geldquote:Op donderdag 20 april 2006 00:51 schreef gday het volgende:
[..]
Ik heb wat dit betreft eigenlijk geen idee wat de precieze drijfveer zou zijn voor fabrikanten om hierin samen te werken met adverteerders. Ze hebben er geen direct belang bij volgens mij. Alleen indirect.
Ik heb het nergens expliciet gehad over de manieren waarop de copyrighthouders proberen ongeoorloofde proliferatie te beperken.quote:Op donderdag 20 april 2006 00:09 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je draait de zaken echt om zie mijn eerdere post.
als ik een auto wil kopen kan ik kiezen, wil ik een CD van een bepaalde artiest heb je geen keus of je koopt de CD met irritante beperkingen en kwaliteits verlies (die kutdingen slaan sneller over en je moet maar hopen dat ze in al je apparatuur werken) of je download het met DRM thank you but no thanks.
blijft er 1 alternatief over downloaden![]()
Lees deze post: Philips lets make things worse !!!quote:Op donderdag 20 april 2006 00:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee hoor daar worden ook rechten voor betaald. het is wel een andere medium maar zeer zeker vergelijkbaar zeker als je kijkt naar DRM en beperkingen opleggen. het downloaden van series is ook ongekend populair dat zien die mensen ook wel.
anyway ik ga maffen morgen weer werken
uh uh daar zullen ze niet over nagedacht hebbenquote:Op donderdag 20 april 2006 00:53 schreef dedeur het volgende:
Ideaal zo'n systeem! Dan bouw ik een recorder die die flags ook opmerkt, en dan hoef ik de reclames niet eens door te spoelen!
Ik weet niet in hoeverre adverteerders er happig op zijn om de fabrikanten zoveel geld in de zak te steken.quote:
Dat is een halve waarheid. Je kunt patenten ook vastleggen om te voorkomen dat anderen met de techniek die jij uitgedacht hebt aan de haal gaan en er inkomsten uit genereren die jij hŕd kunnen hebben..quote:nee maar dat is wel de intensie je gaat niet iets patenteren als je bij voorbaat weet dat je er niks aan hebt. de intensie is er om er geld aan te verdienen.
http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.htmlquote:Philips vraagt patent aan op 'ad-enforcer'-technologie
Door Arie Jan Stapel - woensdag 19 april 2006 14:40 - Bron: New Scientist - Submitter: SorbyForce - Views: 18.031 - Permalink
Philips heeft patent aangevraagd op een techniek die het tv-kijkers lastiger moet maken om reclameblokken te ontwijken. De techniek maakt gebruik van flags die in digitale uitzendingen worden meegestuurd. Philips stelt voor een speciale flag mee te sturen als een reclameblok wordt uitgezonden. Een tv-toestel kan dit detecteren en zorgen dat er tijdens het reclameblok niet van kanaal kan worden gewisseld. Een videorecorder kan tijdens reclameblokken het vooruitspoelen blokkeren. Het patent is al in december 2003 aangevraagd, maar pas onlangs op internet verschenen. Apparaten die de technologie gebruiken zijn nog niet op de markt verschenen en de consumenten zouden ze waarschijnlijk ook niet erg waarderen. Dat erkent Philips zelfs in zijn patentaanvraag: 'For a program broadcaster to be able to force viewers to watch advertisements may be greatly resented by the viewers.' Ook bestaat het risico dat de consumenten denken dat hun apparatuur defect is en deze ter reparatie zullen terugbrengen naar de winkel. Philips beveelt dan ook aan om de consumenten goed voor te lichten over het systeem, maar erkent tegelijk dat er geen enkele manier is om te garanderen dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.
Zouden er werkelijk mensen zijn die ze aanschaffen áls ze op de markt zijn?quote:Apparaten die de technologie gebruiken zijn nog niet op de markt verschenen
Precies.quote:Op donderdag 20 april 2006 08:57 schreef Libris het volgende:
Mooi, dan kan mijn htpc (home theater PC) die flags gebruiken om de reclames eruit te filteren...
Ehm, dan zou ik daar waarschijnlijk alleen DVD's op kijken en een kleiner toestel erbij nemen voor tv-uitzendingen. Ik HAAT die schijtreclames namelijk echt.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
mooi idee.
Maar gaan die reclame makers dan ook mijn tv toestel betalen?
krijg je een gratis lcd tv van 102 cm, met als enige restrictie dat je niet kan zappen tijdens reclame?
Hm, zoiets is in de telefonie wereld ooit ook eens aan de orde geweest.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
mooi idee.
Maar gaan die reclame makers dan ook mijn tv toestel betalen?
krijg je een gratis lcd tv van 102 cm, met als enige restrictie dat je niet kan zappen tijdens reclame?
Misschien om te voorkomen dat een concurent ermee aan de haal gaat? Dat ze patent aanvragen hoeft niet meteen te betekenen dat ze het daadwerkelijk gaan gebruiken. Misschien hebben ze het zelfs gedaan om te voorkomen dat het gebruikt gaat worden...Misschien, wie weet...quote:Op donderdag 20 april 2006 08:44 schreef Kadesh het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.html
Waarom zou je patent aanvragen op iets wat je consumenten ergert?Of heeft die "'ad-enforcer'-technologie" ook nog voordelen voor de TV kijker?
Mogelijk inderdaad, ik dat geval...quote:Op donderdag 20 april 2006 09:29 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Misschien om te voorkomen dat een concurent ermee aan de haal gaat? Dat ze patent aanvragen hoeft niet meteen te betekenen dat ze het daadwerkelijk gaan gebruiken. Misschien hebben ze het zelfs gedaan om te voorkomen dat het gebruikt gaat worden...Misschien, wie weet...
Misschien Theater, Taal & Kunst hier iemand.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:45 schreef Floripas het volgende:
Wie heeft "Running man" van Stephen King/Richard Bachman gelezen?
Het gaat erom, dat in dat boek precies hetzelfde wordt beschreven. (Alleen ben je ook bij wet verplicht om zoveel uur per dag TV te kijken).quote:Op donderdag 20 april 2006 09:46 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Misschien Theater, Taal & Kunst hier iemand.![]()
Ohhh... bedankt voor de uitleg.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het gaat erom, dat in dat boek precies hetzelfde wordt beschreven. (Alleen ben je ook bij wet verplicht om zoveel uur per dag TV te kijken).
Lekker, zet je je tv aan, toevallig net met reclame kan je niet eens van zender wisselenquote:Op donderdag 20 april 2006 08:44 schreef Kadesh het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.html
Waarom zou je patent aanvragen op iets wat je consumenten ergert?Of heeft die "'ad-enforcer'-technologie" ook nog voordelen voor de TV kijker?
Waarom niet? stekker deruitquote:Op donderdag 20 april 2006 09:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Lekker, zet je je tv aan, toevallig net met reclame kan je niet eens van zender wisselen
Of je besluit in de reclame dat het programma wat je kijkt toch niet zo boeiend is, kan je niet eens veranderen.
Dan gaat de tv maar uit, of kan dat ook niet?
Nee, dan krijg je een stroomstoot en moet je voor straf 15 minuten ipv 5 minuten reclame kijken.quote:
Als je een van de bedenkers er mee kan verwonden is het een nobel streven.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:56 schreef Fliepke het volgende:
Let maar op dat de TV-zenders zo'n chip eisen in die digitale tv doosjes en dan kun je dus wel je tv uit de raam tiefen, maar dan ben je nogal dom
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |