quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nog geen tijd gehad om een nieuwe te openen
Update: een van de kleintjes heeft diarree. Dat maakt het voeden tot een dagvullend programma (voeden, schoonmaken, schoonmaken, voeden). DA is net geweest en heeft zowel de kleintjes als Pluim (die dus met een ontstoken oog en een dicht neusgat zit) op de antibiotica gezet.
Ze gaan op zich prima, alleen ze groeien niet hard genoeg. Om maar niet te zeggen: ze groeien amper. En dat is niet goed! Gelukkig zijn ze wel levendig en zien ze er sterk uit.
Maar goed; we hollen ons te pletter dus. Je kan er maar druk mee zijn
Duim allemaal vooral mee, want het moét goedkomen!
De laatste 24 uur is het in toenemende mate een kwestie van op poten zien te krijgen. Ik heb geen moment meer aan geslachten gedacht. Maar als ze dit te boven komen, zal ik het vást nog wel eens vragenquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:05 schreef deedeetee het volgende:
Is er nu al meer bekend over het geslacht van de kittens ??
Kortom ElisaB heb je er aan gedacht om de DA deze prangende vraag te stellen![]()
De allereerste voeding hebben we met de sonde gegeven. Niet echt handig (het moet met zn tweeen, want alleen lukt het niet) en tot nu toe ook niet echt nodig, want tot vanavond 21:00 hadden ze geen problemen met drinken uit de flesjes. Maar als Herman vannacht niet meer wil, zal ie morgen toch moeten. Dus dan gaan we dat doen. In elk geval is er bij Herman sinds de enorme diarree van het einde van de middag nog ruim 10cl ingegaan (en in gebleven). Bovendien heeft ie nog een beetje geplast, dus het werkt nog wel en uitgedroogd zal ie nog niet zijn.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:48 schreef owlet het volgende:
Is het wellicht een idee om te sonderen inplaats van met flesjes aan de slag te gaan? Het gaat veel sneller, is veiliger en je kan wat makkelijker dwangvoederen waardoor ze meer eten en beter aankomen.
Als een kundig persoon zoals een dierenarts het je uitlegt is het heel makkelijk.
Ik heb inmiddels heel wat diertjes zo groot gebracht, van kittens tot verweesde stinkdiertjes en ik kan het echt aanraden.
Kijk bijvoorbeeld eens hier
of hier
Slechts een paar willekeurige linkjes via google.
hermanquote:Op woensdag 19 april 2006 09:42 schreef ElisaB het volgende:
Maar verder is de stemming hier toch maar droevig. Arme lieve Herman
Ik denk dat hij gisterenavond best wat buikpijn heeft gehad, maar toen was ie nog levendig en wilde hij nog wel. Daarna is ie gaan slapen en vanaf een uurtje of 3:00 vannacht heeft hij er weinig meer van meegekregen. Dat is wel een geruststelling. En hij is niet alleen geweest.
En nu moet ik eens naar bed denk ik. Toch maar gaan proberen te slapen, want ik ga er vanuit dat er komende nacht toch weer twee willen eten!
groetjes carlaquote:Op woensdag 19 april 2006 10:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ah shit, kom ik eens kijken hoe het met het grut gaat en dan dit...ondanks jullie goede zorgen.
Herman![]()
Veel sterkte en succes met de andere twee.
Daar zeg je zo wat jaquote:
die DA verdient goed aan jullie in deze tijdquote:Op donderdag 20 april 2006 14:18 schreef ElisaB het volgende:
Goedemiddag; ik heb geslapen
Ze doen het nog! En ik vind - nu een paar uur later - zelfs weer iets beter dan afgelopen nacht! De dunne van Dirk is er nog even hard als eerder, maar er zit meer leven in. Hij kruipt, hij piept en hij drinkt.
Pjèr gaat eigenlijk ook iets beter. Het was er al niet zo slecht mee, maar zijn dunne lijkt minder dun te worden. Eten doet ie onverminderd.
Net gebeld; om 16:00 worden we weer verwacht bij de DA voor de middagcheck
quote:Op donderdag 20 april 2006 14:18 schreef ElisaB het volgende:
Goedemiddag; ik heb geslapen
Ze doen het nog! En ik vind - nu een paar uur later - zelfs weer iets beter dan afgelopen nacht! De dunne van Dirk is er nog even hard als eerder, maar er zit meer leven in. Hij kruipt, hij piept en hij drinkt.
Pjèr gaat eigenlijk ook iets beter. Het was er al niet zo slecht mee, maar zijn dunne lijkt minder dun te worden. Eten doet ie onverminderd.
Net gebeld; om 16:00 worden we weer verwacht bij de DA voor de middagcheck
daar zeg je me wat.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:20 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
die DA verdient goed aan jullie in deze tijd
maar blij te horen dat het goed lijkt te gaan
quote:Op donderdag 20 april 2006 06:38 schreef lady-wrb het volgende:
maar o, wat zullen jullie af en toe op je tandvlees lopen.
Ik denk het ookquote:Op donderdag 20 april 2006 14:20 schreef Mobster273 het volgende:
die DA verdient goed aan jullie in deze tijd
Ik vind het heel lievvvquote:Op donderdag 20 april 2006 14:32 schreef Marietje_34 het volgende:
daar zeg je me wat.![]()
Kunnen we anders niet net zoals voor Beestjuh een donatiegebeuren in het leven roepen?
Ik wil best bijdragen![]()
Pluim is haar eigen rottige zelf weer! Alles is leuk en iedereen is liev, of niet en dan krijg je een lel. Ze is ontzettend opgeknapt van haar verlengde antibioticakuur. Het oog is weer gezond, ze niest niet meer en de ritssluiting op haar buik geneest goed (voor zover ik dat als leek kan beoordelen natuurlijk).quote:Op donderdag 20 april 2006 14:53 schreef Nilasha het volgende:
Hoe gaat het ondertussen met Pluimelientje??
Nope. Ze heeft er een memo doen uitgaan:quote:Op donderdag 20 april 2006 15:55 schreef Nilasha het volgende:
Fijn dat Pluim zich weer zo lekker voelt! Kijkt ze nog wel eens bij de kitjes?
Ergens zou het me nix verbazen als we ze lekker zelf houdenquote:
Nou moe, inderdaad. Alles goed wel wel, maar als er nog meer beginnen met kwakkelen, dan wordt het best lastig om ze zonzijde te houden. Maar goed (fingers crossed): het gaat prima met onze huis-delquote:Wat fijn dat Pluim weer haar koninklijke eigengereidheid is
Eigenlijk is het de komende uren nog een dubbeltje op zn kant. Het moet tussen nu en 24 uur beter gaan, anders is het waarschijnlijk gebeurd. Zeker weten doe je het nooit, maar als ze zelf niet herstellen, houden we ze op water en antibiotica ook écht niet in leven. Dus zoiets... gokken we...quote:Op donderdag 20 april 2006 17:05 schreef Alicey het volgende:
Is er al een verwachting hoe lang het zal duren totdat het pluimvee weer een beetje gezond is?
Oei.. Is dan minder goed dan ik dacht..quote:Op donderdag 20 april 2006 17:10 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Eigenlijk is het de komende uren nog een dubbeltje op zn kant. Het moet tussen nu en 24 uur beter gaan, anders is het waarschijnlijk gebeurd. Zeker weten doe je het nooit, maar als ze zelf niet herstellen, houden we ze op water en antibiotica ook écht niet in leven. Dus zoiets... gokken we...
Ach Elies...die lieve Herman...quote:Op woensdag 19 april 2006 08:15 schreef ElisaB het volgende:
Helaas heeft Herman de aanval van diarree niet overleefd
Na de voeding van 2:00 is ie gaan slapen. En vanaf dat moment is het me eigenlijk niet meer gelukt om hem wakker en drinkend te krijgen. Ik heb de hele nacht bij hem gezeten. Een paar minuten voor zevenen was het over. Gelukkig was beeb ook net uit bed en waren we er dus allebei bij.
Tis kut
spannende tijd dan....quote:Op donderdag 20 april 2006 17:10 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Eigenlijk is het de komende uren nog een dubbeltje op zn kant. Het moet tussen nu en 24 uur beter gaan, anders is het waarschijnlijk gebeurd. Zeker weten doe je het nooit, maar als ze zelf niet herstellen, houden we ze op water en antibiotica ook écht niet in leven. Dus zoiets... gokken we...
Ja. We zijn nét mensen en hebben af en toe best iets te mopperen, maar op dit soort momenten kun je het niet beter treffen dan met mijn familie. Als het nodig is, zijn ze er zonder dat je erom hoeft te vragen. Andersom werkt het overigens net zo. Uiteraard. Mijn broer en ik zijn zo ook groot gebracht: is er stront aan de knikker bij je naasten, dan sta je er. Linksom, of rechtsom.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:53 schreef CartWOman het volgende:
Kom op Dirkje en Pjèr, jullie kunnen het!![]()
Schattige foto's weer.
Heerlijk Elies, zo'n fijn gezin en fijne familie.
Ik hoop dat ik gelijk heb want ik denk dat het goed komt!quote:Op donderdag 20 april 2006 23:54 schreef ElisaB het volgende:
Zo, er zit weer een plens water in! En nu... moeten ze het zelf gaan doen! We hebben water en naalden mee, voor als we morgen in de loop van de dag nog wat willen toevoegen. Hoe staat het ervoor... voor mijn gevoel wel iets beter. Ze zijn levendiger en de poep wordt iets minder dun. Het begint af en toe al stopverf te worden. Het kan nog steeds allebei de kanten op, maar het gaat in elk geval niet slechter.
Da wast
Hendrika dus.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:07 schreef ElisaB het volgende:
Ow, wat ik helemaal vergat
Pjèr is een manneke en Dirkje een vrouwtje
Rijkeluiswensquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:07 schreef ElisaB het volgende:
Ik help het je hopenquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:08 schreef Vava het volgende:
Ik hoop dat ik gelijk heb want ik denk dat het goed komt!
Dirkje ís een meisjesnaam dus dat klopt dan mooiquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:07 schreef ElisaB het volgende:
Nee, dat weten we niet. Ik zei vanavond nog tegen de DA dat ik dat eigenlijk wel jammer vind. Ik heb altijd gedacht dat het een mannetje was, want zo zag het er van achteren uitquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:17 schreef Duderinnetje het volgende:
En misschien een gekke vraag maar is eigenlijk duidelijk wat Herman was?
O en Elisa, je mag trots op julliezelf zijn. Zoveel inzet![]()
Kan de dierenarts het niet meer nakijken? Als je hem in wat kranten pakt ontdooit hij niet toch?quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, dat weten we niet. Ik zei vanavond nog tegen de DA dat ik dat eigenlijk wel jammer vind. Ik heb altijd gedacht dat het een mannetje was, want zo zag het er van achteren uit
Pokkehontas heeft Herman helemaal ingepakt in een stoere rode zakdoek. Denk dat er weinig meer aan te zien is.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Kan de dierenarts het niet meer nakijken? Als je hem in wat kranten pakt ontdooit hij niet toch?
Ik snap het; ben zelf ook nieuwsgierigquote:Of ben ik nu totaal morbide bezig? Ik bedoel het uit oprechte nieuwsgierigheid![]()
Yeps. Onderhuids. Maar wij hebben nog niet gespoten hoor. De DA's hebben het tot nu toe gedaan. Mocht het morgen weer nodig zijn, dan gaan wij het wel zelf doen. Zegt Pokkehontasquote:Hoe spuiten jullie Pjèr en Dirkje in eigenlijk? Echt 'spuiten' met naalden?
Tsja, wat is het alternatief? Zomaar dood laten gaan. Van mn leven nietquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:44 schreef DarkElf het volgende:
ik vind jullie iig echte helden zoals jullie ermee bezig zijn
natuurlijk niet! dat bedoelde ik ook nietquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tsja, wat is het alternatief? Zomaar dood laten gaan. Van mn leven niet
Ik sluit me hier volledig bij aanquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:44 schreef DarkElf het volgende:
ik vind jullie iig echte helden zoals jullie ermee bezig zijn
Ik snapte je hoor; zo goed kende ik je wel geloof ikquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:48 schreef DarkElf het volgende:
natuurlijk niet! dat bedoelde ik ook niet
nou ja, tis laat.
We snappen mekaar weerquote:Op vrijdag 21 april 2006 01:01 schreef DarkElf het volgende:
schreef ook tis laat omdat ik er verder wel vanuit ging dat je me snapte.
en wat jij schrijft, snap ik ook.
overal in je posts lees je erg veel zorg door voor je huisdieren en die manier waarop je erin staat voelt erg zoals ik bijv over mijn drie poezen denk. je wilt gewoon het beste voor ze en die zorg maakt je erg verantwoordelijk.
(snap het zorg gevoel ergens wel, heb zelf een kat die al een paar jaar chron. bronchitis heeft en af en toe echt ziek is...
zo nou hoop dat dat duidelijker was, geloof dat ik zo maar eens naar bed moet
Dat is de kippendokterquote:Op vrijdag 21 april 2006 01:17 schreef Bluezz het volgende:
Met DA's die liggend lijken op een stoere zeebonk kan er toch niks mis gaan meer
Egwelquote:Op vrijdag 21 april 2006 01:17 schreef Bluezz het volgende:
Herman in een stoere rode boerenzakdoek, dat verdient ie daar is niets morbide aan
Idd, hij was stoer en zal stoer blijvenquote:
Och wat sneuquote:Op vrijdag 21 april 2006 01:05 schreef DarkElf het volgende:
de dame in kwestie is ff beroerd deze week. hoop dat ze zichz snel weer beter gaat voelen.
Een stoer kereltje. We zullen een stoer urntje voor hem uitkiezen!quote:
Dat heeft hij echt verdiendquote:Op vrijdag 21 april 2006 01:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een stoer kereltje. We zullen een stoer urntje voor hem uitkiezen!
Ze draaien met z'n zessen vier praktijken. Volgens mij hebben ze er nog drie voor de boerderijdieren. En dus een hele harem assistentes. En nog iemand voor fysio en nog iemand voor gedragstherapie. Geloof ik. Een heel kluppie in elk geval en ze zijn zonder uitzondering bijzonder vriendelijkquote:Op vrijdag 21 april 2006 01:35 schreef golfer het volgende:
Tering , wat een batterij DA's hebben jullie daar voor je klaar staan.
Dat moet dus wel goed komen met zoveel personen.
* golfer verder duimt.
Ja, ik heb werkelijk niet het idee dat we méér voor Herman hadden kunnen doen. Hooguit hadden we 's nachts nog naar de praktijk kunnen gaan voor vocht, maar dat had hem zeer waarschijnlijk niet meer geholpen. Hij was er zo slecht aan toe; daar was geen redden meer aan.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:37 schreef Vava het volgende:
Dat heeft hij echt verdienden jullie hebben hebben zo ontzettend jullie best gedaan! Zeker weten!
![]()
Ja kan nu eenmaal niet meer doen dan je best.... en dat hebben jullie gedaan.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, ik heb werkelijk niet het idee dat we méér voor Herman hadden kunnen doen. Hooguit hadden we 's nachts nog naar de praktijk kunnen gaan voor vocht, maar dat had hem zeer waarschijnlijk niet meer geholpen. Hij was er zo slecht aan toe; daar was geen redden meer aan.
Het blijft f*cking akelig en ik kan het nog steeds niet echt verdragen, maar ik heb er wel rust van. If you know what I mean.
Psies!quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:43 schreef ondeugend het volgende:
Ja kan nu eenmaal niet meer doen dan je best.... en dat hebben jullie gedaan.
Concentreren op de overgebleven punkies dan maar.
gaan jullie dirkje nog een andere naam geven, of houden jullie het zo? aangezien dirkjequote:Op vrijdag 21 april 2006 01:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Psies!
Over concentreren gesproken: ik heb net gevoederd. Pjèr drinkt weer als een bootwerker en heeft sinds 21:00 niet meer gepoept. Dirkje wilde niet zoveel en heeft wel een beetje gepoept, maar niet extreem veel.
En nu zijn jullie écht weer helemaal op de hoogte
Ja, volkomen begrijpelijk, je wilt gewoon het beste voor zo'n schatje maar hij was nog zo klein en kwetsbaar. Volgens mij hebben jullie alles gedaan wat jullie konden doen, tot een bepaald punt konden jullie Herman helpen maar verder moest hij het echt zelf doen en dat kon hij niet en als hij het al niet kon dan kon de hele wereld wel alles doen, wat niet gaat dat gaat niet.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, ik heb werkelijk niet het idee dat we méér voor Herman hadden kunnen doen. Hooguit hadden we 's nachts nog naar de praktijk kunnen gaan voor vocht, maar dat had hem zeer waarschijnlijk niet meer geholpen. Hij was er zo slecht aan toe; daar was geen redden meer aan.
Het blijft f*cking akelig en ik kan het nog steeds niet echt verdragen, maar ik heb er wel rust van. If you know what I mean.
Ik zal morgen eens met mn betere helft overleggen, maar volgens mij houden we het zo hoorquote:Op vrijdag 21 april 2006 01:53 schreef Mobster273 het volgende:
gaan jullie dirkje nog een andere naam geven, of houden jullie het zo? aangezien dirkje
ook een vrouwennaam zou kunnen zijn...
en pjér lijkt me gewoon zo blijven, maar misschien hebben jullie voor hem ook wel een andere naam....
ok, ik ben het er mee eens, niet dat jullie je daar ook maar iets van aan zullen trekkenquote:Op vrijdag 21 april 2006 01:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zal morgen eens met mn betere helft overleggen, maar volgens mij houden we het zo hoor
We vonden geloof ik dat Dirkje nog bofte dat ze Dirkje heet
emancipatie was ook duidelijk niet het idee achter voorgaande opmerkingenquote:Op vrijdag 21 april 2006 02:02 schreef Vava het volgende:
Wat emancipatie in namen is niet zo erg hoor![]()
Mijn opmerking was dan ook alleen op de namen gerichtquote:Op vrijdag 21 april 2006 02:04 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
emancipatie was ook duidelijk niet het idee achter voorgaande opmerkingen
Het had tenslotte ook nog Bert kunnen zijn geweest.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:57 schreef ElisaB het volgende:
En we willen ook echt alles weten over hun poepgedrag hè.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Psies!
Over concentreren gesproken: ik heb net gevoederd. Pjèr drinkt weer als een bootwerker en heeft sinds 21:00 niet meer gepoept. Dirkje wilde niet zoveel en heeft wel een beetje gepoept, maar niet extreem veel.
En nu zijn jullie écht weer helemaal op de hoogte
Ik wist hetquote:Op vrijdag 21 april 2006 02:49 schreef ondeugend het volgende:
En we willen ook echt alles weten over hun poepgedrag hè.
Echt waar....
Goedzoquote:Op vrijdag 21 april 2006 02:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik wist het
En daarom nog even dit: Dirkje heeft zojuist een flesje leeggedronken. Pjèr wilde niet wakker worden
quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik wist het
En daarom nog even dit: Dirkje heeft zojuist een flesje leeggedronken. Pjèr wilde niet wakker worden
Ik denk het ook niet. En hoewel ik van opgeven niet wil weten, begin ik de laatste uren een vaag onbestemd gevoel te krijgen. Gisteren wist ik het vrij zeker: vocht erin en gáán. Maar als we nu zo naar haar kijken... Ze heeft een enorme buik en ik heb geen idee wat er zich daarbinnen afspeelt. Maar kloppen doet het niet volgens mij.quote:Op vrijdag 21 april 2006 07:15 schreef XcUZ_Me het volgende:Dirkje moet het wel halen hoor!
Mocht het toch misgaan, aan jullie zorg heeft het in ieder geval níet gelegen
Dirkje is een ouderweste oer hollandse naam voor een pronte dame. Een naam die staat als een huisquote:Op vrijdag 21 april 2006 01:57 schreef ElisaB het volgende:
laat zien danquote:Op vrijdag 21 april 2006 08:52 schreef ElisaB het volgende:
Pokkehontas is weer onderweg naar de DA. Die had haar eerste klant om 9:00, maar we konden nog net even voorlangs. En dus zullen we het zo wel horen. Bleh
Overigens is Pjèr net uit de doos geklommen. Die heeft het dus écht hoog in zn bol. I have the pictures to proove it![]()
Van vanmorgen een uurtje of 6...quote:
Kijk mama, met mijn ogen dicht!quote:
het is misschien verstandig te wachten met je ontdekkingstocht tot je wat kan zienquote:
Da's een doorzettertje, die staat al klaar om de wereld te gaan verkennen !quote:
Het is absoluut niet flauw! Jullie doen zo je best en dan voel je je uiteraard rot als zo'n hummeltje er dan toch niet bovenop komt. Maar het is al eerder gezegd; jullie hebben alles gedaan wat jullie konden!quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:26 schreef ElisaB het volgende:
Het is misschien een beetje flauw, maar ik vind het oneerlijk worden. Kut, kut, kut!
Pokkehontas is Pjèr aan het voeren. Ik ga zijn bedje verschonen en nieuwe kruikjes maken. Gloeiende wat baal ik!
Het is misschien ook gewoon oneerlijk.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:26 schreef ElisaB het volgende:
Het is misschien een beetje flauw, maar ik vind het oneerlijk worden. Kut, kut, kut!
Pokkehontas is Pjèr aan het voeren. Ik ga zijn bedje verschonen en nieuwe kruikjes maken. Gloeiende wat baal ik!
Dat dacht ik ook direct.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:32 schreef deedeetee het volgende:
arme Pjér nu issie helemaal alleen, wat vind ik dát sneu voor dat lieve baasje![]()
quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:26 schreef ElisaB het volgende:
Ik geloof dat ik er oog voor begin te krijgen. Ergens vannacht / vanmorgen schreef ik hier al dat het me niet beviel. Ik weet niet precies wat het is, maar iets in de reactie van Dirkje werd anders. En uiteindelijk zie je het dus omdat ze niet meer ademen. Even daarvoor zie je het bekkie grauw worden. Net als je dat bij stervende mensen ook ziet aan hun uiteindelijk (handen en voeten / onderbenen). En bij Herman en Dirkje was het zo dat vrij snel de voetjes melkwit werden (waar ze dus eerst roze waren). En ze worden heel snel koud.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe merkte je het nou Elisa, dat het definitief over was? Geen enkele reactie meer?
(omdat ze wel eerder heel stil enzo lagen)
Ik vind het echt zo naar voor jullie en voor Pjèrquote:Op vrijdag 21 april 2006 10:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik er oog voor begin te krijgen. Ergens vannacht / vanmorgen schreef ik hier al dat het me niet beviel. Ik weet niet precies wat het is, maar iets in de reactie van Dirkje werd anders. En uiteindelijk zie je het dus omdat ze niet meer ademen. Even daarvoor zie je het bekkie grauw worden. Net als je dat bij stervende mensen ook ziet aan hun uiteindelijk (handen en voeten / onderbenen). En bij Herman en Dirkje was het zo dat vrij snel de voetjes melkwit werden (waar ze dus eerst roze waren). En ze worden heel snel koud.
Tsjonge jonge...
Tsja, het is van alles bij elkaar. Pokkehontas en ik hadden het er net over. Het is verdrietig, het is sneu, het is een teleurstelling, het is gemis, het is balen, het is een beetje bozig, het is langzaam aan een desillusie, het is zelfs een beetje twijfel (hadden we Pluim tóch moeten laten steriliseren), en ik heb zo te doen met die kleine wurmpjes...quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:38 schreef lady-wrb het volgende:
verdorie zeg
zakt de moed jullie nou niet in de schoenen?
je doet zoveel, niets is teveel en dan toch glipt er iedere keer een tussenuit.
Pjèr was als sterkste de laatste twee dagen voornamelijk in zn eentje te vinden. Lekker in een hoekje van de doos. En ze zijn vanaf hun geboorte absoluut alledrie warm geweest. Er ligt namelijk een electrische deken in bed, en we controleren heel regelmatig de temperatuur. Echt nix mis mee!quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:47 schreef deedeetee het volgende:
Misschien ben ik een beetje raar maarre.... kun je met Pjér niet een beetje kangaroeën ?
Helemaal alleen de hele tijd.... ik moet er niet aan denken.
Is er mss geen pleegmoederpoes voor hem te vinden ? Of een speelkameraadje ofzoiets ?
Voor mijn part een konijn, weet ik veel in ieder geval een lévend wezen.![]()
Wat issie liev hé ?quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:06 schreef ElisaB het volgende:
Zo, in een schoon bed, met de grote rode je-weet-wel-kater als interim-knuffel.
[afbeelding]
Ach gossie, wat heeft ie het zwaar te verduren! Die gaan jullie echt niet meer weggeven!quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:06 schreef ElisaB het volgende:
[afbeelding]
andersom waarschijnlijk nog meerquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:16 schreef Serendips het volgende:
[..]
Ach gossie, wat heeft ie het zwaar te verduren! Die gaan jullie echt niet meer weggeven!
Dat wordt een katje dat bijzonder aan jullie gehecht gaat raken...
Komt Pluim nog wel eens langs de gemaksbak?
Natuurlijk zorgen jullie hartstikke geweldig goed voor 'm.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:44 schreef ElisaB het volgende:
Dus Pjèr ligt echt niet alleen maar zieligjes alleen in z'n bakje hoor![]()
Wij ook hoorquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:55 schreef deedeetee het volgende:
Natuurlijk zorgen jullie hartstikke geweldig goed voor 'm.![]()
maar ik vind 't allemaal zo vreschrikkelijk sneu en ben best een beetje ongerust![]()
Het lijkt wel of ze het totaal niet zien. Echt heel vreemd. Ze zoeken het niet op, maar lopen er ook niet van weg. Gewoon helemaal nix zeg maar. Af en toe kijkt een van de heren even over het randje van de doos, snuffelt wat en vertrekt dan weer.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, daar was ik ook niet echt bang voor hoor, maar het ziet er zo zieligjes uit.
Maar knuffelen bij Pokkehontas is natuurlijk wel heel erg leuk en fijn!
Wat doet het andere poezengrut er trouwens mee? Dat Pluim ze afgewezen heeft zei je al, maar broer Pluim bijvoorbeeld? Of trekken die zich er ook weinig van aan?
We hoeven ze geen kaartjes te sturen als dank voor de overweldigende belangstelling in ieder gevalquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:59 schreef Brighteyes het volgende:
Wat apart... maar goed, daar zijn het ook poezen voor.![]()
Je blijft iets gewoon net zolang negeren tot je er uiteindelijk dan toch van overtuigd bent dat het echt niet meer weg gaat en dan berust je.
ik ookquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:07 schreef Ieneminie het volgende:
ow, ElisaB, ik ziet hier met tranen in mn ogen! Arme Dirkje!!
ach meid, ik ken het maar al te goed.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tsja, het is van alles bij elkaar. Pokkehontas en ik hadden het er net over. Het is verdrietig, het is sneu, het is een teleurstelling, het is gemis, het is balen, het is een beetje bozig, het is langzaam aan een desillusie, het is zelfs een beetje twijfel (hadden we Pluim tóch moeten laten steriliseren), en ik heb zo te doen met die kleine wurmpjes...
Voor Pjèr zakt de moed me niet in de schoenen. Vannacht zit ik er gewoon weer naast. En als het moet de rest van de week ook. We zullen ook voor hem gewoon weer doen wat we kunnen. Het gaat redelijk goed met hem. Denk ik...
Ik krijg een beetje een deja-vu gevoel. Moet denken aan het topic waar het er nog om ging of Pluim op een gegeven moment nou wel of niet zou gaan bevallen. Nou ja, whatever: ik dénk dat het redelijk gaat met Pjèr, maar we moeten het maar weer afwachten.
Duimen we nog, of bedenken we beter iets anders
Er is niet zoveel uit te zoeken denk ik. Een opeenstapeling van vette pech, waar geen kruid tegen gewassen was / is.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:44 schreef SHE het volgende:
Heb je al laten uitzoeken hoe dit kan?
Pjèr says thank youquote:* SHE stuurt kleine pjer alle good vibes die ze heeft
Dikke knuffel Elisa...wat zal jij je klote voelen zeg
*aansluit*quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:05 schreef Yolli het volgende:
Mensen.... ik denk dat een grote, warme virtuele FOK! grouphug voor Elisa en Pokkahontas EN Pjèr natuurlijk op zn plek is...
Wie sluit aan?
ja dat dacht ik dus ook even kijken hoe het met ze gaatquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:18 schreef Merisse het volgende:
Ik denk zal eens even kijken hoe het met de drie donsjes van Pluim gaat, zijn er twee niet meerElisa, wat enorm verdrietig... *duimt voor Pjer*
Wat leuk, fijn dat het goed gaat met de 2 kittensquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:41 schreef frontignan het volgende:
ps bij ons zijn op woensdag 19 april 3 kittens geboren waarvan er daarna 1 overleden is
de andere 2 maken het goed en zijn een poesje en katertje
Ik ben vandaag in gedachten een paar keer bij je geweest hoor. Bah, wat een situatiequote:Op vrijdag 21 april 2006 16:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Er is niet zoveel uit te zoeken denk ik. Een opeenstapeling van vette pech, waar geen kruid tegen gewassen was / is.
[..]
Pjèr says thank youAnd so do I... Ja, ik voel me zwaar verrot
![]()
Ow, da's liev van jequote:Op zaterdag 22 april 2006 00:36 schreef Pokkehontas het volgende:
Ja joh, ik dacht, ik wacht nog ff op de beeb![]()
Dat hoop ik ook echt! Ik hoop mee met julliequote:Op zaterdag 22 april 2006 00:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ow, da's liev van je
Ik hoop heel hard dat Pjèr vannacht de opleving krijgt die hij nodig heeft
Aaaaww wat een hummeltjes...quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Van vanmorgen een uurtje of 6...
Dirkje met een natte neus:
[afbeelding]
Pjèr met een natte neus:
[afbeelding]
En net na zevenen...
[afbeelding]
... kwam ie ineens met zn neus boven het randje uit
Pokkehontas belde net: ze zijn weer afgetankt en ze heeft ze beiden mee terug. DA constateerde dat er nog leven genoeg in zit om het nog niet op te geven. Pokkehontas heeft onder supervisie van de DA zelf het vocht ingespoten en vanaf nu kunnen we dat dus zelf. Het advies: vanmiddag nog 10cl erin bij beide, vanavond nog 10cl erin. Bij twijfel bellen. Gaat het echt achteruit, dan is het tijd voor een andere beslissing, maar wat de DA betreft nu nog niet.
Ah neeeeeeeequote:Op vrijdag 21 april 2006 10:22 schreef ElisaB het volgende:
Nou...
Dirkje is er net stiekumpjes tussenuit gepiept. Toen ik om 10:00 bij ze ging kijken, lag Pjèr er schuin bovenop. En Dirkje was niet meer.
Gloeiende godver!
Ze heeft ontzettend hard haar best gedaan, maar het is haar niet gelukt
Arm poppie...
Ah gossie wat een poepiequote:Op vrijdag 21 april 2006 11:06 schreef ElisaB het volgende:
[afbeelding]
Oh nee Elies...niet weer, niet nog zo'n klein hummeltje kwijtrakenquote:Op zaterdag 22 april 2006 02:30 schreef ElisaB het volgende:
Amen
Ik heb tegenstrijdige berichten te melden: we hebben Pjèr net voorzien van een voorraad onderhuids vocht (nou ja, ik hield vast en Pokkehontas voorzag). Vreemd genoeg gaf ie geen kik. Dat is geen best nieuws, want ze moeten krijsen als je dat doet (dat deden ze tot nu toe, alleen Drikje gisterenavond niet meer). Aan de andere kant heeft hij net een drolletje geproduceerd waar we weer wél blij mee waren: consistenter en donkerder van kleur dan we de afgelopen dagen van hem gezien hebben.
Hou je niet van vieze verhalen, stop dan hier met lezen...
Van oker-geel en stopverfdik in porties van 1 tot 2 cm lang, werd het uiteindelijk waterige, roomwitte flatsen. Pjèr heeft net dus iets geproduceerd dat daar het midden tussen houdt. Geen idee of dat een goed teken is, maar het is in elk geval anders dan de afgelopen 36 uur.
Pokkehontas is naar bed, en ik ga eens kijken of we de nacht goed kunnen doorkomen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |