Jouw topografie kennis is niet optimaal geloof ikquote:
Maar hij leest de laatste zin wel, en limburgs is ook een hoerig klote accentquote:Op woensdag 19 april 2006 22:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jouw topografie kennis is niet optimaal geloof ik![]()
quote:Op woensdag 19 april 2006 22:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jouw topografie kennis is niet optimaal geloof ik![]()
1+1=2quote:
Dat denk je maar, en voor je het weet veroveren we de wereld.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:46 schreef Marruk het volgende:
[..]
Maar hij leest de laatste zin wel, en limburgs is ook een hoerig klote accent
hou je bek,kut abn'erquote:Op woensdag 19 april 2006 22:48 schreef MikeyMo het volgende:
idd, ik wordt er ook strontziek van, en dan lopen ze te mekkeren dat als je hun niet verstaat je maar moet iontegreren want je bent in drenthe ze spreken daar hun eigen taal...
spreek je verdomme ABN
Ze hebben vast nog wel wat hunnebedden over.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
Boeie. Maar je hebt wel gelijk, alle Drenthenaren moeten dood.
edit hebben ze daar dan opleidingen, in Drenthe? Waar studeer je voor, voor boer?
* Haarlemmer meldtquote:Op woensdag 19 april 2006 22:41 schreef Marruk het volgende:
Sjonge jonge, ik heb nu tijdelijk wat uitzendwerk als pakezel/chauffeur bij een handelsbedrijf, ik werk wat tot mijn opleiding weer begint, en overal waar ik terechtkom zijn er van die kansloze gasten die alleen maar drenths kunnen lullen.
Ik was eerst altijd wel redelijk positief over drenths, klinkt wel geinig enzo, maar als je het langer dan 2 dagen alleen maar aan je kop te horen krijgt dan word je er wel strontziek van
Kots hier met mij mee op kut accenten![]()
![]()
Je mag 1 steen als matras gebruiken, en een tweede als dekbed.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ze hebben vast nog wel wat hunnebedden over.
* Koepert als Drenth kotst terug.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:41 schreef Marruk het volgende:
Sjonge jonge, ik heb nu tijdelijk wat uitzendwerk als pakezel/chauffeur bij een handelsbedrijf, ik werk wat tot mijn opleiding weer begint, en overal waar ik terechtkom zijn er van die kansloze gasten die alleen maar drenths kunnen lullen.
Ik was eerst altijd wel redelijk positief over drenths, klinkt wel geinig enzo, maar als je het langer dan 2 dagen alleen maar aan je kop te horen krijgt dan word je er wel strontziek van
![]()
ik woon in groenlo en kan totaal geen platquote:Op woensdag 19 april 2006 23:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
't Achterhooks![]()
En veur de mensen die hier aan't drammen bunt over accenten, blief lekker in ow eigen ploats woar ze vast en zeker allemoal geweldig abn sprekt![]()
Amen, nekschot, allemaal...quote:Op woensdag 19 april 2006 23:31 schreef Mustard_Man het volgende:
mensen die geen ABN spreken in het openbaar (en in nederland wonen) moeten dood.
Ik klaag niet over drenthe, ik versta ze prima die gasten, drenths kan ik ook vloeiend praten.quote:Op woensdag 19 april 2006 23:25 schreef Mpdrichel het volgende:
Het zal mij een zorg wezen met welk accent iemand praat. Zolang het maar niet van die kansloze figuren zijn die geen nederlands kunnen verstaan. Want ja, die lopen hier helaas ook rond
Ow enne, geen verkeerd woord over drenthe he! Ik woon nog altijd liever hier dan in het westen.
Drenthe
Patsers die klagen over Drenthe
Hoezo zonder toevoegingquote:Op woensdag 19 april 2006 22:58 schreef Bosbeetle het volgende:
-Weg-
quote:
Dat dacht ik haas !quote:
quote:Op donderdag 20 april 2006 00:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo zonder toevoegingIk plaatste een welgemeende duim !
dat hoor ik net zo graag als het Drentsquote:Op woensdag 19 april 2006 23:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
't Achterhooks![]()
En veur de mensen die hier aan't drammen bunt over accenten, blief lekker in ow eigen ploats woar ze vast en zeker allemoal geweldig abn sprekt![]()
NEE, niks mis met een drents accent eikelquote:Op woensdag 19 april 2006 22:41 schreef Marruk het volgende:
![]()
quote:He, jongens, kiek es wie d'r aankomt. Op zie trekker
Boer Harms
Ja, dat is 'm
Boer Harms!
Ik ben Boer Harms en ik kom uit Drente en ik hol van disco
Ik weet, 't is niet te geleuven, maar 't is zo
Als ik die disco heur, dan tril ik op mien benen
Dan zegt mien vrouw: 'Wat krieg-ie weer die rare weeen'
Zonder disco in mien huus kan ik niet leven
Laat ze die andere prut maar aan de koei'n geven
Onder 't melken kiek ik vaak naar de tv
Als ik die disco meiden zie, dan zwing ik mee
Ja, de koeien kieken mie dan wel dom aan
Maar ik zeg maar zo: Die dames wennen d'r wel aan
Laat ze die andere prut maar aan de zwien'n geven
A'k op mien trekker bie ons deur 't dorp heen rie
Dan rie ik zo hard dat geen enen mie dan ziet
Aan boord heb ik zo'n stereo-installatie
En zo'n 17MC, voor de lokatie
Laat ze die andere prut maar aan de geit'n geven
Zelfs in de bedstee, als ik slaap, je staat verstomd
Draag ik die oorwarmers, waar muziek uit komt
Kan me niet schelen, ook al wordt 't nog zo laat
Ik lig te swingen op zo'n mooie disco plaat
Laat ze die andere prut maar aan de kipp'n geven
'Kom op, we goan naar huus!'
Laat ze die andere prut maar aan de koei'n geven
Mien sig!quote:Op donderdag 20 april 2006 08:56 schreef laforest het volgende:
[..]
NEE, niks mis met een drents accent eikel![]()
Drenthe
![]()
Ik heb oe lief, mien eig'n Laandtien,
mien olde Drenthelaand.
'k Hol van de eenvoud in oen schoonheid,
'k heb oe mien hart verpaand!
Mien taoke valt mi'j lichte,
want steeds blieft an mien zied,
De geest van 't olde Drenthe,
daorum vergeet 'k oe niet.
'k Heur nog de held're schaopenklokkies,
bi'j 't zinken van de zun,
As schaopies keerden van de heide,
as moeke veur oes zung.
O, kon 'k nog ienmaol heuren,
dat lied in 't schemeruur,
En vaoders mooi verhaoltien,
bi'j ‘t vrolijk knappend vuur.
Overijsselquote:
Muwhahaha ik lach me rot, zo klinken die lui echtquote:Op donderdag 20 april 2006 09:26 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Overijssel![]()
oooooomaaaaa, mag ik een kaassoufleeeee of gaan we met de autooooo.
Dat is pas een irritant kut accent.
inderdaad debiel kut accentquote:Op donderdag 20 april 2006 09:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Muwhahaha ik lach me rot, zo klinken die lui echtoverijssel.
bijna goed dan....quote:Op woensdag 19 april 2006 22:49 schreef Zwaffel het volgende:
je moe'n niet zo zeur'n jongs. Wees nog bliede dai een opleiding mon'g voln'g.
Ofzo![]()
Idd,drents is KUT
Paaaa er is geen broooood meerquote:Op donderdag 20 april 2006 10:22 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
inderdaad debiel kut accent
omaaa mag ik wat cooolaaaa
Niet alles in Overijssel klinkt zo. Dat is Twents. Weer een aparte divisie van Overijssel.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Twentsquote:Op donderdag 20 april 2006 11:06 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Niet alles in Overijssel klinkt zo. Dat is Twents. Weer een aparte divisie van Overijssel.![]()
AccentenAparte divisies binnen provinciale gebieden
![]()
Niet liegen Mark!quote:Op donderdag 20 april 2006 09:57 schreef MaxMark het volgende:
Drenthe (+ taal) for t3h win.
* Koepert agreesquote:Op donderdag 20 april 2006 10:45 schreef Roel0f het volgende:
bijna goed dan....
ik ben ook drents maar ik geloof wel dat iedereen ook nederlands moet kunnen, je moet op zijn minst jezelf fantsoenlijk verstaanbaar kunnen maken....
dat is wat ik geleuve![]()
En waar kom jij dan wel niet weg? Als jij jezelf zou horen dan zou jij je pas rot lachen.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:58 schreef laforest het volgende:
[..]
whehe, waar kom je weg?quote:Op donderdag 20 april 2006 13:15 schreef diertjuh het volgende:
[..]
En waar kom jij dan wel niet weg? Als jij jezelf zou horen dan zou jij je pas rot lachen.
Zèeeeeeg, jongemaaaaan, dat is lemburrugs hoooooowr.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:26 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Overijssel![]()
oooooomaaaaa, mag ik een kaassoufleeeee of gaan we met de autooooo.
Dat is pas een irritant kut accent.
Limburgquote:Op donderdag 20 april 2006 19:53 schreef Camplo het volgende:
[..]
Zèeeeeeg, jongemaaaaan, dat is lemburrugs hoooooowr.
Zeg, kutuser! Ik kom uit Drenthe en ik kots op je hoofd! Met je zogenaamd grappige signaturequote:Op woensdag 19 april 2006 22:41 schreef Marruk het volgende:
![]()
Drentheeeequote:Op donderdag 20 april 2006 21:46 schreef bitchslap het volgende:
[..]
Zeg, kutuser! Ik kom uit Drenthe en ik kots op je hoofd! Met je zogenaamd grappige signature![]()
Ik kots op types zoals jij!!
quote:Op donderdag 20 april 2006 09:48 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Is toch allemaal hetzelfde daarboven![]()
Met een beetje een kak-accent op plaatsenquote:Op donderdag 20 april 2006 22:59 schreef Salsagirl het volgende:
Ach ik ben accentloos![]()
En stoor me niet zo snel..
quote:Op donderdag 20 april 2006 23:01 schreef Camplo het volgende:
[..]
Met een beetje een kak-accent op plaatsen
Gelukkig is Fries een taalquote:Op donderdag 20 april 2006 23:26 schreef Asmodean het volgende:
ik vind eigenlijk alle accenten vrij slecht, maar dat drentse accent is echt te hard voor woorden. het klinkt echt als de missing link uit de evolutie.
Hou je bek man mongooltje, ik kom ook uit Drenthe, waaorm denk je dat ik ermee te maken heb? Mijn vader komt uit Drenthe, mijn opa etc. etc. etc.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:46 schreef bitchslap het volgende:
[..]
Zeg, kutuser! Ik kom uit Drenthe en ik kots op je hoofd! Met je zogenaamd grappige signature![]()
Ik kots op types zoals jij!!
Waar je je allemaal aan kan storenquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:21 schreef Marruk het volgende:
[..]
Hou je bek man mongooltje, ik kom ook uit Drenthe, waaorm denk je dat ik ermee te maken heb? Mijn vader komt uit Drenthe, mijn opa etc. etc. etc.
Ik kots gewoon op dat achterlijke kutaccent inmiddels, na een paar dagen die fuckzooi gehoord te hebben ben ik het meer dan zat.
En donder toch op met signatures, heb ik op je tere zieltje getrapt? Heb je familie in Staphorst of Rouveen ofzo? Flikker toch fijn op naar je kutkerk
Juustem!quote:Op vrijdag 21 april 2006 18:11 schreef Chokeme het volgende:
Drentsmooi taaltje.
Beter dan alles eronder
Je wil me dood huh?quote:Op woensdag 19 april 2006 23:31 schreef Mustard_Man het volgende:
mensen die geen ABN spreken in het openbaar (en in nederland wonen) moeten dood.
quote:Op vrijdag 21 april 2006 18:22 schreef Hallahan het volgende:
Ik stel een grenscorrectie voor met Duitsland....
Ja, Staphorst is Overijssel. En Rouveen is gemeente Staphorst, dus ook Overijssel. Die hoef je dus niet te noemen als je wilt afgeven op het Drentse Dialect.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:21 schreef Marruk het volgende:
[..]
Hou je bek man mongooltje, ik kom ook uit Drenthe, waaorm denk je dat ik ermee te maken heb? Mijn vader komt uit Drenthe, mijn opa etc. etc. etc.
Ik kots gewoon op dat achterlijke kutaccent inmiddels, na een paar dagen die fuckzooi gehoord te hebben ben ik het meer dan zat.
En donder toch op met signatures, heb ik op je tere zieltje getrapt? Heb je familie in Staphorst of Rouveen ofzo? Flikker toch fijn op naar je kutkerk
Als je dat dialect maar lang genoeg volhoudt dan gaan de anderen het ook wel een keer snappen. Niet spreken, maar iig wel verstaan. En begrijpen, want verstaan zonder begrijpen schiet nog niet op.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:11 schreef Leandra het volgende:
Heb je nou moeite met het dialect of met het accent???
Of is dat onderscheid in de Nederlandse taal al te moeilijk???
Uiteraard is het gewoon beleefd om ABN te spreken als er mensen zijn die het (plaatselijke) dialect niet beheersen.
Maar dit geldt ook voor t Amsterdams, Rotterdams en Haags en uit het westen komend doet men over t algemeen ook geen enkele moeite om ABN te spreken als men ten oosten van de randstad vakantie komt vieren.
Ik kan me dus inmiddels best voorstellen dat anderen die moeite ook niet meer nemen.
Zo groot zijn de verschillen tussen Drents en twents nietquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:29 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik vind het ook erg lellijk als mensen met een accent spreken.
Ik woon in enschede en hier spreken over het algemeen de sociaal minder bedeelden nog Twents enzo. Maar ik vind Drents eigenlijk nóg lelijker.
Nee inderdaad, maar ik vind Drents de ergere versie van het Twents.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:36 schreef Light het volgende:
[..]
Zo groot zijn de verschillen tussen Drents en twents niet
Niveau van lik-mn-vestje.quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:32 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Nee inderdaad, maar ik vind Drents de ergere versie van het Twents.
Frys.![]()
![]()
wa bedoel je dan noe een accent of een dialect??quote:Op woensdag 19 april 2006 22:41 schreef Marruk het volgende:
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |