Het ging dus om die uitzending uit 2001, waar het ging om anti-Westerse preken, zoals de opsomming van christenen, joden, vrouwen en homoseksuelen duidelijk maakt.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:22 schreef Tikorev het volgende:
[..]
In een aantal moskeeën in Nederland wordt stelselmatig geweld gepredikt, ook tegen vrouwen.
NOVA onderzocht de politieke islam in Nederland en ontdekte dat in veel teksten wordt opgeroepen tot haat tegen christenen, joden, vrouwen en homoseksuelen.
[..]
![]()
quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:37 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat jij net 'mijn stelling' noemde was het onderwerp waar deze discussie over gaat. Die kun je hooguit met argumenten weerleggen. Suggereren dat het onderwerp zelf een argument is door het een dooddoener te noemen raakt kant noch wal...
Andries knevel, ook al zo'n linkse ratquote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Tsja, Thomas Lepeltak aka Stan Huygens vind ik echt een rooie rakker. Bah, wat een linkse flutjournalist.
quote:The hostile media effect, sometimes called the hostile media phenomenon, refers to the theory that ideological partisans often think that media coverage is biased against their particular opinions on an issue. This phenomenon has been identified experimentally (Vallone, Ross, & Lepper, 1985).
De rechtse medemens is altijd beleefd, dat zien we maar weer.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:53 schreef LexRex het volgende:
Die linkse honden roepen hetzelfde over de 'rechtse' media, dus het schiet weinig op allemaal idd.
Oh? En, oh?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:53 schreef LexRex het volgende:
Die linkse honden roepen hetzelfde over de 'rechtse' media, dus het schiet weinig op allemaal idd.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:48 schreef Yildiz het volgende:
Dit verschijnsel heeft zelfs een naam.
Olé: http://en.wikipedia.org/wiki/Hostile_media_effect
[..]
Draai, draai draai....quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het ging dus om die uitzending uit 2001, waar het ging om anti-Westerse preken, zoals de opsomming van christenen, joden, vrouwen en homoseksuelen duidelijk maakt.
Welke draai?quote:
Teulings e.d. zijn niet verkeerd hoor, zo slecht is adam niet. Maar dat jij Sweder van Wijnbergen niet kent is meer een bewijs van jouw beperkte kennis dan dat van Wijnbergen onbekwaam zou zijn..quote:Op zondag 2 april 2006 21:11 schreef pmb_rug het volgende:
Ook probeerde ze het door een economie professor uit de minst prominente stad op economie gebied: Amsterdam. Dhr Wijnbergen is zelf ook ambtenaar geweest.
Met zo`n opmerking doe je meteen je hele post af. Volgens mij zijn ze aan de KUT vergeten je wat communicatiecursussen te geven.quote:Op zondag 2 april 2006 21:11 schreef pmb_rug het volgende:
beste economie faculteit van EUROPA, namelijk Tilburg.
quote:Op zondag 2 april 2006 21:47 schreef Napalm het volgende:
[..]
Teulings e.d. zijn niet verkeerd hoor, zo slecht is adam niet. Maar dat jij Sweder van Wijnbergen niet kent is meer een bewijs van jouw beperkte kennis dan dat van Wijnbergen onbekwaam zou zijn..
[..]
quote:Met zo`n opmerking doe je meteen je hele post af. Volgens mij zijn ze aan de KUT vergeten je wat communicatiecursussen te geven.
alsof Wynia zo'n autoriteit is....quote:Op zondag 2 april 2006 21:21 schreef du_ke het volgende:
Zozo je hebt je echt zitten ergeren he? Vond het zelf niet zo heel erg ze hebben beide kanten van de zaak uitgebreid aan het woord gelaten en dat er in dit geval aandacht is voor PvdA'ers GL'ers en SP'ers vind ik ook niet raar. Ze zijn toch het onderwerp.
btw Syb Winia van Elsevier kwam ook regelmatig aan het woord. En van Sweder van Wijnbergen heb ik zelfs als niet economiestudent wel gehoord. Maardat zegt misschien meer over je algemene ontwikkeling.
Goed stuk hoor, de nuance en de onderbouwing zijn echt primaquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:53 schreef LexRex het volgende:
Links staat tegenwoordig voor Rechts.quote:Op maandag 3 april 2006 09:35 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat het rechtse mediablok momenteel sterker is met HP/DeTijd, Elsevier en De Telegraaf voorop.
Behalve het woordje natuurlijjk is het een prima post. Klopt in mijn ogen geen zak van maar het is een mening.quote:Op maandag 3 april 2006 10:23 schreef klez het volgende:
[..]
Links staat tegenwoordig voor Rechts natuurlijk.
Links is conservatief en behoudend, nauwelijks geinteresseerd in Westerse vooruitstrevende waarden als vrijheid en democratie, terwijl rechts waarden als verandering en vernieuwing, die per definitie aan het "individu" gekoppeld zijn, omarmd heeft.
Heb je het over de reportage met de titel "Help! Een links kabinet..."? Ja, verschrikkelijk.quote:Op zondag 2 april 2006 21:11 schreef pmb_rug het volgende:
Over linkse media gesproken:
Vandaag, net afgelopen, netwerk van de KRO over de toekomst onder een links kabinet.
Onderbouw het eens. Of moet ik dit gewoon als een "typisch linkse" post beschouwen?quote:Op maandag 3 april 2006 10:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Behalve het woordje natuurlijjk is het een prima post. Klopt in mijn ogen geen zak van maar het is een mening.
Behalve de stelling "verandering en vernieuwing, die per definitie aan het "individu" gekoppeld zijn". Dat is geen mening, maar complete onzin.quote:Op maandag 3 april 2006 10:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Klopt in mijn ogen geen zak van maar het is een mening.
De Telegraaf is een VVD-krant.quote:Op maandag 3 april 2006 10:23 schreef klez het volgende:
De Telegraaf zonder ik hier ff van uit, die geeft meer het sentiment van de gemiddelde Nederlander van SP tot LPF weer (gewoon dom).
Nou nee hoor. Van de week nog een aardig stuk gelezen in die rechtse en oppervlakkige Intermediair over hoe er tot nu toe geen enkel medicijn is uitgevonden in China en Rusland, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 april 2006 10:35 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Behalve de stelling "verandering en vernieuwing, die per definitie aan het "individu" gekoppeld zijn". Dat is geen mening, maar complete onzin.
Oh ja? Moet je de reacties eens lezen. Verdomd populair bij alles wat VMBO niet afgemaakt heeft. En ja, daar zitten ook SP stemmers tussen. Véél.quote:
En VMBO'ers kunnen geen VVD stemmen?quote:Op maandag 3 april 2006 11:14 schreef klez het volgende:
[..]
Oh ja? Moet je de reacties eens lezen. Verdomd populair bij alles wat VMBO niet afgemaakt heeft.
Ongetwijfeld, je leest ook rechtse reacties in de Volkskrant. Toch zou ik niet durven beweren dat dat een rechtse krant is.quote:En ja, daar zitten ook SP stemmers tussen. Véél.![]()
Stemmen die geen LPF meer.quote:Op maandag 3 april 2006 11:14 schreef klez het volgende:
[..]
Oh ja? Moet je de reacties eens lezen. Verdomd populair bij alles wat VMBO niet afgemaakt heeft. En ja, daar zitten ook SP stemmers tussen. Véél.![]()
Maar Saddam was erger.quote:Op maandag 3 april 2006 11:13 schreef klez het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Van de week nog een aardig stuk gelezen in die rechtse en oppervlakkige Intermediair over hoe er tot nu toe geen enkel medicijn is uitgevonden in China en Rusland, bijvoorbeeld.
De telegraaf is vanzelf in een linkse krant aan het veranderen. Tenslotte is de Pool die in Nederland komt werken heden ten dage de grootste bedreiging voor "het volk".quote:Op maandag 3 april 2006 11:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
En VMBO'ers kunnen geen VVD stemmen?
[..]
Ongetwijfeld, je leest ook rechtse reacties in de Volkskrant. Toch zou ik niet durven beweren dat dat een rechtse krant is.
Wie financieerde dit onderzoek?quote:Op woensdag 19 april 2006 14:49 schreef Nolius het volgende:
Leuk onderzoekje:
Wetenschapper: pers is niet links
quote:Op woensdag 19 april 2006 14:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Wie financieerde dit onderzoek?
quote:Stichting Het Persinstituut
Wie financieert de Stichting Het Persinstituut?quote:Op woensdag 19 april 2006 14:58 schreef Nolius het volgende:
Stichting Het Persinstituut
Daar ben ik ook benieuwd naar.quote:Op woensdag 19 april 2006 14:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Wie financieert de Stichting Het Persinstituut?
Jij twijfelt dus al bij voorbaat?quote:Op woensdag 19 april 2006 14:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik stel gewoon een vraag.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:16 schreef Nolius het volgende:
Jij twijfelt dus al bij voorbaat?
Dat klopt... de zorgverzekeraars die miljoenen extra hebben uitgegeven aan reclame zijn juist degene die klanten zijn kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:40 schreef Floripas het volgende:
bijna elke zorgverzekeraar. De consument kiest niet voor reclame
Ik had gelijk de melodie "Voedingscentrum, Voedingscentrum" in mijn hoofd toen ik dit bericht in de pers hoorde.quote:
Het bedrijfsfonds, de Nederlandse vereniging van Journalisten en Nederlandse Dagblad Pers. Nu zijn die laatste 2 natuurlijk minder van belang, maar het bedrijfsfonds wordt gefinancierd door de overheid. Van ons zuurverdiende belastinggeld dus! 160.000 Euro per jaar wordt er in dat Persinstituur gepompt, uit collectieve middelen!quote:Op woensdag 19 april 2006 14:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Maar wilders is dan ook geen echt gevaar voor de linkse politiek, daarnaast werd hij nou niet echt positief bejegend bij de bekende programma's. Ik weet nog dat hij bij Nova constant bezig was de woorden die Clairy in zijn mond probeerde te leggen, te corrigeren.quote:Op donderdag 20 april 2006 16:40 schreef Yildiz het volgende:
Ik snap die 'mediamacht' echt niet, waar die term vandaan komt.
Als Wilders met het 'idee' (nouja, idee, maar dat is een andere discussie)komt om de grondwet aan te passen zodat de joods-christelijke superioriteit vaststaat voor Nederland krijgt ie bij 2 vandaag een half uur, en bij netwerk een half uur, op diezelfde dag van de uitspraak, waar ie, zonder onderbreking, zijn woord kan doen.
Echt links vind ik zoiets niet, om eerlijk te zijn.
Zoals FOX een verlengstuk is van de republikeinse partij, zo is de publieke omroep (en dan met name NOS en Vara) een verlengstuk van de PvdA. Het verschil is dat er in amerika een veel groter aanbod van nieuws is, terwijl in nederland er van huisuit maar 1 zender is waar men voor het nieuws terecht kan. (alhoewel RTL nieuws wel aan invloed wint). Het grootste verschil is uiteraard dat FOX een commerciele omroep is, terwijl NOS een publieke is, de bevolking houd door middel van belastinggeld de zender in stand, waardoor je valse concurrentie hebt.quote:Natuurlijk zullen ze wel iets links van het midden staan, omdat men ietwat afhankelijk is van de staat, maarja. Wat moet je dan, FOX News wat een verlengstuk is van de republikeinse partij?
Kan ik dan ook mijn bijdrage aan de publieke zenders stopzetten?quote:En dan nog wat, je hóeft het niet te kijken. Je kan ook Hart van nederland kijken, Talpa's NSE (bestaat dat nog?) of RTL 4 / Z, die vaak ook aardig verslag doen.
Interessant, heb je dat ergens vandaan, of is dat gewoon je indruk?quote:Op donderdag 20 april 2006 18:07 schreef ub40_bboy het volgende:
Wilders is de meest gequote politicus in de nederlandse media. Dat zegt genoeg lijkt mij.
2 jaar op rij zelfs:quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:27 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Interessant, heb je dat ergens vandaan, of is dat gewoon je indruk?
Intermediair 22 maart 2005quote:Radicale Kamerleden meest geciteerd in de media
( )
Geert Wilders van de Groep Wilders staat op de eerste plaats in de jaarlijkse Intermediair Citatiescore van Tweede-Kamerleden. Een opmerkelijke uitslag, want de afgelopen jaren stond altijd een fractievoorzitter van een van de grote partijen op die plek.
Intermediair 22 maart 2006quote:Wilders opnieuw meest geciteerde Kamerlid
Geert Wilders is van alle Kamerleden het afgelopen jaar de meeste keren geciteerd in de media, zo blijkt uit de Intermediair Citatiescore Tweede Kamerleden.
Het is de tweede keer dat Wilders de eerste plaats inneemt. Ook vorig jaar kwam hem die eer toe. Wilders werd in de Volkskrant 331 keer geciteerd, in NRC Handelsblad 320 maal en in Het Parool 251 keer. Wouter Bos (PvdA) volgt op de tweede plaats, Jozias van Aartsen (VVD) is derde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |