Kijk, zo doe je datquote:Britse vrouw krijgt het voor elkaar: grote bh's niet duurder
Een Britse vrouw heeft succesvol geprotesteerd bij het warenhuis Marks en Spencer, waar bh's met grotere cups duurder waren dan die met kleinere cups.
De 26-jarige Beckie Williams kocht zelfs een aandeel van het bedrijf omdat zij zich ergerde aan de toeslag van 2 pond (2,20 euro) voor beha's met een dubbel D cup of groter. Door het bedrijfsaandeel van slechts 3,40 pond kon zij haar stem laten horen op de aandeelhoudersvergadering. Ook voerde Williams op internet campagne tegen de extra heffing op grote maten. Ongeveer 13.000 Britten steunden de actie 'tegen discriminatie van rondborstige dames'.
In eerste instantie gaf het warenhuis aan dat de lingerie een goede prijs had. Bh's met grotere beugels en betere steun zouden nu eenmaal meer geld kosten. Later verklaarde de winkel toch fout te zitten. ,,De grotere bh's worden net zo duur als de kleinere maten." Marks en Spencer beloofde bovendien vanaf zaterdag twee weken lang 25 procent korting op alle bh's.
Als dat nou eens in NL kon....quote:
Jep gewoon een kwestie van even een tabelletje maken met alle jaarpremies door 12 gedeeld en dat er maand apart zetten.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ook als ze rente berekenen bij gespreid betalen die hoger ligt dan de bankrente (bijvoorbeeld mijn autoverzekering is er zo een) dan kun je die beter ineens betalen, maar in je eigen administratie kun je het delen door 12 en als een maandelijks kost boeken. Zo hou je toch het overzicht (zie mijn excel sheet een aantal posts terug).
Ook gedeeltelijk voorspelbare kosten zoals jaarlijks onderhoud van je auto en afschrijving kun je min of meer voorspellen en alvast elke maand als kosten boeken zodat je een spaarpotje hebt op het moment dat de kost realiteit wordt. Zo neemt het aantal financiele 'verrassingen' af.
Daar zit idd een flink probleem....dat was ik wel altijd gewendquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:42 schreef Ewelina het volgende:
Bij mij zit het 'm vooral in buiten de deur eten/drinken. Dat kost behoorlijk veel geld, en dan praat ik niet zozeer over uit eten gaan, als wel je lunch elke dag ergens kopen.
Hier ging er bij mij alleen al 200 per maand op aan van alles en nog wat dat heb ik eens gehalveerd.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:42 schreef Ewelina het volgende:
Bij mij zit het 'm vooral in buiten de deur eten/drinken. Dat kost behoorlijk veel geld, en dan praat ik niet zozeer over uit eten gaan, als wel je lunch elke dag ergens kopen.
Nooit gezegd dat tijd niet waardevol is. Ik ben er persoonlijk een groot voorstander van om zoals dat heet: "welvaart om te zetten in vrijheid".quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:07 schreef SeLang het volgende:
Ah, dus nu is tijd toch opeens waardevol?
Als je jong bent is tijd evenveel waard als wanneer je ouder bent. Alleen heb je als je jong bent meestal nog weinig te kiezen.
nou, dat is maar net hoe je het aanpakt hoor. sangdrax en ik hebben eerst stevig gefeest, toen allebei een opleiding gedaan en toen zijn we pas door gaan fokken. pas toen ik afgestudeerd was konden we wat gaan sparen. edoch: we hebben wat spaargeld, ik hoef niet te werken (en het is best lastig werk op niveau te vinden hoor, zo in schubbekutteveen diever in drenthequote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:58 schreef HarryP het volgende:
[..]
Nooit gezegd dat tijd niet waardevol is. Ik ben er persoonlijk een groot voorstander van om zoals dat heet: "welvaart om te zetten in vrijheid".
Maar ik ben wel blij dat we toen we nog jong waren veel hebben gewerkt en gespaard en dat we nu met z'n 3en rond komen op 1 salaris (met de zekerheid van een leuke buffer op de spaarrekening).
Als we toen we jong waren dus minder hadden gewerkt en minder hadden opgebouwd dan was het nu dus niet mogelijk geweest dat een van ons helemaal zou stoppen met werken.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:58 schreef simmu het volgende:
heh! ik maak elke week vlak voor het boodschappen doen een eetlijstje voor 6 dagen (die plak ik op de koelkast) en daarmee een boodschappenlijst. de 7de dag is restjesdag
en elke week maak ik een grote pan soep. als je dat goed doet (alleen proeven van een schone lepel, af laten koelen met de deksel beetje open en pas alstie echt koud is in de koelkast) is dat ook een week houdnaar en erg lekker als snelle lunch. wij gaan zelden uit eten. maar goed, da's ook niet zo handig met een baby van 9 maanden. een enkel keertje kan wel (informeel uit eten)
Da's wel waar, maar ik moet zeggen dat het af en toe lastig sparen is. We verdienen nu goed geld, maar geven ook goed uit. Betekent niet dat we helemaal niks sparen, maar ik vind zo nu en dan gewoon dat de uitgaven een beetje doorslaan. Zodoende ben ik ook begonnen met het maandelijks bijhouden van de uitgaven en wat extra automatische overboekingen naar een spaarrekening. Maar goed, het idee dat er geld op de bank staat is inderdaad lekker. Als ik het gehad heb kan ik een jaar lang chillen in Thailand en dan hou ik genoeg over om een jaar naar een nieuwe baan te zoeken. Vind ik een lekker idee.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:58 schreef HarryP het volgende:
[..]
Nooit gezegd dat tijd niet waardevol is. Ik ben er persoonlijk een groot voorstander van om zoals dat heet: "welvaart om te zetten in vrijheid".
Maar ik ben wel blij dat we toen we nog jong waren veel hebben gewerkt en gespaard en dat we nu met z'n 3en rond komen op 1 salaris (met de zekerheid van een leuke buffer op de spaarrekening).
Als we toen we jong waren dus minder hadden gewerkt en minder hadden opgebouwd dan was het nu dus niet mogelijk geweest dat een van ons helemaal zou stoppen met werken.
is dat er? ff spieken dan bij cul hiernaast hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:14 schreef Ml-etje het volgende:
[..]dan kun je wel in CUL meedoen aan het weekmenu
Weekmenu's #2quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:44 schreef simmu het volgende:
[..]
is dat er? ff spieken dan bij cul hiernaast hoor
Zeer goed ideequote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Da's wel waar, maar ik moet zeggen dat het af en toe lastig sparen is. We verdienen nu goed geld, maar geven ook goed uit. Betekent niet dat we helemaal niks sparen, maar ik vind zo nu en dan gewoon dat de uitgaven een beetje doorslaan. Zodoende ben ik ook begonnen met het maandelijks bijhouden van de uitgaven en wat extra automatische overboekingen naar een spaarrekening. Maar goed, het idee dat er geld op de bank staat is inderdaad lekker. Als ik het gehad heb kan ik een jaar lang chillen in Thailand en dan hou ik genoeg over om een jaar naar een nieuwe baan te zoeken. Vind ik een lekker idee.
leuke link, mooi uitgebreid!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:44 schreef Rosaaaa het volgende:
Tip: www.spaarblog.nl. Kun je ook een gratis huishoudboekje (excel) downloaden. Gebruik 'm zelf ook, de eerste maanden schrok ik me gek hoeveel geld ik aan kleding uitgeefDacht dat het wel meeviel, niet dus
Dat ziet er bijna net zo uit als de excel sheet die ik zelf heb gemaakt! Inclusief het begroting deel!quote:
Lijkenpikker!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:09 schreef simmu het volgende:
meubeltjes krijg ik (beetje zwartgallig, maar hou eens in de gaten bij je oudere familie wie er overleden is of net naar een bejaardenwoning ofzo vertrekt. die mensen zijn blij als iemand blij is met hun spulletjes)
Toen ik nog werkte ging ik minimaal 3x per jaar op vakantie (mijn Azie tijd uitgezonderd) en gebruikte daarvoor alle dagen die ik kon krijgen, inclusief onbetaalde ATV dagen. Nu is mijn streven om 6x per jaar te gaan. Maar reizen/ vakantie is ook helemaal niet zo duur (althans zoals ik het doe). In Thailand geef ik bijvoorbeeld minder uit dan thuis, vooral s'winters (bespaarde stookkosten e.d.)quote:ik hoef niet 3 x per jaar op vakantie
Respectquote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:02 schreef Exoteria het volgende:
Op het moment heb ik na aftrek van alle vaste lasten 400 euro per maand om 6 personen van te voeden en kadootjes, ijsjes, uitstapjes, openbaar vervoer etc etc.. van te betalen.
Het lukt mij redelijk.
Hihi dat doe ik nu nog hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:51 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat ziet er bijna net zo uit als de excel sheet die ik zelf heb gemaakt! Inclusief het begroting deel!
En nog even over die weekmenu's: dat doe ik ook altijd. Een keer in de week doe ik boodschappen voor de hele week, van te voren maak ik al een lijstje wat ik allemaal wil gaan eten de volgende week.
Scheelt een hoop geld, want vroeger deed ik tussendoor nog wel eens boodschappen en dan neem je al snel weer iets mee dat je eigenlijk niet nodig hebt of iets makkelijks om te eten omdat je toch geen zin hebt om te koken.
Goede link! Ik ben net begonnen met het huishoudboekje in te vullen en merk nu al dat ik eigenlijk geen idee heb hoeveel ik uitgeef en waaraan precies. Ik kan aan het eind van iedere maand nog sparen en doe - naar mijn idee- geen onnodig grote uitgaven maar wellicht helpt dit me om nog meer geld over te houden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:44 schreef Rosaaaa het volgende:
Tip: www.spaarblog.nl. Kun je ook een gratis huishoudboekje (excel) downloaden. Gebruik 'm zelf ook, de eerste maanden schrok ik me gek hoeveel geld ik aan kleding uitgeefDacht dat het wel meeviel, niet dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |