Begrijpelijk, zeer begrijpelijk. Dan is het dus zaak voor de adverteerders om voor consumenten de keus zoveel mogelijk te beperken.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik censureer ELKE vorm van DRM en ELKE vorm van deze techniek. het komt simpelweg mijn huis niet in...
Precies, dat zie je al langzaam aan in de muziek industrie, met z'n allen tegen het kopiëren, noemen ze zoiets...quote:Op woensdag 19 april 2006 23:00 schreef gday het volgende:
[..]
Als er behoefte aan is vanuit de adverteerders, is dat niet onhaalbaar denk ik.
Dat is inderdaad waar. Al zou het zo zijn dat adverteerders zonder afzet ook geen inkomsten meer hebben. Echter lijkt het steeds meer een managerprobleem, alles moet beter preciezer gemeten worden, om zo aan te tonen dat de resultaten in verglijking met het vorige kwartaal gestegen zijn, heb ik soms het idee dan hoor...quote:[..]
Zoals ik al aangaf, hangt dat af van de ondersteuning. Als het (hypothetisch geval) door alle fabrikanten ondersteunt zou gaan worden, hebben consumenten weinig keus natuurlijk. Je kijkt liever TV met reclame, dan helemaal geen TV.
Ik hoop dat het toch ooit een keer stopt...quote:[..]
Ja, ik heb toegevoegd dat ik het over de korte termijn had.
Ach, ik heb wel eens ooit wat opgestoken tijdens mijn tijd bij Philips Research, maar echt ervaring zou ik het niet willen noemen.quote:
Klopt, en tot op zekere hoogte is het uiteraard ook wel terecht. Alleen kunnen de copyrighthouders verreweg te weinig invloed uitoefenen op de proliferatie van dergelijke content. Televisieuitzendingen komen vanuit 1 centrale bron, en zijn in principe bedoeld op éénmalig gebruik. Muziek wordt verspreid op cd's en via andere media, en zijn bedoeld om vaker gebruikt te worden. Dat is waarom ze wat dat betreft nooit echt zullen slagen in het verkrijgen van volledige controle op 'gecopyrighte' muziek.quote:[..]
Precies, dat zie je al langzaam aan in de muziek industrie, met z'n allen tegen het kopiëren, noemen ze zoiets...
In welk geval bedoel je dat adverteerders geen afzet meer zouden hebben? Bedoel je als resultaat van het invoeren van dergelijke technieken?quote:[..]
Dat is inderdaad waar. Al zou het zo zijn dat adverteerders zonder afzet ook geen inkomsten meer hebben. Echter lijkt het steeds meer een managerprobleem, alles moet beter preciezer gemeten worden, om zo aan te tonen dat de resultaten in verglijking met het vorige kwartaal gestegen zijn, heb ik soms het idee dan hoor...
Tja, ik begrijp het volkomen. Ik spoel ook liever de reclames door, of zap naar andere kanalen. Maar ik ben me er ook van bewust, dat reclame veel dingen mogelijk maakt, en dat het voor adverteerders belangrijk is om daar maximaal rendement uit te halen.quote:[..]
Ik hoop dat het toch ooit een keer stopt...
ik zie een bloeiende markt in modchips opkomen, aleens nagedacht om voor jezelf te beginnen? ghehequote:Op woensdag 19 april 2006 23:11 schreef gday het volgende:
Ach, ik heb wel eens ooit wat opgestoken tijdens mijn tijd bij Philips Research, maar echt ervaring zou ik het niet willen noemen.
dus jij vind het terrecht dat de eerlijke koper steeds meer beperkt wordt (vaak zonder dat ze het (direct) doorhebben) dat er rootkits op hun PC worden geinstalleerd (sony) en dat de illigale downloader alles krijgt zoals hij het wil zonder enige beperkingquote:Klopt, en tot op zekere hoogte is het uiteraard ook wel terecht. Alleen kunnen de copyrighthouders verreweg te weinig invloed uitoefenen op de proliferatie van dergelijke content. Televisieuitzendingen komen vanuit 1 centrale bron, en zijn in principe bedoeld op éénmalig gebruik. Muziek wordt verspreid op cd's en via andere media, en zijn bedoeld om vaker gebruikt te worden. Dat is waarom ze wat dat betreft nooit echt zullen slagen in het verkrijgen van volledige controle op 'gecopyrighte' muziek.
geen ideequote:In welk geval bedoel je dat adverteerders geen afzet meer zouden hebben? Bedoel je als resultaat van het invoeren van dergelijke technieken?
weet je wat het is de reclame wereld wil gewoon teveel. zo simpel is het...quote:Tja, ik begrijp het volkomen. Ik spoel ook liever de reclames door, of zap naar andere kanalen. Maar ik ben me er ook van bewust, dat reclame veel dingen mogelijk maakt, en dat het voor adverteerders belangrijk is om daar maximaal rendement uit te halen.
Dat vind ik wel een erg enge uitspraak: 'de consument wil niet, dus we moeten ze harder dwingen'quote:Op woensdag 19 april 2006 23:01 schreef gday het volgende:
[..]
Begrijpelijk, zeer begrijpelijk. Dan is het dus zaak voor de adverteerders om voor consumenten de keus zoveel mogelijk te beperken.
Neequote:Op woensdag 19 april 2006 23:49 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik zie een bloeiende markt in modchips opkomen, aleens nagedacht om voor jezelf te beginnen? ghehe
Nee, die rootkits van onze Japanse vrienden gaan natuurlijk veel te ver. Ik bedoelde alleen dat het op zich wel terecht is dat de industrie er niet zonder meer mee akkoord gaat dat producten, waarvan zij de copyrights in bezit hebben, tegenwoordig gewoon verspreid worden zonder dat zij er controle over hebben of zelfs inkomsten uit kunnen genereren. Ik heb het dan verder niet over de prijzen en hoeveel procent van die inkomsten bedoeld zijn voor de artiesten zelf en dergelijke zaken. Overigens, ik ben geen heilig boontje wat deze zaken betreft hoor.quote:[..]
dus jij vind het terrecht dat de eerlijke koper steeds meer beperkt wordt (vaak zonder dat ze het (direct) doorhebben) dat er rootkits op hun PC worden geinstalleerd (sony) en dat de illigale downloader alles krijgt zoals hij het wil zonder enige beperking
Nou, dat valt ook wel mee. Ik denk eerder dat het de consument is die alles gratis wil hebben, en ook gewend is om alles gratis te kunnen krijgen.quote:[..]
geen idee
[..]
weet je wat het is de reclame wereld wil gewoon teveel. zo simpel is het...
Ja, maar in de praktijk gaat dat uiteindelijk ook niet werken hoor.quote:Op woensdag 19 april 2006 23:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een erg enge uitspraak: 'de consument wil niet, dus we moeten ze harder dwingen'
en als de consument terrecht aangeeft dit niet te willen dan zijn het illigale leechers. terwijl ze de reden van het leechen helemaal aan zichzelf te danken hebbenquote:Op woensdag 19 april 2006 23:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een erg enge uitspraak: 'de consument wil niet, dus we moeten ze harder dwingen'
Waarom willen fabrikanten dat dan? Betalen zenders de fabrikanten ervoor ofzo?quote:Op woensdag 19 april 2006 17:24 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
waarschijnelijk![]()
![]()
![]()
maar het is niet ondenkbaar dat Philips tegen betaling andere fabrikanten gebruik laat maken van deze technologie.
je draait de zaken echt om zie mijn eerdere post.quote:Op woensdag 19 april 2006 23:57 schreef gday het volgende:
Nou, dat valt ook wel mee. Ik denk eerder dat het de consument is die alles gratis wil hebben, en ook gewend is om alles gratis te kunnen krijgen.
Kerel... we hadden het daar over het systeem uit de openingspost. Het copyrightgebeuren is een ander verhaal.quote:Op donderdag 20 april 2006 00:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
en als de consument terrecht aangeeft dit niet te willen dan zijn het illigale leechers. terwijl ze de reden van het leechen helemaal aan zichzelf te danken hebbenhet downloaden van muziek vrijwel onbekend tot het in het nieuws kwam toen kende iedereen het. napster werdt de nek omgedraaid en hoppa daar was kazaa met nog 10 anderen...
prijzen van de CDs nog z`n mooie die waren wel heel wat duurder dan een LP maar dat zou allemaal snel goedkoper worden zodra het een massa product was. nooit gebeurd natuurlijk sterker nog ze gingen elk jaar vrolijk met de inflatie mee. met de euro werden ze ook niet naar beneden afgerond.
DVDs precies hetzelfde verhaal, same shit different day![]()
om over kopieer heffing maar te zwijgen, nederland is het enigste land waar je een boete krijgt voor je iets hebt gedaan![]()
reclame wordt je keihard door je strot geduwd. spyware, adaware spam mail niks is die terroristen teveel...
ze kunnen van mij allemaal aan het gas ik koop die bende niet meer lang leve usenet net zolang tot er een eerlijke en normale markt komt. tot die tijd kunnen ze mn witte kont kussen
Ik heb wat dit betreft eigenlijk geen idee wat de precieze drijfveer zou zijn voor fabrikanten om hierin samen te werken met adverteerders. Ze hebben er geen direct belang bij volgens mij. Alleen indirect.quote:Op donderdag 20 april 2006 00:09 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Waarom willen fabrikanten dat dan? Betalen zenders de fabrikanten ervoor ofzo?
nee hoor daar worden ook rechten voor betaald. het is wel een andere medium maar zeer zeker vergelijkbaar zeker als je kijkt naar DRM en beperkingen opleggen. het downloaden van series is ook ongekend populair dat zien die mensen ook wel.quote:Op donderdag 20 april 2006 00:48 schreef gday het volgende:
[..]
Kerel... we hadden het daar over het systeem uit de openingspost. Het copyrightgebeuren is een ander verhaal.
geldquote:Op donderdag 20 april 2006 00:51 schreef gday het volgende:
[..]
Ik heb wat dit betreft eigenlijk geen idee wat de precieze drijfveer zou zijn voor fabrikanten om hierin samen te werken met adverteerders. Ze hebben er geen direct belang bij volgens mij. Alleen indirect.
Ik heb het nergens expliciet gehad over de manieren waarop de copyrighthouders proberen ongeoorloofde proliferatie te beperken.quote:Op donderdag 20 april 2006 00:09 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je draait de zaken echt om zie mijn eerdere post.
als ik een auto wil kopen kan ik kiezen, wil ik een CD van een bepaalde artiest heb je geen keus of je koopt de CD met irritante beperkingen en kwaliteits verlies (die kutdingen slaan sneller over en je moet maar hopen dat ze in al je apparatuur werken) of je download het met DRM thank you but no thanks.
blijft er 1 alternatief over downloaden![]()
Lees deze post: Philips lets make things worse !!!quote:Op donderdag 20 april 2006 00:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee hoor daar worden ook rechten voor betaald. het is wel een andere medium maar zeer zeker vergelijkbaar zeker als je kijkt naar DRM en beperkingen opleggen. het downloaden van series is ook ongekend populair dat zien die mensen ook wel.
anyway ik ga maffen morgen weer werken
uh uh daar zullen ze niet over nagedacht hebbenquote:Op donderdag 20 april 2006 00:53 schreef dedeur het volgende:
Ideaal zo'n systeem! Dan bouw ik een recorder die die flags ook opmerkt, en dan hoef ik de reclames niet eens door te spoelen!
Ik weet niet in hoeverre adverteerders er happig op zijn om de fabrikanten zoveel geld in de zak te steken.quote:
Dat is een halve waarheid. Je kunt patenten ook vastleggen om te voorkomen dat anderen met de techniek die jij uitgedacht hebt aan de haal gaan en er inkomsten uit genereren die jij hŕd kunnen hebben..quote:nee maar dat is wel de intensie je gaat niet iets patenteren als je bij voorbaat weet dat je er niks aan hebt. de intensie is er om er geld aan te verdienen.
http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.htmlquote:Philips vraagt patent aan op 'ad-enforcer'-technologie
Door Arie Jan Stapel - woensdag 19 april 2006 14:40 - Bron: New Scientist - Submitter: SorbyForce - Views: 18.031 - Permalink
Philips heeft patent aangevraagd op een techniek die het tv-kijkers lastiger moet maken om reclameblokken te ontwijken. De techniek maakt gebruik van flags die in digitale uitzendingen worden meegestuurd. Philips stelt voor een speciale flag mee te sturen als een reclameblok wordt uitgezonden. Een tv-toestel kan dit detecteren en zorgen dat er tijdens het reclameblok niet van kanaal kan worden gewisseld. Een videorecorder kan tijdens reclameblokken het vooruitspoelen blokkeren. Het patent is al in december 2003 aangevraagd, maar pas onlangs op internet verschenen. Apparaten die de technologie gebruiken zijn nog niet op de markt verschenen en de consumenten zouden ze waarschijnlijk ook niet erg waarderen. Dat erkent Philips zelfs in zijn patentaanvraag: 'For a program broadcaster to be able to force viewers to watch advertisements may be greatly resented by the viewers.' Ook bestaat het risico dat de consumenten denken dat hun apparatuur defect is en deze ter reparatie zullen terugbrengen naar de winkel. Philips beveelt dan ook aan om de consumenten goed voor te lichten over het systeem, maar erkent tegelijk dat er geen enkele manier is om te garanderen dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.
Zouden er werkelijk mensen zijn die ze aanschaffen áls ze op de markt zijn?quote:Apparaten die de technologie gebruiken zijn nog niet op de markt verschenen
Precies.quote:Op donderdag 20 april 2006 08:57 schreef Libris het volgende:
Mooi, dan kan mijn htpc (home theater PC) die flags gebruiken om de reclames eruit te filteren...
Ehm, dan zou ik daar waarschijnlijk alleen DVD's op kijken en een kleiner toestel erbij nemen voor tv-uitzendingen. Ik HAAT die schijtreclames namelijk echt.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
mooi idee.
Maar gaan die reclame makers dan ook mijn tv toestel betalen?
krijg je een gratis lcd tv van 102 cm, met als enige restrictie dat je niet kan zappen tijdens reclame?
Hm, zoiets is in de telefonie wereld ooit ook eens aan de orde geweest.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
mooi idee.
Maar gaan die reclame makers dan ook mijn tv toestel betalen?
krijg je een gratis lcd tv van 102 cm, met als enige restrictie dat je niet kan zappen tijdens reclame?
Misschien om te voorkomen dat een concurent ermee aan de haal gaat? Dat ze patent aanvragen hoeft niet meteen te betekenen dat ze het daadwerkelijk gaan gebruiken. Misschien hebben ze het zelfs gedaan om te voorkomen dat het gebruikt gaat worden...Misschien, wie weet...quote:Op donderdag 20 april 2006 08:44 schreef Kadesh het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.html
Waarom zou je patent aanvragen op iets wat je consumenten ergert?Of heeft die "'ad-enforcer'-technologie" ook nog voordelen voor de TV kijker?
Mogelijk inderdaad, ik dat geval...quote:Op donderdag 20 april 2006 09:29 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Misschien om te voorkomen dat een concurent ermee aan de haal gaat? Dat ze patent aanvragen hoeft niet meteen te betekenen dat ze het daadwerkelijk gaan gebruiken. Misschien hebben ze het zelfs gedaan om te voorkomen dat het gebruikt gaat worden...Misschien, wie weet...
Misschien Theater, Taal & Kunst hier iemand.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:45 schreef Floripas het volgende:
Wie heeft "Running man" van Stephen King/Richard Bachman gelezen?
Het gaat erom, dat in dat boek precies hetzelfde wordt beschreven. (Alleen ben je ook bij wet verplicht om zoveel uur per dag TV te kijken).quote:Op donderdag 20 april 2006 09:46 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Misschien Theater, Taal & Kunst hier iemand.![]()
Ohhh... bedankt voor de uitleg.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het gaat erom, dat in dat boek precies hetzelfde wordt beschreven. (Alleen ben je ook bij wet verplicht om zoveel uur per dag TV te kijken).
Lekker, zet je je tv aan, toevallig net met reclame kan je niet eens van zender wisselenquote:Op donderdag 20 april 2006 08:44 schreef Kadesh het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.html
Waarom zou je patent aanvragen op iets wat je consumenten ergert?Of heeft die "'ad-enforcer'-technologie" ook nog voordelen voor de TV kijker?
Waarom niet? stekker deruitquote:Op donderdag 20 april 2006 09:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Lekker, zet je je tv aan, toevallig net met reclame kan je niet eens van zender wisselen
Of je besluit in de reclame dat het programma wat je kijkt toch niet zo boeiend is, kan je niet eens veranderen.
Dan gaat de tv maar uit, of kan dat ook niet?
Nee, dan krijg je een stroomstoot en moet je voor straf 15 minuten ipv 5 minuten reclame kijken.quote:
Als je een van de bedenkers er mee kan verwonden is het een nobel streven.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:56 schreef Fliepke het volgende:
Let maar op dat de TV-zenders zo'n chip eisen in die digitale tv doosjes en dan kun je dus wel je tv uit de raam tiefen, maar dan ben je nogal dom
Ik zou de rembrandttoren gaan bezettenquote:Op donderdag 20 april 2006 09:57 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Als je een van de bedenkers er mee kan verwonden is het een nobel streven.
Nedcar parkeerplaats? kun je leuk rondrijdenquote:Op donderdag 20 april 2006 10:04 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik zou de rembrandttoren gaan bezetten
Die analogie klopt niet. Adverteerders zorgen er namelijk niet voor dat er geasfalteerde wegen zijn of dat jij kunt autorijden. Ze zorgen er echter wel voor dat je TV-programma's kunt kijken.quote:Op donderdag 20 april 2006 07:26 schreef Yildiz het volgende:
Een vergelijking.
"Mensen kijken te weinig naar reclame naast de weg, vooral bij stoplichten. Daar let men alleen maar op de stoplichten zelf, en niet naar de borden. Daarom komt bedrijf X met een grijparm bij elk stoplicht die de auto oppakt en neutraliseerd. Vervolgens wordt er 3 minuten een scherm voorgehouden. Na het kijken van dat bord, wordt de auto weer losgelaten. Het is het beste voor de consument."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |