http://www.tcsdaily.com/article.aspx?id=1019055quote:* He has frequently lashed out against the "massive use of tax havens to shift the burden to the general population and away from the rich" and criticized the concentration of wealth in "trusts" by the wealthiest one percent. The American tax code is rigged with "complicated devices for ensuring that the poor -- like eighty percent of the population -- pay off the rich."
But trusts can't be all bad. After all, Chomsky, with a net worth north of $2,000,000, decided to create one for himself. A few years back he went to Boston's venerable white-shoe law firm, Palmer and Dodge, and with the help of a tax attorney specializing in "income-tax planning" set up an irrevocable trust to protect his assets from Uncle Sam. [...] Chomsky favors the estate tax and massive income redistribution -- just not the redistribution of his income. No reason to let radical politics get in the way of sound estate planning.
dat het doe zoals ik zeg is, en niet doe zoals ik doe..quote:Op woensdag 19 april 2006 11:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Your point being...?
Het verschilt niet van deze topicsquote:Op woensdag 19 april 2006 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, en? Waarin verschilt dit topic van je andere topics?
Dan moet je Meneer Chomsky maar eens een mail sturen of hij dit echt vind, en of hij het dus echt met mensen als PJ O'Rouke eens is (de schrijver, niet de Fok User)quote:Op woensdag 19 april 2006 11:45 schreef RM-rf het volgende:
Alhoewel ik Chomsky's mening niet deel dat de belastingen veel hoger moeten, kan ik me heel goed voorstellen dat hij wil dat het 'systeem' anders is, en dat het hem niet gaat om 'individueel' meer te gaan betalen, dat kan hij zelf ook wel (en het is goed mogelijk dat hij zo'n trust aanwend om 'goede doelen' te steunen)... hij wil natuurlijk dat _idere rijke ook meer gaat betalen aan belastingen, het systeem al hogere belastingen van rijken heft (en mogelijk van die 'ontsnappingsroutes' als private trusten al op voorhand 'afstopt', niet meer toestaat als 'belastingontsnappingsroute')
Links lullen, rechts vullen, ja. De discussiewaarde hiervan ontgaat mij ook evenquote:Op woensdag 19 april 2006 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Een hoogtepuntje
[..]
http://www.tcsdaily.com/article.aspx?id=1019055
Op die site nog veel meer voorbeelden van het denken van deze man. Hij schrijft anderen voor dat Kapitalisme slecht is, en wil een nieuwe klassenstrijd, maar zelf belasting betalen?
Net als al die anderen die hem voor gingen is ook bij deze mislukte taalfilosoof het hemd nader dan de rok.
Het geeft in iedergeval wel de hypocrisie van deze man aan, zelf vind ik het voorbeeld over het intellectuele eigendom een beter voorbeeld.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:57 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Links lullen, rechts vullen, ja. De discussiewaarde hiervan ontgaat mij ook even![]()
Sinds wanneer is Chomsky een mislukt taalfilosoof? Ik zou hem eerder karakteriseren als iemand die een erg belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de linguïstiek en de psychologie.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Een hoogtepuntje
[..]
http://www.tcsdaily.com/article.aspx?id=1019055
Op die site nog veel meer voorbeelden van het denken van deze man. Hij schrijft anderen voor dat Kapitalisme slecht is, en wil een nieuwe klassenstrijd, maar zelf belasting betalen?
Net als al die anderen die hem voor gingen is ook bij deze mislukte taalfilosoof het hemd nader dan de rok.
check. Suggesties voor alternatieven zijn welkomquote:Op woensdag 19 april 2006 13:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik ben links en ik vond Chomsky als taalkundige al de plank ver mis slaan. Kan de stigmatiserende TT weg dan?
Als iemand die Taalfilosofie heeft gestudeerd ben ik het daar niet mee eens.quote:Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef OllieA het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Chomsky een mislukt taalfilosoof? Ik zou hem eerder karakteriseren als iemand die een erg belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de linguïstiek en de psychologie.
Nee, je zou hier eerder kunnen zeggen, was McCarthy hypocriet als ie op de Communistische Partij had gestemt. En als aanhangers dan hadden gezegt, jaaa, maar hij stond voor de vrije wereld, en het is toch een democratische vrijheid op de Communisten te stemmen.quote:Op woensdag 19 april 2006 13:15 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, is een liberaal hypocriet wanneer hij gebruik maakt van sociale zekerheden?
Dachtutniet. Zijn theorie over taalverwerving en taalontwikkeling in de hersenen is inmiddels jammerlijk onderuit gehaald.quote:Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef OllieA het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Chomsky een mislukt taalfilosoof? Ik zou hem eerder karakteriseren als iemand die een erg belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de linguïstiek en de psychologie.
Dit voorbeeld slaat nergens op. Er is toch geen sprake van ander stemgedrag?quote:Op woensdag 19 april 2006 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je zou hier eerder kunnen zeggen, was McCarthy hypocriet als ie op de Communistische Partij had gestemt. En als aanhangers dan hadden gezegt, jaaa, maar hij stond voor de vrije wereld, en het is toch een democratische vrijheid op de Communisten te stemmen.
quote:Op woensdag 19 april 2006 14:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dachtutniet. Zijn theorie over taalverwerving en taalontwikkeling in de hersenen is inmiddels jammerlijk onderuit gehaald.
Het is jullie goeie recht daar anders over te denken, maar toch nog maar even off-topic deze quote:quote:Op woensdag 19 april 2006 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als iemand die Taalfilosofie heeft gestudeerd ben ik het daar niet mee eens.
Had je je OP niet gewoon kunnen beperken tot 'links lullen rechts zakken vullen', zonder dat ad hominem argument richting Chomsky erbij te halen?quote:Zowel Chomsky's politieke als zijn taalkundige werk zijn altijd op veel tegenwerpingen gestuit. Sommige taalkundige collega's verwijten hem dat hij zich te veel op het Engels richt, en te weinig rekening houdt met de duizenden andere talen op deze wereld. Ook maken sommige taalwetenschappers er bezwaar tegen dat Chomsky alleen kijkt naar de taal van het individu en `vergeet' dat taal gebruikt wordt als communicatiemiddel tussen individuen. Het is ongetwijfeld waar dat Chomsky allerlei cruciale aspecten van taal over het hoofd ziet. Toch zijn die bezwaren vaak een beetje potsierlijk: alsof je een celbioloog verwijt dat hij de hele tijd in zijn microscoop kijkt, en vergeet om het paringsgedrag te bestuderen van de dieren waartoe die cellen behoren.
In ieder geval is Chomsky nu al een van de invloedrijkste denkers van de twintigste eeuw. In een enkele jaren geleden samengestelde top tien van de meest geciteerde auteurs in de sociale wetenschappen en de letteren stond hij als enige nog levende schrijver: na Marx, Lenin, Shakespeare, Aristoteles, de Bijbel, Plato en Freud, maar nog voor Hegel en Cicero.
Chomsky publiceert nog regelmatig artikels en boeken over zijn vakgebied. Sommige geleerden krijgen een keer in hun leven een oorspronkelijk idee, om daar vervolgens hun hele leven aan te blijven hangen. Noam Chomsky stelt juist minstens een keer per decennium zijn theorie eigenhandig radicaal bij. Het is alsof hij de mogelijkheid heeft om ook zijn eigen werk steeds met nieuwe ogen te bekijken. Die mogelijkheid is slechts weinigen gegeven
Zo werkt het toch bij veel linkse partijen?quote:Op woensdag 19 april 2006 12:57 schreef JimmyJames het volgende:
Links lullen, rechts vullen,
Kan je je Wim meer geld voor Commissarissen Kok en zijn opmerking over zelfverrijking nog herinneren?quote:Op woensdag 19 april 2006 14:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zo werkt het toch bij veel linkse partijen?
Dit is geen anti links topic, dit is een topic over de nieuwe Che van de bleeding hearts, mr Chomsky, die nogal hypocriet is.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:01 schreef popolon het volgende:
Heel POL en NWS wordt de das omgedaan door die anti-links en anti-rechts topics.
Wat eens temeer bewijst dat de hele links-rechts discussie achterhaald en overbodig is. Het maakt niks uit of je nou linksom of rechtsom door de overheid genaaid wordt. Het wordt tijd dat het héle politieke spectrum besproken wordt en niet alleen de horizontale links-rechts lijn. De discussie zou moeten gaan tussen boven en onder, grote vs kleine overheid, étatisme vs vrijheid.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:01 schreef popolon het volgende:
Heel POL en NWS wordt de das omgedaan door die anti-links en anti-rechts topics.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |