FOK!forum / Digital Corner / Philips lets make things worse !!!
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 17:02
quote:
Philips vraagt patent aan op 'ad-enforcer'-technologie

Philips heeft patent aangevraagd op een techniek die het tv-kijkers lastiger moet maken om reclameblokken te ontwijken. De techniek maakt gebruik van flags die in digitale uitzendingen worden meegestuurd. Philips stelt voor een speciale flag mee te sturen als een reclameblok wordt uitgezonden. Een tv-toestel kan dit detecteren en zorgen dat er tijdens het reclameblok niet van kanaal kan worden gewisseld. Een videorecorder kan tijdens reclameblokken het vooruitspoelen blokkeren. Het patent is al in december 2003 aangevraagd, maar pas onlangs op internet verschenen. Apparaten die de technologie gebruiken zijn nog niet op de markt verschenen en de consumenten zouden ze waarschijnlijk ook niet erg waarderen. Dat erkent Philips zelfs in zijn patentaanvraag: 'For a program broadcaster to be able to force viewers to watch advertisements may be greatly resented by the viewers.' Ook bestaat het risico dat de consumenten denken dat hun apparatuur defect is en deze ter reparatie zullen terugbrengen naar de winkel. Philips beveelt dan ook aan om de consumenten goed voor te lichten over het systeem, maar erkent tegelijk dat er geen enkele manier is om te garanderen dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.
bron: http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.html

gatverdamme dat is toch niet te geloven stel je voor je kijkt iets en je wil overgaan naar een andere zender omdat daar iets begint dat je graag wil zien, dan bepaalt philips ff dat ik dat niet mag

dit is net zo smerig als DRM of misschien wel erger! mocht er een TV uitkomen met dergelijke werking zal ik hem niet kopen iig
c0nd0rwoensdag 19 april 2006 @ 17:05
Erg triest inderdaad!
Maar als dit al ooit gemaakt gaat worden zal het toch niet aanslaan denk ik.. Dus slaap maar rustig
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 17:08
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:05 schreef c0nd0r het volgende:
Erg triest inderdaad!
Maar als dit al ooit gemaakt gaat worden zal het toch niet aanslaan denk ik.. Dus slaap maar rustig
stiekum hoop ik op het omgekeerde dat die taiwanezen met een product komen die JUIST reclame omzeilen door het zien van die flags
123hopsaflopswoensdag 19 april 2006 @ 17:09
als philips dat inbouwt verkopen ze er geen één meer

bovendien komen er sowieso apparaten die dat kunnen cracken
HuHuwoensdag 19 april 2006 @ 17:11
Whehe... ben je aan het zappen. Kom je per ongeluk op een reclameblok, moet je wachten totdat de reclame voorbij is voordat je verder kan zappen.
HuHuwoensdag 19 april 2006 @ 17:11
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:11 schreef HuHu het volgende:
Whehe... ben je aan het zappen. Kom je per ongeluk op een reclameblok, moet je wachten totdat de reclame voorbij is voordat je verder kan zappen.
Wat een trieste ontwikkeling
Ripariuswoensdag 19 april 2006 @ 17:15
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:08 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

stiekum hoop ik op het omgekeerde dat die taiwanezen met een product komen die JUIST reclame omzeilen door het zien van die flags
Bepaalde DVD/Harddisk recorders van Sony plaatsen automatisch een indexpunt bij het begin/einde van reclameblokken, zodat je bij het terugkijken met één druk op de knop de reclame kan overslaan.
Big_Boss_Manwoensdag 19 april 2006 @ 17:17
Koop je toch gewoon geen Philips TV of VCR? Die apparaten zullen waarschijnlijk niet bijzonder goed verkopen.
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 17:24
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Koop je toch gewoon geen Philips TV of VCR? Die apparaten zullen waarschijnlijk niet bijzonder goed verkopen.
waarschijnelijk

maar het is niet ondenkbaar dat Philips tegen betaling andere fabrikanten gebruik laat maken van deze technologie.
MrX1982woensdag 19 april 2006 @ 17:27
Dan koop ik toch gewoon nooit een Philips. Vooral doorzetten .

Les 1. Hoe richt ik mijn bedrijf ten gronden.
TheSilentEnigmawoensdag 19 april 2006 @ 17:28
Doet me een beetje denken aan de radardetector-detector...
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 19:08
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Doet me een beetje denken aan de radardetector-detector...
er is een groot verschil de radar detector is verboden. ik mag er toch vanuit gaan dat zappen op je eigen TV niet verboden is
Darkomenwoensdag 19 april 2006 @ 19:13
Als ze daartegenover gratis kanalplus of de volledige kabel leveren zullen er wel mensen intresse hebben
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 19:15
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:13 schreef Darkomen het volgende:
Als ze daartegenover gratis kanalplus of de volledige kabel leveren zullen er wel mensen intresse hebben
en je gelooft werkelijk dat dat gaat gebeuren?
zhe-devilllwoensdag 19 april 2006 @ 19:16
1 april is toch al geweest
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 19:17
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:16 schreef zhe-devilll het volgende:
1 april is toch al geweest
briljante observatie

dus dan zal het wel echt zijn he
Jumpwoensdag 19 april 2006 @ 19:18
Even in overleg met KLB mods als die daar beter past of niet
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 19:23
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:18 schreef Jump het volgende:
Even in overleg met KLB mods alsof die daar beter past of niet
als je het maar laat

het is een DIG topic
Jumpwoensdag 19 april 2006 @ 20:03
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:23 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

als je het maar laat

het is een DIG topic
Het mag blijven staan hoor
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 20:04
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:03 schreef Jump het volgende:

[..]

Het mag blijven staan hoor
Windsurfbartwoensdag 19 april 2006 @ 20:19
Volgens mij is het goed dat philips deze patent in bezit heeft. Als het in hande zou zijn van Sony of UPC dan zou ik me meer zorgen maken.
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 20:42
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:19 schreef Windsurfbart het volgende:
Volgens mij is het goed dat philips deze patent in bezit heeft. Als het in hande zou zijn van Sony of UPC dan zou ik me meer zorgen maken.
uh uh Philips kan gewoon iedereen gebruiksrecht geven tegen betaling. zoals Philips deed met de CD speler en AMD en Intel ook gewoon patenten "delen"
#ANONIEMwoensdag 19 april 2006 @ 20:45
Ik denk niet dat zo een technologie ooit zou aanslaan, omdat je dan massale consumentenklachten krijgt, en niemand een apparaat met deze functionaliteit zou willen kopen/bezitten. Tegenhangers en concurrenten zouden hetzelfde apparaat "zonder de debiele functie" aanbieden, marktwerking en dat is dat.
DennisMoorewoensdag 19 april 2006 @ 20:46
'k Vind het eigenlijk helemaal niet zo'n raar idee.

Een bepaald pay-per-view-achtig tv-programma of wedstrijd zou je dan gratis mogen kijken, mits je ook de reclame kijkt. En dat wordt dan (per programma) afgedwongen door zo'n chip.

Heb je nu al, als je soms streaming video op internet een filmpje wil kijken, krijg je eerst iets van de sponsor te zien. Idem met bepaalde gratis telefoondiensten: eerst verplicht een reclameboodschap aanhoren.

Als je als consument maar keuzevrijheid mag houden.
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 20:47
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:45 schreef iamredleader het volgende:
Ik denk niet dat zo een technologie ooit zou aanslaan, omdat je dan massale consumentenklachten krijgt, en niemand een apparaat met deze functionaliteit zou willen kopen/bezitten. Tegenhangers en concurrenten zouden hetzelfde apparaat "zonder de debiele functie" aanbieden, marktwerking en dat is dat.
onderschat de reclame wereld niet. wel denk ik dat het idd mee zal vallen. maar toch vind ik het enge ontwikkelingen...
#ANONIEMwoensdag 19 april 2006 @ 20:49
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:46 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vind het eigenlijk helemaal niet zo'n raar idee.

Een bepaald pay-per-view-achtig tv-programma of wedstrijd zou je dan gratis mogen kijken, mits je ook de reclame kijkt. En dat wordt dan (per programma) afgedwongen door zo'n chip.

Heb je nu al, als je soms streaming video op internet een filmpje wil kijken, krijg je eerst iets van de sponsor te zien. Idem met bepaalde gratis telefoondiensten: eerst verplicht een reclameboodschap aanhoren.

Als je als consument maar keuzevrijheid mag houden.
Ik vind het niks: als ik al ga betalen voor een specifieke show (pay per view) wil ik juist GEEN reclame, en de mogelijkheid om (zoals in Engeland) m'n show te pauzeren, of op te nemen, of dat soort dingen. Daarvoor wil ik best betalen, en voor reclames niet. Reclame? Op de gratis zenders, om ze gratis te houden. Of op de zenders zoals SBS6, en dan heb ik het recht te zappen.
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 20:50
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:49 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Ik vind het niks: als ik al ga betalen voor een specifieke show (pay per view) wil ik juist GEEN reclame, en de mogelijkheid om (zoals in Engeland) m'n show te pauzeren, of op te nemen, of dat soort dingen. Daarvoor wil ik best betalen, en voor reclames niet. Reclame? Op de gratis zenders, om ze gratis te houden. Of op de zenders zoals SBS6, en dan heb ik het recht te zappen.
wel ff je quote lezen, hij opperde dat je dan zoiets gratis kan aanbieden doordat je "gedwongen" reclame kijkt. ipv pay per view dus reclame die niet weg is te zappen
#ANONIEMwoensdag 19 april 2006 @ 20:53
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:50 schreef GewoneMan het volgende:
wel ff je quote lezen, hij opperde dat je dan zoiets gratis kan aanbieden doordat je "gedwongen" reclame kijkt. ipv pay per view dus reclame die niet weg is te zappen
sorry.

Maar ik blijf erbij dat je zou moeten kiezen tussen een gratis zender met de traditionele reclamemethode, OF een pay-per-view systeem ZONDER reclame, waarbij de inkomsten via lidmaatschap en gebruik wordt gegenereerd.
DennisMoorewoensdag 19 april 2006 @ 20:53
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:49 schreef iamredleader het volgende:

Ik vind het niks: als ik al ga betalen voor een specifieke show (pay per view) wil ik juist GEEN reclame, en de mogelijkheid om (zoals in Engeland) m'n show te pauzeren, of op te nemen, of dat soort dingen. Daarvoor wil ik best betalen, en voor reclames niet. Reclame? Op de gratis zenders, om ze gratis te houden. Of op de zenders zoals SBS6, en dan heb ik het recht te zappen.
Maar dat zeg ik dus juist.

Je wil een bepaald programma kijken, en dat programma moet betaald worden.
Je krijgt dan als consument de keuze: óf je betaalt nu 2 euro, óf de chip zorgt ervoor dat jij de reclames moet bekijken.

Toch netjes?
DennisMoorewoensdag 19 april 2006 @ 20:55
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:53 schreef iamredleader het volgende:

inkomsten via lidmaatschap
Tja, da's natuurlijk ook een manier. Maar dan moet je van te voren bijvoorbeeld een abonnement nemen op een nieuwe zender waarvan je nog niet weet of ze wel goede dingen uitzenden.

Kun je je toch beter gewoon niet vastleggen, en per programma betalen (of reclame kijken).

Soort prepay-achtig iets zou ook een optie zijn. Voor x uur tv-kijken aanschaffen.
#ANONIEMwoensdag 19 april 2006 @ 20:58
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Tja, da's natuurlijk ook een manier. Maar dan moet je van te voren bijvoorbeeld een abonnement nemen op een nieuwe zender waarvan je nog niet weet of ze wel goede dingen uitzenden.

Kun je je toch beter gewoon niet vastleggen, en per programma betalen (of reclame kijken).

Soort prepay-achtig iets zou ook een optie zijn. Voor x uur tv-kijken aanschaffen.
Dat prepay is niet gek bedacht. En je hebt helemaal gelijk wat betreft nieuwe zenders, maar bestaande? Waarvan je reeds zou kunnen weten wat het is, qua inhoud? Of zou je helemaal op pay per view willen overstappen, en echt specifiek per programma kiezen wat je kijkt, ongeacht de zender? Want wat gebeurt er dan met de kleinere producties, waarvoor weinig reclame wordt gemaakt? Die krijgen dan nooit een kans.

Zie dit niet als betoog of als kritiek, maar als discussiepunt.
De_Hertogwoensdag 19 april 2006 @ 21:00
Even voor de duidelijkheid: dit is een patent dat al even geleden is aangevraagd, geen aankondiging om dit uit te voeren of zelfs maar een voorstel richting wie dan ook. Het betekent dat Philips geld kan vragen als iemand van plan is dit te doen. Ze zouden het natuurlijk ook zelf kunnen ontwikkelen, maar maar die kans lijkt me klein.
DennisMoorewoensdag 19 april 2006 @ 21:04
Oh, persoonlijk ben ik voor een openbare omroep die bijna helemaal vanuit belastinggeld wordt gefinancierd, en waar geen pulp of domme quizjes op uitgezonden worden. Hierop moet juist zo divers mogelijk worden uitgezonden, voor allerlei interessegroepen. Geen eenheidsworst zonder enige smaak.

Verder beperking van het aantal commerciele zenders/kanalen op zich. Hoe meer zenders je namelijk hebt, hoe minder kijkers je per zender hebt, en dus ook minder reclameinkomsten per zender. En minder inkomsten betekent meer pulp.

M'goed, da's niet voor DIG. .
#ANONIEMwoensdag 19 april 2006 @ 21:08
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:04 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, persoonlijk ben ik voor een openbare omroep die bijna helemaal vanuit belastinggeld wordt gefinancierd, en waar geen pulp of domme quizjes op uitgezonden worden. Hierop moet juist zo divers mogelijk worden uitgezonden, voor allerlei interessegroepen. Geen eenheidsworst zonder enige smaak.

Verder beperking van het aantal commerciele zenders/kanalen op zich. Hoe meer zenders je namelijk hebt, hoe minder kijkers je per zender hebt, en dus ook minder reclameinkomsten per zender. En minder inkomsten betekent meer pulp.

M'goed, da's niet voor DIG. .
beperking van het aantal zenders! Dan zouden baggeraars zoals Talpa heel snel verdwijnen, hoop ik!

Aan de andere kant, ik ben een kapitallist, en geloof in marktwerking. Als een zender als Talpa bestaat en het financieel rondkrijgt, dan is dat hun goed recht binnen de grenzen van de wet. Dat heet marktwerking. Natuurlijk zullen een heleboel mensen er principieel of om andere redenen niet naar kijken, maar er kijken mensen naar.

En ja, dit is eigenlijk enigszinds offtopic gegaan, maar wel een inhoudelijke discussie.

Zijn er meer mensen die voor zo'n prepay of pay-per-view systeem zijn?
Bram_Duikelaarwoensdag 19 april 2006 @ 21:09
Philips: "Laten we dinges-worst maken!!!"
DennisMoorewoensdag 19 april 2006 @ 21:15
En ik geloof dus niet dat marktwerking zaligmakend is. Er zijn namelijk maar héél weinig markten waarin de vraag/aanbod-relatie goed werkt, waarin geen hoge entree-barrieres zijn, etc etc.

Vaak heeft het een verschraling van het aanbod ten gevolg. Men moet met eenzelfde product zoveel mogelijk mensen bereiken (-> eenheidsworst) tegen minimale kosten. Winsten moeten zoveel mogelijk naar aandeelhouders die er rijk van willen worden, en winsten worden zo min mogelijk in vernieuwing en kwaliteit gestoken. Voornaamste criterium is: als Jan-met-de-pet het maar door het strot gedouwd kan krijgen. En die Jan is in de loop der jaren al redelijk afgestompt. Bovendien, met die inteelt in het tv-wereldje... alle gekweekte BN'ers die elkaar in elkaars programma's aflebberen, allemaal van elkaar afhankelijk. Keuze heb je als kijker nauwelijks, je ziet overal dezelfde koppen dezelfde pulp uitbraken.

Zeker in een kleine (Nederlandstalige) markt is er maar een beperkt aantal kijkers, en is het absolute aantal potentiële kijkers binnen een bepaalde doelgroep te laag om het betreffende programma te kunnen financieren, de kritieke massa is te laag. Met Engelstalige programma's is dat al beter. Die zijn beter te verkopen aan buitenlanden, en de eigen binnenlandse markt is ook veel groter, ook voor niche-programma's. In Nederland werkt dat niet. Geen goede markt.
Vassili_Zwoensdag 19 april 2006 @ 21:16
Sony zou het ook net zo hard doen.

Zolang er gewoon dik veel geld mee te verdienen valt
Tafkahswoensdag 19 april 2006 @ 21:57
Een Nederlands exportproduct zeker?
Yildizwoensdag 19 april 2006 @ 22:09
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:09 schreef JoPiDo het volgende:
als philips dat inbouwt verkopen ze er geen één meer

bovendien komen er sowieso apparaten die dat kunnen cracken
Daar heb je dus belangengroeperingen voor, die uiteindelijk overkoepelend worden, zodat andere producenten simpelweg niet kunnen leveren omdat ze dan 'illegaal' zijn.

Sprookje? Was het maar zo.

The Broadcast Flag and "Plug & Play": The FCC's Lockdown of Digital Television

Wederom ben ik niet verbaasd van dit nieuws, alleen een beetje jammer, en zie ik er nog steeds het nut niet van in.
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:57 schreef Tafkahs het volgende:
Een Nederlands exportproduct zeker?
Simpele ver-amerikanisering in een ander jasje, eigenlijk.
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:00 schreef De_Hertog het volgende:
Even voor de duidelijkheid: dit is een patent dat al even geleden is aangevraagd, geen aankondiging om dit uit te voeren of zelfs maar een voorstel richting wie dan ook. Het betekent dat Philips geld kan vragen als iemand van plan is dit te doen. Ze zouden het natuurlijk ook zelf kunnen ontwikkelen, maar maar die kans lijkt me klein.
Ik denk dat je die link eens moet gaan lezen.
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:09 schreef JoPiDo het volgende:
als philips dat inbouwt verkopen ze er geen één meer

bovendien komen er sowieso apparaten die dat kunnen cracken
Dat gaat een beetje lastig, als elke seconde, of sneller, de code veranderd, waardoor je, als je het crackt, simpelweg geen signaal meer krijgt. Heerlijk he.
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:24 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

waarschijnelijk

maar het is niet ondenkbaar dat Philips tegen betaling andere fabrikanten gebruik laat maken van deze technologie.
Ja, lach maar. Over 5 jaar kan je niet anders. Want dan hebben de heren lobbyisten het allemaal voor elkaar in Brussel, en is het verplicht, 'illegaal kopiëren tegenwerken' 'goed voor de markt' en 'daarmee goed voor de burger' bevonden, en whoppa.

Zo gaat dat, in een notendop.

[ Bericht 13% gewijzigd door Yildiz op 19-04-2006 22:14:14 ]
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 22:14
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Daar heb je dus belangengroeperingen voor, die uiteindelijk overkoepelend worden, zodat andere producenten simpelweg niet kunnen leveren omdat ze dan 'illegaal' zijn.

Sprookje? Was het maar zo.

The Broadcast Flag and "Plug & Play": The FCC's Lockdown of Digital Television

Wederom ben ik niet verbaasd van dit nieuws, alleen een beetje jammer, en zie ik er nog steeds het nut niet van in.
[..]

Simpele ver-amerikanisering in een ander jasje, eigenlijk.
[..]

Ik denk dat je die link eens moet gaan lezen.
[..]

Dat gaat een beetje lastig, als elke seconde, of sneller, de code veranderd, waardoor je, als je het crackt, simpelweg geen signaal meer krijgt. Heerlijk he.
[..]

Ja, lach maar. Over 5 jaar kan je niet anders. Want dan hebben de heren lobbyisten het allemaal voor elkaar in Brussel, en is het verplicht, 'illegaal kopiëren tegenwerken' 'goed voor de markt' en 'daarmee goed voor de burger' bevonden, en whoppa.

Zo gaat dat, in een notendop.
omg
Yildizwoensdag 19 april 2006 @ 22:17
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

omg
Tenminste, bij mij in de buurt is het al zo dat je nog maar 24 of 26 zenders analoog kan ontvangen, in tegenstelling tot vroeger. Nu kun je vele digitale zenders ontvangen, 'zoveel beter' volgens de verkoper, maar het zorgt er wel voor dat analoog eruit gaat.

En digitaal? Tsja, dat lever je gewoon op dezelfde resolutie als analoog, maar dan inclusief deze flag.

Hoe dit kan? Ik gok op wat kromme lobby's in Brussel en Washington.
Maar dan knallen we er gewoon een illegale oorlog of 2 doorheen en niemand die zich er nog echt druk om maakt...
Hyperdudewoensdag 19 april 2006 @ 22:20
Het wordt pas echt erg als ze dat ding zover doorontwikkelen dat ook je WC-deur automatisch vergrendelt aan het begin van een reclameblok
BabeWatcherwoensdag 19 april 2006 @ 22:20
Reclameblokken worden nu al gebruikt voor koffiezetten of wc-bezoek. Teveel reclame wordt door de kijker afgestraft. Toen Studio Sport nog bij de publieke omroep was keken er wekelijks 4 miljoen mensen. Nu het op Talpa is nog maar 1 miljoen. SBS heeft nu al irritant veel reclame. Ik kijk Lost met een kwartier vertraging, maar op het eind loop ik helemaal bij en zie ik toch nog de reclames. Nog even en ik koop gewoon de DVDbox.
Yildizwoensdag 19 april 2006 @ 22:21
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:20 schreef Hyperdude het volgende:
Het wordt pas echt erg als ze dat ding zover doorontwikkelen dat ook je WC-deur automatisch vergrendelt aan het begin van een reclameblok
'moderne tijden' 'alles compatibel met elkaar' en 'sheit'
De_Hertogwoensdag 19 april 2006 @ 22:34
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:09 schreef Yildiz het volgende:

Ik denk dat je die link eens moet gaan lezen.
[..]
Dat had ik al gedaan hoor

Verder ben ik het wel met je eens dat het niet bepaald de goede kant op gaat. Aan de andere kant, alles wat digitaal is kan uiteindelijk op een of andere manier wel gekraakt, gereverse-engineerd of wat dan ook worden. Ik heb al wel meer onkraakbare beveiligingen zien stranden.

Maar met een beetje geluk wordt er voor die tijd iemand wakker..
Yildizwoensdag 19 april 2006 @ 22:50
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat had ik al gedaan hoor

Verder ben ik het wel met je eens dat het niet bepaald de goede kant op gaat. Aan de andere kant, alles wat digitaal is kan uiteindelijk op een of andere manier wel gekraakt, gereverse-engineerd of wat dan ook worden. Ik heb al wel meer onkraakbare beveiligingen zien stranden.

Maar met een beetje geluk wordt er voor die tijd iemand wakker..
Als het 1 iemand is, wordt ie gewoon keihard om lullige dingen aangeklaagd door de resterende partijen, die natuurlijk niet 'hun investeringen in veiligheid' als sneeuw voor de zon zien smelten.

De manier om dit te winnen is mogelijk, maar vergt veel inspanning. Heel veel inspanning.
En dat moet onder anderen vanuit de politiek, de consument, het volk, de straat komen.
gdaywoensdag 19 april 2006 @ 22:54
Als iets dergelijks ingevoerd zou worden, zou dat natuurlijk door alle grote fabrikanten ondersteund moeten worden. Dat is ook direct de bottleneck van zo'n systeem.

Bij Philips (hetzelfde gebouw als de houders van dit patent, maar dan een paar verdiepingen hoger) heb ik aan een bepaald DRM-systeem gewerkt, dat nog veel gevoeliger is voor deze zaken. Het is namelijk zaak om de perfecte balans te vinden tussen de wensen van copyrighthouders/adverteerders en de wensen van consumers. Consumers kunnen wel veel willen, maar zij zijn niet allesbepalend!

Desondanks hoef je niet direct bang te zijn dat een patent ook direct zal betekenen dat het een techniek is die op korte termijn gebruikt zal worden, dus stop maar alvast met huilen.

[ Bericht 7% gewijzigd door gday op 19-04-2006 23:04:36 ]
Yildizwoensdag 19 april 2006 @ 22:58
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:54 schreef gday het volgende:
Als iets dergelijks ingevoerd zou worden, zou dat natuurlijk door alle grote fabrikanten ondersteund moeten worden. Dat is ook direct de bottleneck van dit systeem.
Nouja, bottleneck, er moet een overkoepelende organisatie opgezet worden.
quote:
Bij Philips (hetzelfde gebouw als de houders van dit patent, maar dan een paar verdiepingen hoger) heb ik aan een bepaald DRM-systeem gewerkt, dat nog veel gevoeliger is voor deze zaken. Het is namelijk zaak om de perfecte balans te vinden tussen de wensen van copyrighthouders/adverteerders en de wensen van consumers. Consumers kunnen wel veel willen, maar zij zijn niet allesbepalend!
Ah, en aan wie wou men verkopen, als de consumenten weigeren?
quote:
Desondanks hoef je niet direct bang te zijn dat een patent ook direct zal betekenen dat het een techniek is die gebruikt zal worden, dus stop maar alvast met huilen.
Nouja, als ik kijk naar de andere kant van de plas...
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 22:59
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:54 schreef gday het volgende:
Als iets dergelijks ingevoerd zou worden, zou dat natuurlijk door alle grote fabrikanten ondersteund moeten worden. Dat is ook direct de bottleneck van zo'n systeem.

Bij Philips (hetzelfde gebouw als de houders van dit patent, maar dan een paar verdiepingen hoger) heb ik aan een bepaald DRM-systeem gewerkt, dat nog veel gevoeliger is voor deze zaken. Het is namelijk zaak om de perfecte balans te vinden tussen de wensen van copyrighthouders/adverteerders en de wensen van consumers. Consumers kunnen wel veel willen, maar zij zijn niet allesbepalend!

Desondanks hoef je niet direct bang te zijn dat een patent ook direct zal betekenen dat het een techniek is die op korte termijn gebruikt zal worden, dus stop maar alvast met huilen.
ik censureer ELKE vorm van DRM en ELKE vorm van deze techniek. het komt simpelweg mijn huis niet in...
gdaywoensdag 19 april 2006 @ 23:00
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nouja, bottleneck, er moet een overkoepelende organisatie opgezet worden.
Als er behoefte aan is vanuit de adverteerders, is dat niet onhaalbaar denk ik.
quote:
[..]

Ah, en aan wie wou men verkopen, als de consumenten weigeren?
Zoals ik al aangaf, hangt dat af van de ondersteuning. Als het (hypothetisch geval) door alle fabrikanten ondersteunt zou gaan worden, hebben consumenten weinig keus natuurlijk. Je kijkt liever TV met reclame, dan helemaal geen TV.
quote:
[..]

Nouja, als ik kijk naar de andere kant van de plas...
Ja, ik heb toegevoegd dat ik het over de korte termijn had.
gdaywoensdag 19 april 2006 @ 23:01
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik censureer ELKE vorm van DRM en ELKE vorm van deze techniek. het komt simpelweg mijn huis niet in...
Begrijpelijk, zeer begrijpelijk. Dan is het dus zaak voor de adverteerders om voor consumenten de keus zoveel mogelijk te beperken.
Yildizwoensdag 19 april 2006 @ 23:04
U heeft ervaring, zie ik.
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:00 schreef gday het volgende:

[..]

Als er behoefte aan is vanuit de adverteerders, is dat niet onhaalbaar denk ik.
Precies, dat zie je al langzaam aan in de muziek industrie, met z'n allen tegen het kopiëren, noemen ze zoiets...
quote:
[..]

Zoals ik al aangaf, hangt dat af van de ondersteuning. Als het (hypothetisch geval) door alle fabrikanten ondersteunt zou gaan worden, hebben consumenten weinig keus natuurlijk. Je kijkt liever TV met reclame, dan helemaal geen TV.
Dat is inderdaad waar. Al zou het zo zijn dat adverteerders zonder afzet ook geen inkomsten meer hebben. Echter lijkt het steeds meer een managerprobleem, alles moet beter preciezer gemeten worden, om zo aan te tonen dat de resultaten in verglijking met het vorige kwartaal gestegen zijn, heb ik soms het idee dan hoor...
quote:
[..]

Ja, ik heb toegevoegd dat ik het over de korte termijn had.
Ik hoop dat het toch ooit een keer stopt...
gdaywoensdag 19 april 2006 @ 23:11
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:04 schreef Yildiz het volgende:
U heeft ervaring, zie ik.
Ach, ik heb wel eens ooit wat opgestoken tijdens mijn tijd bij Philips Research, maar echt ervaring zou ik het niet willen noemen.
quote:
[..]


Precies, dat zie je al langzaam aan in de muziek industrie, met z'n allen tegen het kopiëren, noemen ze zoiets...
Klopt, en tot op zekere hoogte is het uiteraard ook wel terecht. Alleen kunnen de copyrighthouders verreweg te weinig invloed uitoefenen op de proliferatie van dergelijke content. Televisieuitzendingen komen vanuit 1 centrale bron, en zijn in principe bedoeld op éénmalig gebruik. Muziek wordt verspreid op cd's en via andere media, en zijn bedoeld om vaker gebruikt te worden. Dat is waarom ze wat dat betreft nooit echt zullen slagen in het verkrijgen van volledige controle op 'gecopyrighte' muziek.
quote:
[..]

Dat is inderdaad waar. Al zou het zo zijn dat adverteerders zonder afzet ook geen inkomsten meer hebben. Echter lijkt het steeds meer een managerprobleem, alles moet beter preciezer gemeten worden, om zo aan te tonen dat de resultaten in verglijking met het vorige kwartaal gestegen zijn, heb ik soms het idee dan hoor...
In welk geval bedoel je dat adverteerders geen afzet meer zouden hebben? Bedoel je als resultaat van het invoeren van dergelijke technieken?
quote:
[..]

Ik hoop dat het toch ooit een keer stopt...
Tja, ik begrijp het volkomen. Ik spoel ook liever de reclames door, of zap naar andere kanalen. Maar ik ben me er ook van bewust, dat reclame veel dingen mogelijk maakt, en dat het voor adverteerders belangrijk is om daar maximaal rendement uit te halen.

[ Bericht 3% gewijzigd door gday op 19-04-2006 23:20:19 ]
GewoneManwoensdag 19 april 2006 @ 23:49
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:11 schreef gday het volgende:
Ach, ik heb wel eens ooit wat opgestoken tijdens mijn tijd bij Philips Research, maar echt ervaring zou ik het niet willen noemen.
ik zie een bloeiende markt in modchips opkomen, aleens nagedacht om voor jezelf te beginnen? ghehe
quote:
Klopt, en tot op zekere hoogte is het uiteraard ook wel terecht. Alleen kunnen de copyrighthouders verreweg te weinig invloed uitoefenen op de proliferatie van dergelijke content. Televisieuitzendingen komen vanuit 1 centrale bron, en zijn in principe bedoeld op éénmalig gebruik. Muziek wordt verspreid op cd's en via andere media, en zijn bedoeld om vaker gebruikt te worden. Dat is waarom ze wat dat betreft nooit echt zullen slagen in het verkrijgen van volledige controle op 'gecopyrighte' muziek.
dus jij vind het terrecht dat de eerlijke koper steeds meer beperkt wordt (vaak zonder dat ze het (direct) doorhebben) dat er rootkits op hun PC worden geinstalleerd (sony) en dat de illigale downloader alles krijgt zoals hij het wil zonder enige beperking
quote:
In welk geval bedoel je dat adverteerders geen afzet meer zouden hebben? Bedoel je als resultaat van het invoeren van dergelijke technieken?
geen idee
quote:
Tja, ik begrijp het volkomen. Ik spoel ook liever de reclames door, of zap naar andere kanalen. Maar ik ben me er ook van bewust, dat reclame veel dingen mogelijk maakt, en dat het voor adverteerders belangrijk is om daar maximaal rendement uit te halen.
weet je wat het is de reclame wereld wil gewoon teveel. zo simpel is het...
De_Hertogwoensdag 19 april 2006 @ 23:54
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:01 schreef gday het volgende:

[..]

Begrijpelijk, zeer begrijpelijk. Dan is het dus zaak voor de adverteerders om voor consumenten de keus zoveel mogelijk te beperken.
Dat vind ik wel een erg enge uitspraak: 'de consument wil niet, dus we moeten ze harder dwingen'
gdaywoensdag 19 april 2006 @ 23:57
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:49 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik zie een bloeiende markt in modchips opkomen, aleens nagedacht om voor jezelf te beginnen? ghehe
Nee
quote:
[..]

dus jij vind het terrecht dat de eerlijke koper steeds meer beperkt wordt (vaak zonder dat ze het (direct) doorhebben) dat er rootkits op hun PC worden geinstalleerd (sony) en dat de illigale downloader alles krijgt zoals hij het wil zonder enige beperking
Nee, die rootkits van onze Japanse vrienden gaan natuurlijk veel te ver. Ik bedoelde alleen dat het op zich wel terecht is dat de industrie er niet zonder meer mee akkoord gaat dat producten, waarvan zij de copyrights in bezit hebben, tegenwoordig gewoon verspreid worden zonder dat zij er controle over hebben of zelfs inkomsten uit kunnen genereren. Ik heb het dan verder niet over de prijzen en hoeveel procent van die inkomsten bedoeld zijn voor de artiesten zelf en dergelijke zaken. Overigens, ik ben geen heilig boontje wat deze zaken betreft hoor.
quote:
[..]

geen idee
[..]

weet je wat het is de reclame wereld wil gewoon teveel. zo simpel is het...
Nou, dat valt ook wel mee. Ik denk eerder dat het de consument is die alles gratis wil hebben, en ook gewend is om alles gratis te kunnen krijgen.
gdaydonderdag 20 april 2006 @ 00:00
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een erg enge uitspraak: 'de consument wil niet, dus we moeten ze harder dwingen'
Ja, maar in de praktijk gaat dat uiteindelijk ook niet werken hoor. In theorie is het echter wel een manier om een dergelijk systeem succesvol te introduceren... maar ja, theorie theorie...

Maar daarom moet er dus gezocht worden naar een balans tussen adverteerders en consumers. Er moeten dus vragen worden gesteld als: "Wat vindt een consumer acceptabel?"
GewoneMandonderdag 20 april 2006 @ 00:06
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een erg enge uitspraak: 'de consument wil niet, dus we moeten ze harder dwingen'
en als de consument terrecht aangeeft dit niet te willen dan zijn het illigale leechers. terwijl ze de reden van het leechen helemaal aan zichzelf te danken hebben het downloaden van muziek vrijwel onbekend tot het in het nieuws kwam toen kende iedereen het. napster werdt de nek omgedraaid en hoppa daar was kazaa met nog 10 anderen...

prijzen van de CDs nog z`n mooie die waren wel heel wat duurder dan een LP maar dat zou allemaal snel goedkoper worden zodra het een massa product was. nooit gebeurd natuurlijk sterker nog ze gingen elk jaar vrolijk met de inflatie mee. met de euro werden ze ook niet naar beneden afgerond.

DVDs precies hetzelfde verhaal, same shit different day

om over kopieer heffing maar te zwijgen, nederland is het enigste land waar je een boete krijgt voor je iets hebt gedaan

reclame wordt je keihard door je strot geduwd. spyware, adaware spam mail niks is die terroristen teveel...

ze kunnen van mij allemaal aan het gas ik koop die bende niet meer lang leve usenet net zolang tot er een eerlijke en normale markt komt. tot die tijd kunnen ze mn witte kont kussen
Big_Boss_Mandonderdag 20 april 2006 @ 00:09
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:24 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

waarschijnelijk

maar het is niet ondenkbaar dat Philips tegen betaling andere fabrikanten gebruik laat maken van deze technologie.
Waarom willen fabrikanten dat dan? Betalen zenders de fabrikanten ervoor ofzo?
GewoneMandonderdag 20 april 2006 @ 00:09
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:57 schreef gday het volgende:
Nou, dat valt ook wel mee. Ik denk eerder dat het de consument is die alles gratis wil hebben, en ook gewend is om alles gratis te kunnen krijgen.
je draait de zaken echt om zie mijn eerdere post.

als ik een auto wil kopen kan ik kiezen, wil ik een CD van een bepaalde artiest heb je geen keus of je koopt de CD met irritante beperkingen en kwaliteits verlies (die kutdingen slaan sneller over en je moet maar hopen dat ze in al je apparatuur werken) of je download het met DRM thank you but no thanks.

blijft er 1 alternatief over downloaden
gdaydonderdag 20 april 2006 @ 00:48
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:06 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

en als de consument terrecht aangeeft dit niet te willen dan zijn het illigale leechers. terwijl ze de reden van het leechen helemaal aan zichzelf te danken hebben het downloaden van muziek vrijwel onbekend tot het in het nieuws kwam toen kende iedereen het. napster werdt de nek omgedraaid en hoppa daar was kazaa met nog 10 anderen...

prijzen van de CDs nog z`n mooie die waren wel heel wat duurder dan een LP maar dat zou allemaal snel goedkoper worden zodra het een massa product was. nooit gebeurd natuurlijk sterker nog ze gingen elk jaar vrolijk met de inflatie mee. met de euro werden ze ook niet naar beneden afgerond.

DVDs precies hetzelfde verhaal, same shit different day

om over kopieer heffing maar te zwijgen, nederland is het enigste land waar je een boete krijgt voor je iets hebt gedaan

reclame wordt je keihard door je strot geduwd. spyware, adaware spam mail niks is die terroristen teveel...

ze kunnen van mij allemaal aan het gas ik koop die bende niet meer lang leve usenet net zolang tot er een eerlijke en normale markt komt. tot die tijd kunnen ze mn witte kont kussen
Kerel... we hadden het daar over het systeem uit de openingspost. Het copyrightgebeuren is een ander verhaal.
gdaydonderdag 20 april 2006 @ 00:51
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:09 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Waarom willen fabrikanten dat dan? Betalen zenders de fabrikanten ervoor ofzo?
Ik heb wat dit betreft eigenlijk geen idee wat de precieze drijfveer zou zijn voor fabrikanten om hierin samen te werken met adverteerders. Ze hebben er geen direct belang bij volgens mij. Alleen indirect.

Verder is het vastleggen van een patent natuurlijk niet alleen maar bedoeld om een techniek vast te leggen die men ook daadwerkelijk wil gaan toepassen.
GewoneMandonderdag 20 april 2006 @ 00:51
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:48 schreef gday het volgende:

[..]

Kerel... we hadden het daar over het systeem uit de openingspost. Het copyrightgebeuren is een ander verhaal.
nee hoor daar worden ook rechten voor betaald. het is wel een andere medium maar zeer zeker vergelijkbaar zeker als je kijkt naar DRM en beperkingen opleggen. het downloaden van series is ook ongekend populair dat zien die mensen ook wel.

anyway ik ga maffen morgen weer werken
dedeurdonderdag 20 april 2006 @ 00:53
Ideaal zo'n systeem! Dan bouw ik een recorder die die flags ook opmerkt, en dan hoef ik de reclames niet eens door te spoelen!
GewoneMandonderdag 20 april 2006 @ 00:54
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:51 schreef gday het volgende:

[..]

Ik heb wat dit betreft eigenlijk geen idee wat de precieze drijfveer zou zijn voor fabrikanten om hierin samen te werken met adverteerders. Ze hebben er geen direct belang bij volgens mij. Alleen indirect.
geld

Verder is het vastleggen van een patent natuurlijk niet alleen maar bedoeld om een techniek vast te leggen die men ook daadwerkelijk wil gaan toepassen.
[/quote]

nee maar dat is wel de intensie je gaat niet iets patenteren als je bij voorbaat weet dat je er niks aan hebt. de intensie is er om er geld aan te verdienen.
gdaydonderdag 20 april 2006 @ 00:54
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:09 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

je draait de zaken echt om zie mijn eerdere post.

als ik een auto wil kopen kan ik kiezen, wil ik een CD van een bepaalde artiest heb je geen keus of je koopt de CD met irritante beperkingen en kwaliteits verlies (die kutdingen slaan sneller over en je moet maar hopen dat ze in al je apparatuur werken) of je download het met DRM thank you but no thanks.

blijft er 1 alternatief over downloaden
Ik heb het nergens expliciet gehad over de manieren waarop de copyrighthouders proberen ongeoorloofde proliferatie te beperken.

Ik heb alleen maar aangegeven dat het in mijn ogen wel terecht is dat de industrie het niet klakkeloos toe laat, maar dat de consument per definitie zal ageren tegen elke manier van beperking omdat:
a. er alternatieven zijn zonder die beperking;
b. men gewend is geraakt aan die alternatieven.
gdaydonderdag 20 april 2006 @ 00:55
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:51 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee hoor daar worden ook rechten voor betaald. het is wel een andere medium maar zeer zeker vergelijkbaar zeker als je kijkt naar DRM en beperkingen opleggen. het downloaden van series is ook ongekend populair dat zien die mensen ook wel.

anyway ik ga maffen morgen weer werken
Lees deze post: Philips lets make things worse !!!
Daar zet ik uiteen wat het verschil is tussen deze 2 zaken.
GewoneMandonderdag 20 april 2006 @ 00:55
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:53 schreef dedeur het volgende:
Ideaal zo'n systeem! Dan bouw ik een recorder die die flags ook opmerkt, en dan hoef ik de reclames niet eens door te spoelen!
uh uh daar zullen ze niet over nagedacht hebben ik hoop echter wel dat het mogelijk gaat worden maar dat zal niet zo heel simpel zijn vermoed ik
gdaydonderdag 20 april 2006 @ 00:57
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:54 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

geld
Ik weet niet in hoeverre adverteerders er happig op zijn om de fabrikanten zoveel geld in de zak te steken.
quote:
nee maar dat is wel de intensie je gaat niet iets patenteren als je bij voorbaat weet dat je er niks aan hebt. de intensie is er om er geld aan te verdienen.
Dat is een halve waarheid. Je kunt patenten ook vastleggen om te voorkomen dat anderen met de techniek die jij uitgedacht hebt aan de haal gaan en er inkomsten uit genereren die jij hàd kunnen hebben..
Peterdonderdag 20 april 2006 @ 01:12
wanneer begint EASYtv?
gratis TV kijken met extra kanalen, maar met een verplicht reclameblok...
Yildizdonderdag 20 april 2006 @ 07:26
Een vergelijking.

"Mensen kijken te weinig naar reclame naast de weg, vooral bij stoplichten. Daar let men alleen maar op de stoplichten zelf, en niet naar de borden. Daarom komt bedrijf X met een grijparm bij elk stoplicht die de auto oppakt en neutraliseerd. Vervolgens wordt er 3 minuten een scherm voorgehouden. Na het kijken van dat bord, wordt de auto weer losgelaten. Het is het beste voor de consument."
Kadeshdonderdag 20 april 2006 @ 08:44
quote:
Philips vraagt patent aan op 'ad-enforcer'-technologie
Door Arie Jan Stapel - woensdag 19 april 2006 14:40 - Bron: New Scientist - Submitter: SorbyForce - Views: 18.031 - Permalink
Philips heeft patent aangevraagd op een techniek die het tv-kijkers lastiger moet maken om reclameblokken te ontwijken. De techniek maakt gebruik van flags die in digitale uitzendingen worden meegestuurd. Philips stelt voor een speciale flag mee te sturen als een reclameblok wordt uitgezonden. Een tv-toestel kan dit detecteren en zorgen dat er tijdens het reclameblok niet van kanaal kan worden gewisseld. Een videorecorder kan tijdens reclameblokken het vooruitspoelen blokkeren. Het patent is al in december 2003 aangevraagd, maar pas onlangs op internet verschenen. Apparaten die de technologie gebruiken zijn nog niet op de markt verschenen en de consumenten zouden ze waarschijnlijk ook niet erg waarderen. Dat erkent Philips zelfs in zijn patentaanvraag: 'For a program broadcaster to be able to force viewers to watch advertisements may be greatly resented by the viewers.' Ook bestaat het risico dat de consumenten denken dat hun apparatuur defect is en deze ter reparatie zullen terugbrengen naar de winkel. Philips beveelt dan ook aan om de consumenten goed voor te lichten over het systeem, maar erkent tegelijk dat er geen enkele manier is om te garanderen dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.
http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.html

Waarom zou je patent aanvragen op iets wat je consumenten ergert? Of heeft die "'ad-enforcer'-technologie" ook nog voordelen voor de TV kijker?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kadesh op 20-04-2006 08:52:51 ]
#ANONIEMdonderdag 20 april 2006 @ 08:45
wat een onzin, dan krijg je heel snel gefrustreerde tv kijkers...
MouseOverdonderdag 20 april 2006 @ 08:54
Kwestie van tijd voor dat daar weer modchips voor uitkomen. Het is trouwens wel een enorme arrogantie tov je klanten zeg..
Librisdonderdag 20 april 2006 @ 08:57
Mooi, dan kan mijn htpc (home theater PC) die flags gebruiken om de reclames eruit te filteren...
Loedertjedonderdag 20 april 2006 @ 08:59
quote:
Apparaten die de technologie gebruiken zijn nog niet op de markt verschenen
Zouden er werkelijk mensen zijn die ze aanschaffen áls ze op de markt zijn?
Hallulamadonderdag 20 april 2006 @ 09:01
Droevig...
#ANONIEMdonderdag 20 april 2006 @ 09:03
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:57 schreef Libris het volgende:
Mooi, dan kan mijn htpc (home theater PC) die flags gebruiken om de reclames eruit te filteren...
Precies.
Dementordonderdag 20 april 2006 @ 09:04
Direct een reden om geen Philips TV te kopen.
gebruikersnaamdonderdag 20 april 2006 @ 09:05
mooi idee.
Maar gaan die reclame makers dan ook mijn tv toestel betalen?
krijg je een gratis lcd tv van 102 cm, met als enige restrictie dat je niet kan zappen tijdens reclame?
Nuorodonderdag 20 april 2006 @ 09:17
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
mooi idee.
Maar gaan die reclame makers dan ook mijn tv toestel betalen?
krijg je een gratis lcd tv van 102 cm, met als enige restrictie dat je niet kan zappen tijdens reclame?
Ehm, dan zou ik daar waarschijnlijk alleen DVD's op kijken en een kleiner toestel erbij nemen voor tv-uitzendingen. Ik HAAT die schijtreclames namelijk echt.

Wat die uitvinding verder betreft: tien tegen een dat concurenten daar juist op in zullen spelen en toestellen op de markt brengen die automatisch naar een kanaal zonder reclame zappen. Bovendien zal er dan aan Philips heel lang de sticker kleven dat het een vervelend kut-bedrijf is.
Loedertjedonderdag 20 april 2006 @ 09:18
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
mooi idee.
Maar gaan die reclame makers dan ook mijn tv toestel betalen?
krijg je een gratis lcd tv van 102 cm, met als enige restrictie dat je niet kan zappen tijdens reclame?
Hm, zoiets is in de telefonie wereld ooit ook eens aan de orde geweest.
Je kon jaren geleden (ver voor de telecommarkt rij was) *gratis* bellen als je tijdens (en voorafgaande aan) je telefoongesprekken reclameboodschappn van 45 seconden ging beluisteren
#ANONIEMdonderdag 20 april 2006 @ 09:25
Snap niet 100% dat er pattent voor is aangevraagd, as bv Sony dat ook zou doen heeft Philips er niet zoveel nadeel van.
Bob-Bdonderdag 20 april 2006 @ 09:29
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:44 schreef Kadesh het volgende:

[..]

http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.html

Waarom zou je patent aanvragen op iets wat je consumenten ergert? Of heeft die "'ad-enforcer'-technologie" ook nog voordelen voor de TV kijker?
Misschien om te voorkomen dat een concurent ermee aan de haal gaat? Dat ze patent aanvragen hoeft niet meteen te betekenen dat ze het daadwerkelijk gaan gebruiken. Misschien hebben ze het zelfs gedaan om te voorkomen dat het gebruikt gaat worden...Misschien, wie weet...
ShaoliNdonderdag 20 april 2006 @ 09:43
Zodra dit op mijn Philips tv zit gaat ie door het raam bij de directie van Philips naar binnen. Het moet godver toch niet zo zijn dat een producent mij dwingt reclame te kijken.
#ANONIEMdonderdag 20 april 2006 @ 09:43
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:29 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Misschien om te voorkomen dat een concurent ermee aan de haal gaat? Dat ze patent aanvragen hoeft niet meteen te betekenen dat ze het daadwerkelijk gaan gebruiken. Misschien hebben ze het zelfs gedaan om te voorkomen dat het gebruikt gaat worden...Misschien, wie weet...
Mogelijk inderdaad, ik dat geval...
PHILIPS
Floripasdonderdag 20 april 2006 @ 09:45
Wie heeft "Running man" van Stephen King/Richard Bachman gelezen?
ShaoliNdonderdag 20 april 2006 @ 09:46
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:45 schreef Floripas het volgende:
Wie heeft "Running man" van Stephen King/Richard Bachman gelezen?
Misschien Theater, Taal & Kunst hier iemand.
Floripasdonderdag 20 april 2006 @ 09:47
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:46 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Misschien Theater, Taal & Kunst hier iemand.
Het gaat erom, dat in dat boek precies hetzelfde wordt beschreven. (Alleen ben je ook bij wet verplicht om zoveel uur per dag TV te kijken).
ShaoliNdonderdag 20 april 2006 @ 09:48
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het gaat erom, dat in dat boek precies hetzelfde wordt beschreven. (Alleen ben je ook bij wet verplicht om zoveel uur per dag TV te kijken).
Ohhh... bedankt voor de uitleg.
Metro2005donderdag 20 april 2006 @ 09:51
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:44 schreef Kadesh het volgende:

[..]

http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.html

Waarom zou je patent aanvragen op iets wat je consumenten ergert? Of heeft die "'ad-enforcer'-technologie" ook nog voordelen voor de TV kijker?
Lekker, zet je je tv aan, toevallig net met reclame kan je niet eens van zender wisselen
Of je besluit in de reclame dat het programma wat je kijkt toch niet zo boeiend is, kan je niet eens veranderen.
Dan gaat de tv maar uit, of kan dat ook niet?
#ANONIEMdonderdag 20 april 2006 @ 09:53
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Lekker, zet je je tv aan, toevallig net met reclame kan je niet eens van zender wisselen
Of je besluit in de reclame dat het programma wat je kijkt toch niet zo boeiend is, kan je niet eens veranderen.
Dan gaat de tv maar uit, of kan dat ook niet?
Waarom niet? stekker deruit
ShaoliNdonderdag 20 april 2006 @ 09:54
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:53 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Waarom niet? stekker deruit
Nee, dan krijg je een stroomstoot en moet je voor straf 15 minuten ipv 5 minuten reclame kijken.
Fliepkedonderdag 20 april 2006 @ 09:56
Let maar op dat de TV-zenders zo'n chip eisen in die digitale tv doosjes en dan kun je dus wel je tv uit de raam tiefen, maar dan ben je nogal dom
ShaoliNdonderdag 20 april 2006 @ 09:57
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:56 schreef Fliepke het volgende:
Let maar op dat de TV-zenders zo'n chip eisen in die digitale tv doosjes en dan kun je dus wel je tv uit de raam tiefen, maar dan ben je nogal dom
Als je een van de bedenkers er mee kan verwonden is het een nobel streven.
dazzleddonderdag 20 april 2006 @ 09:59
Ay,, de hele dag belspelletjes kijken
Fliepkedonderdag 20 april 2006 @ 10:04
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:57 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Als je een van de bedenkers er mee kan verwonden is het een nobel streven.
Ik zou de rembrandttoren gaan bezetten
#ANONIEMdonderdag 20 april 2006 @ 10:20
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:04 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ik zou de rembrandttoren gaan bezetten
Nedcar parkeerplaats? kun je leuk rondrijden
gdaydonderdag 20 april 2006 @ 10:21
quote:
Op donderdag 20 april 2006 07:26 schreef Yildiz het volgende:
Een vergelijking.

"Mensen kijken te weinig naar reclame naast de weg, vooral bij stoplichten. Daar let men alleen maar op de stoplichten zelf, en niet naar de borden. Daarom komt bedrijf X met een grijparm bij elk stoplicht die de auto oppakt en neutraliseerd. Vervolgens wordt er 3 minuten een scherm voorgehouden. Na het kijken van dat bord, wordt de auto weer losgelaten. Het is het beste voor de consument."
Die analogie klopt niet. Adverteerders zorgen er namelijk niet voor dat er geasfalteerde wegen zijn of dat jij kunt autorijden. Ze zorgen er echter wel voor dat je TV-programma's kunt kijken.
Miragedonderdag 20 april 2006 @ 10:25
Nou jaaaa zeg......
volslagen idioot ! Denk men er nou echt over om zo ver te gaan de consument te dwíngen reclame te kijken ?? De sigaretten reclames zijn verboden omdat het zogenaamd zou aanzetten tot zelfdestructief gedrag.... nou, de tendens van het meer uitgeven dan er binnen komt is minstens zo zelfdestructief en dat (en ongezond leven) wordt op deze manier gewoon gepusht.
(reclames zijn ervoor ontworpen om mensen te beïnvloeden, en ik ga er dan ook van uit dat ze op een groot deel van de bevolking zeker effect hebben)


ik tyft het hele ding mijn huis uit.
Miragedonderdag 20 april 2006 @ 10:29
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:56 schreef Fliepke het volgende:
Let maar op dat de TV-zenders zo'n chip eisen in die digitale tv doosjes en dan kun je dus wel je tv uit de raam tiefen, maar dan ben je nogal dom
Zodra de tv een wandelend reclamebord is wíl ik hem niet eens meer... zou hij ongeacht waar de chip zit zowieso de deur uitgaan.
Ik wil toch zeker een film of documentaire zien.. geen reclame.. en als het eerste verdrukt wordt door het 2e, dan valt de functie dus weg.
BarraCupraCudadonderdag 20 april 2006 @ 10:33
wat een kut uitvinding... nu snap ik ook waarom ze hun oude slogan "lets make things better" zijn afgestapt
#ANONIEMdonderdag 20 april 2006 @ 10:39
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:29 schreef Mirage het volgende:

[..]

Zodra de tv een wandelend reclamebord is wíl ik hem niet eens meer... zou hij ongeacht waar de chip zit zowieso de deur uitgaan.
Ik wil toch zeker een film of documentaire zien.. geen reclame.. en als het eerste verdrukt wordt door het 2e, dan valt de functie dus weg.
Mja bij sommige DVD's kun je de reclame filmpjes van de producent niet "doorspoelen"

Ik kijk tegenwoordig ook geen tv meer, hoogstens het nieuws en enkele programma's.
RuL0Rdonderdag 20 april 2006 @ 12:10
Ach.. dit is nog niks vergeleken met de ellende die DRM met zich mee kan brengen.
Tristessadonderdag 20 april 2006 @ 15:19
Dit is doubleplusgood .
Arendtdonderdag 20 april 2006 @ 15:28
Ze moeten toch eens gaan beseffen dat teveel irritante reclame averechts werkt...
dvdfreakdonderdag 20 april 2006 @ 15:59
Philips,let's make thing worse?
RM-rfdonderdag 20 april 2006 @ 16:08
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
mooi idee.
Maar gaan die reclame makers dan ook mijn tv toestel betalen?
krijg je een gratis lcd tv van 102 cm, met als enige restrictie dat je niet kan zappen tijdens reclame?
Ik denk wel dat dit in combinatie is met afspeel-apparaten die tegen uitzonderlijk lage kotsen, bv onder de kostprijs ter beschikking gesteld worden ...

je ziet bv nu al dat mobiele telefoons, inclusief de mogelijkheid om videotjes af te spelen voor enkele euro's bij abonnementen beschikbaar gesteld worden:

het patent beschrijft niet zozeer een televisie-toestel, maar wel een 'apparaat', en dat zou best en handy met video-mogelijkheid kunnen zijn ...
Wat dat betreft is het een slim patent, omdat Phillips nu fabrikanten die die mogelijkheid willen implementeren, kan dwingen een licentie hiervoor bij hen af te nemen:
quote:
Apparatus and method for preventing switching from a channel during an advertisement display

Abstract

An apparatus (270) and method is disclosed for preventing a viewer from switching from a channel when an advertisement is being displayed on the channel. The apparatus (270) and method comprises an advertisement controller (270) in a video playback device (150) that (1) prevents a viewer of a direct (non-recorded) broadcast from switching channels when an advertisement is displayed, and (2) prevents a viewer of a recorded program from fast forwarding the recorded program in order to skip past advertisements that were recorded with the program. A viewer may either watch the advertisements or pay a fee in order to be able to change channels or fast forward when the advertisements are being displayed.
Tekst van het patent
Yildizdonderdag 20 april 2006 @ 16:14
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:21 schreef gday het volgende:

[..]

Die analogie klopt niet. Adverteerders zorgen er namelijk niet voor dat er geasfalteerde wegen zijn of dat jij kunt autorijden. Ze zorgen er echter wel voor dat je TV-programma's kunt kijken.
Nou, VIACOM en die andere reclamebedrijven voor bushokjes mogen bijvoorbeeld pas reclame ophangen als ze ook het bushokje plaatsen en onderhouden. Dacht ik.

Verder betaald de adverteerder uit de winst ook niet mijn tv-abonnement, dus ja...
gdaydonderdag 20 april 2006 @ 20:01
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, VIACOM en die andere reclamebedrijven voor bushokjes mogen bijvoorbeeld pas reclame ophangen als ze ook het bushokje plaatsen en onderhouden. Dacht ik.

Verder betaald de adverteerder uit de winst ook niet mijn tv-abonnement, dus ja...
De adverteerders zorgen wel voor de inkomsten waarmee omroepen programma's kunnen produceren en kopen.
BabeWatcherdonderdag 20 april 2006 @ 20:06
Neem van mij aan dat mensen eerder bereid zijn om voor een reclamevrij programma te betalen dan na elke 5 minuten van het programma een onontwijkbaar reclameblok van 10 minuten door de strot gedrukt te krijgen.
gdaydonderdag 20 april 2006 @ 20:10
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Neem van mij aan dat mensen eerder bereid zijn om voor een reclamevrij programma te betalen dan na elke 5 minuten van het programma een onontwijkbaar reclameblok van 10 minuten door de strot gedrukt te krijgen.
Zeker weten!
* gday ook hoor
Yildizdonderdag 20 april 2006 @ 20:12
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Neem van mij aan dat mensen eerder bereid zijn om voor een reclamevrij programma te betalen dan na elke 5 minuten van het programma een onontwijkbaar reclameblok van 10 minuten door de strot gedrukt te krijgen.
Zo, ga in Amerika eens een serie kijken. Hier duurt iets standaard een half uur, met een blokje reclame in het midden, daar duurt het makkelijk 3 kwartier.

Dat zie je al heel goed met Oprah en Dr. Phil, waar ze op het laatst zeggen 'we'll be right back', alleen skippen ze hier die reclame over, maar daar hebben ze dus reclame, waarna je nog even de 30-seconden-niet-te-missen-conclusie krijgt, en dat is het dan.

Nachtmerries.
BabeWatcherdonderdag 20 april 2006 @ 20:28
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zo, ga in Amerika eens een serie kijken. Hier duurt iets standaard een half uur, met een blokje reclame in het midden, daar duurt het makkelijk 3 kwartier.

Dat zie je al heel goed met Oprah en Dr. Phil, waar ze op het laatst zeggen 'we'll be right back', alleen skippen ze hier die reclame over, maar daar hebben ze dus reclame, waarna je nog even de 30-seconden-niet-te-missen-conclusie krijgt, en dat is het dan.

Nachtmerries.
Ik ben nog nooit in Amerika geweest, maar volgens mij is de totale reclame daar even lang (15 min per uur), maar worden vaker korte blokken uitgezonden (bij een serie na elke scene), maar ik kan het ook fout hebben.
Yildizdonderdag 20 april 2006 @ 20:36
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:28 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit in Amerika geweest, maar volgens mij is de totale reclame daar even lang (15 min per uur), maar worden vaker korte blokken uitgezonden (bij een serie na elke scene), maar ik kan het ook fout hebben.
Nou, in NYC was het te erg voor woorden, eerlijk gezegd.
BabeWatcherdonderdag 20 april 2006 @ 20:41
Voor telemarkuteers: binnenkort neemt je telefoon automatisch na drie keer rinkelen op, gaat vanzelf op de hands-free en het is niet mogelijk om zelf op te hangen.
GewoneMandonderdag 20 april 2006 @ 21:43
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:41 schreef BabeWatcher het volgende:
Voor telemarkuteers: binnenkort neemt je telefoon automatisch na drie keer rinkelen op, gaat vanzelf op de hands-free en het is niet mogelijk om zelf op te hangen.
wil je ze niet op ideeen brengen
Yildizdonderdag 20 april 2006 @ 22:44
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:41 schreef BabeWatcher het volgende:
Voor telemarkuteers: binnenkort neemt je telefoon automatisch na drie keer rinkelen op, gaat vanzelf op de hands-free en het is niet mogelijk om zelf op te hangen.
Ik gok dat Bolkestijn hier wel wat voor zou voelen.. Eerlijk gezegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yildiz op 20-04-2006 22:44:49 (of hoe je zn naam ook schrijft) ]
gdaydonderdag 20 april 2006 @ 23:39
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:41 schreef BabeWatcher het volgende:
Voor telemarkuteers: binnenkort neemt je telefoon automatisch na drie keer rinkelen op, gaat vanzelf op de hands-free en het is niet mogelijk om zelf op te hangen.
Sorry hoor, maar is het nou echt zo moeilijk om het verschil te zien tussen de achterliggende gedachte van de techniek uit de openingspost en telemarketing?
123hopsaflopsvrijdag 21 april 2006 @ 07:57
ik snap niet helemaal wat er mis is gegaan in de gedachtewereld van de programma- en reclamemakers, maar precies deze discussie over het overslaan van reclame hebben we al gehad bij de introductie van de videorecorder

en televisie bestaat nog steeds, er werden na de introductie van de videorecorder meer reclameblokken verkocht dan ooit en dat zal ook gebeuren met de introductie van de dvd-recorder
Sidekickvrijdag 21 april 2006 @ 10:36
Cool, nu nog een apparaat dat je ogen openhoudt en je in de richting van de tv laat kijken tijdens reclame. Uiteraard gaat het volume dan ook flink harder, automatisch. De ingebouwde telefoon belt vervolgens naar de bedrijven die adverteren om de producten te bestellen. Je kan 10% korting krijgen wanneer je aangeeft dat je die spullen helemaal niet wil hebben.
Dirty_Harryvrijdag 21 april 2006 @ 10:37
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:59 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zouden er werkelijk mensen zijn die ze aanschaffen áls ze op de markt zijn?
Scheepschroefvrijdag 21 april 2006 @ 11:24
--> stekker eruit

Trouwens, ik ben er natuurlijk enorm voor dat er een flag meegestuurd wordt tijdens reclameblokken, dan zal het niet lang duren voordat er een tv op de markt komt die automatisch voor je zapt tijdens reclameblokken
Leandravrijdag 21 april 2006 @ 11:32
Nou komt er hier per definitie al geen Philips TV in huis, maar Philips is nu wel heel druk met de ontwikkeling van zaken waarmee ze zichzelf volledig uit de markt prijzen.

Of krijg je strax een zwaar gesponsorde Philips TV cadeau bij de aanschaf van een kabel aansluiting?
Miragevrijdag 21 april 2006 @ 11:34
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:32 schreef Leandra het volgende:
Nou komt er hier per definitie al geen Philips TV in huis, maar Philips is nu wel heel druk met de ontwikkeling van zaken waarmee ze zichzelf volledig uit de markt prijzen.

Of krijg je strax een zwaar gesponsorde Philips TV cadeau bij de aanschaf van een kabel aansluiting?
Bij een pak wasmiddel
RM-rfvrijdag 21 april 2006 @ 11:40
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:32 schreef Leandra het volgende:
Nou komt er hier per definitie al geen Philips TV in huis, maar Philips is nu wel heel druk met de ontwikkeling van zaken waarmee ze zichzelf volledig uit de markt prijzen.

Of krijg je strax een zwaar gesponsorde Philips TV cadeau bij de aanschaf van een kabel aansluiting?
een patent is nu net niet zozeer gericht op het zelf produceren ervan, maar gaat ervanuit dat andere concurrenten ook mogelijk intersse zouden kunnen hebben in deze toepassingen...
bij bijvoorbeeld DVD-afspelers, draagbare video-apparaten, maar ook bv zoiets als e XBox of Playstation console's ....

Vreemd is wel dat dit mogelijk prior art heeft, een DVD heeft de mogelijkheid bij de introfilm vooruit te spoelen of daar alvast het hoofdmenu op te roepen.... dat zou eigenlijk ook onder dit patent vallen, maar was al voor 2003 op de markt, rond 1997/98


Ook wel grappig
quote:
A viewer may either watch the advertisements or pay a fee in order to be able to change channels or fast forward when the advertisements are being displayed
bijbetalen om geen advertenties te hoeven zien
gdayvrijdag 21 april 2006 @ 12:30
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 07:57 schreef JoPiDo het volgende:
ik snap niet helemaal wat er mis is gegaan in de gedachtewereld van de programma- en reclamemakers, maar precies deze discussie over het overslaan van reclame hebben we al gehad bij de introductie van de videorecorder

en televisie bestaat nog steeds, er werden na de introductie van de videorecorder meer reclameblokken verkocht dan ooit en dat zal ook gebeuren met de introductie van de dvd-recorder
Vergelijk eens TV van nu, met TV van destijds. Vergelijk de zenders. Vergelijk de programma's. Ik denk niet dat veel mensen het zouden zien zitten om weer de kwaliteit van pakweg 20 jaar geleden voorgeschoteld te krijgen.

Dat is denk ik toch mede te danken aan adverteerders.

Maar (ik kan het niet vaak genoeg zeggen), ik zou ook balen als een dergelijke techniek uit de openingspost gemeengoed zou worden.
Scheepschroefvrijdag 21 april 2006 @ 12:33
Grote electronicaconcerns patenteren alles wat los en vast zit ja. Ze ruilen vaak ook patenten uit. Als je bij bijvoorbeeld Philips iets ontwerpt hoef je geen rekening te houden met patenten. Vervolgens gaat het ontwerp naar Philips patentafdeling. Deze verifieert en gaat zonodig met de betrokken partijen onderhandelen, vaak komt hier dus patentruil uit voort.
scubaboyvrijdag 21 april 2006 @ 13:59
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:44 schreef Kadesh het volgende:

[..]

http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.html

Waarom zou je patent aanvragen op iets wat je consumenten ergert? Of heeft die "'ad-enforcer'-technologie" ook nog voordelen voor de TV kijker?
Ah maar als niemand anders het mag gebruiken vanwege dat patent zijn er twee mogenlijkheden
1) Nooit meer een phillips
2) Niemand anders zal dit kunnen invoeren an als phillips dus niets met het verworven patent doet...
ondersoekervrijdag 21 april 2006 @ 17:41
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:59 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Ah maar als niemand anders het mag gebruiken vanwege dat patent zijn er twee mogenlijkheden
1) Nooit meer een phillips
2) Niemand anders zal dit kunnen invoeren an als phillips dus niets met het verworven patent doet...
AMSTERDAM (ANP-AFX) - Philips heeft in de Verenigde Staten de wind van voren gekregen vanwege de aanvraag van een nieuw patent, waarmee het kijkers onmogelijk kan worden gemaakt om bij een opgenomen film door te spoelen bij reclames. De patentaanvraag werd deze week voor het eerst gesignaleerd door het weekblad New Scientist. Daarna volgde een sneeuwbaleffect in de Amerikaanse media, dat zelfs de Amerikaanse consument in de beweging bracht. Het hoofdkantoor in de VS kreeg vele boze telefoontjes en e-mails. Zelfs Eindhoven kreeg er mee te maken, zo zei woordvoerster Caroline Kamerbeek van Philips vrijdag.De publicitaire tegenwind noodzaakte het concern woensdag tot een verklaring waarin het tegensprak dat kijkers gedwongen zouden worden om reclame te kijken. De keuze is nog altijd aan de kijker, aldus Philips. Het elektronicabedrijf benadrukte daarbij dat er geen plannen zijn om de techniek toe te passen in een product. Vrijdag volgde nog een verklaring, met meer uitleg over de patentaanvragen van Philips. Daarbij staan ook aanvragen voor technieken die kijkers de keuze geven om wel of geen reclame te kijken.De woordvoerster van Philips noemde de ophef ,,heel vervelend''. ,,Dit is nooit onze bedoeling geweest. Het gaat hier alleen nog maar om een aanvraag voor een patent. Het is helemaal niet zeker dat wij het krijgen toegewezen. Ook andere bedrijven zijn er mee bezig. Bovendien: als we het patent krijgen, kunnen we het ook nog gebruiken om het invoeren van een soortgelijke techniek door een ander bedrijf tegen te houden. Dit om de kijker te beschermen.''

bron: http://www.belegger.nl/actueel.php?page=nieuws
____________________________________________________


ook in de VS is het doorgedrongen
pberendsvrijdag 21 april 2006 @ 17:45
quote:
Televisiekijkers VS in opstand tegen Philips

Philips krijgt in de Verenigde Staten de wind van voren vanwege de aanvraag van een nieuw patent, waarmee het kijkers onmogelijk kan worden gemaakt om bij een opgenomen film door te spoelen bij reclames.

Sneeuwbaleffect
Weekblad New Scientist signaleerde de patentaanvraag deze week voor het eerst. Daarna volgde een sneeuwbaleffect in de Amerikaanse media, dat zelfs de Amerikaanse consument in de beweging bracht. Het hoofdkantoor in de VS kreeg vele boze telefoontjes en e-mails. Zelfs Eindhoven kreeg er mee te maken, zegt woordvoerster Caroline Kamerbeek van Philips.

Keuze
De publicitaire tegenwind noodzaakte het concern woensdag tot een verklaring waarin het tegensprak dat kijkers gedwongen zouden worden om reclame te kijken. De keuze is nog altijd aan de kijker, aldus Philips. Het elektronicabedrijf benadrukte daarbij dat er geen plannen zijn om de techniek toe te passen in een product. Vandaag volgde nog een verklaring, met meer uitleg over de patentaanvragen van Philips. Daarbij staan ook aanvragen voor technieken die kijkers de keuze geven om wel of geen reclame te kijken.

Bedoeling
De woordvoerster van Philips noemt de ophef “heel vervelend”. “Dit is nooit onze bedoeling geweest. Het gaat hier alleen nog maar om een aanvraag voor een patent. Het is helemaal niet zeker dat wij het krijgen toegewezen. Ook andere bedrijven zijn er mee bezig. Bovendien: als we het patent krijgen, kunnen we het ook nog gebruiken om het invoeren van een soortgelijke techniek door een ander bedrijf tegen te houden. Dit om de kijker te beschermen.”

Zorgenkind
De negatieve publiciteit komt voor Philips op een slecht moment, want de verkoop van consumentenelektronica in de VS, lang een zorgenkind, trekt net iets aan. Het concern steekt in de VS al enige tijd veel geld in een betere naamsbekendheid. Vorig jaar bleek uit een onderzoek van het zakenblad Business Week dat de campagne 'Sense and Simplicity' begon aan te slaan. Volgens de Philips-woordvoerster voeren consumenten en mediabedrijven in de VS stevige discussies die veel ophef veroorzaken over de rechten van de kijker en die van de zenders die de programma's uitzenden. “Wij zijn nu het middelpunt van een mediahype.”
Prachtig, ze gooien hun eigen ruiten in. Weg met Philips .
Gitankivrijdag 21 april 2006 @ 17:49
Dit is gewoon onmogelijk om te verkopen
Kun je meteen patent vragen op een navigatiesysteem dat je auto automatisch naar de grootste file laat rijden..
Lord_Vetinarivrijdag 21 april 2006 @ 17:50
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:45 schreef pberends het volgende:

[..]

Prachtig, ze gooien hun eigen ruiten in. Weg met Philips .
Regel 1 van adverteren:

"Het maakt niet uit hoe ze over je praten, als ze maar over je praten."
pberendsvrijdag 21 april 2006 @ 17:52
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:49 schreef Gitanki het volgende:
Dit is gewoon onmogelijk om te verkopen
Kun je meteen patent vragen op een navigatiesysteem dat je auto automatisch naar de grootste file laat rijden..
quote:
Bovendien: als we het patent krijgen, kunnen we het ook nog gebruiken om het invoeren van een soortgelijke techniek door een ander bedrijf tegen te houden. Dit om de kijker te beschermen.”
. Als dat zo was hadden ze een gratis positieve campagne gehad door 1 simpel persberichtje uit te geven.
NightH4wkvrijdag 21 april 2006 @ 17:58
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:45 schreef pberends het volgende:

[..]

Prachtig, ze gooien hun eigen ruiten in. Weg met Philips .
Dat zullen ze idd niet snel weer doen.
quote:
(..)Philips Electronics, which is gaining a reputation on Madison Avenue for breaking conventions in reader- and viewer-friendly ways, (..)
ItaloDancervrijdag 21 april 2006 @ 17:58
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Regel 1 van adverteren:

"Het maakt niet uit hoe ze over je praten, als ze maar over je praten."
Nou dat lijkt me in dit geval niet aan de orde. Als men de gedachte krijgt (ook al is die onterecht) "Philips tv's moet ik niet want dan kunnen ze mij nu of straks reclame door de strot duwen" dan lijkt me dat geen positieve ontwikkeling hebben op de afzet.
Sidekickvrijdag 21 april 2006 @ 18:06
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Regel 1 van adverteren:

"Het maakt niet uit hoe ze over je praten, als ze maar over je praten."
John de Mol is het niet echt met je eens denk ik.
Lord_Vetinarivrijdag 21 april 2006 @ 18:14
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

John de Mol is het niet echt met je eens denk ik.
Op elke regel zijn uitzonderingen
buzzervrijdag 21 april 2006 @ 18:40
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:43 schreef ShaoliN het volgende:
Zodra dit op mijn Philips tv zit gaat ie door het raam bij de directie van Philips naar binnen. Het moet godver toch niet zo zijn dat een producent mij dwingt reclame te kijken.
ìk denk dat mijn tevee er dan heel rap naast ligt (wel het raam ernaast uiteraard)
Ze zouden veel beter het tegenovergestelde kunnen pattenteren, een tevee die automatisch zapt, en een video/dvd recorder die tijdens de raclame de opname onderbreekt. Ik denk dat daar een breder draagvlak voor is.
pberendsvrijdag 21 april 2006 @ 20:13
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Regel 1 van adverteren:

"Het maakt niet uit hoe ze over je praten, als ze maar over je praten."
Dat geldt alleen als je geen bekendheid hebt. Niet als je al gevestigd bent.
Swetseneggervrijdag 21 april 2006 @ 20:18
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:45 schreef Floripas het volgende:
Wie heeft "Running man" van Stephen King/Richard Bachman gelezen?
FreeVee
mjb44vrijdag 21 april 2006 @ 20:18
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:40 schreef buzzer het volgende:

[..]

ìk denk dat mijn tevee er dan heel rap naast ligt (wel het raam ernaast uiteraard)
Ze zouden veel beter het tegenovergestelde kunnen pattenteren, een tevee die automatisch zapt, en een video/dvd recorder die tijdens de raclame de opname onderbreekt. Ik denk dat daar een breder draagvlak voor is.
helemaal mee eens. als philips met zo'n tv op de markt komt koop ik hem niet. wat is de volgende stap? de tv gaat zelf tijdens een film naar een andre zender zappen als daar reclame op is? dit is volgens mij de meest onzinnige uitvinding van philips.
Lienekienvrijdag 21 april 2006 @ 20:19
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Regel 1 van adverteren:

"Het maakt niet uit hoe ze over je praten, als ze maar over je praten."
Dat was toch 'het maakt niet uit wat ze over je zeggen, zolang ze je naam maar goed schrijven'?
Djaservrijdag 21 april 2006 @ 20:21
Goede zaal van Philips om hier patent op aan te vragen, dat voorkomt dat andere tv-producenten dit toe gaan passen.

Is het trouwens mogelijk wel je tv uit te zetten tijdens de reclameblokken?
rutger05vrijdag 21 april 2006 @ 21:31
Als Philips een dergelijk product op de markt gaat brengen, dan wil ik nog zien dat er consumenten zijn die het kopen. Er moet ook duidelijke regelgeving komen dat als een apparaat dergelijke beperkingen heeft, dat duidelijk op de verpakking moet staan, zodat onwetende consumenten niet na aankoop achter zo'n beperking komen. Verder moet Philips beseffen dat de consument die hun product koopt hun klant is en niet de adverteerders.
mikezwetvrijdag 21 april 2006 @ 21:36
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:45 schreef pberends het volgende:

[..]

Prachtig, ze gooien hun eigen ruiten in. Weg met Philips .
Ze gaan toch al naar China en Polen
GewoneManvrijdag 21 april 2006 @ 22:41
topic merge naar mijne aub ik heb hier de 19e al een topic over gemaakt in DIG
Philips lets make things worse !!!
#ANONIEMzaterdag 22 april 2006 @ 04:31
Zieke aktie!!

ik begin Shaolin ook steeds meer en meer te waarderen, ik betaal mee aan de nieuwe tv als hij zijn philipstv door de raam van philips mietert...

(en ja, ik heb zelf ook een philipstv )

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2006 04:41:40 ]
Hallulamazaterdag 22 april 2006 @ 08:45
Slim hoor, Philips start zo een campagne voor HDTV i.v.m. het WK, en dan worden ze opeens geboycot wegens dat idiote patent, ik kom niet meer bij !

BUY SAMSUNG !
NewOrderzaterdag 22 april 2006 @ 09:18
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 20:21 schreef Djaser het volgende:
Goede zaal van Philips om hier patent op aan te vragen, dat voorkomt dat andere tv-producenten dit toe gaan passen.
Nee, dat zorgt er voor dat wanneer deze vinding wordt toegepast, andere fabrikanten aan Philips moeten betalen voor een licentie.
#ANONIEMzaterdag 22 april 2006 @ 13:31
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:18 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Nee, dat zorgt er voor dat wanneer deze vinding wordt toegepast, andere fabrikanten aan Philips moeten betalen voor een licentie.
Alleen vraag ik me af of het wel ooit wordt toegepast aangezien het merk zich dan totaal niet geliefd maakt.
KreKkeRzaterdag 22 april 2006 @ 13:48
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:25 schreef Mirage het volgende:
Nou jaaaa zeg......
volslagen idioot ! Denk men er nou echt over om zo ver te gaan de consument te dwíngen reclame te kijken ?? De sigaretten reclames zijn verboden omdat het zogenaamd zou aanzetten tot zelfdestructief gedrag.... nou, de tendens van het meer uitgeven dan er binnen komt is minstens zo zelfdestructief en dat (en ongezond leven) wordt op deze manier gewoon gepusht.
(reclames zijn ervoor ontworpen om mensen te beïnvloeden, en ik ga er dan ook van uit dat ze op een groot deel van de bevolking zeker effect hebben)


ik tyft het hele ding mijn huis uit.
Wellicht zal men in de toekomst middels een bepaalde constructie een groep WEL aan zo'n apparaat krijgen.

Een aparte box voor zenders met bijvoorbeeld de allernieuwste films, (netzoals de betaalkanalen nu), alleen dan ZONDER dat je ervoor hoeft te betalen, echter WEL met verplicht te kijken reclame. Dit met in het achterhoofd een (in de toekomst) steeds grotere gewenning aan reclame en een minder kapitaalkrachtige 'tv-verslaafde' doelgroep.
NewOrderzaterdag 22 april 2006 @ 14:02
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:31 schreef Ivo1986 het volgende:
Alleen vraag ik me af of het wel ooit wordt toegepast aangezien het merk zich dan totaal niet geliefd maakt.
Als het wordt toegepast dan zal het in een situatie zijn waarin de consument geen keuze heeft, net zoals nu gebeurt met DRM. Uitzendingen zullen dan zodanig worden gecodeerd dat ze alleen zijn te ontvangen door de speciale toestellen met een ingebouwde reclame-controller. Dat biedt ook weer ruimte voor nieuwe mogelijkheden op het gebied van marketing. Je krijgt als consument bijvoorbeeld de mogelijkheid om te kiezen tussen een goedkoop of gratis abonnement met reclame of een duurder abonnement zonder reclame.
#ANONIEMmaandag 24 april 2006 @ 08:27
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:02 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als het wordt toegepast dan zal het in een situatie zijn waarin de consument geen keuze heeft, net zoals nu gebeurt met DRM. Uitzendingen zullen dan zodanig worden gecodeerd dat ze alleen zijn te ontvangen door de speciale toestellen met een ingebouwde reclame-controller. Dat biedt ook weer ruimte voor nieuwe mogelijkheden op het gebied van marketing. Je krijgt als consument bijvoorbeeld de mogelijkheid om te kiezen tussen een goedkoop of gratis abonnement met reclame of een duurder abonnement zonder reclame.
Wat is DRM voor een ontwikkeling? Heb dat niet echt gevolgd.
Pietverdrietmaandag 24 april 2006 @ 08:46
quote:
Op maandag 24 april 2006 08:27 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Wat is DRM voor een ontwikkeling? Heb dat niet echt gevolgd.
Digital Rights Management.

MS heeft een enorm DRM programma, wat veel en veel verder gaat dan dit Philips patent, maar daar hoor je alleen "Nerds" over, de gemiddelde fokker of SBS kijker denkt niet verder dan een tieten en achtervolgings film die hij opneemt op VHS en denkt dat ie zo niet meer kan doorspoelen..
Yildizzaterdag 6 mei 2006 @ 10:51
Ik schop deze maar.

Digitale radio kennen we al hé? Nou, bij deze dan.
quote:
Digital Radio Flag Archive

Radio broadcasters have begun rolling out a new digital radio technology, known as "HD Radio," which piggybacks digital signals onto traditional analog FM and AM frequencies. The new technology, developed by iBiquity, is meant to supplement, not replace, traditional analog radio.

The recording industry sees the introduction of this new radio technology as an opportunity to renew their decades long effort to take away your right to make personal recordings off the air. Taking a page from the movie business, the recording industry is asking the FCC to force technology companies to incorporate "content protection" technologies that would hobble home recording technologies for HD Radio. Led by the RIAA, the recording industry is particularly eager to make sure that there will never be a TiVo-like recorder for radio.

The FCC's "Further Notice of Proposed Rulemaking and Notice of Inquiry" [PDF, 300k] regarding RIAA's proposed "broadcast flag" for digital HD radio (released April 20, 2004).

[..]