abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:14:58 #1
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37078337
Premier Balkenende overlegt op het ministerie van Algemene Zaken met CDA- fractieleider Verhagen en CDA-minister De Geus over de koopkracht. Het CDA wil de burger graag wat extra's geven in verband met de gestegen zorgkosten, maar minister Zalm verzet zich daar tegen.

Vorige week is De Geus daarom boos uit de ministerraad weggelopen. Het CDA staat door de slechte uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen en door de slechte peilingen onder grote druk. Een deel van de achterban vindt dat het CDA nu zijn sociale gezicht moet tonen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:16:43 #2
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37078424
Dat is totnutoe elk jaar geopperd, maar de Geus moest en zou zonodig de broekriem aantrekken. Ik zeg: wie z'n billen brandt, moet op blaren zitten.

Overigens is de race om de gunst van de PvdA al enige tijd aan de gang. De liefde tussen de coalitiepartners is niet meer zo hevig
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37078462
Neem jij hem mee naar POL Tafkahs?
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:17:49 #4
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37078479
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:17 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Neem jij hem mee naar POL Tafkahs?
Mij best.
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:19:22 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37078563
Ik ken ook een aantal woedende CDA'ers. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen...
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:33:10 #6
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37079195
Wanneer is het eerstvolgende cdacongres eigenlijk weer?
pi_37079260
Het duurt nog een jaar tot de verkiezingen, de cadeautjes kunnen dus nog wel een half jaar wachten
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:39:49 #8
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37079534
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Het duurt nog een jaar tot de verkiezingen, de cadeautjes kunnen dus nog wel een half jaar wachten
Ze kunnen maar beter de snoepkraan vol open draaien, want dit lijkt nergens naar.
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:39:59 #9
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37079542
En het rare is dat Zalm volgend jaar wel extra's gaat uitdelen
pi_37079635
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:39 schreef dvdfreak het volgende:
En het rare is dat Zalm volgend jaar wel extra's gaat uitdelen
De VVD staat op winst in de peilingen, dus waarom zou hij dan wel extra's uitdelen? De kiezers lijken dit beleid wel te waarderen
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:43:32 #11
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37079709
Dat doet ie bij elk verkiezing
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:45:37 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37079811
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De VVD staat op winst in de peilingen, dus waarom zou hij dan wel extra's uitdelen? De kiezers lijken dit beleid wel te waarderen
De VVD staat nu voor het eerst op winst dankzij de exposure. Maar de VVD is nog lang niet terug op z'n oude peil, hoor.
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:56:17 #13
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37080323
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:19 schreef Floripas het volgende:
Ik ken ook een aantal woedende CDA'ers. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen...
Zeker limburgers

(nedcar, philips, gemeenteraadsverkiezingen..)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:21:31 #14
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37081437
quote:
118 Teletekst di 18 apr
CDA-top praat over koopkracht

` De CDA-top overlegt op het ministerie
van Algemene Zaken over de koopkracht.
Premier Balkenende praat met onder
anderen fractieleider Verhagen,minister
De Geus en staatssecretaris Wijn.Het
CDA wil de burger wat extra's geven,
maar minister Zalm is daar tegen.

Vorige week is De Geus boos uit een
overleg met Zalm weggelopen.Het CDA
staat door de slechte uitslag van de
gemeenteraadsverkiezingen onder druk.

Het CDA wil snel iets doen voor de
koopkracht,zodat de kiezer merkt dat
het beter gaat.Minister Zalm vindt dat
het CDA overvraagt en houdt vast aan de
afgesproken regels voor de begroting.
dit geeft precies aan hoe politici denken, ze kunnen alleen maar denken in termen van geven, niet van minder-nemen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:28:10 #15
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37081705
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dit geeft precies aan hoe politici denken, ze kunnen alleen maar denken in termen van geven, niet van minder-nemen.
Nogal wiedes. Geven gaat een stuk sneller dan minder-nemen, voor je 't merkt in je portemonnee. Stel dat het plan geboren wordt voor een flat-tax van 30%, dan duurt het nog tot eind januari 2007 voordat we daar iets van merken, op z'n vroegst.

Om nog maar te zwijgen van 't feit dat de belastingdienst gillend uit d'r dak gaat van alweer een stelselwijziging.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37082582
Het CDA wil stemmen kopen.

Het CDA een rechtse partij? Neuh.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_37083306
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:28 schreef gronk het volgende:

[..]

Nogal wiedes. Geven gaat een stuk sneller dan minder-nemen, voor je 't merkt in je portemonnee. Stel dat het plan geboren wordt voor een flat-tax van 30%, dan duurt het nog tot eind januari 2007 voordat we daar iets van merken, op z'n vroegst.

Om nog maar te zwijgen van 't feit dat de belastingdienst gillend uit d'r dak gaat van alweer een stelselwijziging.
Het maakt de Belastingdienst echt niet zoveel uit. Ik vind dat een compliment naar de damens en heren aldaar wel terrecht is. Bij slechts 1,8% is het echt goed fout gegaan met de zorgtoeslag, en vaak als gevolg van het foutief invullen van gegevens door de burger. Dit was toch een vrij grote wijziging en hebben ze toch knap er doorheen gehaald. Een stelselwijziging betekend voornamelijk een andere vorm van berekenen en nieuwe biljetten. Daar valt nog wel over te praten volgens mij.
  woensdag 19 april 2006 @ 08:04:34 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37086445
Ach, De Geus. De man die zijn ontkoppelingsbelofte niet kon houden en sindsdien de speelbal is geworden van Zalm.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37086738
De heren bij het CDA krijgen eindelijk door dat het volk hun beleid niet langer pikt. Wat mij betreft "too little too late". Laat ze maar gewoon de rekening krijgen voor 4 jaar wanbeleid en weggevaagd worden bij de volgende verkiezingen.

De zomer komt eraan!
  woensdag 19 april 2006 @ 08:39:05 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37086746
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:13 schreef DeDominee het volgende:

Het maakt de Belastingdienst echt niet zoveel uit. Ik vind dat een compliment naar de damens en heren aldaar wel terrecht is.
Oh, maar mijn opmerking was ook zeker niet bedoeld als sneer naar de Belastingdienst; integendeel. Ik bedoelde eerder aan te geven dat ook zo'n organisatie een grens heeft aan de hoeveelheid werk die ze aan kunnen.
quote:
Een stelselwijziging betekend voornamelijk een andere vorm van berekenen en nieuwe biljetten. Daar valt nog wel over te praten volgens mij.
..en compleet nieuwe aangiftecontrolesoftware... hoppa...
pi_37086759
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

"We geven u iets" klinkt nou eenmaal leuker dan "We pikken minder van u af", maar komt in principe op hetzelfde neer.
  woensdag 19 april 2006 @ 10:41:09 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37089192
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:14 schreef dvdfreak het volgende:

Premier Balkenende overlegt op het ministerie van Algemene Zaken met CDA- fractieleider Verhagen en CDA-minister De Geus over de koopkracht. Het CDA wil de burger graag wat extra's geven in verband met de gestegen zorgkosten komende verkiezingen, maar minister Zalm verzet zich daar tegen.

Vorige week is De Geus daarom boos uit de ministerraad weggelopen. Het CDA staat door de slechte uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen en door de slechte peilingen onder grote druk. Een deel van de achterban vindt dat het CDA nu zijn sociale gezicht moet tonen.
Met andere woorden: Niet uit overtuiging, niet uit principe, maar omdat het pluche zo lekker zit en er volgend jaar wel eens minder pluche te verdelen zou kunnen zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 19 april 2006 @ 10:44:29 #23
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37089279
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:04 schreef Sidekick het volgende:
Ach, De Geus. De man die zijn ontkoppelingsbelofte niet kon houden en sindsdien de speelbal is geworden van Zalm.
Ja, dat was erg dom van 'm. Maar ook de gouden uwv kranen vormen daar een mooie paradox bij.

Zou de man echt zo'n blinde naïviteit hebben gehad dat hij dacht dat dit een oogstjaar moest zijn?
quote:
De Geus steunde UWV-top door dik en dun
DEN HAAG (ANP) - ,,Eigenlijk zou je kunnen zeggen: zaak gesloten. De positie van de directeur is vandaag sterker geworden.'' Minister De Geus van Sociale Zaken orakelde het op 31 oktober 2003. Een kleine vier maanden later blijkt dat de CDA-bewindsman een kardinale inschattingsfout heeft gemaakt.

maandag 16 februari 2004

Hij zag zich zondag genoodzaakt de bewuste directeur, topman T. Joustra van het UWV en ook diens rechterhand P. Cloo, op basis van extern onderzoek naar de huisvestingskosten van de uitkeringsfabriek de laan uit te sturen.

De Geus achtte eerder extern onderzoek eigenlijk helemaal niet nodig. ,,Ik twijfel niet, maar doe het om de Tweede Kamer afdoende te beantwoorden'', zei hij in oktober. De vier leden van de Raad van Bestuur beschikten volgens hem over ,,een hele normale behoorlijke inrichting, vergelijkbaar met soortgelijke instellingen''. De uitspraak is symptomatisch voor de manier waarop De Geus met de affaire is omgesprongen.

Eigen genot

In mei vorig jaar onthulde het RTL4-programma Editie NL op basis van informatie van klokkenluiders dat de UWV-top haar nieuwe burelen in Amsterdam ongekend luxueus inrichtte.

De Tweede Kamer, de PvdA en SP voorop, schreeuwden moord en brand omdat het volstrekt ongepast zou zijn dat uitgerekend de top van de instantie die de WW en WAO uitvoert, zou baden in luxe. Marmeren vloeren en misschien zelfs gouden kranen en sauna's; de budgetten die de UWV-top uittrok voor eigen genot zouden alle perken te buiten zijn gegaan.
  woensdag 19 april 2006 @ 11:30:22 #24
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37090392
De gemiddelde CDA-stemmer gaat hier gewoon dwars doorheen prikken lijkt me...
  woensdag 19 april 2006 @ 13:50:27 #25
124377 pmb_rug
salvation received
pi_37094027
ik weet niet echt wat ik ervan vind... ik ben principieel tegen het feteren van burgers buiten afspraken om (eigenlijk sowieso). maar het kan het CDA wat stemmen opleveren weliicht.

ik vraag me af of het CDA niet teveel een pvda partij word, dat slappe geouwehoer en burgers maar extratje toestoppen, zonder echt structureel mensen het heft in eigen hand geven. tot nu toe vinden ze een mooie balans, maar als ze gaan flirten met de pvda ben ik weg. dan stem ik voor de integerste, standvastigste en meeste capabele partij van de kamer: CU.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')