Als je uit de douch komt zweet je vaak al direct nog van de warmte. Verder heb ik een boxer aan in bed en niet als ik me afdroog. Plus ruik maar aan je handdoek de volgende dag, toch een stuk minder fris.quote:Op donderdag 20 april 2006 02:04 schreef Slarioux het volgende:
Typisch dat de vraag "waar wordt je handdoek dan vies van" niet beantwoord wordt.
Nou, lach dan maar om mij want ik doe het wekelijks. Dan lach ik een beetje om jou, kquote:Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef Rudi-Carrell het volgende:
Nu weet ik dat sommige mensen echt wékelijks hun beddengoed verschonen, maar daar moet ik altijd een beetje stiekem om lachen. Ik bedoel... ben je smerig ofzo!?
Het kost me net iets minder dan 10 minutenquote:Op woensdag 19 april 2006 23:27 schreef Herkauwer het volgende:
Wekelijks!Dat mensen daar tijd voor hebben!
quote:Op woensdag 19 april 2006 21:49 schreef erodome het volgende:
Strijk je dat joh??????????
Een molton zit over je matras, een matrasbeschermer ónder je matras (direct op de lattenbodem dus). En ja, ik gebruik beiden. De molton gaat ook netjes elke week in de was. Ook draai ik elke week mijn matras even om. Doen meer mensen dat?quote:Op donderdag 20 april 2006 01:27 schreef Libris het volgende:
Gebruiken jullie trouwens nog moltons (of matrasbeschermers)?
Trouwens ook geen dekens, alleen een dekbedhoes..
ach je komt toch wel te weten hoevaak iedereen zijn dekbed verschoontquote:Op donderdag 20 april 2006 14:47 schreef Jajong het volgende:
En allemaal lekker happen op de kloon!
Eik hetzelfde met de plantjes watergeven bedenk ik me.quote:
Die hebben zeker een wasserette aan huisquote:Op woensdag 19 april 2006 21:23 schreef computergirl het volgende:
volgen mij zijn er legio mensen die dagelijks hun beddengoed verschonen.
Heb gewoon een vaste dag voor het verschonen van mijn bed: iedere zondagquote:Op donderdag 20 april 2006 19:09 schreef vosss het volgende:
Dat er mensen zijn die precies bijhouden hoelang ze met hun beddegoed en handdoeken doen vind ik zo mogelijk nog enger dan het 4 maanden laten liggen
Ergo: eens in de zoveel tijd.
kussenslopen doe ik vaker aangezien daar smeer van je gel en zo in gaat zittenquote:Op donderdag 20 april 2006 19:21 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Elke week hoeslakens, kussenslopen en dekbedovertrekken? Dat haal ik niet, vrees ik zo.
10 minuten werk... wat haal je niet?quote:Op donderdag 20 april 2006 19:21 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Elke week hoeslakens, kussenslopen en dekbedovertrekken? Dat haal ik niet, vrees ik zo.
Ach, je bed moet natuurlijk wel naar sex ruiken, je bent student of je bent het nietquote:Op donderdag 20 april 2006 08:04 schreef saaw het volgende:
elke 2 weken ongeveer
zo weinig lijkt me echt niet lekker trouwens. gaat het niet stinken?
Wat saaiquote:Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef Xennia het volgende:
[..]
Heb gewoon een vaste dag voor het verschonen van mijn bed: iedere zondag
erg veel sfeermaken met foto's... die beestjes doen weinig kwaad gemiddeld genomen. wasmiddelen zijn ook niet echt gezond - en daar blijft altijd wat van achter ook.quote:Op donderdag 20 april 2006 02:45 schreef mwuhaha het volgende:
1x per week
Als je te weinig je lakens wast, krijg je veel huisstofmijt in je bed. Deze beestje behoren tot de klasse spinachtigen, en zijn amper met het blote oog te zien. De ontlasting en huid van deze spinnetjes kunnen gezondheidsklachten veroorzaken.
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
"4x per jaar"![]()
Hoe lucht jij een matrijs?quote:Op donderdag 20 april 2006 20:30 schreef Martijn_77 het volgende:
4 keer per jaar is veel te weinig daarnaast moet je ook regelmatig je matrijs en dekbed laten luchten
hier om de week ook. En inderdaad je matras regelmatig omdraaien. Dan krijg je niet van die door lig plekken in je matras.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:36 schreef Conflict het volgende:
Het is trouwens ook belangrijk om je matras regelmatig te luchten en als het kan te draaien.
Doe mij ook zo'n wasmachine en droger! 10 minuten, ik moet daar veel langer op wachten... Maar goed, ik heb sowieso per weekend 3 wasmachines vol exclusief mijn beddengoed en dat is meestal al te veel. Maar maakt verders niet uit hoor, dan zou ik het nog niet iedere week doenquote:Op donderdag 20 april 2006 02:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het kost me net iets minder dan 10 minutenEn ja, ik hoor bij de gelukkige mensen die wekelijks wel even 10 minuten tijd heeft. Wat een luxe hè.
Het ging ook over het verschonen zelf en niet over de was. Aangezien ik regelmatig was, heb ik er verder geen last van dat er steeds lakens bij de was zitten. Ik moet die was toch doen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:04 schreef Herkauwer het volgende:
Doe mij ook zo'n wasmachine en droger! 10 minuten, ik moet daar veel langer op wachten... Maar goed, ik heb sowieso per weekend 3 wasmachines vol exclusief mijn beddengoed en dat is meestal al te veel. Maar maakt verders niet uit hoor, dan zou ik het nog niet iedere week doen
quote:Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef Rudi-Carrell het volgende:
Maar vertel eens... ben ik vreemd, of ben ik eigenlijk gewoon - zoals wel vaker - erg goed bezig de vervelende kutkloon aan het uithangen?
Ja volgens mij had ik iets gezegd over landverraderquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:54 schreef lady-wrb het volgende:
he, mis ik nu niet een heel stuk conversatie?
Of je handdoek nou vies wordt of niet: Na een paar keer komt er zo'n vieze muffe natte-handdoeken-lucht aan.quote:Op donderdag 20 april 2006 02:04 schreef Slarioux het volgende:
Typisch dat de vraag "waar wordt je handdoek dan vies van" niet beantwoord wordt.
haha... nou kwam bij mij thuis niets van in... daar hadden mijn ouders het voor het zeggen, en had ik maar te zorgen dat m'n kamer opgeruimd was en dat ik mijn beddelakens verschoonde... puber of niet...quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:00 schreef lady-wrb het volgende:
4 keer per jaar ?
getverdemme
van mij mag de ts rustig een jaar in een niet verschoond bed liggen, maar laat mij mijn bed maar lekker elke week verschonen. (wat is daar nou te lachen aan? )
als ik trouwens tijd en beddengoed genoeg zou hebben, zou ik het elke dag wel willen verschonen.
heeeeeerlijk, zo'n fris en schoon bed
en handdoeken gaan hier de was in nadat ze gebruikt zijn.
ik heb hier ook zo'n puber in huis die het nut van bed verschonen niet inziet.
maar goed, het is haar bed, moet ze lekker zelf weten.
ik vraag me bij zoiets altijd serieus af of je beddengoed dan niet voor je uitrent naar de wasmandquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:03 schreef kevin85 het volgende:
6 x per jaar is meer dan voldoende
Je bent inderdaad goed bezig Rudy!
Dat is toch juist handig, wasgoed dat zelf naar de wasmachine rent en zelf dat ding ook aanzetquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:26 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vraag me bij zoiets altijd serieus af of je beddengoed dan niet voor je uitrent naar de wasmand
ja echt ongelooflijk dat zulke mensen bestaanquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Duidelijk vrijgezellen die amper tot nooit hun bed verschonen. En zo blijf je dat ook, je kan toch nooit onverwacht iemand laten slapen in je bed. Bah.
Maar goed, nou ben ik wel ooit een keer ergens blijven slapen bij iemand die blijkbaar ook nog nooit van de wasmachine had gehoord. Ik heb met kleren aan in bed gelegen, het was te vies om je uit te kledenHeb direct een lagere dunk van betreffend persoon gekregen.
Wat heb jij voor een turbotechniek dan? Ik ben echt wel wat langer bezig, sta al een kwartier te hannessen met mijn dekbed (240x220, te groot dus om op te tillen...).quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:57 schreef popolon het volgende:
Bed verschonen kost 2 minuten, wat een werk he?
Met twee personen gaat zoiets gewoon heel snel, ik zie het probleem niet zo.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:24 schreef innovative het volgende:
[..]
Wat heb jij voor een turbotechniek dan? Ik ben echt wel wat langer bezig, sta al een kwartier te hannessen met mijn dekbed (240x220, te groot dus om op te tillen...).
quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:27 schreef lady-wrb het volgende:
heel gewoon: je propt de punten van bovenaan op zijn plaats, vervolgens prop je de punten van onderaan op zijn plaats. je pakt de onderkant beet en wappert een keer op wat stevig met het geheel en klaar.
En dat meld je om 10:32. Ben je er twee uur mee bezig geweest?quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:32 schreef milagro het volgende:
ik heb vanmorgen om 08.32 mijn bed verschoond, dat jullie het even weten.
ja, want er is niets tussen bed verschonen en fokken natuurlijkquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:37 schreef Light het volgende:
[..]
En dat meld je om 10:32. Ben je er twee uur mee bezig geweest?
Tja, ik slaap alleen in mijn bedje, dus waar ik de tweede persoon vandaan moet halenquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:26 schreef popolon het volgende:
Met twee personen gaat zoiets gewoon heel snel, ik zie het probleem niet zo.
Heb zelf ook een megabed maar dat maakt niet uit,
Tja, drie jaar dit dekbed, 26 keer per jaar verschoond, is dus een keertje of 78... En nog lukt het nietquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
![]()
Je moet er gewoon handigheid in krijgen, en dat krijg je door het vaak te doen. Dus dat bed mag best wat vaker dan 4 x per jaar verschoond worden.
Dat is echt te smerig gewoon, ik weet niet precies hoeveel liter zweet een gemiddelt persoon uitzweet tijdens zijn nachtrust. Maar 5 keer per jaar is gewoon ranzig. Je kleren was je toch ook gewoon?quote:Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef Rudi-Carrell het volgende:
Is dat nu serieus weinig?
Ik heb een fijn tweepersoonsbed en best mooi en duur beddengoed. Geen goedkope muik, maar degelijk materiaal. Zwartglanzend, erg dandy.
Nu weet ik dat sommige mensen echt wékelijks hun beddengoed verschonen, maar daar moet ik altijd een beetje stiekem om lachen. Ik bedoel... ben je smerig ofzo!?
Ik zweet niet echt en ik plas niet meer in bed... Ik verschoon mijn beddengoed ongeveer 4 of 5 maal per jaar en dat is voldoende voor mij.
Maar vertel eens... ben ik vreemd, of ben ik eigenlijk gewoon - zoals wel vaker - erg goed bezig?
Neuh.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:40 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, want er is niets tussen bed verschonen en fokken natuurlijk
wil je een compleet minuut tot minuut overzicht van mijn bezigheden sinds het opstaan anders
Volgens mij minstens 100-200 ml vochtverlies per nachtquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:46 schreef ivosnivo het volgende:
Dat is echt te smerig gewoon, ik weet niet precies hoeveel liter zweet een gemiddelt persoon uitzweet tijdens zijn nachtrust. Maar 5 keer per jaar is gewoon ranzig. Je kleren was je toch ook gewoon?
quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:46 schreef milagro het volgende:
hahaha, dat doe ik ook, erin kruipen en dan soms duurt het eruit kruipen te lang wegens de uitgang niet kunnen vinden (ja hoor eens, ik ben een vrouw en kan niet kaartlezen) en dan onstaat er lichte paniek
Ja echt onbegrijpelijk, je kleren verschoon je toch ook om de paar dagen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij minstens 100-200 ml vochtverlies per nachtLekker, na drie maanden zweten
Gescheten dan?quote:
ja, maar een harde drol, die pak je zo op, dus is er geen verschoning nodig in principequote:
Ja maar in je bed mag je stinken. Dáárom gaan mensen 's ochtends ook douchen: om weer fris in hun kleren te kunnen duiken.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:51 schreef ivosnivo het volgende:
Ja echt onbegrijpelijk, je kleren verschoon je toch ook om de paar dagen.
Er zijn ook mensen die voor het slapen gaan douchen en niet 's morgens, de rede daarvan snap ik niet.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja maar in je bed mag je stinken. Dáárom gaan mensen 's ochtends ook douchen: om weer fris in hun kleren te kunnen duiken.
4x per jaar is wat weinig maar ik moet zeggen dat het verschonen van mijn bed ook niet tot mijn prioriteiten behoort.Ik vergeet het vaak gewoon, en dan opeens...
(zo lang al??)
Ik doe dat 's winters, omdat ik kouwelijk ben en 's ochtends zo uit mijn warme bed in mijn warme kleertjes wil stappen!quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die voor het slapen gaan douchen en niet 's morgens, de rede daarvan snap ik niet.
vind ik op zich logischer dan andersom.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die voor het slapen gaan douchen en niet 's morgens, de rede daarvan snap ik niet.
Lijkt mij niet, ga jij maar is voor het slapen op een weegschaal staan, en als je wakker wordt weer. Het verschil qua gewicht heb je uitgezweten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:24 schreef milagro het volgende:
[..]
vind ik op zich logischer dan andersom.
schoon je bed in is fijn en tenzij je 's nachts erg transpireert kom je er ook schoon weer uit
beter is voor en na , alleen in de winter in mijn badkamer wel een straf , zo koud![]()
geen verschil bij mij, hoor.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:27 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, ga jij maar is voor het slapen op een weegschaal staan, en als je wakker wordt weer. Het verschil qua gewicht heb je uitgezweten.
Hé dat doen vrouwen niet ja?quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:34 schreef milagro het volgende:
geen verschil bij mij, hoor.
wel weer na het schijten
jij bent volgens mij met je verkeerde been uit bed gestaptquote:Op zaterdag 22 april 2006 12:37 schreef ivosnivo het volgende:
Ja en vies en voldaan je stinknest uitkruipen
Ik, inderdaad. Omdat ik overdag iig een heel stuk meer zweet dan 's nachts. Daarnaast vind ik het heerlijk om aan het eind van de dag even alle spanningen etc. van me af te spoelen. Heerlijk ontspannen en duf mijn bedje in, volgende ochtend gewoon zonder schuldgevoel wat langer blijven liggen en niet hoeven te haasten omdat ik ook nog mijn haar moet fohnen enzo...quote:[b]Op zaterdag 22 april 2006 12:10 Er zijn ook mensen die voor het slapen gaan douchen en niet 's morgens, de rede daarvan snap ik niet.
Je verliest elke nacht gemiddeld een liter vocht.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:34 schreef MUUS het volgende:
[..]
Meer iets van een halve liter, dacht ik. Zweet, kwijl..
En waar haal jij vandaan dat het een liter is?quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:10 schreef Nolius het volgende:
[..]
Je verliest elke nacht gemiddeld een liter vocht.
En dat wordt echt niet in een emmertje opgevangen
Lijkt mij een absurde hoeveelheid. Er wordt aangeraden minimaal 1,5 liter vocht per dag binnen te krijgen om niet uit te drogen. Als je daarvan 's nachts al 1 liter kwijt raakt, dan zou je overdag maar 0,5 liter uitplassen en uitzweten? Meer kan namelijk niet, dan zou je ontzettend uitdrogen, en uit voedsel haal je nu ook weer niet zoveel vocht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:10 schreef Nolius het volgende:
Je verliest elke nacht gemiddeld een liter vocht.
En dat wordt echt niet in een emmertje opgevangen
Overdag is het nog erger:quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:33 schreef innovative het volgende:
[..]
Lijkt mij een absurde hoeveelheid. Er wordt aangeraden minimaal 1,5 liter vocht per dag binnen te krijgen om niet uit te drogen. Als je daarvan 's nachts al 1 liter kwijt raakt, dan zou je overdag maar 0,5 liter uitplassen en uitzweten? Meer kan namelijk niet, dan zou je ontzettend uitdrogen, en uit voedsel haal je nu ook weer niet zoveel vocht.
http://www.weissensee.nl/html/voeding.htmlquote:Per dag heeft een mens, ook zonder sportinspanning, al een vochtverlies van 2 – 3 liter.
Die twee tot drie liter blijkt te kloppen (nooit geweten dat je zoveel via voedsel nog binnen krijgt!), maareh, daar wordt urine en ontlasting ook bij geteld... En aangezien ik al een jaar of 18, 19 zindelijk ben, dat gaat niet mijn bed in, maar keurig in de wcpot...quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:57 schreef Nolius het volgende:
[..]
Overdag is het nog erger:
[..]
http://www.weissensee.nl/html/voeding.html
Je hebt helemaal gelijk, je bent toch niet smerig! Voortaan ipv 4x per jaar, eens in de 4 jaar!quote:Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef Rudi-Carrell het volgende:
...Nu weet ik dat sommige mensen echt wékelijks hun beddengoed verschonen, maar daar moet ik altijd een beetje stiekem om lachen. Ik bedoel... ben je smerig ofzo!?
Ik zweet niet echt en ik plas niet meer in bed... Ik verschoon mijn beddengoed ongeveer 4 of 5 maal per jaar en dat is voldoende voor mij.
Maar vertel eens... ben ik vreemd, of ben ik eigenlijk gewoon - zoals wel vaker - erg goed bezig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |