abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37259570
quote:
Op zondag 23 april 2006 21:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Met een biertje op een terras bral je die scriptie zo vol
Biertje op het Koningsplein?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_37264477
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:21 schreef MarkzMan_X het volgende:
Alle nerds verzamelen! Internet & Recht morgen .
Zozo, dat wordt leren wat p2p en Kazaa is
pi_37266861
Mp3's downloaden. Mag alles wat kan? .
pi_37267023
Woensdag a.s. heb ik een oefenrechtbank (2e bijeenkomst vd 3)..

Ik ben advocaat en moet een pleidooi voordragen..

Mijn casus betreft een man die beschuldigd wordt van diefstal (was op heterdaad betrapt door de politie).

Hij heeft al bekend aan de politie en nu moet de zaak voor de rechter verschijnen.
Er zijn wat omstandigheden waardoor hij strafvermindering kan krijgen, bijvoorbeeld een goede huidige leefsituatie en een slechte jeugd (cliché )..

Nu moet je volgens mij altijd de voorvragen en hoofdvragen aanpakken in je pleidooi. Nu staat er in de studiehandleiding dat de voorvragen niet hoeven in deze casus, omdat je er vanuit mag gaan dat hieraan is voldaan.

Maar moet ik wel de hoofdvragen aandragen in mijn pleidooi of mag ik gewoon gelijk beginnen met de strafverminderingsgronden ed.

Voor de duidelijkheid 350 Sv, materiele vragen:

1. Heeft de verdachte het feit begaan?

2. Is het feit strafbaar? (rechtvaardigheidsgronden)

3. Is de verdachte strafbaar? (schulduitsluitingsgronden)

4. Welke straf dient te worden op gelegd?

kortom: hoop dat iemand weet hoe je het pleidooi moet aanpakken (het wel of niet behandelen van alle materiele vragen)..

mvg Sander
pi_37267316
Tja eerm... maak je huiswerk eens?
pi_37267659
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 00:52 schreef MarkzMan_X het volgende:
Tja eerm... maak je huiswerk eens?

Je weet het ook niet he
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:12:16 #82
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_37273434
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 01:06 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Je weet het ook niet he
Nee, hij wijst je op het feit dat dit al de zoveelste huiswerkopdracht van je is die je integraal op dit forum post in de hoop dat iemand je een kant en klaar antwoord toespeelt. Zo werkt het natuurlijk niet, dus: doe je huiswerk!

Ik zit weer op het balkon, als mensen nog behoefte hebben aan een spuit-je-fiets-roze-met-geel-date ben ik telefonisch bereikbaar .
Nulla verba sed acta
pi_37274186
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:12 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Nee, hij wijst je op het feit dat dit al de zoveelste huiswerkopdracht van je is die je integraal op dit forum post in de hoop dat iemand je een kant en klaar antwoord toespeelt. Zo werkt het natuurlijk niet, dus: doe je huiswerk!

Ik zit weer op het balkon, als mensen nog behoefte hebben aan een spuit-je-fiets-roze-met-geel-date ben ik telefonisch bereikbaar .
Heb je al een spuitbus?
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:38:13 #84
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_37274201
Niemand zal toevallig een samenvatting Algemene Rechtsleer hebben van Week 11? (UVA)

Ik was er vorige week niet en nu mag ik dus een samenvatting van 1600 woorden schrijven.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:02:26 #85
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_37274926
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:37 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Heb je al een spuitbus?
Neuh, maar sta in 5 minuten in de HEMA, dus dat lijkt me niet zo'n probleem.
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:38 schreef VeX- het volgende:
Niemand zal toevallig een samenvatting Algemene Rechtsleer hebben van Week 11? (UVA)

Ik was er vorige week niet en nu mag ik dus een samenvatting van 1600 woorden schrijven.
Heb wel samenvattingen van Algemene Rechtsleer UU, dus roep maar waar t over gaat, wie weet wie weet...

Huiswerkopdrachten op het forum gooien
Nulla verba sed acta
pi_37275255
Ik wil graag over een maandje afgestudeerd zijn, maar ik heb niet zoveel tijd om aan mijn scriptie te werken ivm op terrasjes zitten met Thisbe. Heeft iemand nog iets beschikbaar?
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:25:49 #87
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_37275661
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik wil graag over een maandje afgestudeerd zijn, maar ik heb niet zoveel tijd om aan mijn scriptie te werken ivm op terrasjes zitten met Thisbe. Heeft iemand nog iets beschikbaar?
Ooooh mag ik mee? In dat geval zoek ik nog iemand die plaatsvervangens stage wil lopen in de maanden mei en juni. Nu de zon weer schijnt trekt het terras mij toch meer eigenlijk.
Nulla verba sed acta
pi_37275866
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:25 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ooooh mag ik mee? In dat geval zoek ik nog iemand die plaatsvervangens stage wil lopen in de maanden mei en juni. Nu de zon weer schijnt trekt het terras mij toch meer eigenlijk.
ik stel een terrasjesdate in Utrecht voor Kan ik meteen wat vermaledijde artikelen halen die ze hier niet hebben
pi_37276088
quote:

[..]

Wat is dat nou weer voor een klets

Alsof ik ooit hele huiswerkopdrachten erop gooi.. euhm neen, I don't..

dit is gewoon een globale vraag en dat is of je altijd de materiele vragen moet beantwoorden of dat je ze ook mag overslaan.. huilie

heb 't ook al aan m'n medestudenten gevraagd en die weten het ook niet.. dus het heeft weinig met opletten te maken.
pi_37276285
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:40 schreef Sandersson het volgende:

[..]

dit is gewoon een globale vraag en dat is of je altijd de materiele vragen moet beantwoorden of dat je ze ook mag overslaan.. huilie

heb 't ook al aan m'n medestudenten gevraagd en die weten het ook niet.. dus het heeft weinig met opletten te maken.
Kun je hier echt niet opkomen met gewoon eens nadenken? Ik geloof er geen zak van dat je medestudenten het ook allemaal niet weten.
Overigens kreeg ik dezelfde casus als jij in het eerste jaar
pi_37276340
Het is veel te waaarm

Net even door de binnenstad gelopen en een potje gevoetbalt, dat mmaakt de warmte niet minder
pi_37276818
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:40 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Heeft u de bijbel van het strafprocesrecht al geraadpleegd?
pi_37276868
quote:
Waar staat die roze met gele fiets . Kwam er donderdagnacht nog een tegen, tenminste ik struikelde er over heen
pi_37277073
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:06 schreef VoreG het volgende:

[..]

Waar staat die roze met gele fiets . Kwam er donderdagnacht nog een tegen, tenminste ik struikelde er over heen
Verdikked. Waar heb je mijn fiets gezien?
pi_37277196
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:15 schreef The_Duce het volgende:

[..]

In de Mgr van de Weteringstraat stond er dacht ik een, tenminste ik dacht dat het daar was.
  dinsdag 25 april 2006 @ 13:21:30 #96
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_37277272
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:15 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Haha, je fiets is terecht! Ga hem opeisen!

En bij deze nodig ik iedereen van harte uit om vrijdag met mij op een terrasje te gaan zitten in Utrecht, ik heb toch de heeeeeeeele dag vrij!
Nulla verba sed acta
pi_37279184
Nu we het toch over 'huiswerk' hebben:
Kan iemand me even een mooi voorbeeld geven van een rechtshandeling die geen wederkerige of andere overeenkomst is? Ik heb een mooi voorbeeld nodig voor mijn scriptie
  dinsdag 25 april 2006 @ 14:30:36 #98
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37279420
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:22 schreef Thisbe het volgende:
Nu we het toch over 'huiswerk' hebben:
Kan iemand me even een mooi voorbeeld geven van een rechtshandeling die geen wederkerige of andere overeenkomst is? Ik heb een mooi voorbeeld nodig voor mijn scriptie
Je doet een aanbod, maar niemand gaat er op in? Zoiets? Geen liefdesaanbod hè, maar gewoon een fiets die je aan mij aanbiedt voor 150 euro en dat ik die niet hoef.
pi_37279448
Eeen roze met gele fiets?
  dinsdag 25 april 2006 @ 14:35:07 #100
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37279582
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:31 schreef VoreG het volgende:
Eeen roze met gele fiets?
Inkoppertje.

Maar de meeste publiekrechtelijke rechtshandelingen lijken me ook geen overeenkomsten. En ook het oprichten van een stichting of het erkennen van een kind zijn volgens mij rechtshandelingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')