Ja, Staphorst is Overijssel. En Rouveen is gemeente Staphorst, dus ook Overijssel. Die hoef je dus niet te noemen als je wilt afgeven op het Drentse Dialect.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:21 schreef Marruk het volgende:
[..]
Hou je bek man mongooltje, ik kom ook uit Drenthe, waaorm denk je dat ik ermee te maken heb? Mijn vader komt uit Drenthe, mijn opa etc. etc. etc.
Ik kots gewoon op dat achterlijke kutaccent inmiddels, na een paar dagen die fuckzooi gehoord te hebben ben ik het meer dan zat.
En donder toch op met signatures, heb ik op je tere zieltje getrapt? Heb je familie in Staphorst of Rouveen ofzo? Flikker toch fijn op naar je kutkerk
Als je dat dialect maar lang genoeg volhoudt dan gaan de anderen het ook wel een keer snappen. Niet spreken, maar iig wel verstaan. En begrijpen, want verstaan zonder begrijpen schiet nog niet op.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:11 schreef Leandra het volgende:
Heb je nou moeite met het dialect of met het accent???
Of is dat onderscheid in de Nederlandse taal al te moeilijk???
Uiteraard is het gewoon beleefd om ABN te spreken als er mensen zijn die het (plaatselijke) dialect niet beheersen.
Maar dit geldt ook voor t Amsterdams, Rotterdams en Haags en uit het westen komend doet men over t algemeen ook geen enkele moeite om ABN te spreken als men ten oosten van de randstad vakantie komt vieren.
Ik kan me dus inmiddels best voorstellen dat anderen die moeite ook niet meer nemen.
Zo groot zijn de verschillen tussen Drents en twents nietquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:29 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik vind het ook erg lellijk als mensen met een accent spreken.
Ik woon in enschede en hier spreken over het algemeen de sociaal minder bedeelden nog Twents enzo. Maar ik vind Drents eigenlijk nóg lelijker.
Nee inderdaad, maar ik vind Drents de ergere versie van het Twents.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:36 schreef Light het volgende:
[..]
Zo groot zijn de verschillen tussen Drents en twents niet
Niveau van lik-mn-vestje.quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:32 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Nee inderdaad, maar ik vind Drents de ergere versie van het Twents.
Frys.![]()
![]()
wa bedoel je dan noe een accent of een dialect??quote:Op woensdag 19 april 2006 22:41 schreef Marruk het volgende:
Sjonge jonge, ik heb nu tijdelijk wat uitzendwerk als pakezel/chauffeur bij een handelsbedrijf, ik werk wat tot mijn opleiding weer begint, en overal waar ik terechtkom zijn er van die kansloze gasten die alleen maar drenths kunnen lullen.
Ik was eerst altijd wel redelijk positief over drenths, klinkt wel geinig enzo, maar als je het langer dan 2 dagen alleen maar aan je kop te horen krijgt dan word je er wel strontziek van
Kots hier met mij mee op kut accenten![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |