Ik kan nog zo m'n best doen om in m'n nakie aan een baan te komen maar ik maak het me dan toch echt zelf onmogelijk.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
hoort er inderdaad niet bij maar dat wil nog steeds niet zeggen dat zulke mensen hun best niet doen om aan een baan te komen.
Het hebben van een religie en de gevolgen eventueel daarvan is ook een vrije keuze.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En aangezien die boerka dus niet bij de religie hoort, maar bij de cultuur, is dat een eigen vrije keuze.
Leuik he.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:02 schreef LadyXochi het volgende:
Best leuk om te zien hoe die burka's toch iedere keer voor verhitte discussies kunnen zorgen
En daarmee wil je zeggen..?quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het hebben van een religie en de gevolgen eventueel daarvan is ook een vrije keuze.
je bent in nederland om daar vrij voor te kiezen zonder repressie!quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kiest voor een bepaald leven door je manier van kleden. En om een voorbeeld te geven een niet moslim met een hele ijzerwinkel in ze lippen en oren zal ook moeilijk een baan krijgen. En zou dus ook best gekort mogen worden.
Geen uitkering ontvangen is geen repressie. Je voldoet dan gewoon niet aan de voorwaarden die ervoor gesteld zijn.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
je bent in nederland om daar vrij voor te kiezen zonder repressie!
waarom moet een ander betalen voor jouw keuze.. dat is onzin van mij mogen ze best zon onding aantrekken. Maar accepteer dan wel dat je geen bijstand krijgt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niet-burkadraagsters ook. Vrijheid van godsdienst houdt niet in; permissie om algemeen geldende regels met voeten te treden.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:11 schreef Arendt het volgende:
[..]
So what? Er bestaat in de Westerse cultuur nog altijd vrijheid van godsdienst, en daar maken burkadraagsters gebruik van.
Non-sequitur.quote:Wettelijk gezien mag een moslima gewoon een burka dragen, dus.
Ja, zo ook de vrijheid van de werkgever om iemand te weigeren die zich weigert aan te passen. Extreem-rechts, he?quote:De vrijheid van godsdienst is samen met al die andere vrijheden het paradepaardje van de Westerse cultuur!
Weet je wat kant noch wal raakt? Jouw uitspraak dat islamitische vrouwen ''hun religie aan de kant moeten zetten'' om aan een baan te komen. Alsof van hen verlangd wordt dat ze tijdens het sollicitatiegesprek op de Koran spugen.quote:Maar goed, van jou mag dat blijkbaar niet. Dat respecteer ik, maar beroep je dan niet op de Westerse cultuur". Dat raakt kant nog wal...
Met een burka solliciteren is per saldo gelijk aan niet solliciteren.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
dus als een verpleegster in spé weigert een wit uniform aan te trekken vanuit haar levensovertuiging, moet haar werkgever dat gewoon accepteren?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:46 schreef Chadi het volgende:
omdat je door werkgevers niet geaccepteerd wordt zoals je bent moet je maar op je bijstand gestraft worden.![]()
Het ligt niet binnen de bevoegdheid van gemeenten om dergelijke zaken te verbiedenquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Staat in de APV van de meerderheid van de gemeenten. Onder de grote rivieren is er een uitzondering rond carnaval
Waar is een APV dan voor dan?quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Het ligt niet binnen de bevoegdheid van gemeenten om dergelijke zaken te verbieden![]()
Om zaken te regelen die niet in hogere wetten zijn geregeld of om zaken te regelen die expliciet naar de gemeenten zijn gedelegeerd.quote:
ms niet, maar het ligt wel in hun bevoegheid om een persoon die niet meewerkt aan een terugkeer in het arbeidproces te korten op de bijstandsuitkering of die zelfs helemaal niet meer toe te kennen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Het ligt niet binnen de bevoegdheid van gemeenten om dergelijke zaken te verbieden![]()
Wil je nu zeggen dat het merendeel van de APV's ongrondwettelijk is?quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Om zaken te regelen die niet in hogere wetten zijn geregeld of om zaken te regelen die expliciet naar de gemeenten zijn gedelegeerd.
Tsja, het ligt er natuurlijk aan in welke mate het solliciteren wordt gehinderd door de uiting van geloof. Over het algemeen zijn gemeenten ook wel geneigd zich inschikkelijk te gedragen tov principes bij hun clienten, dus vermoedelijk zijn de personen in kwestie praktisch onbemiddelbaar. Dat is sowieso een zwaarwegende factor, dus in die zin bestaat er inderdaad wel enige grond voorquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:18 schreef milagro het volgende:
[..]
ms niet, maar het ligt wel in hun bevoegheid om een persoon die niet meewerkt aan een terugkeer in het arbeidproces te korten op de bijstandsuitkering of die zelfs helemaal niet meer toe te kennen.
je kan bepaalde voorwaarden niet naast je neerleggen vanuit een levensovertuiging en dan toch verwachten dat je dezelfde rechten hebt als degene die wel keurig aan die voorwaarden voldoet.
als het op de letter volgen van jouw interpretatie van jouw geloof zo belangrijk voor je is, dan ben je vast ook bereid daar een prijs voor te betalen, dat hoeft niet de gemeente te doen, en ook niet de belastingbetaler.
Het zou kunnen. In principe kunnen onwettelijke passages gewoon in verordeningen blijven staan, maar ze hebben dan enkel cosmetische waarde.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat het merendeel van de APV's ongrondwettelijk is?
waarom weegt het geloof zwaarder dan mijn eigen persoonlijk, niet op een heilig boek gebaseerde, levensovertuigingen?quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Tsja, het ligt er natuurlijk aan in welke mate het solliciteren wordt gehinderd door de uiting van geloof. Over het algemeen zijn gemeenten ook wel geneigd zich inschikkelijk te gedragen tov principes bij hun clienten, dus vermoedelijk zijn de personen in kwestie praktisch onbemiddelbaar. Dat is sowieso een zwaarwegende factor, dus in die zin bestaat er inderdaad wel enige grond voor![]()
net zoals een burka, bedoel je.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Het zou kunnen. In principe kunnen onwettelijke passages gewoon in verordeningen blijven staan, maar ze hebben dan enkel cosmetische waarde.
Ja in plaats van een offer van de mensen die niet jouw geloof delenquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:28 schreef milagro het volgende:
als je geloof je zo lief is moet dat toch een offer zijn
Dat weegt niet zwaarder. Als je vegetarier bent zou je bijvoorbeeld ook kunnen weigeren om bij een slager te werken.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:28 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom weegt het geloof zwaarder dan mijn eigen persoonlijk, niet op een heilig boek gebaseerde, levensovertuigingen?
Woeha, idd. Ze hebben natuurlijk veel minder last van mensen die liever op een krat bier voor de deur gaan zitten des zomers.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:31 schreef Posdnous het volgende:
Jeetje, wat een populistisch idee is dit weer.
Net alsof de burkadraagsters het grote probleem zijn binnen de bijstandsuitgaven.
En al die mensen die dat serieus nemen.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat weegt niet zwaarder. Als je vegetarier bent zou je bijvoorbeeld ook kunnen weigeren om bij een slager te werken.
het gaat niet om die burka an sich, hè, het is het signaal dat je afgeeft, dat geloofsuitingen je vrijquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:31 schreef Posdnous het volgende:
Jeetje, wat een populistisch idee is dit weer.
Net alsof de burkadraagsters het grote probleem zijn binnen de bijstandsuitgaven.
En al die mensen die dat serieus nemen.
UWV heeft helemaal niks met bijstand te maken. Voor bijstand moet je bij de gemeentelijke sociale dienst zijn. Die boerka draagsters kunnen niet eens bij het UWV een uitkering krijgen omdat ze waarschijnlijk nog nooit hebben gewerkt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Partij van de Arbeid, hè.
En geloof is een privézaak.
Sta je erop je in een tent te hullen, doe je toch gewoon geen beroep op het UWV?
Je hand ophouden bij ongelovigen moet je toch sowieso niet willen als streng gelovige
Heeft dat 'handenschudgedoe' dan geleid tot een situatie waarin gelovigen vrijgesteld worden van bepaalde voorwaarden? nee.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:39 schreef milagro het volgende:
[..]
het gaat niet om die burka an sich, hè, het is het signaal dat je afgeeft, dat geloofsuitingen je vrij
zouden mogen stellen van het voldoen aan bepaalde voorwaarden die voor ieder ander wel gelden.
Aboutaleb doet deze uitspraak nav het handenschud gedoe.
RACISTquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:26 schreef Meki het volgende:
Goede plan
ik steun dit omdat de Burqa´s niet horen in Nederland
Meki, je verbaast me!quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:26 schreef Meki het volgende:
Goede plan
ik steun dit omdat de Burqa´s niet horen in Nederland
Wat heeft godsdienstvrijheid in godsnaam te maken met verschillende rassen?quote:
Het was een grapjequote:Op dinsdag 18 april 2006 17:29 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat heeft godsdienstvrijheid in godsnaam te maken met verschillende rassen?
Als je een grap maakt, zorg dan wel dat ie kloptquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het was een grapje
Maar wat heeft godsdienstvrijheid te maken met het dragen van een burka - dat tenslotte cultuur-gebonden is en niet religie-gebonden ?
quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:28 schreef Seneca het volgende:
[..]
Meki, je verbaast me!(in positieve zin
)
Ik vind het altijd leuk om Meki voor racist uit te makenquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:32 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als je een grap maakt, zorg dan wel dat ie klopt
Ja, behalve als het niet zo goed uitkomt, dan weer niet..quote:Ik denk dat het voor die mensen zelf wel een uiting is van hun religie. Religie en cultuur zijn nauw met elkaar verbonden.
U gebruikt de naam des Heren in ijdel, mevrouwquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:29 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat heeft godsdienstvrijheid in godsnaam te maken met verschillende rassen?
En zo is het!quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:30 schreef L.Denninger het volgende:
Maar wat heeft godsdienstvrijheid te maken met het dragen van een burka - dat tenslotte cultuur-gebonden is en niet religie-gebonden ?
Een keuze geniet geen rechten, maar de persoon die de keuze maaktquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:51 schreef damian5700 het volgende:
Populisme, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat een principiële kledingkeuze het recht van aanspraak op een uitkering geniet.
Nu wel goed?quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:56 schreef Seneca het volgende:
[..]
Een keuze geniet geen rechten, maar de persoon die de keuze maakt
quote:
ja, of wij jij zeggen dat 1 op de 10 nederlanders een burka/boerka draagt?quote:
Als ik vandaag ontslagen word vraag ik morgen een ww uitkering aan. Dat is de normale gang van zaken m'n beste.quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:13 schreef milagro het volgende:
niet voortijdig (voordat je ueberhaupt dus ww aangevraagd hebt!!) gesolliciteerd?
Lijkt me niet... je maakt jezelf als het ware moeilijk bemiddelbaar.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:57 schreef One_of_the_few het volgende:
juridisch is het misschien lastig
je moet zodra je weet dat je werkeloos gaat worden, al solliciteren, ook al ben je nog niet officieel ingeschreven bij het CWI en ontvang je nog loon of andere uitkering.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als ik vandaag ontslagen word vraag ik morgen een ww uitkering aan. Dat is de normale gang van zaken m'n beste.
Als je gaat wachten krijg je namelijk de vraag waarom je nu pas aan komt kakken![]()
Okee, maar heel soms zie je dit niet aankomen. Zijn de uitzonderingsgevallen, dat wel.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:09 schreef milagro het volgende:
[..]
je moet zodra je weet dat je werkeloos gaat worden, al solliciteren, ook al ben je nog niet officieel ingeschreven bij het CWI en ontvang je nog loon of andere uitkering.
Dat is verre van een nutteloze toevoeging.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Heeft dat 'handenschudgedoe' dan geleid tot een situatie waarin gelovigen vrijgesteld worden van bepaalde voorwaarden? nee.
wat is dit dan voor een nutteloze toevoeging?
ik doel enkel op de sancties.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Okee, maar heel soms zie je dit niet aankomen. Zijn de uitzonderingsgevallen, dat wel.
Ben het verder wel eens met Aboutaleb.
Voor een deel van de regels geldt gewoon dat het UWV niks mag afwegen. Het is dan ook geen strafrecht wat wordt toegepast, maar eerder een situatie van 'schuldig tot het tegendeel bewezen kan worden'.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:29 schreef milagro het volgende:
[..]
ik doel enkel op de sancties.
als je uit onwetendheid in gebreke blijft, hebben ze net zo goed no mercy.
je mag blij zijn als ze je bezwaar ueberhaupt lezen![]()
ik denk het wel.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:29 schreef HiZ het volgende:
Het probleem is dat er in allerlei Nederlandse regelgeving nogal veel ruimte wordt gegeven aan (religieus) gewetensbezwaarden. Ik zou niet zeker weten of het uitsluiten van vrouwen omdat ze zo'n ding dragen uit religieuze overwegingen zomaar zou kunnen zonder de regels aan te passen.
klopt, maar dat geldt dan dus ook voor het korten wegens bewust ongepast kleden met werkkansensabotage als gevolg, ik zie geen verschil tussen de verschillende vormen van in gebreke blijven, vanuit het UWV gezien dan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor een deel van de regels geldt gewoon dat het UWV niks mag afwegen. Het is dan ook geen strafrecht wat wordt toegepast, maar eerder een situatie van 'schuldig tot het tegendeel bewezen kan worden'.
Ik ben het inhoudelijk met je eens, maar ik ken de praktijk ook. En die praktijk is dat het verdomd lastig is om wanneer iemand een claim doet op een 'religieus gewetensbezwaar' om dat te weerleggen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:42 schreef milagro het volgende:
[..]
ik denk het wel.
je kan toch rekening houden met iedere persoonlijke interpretatie?
als een rechter beslist dat er ook andere manieren zijn dan handenschudden om kennis te maken, dan zou hij ook moeten stellen dat er ook andere manieren zijn om je geloof te belijden zonder de regels te overtreden, er zijn miljoenen moslima's die dat bewijzen, iedere dag.
zou een rechter zo'n dame in het gelijk stellen, en Aboutaleb niet, dan betekent dat dus dat een gelovige minder plichten heeft en meer rechten als een ongelovige inzake deze.
nee, maar dit is een a priori geval, de dames in kwestie hebben nog nooit gewerkt, solliciteren ms wel, maar komen nergens aan de bak, ergo er wordt dus in zekere zin aangetoond dat de burka in dit geval letterlijk niet werkt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben het inhoudelijk met je eens, maar ik ken de praktijk ook. En die praktijk is dat het verdomd lastig is om wanneer iemand een claim doet op een 'religieus gewetensbezwaar' om dat te weerleggen.
Ik kan me bijvoorbeeld heel goed voorstellen dat iemand eerst in continu-dienst werkt en dat dus ook op zondag doet en zich dan bekeert tot pakweg een Gereformeerde Bond Kerk en dan niet meer op zondag wil werken. Als werkgever raak je zo een werknemer nagenoeg niet kwijt. En als het je na betaling van een forse schadevergoeding dan toch gelukt is, dan lukt het UWV niet om die man zijn uitkering te weigeren, dat kan ik je nu al op een blaadje geven.
Maar een Burqa dragen is niet Religieus maar verzonnenquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:29 schreef HiZ het volgende:
Het probleem is dat er in allerlei Nederlandse regelgeving nogal veel ruimte wordt gegeven aan (religieus) gewetensbezwaarden. Ik zou niet zeker weten of het uitsluiten van vrouwen omdat ze zo'n ding dragen uit religieuze overwegingen zomaar zou kunnen zonder de regels aan te passen.
Ja, dat vind jij en dat vind ik, maar als er een voorman van een stroming met een redelijke omvang zegt dat het geen cultureel maar religieus voorschrift is, dan wordt het voor de overheid erg moeilijk om daar tegenin te gaan. Want de overheid had zich op het standpunt gesteld in 1814 dat zij niet gaat over wat mensen mogen geloven.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar een Burqa dragen is niet Religieus maar verzonnen
Burqa is enkel voor gestoorde dames die onderdrukt willen worden
Eindelijk.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:10 schreef Meki het volgende:
Meki : wat is erger? Een belediging van je religie of moord?
Oow ik denk Moord
er dragen maar tiental vrouwen een Burqa dus je kwets niemand ermeequote:Op dinsdag 18 april 2006 23:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, dat vind jij en dat vind ik, maar als er een voorman van een stroming met een redelijke omvang zegt dat het geen cultureel maar religieus voorschrift is, dan wordt het voor de overheid erg moeilijk om daar tegenin te gaan. Want de overheid had zich op het standpunt gesteld in 1814 dat zij niet gaat over wat mensen mogen geloven.
wij betalen constant voor andermans keus maa in dit geval mag men opeens niet kiezen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:53 schreef niet_links het volgende:
[..]
waarom moet een ander betalen voor jouw keuze.. dat is onzin van mij mogen ze best zon onding aantrekken. Maar accepteer dan wel dat je geen bijstand krijgt.
Ja in Nederland dragen maar een paar vrouwen zo'n ding. Maar het simpele feit dat er hele volksstammen buiten Nederland ook zo'n ding dragen en daarbij bij hoog en laag beweren dat het een religieus voorschrift is, maakt het lastig om een regel op te stellen waardoor het niet als religieus voorschrift wordt behandeld.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:12 schreef Meki het volgende:
[..]
er dragen maar tiental vrouwen een Burqa dus je kwets niemand ermee
een vrouw die 7 maanden zwanger is en in de bijstand zit, zal ws geen sollicitatieplicht hebbenquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:09 schreef HiZ het volgende:
Maar welke grond zou je dan willen gebruiken om haar een bijstandsuitkering te ontzeggen?
Dat het moeilijk is om een werkgever te overtuigen iemand met een Burqa aan te nemen weten we allemaal wel. Maar het is net zo goed moeilijk voor een vrouw die 7 maanden zwanger is een baan te vinden. In allebei de gevallen gebruikt de werkgever volgens het juridische systeem (van nu) een onderscheid dat niet gemaakt mag worden.
Als zo iemand dan voor een uitkering komt, dan is haar niet te verwijten dat ze daar een aanspraak op maakt. En als ze dan verder aan de vereisten voldoet (geen inkomen) dan krijgt ze die gewoon. De enige manier om daar een eind aan te maken is gewoon gaan morrelen aan de voorkeursbehandeling van gelovigen. En volgens mij wil de grootste regeringspartij daar op geen enkele manier aan.
mag je als stewardess ook niet, als verpleegster niet, etc etc etc.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
wij betalen constant voor andermans keus maa in dit geval mag men opeens niet kiezen.
Oh en dat geldt ook voor sektes?quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:28 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij kun je pas na 8 maanden met zwangerschapsverlof gaan, maar daar gaat het niet om. Het gaat om het principe.
En helaas, je kunt niet zeggen dat het terug te leiden moet zijn op de Bijbel, Koran etc etc. Want de overheid doet niet aan interpretatie van religies. De overheid bepaalt niet of de Katholieken of de Protestanten de beste christenen zijn. En de overheid bepaalt ook niet of Turkse Alevis de Islam juister naleven dan Afghaanse Sunnis. Als er maar genoeg mensen vinden dat een bepaald voorschrift van religieuze aard is, dan is dat een feit voor de overheid.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:57 schreef Arendt het volgende:
Volgens Aboutaleb is werk belangrijker dan religie? Triest, dat had ik niet verwacht van een PvdA-er.
Het gaat er ook helemaal niet om of de overheid bepaalt of een burqa wel of niet gedragen mag worden. Dat doet hier helemaal niet ter zake.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:28 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij kun je pas na 8 maanden met zwangerschapsverlof gaan, maar daar gaat het niet om. Het gaat om het principe.
En helaas, je kunt niet zeggen dat het terug te leiden moet zijn op de Bijbel, Koran etc etc. Want de overheid doet niet aan interpretatie van religies. De overheid bepaalt niet of de Katholieken of de Protestanten de beste christenen zijn. En de overheid bepaalt ook niet of Turkse Alevis de Islam juister naleven dan Afghaanse Sunnis. Als er maar genoeg mensen vinden dat een bepaald voorschrift van religieuze aard is, dan is dat een feit voor de overheid.
Dat wij constant betalen voor andersmans keuze hoeft niet te zeggen dat ik dat altijd maar moet accepteren. Zou leuk zijn als de Nederlanse staat mij zou betalen omdat ik in Thailand woonquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
wij betalen constant voor andermans keus maa in dit geval mag men opeens niet kiezen.
Oeh, jij kent daadwerkelijk meisjes die een burka moeten dragen? Wat gek dat ik er nog nooit eentje gezien heb. En desondanks dapper meebrul in dit topic.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:55 schreef Ringo het volgende:
En een verbod op burqa's is natuurlijk een goede zaak. Weg met die kneveltoga's, niemand wordt daar beter van. Ik ken teveel slimme meisjes die zich vrijwillig buiten de maatschappij plaatsen door zo'n voddendoek aan te trekken. Doodzonde.
Oh ik zie er hier in de buurt wel een aantal, maar ik ken ze niet persoonlijk.quote:Op woensdag 19 april 2006 08:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oeh, jij kent daadwerkelijk meisjes die een burka moeten dragen? Wat gek dat ik er nog nooit eentje gezien heb. En desondanks dapper meebrul in dit topic.
quote:Op woensdag 19 april 2006 08:25 schreef milagro het volgende:
[..]
Oh ik zie er hier in de buurt wel een aantal, maar ik ken ze niet persoonlijk.
Niet in de Afghaanse burka's maar wel het gezicht bedekt.
Meisjes met alles bedekt, geheel in het zwart, en met handschoenen aan ook, maar wel het gezicht vrij zie je er meer van.
En een heel enkele keer zie ik ze met van de enge glanzende maskers lopen, lijken net vogelsnavels, huuuuuh
quote:Een paar jaar geleden zat er een dame in burka op het plein hier beneden, ze zat op een soort paaltje, komt mijn zoontje thuis van school, kijkt naar haar en vraagt aan me "Wie heeft dat daar neer gezet?"... Hij dacht dat het een grijze container was, de dame was wat gezet, zeg maar![]()
Ik zal een plaatje zoeken effe, je ziet die maskers ook wel in Oman en die contreie.quote:Op woensdag 19 april 2006 08:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]Daar heb ik nog nooit van gehoord.
[..]
Kijk uit hoor, je zoon is een racist!
Dieskrinazie dan. Want het is ongetwijfeld een moslima! Het immers verboden om tijdens carnaval zo een loltent aan te trekken als lolbroek.quote:Op woensdag 19 april 2006 08:34 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik zal een plaatje zoeken effe, je ziet die maskers ook wel in Oman en die contreie.
Racist, hè.... hey, als je niet kan zien wat of wie er onder die tent zit....![]()
het valt niet mee om een plaatje te vinden, dit komt in de buurt ..quote:Op woensdag 19 april 2006 08:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dieskrinazie dan. Want het is ongetwijfeld een moslima! Het immers verboden om tijdens carnaval zo een loltent aan te trekken als lolbroek.
Dat ziet er idd niet mensvriendelijk en uitnodigend uit. Dat Darth Vader-idee wat jij beschrijft ook niet echt...quote:Op woensdag 19 april 2006 08:55 schreef milagro het volgende:
[..]
het valt niet mee om een plaatje te vinden, dit komt in de buurt ..
[afbeelding]
de dames die ik zag hadden echter het hele gezicht bedekt, met een glimmend hard snavelachtig masker
quote:In de grote gemeenten staat teller op vier vrouwen
Van onze verslaggeefster Elsbeth Stoker
AMSTERDAM - Geen belangrijk en zwaar onderwerp van gesprek. Zo noemen sociale diensten en het CWI de discussie om moslima’s die vanwege hun burqa geen werk kunnen vinden, te korten op hun uitkering. In meerdere steden in Nederland is de maatregel van wethouder Aboutaleb al van kracht.
Tot nu toe blijkt deze regel slechts voor een enkeling van toepassing. Na een rondje bellen naar de vier grote steden staat de teller op: vier moslima’s. Zij zijn hun uitkering of een deel daarvan kwijtgeraakt, omdat zij weigerden hun gezichtssluier te verwijderen.
Voor de gemeente Utrecht waren twee vrouwen die vorig jaar hun burqa niet wilden afdoen tijdens een sollicitatiegesprek reden om het beleid aan te scherpen en hun uitkering te korten. ‘Een bedekt gezicht is hinderlijk voor de communicatie en niet representatief’, verklaart een woordvoerder van de Utrechtse sociale dienst. Een moslima heeft inmiddels haar kleding aangepast, de ander heeft haar uitkering vanwege bijzondere persoonlijke omstandigheden behouden.
Ook in Den Haag klopten er twee gesluierde, werkloze moslima’s aan bij de gemeente voor geld. ‘Als iemand met een burqa weigert te werken, dan wordt de uitkering tijdelijk ingetrokken. Een moslima met een burqa die wil werken, maar haar gezicht blijft bedekken, moet in principe 30 procent inleveren’, zegt een voorlichter. ‘Maar dat kan verschillen, omdat we rekening houden met individuele omstandigheden.’
Het probleem met de Haagse moslimvrouwen is inmiddels uit de wereld; de een wil zelf geen uitkering meer, de ander heeft andere kleren aangetrokken.
Hoeveel burqa-dragende vrouwen in Amsterdam in de bijstand zitten, is onbekend. ‘Dat houden wij niet bij, omdat het nog geen beleid is te korten op de uitkering vanwege uiterlijke presentatie’, aldus een voorlichter van de Dienst Werk en Inkomen van Amsterdam. Hij schat dat de er in de stad enkele tientallen vrouwen zo gekleed gaan. ‘Een heel klein percentage zit in de bijstand.’
Rotterdam meldt al heel lang geen werkloze met een burqa te hebben gesignaleerd.
Bron: De Volkskrant
Onderdrukte vrouwen straffen. Geniaal.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:23 schreef dVTB het volgende:
het strafbaar stellen van het dragen van dit symbool van vrouwenonderdrukking
Hoe kun je het niet krijgen van een gunst nu als straf zien, sidekick?quote:Op woensdag 19 april 2006 10:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Onderdrukte vrouwen straffen. Geniaal.
Léés nou gewoon waar ik op reageer.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:38 schreef Seneca het volgende:
[..]
Hoe kun je het niet krijgen van een gunst nu als straf zien, sidekick?
Ja, van een ieder die in de bijstand zit en sollicitatieplicht heeft.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:41 schreef LadyXochi het volgende:
Ik zit net te denken... Laten we het even van een ander oogpunt bekijken, want we gaan nu al een hele tijd over geloof en zo....
Als je er nou heel onverzorgt uitziet? Lang, vies, crusty-haar, ongeschoren, versleten kleren, en je stinkt... Dan wil ook niemand je aannemen. En dan kun je ook zeggen dat hij niet zijn beste beentje voorzet, want hij kan naar de kapper, zich scheren, nieuwe kleren kopen en een douche nemen.
Of deze man dan...
[afbeelding]
Mag je dan ook de bijstand van zo'n persoon stopzetten, omdat hij niet genoeg zijn best doet om een baan te krijgen?
Dat is toch de standaardregel? Mensen in de bijstand moeten toch altijd hun best doen om een baan te krijgen?quote:Op woensdag 19 april 2006 11:41 schreef LadyXochi het volgende:
Mag je dan ook de bijstand van zo'n persoon stopzetten, omdat hij niet genoeg zijn best doet om een baan te krijgen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |