abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37690571
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:49 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Heb je toevallig gisterenmiddag gebeld
Een collega van mij heeft gebeld.
Ik vroeg me eigenlijk af of er hier niet-Rechtswinkeliers uit Utrecht waren die me iets konden vertellen over het imago aldaar. Vooral ten aanzien van het werven van medewerkers, wat daar vrij succesvol blijkt te zijn. Maar Rechtswinkeliers mogen ook antwoorden, al willen we vanuit Tilburg sowieso wel toenadering zoeken om ervaringen te delen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_37691200
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:46 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Een collega van mij heeft gebeld.
Ik vroeg me eigenlijk af of er hier niet-Rechtswinkeliers uit Utrecht waren die me iets konden vertellen over het imago aldaar. Vooral ten aanzien van het werven van medewerkers, wat daar vrij succesvol blijkt te zijn. Maar Rechtswinkeliers mogen ook antwoorden, al willen we vanuit Tilburg sowieso wel toenadering zoeken om ervaringen te delen.
Gheheh. Je collega kreeg ik dus aan de lijn. Redenen waarom naar mijn mening in Utrecht zoveel animo voor de rechtswinkel is:
- In Tilburg inloop van 14:00 - 20:00, in Utrecht van 19:00 - 20:30 (6 uur vs. 1,50 uur)
- In Tilburg 15 uur per week, in Utrecht kost het je hoogstens 2 uur per week
- In Utrecht zijn er meer rechtenstudenten dan in Tilburg
pi_37691260
Hup Utrecht.

Ben bezig met een onderzoeksopdracht over de bouwvergunning, van aanvraag t/m bezwaar. Ik ben nu bij de beslissing, maar het is echt dodelijk saai .
pi_37691717
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 15:14 schreef VoreG het volgende:
Hup Utrecht.

Ben bezig met een onderzoeksopdracht over de bouwvergunning, van aanvraag t/m bezwaar. Ik ben nu bij de beslissing, maar het is echt dodelijk saai .
Haal in de JB even het boek Hoofdlijnen Ruimtelijk Bestuursrecht (Van Buuren, Backes, De Gier, Nijmeijer) lenen. Staat op de eerste verdieping op de onderwijsplank (niet te leen). Staat de hele procedure beschreven. Appeltje, eitje!
pi_37692316
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 15:36 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Haal in de JB even het boek Hoofdlijnen Ruimtelijk Bestuursrecht (Van Buuren, Backes, De Gier, Nijmeijer) lenen. Staat op de eerste verdieping op de onderwijsplank (niet te leen). Staat de hele procedure beschreven. Appeltje, eitje!
Van de bouwvergunning? .
Dan ga ik morgen even kijken.

Natuurlijk zorgvuldig noteren zodat dat plagiaat gedoe niet opgaat
pi_37692338
Zo, vandaag weer Internet & Recht. Wel aardige voordracht van een gast-docent. Maar knetters, het niveau ligt nou niet bepaald hoog .

Docent: "zo zijn er bedrijven die hun metatags misbruiken om hoger in de Google-results ranking te komen".
Verontruste student: "echt waar!? zijn daar voorbeelden uit de praktijk van!?".
pi_37692554
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:07 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zo, vandaag weer Internet & Recht. Wel aardige voordracht van een gast-docent. Maar knetters, het niveau ligt nou niet bepaald hoog .

Docent: "zo zijn er bedrijven die hun metatags misbruiken om hoger in de Google-results ranking te komen".

Kom je morgen nog naar HC IE?
pi_37692792
Ja natuurlijk! Ik ben voornemens altijd te gaan. De vorige keer dat ik er niet was, was niet de bedoeling maar er kwam wat PvdA geneuzel tussen. Dus ik dacht "vooruit, het is toch maar een HC". Bleek het een WG te zijn! Jammerrr..
pi_37693682
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:07 schreef MarkzMan_X het volgende:

WTF doet dat schaap daar?!

Ik was trouwens een keertje een les gaan zitten bij ICT & Recht (eindvak bij ons) en dan vroeg hij zo van... Wie heeft er een mobieltje met camera? (een kwart of zo steekt vinger op) Gebruiken jullie wel eens een laptop? Skype? Weten jullie wat FTP is? HTML? PHP? En dan zie je al die studenten daar kijken van, WTF heeft hij 't over?

Overigens, ik heb m'n vaardighedenwerkstuk gehaald! Happy happy joy joy happy happy joy joy happy happy happy happy happy happy joy joy joy
M'n koorts is ook weg. Heb nou alleen nog flink keelpijn en hoesten en een oor- en traanbuisinfectie maar verder gaat 't denk ik helemaal goedkomen, de eerste twee tentamens komende week zijn gelukkig Rechtsgeschiedenis (dat ik suuuuupergoed heb bijgehouden) en Rechtsfilosofie (dat ik niet eens nog hoef te halen dit jaar) dus dat moet helemaal lukken.
pi_37693779
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:04 schreef Sessy het volgende:

[..]

WTF doet dat schaap daar?!

Ik was trouwens een keertje een les gaan zitten bij ICT & Recht (eindvak bij ons) en dan vroeg hij zo van... Wie heeft er een mobieltje met camera? (een kwart of zo steekt vinger op) Gebruiken jullie wel eens een laptop? Skype? Weten jullie wat FTP is? HTML? PHP? En dan zie je al die studenten daar kijken van, WTF heeft hij 't over?

Overigens, ik heb m'n vaardighedenwerkstuk gehaald! Happy happy joy joy happy happy joy joy happy happy happy happy happy happy joy joy joy
M'n koorts is ook weg. Heb nou alleen nog flink keelpijn en hoesten en een oor- en traanbuisinfectie maar verder gaat 't denk ik helemaal goedkomen, de eerste twee tentamens komende week zijn gelukkig Rechtsgeschiedenis (dat ik suuuuupergoed heb bijgehouden) en Rechtsfilosofie (dat ik niet eens nog hoef te halen dit jaar) dus dat moet helemaal lukken.
Wat is WTF
pi_37693858
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 15:12 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Gheheh. Je collega kreeg ik dus aan de lijn. Redenen waarom naar mijn mening in Utrecht zoveel animo voor de rechtswinkel is:
- In Tilburg inloop van 14:00 - 20:00, in Utrecht van 19:00 - 20:30 (6 uur vs. 1,50 uur)
- In Tilburg 15 uur per week, in Utrecht kost het je hoogstens 2 uur per week
- In Utrecht zijn er meer rechtenstudenten dan in Tilburg
Zo'n kort spreekuur!
Dat maakt het inderdaad direct een stuk aantrekkelijker. Ik heb best veel colleges gemist omdat ik 's middags al op kantoor moest zijn. Het is daar ook best gezellig, maar thuis en op de uni doe je tenminste nog wat aan de studie.
Dat er meer rechtenstudenten in Utrecht zijn wist ik natuurlijk al. Dat argument had ik van mijlenver al aan zien komen.

Maar werken jullie per rechtsgebied, of neemt een medewerker van alle rechtsgebieden zaken in? En hoeveel medewerkers zijn er dan op zo'n spreekuur aanwezig? Het kan bij ons namelijk best druk zijn (ook met telefoontjes). Met anderhalf uur per dag zouden we niet toekomen namelijk.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_37695786
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat is WTF
Dat is proletarisch voor: wat gebeurt er!
pi_37696020
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:10 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Zo'n kort spreekuur!
Dat maakt het inderdaad direct een stuk aantrekkelijker. Ik heb best veel colleges gemist omdat ik 's middags al op kantoor moest zijn. Het is daar ook best gezellig, maar thuis en op de uni doe je tenminste nog wat aan de studie.
Dat er meer rechtenstudenten in Utrecht zijn wist ik natuurlijk al. Dat argument had ik van mijlenver al aan zien komen.

Maar werken jullie per rechtsgebied, of neemt een medewerker van alle rechtsgebieden zaken in? En hoeveel medewerkers zijn er dan op zo'n spreekuur aanwezig? Het kan bij ons namelijk best druk zijn (ook met telefoontjes). Met anderhalf uur per dag zouden we niet toekomen namelijk.
Elk lid zit in een van de 5 secties (P&F, consumenten- en bestuursrecht, vreemdelingenrecht, wonen, arbeidsrecht). Daarvoor heb je een keer in de twee weken vergadering en inloop.

Tijdens het telefonisch spreekuur zit je samen met een andere, willekeurige, rechtswinkelier. Je krijgt dan alle rechtsgebieden. Desnoods wijs je ze door naar de inloop.
Bij de inloop zit je samen met een sectiegenoot. Je doet dan alleen maar zaken voor jouw sectie.

Op maandag tot en met vrijdagmiddag zijn er steeds 2 teams (= 4 mensen) aanwezig gedurende deze shift van twee uur. Dinsdagavond en woensdagochtend is er één team.

De ene keer is 't drukker dan de andere maar gemiddeld is het goed te doen. In totaal zijn er zo'n 45 rechtswinkeliers. Twee keer per jaar komen er nieuwe en je blijft het in de meeste gevallen voor een jaar.

Krijgen jullie er in Tilburg eigenlijk een beurs voor?
pi_37697830
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat is WTF
What the fuck. Dus met andere woorden, gewoon "wat".
pi_37697835
li
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:34 schreef The_Duce het volgende:

Ik werk er niet, maar bij 't sollicitatiegesprek repten ze er in elk geval niet over en in alle foldertjes etc ook niet.
pi_37706872
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:33 schreef Sessy het volgende:
Kunnen we niet een tentje net buiten de campus tegenover de kontingang van M zetten of zo en daar voedsel gaan verkopen.
Ik doe mee!

Vanmiddag college Sociaal recht en politiek. Dat vak wordt door omstandigheden gecombineerd met een vak voor mensen van Personeelswetenschappen. Zullen best aardige mensen hoor, maar ze schrikken zich dood als ze een wetsartikel moeten opzoeken en/of lezen. Ik voel me echt zo slim als ik in dat college zit

Rechtsfilosofie wordt een ramp volgende week. Internationaal recht gaat wel lukken denk ik, krijg namelijk vanmiddag een samenvatting binnen.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_37711576
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:34 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Elk lid zit in een van de 5 secties (P&F, consumenten- en bestuursrecht, vreemdelingenrecht, wonen, arbeidsrecht). Daarvoor heb je een keer in de twee weken vergadering en inloop.

Tijdens het telefonisch spreekuur zit je samen met een andere, willekeurige, rechtswinkelier. Je krijgt dan alle rechtsgebieden. Desnoods wijs je ze door naar de inloop.
Bij de inloop zit je samen met een sectiegenoot. Je doet dan alleen maar zaken voor jouw sectie.

Op maandag tot en met vrijdagmiddag zijn er steeds 2 teams (= 4 mensen) aanwezig gedurende deze shift van twee uur. Dinsdagavond en woensdagochtend is er één team.

De ene keer is 't drukker dan de andere maar gemiddeld is het goed te doen. In totaal zijn er zo'n 45 rechtswinkeliers. Twee keer per jaar komen er nieuwe en je blijft het in de meeste gevallen voor een jaar.

Is mooi geregeld bij jullie. Zo ben je nooit een groot deel van je dag kwijt. Verder vermoed ik dat er ook een aantal mensen in vaste dienst zijn die controleren wat voor brieven jullie de deur uit doen? En jullie procederen ook tot aan de (kanton)rechter??

Bij ons houden we ook twee keer per jaar een wervingsperiode, al kunnen nieuwe medewerker tussendoor ook wel bij ons terecht. We krijgen niets aan beurs. Alleen de afgevaardigden van elke sectie die in het bestuur zitten kunnen binnenkort een beurs aanvragen. Krijgen de medewerkers bij jullie wel wat toegeschoven?
Lelijke @@p!
pi_37714878
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Is mooi geregeld bij jullie. Zo ben je nooit een groot deel van je dag kwijt. Verder vermoed ik dat er ook een aantal mensen in vaste dienst zijn die controleren wat voor brieven jullie de deur uit doen? En jullie procederen ook tot aan de (kanton)rechter??

Bij ons houden we ook twee keer per jaar een wervingsperiode, al kunnen nieuwe medewerker tussendoor ook wel bij ons terecht. We krijgen niets aan beurs. Alleen de afgevaardigden van elke sectie die in het bestuur zitten kunnen binnenkort een beurs aanvragen. Krijgen de medewerkers bij jullie wel wat toegeschoven?
Wij schrijven geen brieven. Dat doet Acta Rechtshulp. Een soort verlengde van de rechtswinkel dat ook wordt bemand door oud-leden.
Verder hebben we een bestuur bestaande uit 6 personen. Elk bestuurslid is het sectiehoofd en "begeleidt" de tweewekelijkse vergadering. Wij als leden krijgen verder niets. Of het bestuur wel wat krijgt weet ik niet maar volgens mij niet.
pi_37714924
Ik moet dus maandag a.s. Europese (straf-)rechtsgeschiedenis doen.
Moet op zich nu wel gaan lukken. Het is me dus vorig jaar, ondanks het goed bijhouden, tot tweemaal toe niet gelukt.

Nog meer mensen hier die dat vak moeten doen? Sessy, wees dus gewaarschuwd. Ach, jij zult het wel met vlag en wimpel halen.
pi_37715151
Ik heb privaatrechtsgeschiedenis.
pi_37715358
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:00 schreef Sessy het volgende:
Ik heb privaatrechtsgeschiedenis.
Ow ok.

Heb je trouwens al iets van Magister gehoord over de ICT commissie?
pi_37715647
eh, daarvoor heb ik nog niet officieel me ingeschreven. Van vrijspraak heb ik wel wat gehoord hoor.
pi_37718015
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:21 schreef Sessy het volgende:
eh, daarvoor heb ik nog niet officieel me ingeschreven. Van vrijspraak heb ik wel wat gehoord hoor.
Sessy, gooi je mooie, blauwe lokken los en gaan met die banaan!
pi_37720116
???

Aanpappen met de commissieleden? Al gedaan. Lieve aziatische jongen hoor.
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:01:17 #275
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_37720547
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:49 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Sessy, gooi je mooie, blauwe lokken los en gaan met die banaan!
Hmmmm heb jij dat zo aangepakt met Philip en je mooie bestuursaspiraties... Er wordt me een hoop duidelijk zo jongeman!
En volgende keer dus wel gewoon bellen, HJ doet die opdrachten maar 's nachts hoor!
Nulla verba sed acta
pi_37720909
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:49 schreef Sessy het volgende:
???

Aanpappen met de commissieleden? Al gedaan. Lieve aziatische jongen hoor.
AHA!

Heb je blauw haar Sessy? Makkelijk te herkennen denk ik.

[ Bericht 8% gewijzigd door Morrigun99 op 10-05-2006 22:17:08 ]
pi_37722325
Nee, zwart nu... Eerst donkerblauw dat alleen in de zon blauw werd.

Bril, gepiercete oren en spikes op een donkerblauwe eastpack moet ook wel te herkennen zijn. Of kijk anders in het fotoboek gewoon en op de website.

Ben jij soms die jongen, morri?

[ Bericht 19% gewijzigd door Sessy op 11-05-2006 00:08:05 ]
pi_37724567
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 22:01 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hmmmm heb jij dat zo aangepakt met Philip en je mooie bestuursaspiraties... Er wordt me een hoop duidelijk zo jongeman!
En volgende keer dus wel gewoon bellen, HJ doet die opdrachten maar 's nachts hoor!
Moet je horen wie het zegt. Ik trek geen strakke leren broek aan naar de nabespreking
pi_37724945
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:00 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Moet je horen wie het zegt. Ik trek geen strakke leren broek aan naar de nabespreking
Broek? Mmm wat had je ze geen rok?
pi_37727652
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 22:48 schreef Sessy het volgende:
Ben jij soms die jongen, morri?

Maar hij hoort bij het Magister meubilair en wij studeren regelmatig samen.
pi_37731926
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:49 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Wij schrijven geen brieven. Dat doet Acta Rechtshulp. Een soort verlengde van de rechtswinkel dat ook wordt bemand door oud-leden.
Verder hebben we een bestuur bestaande uit 6 personen. Elk bestuurslid is het sectiehoofd en "begeleidt" de tweewekelijkse vergadering. Wij als leden krijgen verder niets. Of het bestuur wel wat krijgt weet ik niet maar volgens mij niet.
Aan het schrijven van brieven zijn we best veel tijd kwijt. Ook krijg je een paar keer de gelegenheid als mediator op te treden tussen twee partijen. Je wordt bij ons begeleid bij het schrijven van dagvaardingen. En een of twee keer langs de kantonrechter of huurcommissie gaan hoort er ook bij in je rechtswinkelcarriere.

Zijn ze in Tilburg overdreven fanatiek???
Lelijke @@p!
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:02:43 #282
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_37743704
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:00 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Strakke leren broeken? Die heb ik niet lieverd

Ik wacht nog op een fatsoenlijk voorbeeld!
Nulla verba sed acta
pi_37748225
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:02 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Strakke leren broeken? Die heb ik niet lieverd

Ik wacht nog op een fatsoenlijk voorbeeld!
Ik zeg toch ook ik. Een kort rokje is voor mij wat "vrouwelijk". Enne, wat voor een voorbeeld wil je eigenlijk?
pi_37748255
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:43 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Zijn ze in Tilburg overdreven fanatiek???
In vergelijking met de Utrechtse rechtswinkel wel. Blijkbaar heeft de gemiddelde rechtenstudent geen tijd c.q. behoefte aan het vrijwillig uitvoeren van zoveel taken. Misschien kun je meer leden werven door het takenpakket wat af te slanken.
pi_37757101
Hmmm ok hebben we eerstejaartjes die dit lezen? Misschien dan een van hen volgend jaar een werkstukidee voor rechtsgeschiedenis nodig heeft. Ik heb persoonlijk spijt dat ik het werkstuk niet bij rechtsgeschiedenis heb gedaan, anders zou ik gaan schrijven over ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US! In relatie tot furtum zoals deze werd gezien van de twaalftafelenwet tot de laatklassieke tijd in het Romeinse rijk. Of KazAa in relatie tot... Afijn.

Ik heb trouwens wel een referaat nog te goed staan voor het tweede jaar... Ik zou 't zomaar kunnen doen ook nog. Mhhh.... Of toch maar GeenStijl in relatie tot iniuria?
pi_37759447
Damn, 12 uur en dan al LSD op. Of ben ik nou gek .
pi_37765275
Hahahahaha nee dat ben ik.

Ik had 40 koorts schreef ik nog weet je? De koorts is gezakt, maar nu stik ik in de hoest en zit ik de hoestdrank met eetlepels naar binnen te lepelen... En het doet echt wat met m'n hoofd geloof ik, serieus, ik krijg opeens allemaal ideeen net als in die south park aflevering, maar anders krijg ik bijna geen adem.
pi_37781850
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:47 schreef Sessy het volgende:
ik krijg opeens allemaal ideeen net als in die south park aflevering, maar anders krijg ik bijna geen adem.
Die heb ik ook gezien!

pi_37784837
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:49 schreef The_Duce het volgende:

[..]

In vergelijking met de Utrechtse rechtswinkel wel. Blijkbaar heeft de gemiddelde rechtenstudent geen tijd c.q. behoefte aan het vrijwillig uitvoeren van zoveel taken. Misschien kun je meer leden werven door het takenpakket wat af te slanken.
Dat gaat heel wat voeten in de aarde hebben om zo'n verandering door te voeren. Er wordt al jaren en jaren op de huidige manier gewerkt. Overigens is het wel opvallend dat afgelopen week, voorafgaand aan de eerste tentamens, er amper clienten langskwamen. Ze houden rekening met ons
Lelijke @@p!
pi_37785138
Wat vinden we hiervan, jongens?

Topadvocaten weigeren te getuigen
pi_37785230
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:57 schreef Sessy het volgende:

Groot gelijk
pi_37785530
Ik geef die advocaat groot gelijk. Een cliënt verteld vanalles aan zijn advocaat met de bedoeling die advocaat een beeld te geven van de situatie. Of die advocaat die informatie later gebruikt in de rechtszaal moet hij zelf kunnen bepalen. Een advocaat als getuige verhoren lijkt mij een beetje tegenstrijdig.

Anders is het natuurlijk als een advocaat persoonlijk betrokken is bij een zaak, bijvoorbeeld Moskowicz of iemand van zijn kantoor die zou zijn afgeperst door Holleeder.
pi_37787555
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:57 schreef Sessy het volgende:

Natuurlijk eens met de advocaten. Hoe verzinnen ze het eigenlijk om advocaten te laten getuigen tegen eigen cliënten?
pi_37788048
Weet ik ook niet, Markz, maar verontrustend is wel dat ze alleen al het idee krijgen, en om de advocaten dan vervolgens nog te laten gijzelen als onwillige getuigen slaat helemaal alles...
pi_37788211
Het wordt pas echt leuk als de advocaten hun uurtarief gaan rekenen voor de uren dat ze gegijzeld worden
pi_37788280
Door het gijzelen van de advocaten houden ze alleen maar de zaak op.
pi_37788393
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 14:25 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Natuurlijk eens met de advocaten. Hoe verzinnen ze het eigenlijk om advocaten te laten getuigen tegen eigen cliënten?
what's next? Een videostream van alle gesprekken tussen advocaat en client ??
Lelijke @@p!
pi_37788782
dit moet toch tegen het evrm zijn.
pi_37790650
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 14:53 schreef bladibladibla het volgende:
Het wordt pas echt leuk als de advocaten hun uurtarief gaan rekenen voor de uren dat ze gegijzeld worden
Pecunia non olet.
pi_37791478
Wedden dat ze daar bij Justitie anders over denken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')