, doe je dit onbewust en word je er op attent gemaakt en weiger je vervolgens dit aan te passen , word je ook gekort.
Dat geldt absoluut, maar niet waar de persoon in kwestie beroep kan doen op zijn/haar godsdienst of andersoortige levensovertuiging
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:29:49 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37055352
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:25 schreef milagro het volgende:

[..]

Niets aan toe te voegen. Je maakt het jezelf door zo'n ding willens en wetens onmogelijk. Als de oorzaak van tokkiegedrag in een autoriteitsprobleem ligt dan is dat iets "waar je ook maar mee moet leren omgaan".
Vampire Romance O+
pi_37055358
-beetje off topic niet?-

[ Bericht 85% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 18-04-2006 10:41:31 ]
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:30:27 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37055363
Goddienstvrijhed is een groot goed. Maaar de gevolgen daarvan ook natuurlijk. Hoofddoek prima. Maar in de meeste culturen is het kunnen zien van een anders gezicht belangrijk. Dus verberg je dat. Kan dat wel eens vervelend zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Megumi op 18-04-2006 10:40:54 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_37055386
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:30 schreef Megumi het volgende:
Goeddienstvrijhed is een groot goed. Maaar de gevolgen daarvan ook natuurlijk. Hoofddoek prima. Maar in de meeste culturen is het kunnen zien van een anders gezicht belangrijk. Dus verberg je dat. Kan dat wel eens vervelend zijn.
Aanpassen aan waar je woont, geen gezeik.
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:35:08 #14
66825 Reya
Fier Wallon
pi_37055453
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:30 schreef Megumi het volgende:
Goeddienstvrijhed is een groot goed. Maaar de gevolgen daarvan ook natuurlijk. Hoofddoek prima. Maar in de meeste culturen is het kunnen zien van een anders gezicht belangrijk. Dus verberg je dat. Kan dat wel eens vervelend zijn.
Mjah, het is opzich wel interessant om te zien in hoeverre dit doorgevoerd kan worden. Persoonlijk lijkt het me allerminst de bedoeling dat een burka maatschappelijk functioneren in de weg staat; het lijkt me redelijk dat - wanneer je beroep doet op sociale zekerheid - in zekere zin ook bereid bent deel uit te maken van de maatschappij. Maar kwesties waarbij godsdienst in het spel komt zijn nou eenmaal altijd gevoelig, zelfs in dergelijk extreme gevallen.
pi_37055510
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat geldt absoluut, maar niet waar de persoon in kwestie beroep kan doen op zijn/haar godsdienst of andersoortige levensovertuiging
ik denk toch dat dat deze keer niet op zal gaan

je kan je niet altijd verschuilen achter je geloof, zodra het gaat om persoonlijke interpretatie.
er staat nergens in de Koran dat een burka verplicht is.
kortom je kan je niet beroepen op de Koran , enkel op je persoonlijke interpretatie ervan.

en zo lusten we er nog wel tien.
je geloof is een privé zaak en als je werkkansen verminderd worden doordat je eist dat je je geloof mag uitvoeren zoals jij meent dat het uitgevoerd moet worden, zul je je toch moeten aanpassen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:46:14 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37055696
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat ben ik helaas niet met je eens. Als ik een neonazi ben en zeg alle homo's moeten dood zit ik fout. Ben ik een dominee of iman dan mag dat wel. In alle gevallen moet dat verboden worden vindt ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_37055739
Burka weg,ben me ooit de tering geschrokken bij het zien ervan.
Maar voor één dag een uitzondering: Haloween.
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:49:14 #18
66825 Reya
Fier Wallon
pi_37055758
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:37 schreef milagro het volgende:

[..]

ik denk toch dat dat deze keer niet op zal gaan

je kan je niet altijd verschuilen achter je geloof, zodra het gaat om persoonlijke interpretatie.
er staat nergens in de Koran dat een burka verplicht is.
kortom je kan je niet beroepen op de Koran , enkel op je persoonlijke interpretatie ervan.

en zo lusten we er nog wel tien.
je geloof is een privé zaak en als je werkkansen verminderd worden doordat je eist dat je je geloof mag uitvoeren zoals jij meent dat het uitgevoerd moet worden, zul je je toch moeten aanpassen.
Ik weet het niet...burka's zijn zeldzaamheden in Nederland, en daarom zou een rechter wel ongevoelig kunnen zijn voor het godsdienst-argument, gezien het punt dat het geen religieus gemeengoed is. Aan de andere kant kunnen rechters heel gevoelig zijn voor zaken die in enige sfeer van godsdienst liggen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:52:06 #19
92279 N.icka
Windforce 11
pi_37055825
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:49 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik weet het niet...burka's zijn zeldzaamheden in Nederland, en daarom zou een rechter wel ongevoelig kunnen zijn voor het godsdienst-argument, gezien het punt dat het geen religieus gemeengoed is. Aan de andere kant kunnen rechters heel gevoelig zijn voor zaken die in enige sfeer van godsdienst liggen.
Zeldzaam????
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:53:00 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37055842
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd. En "illegaal", aangezien het verboden is jezelf onherkenbaar in de publieke ruimte te begeven.
Welke wet regelt dat verbod eigenlijk?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37055847
Mijn tante, die in Istanbul woont, werkte een aantal jaar geleden op een kantoor waar gewoonweg vrouwen met boerka's niet aangenomen werden. Het werd ook niet geaccepteerd of getollereerd om met een boerka op op je werk te verschijnen. En dat mocht dan ook gewoon. Dat was geen discriminatie of zo. Dus ik snap niet waarom ze hier in Nederland zo moeilijk doen, als hetzelfde in Turkije wel als gewoon wordt beschouwd.

Ik snap dat in Noord-Afrikaanse landen, zoals Marokko, dit soort dingen niet gebeuren en dat mensen uit deze landen er wel moeite mee hebben, maar de Turken hebben wat dit onderwerp betreft geen recht van spreken.
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_37055901
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:49 schreef Reya het volgende:

[..]

het is een eigen interpretatie, daar kan je je niet op beroepen met de wet in de hand.

zou mooi zijn als de ene man gestraft wordt voor bv een corrigerende tik richting echtgenote, en de ander niet omdat het volgens hem in zijn heilig boek staat.

maar sowieso is het van de pot gerukt, dat gelovigen meer krediet krijgen omdat ze zich menen te kunnen en ook mogen beroepen op een of ander heilig gewaand boek.

als we het over gelijkheid hebben, gelijke rechten, dan zie je keer op keer dat dit botst met die vrijheid van godsdienst.

er is geen gelijkheid als je je kunt en mág verschuilen achter (vermeend) Gods woord, eigen interpretatie of gemeengoed.
pi_37055921
Let wel, die mensen worden niet gedwongen om geen burqa te dragen. Je leeft echter in een land waar geen mens je zal aannemen als je zo'n ding draagt. Dat weet je van te voren. Vrijheid van Godsdienst betekent niet dat je vanwege je godsdienst handje op mag houden.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_37055931
Als je dit 15 jaar geleden aan iemand zou vertellen, verklaarden ze je voor gek.
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:57:49 #25
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_37055952
Volgens Aboutaleb is werk belangrijker dan religie? Triest, dat had ik niet verwacht van een PvdA-er.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')