abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37072866
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:59 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Kan je niet een linkje plaatsen naar de resultaten van het onderzoek?
Die je hebt, neem ik aan. Of baseer je je uitspraken op wat al eerder is geplaatst hier?
Ik baseer me op wat ik heb gelezen in het nieuws. Als dat niet klopt moet je bij ANP klagen en niet bij mij
pi_37073429
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:04 schreef MrBadGuy het volgende:
De Telegraaf is een linkse krant, dit zegt behoorlijk wat over het niveau van links
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_37077493
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:22 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ja ik heb het bericht gelezen.
Maar dat zegt niet dat het zo is gegaan. Het zal best kunnen hoor.
Maar het is een interpretatie van een verslaggever die een gesprek of iets dergelijks met hem heeft gehad. Aan een rapport waar de resultaten in staan heb je veel meer dan aan 2 regels. Ik zeg niet dat het per se niet zo is, maar je kan iets totaal anders neerzetten zo.
Dat kan zeker, maar dan is die journalist toch wel heel slordig met z'n woorden omgegaan aangezien het simpelweg tellen van woorden natuurlijk iets heel anders is dan per bericht kijken of er een linkse of rechtse (of geen) draai aan is gegeven.

Achja we zullen het rapport vast wel een keer kunnen zien, tot die tijd heeft deze discussie niet echt veel nut maar op basis van wat ik tot nu toe heb gezien twijfel ik er in ieder geval wel aan.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:34:30 #104
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37079263
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het onderzoek staat onder anderen hier beschreven.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hostile_media_effect
Dat was inderdaad waar ik naar op zoek was.

Vat mijn standpunt mooi samen (ook al zijn er sommige mensen die dat standpunt verkeerd inschatten, zo blijkt uit sommige reacties).

Ik heb er dan ook absoluut geen moeite mee om "pro-Denemarken" te zijn in de cartoon-discussie, maar "pro-islam" wanneer het over hoofddoeken gaat. Ik vind gewoon dat je elk issue vanuit je eigen standpunt moet beoordelen, links of rechts is redelijk onbelangrijk. En ik vind dat de media zo ook zou moeten functioneren.

"Streng waar het moet, maar rechtvaardig waar het kan".
---verdwijnt---
  woensdag 19 april 2006 @ 03:11:07 #105
46960 StefanP
polemicist
pi_37085436
De pers niet links? Laat me niet lachen. Die uitkomst kan voor niemand een verassing zijn want iedereen weet hoe misleidend en schijnheilig ze in werkelijkheid zijn. Dit "onderzoek" is dan ook niets dan een verlengstuk van wat ze dagelijks op TV en in de krant tonen: de wereld volgens de pers. Je hoeft maar te kijken naar de aandacht die "links" en "rechts" krijgen om te zien wat hun werkelijke intentie is: het afzeiken van iedere vorm van anti-multikul, anti-communisme en anti-milieumaffia. Mensen in een kwaad daglicht plaatsen of op een voetstuk als ware ze een god. Afhankelijk van of je rechts of links bent, natuurlijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_37086904
quote:
Op woensdag 19 april 2006 03:11 schreef StefanP het volgende:
De pers niet links? Laat me niet lachen. Die uitkomst kan voor niemand een verassing zijn want iedereen weet hoe misleidend en schijnheilig ze in werkelijkheid zijn. Dit "onderzoek" is dan ook niets dan een verlengstuk van wat ze dagelijks op TV en in de krant tonen: de wereld volgens de pers. Je hoeft maar te kijken naar de aandacht die "links" en "rechts" krijgen om te zien wat hun werkelijke intentie is: het afzeiken van iedere vorm van anti-multikul, anti-communisme en anti-milieumaffia. Mensen in een kwaad daglicht plaatsen of op een voetstuk als ware ze een god. Afhankelijk van of je rechts of links bent, natuurlijk.
Lekker onderbouwd stukje dit
  woensdag 19 april 2006 @ 08:57:19 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37087003
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Lekker onderbouwd stukje dit
Nee, dat onderzoek waar het hier over gaat, das goed onderbouwt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37087039
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:35 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Is hetzelfde als het vaticaan die onderzoek doet hoe pedofiel de kerk is.
Of een tabaksfabrikant die onderzoek doet naar de schadelijkheid van (mee)roken.

Totaal niet geloofwaardig.
Maar waarom is het wel geloofwaardig te stellen dat de berichtgeving links is als louter naar het stemgedrag van journalisten wordt gekeken?

Dit is misschien nog geen goed onderzoek maar in ieder geval zegt het meer dan die cijfertjes van Deuze over journalisten waarvan 80 procent links stemt en wat dus helemaal niets zegt over hoe de berichtgeving 9is
  woensdag 19 april 2006 @ 09:01:34 #109
45206 Pietverdriet
pi_37087071
dat 80% van de journalisten links stemt, zegt minder over de politieke kleur van de pers dan het aantal regels in de krant dat aan politieke partijen wordt besteed?
LOL
pi_37087094
quote:
Op woensdag 19 april 2006 03:11 schreef StefanP het volgende:
Maar jij hebt toch FoXnieuws?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_37087101
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:
dat 80% van de journalisten links stemt, zegt minder over de politieke kleur van de pers dan het aantal regels in de krant dat aan politieke partijen wordt besteed?
LOL
Ja - natuurlijk. Wat zegt het dan wat iemand stemt?
pi_37089095
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:02 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Maar jij hebt toch FoXnieuws?
Hij moet toch over Nederland kunnen blijven kankeren .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 april 2006 @ 10:39:06 #113
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37089122
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik baseer me op wat ik heb gelezen in het nieuws. Als dat niet klopt moet je bij ANP klagen en niet bij mij
Vind ik niet helemaal juist. De pers levert iets aan, maar je kan zelf toch ook nadenken. Ik vind het beetje makkelijk om je achter het anp te verschuilen. Zeker met stukjes van een onderzoek die worden geinterpreteerd door een verslaggever en dat komt in de krant
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_37090999
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij moet toch over Nederland kunnen blijven kankeren .
Triest eigenlijk, hij loopt altijd over nederland te kankeren, ik zou bijna denken dat hij het daar ook niet leuk vind maar op deze manier zichzelf wijsmaakt dat hij het daar beter heeft.
Fiets
  woensdag 19 april 2006 @ 11:56:11 #115
45206 Pietverdriet
pi_37091131
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Triest eigenlijk, hij loopt altijd over nederland te kankeren, ik zou bijna denken dat hij het daar ook niet leuk vind maar op deze manier zichzelf wijsmaakt dat hij het daar beter heeft.
Op een afstandje zie je dingen gewoon wat scherper bzw objectiever, omdat je er geen deel van uitmaakt en middenin zit.
pi_37091169
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Op een afstandje zie je dingen gewoon wat scherper bzw objectiever, omdat je er geen deel van uitmaakt en middenin zit.
pi_37091285
quote:

[..]

De beste stuurlui staan aan wal dus.
Fiets
pi_37091363
quote:

[..]

Ziet zo'n jongen hoe het hier op straat aan toe gaat, of blijft het bij observaties op basis van de FP en GS?
pi_37091375
Je merkt aan alles juist dat die afstand er is en dat mensen uit het buitenland niet meer zo goed kunnen inschatten hoe de verhoudingen hier liggen.
  woensdag 19 april 2006 @ 12:07:33 #120
45206 Pietverdriet
pi_37091460
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ziet zo'n jongen hoe het hier op straat aan toe gaat, of blijft het bij observaties op basis van de FP en GS?
Zoals mensen die in Vinex locaties wonen en over de problemen van oude wijken spreken bedoel je?
pi_37091485
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals mensen die in Vinex locaties wonen en over de problemen van oude wijken spreken bedoel je?
Die komen nooit de deur uit natuurlijk
pi_37091511
quote:

[..]

Wat heeft een Vinex locatie hier nou weer mee te maken?
Fiets
pi_37091530
Nieuwe reclamecampagne voor De Telegraaf.

De krant van links Nederland.

.

Krijg je toch ineens zo'n rioolblaadje in je maag gesplitst.
pi_37091537
quote:

[..]

Die zitten er in elk geval stukken dichterbij.
  woensdag 19 april 2006 @ 12:50:57 #125
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37092580
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:09 schreef MrX1982 het volgende:

.

Je blijft het volhouden dat het een slecht onderzoek is, maar de uitkomsten die je wel bevallen gebruik je wel.

Heerlijk die rechtse selectiviteit
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_37092616
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:09 schreef MrX1982 het volgende:

.

En het was een slecht onderzoek
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:16 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een enorm slecht "onderzoek".
[..]

Waar blijven de feiten? Ik zie alleen maar interpretaties.
Fiets
pi_37092739
Het is over het algemeen een slecht onderzoek maar de utikomst omtrent De Telegraaf heb ik nergens als slechts bestempeld.

Eerder een bevestiging wat ik al dacht.
pi_37092837
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:57 schreef MrX1982 het volgende:
Het is over het algemeen een slecht onderzoek maar de utikomst omtrent De Telegraaf heb ik nergens als slechts bestempeld.

Eerder een bevestiging wat ik al dacht.
Dus een slecht onderzoek gebruik je als bevestiging voor wat jij dacht?
Fiets
pi_37093105
Ik ben niet selectiever dan de gemiddelde linkse user hier die dit onderzoek omarmt.

Ter illustratie:
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:22 schreef dVTB het volgende:
Mooi. Dit topic heb ik gebookmarkt. Het staat nu gebroederlijk in een rijtje met De grootste politieke leugen (waarin wordt uitgelegd dat kabinetten met linkse signatuur een beter financieel beleid voerden dan rechtse).

Kortom: de twee grootste 'rechtse' dooddoeners (links kan niet met geld omgaan en de media is links) zijn nu teniet gedaan. Mooi.
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:03 schreef dVTB het volgende:
Jemig, en de Telegraaf is nog wel de VVD-krant bij uitstek...

Eigenlijk is het amper nieuws, dat de Telegraaf geen krant is. Het is een dagelijks amusementblad. Zie ook Hart van Nederland, op tv.
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:23 schreef thabit het volgende:
"Links" is de zijde van het politieke spectrum die gelijk heeft. Aangezien er vaak een hoop onzin in de krant staat, kunnen we dus vrij makkelijk concluderen dat de pers niet links is.
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:31 schreef thabit het volgende:
De Telegraaf geeft mijns inziens een heel goed inzicht in hoe de rechtse mens denkt.
pi_37093307
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:15 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben niet selectiever dan de gemiddelde linkse user hier die dit onderzoek omarmt.

Ter illustratie:
[..]

[..]

[..]

[..]
hunnie roepen.
Maar je vergelijkt je eigen mening/uitspraak dus met een andere naar jouw mening slecht mening/uitspraak?
Fiets
pi_37093399
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
hunnie roepen.
Maar je vergelijkt je eigen mening/uitspraak dus met een andere naar jouw mening slecht mening/uitspraak?
Ik laat alleen maar zien dat selectief zijn los staat van je politieke voorkeur.
  woensdag 19 april 2006 @ 13:32:05 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_37093582
Dit is met afstand het slechtste onderzoek wat ik ooit gelezen heb. Dat er mensen zijn die het hier proberen te verdedigen is zelfs bijzonder humoristisch. De argumenten tegen, waar ze kwantitatieve data kwalitatief gaan interpreteren, zijn al vaak genoeg gegeven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_37094170
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:32 schreef speknek het volgende:
Dit is met afstand het slechtste onderzoek wat ik ooit gelezen heb.
FYI dit is standaardniveau Nederlands wetenschappelijk onderzoek
pi_37094446
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:32 schreef speknek het volgende:
Dit is met afstand het slechtste onderzoek wat ik ooit gelezen heb. Dat er mensen zijn die het hier proberen te verdedigen is zelfs bijzonder humoristisch. De argumenten tegen, waar ze kwantitatieve data kwalitatief gaan interpreteren, zijn al vaak genoeg gegeven.
Je hebt blijkbaar heel weinig onderzoeken gelezen
  woensdag 19 april 2006 @ 14:26:49 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_37094923
Ik moet inderdaad zeggen dat de onderzoeken die ik lees meestal wel peerreview hebben doorstaan ja, dat kan een selectiefout zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_37095705
Dit kán je alleen maar kwalitatief onderzoeken. Het is veel complexer dan het aantal woorden tellen. Al staat er 100x PvdA in een krant, en 50x CDA, dan is de krant niet links. Je moet per bericht een analyse maken welke richting op gestuurd wordt, waar de nadruk op gelegd wordt, wat wordt weggelaten en wat niet, wie aan het woord komt en wie niet, etc. Dat duurt erg lang om uit te voeren, vandaar dat ze voor een kwantitatieve methode hebben gekozen.
pi_37095758
quote:
Op maandag 3 april 2006 09:35 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat het rechtse mediablok momenteel sterker is met HP/DeTijd, Elsevier en De Telegraaf voorop.
quote:
Hij haalde ook een tweede vooroordeel onderuit: de linkse oppositie komt het meest aan bod in de als rechts te boek staande De Telegraaf.
Ben je het nog steeds eens met dit "onderzoek" SCH?
pi_37095944
Is er uberhaupt een linkje naar het onderzoek? De indruk die het berichtje geeft is dat de onderzoeksvraag 'Heeft de pers een linkse politieke orientatie?" beantwoord wordt in dit onderzoek. De gebruikte methodiek daarbij is dan vervolgens het tellen van het aantal woorden dat wordt besteed aan partijen, die als rechts danwel links beschouwd worden. Hierbij kun je wel wat kanttekeningen plaatsen. Is er gekeken naar de manier van berichtgeven over de verschillende partijen d.w.z. positief, negatief of neutraal? Is er puur gekeken naar de berichtgevingen over politieke partijen of is er ook gekeken naar de manier waarop er over bepaalde thema's werd bericht (Met name thema's waarvoor geldt dat de visies van 'links' en 'rechts' lijnrecht tegenover elkaar staan)? Is er ook gekeken naar periodes waarin sprake was van een linkser kabinet en een rechtsere oppositie?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 19 april 2006 @ 15:32:35 #139
45206 Pietverdriet
pi_37096812
De stichtingen achter dit onderzoek:
Wim Noomen is de voorzitter van de stichtingHet Persinstituut, en is ook voorzitter van het bestuur van het Bedrijfsfonds voor de Pers. De stichting heeft (zover ik heb kunnen nagaan, geen website met een jaarverslag wie de financiers zijn.
Stichting Nieuwsmonitor is ook ondergebracht in deze stichting en "Het Bedrijfsfonds voor de Pers steunt een stichting Nieuwsmonitor (NDP,NVJ) die over de jaren heen kenmerken van berichtgeving volgt. "

www.villamedia.nl/n/nvj/docs/jaarverslag2004.doc

Het proeft dus een beetje als het voedingscentrum, waar de levensmiddelen industrie prijzen krijgt voor "goede voeding"..
  woensdag 19 april 2006 @ 15:52:17 #140
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_37097462
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:13 schreef Verbal het volgende:

[..]

Bron: ANP

Nou nog zo'n onderzoek over de gehele media en dan kunnen we dat gelul ook weer achter ons laten.

V.
Dus Clairy Polak is een objectieve verslaggever? De NOS en vooral de NPS (NOVA!) zijn broeinesten van links fascisme.
  woensdag 19 april 2006 @ 15:58:45 #141
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_37097745
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:52 schreef Ippon het volgende:

[..]

Dus Clairy Polak is een objectieve verslaggever? De NOS en vooral de NPS (NOVA!) zijn broeinesten van links fascisme.
OMFG

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37097886
quote:

[..]

En binnen 4 jaar is nederland een communistische staat
Fiets
  woensdag 19 april 2006 @ 16:11:06 #143
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37098233
quote:

[..]

nee tuurlijk zegt dat onderzoek dat niet. Beetje kinderachtige om dit ook te stellen. het gaat over het algemeen. Niet dat iedereen gelijk is.
Als je 1 linkse hebt en een rechtse journalist is er dus niet een ''linkse pers''. Je kan dan niet stellen dat de linker of de rechter objectief is of niet.
Je ehbt kritiek op het onderzoek, maar zelf een conclusie trekken die onderbouwd is lukt al niet. Ieder geval niet zoals je het nu doet.
Maakt je kritiek op het onderzoek, wat deels terecht is, niet geloofwaardiger.
And that is the news.''
pi_37098303
quote:

[..]

Wat is er fascistisch aan Clairy Polak ?
pi_37098588
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze is Joods, pro Isreal, fascistisch

Fiets
  woensdag 19 april 2006 @ 16:25:18 #146
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37098786
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

ze stelt te vaak vragen die niet in zijn straatje passen
And that is the news.''
pi_37099428
Typisch ook dat dit "onderzoeksrapport" door veel (vooral linkse) zonder enige kritische blik als zoete koek wordt geslikt.
  woensdag 19 april 2006 @ 16:44:42 #148
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_37099487
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:43 schreef Refragmental het volgende:
Typisch ook dat dit "onderzoeksrapport" door veel (vooral linkse) zonder enige kritische blik als zoete koek wordt geslikt.
O ja?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37099557
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:43 schreef Refragmental het volgende:
Wijs ze eens aan.
Fiets
pi_37099688
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

O ja?

V.
YA RLY
Bijvoorbeeld de TS (al noem ik die niet links), die het hele "onderzoeksrapport" als complete waarheid accepteert zonder ook maar een beetje kritiek te leveren op bijvoorbeeld de "onderzoeksmethode".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')