abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 mei 2006 @ 05:03:32 #101
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_38292852
Tering die heeft hem goed kort gereden zeg
Dit is dat ding wat eerst bij van de Bunte stond eh?
  zondag 28 mei 2006 @ 09:43:27 #102
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_38293573
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:51 schreef Fiets-toeter het volgende:

[..]

*bwhaha proest*

http://www.gtr.co.uk/forum/upload/showthread.php?t=55033

Post dan alles!
Waarom moet ik meteen alles posten? Mensen zijn vrij om met foto's te doen wat ze willen, dus als iemand ze naar mij mailt kan hij ze ook op een ander forum plaatsen.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_38325266
nee eeecht?!

quasi interessant gedoe

Ontopic maar weer.
  maandag 29 mei 2006 @ 10:43:53 #104
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_38326458
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:56 schreef Fiets-toeter het volgende:
nee eeecht?!

quasi interessant gedoe

Ontopic maar weer.
Dan zal k in het vervolg er niet meer bij zetten dat ik ze via de mail heb ontvangen om jou een pleizer te doen goed?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_38328232
quote:
Op zondag 28 mei 2006 04:45 schreef StefanP het volgende:
Volgens mij is ie total loss...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer, ik vond het echt een mooie skyline.
Heb je als bedrijf zo veel moeite voor gedaan om dat ding te importeren en te verkopen, ken die er niet mee overweeg die oen
  maandag 29 mei 2006 @ 12:08:19 #106
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_38329251
die gasten van dreamcarcompany en gelijksoortigen zouden een screaning moeten doen voordat ze die bakken verkopen... ongelukje kan altijd, maar dit lijkt me echt gewoon een prutsactie hoor...
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_38330068
quote:
Op zondag 28 mei 2006 05:03 schreef Hugster het volgende:
Tering die heeft hem goed kort gereden zeg
Dit is dat ding wat eerst bij van de Bunte stond eh?
Is van H vd Bunte zelf geweest....
  maandag 29 mei 2006 @ 23:49:22 #108
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38353681
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:08 schreef beschuit het volgende:
die gasten van dreamcarcompany en gelijksoortigen zouden een screaning moeten doen voordat ze die bakken verkopen... ongelukje kan altijd, maar dit lijkt me echt gewoon een prutsactie hoor...
Waarom zouden ze handel weigeren. Het zijn maar dingen hoor.
  maandag 29 mei 2006 @ 23:58:28 #109
46960 StefanP
polemicist
pi_38353964
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 30 mei 2006 @ 03:23:21 #110
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_38357623
Heerlijke R32
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:27:44 #111
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_38381574

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_38399261
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:27 schreef jacco het volgende:
knip*
whoo. zo zonde dat er geen KPG-C10 in nederland rondrijden. (voor zover ik weet)
het model dat daarna komt is echt rechtuit lelijk en te japans gestyled
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_38399584
quote:
Op zondag 28 mei 2006 04:45 schreef StefanP het volgende:

Jammer, ik vond het echt een mooie skyline.
Ik vind hem zo mooier dan het origineel...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:08:12 #114
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_38400502
wat zou een KPG-C10 met een RB26DETT doen?
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:46:48 #115
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38401603
http://img137.imagevenue.com/img.php?loc=loc13&image=09634_1_9.jpg

net een group B rallybak in racetrim

Die oude Skylines zijn helemaal geweldig,
pi_38402039
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:46 schreef Richie_Rich het volgende:
http://img137.imagevenue.com/img.php?loc=loc13&image=09634_1_9.jpg

net een group B rallybak in racetrim

Die oude Skylines zijn helemaal geweldig,
als ik mij niet vergis is dat model ook voor rally gebruikt. nissan deed in ieder geval wel mee met rally in die tijd
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_38402912
Wow! Dat zou wat zijn...Nissan in de WRC met Skylines
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_38404220
Vind ik ook echt prachtig, een circuit- én rallybak die toch wel evengoed de concurrentie aankon met Ferrari's, Lambo's, etc.
pi_38404844
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:00 schreef K33T het volgende:
Vind ik ook echt prachtig, een circuit- én rallybak die toch wel evengoed de concurrentie aankon met Ferrari's, Lambo's, etc.
Er is er maar één die dat echt goed kon en dat is de Porsche 959/961 (maar helaas werd gr. B verboden).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_38404903
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:25 schreef rameijer het volgende:
Wow! Dat zou wat zijn...Nissan in de WRC met Skylines
Voldoet totaal niet aan de reglementen, dus ze zullen dan echt van voor af aan moeten beginnen. Er komt overigens binnenkort een nieuwe Skyline.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_38406810
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voldoet totaal niet aan de reglementen, dus ze zullen dan echt van voor af aan moeten beginnen. Er komt overigens binnenkort een nieuwe Skyline.
Dat bedoel ik...dat ze dat met die nieuwe gaan doen. En dan meteen Ferrari, Porsche, Mercedes en Renault ook de WRC in
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_38406821
Echt gaaf, het geluid van die 'Hakasuka', lijkt wel een ouwe F1 zoveel toeren draait 'ie.
En zonde van die R33.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_38410929
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:11 schreef rameijer het volgende:

Dat bedoel ik...dat ze dat met die nieuwe gaan doen. En dan meteen Ferrari, Porsche, Mercedes en Renault ook de WRC in
Die nieuwe voldoet ook niet aan de reglementen... Laat staan Ferrari's en Porsche's. Renault zou met een Clio wat kunnen, maar het budget wordt al gespendeerd aan een omhooggevallen spanjool.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:12:36 #124
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_38411110
Het verhaal van de R33 crash
quote:
Hij was idd nog aan het optrekken van 2 naar 3. Hij is gespind om wat voor reden dan ook. Misschien te veel gas en nat wegdek.
Hij heeft een paal geraakt en is op het gras terecht gekomen en tot stilstand gekomen.

Terwijl hij eigenlijk wilde gaan uitstappen werd hij door de Matiz nog eens van achteren aangereden! 2 vrouwen hadden waarschijnlijk lekker zitten kleppen of wat dan ook maar iig niet opgelet en ramden zo de Liner van de zijkant. Daarom staat de kont dus zo ontzettend scheef.
Dus idd de Matiz vanachter erin geknald. Hij en zijn passagier mankeren niets. De 2 vrouwen heeft er 1 een gebroken pols en de ander een gebroken sleutelbeen.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  donderdag 1 juni 2006 @ 00:43:41 #125
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38422782
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:00 schreef K33T het volgende:
Vind ik ook echt prachtig, een circuit- én rallybak die toch wel evengoed de concurrentie aankon met Ferrari's, Lambo's, etc.
Volgens mij wordt/werd niet rally gereden met een geblazen 2,6l 6 cilinder
pi_38425725
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:12 schreef jacco het volgende:
Het verhaal van de R33 crash
[..]
Dus de ergste schade is niet eens direct veroorzaakt door de bestuurder, das helemaal zuur dan.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_38425876
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 00:43 schreef Richie_Rich het volgende:

Volgens mij wordt/werd niet rally gereden met een geblazen 2,6l 6 cilinder
De 959 reed met 2,85 liter en twee turbo's en voldeed aan groep B.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_38428885
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die nieuwe voldoet ook niet aan de reglementen... Laat staan Ferrari's en Porsche's. Renault zou met een Clio wat kunnen, maar het budget wordt al gespendeerd aan een omhooggevallen spanjool.
Dan maken ze allemaal toch een nieuw model dat wel voldoet aan de reglementen?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_38429802
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:39 schreef rameijer het volgende:

Dan maken ze allemaal toch een nieuw model dat wel voldoet aan de reglementen?
Weet jij wat dat kost? Fiat heeft al moeite genoeg om het hoofd boven water te houden, Renault idem. Porsche wil graag de producent blijven die de meeste winst genereert (en doet dus zo min mogelijk met autosport). En zo is het dat ik het er niet van zie komen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:34:50 #130
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38432675
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

De 959 reed met 2,85 liter en twee turbo's en voldeed aan groep B.
Ik had het over de wat modernere rally's WRC enzo. Aangezien iedereen al waanideen kreeg
pi_38433373

dit was het model waar nissan rally mee reed. geen skyline, mee een 240 RS
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_38434760
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:34 schreef Richie_Rich het volgende:

Ik had het over de wat modernere rally's WRC enzo. Aangezien iedereen al waanideen kreeg
Maar dan is het een open deur...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 21:01:44 #133
14827 Kogando
Modelprutser
pi_39160441
Heb gisteren een R34 GT-R gespot in omgeving Utrecht.. 8)
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:28:47 #134
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_39163407
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:01 schreef Kogando het volgende:
Heb gisteren een R34 GT-R gespot in omgeving Utrecht.. 8)
Dat zal de auto Fili zijn geweest
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:45:56 #135
142782 Joncho
PopMartian
pi_39164093
schaamteloze tvp
  zaterdag 24 juni 2006 @ 07:49:21 #136
14827 Kogando
Modelprutser
pi_39171228
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:28 schreef jacco het volgende:
Dat zal de auto Fili zijn geweest
Hij was grijs en moest nog op kenteken worden gezet..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 09:39:04 #137
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_39171610
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 07:49 schreef Kogando het volgende:

[..]

Hij was grijs en moest nog op kenteken worden gezet..
Dan hoort die bij DBM in Maarsen
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  zaterdag 24 juni 2006 @ 14:03:41 #138
14827 Kogando
Modelprutser
pi_39176452
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 09:39 schreef jacco het volgende:
Dan hoort die bij DBM in Maarsen
Je bent goed op de hoogte..

Maar daarzo zag ik 'm ja.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:08:04 #139
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_39184846
In Engeland is een HKS dragster aangekomen die een 7 seconden run op zijn naam heeft staan op de 400 meter sprint. De auto heeft al een paar sprints in Engeland gedaan met een tijd van 8,2 seconden op de 400 meter sprint.

De auto zal nu volledig gemapped worden en dan klaar gestoom worden Ten Of The Best.

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:28:26 #140
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_39185298
De Sumo Power Skyline staat te koop voor een prijs van 50.000 pond
quote:


After contemplating it many times I have finally decided to sell my beloved R34 GTR. Throughout owning the car I have spent countless hours and money to build a car which I dreamt I may one day have as I first saw on Playstation before I even knew what a GTR was. Times change and things move on and we are moving into different areas and cars and the R34 sits in the showroom week-in week-out without being used as I find little time to drive her or think of ways of how to perfect her more.

I am advertising her here for sale on the GTR forum as I would like to hope that if she sells it will be to someone who will enjoy her as much as I have over the past 5 years and hopefully that is someone who is also a GTR nut like me.

To most the car needs not much explanation as I think without question the car was a massive indicator and turning point for the GTR and Jap industry in the UK and Europe and served as a proud statement as to what we could achieve at Sumo.

I’ve lost count of the many shows and exhibitions that the car has been to all over Europe and I think I have more than 10 magazines that she has been on the front cover of in Europe and the USA, even Japan too let alone the hundreds where she is photo’d inside or technically featured.

Performance wise I have done many things with the car, some of which I recall as:

688bhp at the wheels power ( 900bhp engine ) – DynoDynamics at G Force
Over 600 lbs torque ( cant remember the exact figure ( I have dyno sheet somewhere )
2.5 seconds 0-100kmph
5.5 seconds 0-160kmph
9.68 seconds ¼ mile on street legal tyres
215mph indicated speed on the road ( she was geared for 229mph but I never got around to keeping my foot down long enough but would have pulled it easy )
2003-2004 4WD Quickest car in Europe
First GTR to officially break into the 9’s ( 2 years ago! )
Back to back 9 second runs under competition
2nd Place and quickest Japanese car at GT Battle circuit event last year
Countless trackdays
Time Attack at Donington for 2 days straight on circuit
Endless publicity and appreciation by just about everyone who I bump into with the car
Not 1 mechanical failure in the past!

You will notice from the spec that we have changed her a little bit from the drag days, there are some parts that we have changed for drivability such as the gearbox and diffs, if the new buyer chooses we can change a few things to suit but for now she is perfect in my eyes as a daily / usable driver.

Also I can dispense advice to the new owner about settings etc for both track and drag for the car if he/she wants to use the car in competition again, I was confident that if we campaigned the car after Oct 2004 we would have seen low 9’s a month or two later quite easily.

She is now running off the wastegate spring at only 1.2 bar which feels to me around 600+ish bhp on 97 Ron BP. At this setting she was tuned by Mr Ito of Do-Luck Japan with faultless drivability and reliability. No high EGT’s, no black $hit over the back bumper and 100% reliable. If you wanted to push her back to 2+ bar etc you would have to let a UK tuner / someone else handle the ECU as we will not offer this service. The ECU is password protected by us and will not be unlocked in future outside of Sumo. You buy the car on this understanding.

If and when I have used her in the past, afterwards she is on the ramp, spanner checked, cleaned up, greased up, serviced with all fluids regardless of mileage ( in most cases after only 200-300 miles everything is changed – seriously! ), steam cleaned on axle stands outside, dried off and parked up in our warm showroom.

I want to sell her and the price reflects that - for the most recognised GTR in Europe £50,000 – No offers
If you want a test drive, bring £50,000 with you and I will let you drive her before you buy.

She has a new MOT and apart from some new owner tweaks if required, is ready to go. Any inspection welcome, bring your tuner if you want to tyre kick, fine.

Here is a spec list of how the car is today:

Sumo Power HKS Nissan Skyline GTR 34 – Built in UK
Engine / Power Unit Specification

R34 Skyline Non V Spec RB26 engine, 2.6Ltrs

Max Power Output : 688bhp at all 4 wheels, 2.2 bar of boost – R Racing Fuel.

R33 Block
HKS Billet Crank
HKS Billet Rods
HKS Forged Pistons / Rings
JUN Oil Pump
HKS Valve Springs
HKS Camshafts ( Step 2 ) 280 duration Inlet and Exh.
HKS Cam Pulleys
HKS Billet Fuel Rail
HKS Fuel Pressure Regulator
HKS 28/35 Turbines – 2 X ( 2.2 bar )
HKS Exhaust Manifold
HKS External Wastegate – 2 X
HKS Downpipes
HKS SPF Induction
HKS Twin Power Ignition Amplifier
HKS Racing Pro Spark Plugs, R50.
HKS Racing Type SSQV Blow Off Valve – 2 X
HKS Drag Crank Damper Pulley Kit
HKS Triple Plate Clutch
HKS Intercooler Hard Pipe Kit
HKS GT Type Intercooler
HKS Airflow Meter replacement pipe kit
HKS Steel Head Gasket 1.2mm Drag type
HKS Inlet and Exhaust Gaskets
HKS Oil Cooler System
HKS Billet Oil Filler Cap
HKS In Tank Fuel Pump ( Feeding Swirl Pot )
HKS Drag Spec 1000ps Stainless/Titanium Exhaust System
HKS EVC 5 Boost Controller
Cylinder Head Modification
Ported Inlet Plenum
(HKS) Ported Exhaust Manifold
Oil Catch Tank and Lines
Goodridge Fuel Line System
Ali Fuel Swirl Pot
ARC Prestige Radiator kit with swirl pots and piping/head /plenum cooling kit
Sard 1000cc injectors – 6x
Nismo Main/big end Crank Bearings
Nismo Cambelt
Nismo N1 Water Pump
Nismo Thermostat
JUN Main Head Stud Kit
JUN Main Block Stud Kit ( Large Racing Type )
Trust Oil Sump Extension / Pickup Kit
Electric Radiator Fan driven by Fcon
Bosch Motorsport 044 External Fuel Pumps – 2x
Castrol Edge 10/40 Engine Oil
R33 Nissan Oil Filter
Sumo Power Intercooler Fan Conversion
Sumo Power Decat Pipe
Transmission and Running Gear

Standard R33 GTR Gearbox
HKS Front Driveshafts
HKS Rear Driveshafts
HKS Hipermax Pro Adjustable Suspension ( Custom by HKS Japan )
Quaife Diff Front
Standard Diff Rear
Alcon 6 Pot 355mm Front Brake/Disc Conversion
Ikeya Formula Traction Adjuster Rods
Ikeya Formula Camber Correction Kit ( Rear )
Ikeya Formula Rear Subframe Spacers
Ikeya Formula Centre Roll Adjusters
Pagid ‘Blue’ Front Pads
Pagid ‘ Black’ Rear Pads
Nismo Brake Lines
Castrol Brake Fluid
Castrol Transfer and Diff Fluid
Castrol Gearbox Fluid
Tyres : Toyo T1-R or R888 semi slicks (285X35X18 X 4)

Exterior and Interior

Do-Luck Bodykit Complete Inc. Lift Up bonnet
Do-Luck Double-Six Wheels 10.5J X 18
Do-Luck Floor Support Bars
Do-Luck Rear Tension Set
Do-Luck Rear Cross Bar
Do-Luck Carbon Rear Lamp Covers
Xenon Headlamps
Nismo Carbon Side Trims
Nismo Front and Side Indicator Set
Kenwood DVD/CD/TV System
R34 UK Black Leather Trim, limited of 100 production run for UK cars
Nismo MFD2 Computer
Nismo 320mph Clock Set
HKS Billet 6 Speed Dogbox gearknob
HKS Chrono Gauge Set – 6 X gauges ( Boost, Fuel Press, Oil Press, Oil Temp, EGT, Water Temp )
HKS Mixture Controller
HKS Graphic Control Computer – 2 x
HKS Knock Meter & o2 sensors
HKS F Con V Pro ECU
HKS Kansai Rear Wing
HKS Kansai Front Strut Brace
Field ETS Controller

I will be sad to see her go, but if she struggles to fetch £50K I will be keeping her, please dont send me any ' will you take XXX for it '.

Cheers
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:24:12 #141
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_42954754
quote:
woensdag 19 oktober 2005 16:06

Nissan Skyline eindelijk officieel naar Europa
Nissan heeft zaterdag 22 oktober op de Tokio Motor Show de GTR Proto onthuld. Deze conceptcar zal in 2007 vrijwel ongewijzigd in productie gaan als de nieuwe Nissan Skyline. Het grote nieuws is dat Nissan de Skyline nu ook via officiële import op het Europese vasteland gaat leveren. Tot nu toe gebeurde dat niet, omdat Nissan de sportauto alleen met het stuur rechts produceerde.


De Nissan GTR Concept

Ook interessant: de nieuwe Skyline is naar alle waarschijnlijkheid de eerste Nissan die breekt met de herenafspraak van de Japanse automobielindustrie. Volgens de overeenkomst regelen Japanse fabrikanten het vermogen van sportauto's af op 280 pk. De reden voor de breuk met de overeenkomst is dat auto's uit met name Duitsland steeds meer vermogen krijgen. Mercedes levert bijvoorbeeld modellen met 612 pk.

Film
Lange tijd was de Nissan Skyline het best bewaarde geheim van de Japanse auto-industrie. Dat veranderde in 2001 door de film The Fast and the Furious, waarin de sportauto een belangrijke rol speelde. Na deze film, en het vervolg 2 Fast 2 Furious, kreeg de Skyline ook een grote schare fans in Europa. Van de oude Nissan Skyline rijdt een klein aantal exemplaren in Nederland rond. Deze auto's zijn via grijze import in ons land gekomen.

In Groot-Brittannië, waar auto's ook met het stuur rechts worden geleverd, rijdt een behoorlijk aantal Skylines rond, waarvan een groot deel ook grijs geïmporteerd is. Recent besloot de Engelse Nissan-importeur de auto officieel te leveren.

Technologie
De vorige generatie van de Nissan Skyline had een motor die erg goed opgevoerd kon worden. Sommige tuners wisten het vermogen zelfs boven de 1000 pk te brengen.

Een Nissan Skyline zit altijd vol met complexe technologie. Het onderstel van het nieuwe model heeft ook weer geavanceerde vierwielaandrijving en vierwielbesturing waardoor de Skyline sportief en tegelijkertijd veilig rijdt. Als het nieuwe model een motorblok zonder vermogensbegrenzing krijgt, zullen merken als Ferrari en Porsche er wereldwijd een geduchte concurrent bijhebben.

Het is overigens nog onzeker of het nieuwe model dezelfde motor krijgt als de vorige generatie. Volgens onbevestigde berichten zal het nieuwe model een grote V8 of een nieuwe V6 motor met twee turbo's krijgen.
Bron is btw elsevier.nl





En een Youtube filmpje -> http://www.youtube.com/watch?v=MpO0SNMwAiU&mode=related&search=

[ Bericht 6% gewijzigd door jacco op 26-10-2006 15:51:12 ]
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_42955358
quote:
Een Nissan Skyline zit altijd vol met complexe technologie. Het onderstel van het nieuwe model heeft ook weer geavanceerde vierwielaandrijving en vierwielbesturing waardoor de Skyline sportief en tegelijkertijd veilig rijdt. Als het nieuwe model een motorblok zonder vermogensbegrenzing krijgt, zullen merken als Ferrari en Porsche er wereldwijd een geduchte concurrent bijhebben.
. Beetje te optimistisch, dunkt me.

(plaatjes doen het niet trouwens)
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:53:06 #143
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_42955782
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]


(plaatjes doen het niet trouwens)
nu wel
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_42955955
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:53 schreef jacco het volgende:
nu wel
Oe! Carbonlook bumpers af-fabriek! Sjiek!
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42957863
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Oe! Carbonlook bumpers af-fabriek! Sjiek!
je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers?
pi_42957904
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:51 schreef Cyaa het volgende:
je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers?
Nee.
Leer PI's lezen.

Het is "je bedoelt", trouwens. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 16:52:47 #147
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_42957913
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:51 schreef Cyaa het volgende:

[..]

je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers?
Kijk ook eens naar de Pi's
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_42957986
Ben trouwens wel benieuwd of deze Skyline net zo goed op te voeren is als de vorige.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 17:05:51 #149
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_42958372
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd of deze Skyline net zo goed op te voeren is als de vorige.
Het is geen Skyline meer maar een Nissan GT-R

Maar wat betreft het tunen waardoor de vorige Skyline juist zo populair is geworden. Ben ik er bang voor. Het vorige motorblok de RB26 was zo over geëngineerd dat hij makkelijk zonder grote aanpassingen +500 pk aankon.

Met het nieuwe blok die uit Aluminium gemaakt zal worden zal dit niet het geval zijn.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_42958494
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:05 schreef jacco het volgende:
Het is geen Skyline meer maar een Nissan GT-R

Maar wat betreft het tunen waardoor de vorige Skyline juist zo populair is geworden. Ben ik er bang voor. Het vorige motorblok de RB26 was zo over geëngineerd dat hij makkelijk zonder grote aanpassingen +500 pk aankon.

Met het nieuwe blok die uit Aluminium gemaakt zal worden zal dit niet het geval zijn.
Precies, die vorige motor was "teruggetuned" naar 280 pk, dat zal met die nieuwe motor dus wel anders zijn.
Al zullen er ongetwijfeld weer van die maloten zijn die er 800+ pk uit weten te peuren. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:22:12 #151
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_42963683
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Precies, die vorige motor was "teruggetuned" naar 280 pk, dat zal met die nieuwe motor dus wel anders zijn.
Al zullen er ongetwijfeld weer van die maloten zijn die er 800+ pk uit weten te peuren. .
Ik denk eerder dat er maloten zijn die een RB26 in de nieuwe GT-R stoppen
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_42972590
De Z-Tune is de vetste factory build skyline die ik ken
ik zou een moord doen om daar ff in te mogen rijden.
t is gewoon het toppunt van tunen, alles is gewoon perfect aan die bak, en bij is vrijwel net zo betrouwbaar als de standaard gtr.

Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_42976853
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:50 schreef Hugster het volgende:
Het argument dat iedereen die niet echt iets met auto's heeft zo straal langs je R34 GT-R loopt als hij ergens op de stoep staat klopt toch niet helemaal?
Ik snap dat echt niet hoor

Die mensen zijn er?
Al geef je een aap nog zo'n mooie ring, het blijft een lelijk ding.

Feit is gewoon dat hoeveel dat ding ook mag kosten, of hoe snel die ook is, het gewoon een Nissan blijft, een merk dat iedereen kan rijden. Het is een auto die totaal niet tot de verbeelding van mensen spreekt, mede ook door dat lompe uiterlijk.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:15:46 #154
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42977741
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:29 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Al geef je een aap nog zo'n mooie ring, het blijft een lelijk ding.

Feit is gewoon dat hoeveel dat ding ook mag kosten, of hoe snel die ook is, het gewoon een Nissan blijft, een merk dat iedereen kan rijden. Het is een auto die totaal niet tot de verbeelding van mensen spreekt, mede ook door dat lompe uiterlijk.
Tsja, ik vind de Skyline R34 toch een van de mooiere auto's die er zijn. Ligt er natuurlijk net aan wat je smaak is. Ik heb sowieso een voorkeur voor sedanvormige coupé's. Dat er Nissan op staat vind ik niet echt een probleem. Mazda RX-8 is ook een bruut ding. En daar staat ook Mazda op. De 'merken die iedereen kan rijden' proberen juist om nog meer mensen te trekken, door een speciale auto te maken. Bij opel straks de GT, bij mazda de RX-8, bij niissan de 350z en over een poosje dus de Skyline.
Het maakt mij echt niet uit of er nou nissan of corvette opstaat, als het maar lekker rijdt en goede prestaties heeft.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_42977968
Het was meer als reactie op die post dat een skyline niet echt aandacht trekt, dat is imo niet vreemd want het ding ziet er niet uit en er staat nissan op dus iemand die er niet echt iets van weet zal daar niet van opkijken terwijl merken als porsche en Ferrari dat wel hebben gewoon omdat die auto's er opvallend uitzien en iedereen die merken wel kent door hun exclusiviteit.
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:38 schreef ThaFreak het volgende:
Mines skyline GTR
http://videos.streetfire.(...)DD8-FFCABFECCC4A.htm
hoe hij de porsche (raceversie) en de F40 vernederd hij vliegt door de versnellingen gewoon
en let eens op hoe weinig correcties bestuurder moet maken
Nee spannend, het winnen van een 25 jaar oude sportwagen als de f40... Heb trouwens wel meer van dat soort filmpjes gezien, volgens mij zijn er echt veel staged want het klopt gewoon niet soms. Doen ze bv een race over 4 ronden, europeese sportwagens rijden de hele tijd vooraan en opeens vliegen al die jappenbakken er voorbij zonder moeite. Das gewoon bull, ze rijden er voorbij alsof ze stilstaan, gaat nergens over en ook niet erg realistisch vooral omdat er soms ook standaard mercedesen bijzitten die opeens zomaar sneller zijn dan Ferrari 360's of F430's
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:52:18 #156
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_42985232
filmpje niet gekeken, maar denk dat het over BM gaat....
The more debt, the better
pi_42992139
kappen met nissan/toyota....
laatste waarschuwing, rest van de berichten gaat door de schredder....

en estolan, begin een beetje moe van je te worden met dat eeuwige gezeur
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:31:35 #158
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43012920
Een Amsterdamse:









pi_43012993
cheil! Cool dat hij die oldskool honingraat-stijl velgen eronder heeft zitten, staat goed! (die zaten ook onder mijn 205gti )
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:46:38 #160
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43013266
Nederlandse R33 GT-R met serieuze mods. ( filmpje )



quote:
Engine:
JUN 2.7 Strokerkit built, tuned and mapped by GT-ART
? JUN fully balanced and counterweight crankshaft, black coated
? JUN/Cosworth super forged aluminium pistons
? JUN super connecting rods double shot pining
? Engine displacement: 2700cc
? NGK platinum iridium sparkplugs
? Compression ratio: --- undisclosed specs ---
? Bore x Stroke: 87.0mm x 75.7mm

HKS Special turbokit (Oil & watercooled)
2.5Bar continous pressure capability
HKS top mounted tubular manifold
HKS GT external wastegate
HKS Downpipe
GT-ART ported and polished headwork
GT-ART blueprinted engine (flywheel, pulleys etc.)
GT-ART dual pipe fuel system
GT-ART fuel swirlpot
GT-ART special big capacity aluminium radiator JUN Single throttlebody surgetank (inlet plenum)
GT-ART Custom made fuels delivery parts
JUN/GT-ART high lift camshafts: ---undisclosed specs ---
JUN racing valve springs
JUN Titanium valve retainers
JUN race valve guides
JUN big capacity oil pump
TRUST big capacity oil sump
TRUST monster intercooler
HKS fuel rail 11mm
HKS 6 x 1000cc fuel injectors
HKS in-tank fuel pump
HKS 1.2mm ?drag? steel head gasket
HKS oil cooler
HKS ATI crank superdamper kit
HKS complete engine pulley kit
HKS Hiper Silence Exhaust
HKS F-con V pro ECU, MAP sensors
HKS EGT gauge
HKS Twin Power Ignition Amplifier withuprated coils
BLITZ dual boostcontroler
BLITZ 2x SSQV blowoff valves
TOMEI adjustable aluminium cam pulleys
NISMO N1 water pump
NISMO engine bearings
NISMO Shortshifter
HKS ETC Torque Split Controler
BOSCH 044 external fuel pumps x2
ATS Triple plate steel enforced carbon fibre clutch 1000Bhp+
AEM wideband lambda gauge
STACK water/oil/temp/pressure sensors

Chassis:
? AP Racing 6-pot Big Brake kit
? FERRODO DS2500 brakepads
? CUSCO swingarms
? TEIN racing coilovers
? BLITZ Technospeed Z1 19? 10.5J rims
? GTR strutbars front and rear
? BRIDGESTONE Potenza S03 265 19? tyres
? NISMO Bodykit
? HID XENON headlights

Interior:
? STACK 8130 digital racing dashboard white face/bluelit and 11K rpm
? STACK carbon fibre dashpanel
? KENWOOD touchscreen radio/dvd/SATNAV system
? TRUST gearknob
? Clifford Avantguard 5 alarmsystem






pi_43013913
Ja van Henk Go, maarja eerst maar is Dyno!

Daarna zien of het nog wat is geworden
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:14:26 #162
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43014012
Yep, maar het beloofd veel goeds
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:17:38 #163
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_43014095
Als ik ooit nog eens de loterij win, komt er naast de Porsche Carrera 4S en de BMW M6 ook nog wel een Nissan Skyline GT-R te staan
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:38:30 #164
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_43053394
zonder vermogen geen snelheid piem0l
pi_43055532
en als je 800+ pk's heb in een getuned japans/europeaans blok heb... hoeveel km denk je dan dat die mee gaat ?! beetje doelloos, kijk hoe hard ik rechtuit ken ! je net als een muscle car !

en moet je die remschijfen en remklauwen zien ! OMG ! moet je een anker uitgooien ?

[ Bericht 40% gewijzigd door X-qlusive. op 30-10-2006 01:27:10 ]
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_43059607
Uit deze post, de Skyline met in z'n huidige config 2,8 sec accerlatie naar 100km/h en theoretische topsnelheid van 368 km/h, nu te koop voor 50.000 pond. Peanuts dus.



De rechter dus
pi_43059817
hehe dat is toch wel even een stukje goedkoper dan een veyron of ultima gtr kwa acceleratie. Maar na hoeveel km pleurt dat ding uit elkaar?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:01:55 #168
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43060442
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:36 schreef Kill_em_all het volgende:
hehe dat is toch wel even een stukje goedkoper dan een veyron of ultima gtr kwa acceleratie. Maar na hoeveel km pleurt dat ding uit elkaar?
Rekening houden met circuit kwaliteit . Leuk voor een paar rondjes op circuit en voor shows.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_43061857
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:36 schreef Kill_em_all het volgende:
hehe dat is toch wel even een stukje goedkoper dan een veyron of ultima gtr kwa acceleratie. Maar na hoeveel km pleurt dat ding uit elkaar?
Dat is de kunst van het onderhouden van een auto. Veel vermogen = meer slijtage = meer onderhoud, iets waar je niet onderuit komt, maakt niet uit welk automerk.
pi_43062763
Dat is dus wat ik me afvroeg, hoe betrouwbaar zijn die dingen? met een porsche kan je de hele dag 200+ rijden zonder dat dat ding het merkt (lonman zijn gt2 @ 120.000km met alleen normaal service onderhoud), maar je gemiddelde Ferrari daar mag je blij mee zijn als je uberhaubt een paar honder Km zonder problemen kan rijden bij wijze van spreken.

Maar deze dingen zijn dus nog fragieler dan de gemiddelde italiaanse sportwagen?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_43062787
standaard (dus met 280pk) zullen ze net zo betrouwbaar zijn als een willekeurige nissan.
als je gaat tunen hangt het er vanaf hoe goed je tuned en hoe ver je tuned
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:47:38 #172
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43062970
Alleen een zwaar opgevoerd blok lijkt me niet verstandig
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:51:10 #173
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43063046
Bijvoorbeeld de R33 GT-R die op de vorige pagina ziet, volledig getuned door GT-Art zal best betrouwbaar zijn. De motor is zo grondig aangepakt en alle onderdelen die mogelijk komen te lijden onder het flink gestegen vermogen zijn vervangen voor sterkere en vaak ook snellere/betere performance onderdelen.

Gewoon goed op tijd al je vloeistoffen bijhouden en dan heb je daar een heel betrouwbare machine aan denk ik.
pi_43063352
Het blok van de bovenstaande Skyline (van Andy Barnes) is ook door GT-aRt opgefokt.

Hoe het zit met de betrouwbaarheid, daar weet ik het fijne niet van, maar ik weet wel dat-ie al ruim 2 jaar rondrijdt met de huidige specs.
pi_43063722
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:10 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je hebt echt geen flauw benul waar je over praat.
daar ben ik blij om!

het rijdt misschien wel leuk maar de supra is niet egt een circuit bak je hebt niet zoveel power nodig om er mee te kunnen racen.. dit is meer ik wil sprint 'bak' doen. en hoe wil je al die pk's aan de grond krijgen ?

wel een beetje krom, zo'n grote bak met zoveel power en dan die remmerij
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:03 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Het blok van de bovenstaande Skyline (van Andy Barnes) is ook door GT-aRt opgefokt.

Hoe het zit met de betrouwbaarheid, daar weet ik het fijne niet van, maar ik weet wel dat-ie al ruim 2 jaar rondrijdt met de huidige specs.
3 x in de maand een ritje ? tis een leuk kunstje (nou dat ook al niet meer) van hoeveel pk ze erin weten te proppen maar dit is alleen leuk als je het niet erg vin je blok vaak moet repareren omdat je hem gewoon kapot rijdt.

[ Bericht 32% gewijzigd door X-qlusive. op 30-10-2006 13:22:26 ]
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_43063867
Alle blokken gaan eens keer kapot. Het blijft dan ook verassend dat GT-R's, die continu voor circuitrijden gebruikt worden, nog steeds prima presteren.

En om even Kill_em_all's vraag te beantwoorden: bij mijn weten hebben er ook GT-R's van 700 pk's en 800 pk's continu 200mph + gereden na lange testrits op circuit (waaronder de Nürburgring). Ze hielden heus wel wat langer uit dan 100 kms

DS4, heet je toevallig ook Devils_Son?
pi_43063960
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Alle blokken gaan eens keer kapot. Het blijft dan ook verassend dat GT-R's, die continu voor circuitrijden gebruikt worden, nog steeds prima presteren.

En om even Kill_em_all's vraag te beantwoorden: bij mijn weten hebben er ook GT-R's van 700 pk's en 800 pk's continu 200mph + gereden na lange testrits op circuit (waaronder de Nürburgring). Ze hielden heus wel wat langer uit dan 100 kms

DS4, heet je toevallig ook Devils_Son?
jah het is geen funny car !

je snapt heus wel wat ik ermee bedoelde.....
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_43064041
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:23 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

jah het is geen funny car !

je snapt heus wel wat ik ermee bedoelde.....
Ja, dus

Ik snap de commotie dat je maakt niet zo.
pi_43064063
het is logisch dat een getunede auto het niet lang uithoud, iedereen die denkt dat je een 500+ pk auto kunt gebruiken als alledaags boodschappenautotje die begrijpt duidelijk niets van autotechniek.
de enige flink getunede skyline die echt als een alledaagse auto te gebruiken is is de Z-Tune van Nismo, die heeft kwaliteit onderdelen en is tot in het uiterste afgesteld en geoptimaliseerd, de turbo's zijn van hoge kwaliteit en bijvoorbeeld de nok-assen zijn geheel opnieuw ontworpen om slijtage tegen te gaan bij zulk vermogen.

de reden dat bijvoorbeeld een Bugatti Veyron zo duur is is omdat er zo veel onderzoek en ontwikkelingskosten aan vooraf zijn gegaan om er een betrouwbare auto van te maken, ja iedere banaan kan een auto met meer dan 1000 pk bouwen, maar niet eentje die achter elkaar 4000 km kan rijden en dan nog geen problemen vertoond.
daar zit het grote verschil.
Een Veyron kan je dagelijks mee over de autobahn cruizen met 300 km/h op en neer naar je werk om zo maar wat te noemen, moet je met een opgefokte amerikaan of japanner niet proberen, dat houd ie niet lang uit...
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:37:31 #180
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43064347
Je wilt zeggen dat de HKS onderdelen in die Gt-Art Skylines slechter zijn dan die van Nismo?
pi_43066754
logisch nadenken is ook een vak

het gaat niet over de onderdelen zelf, maar de afstelling tussen verschillende onderdelen, het accuraat berekenen hoeveel een onderdeel te verwerken krijgt, het afstellen van het geheel, en ja, een onderdeel dat voor een specifieke configuratie is ontworpen zal altijd beter presteren dan een standaard onderdeel, en in dit geval zijn de turbo's die op de Z-tune zitten zeker beter dan de HKS/GT-Art turbo's, deze komen direct van de R34 die de mee reed in de lemans 24 uursrace, kwalitatief betere turbo's dan een standaard opfok setje van HKS.
ieder onderdeel van de Z-Tune is zeer goed afgesteld op de rest van de wagen, geen fancy shit, gewoon puur en alleen efficiëntie, losse onderdelen van Nismo, HKS en welk ander merk dan ook zal weinig verschil tussen zitten, maar het is net als met koken, de slager kan heerlijk vlees hebben, maar het is pas echt lekker als het goed is bereid.
zo dus ook met de Z-Tune, Nismo heeft gewoon een groter budget, ze hebben meer test mogelijkheden, en kunnen dus een veel beter afgesteld apparaat maken. Het gaat niet om topvermogen, het gaat om wat het beste samen werkt.
kijk naar de JGTC, die wagens hebben max 500 pk maar de gemiddelde 500 pk skyline of supra of wat dan ook houd die wagens niet bij, het is niet alleen vermogen, er komt veel meer kijken bij een goede auto
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_43068761
tvp
pi_43069010
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Alle blokken gaan eens keer kapot. Het blijft dan ook verassend dat GT-R's, die continu voor circuitrijden gebruikt worden, nog steeds prima presteren.

En om even Kill_em_all's vraag te beantwoorden: bij mijn weten hebben er ook GT-R's van 700 pk's en 800 pk's continu 200mph + gereden na lange testrits op circuit (waaronder de Nürburgring). Ze hielden heus wel wat langer uit dan 100 kms

DS4, heet je toevallig ook Devils_Son?
Ja oke maar in kilometers? eenmalig een paar honder kilometer hard rijden kan iedere sportwagen wel, maar hoe zit het als je zo duizenden kilometers wil rijden? als sportwagens van honderduizenden euro's dat al niet kunnen, hoe kan een wagen van 50.000 dat dan?
quote:
het is logisch dat een getunede auto het niet lang uithoud, iedereen die denkt dat je een 500+ pk auto kunt gebruiken als alledaags boodschappenautotje die begrijpt duidelijk niets van autotechniek.
Audio RS6+ ! de nieuwe krijgt zelfs tussen de 520 en 550pk en die dingen zijn volgens mij niet stuk te krijgen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Kill_em_all op 30-10-2006 16:00:14 ]
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_43069386
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:54 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Ja oke maar in kilometers? eenmalig een paar honder kilometer hard rijden kan iedere sportwagen wel, maar hoe zit het als je zo duizenden kilometers wil rijden? als sportwagens van honderduizenden euro's dat al niet kunnen, hoe kan een wagen van 50.000 dat dan?
[..]

Audio RS6+ ! de nieuwe krijgt zelfs tussen de 520 en 550pk en die dingen zijn volgens mij niet stuk te krijgen.
Hij heeft het over de getunede versies, suffe.

Overigens heeft de bestaande Audi RS6 een 4.2 liter V8 met 2 Bi-turbo's. Dan is 500 pk's wel beetje matig.
pi_43069511
Ja nou? op de vorige pagina stond een getunde skyline voor 50.000.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_43069551
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:05 schreef SuizzeJonnais het volgende:

[..]

Hij heeft het over de getunede versies, suffe.

Overigens heeft de bestaande Audi RS6 een 4.2 liter V8 met 2 Bi-turbo's. Dan is 500 pk's wel beetje matig.
2 bi-turbo's nogwel? Ik wist niet dat ze dr 4 turbo's op hebben zitten
pi_43069686
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef SuizzeJonnais het volgende:

DS4, heet je toevallig ook Devils_Son?
Ik heb maar één nick op Fok. Ruim voldoende lijkt mij.

Hoezo?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43072540
Lieve Estolan, kun je je verhalen over Supra alsjeblieft verplaatsen naar Supra-topic, in plaats van dit topic te bestoken met je gevraag om erkenning van Supra's. Gewoon opk*nkeren dus.

En Devilsson, jou kende ik toch van de ter ziele gegane Tuf Tuf Club? Iedereen WEER foto's/specs van Skylines posten, graag. Ik heb trouwens ooit meegereden in een Ferarri 360 Modena, was wel leuk. En daarmee was alles ook mee gezegd. Totdat ik een keer in Fili's Skyline mocht rijden.

Die auto was totaal anders, het was pure senatie, een wereldvreemde maar toch een herkenbare karakter, met sympathie. Die Ferrari vond ik daarna matig. Sindsien ben ik fan van Skylines geworden. :Ik kan het niet uitleggen, dat moet je gewoon beleven en voelen.
pi_43073026
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:36 schreef SuizzeJonnais het volgende:

En Devilsson, jou kende ik toch van de ter ziele gegane Tuf Tuf Club?
De TTC ken ik op zich wel. Maar ik kan mij echt werkelijk niet herinneren dat ik daar ooit een SuizzeJonnais heb gezien... Het is ook wel een tijdje terug, nietwaar?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43074470
Rofl @ discussie tussen Skyline en Supra.

Beide apparaten horen tot de top van de Japanse supercars...

De Skyline is wel SUPER geil, veel geiler dan een Supra IMHO.NL.

Iemand die ik ken heeft een blauwe Skyline met +-500/600 pk ofzo, super geil ding, er is niks verbouwd aan het exterieur, interieur is heel veel nismo zooi volgens mij (tellers enzo).
pi_43076238
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:27 schreef MrSkyline het volgende:
het is logisch dat een getunede auto het niet lang uithoud, iedereen die denkt dat je een 500+ pk auto kunt gebruiken als alledaags boodschappenautotje die begrijpt duidelijk niets van autotechniek.
Ik ken volop auto's met 700pk die als daily driver gebruikt worden Vipers, vettes, supras (oh jee, nu krijg ik met iedereen ruzie omdat ik dat woord hier noem). Er zullen vast ook wel skylines zijn die zo gebruikt worden, maar dat type zie je niet in de VS dus dat moet je aan een Engelsman of Japanner vragen.

In NL wordt een golf GTI met 100pk al als "snel" gezien, dus is het moeilijk om voor te stellen dat een auto met 700pk betrouwbaar en dagelijks te gebruiken is. Toch is dat zo Niet alle auto's met 700pk natuurlijk, maar ze zijn er weldegelijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43076328
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:17 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik ken volop auto's met 700pk die als daily driver gebruikt worden Vipers, vettes, supras (oh jee, nu krijg ik met iedereen ruzie omdat ik dat woord hier noem). Er zullen vast ook wel skylines zijn die zo gebruikt worden, maar dat type zie je niet in de VS dus dat moet je aan een Engelsman of Japanner vragen.

In NL wordt een golf GTI met 100pk al als "snel" gezien, dus is het moeilijk om voor te stellen dat een auto met 700pk betrouwbaar en dagelijks te gebruiken is. Toch is dat zo Niet alle auto's met 700pk natuurlijk, maar ze zijn er weldegelijk.
Als ik elke dag vol met dat 700 pk ga rijden dan kan je de drijfstangen van zo een ding als oorbellen gebruiken.

Een gewone Gti achtig ding gaat zeker langer mee.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:41:45 #193
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_43077176
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:19 schreef yup het volgende:

[..]

Als ik elke dag vol met dat 700 pk ga rijden dan kan je de drijfstangen van zo een ding als oorbellen gebruiken.
ja jij ja

dat is dus de reden waarom ik niemand in mjin auto laat rijden.
even vol trappen met een auto met veel pk's. no way.

je moet je verstand gebruiken als je met zoveel pk's rijd, en zeker als het een flink gemodde machine betreft.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:44:20 #194
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_43077267
en als ik estolan hoor blaten dan schaam ik me soms gewoon dat ik in een supra rijd
pi_43081846
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_43082118
quote:
Die auto was totaal anders, het was pure senatie, een wereldvreemde maar toch een herkenbare karakter, met sympathie. Die Ferrari vond ik daarna matig.
Tuuuuurlijk jongen misschien dat de bestuurder van de 360 als een mietje reed maar zo'n beetje iedereen die er verstand van heeft vind de 360 een geweldige auto, als die skyline echt zoveel beter was, waarom hoor je daar niemand over dan?
quote:
Remmen en wegligging van Ferrari kwam pas bij de 360 op een acceptabel niveau.
ja, sportwagen fabrikant nummer 1 weet pas sinds een paar jaar hoe ze een wagen met goede wegligging en remmen maken zo'n beetje alle oude Ferrari's daarvan word gezegd (dat ze voor hun tijd) heel goede wegliggen en remmen hadden en meer recent ook nog de 355.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_43082719
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:27 schreef Kill_em_all het volgende:
zo'n beetje alle oude Ferrari's daarvan word gezegd (dat ze voor hun tijd) heel goede wegliggen en remmen hadden en meer recent ook nog de 355.
Onjuist. Maar als jij even een hotmailadres ofzo achterlaat, dan krijg je van mij ten bewijze een mooie scan van een test waaruit blijkt hoe "goed" Ferrari vroeger presteerde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43085352
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:41 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ja jij ja

dat is dus de reden waarom ik niemand in mjin auto laat rijden.
even vol trappen met een auto met veel pk's. no way.

je moet je verstand gebruiken als je met zoveel pk's rijd, en zeker als het een flink gemodde machine betreft.
Niet ik ja, als je zo een auto gebruikt waar hij voor bedoelt is, gaat ie in no time kapot... Ik heb het over mechanische motorschade en niet effe de auto dwars in een vangrailing parkeren.

Dat is anders dan met GTi achtige apparaten... Als je ze gewoon goed onderhoud kan je knallen wat je wilt maar er gaat niks stuk, of je moet pech hebben (of veel met koude motor scheuren).

En laat ik het niet over de verkorte onderhoudsintervallen hebben.
pi_43085412
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:31 schreef Hugster het volgende:
Een Amsterdamse:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit de auto van die gast die ik ken. Velgen kloppen, uitlaat klopt, bumpers weet ik niet zeker, nismo sticker klopt etc.

Heb je ook interieur piccies enzo?

En wanneer is dit geschoten? Waar zijn de kentekenplaten?

Auto is opgehaald vanuit Utrecht als het goed is. Apparaat is overigens nu in Turkije, eigenaar is effe op vakantie met zo een auto gegaan
pi_43086601
Hoeveel skylines zijn er in inmiddels in NL? Ik geloof dat er aardig wat zijn bijgekomen, of niet?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')