abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37279807
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:22 schreef Thisbe het volgende:
Nu we het toch over 'huiswerk' hebben:
Kan iemand me even een mooi voorbeeld geven van een rechtshandeling die geen wederkerige of andere overeenkomst is? Ik heb een mooi voorbeeld nodig voor mijn scriptie
Een besluit tot verlening van een bouwvergunning. Een testament. etc etc. Legio voorbeelden.
pi_37280007
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:35 schreef Pool het volgende:

[..]

Inkoppertje.

Maar de meeste publiekrechtelijke rechtshandelingen lijken me ook geen overeenkomsten.
Mij ook niet .
quote:
En ook het oprichten van een stichting of het erkennen van een kind zijn volgens mij rechtshandelingen.
Uiteraard. Er is immers een op rechtsgevolg gerichte handeling.
pi_37281448
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een testament.
Een testament, natuurlijk Een vriendin van me schrijft haar scriptie over het Duitse erfrecht, en daarin zijn testamenten vaak wederkerige overeenkomsten, dus ik zat net te denken aan een testament 'nee dat is een wederkerige ovk'
Vooruit, je krijgt een biertje van me, omdat je zo geduldig blijft
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_37285628
quote:
Kan iemand me even een mooi voorbeeld geven van een rechtshandeling die geen wederkerige of andere overeenkomst is? Ik heb een mooi voorbeeld nodig voor mijn scriptie
Schenking. Wel meerzijdige rh, geen wederkerige ovk dacht ik.
pi_37291123
quote:
Erkenning van een kind. Schenking is een overeenkomst, die automatisch geldig is als je niet onmiddellijk afslaat.
pi_37298416
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:27 schreef Sessy het volgende:

[..]

Erkenning van een kind. Schenking is een overeenkomst, die automatisch geldig is als je niet onmiddellijk afslaat.
Nu gaan we het moeilijk maken: is erkenning een gerichte of ongerichte rechtshandeling

Dit is een vraag voor de eerstejaars. Onder de studenten die het goede antwoord inzenden mogen een boek kiezen uit het Ars Aequi-boekenfonds t.w.v. 50 euri
pi_37303961
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:31 schreef The_Duce het volgende:Nu gaan we het moeilijk maken: is erkenning een gerichte of ongerichte rechtshandeling
Ik ben dan wel geen eerstejaars, maar ik wil graag antwoord geven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het voor de zekerheid maar even opgezocht in mijn rode familierecht bijbel
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_37304915
Rode Reeks!
pi_37343470
Ik zit te denken om volgend jaar naast Fiscaal Recht of Recht&Management het zgn. "Civiel effect"-traject te volgen. Dan volg je een paar extra vakken zodat je toch na je studie een toga-beroep kan uitoefenen.

Ik ben alleen benieuwd of je daar veel extra tijd aan kwijt bent, want ik ben naast mijn studie ook heel veel tijd aan sport kwijt en ik wil nog wel iets van een sociaal leven overhouden
Deze vakken moet ik dan extra volgen:
-Strafrechtelijke aansprakelijkheid 8 EC
-Verbintenissenrecht B 8 EC
-Publiek organisatierecht 6 EC
-Rechtsbescherming tegen de overheid 7 EC
-Strafprocesrecht 10 EC
-Burgerlijk procesrecht 6 EC

Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_37344042
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:49 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
...
Heeft iemand hier ervaring mee?
Al deze vakken heb ik gevolgd of ben ik aan het volgen, behalve Burgerlijk Procesrecht. Het zijn niet de minste vakken van de opleiding. Persoonlijk vind ik Verbintenissenrecht B sowieso een 'must' voor iedere jurist, Burgerlijk Procesrecht lijkt me dat ook wel. Reken maar op een fikse studielast als je dit hele rijtje extra wil volgen. Het ligt er aan of je zelf zin hebt in strafrechtelijke vakken waar je later misschien niets mee gaat doen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_37344228
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:08 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Al deze vakken heb ik gevolgd of ben ik aan het volgen, behalve Burgerlijk Procesrecht. Het zijn niet de minste vakken van de opleiding. Persoonlijk vind ik Verbintenissenrecht B sowieso een 'must' voor iedere jurist, Burgerlijk Procesrecht lijkt me dat ook wel. Reken maar op een fikse studielast als je dit hele rijtje extra wil volgen. Het ligt er aan of je zelf zin hebt in strafrechtelijke vakken waar je later misschien niets mee gaat doen.
Ze zijn gelukkig wel gespreid over de hele studie he Dus ik heb utieindelijk steeds maar 1, max. 2 vakken per semester extra...
Maar bedankt voor de info iig Ik kan het natuurlijk altijd proberen en dan zie ik wel of ik het haal/tijd genoeg voor heb
pi_37344463
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:15 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Ze zijn gelukkig wel gespreid over de hele studie he Dus ik heb utieindelijk steeds maar 1, max. 2 vakken per semester extra...
Maar bedankt voor de info iig Ik kan het natuurlijk altijd proberen en dan zie ik wel of ik het haal/tijd genoeg voor heb
Een poging wagen is nooit verkeerd. Overigens is POR een echt struikelblok voor velen. Ik zou daar dan maar mee beginnen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_37353543
In Utrecht krijg je Procesrecht pas in je master Zo hou je alle bachelorstudenten in Utrecht

Leonoor, is het overigens nog gelukt met je masterwijziging?
pi_37355690
Heb geen ervaring met het civiel effect, maar ik heb het wel overwogen. Ik heb uiteindelijk besloten om het toch niet te doen, omdat ik absoluut niet de advocatuur in wil.

Vrienden en vriendinnen van mij die Nederlands recht doen hebben allemaal een ontzettende hekel aan vakken als POR, dus wat dat betreft ben ik blij dat ik het niet gedaan heb. Maar je houdt natuurlijk wel al je opties open als je het wel doet
pi_37359174
quote:
Op donderdag 27 april 2006 20:02 schreef bladibladibla het volgende:
Vrienden en vriendinnen van mij die Nederlands recht doen hebben allemaal een ontzettende hekel aan vakken als POR, dus wat dat betreft ben ik blij dat ik het niet gedaan heb. Maar je houdt natuurlijk wel al je opties open als je het wel doet
De advocatuur trekt me nu ook minder dan het bedrijfsleven, maar ja...als je met die paar vakken dat kan halen waarom niet. IS het te zwaar dan houd ik het lekker standaard Nu alleen nog steeds de afweging Fiscaal en Recht&Management en zelfs Internationaal Recht maakt nog een kleine kans Ben er nog steeds niet over uit.

Mensen die me kunnen overhalen?
pi_37359347
Hmmm ik vond POR leuk, ik ga 'm nog herkansen voor een hoger punt
Het scheelt als je Beers ipv Baroch of zo hebt.
Maar sowieso word ik helemaal warm van binnen als we het over administratieve boetes en vergunningen en beroepsmogelijkheden en rechtsbescherming en termijnen en gedoogbeleiden gaan hebben. Publiekrecht lijkt me wel leuk eigenlijk, maar zit daar brood in?

Fiscaal, daar heb ik wat vakken van geprobeerd te pakken maar dat is steeds op niks uitgelopen. Ik vind dat gewoon te saai.

[ Bericht 19% gewijzigd door Sessy op 27-04-2006 22:06:42 ]
pi_37359449
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:49 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
-Verbintenissenrecht B 8 EC
Reken maar op een volle dag (van 's ochtends tot 's avonds) voorbereidingstijd per werkcollege. En dan nog kom ik maar aan zesjes.
quote:
-Publiek organisatierecht 6 EC
Als je naar de werkcolleges gaat, mijn aantekeningen leert, dan hoef je verder niks meer te doen volgens mij. Heb ik zelf ook niet gedaan en ik had een 6,5 terwijl er maar een paar voldoendes waren. Het probleem is alleen dat ALLES wat in de wc's aan de orde komt, gevraagd wordt. Maar daar scheelt het dat ik dan ook alles optyp.
pi_37359706
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een besluit tot verlening van een bouwvergunning.
Oh ja? En van wie is dit dan een rechtshandeling?
Het is een besluit, individueel, concreet, een beschikking, maar hoezo is het een rechtshandeling? Het is een publiekrechtelijke handeling toch? Rechtshandelingen worden verricht door de gemeente als het bijv. nieuwe computers aanschaft. De gemeente heeft de rechtspersoonlijkheid. Maar de organen van de gemeente hebben nu juist geen privaatrechtelijke rechtspersoonlijkheid, toch?

Ik kan niet meer zo heel precies formuleren hoe dat zat, maar er was dat onderscheid tussen dat deel van "de gemeente" dat wel een rechtspersoon was, en tussen dat deel van "de gemeente" dat alle publiekrechtelijke handelingen verrichte en nu juist geen rechtspersoon was.
En als de gemeente bij het omhakken van bomen er eentje op je auto laat vallen, dan is die O.D. actie tegen de rechtspersoon gemeente gericht en niet tegen gemeente als orgaan, of zo iets dergelijks was het.
pi_37359762
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:35 schreef Pool het volgende:
Maar de meeste publiekrechtelijke rechtshandelingen lijken me ook geen overeenkomsten.
Je hebt wel publiekrechtelijke overeenkomsten dacht ik, als gemeentes fuseren. Dacht ik?
pi_37363300
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:05 schreef Sessy het volgende:

[..]

Je hebt wel publiekrechtelijke overeenkomsten dacht ik, als gemeentes fuseren. Dacht ik?
Ik ken alleen de bevoegdhedenovereenkomsten.
quote:
Ik kan niet meer zo heel precies formuleren hoe dat zat, maar er was dat onderscheid tussen dat deel van "de gemeente" dat wel een rechtspersoon was, en tussen dat deel van "de gemeente" dat alle publiekrechtelijke handelingen verrichte en nu juist geen rechtspersoon was.
En als de gemeente bij het omhakken van bomen er eentje op je auto laat vallen, dan is die O.D. actie tegen de rechtspersoon gemeente gericht en niet tegen gemeente als orgaan, of zo iets dergelijks was het.
Privaatrechtelijk: gemeente Utrecht / Nederlandse staat
Publiekrechtelijk: gemeenteraad / B&W/ minister
  vrijdag 28 april 2006 @ 08:09:43 #121
111433 Sud
Neverending
pi_37367619
Voor de mensen die rechten aan de Uva studeren:

Ik zit net even in de studiegids te kijken voor de 1ejaars vakken (is voor alle rechtenstudenten gelijk toch:
Bachelor Fiscaal recht - voltijd

Jaar 1
Semester 1
Encyclopedie der rechtsgeleerdheid (15 EC)
Constitutioneel recht (10 EC)
Aansprakelijkheidsrecht (5 EC)
Semester 2
Contractenrecht (10 EC)
Contractenrecht in perspectief (5 EC)
Conflictbeslechting (10 EC)
Europese rechtsgeschiedenis (5 EC)

Het valt me op dat hier niets praktisch bij staat? Dus geen werkgroep of project of iets dergelijks. Klopt dit? Dat zou namelijk goed uitkomen aangezien ik deze studie naast mijn huidige studie wil doen. Werkgroepen e.d. gaan vaak samen met aanwezigheidsplicht enz.
Alvast bedankt,
pi_37367928
Is niet voor alle studies gelijk

In Utrecht krijg je Beginselen van het Publiekrecht, beginselen van het privaatrecht (of grondslagen, weet niet meer hoe het heet) en grondslagen van het recht. In het 2e semester is het Kernvak Privaatrecht en Kernvak Staats- en Bestuursrecht

En dat zijn gewoon de vakken waarin ook werkgroepen horen

Ow niet goed gelezen, bachelor fiscaal recht. Pfoe dan weet ik het niet
  vrijdag 28 april 2006 @ 09:34:38 #123
111433 Sud
Neverending
pi_37368656
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 08:46 schreef VoreG het volgende:

Ow niet goed gelezen, bachelor fiscaal recht. Pfoe dan weet ik het niet
En Uva he.
pi_37368699
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 09:34 schreef Sud het volgende:

[..]

En Uva he.
Werkgroepen lijken mij toch vrij algemeen, maar daar kan ik mij in vergissen
  vrijdag 28 april 2006 @ 09:42:50 #125
111433 Sud
Neverending
pi_37368843
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 09:36 schreef VoreG het volgende:

[..]

Werkgroepen lijken mij toch vrij algemeen, maar daar kan ik mij in vergissen
Ja, maar dat staat dus niet in het programma. Bij mijn huidige studie aan de uva staat het wel expliciet vermeld. Waarom denk je dat ik het vraag
pi_37368957
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:48 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:De advocatuur trekt me nu ook minder dan het bedrijfsleven, maar ja...als je met die paar vakken dat kan halen waarom niet. IS het te zwaar dan houd ik het lekker standaard Nu alleen nog steeds de afweging Fiscaal en Recht&Management en zelfs Internationaal Recht maakt nog een kleine kans Ben er nog steeds niet over uit.

Mensen die me kunnen overhalen?
Ik heb nu mijn eerste jaar R&M bijna afgerond, en het is me heel goed bevallen. Waar je wel echt rekening moet houden is het feit dat je af en toe een beetje buiten de boot valt.

Bij Inleiding Organisatiewetenschap wordt veel meer aandacht besteed aan de Bestuurskunde studenten dan aan de R&M-mensen. We gaan hierover ook een klacht indienen, want Bestuurkunde kreeg de mogelijkheid om allerlei verdiepende colleges te volgen en wij niet.

Sociaal recht voor R&M wordt dit jaar samen gegeven voor studenten R&M en Personeelswetenschappen, die nog nooit een wetbundel van dichtbij gezien hebben. Dit vak is dus totaal niet moeilijk, en dat is jammer omdat het best heel interessant kan zijn. De colleges zijn vooral heel erg grappig

Economie voor R&M is wel een heel goed vak. Heel afwisselend, heel leuke docent. Lijkt echt totaal niet op Economie, Recht en Management uit het eerste jaar.

En wij hoeven maar 1 werkstuk te schrijven voor het vaardighedentraject

Ik vind het een hele leuke studie, met heel veel verschillende vakken. Ideaal voor iemand die snel op dingen uit gekeken is zoals ik

[ Bericht 13% gewijzigd door bladibladibla op 28-04-2006 10:56:06 ]
pi_37369730
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 08:09 schreef Sud het volgende:

Ik zit net even in de studiegids te kijken voor de 1ejaars vakken (is voor alle rechtenstudenten gelijk toch:

Jaar 1
Semester 1
Semester 2
Contractenrecht (10 EC)

Het valt me op dat hier niets praktisch bij staat? Dus geen werkgroep of project of iets dergelijks. Klopt dit? Dat zou namelijk goed uitkomen aangezien ik deze studie naast mijn huidige studie wil doen. Werkgroepen e.d. gaan vaak samen met aanwezigheidsplicht enz.
Alvast bedankt,
Ik weet niet hoe het aan de UvA zit, maar in Tilburg krijgen we dat inderdaad in het programma, maar dat zijn alleen de vakken. Al die vakken hebben hoorcolleges en werkcolleges. Nou is er geen aanwezigheidsplicht bij de werkcolleges, maar bij veel vakken vertellen ze in de werkcolleges wat niet in de literatuur staat, en mis je dus wel degelijk heel veel (meer dan nodig om te zakken) als je er niet heen gaat. Daarnaast moet je vaak binnen dat vak ook nog werkstukken met je klasgenoten maken, waarbij die dan zeg maar het tentamen vervangen of bijdragen aan je punt. Plus je hebt altijd nog het vaardighedentraject, maar dat is individueel, geen aanwezigheidsplicht dus.
pi_37369753
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:46 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ik ken alleen de bevoegdhedenovereenkomsten.
[..]

Privaatrechtelijk: gemeente Utrecht / Nederlandse staat
Publiekrechtelijk: gemeenteraad / B&W/ minister
Jah Dat was 't. Maar de vergunning komt namens de B&W of zo (het college van B&W kan ontheffing verlenen, etc) meestal, toch?
  vrijdag 28 april 2006 @ 10:30:02 #129
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_37369761
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 08:09 schreef Sud het volgende:

Jaar 1
Semester 1
Semester 2
Contractenrecht (10 EC)

Alvast bedankt,
Ik zie de hoorcolleges er ook niet bijstaan, neem niet aan dat het om thuisstudie gaat. Dus zoals Sessy al zegt: hier zullen wel gewoon zowel hoor- als werkcolleges bijhoren.
Nulla verba sed acta
pi_37371211
Bedankt voor alle info mensen

@boebadieblaboe: Het enige waar ik een beetje bang voor ben met R&M is dat het zo'n net niet studie is. Dat je een heel aantal dingen een beetje kan, maar niets echt goed. Is dat zo, of valt dat wel mee?
pi_37373220
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 10:29 schreef Sessy het volgende:

[..]

Jah Dat was 't. Maar de vergunning komt namens de B&W of zo (het college van B&W kan ontheffing verlenen, etc) meestal, toch?
Ligt aan het geval. Zo wordt de bouwvergunning door B&W verleend (art. 44 Ww e.v.). Vrijstellingen (buitenplanse) worden echter in beginsel verleend door de gemeenteraad maar delegatie aan B&W is ex art. 19 WRO mogelijk (en gebeurt in de meeste gevallen ook).
pi_37393816
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:03 schreef Sessy het volgende:

[..]

Oh ja? En van wie is dit dan een rechtshandeling?
Het is een publiekrechtelijke rechtshandeling, van een bestuursorgaan.
quote:
Het is een besluit, individueel, concreet, een beschikking, maar hoezo is het een rechtshandeling?
Er is een op rechtsgevolg gerichte wil.
quote:
Het is een publiekrechtelijke handeling toch?
Ja, klopt. Een dergelijke handeling mag niet door iedere burger verricht worden.
quote:
Rechtshandelingen worden verricht door de gemeente als het bijv. nieuwe computers aanschaft.
Privaatrechtelijke rechtshandelingen.
quote:
De gemeente heeft de rechtspersoonlijkheid. Maar de organen van de gemeente hebben nu juist geen privaatrechtelijke rechtspersoonlijkheid, toch?
Dat zijn bestuursorganen.
quote:
Bestuursorgaan-rechtspersoon inderdaad.
quote:
Klopt, je spreekt privaatrechtelijk aan, dat doe je dan ook via de weg van de rechtspersoon; een bestuursorgaan is slechts een onderdeel van de rechtspersoon.
pi_37398097
OK, jij verstaat onder rechtshandelingen dus alles, ook publiekrechtelijk, moet ik begrijpen?
pi_37398916
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 11:22 schreef Sessy het volgende:
OK, jij verstaat onder rechtshandelingen dus alles, ook publiekrechtelijk, moet ik begrijpen?
Ja. De hele idee erachter is immers identiek, dit is universele rechtstheorie.
pi_37402968
Een pauper 6-j voor privaatrecht
pi_37411475
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:23 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:@boebadieblaboe: Het enige waar ik een beetje bang voor ben met R&M is dat het zo'n net niet studie is. Dat je een heel aantal dingen een beetje kan, maar niets echt goed. Is dat zo, of valt dat wel mee?
Dat valt op zich wel mee. Je volgt heel veel vakken die inleidend zijn, maar bij veel vakken krijg je nog een vervolgvak (bijv. Inleiding Ondernemingsrecht --> Ondernemings- en Insolventierecht).

Je leert gewoon van heel veel dingen de basis: accounting, bedrijfsethiek, verbintenissenrecht, en volgend jaar krijg ik ook human resource management en fiscaal recht voor ondernemers. Doe basis heb je dan eenmaal: als je later aan het werk gaat kun je het dan snel oppikken omdat je de beginselen gewoon kent. Je bent dus veel breder inzetbaar.

Is die studievoorlichtingsmiddag al geweest? Ik ben daar vorig jaar heen gegaan (ik twijfelde tussen R&M en IER), maar op die middag werd mijn roeping me echt duidelijk
pi_37510163
Heeft er iemand samenvattingen over overeenkomstenrecht? Dat is dat eerste mooie rode boek . SBR Rechtshandeling en overeenkomst.
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:23:19 #138
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_37526497
Zo, het is alweer tijd om te gaan slapen, maar vooruit lopend op middernacht wil ik alvast zeggen:

Thisbe en The_Duce, gefeliciteerd, Schoordijk-vriendjes! Dat de scripties dit jaar maar af mogen komen, en er geen fietsen meer kennelijk prijs gegeven zullen worden!

Heb vandaag wederom een leuk artikel van de beste man moeten opzoeken, maar dat terzijde
Nulla verba sed acta
pi_37538026
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:56 schreef VoreG het volgende:
Heeft er iemand samenvattingen over overeenkomstenrecht? Dat is dat eerste mooie rode boek . SBR Rechtshandeling en overeenkomst.
Ik heb geen samenvatting, maar zoek eens hier:
http://recht.studenten.samenvattingen.com/browse/samenvatting/

en hier:
http://www.studentsonly.nl/uittreksels/studieinfo/samenvattingen_cat.asp?Cat=1&SubCatID=6&page=3
Die laatste site, daar moet je betalen (de boeken van rechten staan in "overige" waardoor er niet alleen rechtenboeken staan, goed zoeken dus) maar het meeste dat ik ooit heb betaald was 6,00 aan samenvattingen en die zijn wel goed, en het downloadt verder zonder enige problemen.

Ik weet niet of ze die samenvatting hebben hoor, maar als iemand hem heeft is het daar.
pi_37538157
Hé Sessy, wilde je misschien volgend jaar ICT commissie bij Magister gaan doen? Ik ving zoiets op van iemand die je online usernaam kent via je samenvattingen-/aantekeningensite.
pi_37538309
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 20:27 schreef bladibladibla het volgende:

[..]Is die studievoorlichtingsmiddag al geweest? Ik ben daar vorig jaar heen gegaan (ik twijfelde tussen R&M en IER), maar op die middag werd mijn roeping me echt duidelijk
Bedankt voor de uitleg
Die studievoorlichtingsdag is indd al geweest...maar ik was ziek Ik weet ook niet hoe ik dat nou weer net in die week voor elkaar krijg. Gelukkig was ik 3 dagen ziek en niet alleen op die dag want dan had ik mezelf helemaal voor mijn hoofd geslagen

Gelukkig is er wel ruim voldoende informatie over de studierichtingen te vinden op uvt.rechten.nl dus ik moet daar dan wel uit kunnen komen.
Ik zal er nog maar eens goed over nadenken...
pi_37540015
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:57 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik heb geen samenvatting, maar zoek eens hier:
http://recht.studenten.samenvattingen.com/browse/samenvatting/

en hier:
http://www.studentsonly.nl/uittreksels/studieinfo/samenvattingen_cat.asp?Cat=1&SubCatID=6&page=3
Die laatste site, daar moet je betalen (de boeken van rechten staan in "overige" waardoor er niet alleen rechtenboeken staan, goed zoeken dus) maar het meeste dat ik ooit heb betaald was 6,00 aan samenvattingen en die zijn wel goed, en het downloadt verder zonder enige problemen.

Ik weet niet of ze die samenvatting hebben hoor, maar als iemand hem heeft is het daar.
Sessy
Rechtshandeling en overeenkomst
Een uittreksel van 33 pagina's van het boek "Rechtshandeling en overeenkomst" van de auteur Jacob Hijma. Het is van de vierde druk en beslaat de hoofdstukken 1, 2 en 3. Uitgever: Kluwer

1,30 voor die samenvatting. Agh ik vind het te doen . Ook al zijn het maar de 1e 3 hoofdstukken
pi_37540436
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:58 schreef VoreG het volgende:

[..]

Sessy
Rechtshandeling en overeenkomst
Een uittreksel van 33 pagina's van het boek "Rechtshandeling en overeenkomst" van de auteur Jacob Hijma. Het is van de vierde druk en beslaat de hoofdstukken 1, 2 en 3. Uitgever: Kluwer

1,30 voor die samenvatting. Agh ik vind het te doen . Ook al zijn het maar de 1e 3 hoofdstukken
1. Schrijf zelf een samenvatting
2. Haal een samenvatting bij de JSVU (kwalitatief slecht maar samenvatting is slechts een hulpmiddel
pi_37540641
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:10 schreef The_Duce het volgende:

[..]

1. Schrijf zelf een samenvatting
2. Haal een samenvatting bij de JSVU (kwalitatief slecht maar samenvatting is slechts een hulpmiddel
Ik zit de hele week in Hellevoetsluis en ik heb dinsdag mijn tentamen dus ik kan niet langs de JSVU. Anders had ik dat wel gedaan inderdaad . Daarnaast is dit voor Privaatrecht en dat heb ik de vorige keer al zo goed als onhaalbaar gemaakt .
pi_37542001
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:15 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik zit de hele week in Hellevoetsluis en ik heb dinsdag mijn tentamen dus ik kan niet langs de JSVU. Anders had ik dat wel gedaan inderdaad . Daarnaast is dit voor Privaatrecht en dat heb ik de vorige keer al zo goed als onhaalbaar gemaakt .
Hellevoetsluis Wat doe je in dat verlaten oord man!
pi_37542048
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:57 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Hellevoetsluis Wat doe je in dat verlaten oord man!
Op mijn hond passen . Mijn ouders zijn op vakantie en het arme beestje kan niet de hele week alleen zijn
pi_37545339
Ik word gek!

Ik zal al drie dagen van 9:00 tot 17:00 in gebouw M te zwoegen op een samenvatting voor Inleiding Organisatiewetenschap (rotvak! ) en ik schiet voor geen meter op.
Ik heb sinds vanochtend 9:00u 115 pagina's samengevat en nog ben ik maar op de helft van dat stomme boek.

En ik zit ook al een week te wachten op een mailtje van Magister met meer informatie over een bestuursfunctie van een van de kamers waar ik interesse in heb.

Ik doe nog 11 pagina's en dan heb ik het wel weer gehad voor vandaag...
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:52:53 #148
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37545496
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:48 schreef bladibladibla het volgende:
Ik word gek!

Ik zal al drie dagen van 9:00 tot 17:00 in gebouw M te zwoegen op een samenvatting voor Inleiding Organisatiewetenschap (rotvak! ) en ik schiet voor geen meter op.
Ik heb sinds vanochtend 9:00u 115 pagina's samengevat en nog ben ik maar op de helft van dat stomme boek.

En ik zit ook al een week te wachten op een mailtje van Magister met meer informatie over een bestuursfunctie van een van de kamers waar ik interesse in heb.

Ik doe nog 11 pagina's en dan heb ik het wel weer gehad voor vandaag...
Dan zitten we vandaag al 5 uur lang in hetzelfde gebouw.
pi_37545910
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:52 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan zitten we vandaag al 5 uur lang in hetzelfde gebouw.

Ik vind gebouw M best gezellig eigenlijk. Je kan lekker doorwerken en als je geen zin meer hebt ga je mensen kijken

Albron is bezig om een broodjes-stand te installeren. Het werd hoog tijd...
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:06:23 #150
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37545944
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:05 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Ik vind gebouw M best gezellig eigenlijk. Je kan lekker doorwerken en als je geen zin meer hebt ga je mensen kijken

Albron is bezig om een broodjes-stand te installeren. Het werd hoog tijd...
Ja gebouw M is top!
Albron niet, maar een broodjes-stand is nog altijd beter dan niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')