Dan vind ik dat wij die mensen even collectief moeten gaan uitlachen.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:23 schreef computergirl het volgende:
volgen mij zijn er legio mensen die dagelijks hun beddengoed verschonen.
Je verliest volgens mij 1,5 liter vocht per nacht door "zweet" als het niet meer isquote:Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef Rudi-Carrell het volgende:
Is dat nu serieus weinig?
Ik zweet niet echt en ik plas niet meer in bed...
1,5 liter vocht? Hoe kom je erbij?quote:Op woensdag 19 april 2006 21:29 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Je verliest volgens mij 1,5 liter vocht per nacht door "zweet" als het niet meer is
Zelf verschoon ik iedere week m'n beddengoed en doe 3 douchebeurten met een handdoek. Heel normaal volgens mij
misschien heeft hij niet zovaak sexquote:Op woensdag 19 april 2006 21:29 schreef Zwaffel het volgende:
1x per maand hiero. En als je sex in bed hebt,zweet je toch ook? 4x per jaar is wel weinig
Áls je sex hebt wel ja.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:29 schreef Zwaffel het volgende:
1x per maand hiero. En als je sex in bed hebt,zweet je toch ook? 4x per jaar is wel weinig
Hier ook in de 2 á 3 weken. Normaliter 2 maar soms vergeet ik het wel eens en dan is het drie...quote:Op woensdag 19 april 2006 21:31 schreef BloodyLotte het volgende:
Eens in de 2 á 3 weken. Hangt af van het weer ook. In de zomer net wat vaker dan in de winter. 4x per jaar vind ik te weinig. Het is ook lekker om in een schoon en fris bed te kruipen na een lange dag.
Meer iets van een halve liter, dacht ik. Zweet, kwijl..quote:Op woensdag 19 april 2006 21:32 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
1,5 liter vocht? Hoe kom je erbij?![]()
En als je op deze manier doorgaat, wíl er ook geen vrouw in jouw bed liggen.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:32 schreef Rudi-Carrell het volgende:
[..]
Áls je sex hebt wel ja.
Ik ben nog niet getrouwd... dus in mijn bed zal er geen neukpartij plaatsvinden.
Dat getal was me bijgebleven, maar het blijkt een halve liter tot een hele te zijn. Toch een paar glazen water die iedere nacht langzama je matras en lakens ingaanquote:Op woensdag 19 april 2006 21:32 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:32 schreef Duiveltja het volgende:
Hier wordt het om de week verschoond. 4 x per jaar is gewoon ranzig.
Dat klopt wel hoor. Je merkt het alleen niet omdat het opgedroogd is voor je wakker wordt, en aangezien je het over het hele oppervlak van je lichaam verliest is het dus ook niet zo dat je er zeiknat wordt.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:32 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
ik ben ook niet getrouwd,maar er wordt regelmatig in mn bed geneukt. (vriend)quote:Op woensdag 19 april 2006 21:32 schreef Rudi-Carrell het volgende:
[..]
Áls je sex hebt wel ja.
Ik ben nog niet getrouwd... dus in mijn bed zal er geen neukpartij plaatsvinden.
Ik ook niet bij jou.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:40 schreef Viking84 het volgende:
Ik verschoon m'n bed 1 x in de 2 á 3 weken en doe ongeveer drie douchebeurten met een handdoek.
En ik zou niet bij jou in bed willen slapeninkoppertje: maar jij ook niet bij mij, denk ik
Dat valt wel mee, alleen het strijkwerk...quote:Op woensdag 19 april 2006 21:40 schreef MissX het volgende:
Het enigste wat echt kut is, is iedere week dat bed opmaken
Hoeveel BHFH topics ga je eigelijk nog openen?quote:Op woensdag 19 april 2006 21:42 schreef Rudi-Carrell het volgende:
[..]
Ik ook niet bij jou.
En drie douchebeurten met één handdoek!? Gatverdamme, sorry maar dat vind ík dus ranzig. Ik gebruik elke douchebeurt een frisse, schone handdoek. En ik douche tweemaal daags...
ja precies om de 4 dagen ofzo.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:42 schreef deedeetee het volgende:
Elke week en als het zomers erg warm is vaker![]()
Verwend wijf.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:42 schreef Zwaffel het volgende:
ik hoor net van mams (woon nog thuis) dat het 1x in de 2 weken (soms 3 ) gedaan wordt hier.
niet 4 dus
hey,ik dank god op mn blote voeten dat ik niet bij jou in bed hoef te slapen.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:43 schreef Rudi-Carrell het volgende:
[..]
Verwend wijf.![]()
Je moet van je ma horen hoevaak het gebeurt? Tering.
Ik durf te wedden dat jij het slechts twee keer per jaar gaat verschonen zodra je het huis uit gaat. Of misschien nog erger... je gaat het hele jaar in een slaapzak liggen meuren.
Dat doe ik dus niet. Er is maar 1 ding wat ik echt weiger te doen in het huishouden en dat is strijken, heb ook geen strijkijzer/plankquote:Op woensdag 19 april 2006 21:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, alleen het strijkwerk...
waarom is dat ranzig?quote:Op woensdag 19 april 2006 21:42 schreef Rudi-Carrell het volgende:
[..]
Ik ook niet bij jou.
En drie douchebeurten met één handdoek!? Gatverdamme, sorry maar dat vind ík dus ranzig. Ik gebruik elke douchebeurt een frisse, schone handdoek. En ik douche tweemaal daags...
LOLquote:Op woensdag 19 april 2006 21:44 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
hey,ik dank god op mn blote voeten dat ik niet bij jou in bed hoef te slapen.![]()
![]()
![]()
Zeker het strijken van beddengoed snap ik niet, dat is na een uur toch al weer verkreukt en je slaapt toch met je ogen dicht.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:45 schreef MissX het volgende:
[..]
Dat doe ik dus niet. Er is maar 1 ding wat ik echt weiger te doen in het huishouden en dat is strijken, heb ook geen strijkijzer/plank
Strijk je dat joh??????????quote:Op woensdag 19 april 2006 21:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, alleen het strijkwerk...
Pfieuw ik ben niet de enige die dat soort dingen niet strijktquote:Op woensdag 19 april 2006 21:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Strijk je dat joh??????????
Daar begin ik duis echt niet aan he, wrijf het wel een beetje netjes als het ligt en daar moet men het maar mee doen wat mij betrefd
Idem strijken is zo stomquote:Op woensdag 19 april 2006 21:53 schreef deedeetee het volgende:
Strijken doe ik 't ook niet da's nergens voor nodig![]()
Dat vind ik ranzig. Handdoeken mogen dagelijks, beddengoed wekelijks.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:25 schreef iamredleader het volgende:
Ik zou het heel erg ranzig vinden, elke 2 of 3 maanden m'n beddegoed verwisselen. Hier bij mij thuis ongeveer 1 keer per week, net als de handdoeken.
Verrek, dat omdraaien is een goed idee!quote:Op woensdag 19 april 2006 22:02 schreef Adfundum het volgende:
hoeslaken 1 x per week, mijn dekbed draai ik altijd nog 1 x om
Dan bedoel ik niet het voeteneinde onder je kin leggen hèquote:Op woensdag 19 april 2006 22:05 schreef Rudi-Carrell het volgende:
[..]
Verrek, dat omdraaien is een goed idee!
Serieus nog nooit aan gedacht.![]()
Ben het met je eens Viking.... goed idee nooit aan gedacht!quote:Op woensdag 19 april 2006 21:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
waarom is dat ranzig?
Je komt toch schoon onder de douche vandaan, dus waar wordt die handdoek vies van dan?
dekbed draai ik dagelijks om na een filse klopbeurtquote:Op woensdag 19 april 2006 22:05 schreef Rudi-Carrell het volgende:
[..]
Verrek, dat omdraaien is een goed idee!
Serieus nog nooit aan gedacht.![]()
quote:Op woensdag 19 april 2006 22:22 schreef Jor-El het volgende:
Een tot twee keer per jaar, max. Kijk, op een gegeven moment komt de schimmel er wel op maar goed. En daarna groeien de haren erop. Maar da’s wel lekker. Die haren liggen wel lekker zacht. Alleen wordt dat hele zaakje op een gegeven moment keihard, en dan krijg je van die korsten. Kijk en da vind ik kut. Dat ligt voor geen meter.
Dan gaat het hele zaakje er af. Moet je misschien wel een spatel voor gebruiken want dat laken plakt natuurlijk aan het matras.
Maar da hoeft maar een keer per jaar of zo dus……..
wat ik al tegen TS zei: je bent schoon als je onder de douche vandaan komt. Waar worden handdoeken vies van dan?quote:Op woensdag 19 april 2006 21:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat vind ik ranzig. Handdoeken mogen dagelijks, beddengoed wekelijks.
Exact. je hebt helemaal gelijk. Elke week wordt het verschoond.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:25 schreef iamredleader het volgende:
Ik zou het heel erg ranzig vinden, elke 2 of 3 maanden m'n beddegoed verwisselen. Hier bij mij thuis ongeveer 1 keer per week, net als de handdoeken. Zelfs al ben je niet "vies", je lichaam zweet en verliest huid en haren, en dat gaat samen met bacterien rotten of stinken.
Nee bedankt, ik hou het liever schoon.
Ja, ik heb een wasmachinequote:Op woensdag 19 april 2006 23:27 schreef Herkauwer het volgende:
Wekelijks!Dat mensen daar tijd voor hebben!
Na ongeveer anderhalve week vind ik het echt niet meer lekker slapen, dan moet gewoon het bed worden verschoond. Dan is iedere week wel zo handigquote:Nee hoor, hier niet zo vaak. In de zomer soms wel als je al zwetend het bed uitdrijft maar anders blijft het gewoon liggen hoor.
Ik heb ook een wasmachine en droger.... wil niet meteen zeggen dat ik ook tijd heb om te wassen....quote:Op woensdag 19 april 2006 23:33 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, ik heb een wasmachine
[..]
Na ongeveer anderhalve week vind ik het echt niet meer lekker slapen, dan moet gewoon het bed worden verschoond. Dan is iedere week wel zo handig
dussssquote:Op woensdag 19 april 2006 21:29 schreef Zwaffel het volgende:
En als je sex in bed hebt,zweet je toch ook?
Oh en vergeet de winden niet die men laat in onbewaakte slaapogenblikken!quote:Op woensdag 19 april 2006 23:20 schreef R81 het volgende:
4x in het jaar is gewoon vies.
Iedereen zweet 's nachts... Ik verschoon het sowieso 1x in de 2 weken.
Maar soms ook wel 3x in de 2 weken ofzo, ligt er ook aan wat er in het bed gebeurd is![]()
Verder vind ik het gewoon lekker, frisse lakens![]()
True, dat eraf slingeren is niet zo'n probleem, maar dat nieuwe beddegoed + kussenslopen weer erop doen..quote:Op donderdag 20 april 2006 01:13 schreef LennyKravitz het volgende:
ben bang dat mensen die bv. een maand met hun "nest doen" toch gewwon te lui zijn
Je vergeet al die beestjes die in je bed wonen en die zich maar vermenigvuldigen en vermenigvuldigen en vermenigvuldigen en......quote:Op donderdag 20 april 2006 01:13 schreef LennyKravitz het volgende:
eigenlijk vind ik langer dan twee weken al ranzig als ik er aan denk...; je zweet, je verliest huidcellen (klinkt klinisch maar goed)... dus... lekker schone lakens elke week...
Serieus, hoeveel uur doe jij over je bed verschonen? Hier ook standaard 1 keer per week, voordeel is dat ik nooit een dekbed gebruik, dus opschudden is nog even iets makkelijker..quote:Op woensdag 19 april 2006 23:27 schreef Herkauwer het volgende:
Wekelijks!Dat mensen daar tijd voor hebben! \
....
Lekker he dan plons je je bedje in!quote:Op donderdag 20 april 2006 01:19 schreef Xennia het volgende:
Iedere week. Oh het genot van fris geurende koude lakens![]()
Vroegah!quote:Op donderdag 20 april 2006 01:22 schreef Libris het volgende:
[..]
Serieus, hoeveel uur doe jij over je bed verschonen? Hier ook standaard 1 keer per week, voordeel is dat ik nooit een dekbed gebruik, dus opschudden is nog even iets makkelijker..
Zaterdagochtend alles in de wasmachine en 's avonds weer een heerlijk schoon, fris ruikend bed.
Ja en die mik ik eens in de maand de wasmachine inquote:Op donderdag 20 april 2006 01:27 schreef Libris het volgende:
Gebruiken jullie trouwens nog moltons (of matrasbeschermers)?
Yep... bovendien is het een beetje (gebruik maken van) de opvoeding die je ouders hebben trachten door te geven...; (hoop ik voor de mede-fokkers althans)...quote:Op donderdag 20 april 2006 01:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Eigenlijk schaar ik dit soort dingen als zorgen voor jezelf of houden van jezelf!
Jezelf een plezier doen enzo
Als je uit de douch komt zweet je vaak al direct nog van de warmte. Verder heb ik een boxer aan in bed en niet als ik me afdroog. Plus ruik maar aan je handdoek de volgende dag, toch een stuk minder fris.quote:Op donderdag 20 april 2006 02:04 schreef Slarioux het volgende:
Typisch dat de vraag "waar wordt je handdoek dan vies van" niet beantwoord wordt.
Nou, lach dan maar om mij want ik doe het wekelijks. Dan lach ik een beetje om jou, kquote:Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef Rudi-Carrell het volgende:
Nu weet ik dat sommige mensen echt wékelijks hun beddengoed verschonen, maar daar moet ik altijd een beetje stiekem om lachen. Ik bedoel... ben je smerig ofzo!?
Het kost me net iets minder dan 10 minutenquote:Op woensdag 19 april 2006 23:27 schreef Herkauwer het volgende:
Wekelijks!Dat mensen daar tijd voor hebben!
quote:Op woensdag 19 april 2006 21:49 schreef erodome het volgende:
Strijk je dat joh??????????
Een molton zit over je matras, een matrasbeschermer ónder je matras (direct op de lattenbodem dus). En ja, ik gebruik beiden. De molton gaat ook netjes elke week in de was. Ook draai ik elke week mijn matras even om. Doen meer mensen dat?quote:Op donderdag 20 april 2006 01:27 schreef Libris het volgende:
Gebruiken jullie trouwens nog moltons (of matrasbeschermers)?
Trouwens ook geen dekens, alleen een dekbedhoes..
ach je komt toch wel te weten hoevaak iedereen zijn dekbed verschoontquote:Op donderdag 20 april 2006 14:47 schreef Jajong het volgende:
En allemaal lekker happen op de kloon!
Eik hetzelfde met de plantjes watergeven bedenk ik me.quote:
Die hebben zeker een wasserette aan huisquote:Op woensdag 19 april 2006 21:23 schreef computergirl het volgende:
volgen mij zijn er legio mensen die dagelijks hun beddengoed verschonen.
Heb gewoon een vaste dag voor het verschonen van mijn bed: iedere zondagquote:Op donderdag 20 april 2006 19:09 schreef vosss het volgende:
Dat er mensen zijn die precies bijhouden hoelang ze met hun beddegoed en handdoeken doen vind ik zo mogelijk nog enger dan het 4 maanden laten liggen
Ergo: eens in de zoveel tijd.
kussenslopen doe ik vaker aangezien daar smeer van je gel en zo in gaat zittenquote:Op donderdag 20 april 2006 19:21 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Elke week hoeslakens, kussenslopen en dekbedovertrekken? Dat haal ik niet, vrees ik zo.
10 minuten werk... wat haal je niet?quote:Op donderdag 20 april 2006 19:21 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Elke week hoeslakens, kussenslopen en dekbedovertrekken? Dat haal ik niet, vrees ik zo.
Ach, je bed moet natuurlijk wel naar sex ruiken, je bent student of je bent het nietquote:Op donderdag 20 april 2006 08:04 schreef saaw het volgende:
elke 2 weken ongeveer
zo weinig lijkt me echt niet lekker trouwens. gaat het niet stinken?
Wat saaiquote:Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef Xennia het volgende:
[..]
Heb gewoon een vaste dag voor het verschonen van mijn bed: iedere zondag
erg veel sfeermaken met foto's... die beestjes doen weinig kwaad gemiddeld genomen. wasmiddelen zijn ook niet echt gezond - en daar blijft altijd wat van achter ook.quote:Op donderdag 20 april 2006 02:45 schreef mwuhaha het volgende:
1x per week
Als je te weinig je lakens wast, krijg je veel huisstofmijt in je bed. Deze beestje behoren tot de klasse spinachtigen, en zijn amper met het blote oog te zien. De ontlasting en huid van deze spinnetjes kunnen gezondheidsklachten veroorzaken.
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
"4x per jaar"![]()
Hoe lucht jij een matrijs?quote:Op donderdag 20 april 2006 20:30 schreef Martijn_77 het volgende:
4 keer per jaar is veel te weinig daarnaast moet je ook regelmatig je matrijs en dekbed laten luchten
hier om de week ook. En inderdaad je matras regelmatig omdraaien. Dan krijg je niet van die door lig plekken in je matras.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:36 schreef Conflict het volgende:
Het is trouwens ook belangrijk om je matras regelmatig te luchten en als het kan te draaien.
Doe mij ook zo'n wasmachine en droger! 10 minuten, ik moet daar veel langer op wachten... Maar goed, ik heb sowieso per weekend 3 wasmachines vol exclusief mijn beddengoed en dat is meestal al te veel. Maar maakt verders niet uit hoor, dan zou ik het nog niet iedere week doenquote:Op donderdag 20 april 2006 02:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het kost me net iets minder dan 10 minutenEn ja, ik hoor bij de gelukkige mensen die wekelijks wel even 10 minuten tijd heeft. Wat een luxe hè.
Het ging ook over het verschonen zelf en niet over de was. Aangezien ik regelmatig was, heb ik er verder geen last van dat er steeds lakens bij de was zitten. Ik moet die was toch doen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:04 schreef Herkauwer het volgende:
Doe mij ook zo'n wasmachine en droger! 10 minuten, ik moet daar veel langer op wachten... Maar goed, ik heb sowieso per weekend 3 wasmachines vol exclusief mijn beddengoed en dat is meestal al te veel. Maar maakt verders niet uit hoor, dan zou ik het nog niet iedere week doen
quote:Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef Rudi-Carrell het volgende:
Maar vertel eens... ben ik vreemd, of ben ik eigenlijk gewoon - zoals wel vaker - erg goed bezig de vervelende kutkloon aan het uithangen?
Ja volgens mij had ik iets gezegd over landverraderquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:54 schreef lady-wrb het volgende:
he, mis ik nu niet een heel stuk conversatie?
Of je handdoek nou vies wordt of niet: Na een paar keer komt er zo'n vieze muffe natte-handdoeken-lucht aan.quote:Op donderdag 20 april 2006 02:04 schreef Slarioux het volgende:
Typisch dat de vraag "waar wordt je handdoek dan vies van" niet beantwoord wordt.
haha... nou kwam bij mij thuis niets van in... daar hadden mijn ouders het voor het zeggen, en had ik maar te zorgen dat m'n kamer opgeruimd was en dat ik mijn beddelakens verschoonde... puber of niet...quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:00 schreef lady-wrb het volgende:
4 keer per jaar ?
getverdemme
van mij mag de ts rustig een jaar in een niet verschoond bed liggen, maar laat mij mijn bed maar lekker elke week verschonen. (wat is daar nou te lachen aan? )
als ik trouwens tijd en beddengoed genoeg zou hebben, zou ik het elke dag wel willen verschonen.
heeeeeerlijk, zo'n fris en schoon bed
en handdoeken gaan hier de was in nadat ze gebruikt zijn.
ik heb hier ook zo'n puber in huis die het nut van bed verschonen niet inziet.
maar goed, het is haar bed, moet ze lekker zelf weten.
ik vraag me bij zoiets altijd serieus af of je beddengoed dan niet voor je uitrent naar de wasmandquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:03 schreef kevin85 het volgende:
6 x per jaar is meer dan voldoende
Je bent inderdaad goed bezig Rudy!
Dat is toch juist handig, wasgoed dat zelf naar de wasmachine rent en zelf dat ding ook aanzetquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:26 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vraag me bij zoiets altijd serieus af of je beddengoed dan niet voor je uitrent naar de wasmand
ja echt ongelooflijk dat zulke mensen bestaanquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Duidelijk vrijgezellen die amper tot nooit hun bed verschonen. En zo blijf je dat ook, je kan toch nooit onverwacht iemand laten slapen in je bed. Bah.
Maar goed, nou ben ik wel ooit een keer ergens blijven slapen bij iemand die blijkbaar ook nog nooit van de wasmachine had gehoord. Ik heb met kleren aan in bed gelegen, het was te vies om je uit te kledenHeb direct een lagere dunk van betreffend persoon gekregen.
Wat heb jij voor een turbotechniek dan? Ik ben echt wel wat langer bezig, sta al een kwartier te hannessen met mijn dekbed (240x220, te groot dus om op te tillen...).quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:57 schreef popolon het volgende:
Bed verschonen kost 2 minuten, wat een werk he?
Met twee personen gaat zoiets gewoon heel snel, ik zie het probleem niet zo.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:24 schreef innovative het volgende:
[..]
Wat heb jij voor een turbotechniek dan? Ik ben echt wel wat langer bezig, sta al een kwartier te hannessen met mijn dekbed (240x220, te groot dus om op te tillen...).
quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:27 schreef lady-wrb het volgende:
heel gewoon: je propt de punten van bovenaan op zijn plaats, vervolgens prop je de punten van onderaan op zijn plaats. je pakt de onderkant beet en wappert een keer op wat stevig met het geheel en klaar.
En dat meld je om 10:32. Ben je er twee uur mee bezig geweest?quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:32 schreef milagro het volgende:
ik heb vanmorgen om 08.32 mijn bed verschoond, dat jullie het even weten.
ja, want er is niets tussen bed verschonen en fokken natuurlijkquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:37 schreef Light het volgende:
[..]
En dat meld je om 10:32. Ben je er twee uur mee bezig geweest?
Tja, ik slaap alleen in mijn bedje, dus waar ik de tweede persoon vandaan moet halenquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:26 schreef popolon het volgende:
Met twee personen gaat zoiets gewoon heel snel, ik zie het probleem niet zo.
Heb zelf ook een megabed maar dat maakt niet uit,
Tja, drie jaar dit dekbed, 26 keer per jaar verschoond, is dus een keertje of 78... En nog lukt het nietquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
![]()
Je moet er gewoon handigheid in krijgen, en dat krijg je door het vaak te doen. Dus dat bed mag best wat vaker dan 4 x per jaar verschoond worden.
Dat is echt te smerig gewoon, ik weet niet precies hoeveel liter zweet een gemiddelt persoon uitzweet tijdens zijn nachtrust. Maar 5 keer per jaar is gewoon ranzig. Je kleren was je toch ook gewoon?quote:Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef Rudi-Carrell het volgende:
Is dat nu serieus weinig?
Ik heb een fijn tweepersoonsbed en best mooi en duur beddengoed. Geen goedkope muik, maar degelijk materiaal. Zwartglanzend, erg dandy.
Nu weet ik dat sommige mensen echt wékelijks hun beddengoed verschonen, maar daar moet ik altijd een beetje stiekem om lachen. Ik bedoel... ben je smerig ofzo!?
Ik zweet niet echt en ik plas niet meer in bed... Ik verschoon mijn beddengoed ongeveer 4 of 5 maal per jaar en dat is voldoende voor mij.
Maar vertel eens... ben ik vreemd, of ben ik eigenlijk gewoon - zoals wel vaker - erg goed bezig?
Neuh.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:40 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, want er is niets tussen bed verschonen en fokken natuurlijk
wil je een compleet minuut tot minuut overzicht van mijn bezigheden sinds het opstaan anders
Volgens mij minstens 100-200 ml vochtverlies per nachtquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:46 schreef ivosnivo het volgende:
Dat is echt te smerig gewoon, ik weet niet precies hoeveel liter zweet een gemiddelt persoon uitzweet tijdens zijn nachtrust. Maar 5 keer per jaar is gewoon ranzig. Je kleren was je toch ook gewoon?
quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:46 schreef milagro het volgende:
hahaha, dat doe ik ook, erin kruipen en dan soms duurt het eruit kruipen te lang wegens de uitgang niet kunnen vinden (ja hoor eens, ik ben een vrouw en kan niet kaartlezen) en dan onstaat er lichte paniek
Ja echt onbegrijpelijk, je kleren verschoon je toch ook om de paar dagen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij minstens 100-200 ml vochtverlies per nachtLekker, na drie maanden zweten
Gescheten dan?quote:
ja, maar een harde drol, die pak je zo op, dus is er geen verschoning nodig in principequote:
Ja maar in je bed mag je stinken. Dáárom gaan mensen 's ochtends ook douchen: om weer fris in hun kleren te kunnen duiken.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:51 schreef ivosnivo het volgende:
Ja echt onbegrijpelijk, je kleren verschoon je toch ook om de paar dagen.
Er zijn ook mensen die voor het slapen gaan douchen en niet 's morgens, de rede daarvan snap ik niet.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja maar in je bed mag je stinken. Dáárom gaan mensen 's ochtends ook douchen: om weer fris in hun kleren te kunnen duiken.
4x per jaar is wat weinig maar ik moet zeggen dat het verschonen van mijn bed ook niet tot mijn prioriteiten behoort.Ik vergeet het vaak gewoon, en dan opeens...
(zo lang al??)
Ik doe dat 's winters, omdat ik kouwelijk ben en 's ochtends zo uit mijn warme bed in mijn warme kleertjes wil stappen!quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die voor het slapen gaan douchen en niet 's morgens, de rede daarvan snap ik niet.
vind ik op zich logischer dan andersom.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die voor het slapen gaan douchen en niet 's morgens, de rede daarvan snap ik niet.
Lijkt mij niet, ga jij maar is voor het slapen op een weegschaal staan, en als je wakker wordt weer. Het verschil qua gewicht heb je uitgezweten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:24 schreef milagro het volgende:
[..]
vind ik op zich logischer dan andersom.
schoon je bed in is fijn en tenzij je 's nachts erg transpireert kom je er ook schoon weer uit
beter is voor en na , alleen in de winter in mijn badkamer wel een straf , zo koud![]()
geen verschil bij mij, hoor.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:27 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, ga jij maar is voor het slapen op een weegschaal staan, en als je wakker wordt weer. Het verschil qua gewicht heb je uitgezweten.
Hé dat doen vrouwen niet ja?quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:34 schreef milagro het volgende:
geen verschil bij mij, hoor.
wel weer na het schijten
jij bent volgens mij met je verkeerde been uit bed gestaptquote:Op zaterdag 22 april 2006 12:37 schreef ivosnivo het volgende:
Ja en vies en voldaan je stinknest uitkruipen
Ik, inderdaad. Omdat ik overdag iig een heel stuk meer zweet dan 's nachts. Daarnaast vind ik het heerlijk om aan het eind van de dag even alle spanningen etc. van me af te spoelen. Heerlijk ontspannen en duf mijn bedje in, volgende ochtend gewoon zonder schuldgevoel wat langer blijven liggen en niet hoeven te haasten omdat ik ook nog mijn haar moet fohnen enzo...quote:[b]Op zaterdag 22 april 2006 12:10 Er zijn ook mensen die voor het slapen gaan douchen en niet 's morgens, de rede daarvan snap ik niet.
Je verliest elke nacht gemiddeld een liter vocht.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:34 schreef MUUS het volgende:
[..]
Meer iets van een halve liter, dacht ik. Zweet, kwijl..
En waar haal jij vandaan dat het een liter is?quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:10 schreef Nolius het volgende:
[..]
Je verliest elke nacht gemiddeld een liter vocht.
En dat wordt echt niet in een emmertje opgevangen
Lijkt mij een absurde hoeveelheid. Er wordt aangeraden minimaal 1,5 liter vocht per dag binnen te krijgen om niet uit te drogen. Als je daarvan 's nachts al 1 liter kwijt raakt, dan zou je overdag maar 0,5 liter uitplassen en uitzweten? Meer kan namelijk niet, dan zou je ontzettend uitdrogen, en uit voedsel haal je nu ook weer niet zoveel vocht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:10 schreef Nolius het volgende:
Je verliest elke nacht gemiddeld een liter vocht.
En dat wordt echt niet in een emmertje opgevangen
Overdag is het nog erger:quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:33 schreef innovative het volgende:
[..]
Lijkt mij een absurde hoeveelheid. Er wordt aangeraden minimaal 1,5 liter vocht per dag binnen te krijgen om niet uit te drogen. Als je daarvan 's nachts al 1 liter kwijt raakt, dan zou je overdag maar 0,5 liter uitplassen en uitzweten? Meer kan namelijk niet, dan zou je ontzettend uitdrogen, en uit voedsel haal je nu ook weer niet zoveel vocht.
http://www.weissensee.nl/html/voeding.htmlquote:Per dag heeft een mens, ook zonder sportinspanning, al een vochtverlies van 2 – 3 liter.
Die twee tot drie liter blijkt te kloppen (nooit geweten dat je zoveel via voedsel nog binnen krijgt!), maareh, daar wordt urine en ontlasting ook bij geteld... En aangezien ik al een jaar of 18, 19 zindelijk ben, dat gaat niet mijn bed in, maar keurig in de wcpot...quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:57 schreef Nolius het volgende:
[..]
Overdag is het nog erger:
[..]
http://www.weissensee.nl/html/voeding.html
Je hebt helemaal gelijk, je bent toch niet smerig! Voortaan ipv 4x per jaar, eens in de 4 jaar!quote:Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef Rudi-Carrell het volgende:
...Nu weet ik dat sommige mensen echt wékelijks hun beddengoed verschonen, maar daar moet ik altijd een beetje stiekem om lachen. Ik bedoel... ben je smerig ofzo!?
Ik zweet niet echt en ik plas niet meer in bed... Ik verschoon mijn beddengoed ongeveer 4 of 5 maal per jaar en dat is voldoende voor mij.
Maar vertel eens... ben ik vreemd, of ben ik eigenlijk gewoon - zoals wel vaker - erg goed bezig?
quote:Op woensdag 19 april 2006 21:32 schreef Duiveltja het volgende:
Hier wordt het om de week verschoond. 4 x per jaar is gewoon ranzig.
Minder dan een liter in een nacht, dus. Op een hele dag is het slechts een halve liter aan transpiratie. Aangezien je ongeveer 1/3 van een dag slaapt, zal het niet meer dan 200 ml. in een nacht zijn aan zweet (en nog 200 ml. door je ademhaling).quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:44 schreef ivosnivo het volgende:
Precies ik wist dat het meer dan 1 liter was, daarom lijkt het me vies om zo je bed uit te rollen en je kleren aan te trekken. Ik vind dit topic trouwens wel een hoog BHFH gehalte hebben, ben je zijn kloon ofzo?
Lekker straalkacheltje ophangen, is heerlijk.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:24 schreef milagro het volgende:
[..]
vind ik op zich logischer dan andersom.
schoon je bed in is fijn en tenzij je 's nachts erg transpireert kom je er ook schoon weer uit
beter is voor en na , alleen in de winter in mijn badkamer wel een straf , zo koud![]()
of gewoon een bikkel zijn, alleen dat valt niet mee soms en blijf ik dus extra lang onder de douche staan, uit angst voor de kou in spéquote:Op zaterdag 22 april 2006 15:14 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Lekker straalkacheltje ophangen, is heerlijk.
Ja doen, kun je d'r meteen een kookpotje opzetten en er omheen dansen om warm te blijven.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:28 schreef milagro het volgende:
[..]
of gewoon een bikkel zijn, alleen dat valt niet mee soms en blijf ik dus extra lang onder de douche staan, uit angst voor de kou in spé
straalkacheltje is een goed idee, alleen ik heb weer geen stopkontakt in de buurt
ik steek gewoon een paar kranten in de fik![]()
Praktischer bijvoorbeeld... als je niet de enige bent in huis... anderzijds vind ik het ook prettiger om "schoon" m'n nest in te stapen ipv van "vies van de dag"....quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat jij wil. Maar ik verschoon m'n bed echt niet elke week maar wel eke dag een schone handdoek.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:25 schreef iamredleader het volgende:
Ik zou het heel erg ranzig vinden, elke 2 of 3 maanden m'n beddegoed verwisselen. Hier bij mij thuis ongeveer 1 keer per week, net als de handdoeken.
p.s. op welke temperatuur wassen jullie het eigenlijjk? ik op 60 graden. maar hoor ook wel eens van mensen dat ze op 90 graden wassen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 23:52 schreef mjb44 het volgende:
In de zomer (warm weer, veel zweten) 1x per 14 dagen
In de winter 1xper 4-6 weken
45 is te laag. 60 is voldoende geloof ik; daarvan gaat het gemiddelde in je beddegoed levende organisme dood.quote:Op zondag 23 april 2006 10:46 schreef lady-wrb het volgende:
ik was op 45 graden. volgens mijn wasmiddel moet dat kunnen en ik wil ook graag wat langer van de mooie kleuren genieten
Dan vraag je je toch af waarom ze in de wasvoorschriften voor beddegoed meestal 40 graden hanteren.quote:Op zondag 23 april 2006 10:50 schreef Aarde het volgende:
[..]
45 is te laag. 60 is voldoende geloof ik; daarvan gaat het gemiddelde in je beddegoed levende organisme dood.
ja en als je net gedouched hebt, ben je schoon, dus waarom elke dag een schone handdoek?quote:Op zaterdag 22 april 2006 22:51 schreef Furby het volgende:
[..]
Wat jij wil. Maar ik verschoon m'n bed echt niet elke week maar wel eke dag een schone handdoek.
Als ik 's avonds horizontaal ga ga je toch maar liggen meuren. Wat maakt het uit of het schoon is of wat ouder? je douched toch 's ochtends hoop ik.
omdat sommige materialen krimpen bij hogere temperaturen, that's whyquote:Op zondag 23 april 2006 10:52 schreef Light het volgende:
[..]
Dan vraag je je toch af waarom ze in de wasvoorschriften voor beddegoed meestal 40 graden hanteren.
Eens.quote:
ja dat bedoel ik. er is zelfs een wasmiddel dat adverteert dat je koud kan wassenquote:Op zondag 23 april 2006 10:52 schreef Light het volgende:
[..]
Dan vraag je je toch af waarom ze in de wasvoorschriften voor beddegoed meestal 40 graden hanteren.
Die reclame heb ik ook gezien. Je kunt op 30 graden alles wassen? Voor mijn gevoel moet bijvoorbeeld ondergoed gewoon minstens op 60 graden.quote:Op zondag 23 april 2006 11:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja dat bedoel ik. er is zelfs een wasmiddel dat adverteert dat je koud kan wassen
Dat is mijn gedachte ook. Dus ook al krijg je vlekken e.d. er met dat nieuwe wasmiddel mischien wel uit. De bacterien, schimmels en dat soort gespuis moet volgend mij gewoon met minstens 60 graden worden bestreden.quote:Op zondag 23 april 2006 12:08 schreef cinnamongirl het volgende:
Als ik mijn handdoeken bijv. op 40 graden was gaan ze na enkele weken stinken.
Schimmels en bacterieen worden bij deze temperatuur immers niet gedood en kunnen door blijven groeien.
quote:Op zondag 23 april 2006 12:22 schreef Isabeau het volgende:
Interessante vraag: op hoeveel graden gaat de huisstofmijt dood?
Bron: wikipedia.quote:Temperatures of over 60 degrees Celsius (140 degrees Fahrenheit) for a period of one hour are fatal to dust mites. The mites are particularly common in mattresses, carpets and bedding.
Grotere wasmachine kopen.quote:Op zondag 23 april 2006 12:29 schreef mjb44 het volgende:
Ik krijg mijn matras echt niet in de wasmachine![]()
quote:
Zou je een matrassenstomerij hebben?quote:Op zondag 23 april 2006 12:29 schreef mjb44 het volgende:
een nieuw matras aanschaffen en meteen een mijtdichte beschermhoes eromheen.quote:Op zondag 23 april 2006 12:29 schreef mjb44 het volgende:
Zo doe je dat ook met je vloerbedekking (die laat je ook niet een uurtje overstromen met water van 60 graden).quote:Op zondag 23 april 2006 12:33 schreef milagro het volgende:
ik heb begrepen, al zie ik zelf de logica er niet van in, dat je matras stofzuigen ook helpt, blijkbaar kan je de mijt eruit zuigen
Ik ben overdag niet veel op m'n slaapkamer, dus ik zie toch niet of het bed wel of niet is opgemaakt.quote:Op zondag 23 april 2006 12:35 schreef Isabeau het volgende:
En het schijnt ook 'gezonder' te zijn om je bed niet op te maken! Dan geef je mijten e.d. meer kans.
Maar ja, ik vind een opgemaakt bed veel mooier staan
ik ook, hoor.quote:Op zondag 23 april 2006 12:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo doe je dat ook met je vloerbedekking (die laat je ook niet een uurtje overstromen met water van 60 graden).
En het schijnt ook 'gezonder' te zijn om je bed niet op te maken! Dan geef je mijten e.d. meer kans.
Maar ja, ik vind een opgemaakt bed veel mooier staan
Hij lijkt op mij!quote:Op zondag 23 april 2006 12:39 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ook, hoor.
ik laat het een halfuurtje open liggen, en dan gaat het toch echt toe, dat dekbed.
en aan de gedachte dat ik iedere avond mijn hoofdje neerleg op een met mijten vergeven kussen ben ik al aan gewend. best een gezeliig beestje, toch![]()
ja, houd het vast dat beeld, voor als je gaat slapen vannachtquote:
We have a winner!!quote:
Iemand met huisstofmijt-allergie en die nadenkt heeft geen vloerbedekking in huis!quote:Op zondag 23 april 2006 12:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo doe je dat ook met je vloerbedekking (die laat je ook niet een uurtje overstromen met water van 60 graden).
tja, ik loop niet met een handdoek in mijn bilnaad te raggen, jij welquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:50 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ja, lekker je gezicht afdrogen met een handboek die gisteren nog door je reet is gegaan.
Het mag dan wel een schone reet zijn, maar het blijft toch een reet...
Jij gaat toch ook niet met je gezicht slurpend door de plee als 'ie net gepoetst is...quote:
Wel efficient, om je hele bed te wassen. Mij is dat nog niet gelukt, ik was alleen mijn beddegoedquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:42 schreef LoggedIn het volgende:
handdoek gaat samen met mn bed in de wasmachine
quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:49 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Wel efficient, om je hele bed te wassen. Mij is dat nog niet gelukt, ik was alleen mijn beddegoed![]()
Een voor mijn haarquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:56 schreef Aventura het volgende:
Ik doe twee douchebeurten met een handdoek. Ik neem altijd een aparte voor mijn haar, en die gebruik ik soms wel een week.
Je laat alsnog talg en huidschilfers achter in die handdoek.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:21 schreef milagro het volgende:
een badhanddoek gebruikt om je te drogen ná het douchen, is niet vuil, maar alleen maar nat, nat van schoon water afkomstig van een schoon lijf.
als je de handdoek netjes uithangt, gaat hij niet ruiken en kun je hem echt wel meer dan 1 maal gebruiken, hoor
gooi je hem echter na gebruik in een hoek , ja dán gaat-ie ruiken en moet je hem meteen weer wassen
Nou heb je even?quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:59 schreef Sanne het volgende:
Sinds dit topic loopt heb ik voor de tweede keer mijn bed verschoond.![]()
Wat is er lekkerder dan in een schoon bed slapen?
dus jij verschoont iedere dag je beddegoed?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:09 schreef Dementor het volgende:
[..]
Je laat alsnog talg en huidschilfers achter in die handdoek.
Hmm ik douche twee keer per dag, de handdoek gaat om de vier dagen de was in, soms een week.quote:Op maandag 24 april 2006 20:38 schreef Grotezwans het volgende:
OMG!, 4x per jaar?
Ik verschoon het elke week!
En een schone handdoek per douche beurt.
Of je gooit 'm gewoon meteen in de wasquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:21 schreef milagro het volgende:
een badhanddoek gebruikt om je te drogen ná het douchen, is niet vuil, maar alleen maar nat, nat van schoon water afkomstig van een schoon lijf.
als je de handdoek netjes uithangt, gaat hij niet ruiken en kun je hem echt wel meer dan 1 maal gebruiken, hoor
gooi je hem echter na gebruik in een hoek , ja dán gaat-ie ruiken en moet je hem meteen weer wassen
ja goed idee, 2 keer douchen per dag, maal 3 personen ...iedere week 42 grote handdoeken wassenquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:00 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Of je gooit 'm gewoon meteen in de was![]()
quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:04 schreef milagro het volgende:
[..]
ja goed idee, 2 keer douchen per dag, maal 3 personen ...iedere week 42 grote handdoeken wassen
Juist, en naast de moeite die dat kost is het ook enorm verspillend.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:04 schreef milagro het volgende:
[..]
ja goed idee, 2 keer douchen per dag, maal 3 personen ...iedere week 42 grote handdoeken wassen
ik gebruik een kleine handdoek voor mijn gezicht en een grote voor het schone lijf, en die gaat echt niet na 1 keer de was in, ook niet als ik alleen zou wonen, 't is gewoon overdreven clean imo.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:09 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Juist, en naast de moeite die dat kost is het ook enorm verspillend.
In hotels gebruik ik vaak zelfs handdoeken twee keer. Soms staat er zelfs een kaartje op de kamer waarin ze hun gasten vriendelijk verzoeken om dezelfde handdoeken meerdere malen te gebruiken voor het milieu.
En je bent lid van de sgpquote:Op woensdag 19 april 2006 21:32 schreef Rudi-Carrell het volgende:
[..]
Áls je sex hebt wel ja.
ja ik ook, maar daar lig je ook te zweten en te sexen en te kwijlen als je weer eens met je mond open slaaptquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik gebruik een handdoek meestal 2, soms 3 keer. Ik ben er niet smeriger of minder van gewordenRaar hoor als je zo vies van jezelf bent
(nou ja, neemt niet weg dat ik nog steeds mijn beddengoed 1x per week verschoon, dat dan weer wel
)
Ik heb het ook wel gezien dat er bordjes hangen met het verzoek om handdoeken die gewassen moeten worden op de grond te leggen, en handdoeken die nog hergebruikt kunnen worden gewoon te laten hangen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:09 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Juist, en naast de moeite die dat kost is het ook enorm verspillend.
In hotels gebruik ik vaak zelfs handdoeken twee keer. Soms staat er zelfs een kaartje op de kamer waarin ze hun gasten vriendelijk verzoeken om dezelfde handdoeken meerdere malen te gebruiken voor het milieu.
Er zijn wel meer mensen die dat doen, maargoed je kan ook overdrijven ja.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:12 schreef Thisbe het volgende:
Ben ik de enige die zich verbaast over twee keer per dag douchen?![]()
nee dat vind ik ook te... is volgens mij niet eens echt goed voor je huid ook...quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:12 schreef Thisbe het volgende:
Douchen is gewoon lekker man, viezerik.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:21 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
nee dat vind ik ook te... is volgens mij niet eens echt goed voor je huid ook...
slaat er ook iemand wel eens een dagje over?... kijk als je nou heel veel fysieke arbeid levert en zweet kan ik me voorstellen dat je dagelijks doucht, maar als je een dag je niets bijzonders hebt gedaan, ben je dan al vies van jezelf?
En in een bed slapen dat je maar 4 keer per jaar verschoont is ook lekker zeker. Viezerikquote:Op dinsdag 25 april 2006 23:25 schreef Rudi-Carrell het volgende:
[..]
Douchen is gewoon lekker man, viezerik.
vind ik nog gadverdammequote:Op woensdag 26 april 2006 00:25 schreef Typmuts het volgende:
Gadverdamme!! 4 keer per jaar!? Dat is echt heel erg bah...
Ik verschoon het ongeveer eens per maand!
's ochtends is het gewoon onder de douche doorlopen, hoor, 2 minuutjes hooguit .quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:12 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind 2x per dag ook wel lekker, maar ik merk wel dat mijn huid er erg droog van wordt. Beperk het nu tot 1x per dag.quote:Op woensdag 26 april 2006 07:27 schreef milagro het volgende:
het is niet nodig, 2x per dag ms, maar gewoon lekker en makkelijk.
dan douche je ms te heet, en met zeep, en boen je ms te hard met drogen.quote:Op woensdag 26 april 2006 08:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik vind 2x per dag ook wel lekker, maar ik merk wel dat mijn huid er erg droog van wordt. Beperk het nu tot 1x per dag.
Trouwens niks lekkerder dan fris gedouched in een schoon bed duiken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |