abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37597362
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 10:47 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Doe dan nog D'66, het gaat toch geen PvdA'ers topic worden?
Ik verwees alleen naar de PvdA om een flauw grapje omtrent Marcel van D. te kunnen maken
  zaterdag 6 mei 2006 @ 14:31:07 #202
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_37602460
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik verwees alleen naar de PvdA om een flauw grapje omtrent Marcel van D. te kunnen maken
Ik schrok al! Maar nu kan ik met een gerust hart weer in het zonnetje gaan zitten.
Nulla verba sed acta
pi_37625804
Ik moet morgen een annotatie bij een arrest van het Hof van Justitie inleveren (EGR). Echt verschrikkelijk. Het interesseert me geen hol en zulke arresten lezen kut. Pardon my French.

Gód wat vind ik Europees en Internationaal recht toch saai.....
pi_37626033
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:06 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik moet morgen een annotatie bij een arrest van het Hof van Justitie inleveren (EGR). Echt verschrikkelijk. Het interesseert me geen hol en zulke arresten lezen kut. Pardon my French.

Gód wat vind ik Europees en Internationaal recht toch saai.....
Geen liefhebber van dit soort juweeltjes? HvJEG Grzelczyk
pi_37626286
Ik vind arresten van het HvJ over het algemeen makkelijker te lezen dan arresten van onze iegen HR. Heb laatst voor Ondernemingsrecht HvJ Centros, HvJ Überseering en HvJ Inspire Art gelezen en dat ging beter dan ik van tevoren verwacht had.

Ben nu heel ijverig een samenvatting van Inl. Ondernemingsrecht aan het maken. Ik ben echt goed bezig de laatste tijd
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_37626288
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Geen liefhebber van dit soort juweeltjes? HvJEG Grzelczyk
Meen je dat serieus? Ik vind het Europese recht gewoon te abstract om echt interessant te zijn. Het boeit me gewoon écht niet.
pi_37626327
Is het PvdA echt zo dramatisch? Valt toch wel mee...
pi_37626420
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:32 schreef MarkzMan_X het volgende:
Is het PvdA echt zo dramatisch? Valt toch wel mee...
Een partij die het idiote idee heeft om mij als vrouw mijn studiefinanciering te laten terug betalen als ik stop met werken om voor mijn toekomstige kinderen te zorgen is redelijk dramatisch bezig.

Maar dat is persoonlijk natuurlijk
pi_37626429
Werken zul je! Anders had je maar de huishoudschool moeten doen.
pi_37626518
Studeer jij Rechten of Aanrechten?
pi_37626678
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:36 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Een partij die het idiote idee heeft om mij als vrouw mijn studiefinanciering te laten terug betalen als ik stop met werken om voor mijn toekomstige kinderen te zorgen is redelijk dramatisch bezig.
Ja maar het Scandinavische model is ideaahaaal!

pi_37627071
Het is idioot om hoogopgeleide vrouwen hun stufi te laten terugbetalen als ze stoppen met werken. Ten eerste, laagopgeleide vrouwen laat je ook kinderbijslag en zo niet terugbetalen als ze stoppen met werken en hun vmbo niet te gelde maken. Ten tweede, wat als een man voor de kids wil zorgen? Ten derde, wat als iemand emigreert, moet die dan ook de stufi terugbetalen? Je hebt er als staat tenslotte niks aan.

EN last but not least: iedereen zit te zeiken dat hoogopgeleide vrouwen te weinig kinderen krijgen en halfachterlijke trienen met een IQ van 70 aan het fokken zijn, waardoor onze slimheid gemiddeld afneemt. Denken ze nou echt dat zo'n systeem gaat werken? Het maakt alles alleen veel erger.
pi_37627086
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:30 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Meen je dat serieus? Ik vind het Europese recht gewoon te abstract om echt interessant te zijn. Het boeit me gewoon écht niet.
Heb ik ook.
pi_37627109
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:29 schreef bladibladibla het volgende:
Ik vind arresten van het HvJ over het algemeen makkelijker te lezen dan arresten van onze iegen HR. Heb laatst voor Ondernemingsrecht HvJ Centros, HvJ Überseering en HvJ Inspire Art gelezen en dat ging beter dan ik van tevoren verwacht had.

Ben nu heel ijverig een samenvatting van Inl. Ondernemingsrecht aan het maken. Ik ben echt goed bezig de laatste tijd
Kun je mij die mailen asje asje asjeblieft? stvoy_fan1@hotmail.com
pi_37627268
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:02 schreef Sessy het volgende:
Het is idioot om hoogopgeleide vrouwen hun stufi te laten terugbetalen als ze stoppen met werken. Ten eerste, laagopgeleide vrouwen laat je ook kinderbijslag en zo niet terugbetalen als ze stoppen met werken en hun vmbo niet te gelde maken. Ten tweede, wat als een man voor de kids wil zorgen? Ten derde, wat als iemand emigreert, moet die dan ook de stufi terugbetalen? Je hebt er als staat tenslotte niks aan.

EN last but not least: iedereen zit te zeiken dat hoogopgeleide vrouwen te weinig kinderen krijgen en halfachterlijke trienen met een IQ van 70 aan het fokken zijn, waardoor onze slimheid gemiddeld afneemt. Denken ze nou echt dat zo'n systeem gaat werken? Het maakt alles alleen veel erger.
En wat is dé oplossing? Vrouwen gewoon helemaal geen opleiding meer laten volgen (behalve huishoudschool) .
pi_37627343
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:03 schreef Sessy het volgende:

[..]

Kun je mij die mailen asje asje asjeblieft? stvoy_fan1@hotmail.com
Is goed, maar het gaat nog wel even duren voordat hij klaar is (ben nu bij hoofdstuk 2 over personenvennootschap)
pi_37627600
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En wat is dé oplossing? Vrouwen gewoon helemaal geen opleiding meer laten volgen (behalve huishoudschool) .
En waar moeten alle nerds dan een vriendin zoeken? Meestal ontmoeten zij hun vrouw bij de studie of op 't werk.
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:14 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Is goed, maar het gaat nog wel even duren voordat hij klaar is (ben nu bij hoofdstuk 2 over personenvennootschap)
Dankjewel schat.

Dan kan ik dadelijk met een gerust hart het bed weer in. Heb tegen de 40 koorts, en griepachtige verschijnselen (heel vreemd eigenlijk, daar ik sinds m'n amandelen verwijderd waren nooit hoger dan 37.5 koorts heb gehad) en ik heb gisteren drie pagina's gelezen of zo. Al heb ik op zich alles heel goed bijgehouden, dus ik slaag ook wel zonder te leren, alleen dan met matige 6jes...
Maar zo'n samenvatting is wel makkelijk.
pi_37627814
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:26 schreef Sessy het volgende:

[..]

En waar moeten alle nerds dan een vriendin zoeken? Meestal ontmoeten zij hun vrouw bij de studie of op 't werk.
Per postorder uit de Oekraine ofzo, deed mr Wicher W. tenslotte ook
pi_37630125
quote:

Ik vind het daarentegen een tamelijk grote braindrain als vrouwen met hun 30ste kinderen krijgen en gaan stoppen. Mijn huisgenoot, geneeskunde-student, is hier het grote voorbeeld van. Zij ziet het al helemaal voor zich: studie afronden, trouwen, kinderen op de wereld zetten en leuk luiers verschonen. Dat is nog eens je studie in de praktijk brengen
pi_37630268
quote:

[..]

Heb ik ook.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nu dus deze zondagmiddag opoffer om die annotatie te maken en het op zich best interessant is om een arrest (Köbler) zó uit te pluizen.
Maar dat neemt niet weg dat ik Europees Recht in z'n algemeenheid saai vind!
pi_37630930
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:07 schreef The_Duce het volgende:
Mijn huisgenoot, geneeskunde-student, is hier het grote voorbeeld van. Zij ziet het al helemaal voor zich: studie afronden, trouwen, kinderen op de wereld zetten en leuk luiers verschonen. Dat is nog eens je studie in de praktijk brengen
Dan kun je net zo goed niet gaan studeren. Zeker bij Geneeskunde: dan neem je alleen maar een plek in belsag die iemand anders wel heel graag zou willen hebben.

Ik ben zeker van plan om te gaan werken na mijn studie, anders had ik die 4 jaar ook wel anders kunnen besteden. Ben als het goed is 22 als ik klaar ben, dus dan ga ik eerst lekker werken en verder zie ik het allemaal wel.
pi_37631176
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:34 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed niet gaan studeren. Zeker bij Geneeskunde: dan neem je alleen maar een plek in belsag die iemand anders wel heel graag zou willen hebben.

Ik ben zeker van plan om te gaan werken na mijn studie, anders had ik die 4 jaar ook wel anders kunnen besteden. Ben als het goed is 22 als ik klaar ben, dus dan ga ik eerst lekker werken en verder zie ik het allemaal wel.
Maar jij bent dus een vrouw
pi_37631483
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:40 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Maar jij bent dus een vrouw
, al 19 jaar lang
pi_37632158
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:29 schreef bladibladibla het volgende:
...
Ik heb van de meeste arresten nog een goede samenvatting liggen. Als je iets nodig hebt, roep dan maar.
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:07 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ik vind het daarentegen een tamelijk grote braindrain als vrouwen met hun 30ste kinderen krijgen en gaan stoppen. Mijn huisgenoot, geneeskunde-student, is hier het grote voorbeeld van. Zij ziet het al helemaal voor zich: studie afronden, trouwen, kinderen op de wereld zetten en leuk luiers verschonen. Dat is nog eens je studie in de praktijk brengen
Tip: ga daar niet met die vrouwen over in discussie. Heb ik een keer gedaan en dat is geen aanrader
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_37632435
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:07 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Ik heb van de meeste arresten nog een goede samenvatting liggen. Als je iets nodig hebt, roep dan maar.
Dank je, maar ik heb een heel erg goede samenvatting gekregen van een vriendinnetje van me. Scheelt mij heel erg veel werk
pi_37635609
Vrouwen willen altijd gelijk worden gesteld met mannen. Maar zodra er een prijs (lees: het terugbetalen van je studie) aan wordt verbonden dan huiveren ze. Raar!
pi_37636692
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:10 schreef MarkzMan_X het volgende:
Vrouwen willen altijd gelijk worden gesteld met mannen. Maar zodra er een prijs (lees: het terugbetalen van je studie) aan wordt verbonden dan huiveren ze. Raar!
Mooi gesproken mien jong!
pi_37636771
Als jij als man je studiefinanciering zou moeten terug betalen omdat je stopt met je werk, bijvoorbeeld om de nieuwe Dan Brown te gaan worden of om voor je kinderen te gaan zorgen, dan slaat dat ook helemaal nergens op.

Dit gaat niet over vrouw of man zijn, dit gaat over het principe dat wanneer je een geldbedrag krijgt om iets te doen, dat je dat geldbedrag dan niet zou moeten terug betalen zodra je ergens geen gebruik van maakt.

Stel jij naar Albert Heijn gaat en koopt daar een nieuwe koekenpan. Je rekent een bepaald bedrag af en je krijgt er bonuspunten bij. Je bent heel blij met die pan, maar na een paar jaar gebruik je hem niet meer. Dan zou het toch zeer onredelijk zijn als Albert Heijn bij jou die bonuspunten kwam terugeisen?

(I know: beetje maffe metafoor)
pi_37637177
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:37 schreef bladibladibla het volgende:
Als jij als man je studiefinanciering zou moeten terug betalen omdat je stopt met je werk, bijvoorbeeld om de nieuwe Dan Brown te gaan worden of om voor je kinderen te gaan zorgen, dan slaat dat ook helemaal nergens op.

Dit gaat niet over vrouw of man zijn, dit gaat over het principe dat wanneer je een geldbedrag krijgt om iets te doen, dat je dat geldbedrag dan niet zou moeten terug betalen zodra je ergens geen gebruik van maakt.

Stel jij naar Albert Heijn gaat en koopt daar een nieuwe koekenpan. Je rekent een bepaald bedrag af en je krijgt er bonuspunten bij. Je bent heel blij met die pan, maar na een paar jaar gebruik je hem niet meer. Dan zou het toch zeer onredelijk zijn als Albert Heijn bij jou die bonuspunten kwam terugeisen?

(I know: beetje maffe metafoor)
Allemaal leuk en aardig maar het doet niets af aan het feit dat het onwenselijk is als vrouwen (en ook mannen) na een x aantal jaar stopt met werken en daardoor haar/zijn studie niet langer toepast. Dit is niets anders dan een enorme braindrain.
In de personen in kwestie is veel tijd, geld en energie gestopt en om dit soort gedrag te voorkomen kan ik me de voorgestelde sanctie voorstellen. Alhoewel dat natuurlijk ook niet zo'n grote barrière is.

Btw, wat dacht je van buitenlanders die hier komen studeren en dan vertrekken naar hun thuisland om daar de studie toe te passen. Die mogen ze van mij meteen van de universiteit aftrappen! Profiteurs
pi_37638131
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:46 schreef The_Duce het volgende:

In de personen in kwestie is veel tijd, geld en energie gestopt en om dit soort gedrag te voorkomen kan ik me de voorgestelde sanctie voorstellen. Alhoewel dat natuurlijk ook niet zo'n grote barrière is.

Btw, wat dacht je van buitenlanders die hier komen studeren en dan vertrekken naar hun thuisland om daar de studie toe te passen. Die mogen ze van mij meteen van de universiteit aftrappen! Profiteurs
Ik denk inderdaad niet dat het een grote barrière zal opleveren, maar het is toch wel lullig als je na 10 jaar stopt met werken om voor je kinderen te zorgen en dan een rekening van 4 x 12 x ¤250 = ¤12.000 krijgt.
Ik denk dat het vooral moeilijk te bepalen is wanneer iemand zou mogen stoppen.

Nederlanders die in het buitenland studeren doen precies hetzelfde. Ik weet niet of dat tegen elkaar opweegt, maar het is niet zo dat er alleen maar buitenlandersn aar hier komen.

Verder ben ik het met je eens hoor: braindrain is niet goed voor een land, maar ik ben het niet eens met zulke maatregelen.
pi_37638883
Annotatie is zo goed als af. Het moeten minimaal 2.000 woorden zijn en heb er nu zo'n 1900. Morgen nog even wat concluderende paragrafen schrijven (en wat voetnoten toevoegen). Dan kom ik daar vrij eenvoudig aan. We moeten het uiterlijk morgen mailen. Eerst maar even van 8:30 tot 16:30 in de bieb studeren en dan 's avonds maar ff dat spook van EGR mailen.

Het HvJEG Köbler omvatte stiekem best een leuke zaak.
pi_37638997

quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:23 schreef Morrigun99 het volgende:
Het HvJEG Köbler omvatte stiekem best een leuke zaak.
Dat heb ik ook altijd: vakken die ik in het begin leuk vind vallen daarna altijd tegen, terwijl die vakken waar ik meteen over begin te zeiken eigenlijk best interessant zijn.

Volgens mij oordeel ik te snel!
pi_37639112
Als er nou eens in Nederland goedkope en goede voorzieningen waren voor kinderopvang, zou ik me er meer bij kunnen voorstellen.

Overigens stoppen de meeste moeders niet. Zij gaan parttime werken om vervolgens, als de kinderen groter zijn, weer fulltime te gaan werken. Of niet, maar dat komt dan omdat het huishouden heel veel tijd in beslag neemt en de partner niet meehelpt, of niet genoeg.
IEMAND moet die koters opvoeden, als we niet willen uitsterven en vergrijzen. En punt is, als ouder wil je beters voor je kind - vooral als hoogopgeleide ouder - dan door een bijstandsmoeder die niet eens de school heeft afgemaakt te worden opgevoed, zoals er laatst een voorstel was.
pi_37658671
CV-builders opgelet! Rechtswinkel Utrecht is op zoek naar mensen. Het kost je 'slechts' 15 uur per week
pi_37658992
Vanuit eerste hand weet ik dat die 15 uur een minimum-inschatting is.

Verdient het eigenlijk wel een beetje?
pi_37662604
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:37 schreef MarkzMan_X het volgende:

Daar heb ik ze niet over gehoord.
pi_37666501
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:37 schreef MarkzMan_X het volgende:

Zo ver ik weet is het gewoon vrijwilligerswerk hoor, althans, in Tilburg. Maar in Veldhoven bij een vergelijkbare organisatie zijn het ook vrijwilligers.
Daarom ben ik op hun aanbod niet ingegaan....
pi_37668217
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:26 schreef Sessy het volgende:

[..]

Zo ver ik weet is het gewoon vrijwilligerswerk hoor, althans, in Tilburg. Maar in Veldhoven bij een vergelijkbare organisatie zijn het ook vrijwilligers.
Kom jij uit Veldhoven Sessy?

Anyway, nét m'n annotatie gemaild. Nu kan ik niet meer terug.
pi_37668372
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:09 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Veldhoveeeeeeeeeeeeee de gekstuhhhhhhhhhhhh
pi_37668694
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:09 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Nee, m'n vriend.
pi_37670464
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:21 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Daar heb ik ze niet over gehoord.
Ik bedoel daar mee te zeggen dat je wellicht voor een x-aantal uren wordt aangenomen. Maar dat overwerk zeker geen vreemde factor is.
pi_37683120
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:26 schreef Sessy het volgende:

[..]

In Tilburg is het vrijwillig inderdaad. En 15 uur is ook hier gemiddeld wat je er aan kwijt bent per week.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_37683197
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:26 schreef The_Duce het volgende:
CV-builders opgelet! Rechtswinkel Utrecht is op zoek naar mensen. Het kost je 'slechts' 15 uur per week
Ik hoorde dat de Rechtswinkel Utrecht met gemak medewerkers kon krijgen. Als het daar ook op vrijwillige basis is, hoe krijgen ze dat toch voor elkaar??? Kunnen de Utrechters mij misschien daar wat meer over vertellen?? Ik ben daar erg benieuwd naar namelijk
Lelijke @@p!
pi_37684910
Studiecoaching begint vanaf volgende week. Allemaal bijspijkeren voor het tentamen... Vandaag tentamen privaatrecht, maar die laat ik gewoon gaan. Daar kan ik niks meer mee.
pi_37685347
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 10:03 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Ik hoorde dat de Rechtswinkel Utrecht met gemak medewerkers kon krijgen. Als het daar ook op vrijwillige basis is, hoe krijgen ze dat toch voor elkaar??? Kunnen de Utrechters mij misschien daar wat meer over vertellen?? Ik ben daar erg benieuwd naar namelijk
Werk jij bij de rechtswinkel Tilburg dan?
pi_37685409
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:16 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Werk jij bij de rechtswinkel Tilburg dan?
Vandaar.
Maar da's geen antwoord op m'n vraag
Lelijke @@p!
pi_37686342
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:18 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Vandaar.
Maar da's geen antwoord op m'n vraag
Heb je toevallig gisterenmiddag gebeld
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:59:18 #248
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37688206
Nou, Tilburgers, de Albron-broodjesstand in gebouw M is er hoor.
Met echte Albron-kwaliteit.
pi_37689010
Ja want de preis-kwaliteitverhouding ging niet veranderen he...

Kunnen we niet een tentje net buiten de campus tegenover de kontingang van M zetten of zo en daar voedsel gaan verkopen.
pi_37689073
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:05 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad niet dat het een grote barrière zal opleveren, maar het is toch wel lullig als je na 10 jaar stopt met werken om voor je kinderen te zorgen en dan een rekening van 4 x 12 x ¤250 = ¤12.000 krijgt.
Ik denk dat het vooral moeilijk te bepalen is wanneer iemand zou mogen stoppen.
Het is sowieso onzinnig om dan ineens die hele 12 000 te moeten dokken. Die 12 000 heb je gekregen voor een studie die je gedurende 65-25=40 jaar kunt toepassen. Dan zou je dus hoogstends 300 euro per jaar moeten terugbetalen, tenzij je meer dan 3-4 jaar helemaal stopt (dus niet parttime gaat werken) want dan kom je daarna nog maar heel moeilijk aan de bak en mogelijk niet. Maar dat doen de meeste moeders nu juist niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')