abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 april 2006 @ 23:01:47 #51
10710 gday
propria cures
pi_37112581
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik censureer ELKE vorm van DRM en ELKE vorm van deze techniek. het komt simpelweg mijn huis niet in...
Begrijpelijk, zeer begrijpelijk. Dan is het dus zaak voor de adverteerders om voor consumenten de keus zoveel mogelijk te beperken.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  woensdag 19 april 2006 @ 23:04:12 #52
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37112680
U heeft ervaring, zie ik.
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:00 schreef gday het volgende:

[..]

Als er behoefte aan is vanuit de adverteerders, is dat niet onhaalbaar denk ik.
Precies, dat zie je al langzaam aan in de muziek industrie, met z'n allen tegen het kopiëren, noemen ze zoiets...
quote:
[..]

Zoals ik al aangaf, hangt dat af van de ondersteuning. Als het (hypothetisch geval) door alle fabrikanten ondersteunt zou gaan worden, hebben consumenten weinig keus natuurlijk. Je kijkt liever TV met reclame, dan helemaal geen TV.
Dat is inderdaad waar. Al zou het zo zijn dat adverteerders zonder afzet ook geen inkomsten meer hebben. Echter lijkt het steeds meer een managerprobleem, alles moet beter preciezer gemeten worden, om zo aan te tonen dat de resultaten in verglijking met het vorige kwartaal gestegen zijn, heb ik soms het idee dan hoor...
quote:
[..]

Ja, ik heb toegevoegd dat ik het over de korte termijn had.
Ik hoop dat het toch ooit een keer stopt...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 19 april 2006 @ 23:11:36 #53
10710 gday
propria cures
pi_37112999
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:04 schreef Yildiz het volgende:
U heeft ervaring, zie ik.
Ach, ik heb wel eens ooit wat opgestoken tijdens mijn tijd bij Philips Research, maar echt ervaring zou ik het niet willen noemen.
quote:
[..]

Precies, dat zie je al langzaam aan in de muziek industrie, met z'n allen tegen het kopiëren, noemen ze zoiets...
Klopt, en tot op zekere hoogte is het uiteraard ook wel terecht. Alleen kunnen de copyrighthouders verreweg te weinig invloed uitoefenen op de proliferatie van dergelijke content. Televisieuitzendingen komen vanuit 1 centrale bron, en zijn in principe bedoeld op éénmalig gebruik. Muziek wordt verspreid op cd's en via andere media, en zijn bedoeld om vaker gebruikt te worden. Dat is waarom ze wat dat betreft nooit echt zullen slagen in het verkrijgen van volledige controle op 'gecopyrighte' muziek.
quote:
[..]

Dat is inderdaad waar. Al zou het zo zijn dat adverteerders zonder afzet ook geen inkomsten meer hebben. Echter lijkt het steeds meer een managerprobleem, alles moet beter preciezer gemeten worden, om zo aan te tonen dat de resultaten in verglijking met het vorige kwartaal gestegen zijn, heb ik soms het idee dan hoor...
In welk geval bedoel je dat adverteerders geen afzet meer zouden hebben? Bedoel je als resultaat van het invoeren van dergelijke technieken?
quote:
[..]

Ik hoop dat het toch ooit een keer stopt...
Tja, ik begrijp het volkomen. Ik spoel ook liever de reclames door, of zap naar andere kanalen. Maar ik ben me er ook van bewust, dat reclame veel dingen mogelijk maakt, en dat het voor adverteerders belangrijk is om daar maximaal rendement uit te halen.

[ Bericht 3% gewijzigd door gday op 19-04-2006 23:20:19 ]
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
pi_37114338
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:11 schreef gday het volgende:
Ach, ik heb wel eens ooit wat opgestoken tijdens mijn tijd bij Philips Research, maar echt ervaring zou ik het niet willen noemen.
ik zie een bloeiende markt in modchips opkomen, aleens nagedacht om voor jezelf te beginnen? ghehe
quote:
Klopt, en tot op zekere hoogte is het uiteraard ook wel terecht. Alleen kunnen de copyrighthouders verreweg te weinig invloed uitoefenen op de proliferatie van dergelijke content. Televisieuitzendingen komen vanuit 1 centrale bron, en zijn in principe bedoeld op éénmalig gebruik. Muziek wordt verspreid op cd's en via andere media, en zijn bedoeld om vaker gebruikt te worden. Dat is waarom ze wat dat betreft nooit echt zullen slagen in het verkrijgen van volledige controle op 'gecopyrighte' muziek.
dus jij vind het terrecht dat de eerlijke koper steeds meer beperkt wordt (vaak zonder dat ze het (direct) doorhebben) dat er rootkits op hun PC worden geinstalleerd (sony) en dat de illigale downloader alles krijgt zoals hij het wil zonder enige beperking
quote:
In welk geval bedoel je dat adverteerders geen afzet meer zouden hebben? Bedoel je als resultaat van het invoeren van dergelijke technieken?
geen idee
quote:
Tja, ik begrijp het volkomen. Ik spoel ook liever de reclames door, of zap naar andere kanalen. Maar ik ben me er ook van bewust, dat reclame veel dingen mogelijk maakt, en dat het voor adverteerders belangrijk is om daar maximaal rendement uit te halen.
weet je wat het is de reclame wereld wil gewoon teveel. zo simpel is het...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  woensdag 19 april 2006 @ 23:54:27 #55
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_37114487
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:01 schreef gday het volgende:

[..]

Begrijpelijk, zeer begrijpelijk. Dan is het dus zaak voor de adverteerders om voor consumenten de keus zoveel mogelijk te beperken.
Dat vind ik wel een erg enge uitspraak: 'de consument wil niet, dus we moeten ze harder dwingen'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 19 april 2006 @ 23:57:52 #56
10710 gday
propria cures
pi_37114573
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:49 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik zie een bloeiende markt in modchips opkomen, aleens nagedacht om voor jezelf te beginnen? ghehe
Nee
quote:
[..]

dus jij vind het terrecht dat de eerlijke koper steeds meer beperkt wordt (vaak zonder dat ze het (direct) doorhebben) dat er rootkits op hun PC worden geinstalleerd (sony) en dat de illigale downloader alles krijgt zoals hij het wil zonder enige beperking
Nee, die rootkits van onze Japanse vrienden gaan natuurlijk veel te ver. Ik bedoelde alleen dat het op zich wel terecht is dat de industrie er niet zonder meer mee akkoord gaat dat producten, waarvan zij de copyrights in bezit hebben, tegenwoordig gewoon verspreid worden zonder dat zij er controle over hebben of zelfs inkomsten uit kunnen genereren. Ik heb het dan verder niet over de prijzen en hoeveel procent van die inkomsten bedoeld zijn voor de artiesten zelf en dergelijke zaken. Overigens, ik ben geen heilig boontje wat deze zaken betreft hoor.
quote:
[..]

geen idee
[..]

weet je wat het is de reclame wereld wil gewoon teveel. zo simpel is het...
Nou, dat valt ook wel mee. Ik denk eerder dat het de consument is die alles gratis wil hebben, en ook gewend is om alles gratis te kunnen krijgen.
  donderdag 20 april 2006 @ 00:00:02 #57
10710 gday
propria cures
pi_37114621
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een erg enge uitspraak: 'de consument wil niet, dus we moeten ze harder dwingen'
Ja, maar in de praktijk gaat dat uiteindelijk ook niet werken hoor. In theorie is het echter wel een manier om een dergelijk systeem succesvol te introduceren... maar ja, theorie theorie...

Maar daarom moet er dus gezocht worden naar een balans tussen adverteerders en consumers. Er moeten dus vragen worden gesteld als: "Wat vindt een consumer acceptabel?"
pi_37114776
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

en als de consument terrecht aangeeft dit niet te willen dan zijn het illigale leechers. terwijl ze de reden van het leechen helemaal aan zichzelf te danken hebben het downloaden van muziek vrijwel onbekend tot het in het nieuws kwam toen kende iedereen het. napster werdt de nek omgedraaid en hoppa daar was kazaa met nog 10 anderen...

prijzen van de CDs nog z`n mooie die waren wel heel wat duurder dan een LP maar dat zou allemaal snel goedkoper worden zodra het een massa product was. nooit gebeurd natuurlijk sterker nog ze gingen elk jaar vrolijk met de inflatie mee. met de euro werden ze ook niet naar beneden afgerond.

DVDs precies hetzelfde verhaal, same shit different day

om over kopieer heffing maar te zwijgen, nederland is het enigste land waar je een boete krijgt voor je iets hebt gedaan

reclame wordt je keihard door je strot geduwd. spyware, adaware spam mail niks is die terroristen teveel...

ze kunnen van mij allemaal aan het gas ik koop die bende niet meer lang leve usenet net zolang tot er een eerlijke en normale markt komt. tot die tijd kunnen ze mn witte kont kussen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37114861
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:24 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

waarschijnelijk

maar het is niet ondenkbaar dat Philips tegen betaling andere fabrikanten gebruik laat maken van deze technologie.
Waarom willen fabrikanten dat dan? Betalen zenders de fabrikanten ervoor ofzo?
feest
pi_37114862
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:57 schreef gday het volgende:
Nou, dat valt ook wel mee. Ik denk eerder dat het de consument is die alles gratis wil hebben, en ook gewend is om alles gratis te kunnen krijgen.
je draait de zaken echt om zie mijn eerdere post.

als ik een auto wil kopen kan ik kiezen, wil ik een CD van een bepaalde artiest heb je geen keus of je koopt de CD met irritante beperkingen en kwaliteits verlies (die kutdingen slaan sneller over en je moet maar hopen dat ze in al je apparatuur werken) of je download het met DRM thank you but no thanks.

blijft er 1 alternatief over downloaden
  donderdag 20 april 2006 @ 00:48:03 #61
10710 gday
propria cures
pi_37115713
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:06 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

en als de consument terrecht aangeeft dit niet te willen dan zijn het illigale leechers. terwijl ze de reden van het leechen helemaal aan zichzelf te danken hebben het downloaden van muziek vrijwel onbekend tot het in het nieuws kwam toen kende iedereen het. napster werdt de nek omgedraaid en hoppa daar was kazaa met nog 10 anderen...

prijzen van de CDs nog z`n mooie die waren wel heel wat duurder dan een LP maar dat zou allemaal snel goedkoper worden zodra het een massa product was. nooit gebeurd natuurlijk sterker nog ze gingen elk jaar vrolijk met de inflatie mee. met de euro werden ze ook niet naar beneden afgerond.

DVDs precies hetzelfde verhaal, same shit different day

om over kopieer heffing maar te zwijgen, nederland is het enigste land waar je een boete krijgt voor je iets hebt gedaan

reclame wordt je keihard door je strot geduwd. spyware, adaware spam mail niks is die terroristen teveel...

ze kunnen van mij allemaal aan het gas ik koop die bende niet meer lang leve usenet net zolang tot er een eerlijke en normale markt komt. tot die tijd kunnen ze mn witte kont kussen
Kerel... we hadden het daar over het systeem uit de openingspost. Het copyrightgebeuren is een ander verhaal.
  donderdag 20 april 2006 @ 00:51:13 #62
10710 gday
propria cures
pi_37115787
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:09 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Waarom willen fabrikanten dat dan? Betalen zenders de fabrikanten ervoor ofzo?
Ik heb wat dit betreft eigenlijk geen idee wat de precieze drijfveer zou zijn voor fabrikanten om hierin samen te werken met adverteerders. Ze hebben er geen direct belang bij volgens mij. Alleen indirect.

Verder is het vastleggen van een patent natuurlijk niet alleen maar bedoeld om een techniek vast te leggen die men ook daadwerkelijk wil gaan toepassen.
pi_37115798
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:48 schreef gday het volgende:

[..]

Kerel... we hadden het daar over het systeem uit de openingspost. Het copyrightgebeuren is een ander verhaal.
nee hoor daar worden ook rechten voor betaald. het is wel een andere medium maar zeer zeker vergelijkbaar zeker als je kijkt naar DRM en beperkingen opleggen. het downloaden van series is ook ongekend populair dat zien die mensen ook wel.

anyway ik ga maffen morgen weer werken
  donderdag 20 april 2006 @ 00:53:43 #64
145741 dedeur
opendichtopendicht
pi_37115843
Ideaal zo'n systeem! Dan bouw ik een recorder die die flags ook opmerkt, en dan hoef ik de reclames niet eens door te spoelen!
Op slot!
pi_37115854
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:51 schreef gday het volgende:

[..]

Ik heb wat dit betreft eigenlijk geen idee wat de precieze drijfveer zou zijn voor fabrikanten om hierin samen te werken met adverteerders. Ze hebben er geen direct belang bij volgens mij. Alleen indirect.
geld

Verder is het vastleggen van een patent natuurlijk niet alleen maar bedoeld om een techniek vast te leggen die men ook daadwerkelijk wil gaan toepassen.
[/quote]

nee maar dat is wel de intensie je gaat niet iets patenteren als je bij voorbaat weet dat je er niks aan hebt. de intensie is er om er geld aan te verdienen.
  donderdag 20 april 2006 @ 00:54:24 #66
10710 gday
propria cures
pi_37115855
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:09 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

je draait de zaken echt om zie mijn eerdere post.

als ik een auto wil kopen kan ik kiezen, wil ik een CD van een bepaalde artiest heb je geen keus of je koopt de CD met irritante beperkingen en kwaliteits verlies (die kutdingen slaan sneller over en je moet maar hopen dat ze in al je apparatuur werken) of je download het met DRM thank you but no thanks.

blijft er 1 alternatief over downloaden
Ik heb het nergens expliciet gehad over de manieren waarop de copyrighthouders proberen ongeoorloofde proliferatie te beperken.

Ik heb alleen maar aangegeven dat het in mijn ogen wel terecht is dat de industrie het niet klakkeloos toe laat, maar dat de consument per definitie zal ageren tegen elke manier van beperking omdat:
a. er alternatieven zijn zonder die beperking;
b. men gewend is geraakt aan die alternatieven.
  donderdag 20 april 2006 @ 00:55:29 #67
10710 gday
propria cures
pi_37115887
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:51 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee hoor daar worden ook rechten voor betaald. het is wel een andere medium maar zeer zeker vergelijkbaar zeker als je kijkt naar DRM en beperkingen opleggen. het downloaden van series is ook ongekend populair dat zien die mensen ook wel.

anyway ik ga maffen morgen weer werken
Lees deze post: Philips lets make things worse !!!
Daar zet ik uiteen wat het verschil is tussen deze 2 zaken.
pi_37115893
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:53 schreef dedeur het volgende:
Ideaal zo'n systeem! Dan bouw ik een recorder die die flags ook opmerkt, en dan hoef ik de reclames niet eens door te spoelen!
uh uh daar zullen ze niet over nagedacht hebben ik hoop echter wel dat het mogelijk gaat worden maar dat zal niet zo heel simpel zijn vermoed ik
  donderdag 20 april 2006 @ 00:57:05 #69
10710 gday
propria cures
pi_37115929
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:54 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

geld
Ik weet niet in hoeverre adverteerders er happig op zijn om de fabrikanten zoveel geld in de zak te steken.
quote:
nee maar dat is wel de intensie je gaat niet iets patenteren als je bij voorbaat weet dat je er niks aan hebt. de intensie is er om er geld aan te verdienen.
Dat is een halve waarheid. Je kunt patenten ook vastleggen om te voorkomen dat anderen met de techniek die jij uitgedacht hebt aan de haal gaan en er inkomsten uit genereren die jij hŕd kunnen hebben..
pi_37116230
wanneer begint EASYtv?
gratis TV kijken met extra kanalen, maar met een verplicht reclameblok...
dag
  donderdag 20 april 2006 @ 07:26:55 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37117739
Een vergelijking.

"Mensen kijken te weinig naar reclame naast de weg, vooral bij stoplichten. Daar let men alleen maar op de stoplichten zelf, en niet naar de borden. Daarom komt bedrijf X met een grijparm bij elk stoplicht die de auto oppakt en neutraliseerd. Vervolgens wordt er 3 minuten een scherm voorgehouden. Na het kijken van dat bord, wordt de auto weer losgelaten. Het is het beste voor de consument."
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 20 april 2006 @ 08:44:31 #72
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_37118290
quote:
Philips vraagt patent aan op 'ad-enforcer'-technologie
Door Arie Jan Stapel - woensdag 19 april 2006 14:40 - Bron: New Scientist - Submitter: SorbyForce - Views: 18.031 - Permalink
Philips heeft patent aangevraagd op een techniek die het tv-kijkers lastiger moet maken om reclameblokken te ontwijken. De techniek maakt gebruik van flags die in digitale uitzendingen worden meegestuurd. Philips stelt voor een speciale flag mee te sturen als een reclameblok wordt uitgezonden. Een tv-toestel kan dit detecteren en zorgen dat er tijdens het reclameblok niet van kanaal kan worden gewisseld. Een videorecorder kan tijdens reclameblokken het vooruitspoelen blokkeren. Het patent is al in december 2003 aangevraagd, maar pas onlangs op internet verschenen. Apparaten die de technologie gebruiken zijn nog niet op de markt verschenen en de consumenten zouden ze waarschijnlijk ook niet erg waarderen. Dat erkent Philips zelfs in zijn patentaanvraag: 'For a program broadcaster to be able to force viewers to watch advertisements may be greatly resented by the viewers.' Ook bestaat het risico dat de consumenten denken dat hun apparatuur defect is en deze ter reparatie zullen terugbrengen naar de winkel. Philips beveelt dan ook aan om de consumenten goed voor te lichten over het systeem, maar erkent tegelijk dat er geen enkele manier is om te garanderen dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.
http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.html

Waarom zou je patent aanvragen op iets wat je consumenten ergert? Of heeft die "'ad-enforcer'-technologie" ook nog voordelen voor de TV kijker?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kadesh op 20-04-2006 08:52:51 ]
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_37118304
wat een onzin, dan krijg je heel snel gefrustreerde tv kijkers...
  donderdag 20 april 2006 @ 08:54:23 #74
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37118410
Kwestie van tijd voor dat daar weer modchips voor uitkomen. Het is trouwens wel een enorme arrogantie tov je klanten zeg..
Vampire Romance O+
  donderdag 20 april 2006 @ 08:57:17 #75
19840 Libris
Live from Singapore
pi_37118439
Mooi, dan kan mijn htpc (home theater PC) die flags gebruiken om de reclames eruit te filteren...
  † In Memoriam † donderdag 20 april 2006 @ 08:59:53 #76
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_37118474
quote:
Apparaten die de technologie gebruiken zijn nog niet op de markt verschenen
Zouden er werkelijk mensen zijn die ze aanschaffen áls ze op de markt zijn?
  donderdag 20 april 2006 @ 09:01:01 #77
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_37118489
Droevig...
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_37118531
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:57 schreef Libris het volgende:
Mooi, dan kan mijn htpc (home theater PC) die flags gebruiken om de reclames eruit te filteren...
Precies.
pi_37118546
Direct een reden om geen Philips TV te kopen.
pi_37118564
mooi idee.
Maar gaan die reclame makers dan ook mijn tv toestel betalen?
krijg je een gratis lcd tv van 102 cm, met als enige restrictie dat je niet kan zappen tijdens reclame?
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_37118785
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
mooi idee.
krijg je een gratis lcd tv van 102 cm, met als enige restrictie dat je niet kan zappen tijdens reclame?
Ehm, dan zou ik daar waarschijnlijk alleen DVD's op kijken en een kleiner toestel erbij nemen voor tv-uitzendingen. Ik HAAT die schijtreclames namelijk echt.

Wat die uitvinding verder betreft: tien tegen een dat concurenten daar juist op in zullen spelen en toestellen op de markt brengen die automatisch naar een kanaal zonder reclame zappen. Bovendien zal er dan aan Philips heel lang de sticker kleven dat het een vervelend kut-bedrijf is.
  † In Memoriam † donderdag 20 april 2006 @ 09:18:10 #82
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_37118805
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
mooi idee.
Hm, zoiets is in de telefonie wereld ooit ook eens aan de orde geweest.
Je kon jaren geleden (ver voor de telecommarkt rij was) *gratis* bellen als je tijdens (en voorafgaande aan) je telefoongesprekken reclameboodschappn van 45 seconden ging beluisteren
pi_37118940
Snap niet 100% dat er pattent voor is aangevraagd, as bv Sony dat ook zou doen heeft Philips er niet zoveel nadeel van.
  donderdag 20 april 2006 @ 09:29:50 #84
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_37119033
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:44 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Waarom zou je patent aanvragen op iets wat je consumenten ergert? Of heeft die "'ad-enforcer'-technologie" ook nog voordelen voor de TV kijker?
Misschien om te voorkomen dat een concurent ermee aan de haal gaat? Dat ze patent aanvragen hoeft niet meteen te betekenen dat ze het daadwerkelijk gaan gebruiken. Misschien hebben ze het zelfs gedaan om te voorkomen dat het gebruikt gaat worden...Misschien, wie weet...
  donderdag 20 april 2006 @ 09:43:16 #85
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_37119278
Zodra dit op mijn Philips tv zit gaat ie door het raam bij de directie van Philips naar binnen. Het moet godver toch niet zo zijn dat een producent mij dwingt reclame te kijken.
pi_37119290
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:29 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Misschien om te voorkomen dat een concurent ermee aan de haal gaat? Dat ze patent aanvragen hoeft niet meteen te betekenen dat ze het daadwerkelijk gaan gebruiken. Misschien hebben ze het zelfs gedaan om te voorkomen dat het gebruikt gaat worden...Misschien, wie weet...
Mogelijk inderdaad, ik dat geval...
PHILIPS
  donderdag 20 april 2006 @ 09:45:01 #87
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37119310
Wie heeft "Running man" van Stephen King/Richard Bachman gelezen?
  donderdag 20 april 2006 @ 09:46:17 #88
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_37119335
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:45 schreef Floripas het volgende:
Wie heeft "Running man" van Stephen King/Richard Bachman gelezen?
Misschien Theater, Taal & Kunst hier iemand.
  donderdag 20 april 2006 @ 09:47:36 #89
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37119358
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:46 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Misschien Theater, Taal & Kunst hier iemand.
Het gaat erom, dat in dat boek precies hetzelfde wordt beschreven. (Alleen ben je ook bij wet verplicht om zoveel uur per dag TV te kijken).
  donderdag 20 april 2006 @ 09:48:33 #90
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_37119380
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het gaat erom, dat in dat boek precies hetzelfde wordt beschreven. (Alleen ben je ook bij wet verplicht om zoveel uur per dag TV te kijken).
Ohhh... bedankt voor de uitleg.
  donderdag 20 april 2006 @ 09:51:56 #91
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_37119439
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:44 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Lekker, zet je je tv aan, toevallig net met reclame kan je niet eens van zender wisselen
Of je besluit in de reclame dat het programma wat je kijkt toch niet zo boeiend is, kan je niet eens veranderen.
Dan gaat de tv maar uit, of kan dat ook niet?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_37119464
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Lekker, zet je je tv aan, toevallig net met reclame kan je niet eens van zender wisselen
Of je besluit in de reclame dat het programma wat je kijkt toch niet zo boeiend is, kan je niet eens veranderen.
Dan gaat de tv maar uit, of kan dat ook niet?
Waarom niet? stekker deruit
  donderdag 20 april 2006 @ 09:54:14 #93
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_37119481
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:53 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Waarom niet? stekker deruit
Nee, dan krijg je een stroomstoot en moet je voor straf 15 minuten ipv 5 minuten reclame kijken.
  donderdag 20 april 2006 @ 09:56:45 #94
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_37119534
Let maar op dat de TV-zenders zo'n chip eisen in die digitale tv doosjes en dan kun je dus wel je tv uit de raam tiefen, maar dan ben je nogal dom
  donderdag 20 april 2006 @ 09:57:43 #95
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_37119560
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:56 schreef Fliepke het volgende:
Let maar op dat de TV-zenders zo'n chip eisen in die digitale tv doosjes en dan kun je dus wel je tv uit de raam tiefen, maar dan ben je nogal dom
Als je een van de bedenkers er mee kan verwonden is het een nobel streven.
  donderdag 20 april 2006 @ 09:59:50 #96
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_37119604
Ay,, de hele dag belspelletjes kijken
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  donderdag 20 april 2006 @ 10:04:15 #97
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_37119689
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:57 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Als je een van de bedenkers er mee kan verwonden is het een nobel streven.
Ik zou de rembrandttoren gaan bezetten
pi_37120027
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:04 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ik zou de rembrandttoren gaan bezetten
Nedcar parkeerplaats? kun je leuk rondrijden
  donderdag 20 april 2006 @ 10:21:44 #99
10710 gday
propria cures
pi_37120058
quote:
Op donderdag 20 april 2006 07:26 schreef Yildiz het volgende:
Een vergelijking.

"Mensen kijken te weinig naar reclame naast de weg, vooral bij stoplichten. Daar let men alleen maar op de stoplichten zelf, en niet naar de borden. Daarom komt bedrijf X met een grijparm bij elk stoplicht die de auto oppakt en neutraliseerd. Vervolgens wordt er 3 minuten een scherm voorgehouden. Na het kijken van dat bord, wordt de auto weer losgelaten. Het is het beste voor de consument."
Die analogie klopt niet. Adverteerders zorgen er namelijk niet voor dat er geasfalteerde wegen zijn of dat jij kunt autorijden. Ze zorgen er echter wel voor dat je TV-programma's kunt kijken.
pi_37120178
Nou jaaaa zeg......
volslagen idioot ! Denk men er nou echt over om zo ver te gaan de consument te dwíngen reclame te kijken ?? De sigaretten reclames zijn verboden omdat het zogenaamd zou aanzetten tot zelfdestructief gedrag.... nou, de tendens van het meer uitgeven dan er binnen komt is minstens zo zelfdestructief en dat (en ongezond leven) wordt op deze manier gewoon gepusht.
(reclames zijn ervoor ontworpen om mensen te beďnvloeden, en ik ga er dan ook van uit dat ze op een groot deel van de bevolking zeker effect hebben)

ik tyft het hele ding mijn huis uit.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')