abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 april 2006 @ 11:34:36 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37090505
Een hoogtepuntje
quote:
* He has frequently lashed out against the "massive use of tax havens to shift the burden to the general population and away from the rich" and criticized the concentration of wealth in "trusts" by the wealthiest one percent. The American tax code is rigged with "complicated devices for ensuring that the poor -- like eighty percent of the population -- pay off the rich."
But trusts can't be all bad. After all, Chomsky, with a net worth north of $2,000,000, decided to create one for himself. A few years back he went to Boston's venerable white-shoe law firm, Palmer and Dodge, and with the help of a tax attorney specializing in "income-tax planning" set up an irrevocable trust to protect his assets from Uncle Sam. [...] Chomsky favors the estate tax and massive income redistribution -- just not the redistribution of his income. No reason to let radical politics get in the way of sound estate planning.
http://www.tcsdaily.com/article.aspx?id=1019055
Op die site nog veel meer voorbeelden van het denken van deze man. Hij schrijft anderen voor dat Kapitalisme slecht is, en wil een nieuwe klassenstrijd, maar zelf belasting betalen?
Net als al die anderen die hem voor gingen is ook bij deze held van mensen die zich zo graag voor willen staan op de gruwelen van het kapitaal het hemd nader dan de rok.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietverdriet op 19-04-2006 15:02:05 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 april 2006 @ 11:36:17 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37090546
Your point being...?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 19 april 2006 @ 11:37:02 #3
45206 Pietverdriet
pi_37090569
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Your point being...?
dat het doe zoals ik zeg is, en niet doe zoals ik doe..
  woensdag 19 april 2006 @ 11:38:35 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37090598
Ja, en? Waarin verschilt dit topic van je andere topics? Heb je ook een discussiepunt of is het gewoon weer lekker bashen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 19 april 2006 @ 11:43:27 #5
45206 Pietverdriet
pi_37090733
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, en? Waarin verschilt dit topic van je andere topics?
Het verschilt niet van deze topics
CDA-top praat over koopkracht
politici en buitensporige hoeveelheden zwangerschappen
Salaris minister wordt hoogste in publieke sector
VVD is ondemocratisch
Maar goed, daar wordt niet tegen een links heilig huisje aangetrapt, niet...
pi_37090803
Natuurlijk, kun je als je het zelf niet erg vind dat Rijke mensen allerlei regeltjes en het systeem kunnen uitnutten om hun geld van belastingen te beschutten, moeilijk iemand veroordelen die daarvan gebruik maakt ....

Zelf ben ik ook tegen belastingsystemen die verschrikkelijk veel aftrekposten kennen, enerzijds een hoog vast tarief, welke dan via ingewikkelde systemen omlaag gebracht wordt door op zoveel mogelijk onkosten en aftrekposten beroep te doen ...
Ik schaam me altijd rot als ik mn belastingaangifte doe, vanwege de treurnis van het systeem ...

maar dat betekent niet dat het nu zo slim is om 'principieel' dan zelf dat systeem te gaan negeren en vervolgens extra veel bealsting betalen ... daarmee zou je als belastingbetaler juist een ingewikkeld en onlogisch systeem nog eens belonen doordat je toestaat dat ze nog meer belasting heffen dan eigenlijk vooraf ingepland....
(Ik vind dat Zalm-gejuich over 'meevallers' ook helemaal niks, een hogere belastingopbrengst is volgens mij eerder een teken van slechte inplanning en veelal een teken van een te ingewikkeld belasting-systeem)...

Alhoewel ik Chomsky's mening niet deel dat de belastingen veel hoger moeten, kan ik me heel goed voorstellen dat hij wil dat het 'systeem' anders is, en dat het hem niet gaat om 'individueel' meer te gaan betalen, dat kan hij zelf ook wel (en het is goed mogelijk dat hij zo'n trust aanwend om 'goede doelen' te steunen)... hij wil natuurlijk dat _idere rijke ook meer gaat betalen aan belastingen, het systeem al hogere belastingen van rijken heft (en mogelijk van die 'ontsnappingsroutes' als private trusten al op voorhand 'afstopt', niet meer toestaat als 'belastingontsnappingsroute')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 19 april 2006 @ 11:50:10 #7
45206 Pietverdriet
pi_37090944
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:45 schreef RM-rf het volgende:

Alhoewel ik Chomsky's mening niet deel dat de belastingen veel hoger moeten, kan ik me heel goed voorstellen dat hij wil dat het 'systeem' anders is, en dat het hem niet gaat om 'individueel' meer te gaan betalen, dat kan hij zelf ook wel (en het is goed mogelijk dat hij zo'n trust aanwend om 'goede doelen' te steunen)... hij wil natuurlijk dat _idere rijke ook meer gaat betalen aan belastingen, het systeem al hogere belastingen van rijken heft (en mogelijk van die 'ontsnappingsroutes' als private trusten al op voorhand 'afstopt', niet meer toestaat als 'belastingontsnappingsroute')
Dan moet je Meneer Chomsky maar eens een mail sturen of hij dit echt vind, en of hij het dus echt met mensen als PJ O'Rouke eens is (de schrijver, niet de Fok User)
pi_37091510
Waarom zou ik dat moeten doen ...

Ik ga gewoon uit van wat Chomsky gezegd heeft over zijn mening... en neem aan dat dat klopt, dat hij gewoon zo denkt ...
Nl. dat het belastingsysteem anders moet en er veel meer belasting geheven moet worden, speciaal van de rijkeren...

Dat hij nu gebruikt maakt van het systeem om minder belasting te betalen, is daar an sich niet in tegenspraak mee.... juist als hij wil dat het 'systeem' aangepast is, is het essentieel dat het hem niet alleen om zijn eigen afdracht te doen is, maar hij gewoon wil dat -alle_ rijken ook meer belasting betalen, het zou dom zijn om dan zelf een volgens zijn eigen mening 'fout' systeem, te belonen, door principieel te willen zijn, daar koopt niemand wat mee, en dat verzwakt enkel zijn wens dat de bealstingen veranderd worden...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 19 april 2006 @ 12:57:00 #9
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_37092736
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Een hoogtepuntje
[..]

Op die site nog veel meer voorbeelden van het denken van deze man. Hij schrijft anderen voor dat Kapitalisme slecht is, en wil een nieuwe klassenstrijd, maar zelf belasting betalen?
Net als al die anderen die hem voor gingen is ook bij deze mislukte taalfilosoof het hemd nader dan de rok.
Links lullen, rechts vullen, ja. De discussiewaarde hiervan ontgaat mij ook even
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_37092894
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:57 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Links lullen, rechts vullen, ja. De discussiewaarde hiervan ontgaat mij ook even
Het geeft in iedergeval wel de hypocrisie van deze man aan, zelf vind ik het voorbeeld over het intellectuele eigendom een beter voorbeeld.
pi_37093039
Als meneer chomsky niet zoveel zou verdienen zou hij ook mischien niet zo snel tot de conclusie gekomen kunnen zijn dat er de grootverdieners nog teveel aftrekposten hebben. Dus is het alleen maar goed dat hij zoveel verdient en hopelijk nog meer lancunes is het door hem verfoeide systeem van belastingen met aftreksystemen bloot legt.

Verder vergeet piet natuurlijk even de overige werken van chomksy mee te nemen die voornamelijk niet over belastingsystemen gaan maar meer over sociologische problemen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Noam_Chomsky
  woensdag 19 april 2006 @ 13:15:08 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37093095
Tsja, is een liberaal hypocriet wanneer hij gebruik maakt van sociale zekerheden? Het zou imho alleen maar van een starre domme houding getuigen wanneer je alleen maar de negatieve aspecten van de huidige situatie mag gebruiken omdat je een andere mening hebt.

Ik ken die Chomsky trouwens niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37093190
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Een hoogtepuntje
[..]

Net als al die anderen die hem voor gingen is ook bij deze mislukte taalfilosoof het hemd nader dan de rok.
Sinds wanneer is Chomsky een mislukt taalfilosoof? Ik zou hem eerder karakteriseren als iemand die een erg belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de linguïstiek en de psychologie.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_37093688
Ik ben links en ik vond Chomsky als taalkundige al de plank ver mis slaan. Kan de stigmatiserende TT weg dan?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 19 april 2006 @ 13:51:08 #15
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37094046
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik ben links en ik vond Chomsky als taalkundige al de plank ver mis slaan. Kan de stigmatiserende TT weg dan?
check. Suggesties voor alternatieven zijn welkom

[ Bericht 34% gewijzigd door ExtraWaskracht op 19-04-2006 19:21:55 ]
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 19 april 2006 @ 14:02:45 #16
45206 Pietverdriet
pi_37094336
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef OllieA het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Chomsky een mislukt taalfilosoof? Ik zou hem eerder karakteriseren als iemand die een erg belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de linguïstiek en de psychologie.
Als iemand die Taalfilosofie heeft gestudeerd ben ik het daar niet mee eens.
  woensdag 19 april 2006 @ 14:07:37 #17
45206 Pietverdriet
pi_37094427
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:15 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, is een liberaal hypocriet wanneer hij gebruik maakt van sociale zekerheden?
Nee, je zou hier eerder kunnen zeggen, was McCarthy hypocriet als ie op de Communistische Partij had gestemt. En als aanhangers dan hadden gezegt, jaaa, maar hij stond voor de vrije wereld, en het is toch een democratische vrijheid op de Communisten te stemmen.
pi_37094615
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dachtutniet. Zijn theorie over taalverwerving en taalontwikkeling in de hersenen is inmiddels jammerlijk onderuit gehaald.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 19 april 2006 @ 14:15:05 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37094619
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je zou hier eerder kunnen zeggen, was McCarthy hypocriet als ie op de Communistische Partij had gestemt. En als aanhangers dan hadden gezegt, jaaa, maar hij stond voor de vrije wereld, en het is toch een democratische vrijheid op de Communisten te stemmen.
Dit voorbeeld slaat nergens op. Er is toch geen sprake van ander stemgedrag?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37094685
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dachtutniet. Zijn theorie over taalverwerving en taalontwikkeling in de hersenen is inmiddels jammerlijk onderuit gehaald.
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als iemand die Taalfilosofie heeft gestudeerd ben ik het daar niet mee eens.
Het is jullie goeie recht daar anders over te denken, maar toch nog maar even off-topic deze quote:
quote:
Zowel Chomsky's politieke als zijn taalkundige werk zijn altijd op veel tegenwerpingen gestuit. Sommige taalkundige collega's verwijten hem dat hij zich te veel op het Engels richt, en te weinig rekening houdt met de duizenden andere talen op deze wereld. Ook maken sommige taalwetenschappers er bezwaar tegen dat Chomsky alleen kijkt naar de taal van het individu en `vergeet' dat taal gebruikt wordt als communicatiemiddel tussen individuen. Het is ongetwijfeld waar dat Chomsky allerlei cruciale aspecten van taal over het hoofd ziet. Toch zijn die bezwaren vaak een beetje potsierlijk: alsof je een celbioloog verwijt dat hij de hele tijd in zijn microscoop kijkt, en vergeet om het paringsgedrag te bestuderen van de dieren waartoe die cellen behoren.

In ieder geval is Chomsky nu al een van de invloedrijkste denkers van de twintigste eeuw. In een enkele jaren geleden samengestelde top tien van de meest geciteerde auteurs in de sociale wetenschappen en de letteren stond hij als enige nog levende schrijver: na Marx, Lenin, Shakespeare, Aristoteles, de Bijbel, Plato en Freud, maar nog voor Hegel en Cicero.

Chomsky publiceert nog regelmatig artikels en boeken over zijn vakgebied. Sommige geleerden krijgen een keer in hun leven een oorspronkelijk idee, om daar vervolgens hun hele leven aan te blijven hangen. Noam Chomsky stelt juist minstens een keer per decennium zijn theorie eigenhandig radicaal bij. Het is alsof hij de mogelijkheid heeft om ook zijn eigen werk steeds met nieuwe ogen te bekijken. Die mogelijkheid is slechts weinigen gegeven
Had je je OP niet gewoon kunnen beperken tot 'links lullen rechts zakken vullen', zonder dat ad hominem argument richting Chomsky erbij te halen?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 19 april 2006 @ 14:52:53 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37095661
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:57 schreef JimmyJames het volgende:
Links lullen, rechts vullen,
Zo werkt het toch bij veel linkse partijen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 19 april 2006 @ 14:57:02 #22
45206 Pietverdriet
pi_37095769
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:52 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zo werkt het toch bij veel linkse partijen?
Kan je je Wim meer geld voor Commissarissen Kok en zijn opmerking over zelfverrijking nog herinneren?
Moraal ridder over het kapitaal Gerhard aardgasdeal Schroeder?
  woensdag 19 april 2006 @ 15:01:22 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37095888
Heel POL en NWS wordt de das omgedaan door die anti-links en anti-rechts topics.

Zelfs lurken is al niet meer leuk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 19 april 2006 @ 15:04:17 #24
45206 Pietverdriet
pi_37095970
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:01 schreef popolon het volgende:
Heel POL en NWS wordt de das omgedaan door die anti-links en anti-rechts topics.
Dit is geen anti links topic, dit is een topic over de nieuwe Che van de bleeding hearts, mr Chomsky, die nogal hypocriet is.
pi_37096069
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:01 schreef popolon het volgende:
Wat eens temeer bewijst dat de hele links-rechts discussie achterhaald en overbodig is. Het maakt niks uit of je nou linksom of rechtsom door de overheid genaaid wordt. Het wordt tijd dat het héle politieke spectrum besproken wordt en niet alleen de horizontale links-rechts lijn. De discussie zou moeten gaan tussen boven en onder, grote vs kleine overheid, étatisme vs vrijheid.

Zie ook: http://sturman.net/quiz/politiek/index.php?site=libertarisme

The left is wrong, the right is stupid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')