So what? Er bestaat in de Westerse cultuur nog altijd vrijheid van godsdienst, en daar maken burkadraagsters gebruik van. Wettelijk gezien mag een moslima gewoon een burka dragen, dus. De vrijheid van godsdienst is samen met al die andere vrijheden het paradepaardje van de Westerse cultuur!quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee van de boerka dragers. Zij maken een keuze het bedekken van het gezicht. Iets wat binnen de westerse cultuur niet gebruikelijk is. Ze wonen in een wsters land. Ergo de gevolgen zijn voor hun.
Dus als weiger m'n bivakmuts ergens af te doen is het niet mijn schuld dat mensen me niet willen aannemen ?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:09 schreef Arendt het volgende:
[..]
Dat is wat ik uit zijn uitspraken kan opmaken. Hij vindt dat vrouwen die een burka dragen zich onmogelijk maken op de arbeidsmarkt, en dus ook geen bijstand verdienen. Ik neem aan dat hij dat zegt omdat hij liever ziet dat vrouwen hun burka afdoen om zo de werkgevers tegemoet te komen...
Ergo, hij vindt dus dat moslima's hun religie aan de kant moeten zetten omdat ze anders niet aan het werk komen. Wederom wordt het probleem dus gelegd bij het islamitische deel van de Nederlandse bevolking, in plaats van dat de discriminerende werkgevers worden aangepakt.
Wat begrijp je niet aan: ze maken zich door hun boerka onmogelijk in de maatschappij? Wat zie je als alternatief: werkgevers verplichten onherkenbare niet-tot-communicatie-in-staat-zijnde mensen in dienst te nemen?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:09 schreef Arendt het volgende:
Dat is wat ik uit zijn uitspraken kan opmaken. Hij vindt dat vrouwen die een burka dragen zich onmogelijk maken op de arbeidsmarkt, en dus ook geen bijstand verdienen. Ik neem aan dat hij dat zegt omdat hij liever ziet dat vrouwen hun burka afdoen om zo de werkgevers tegemoet te komen...
Lekkere gevolgtrekking. "Hij vindt...dus hij vindt." Je boerka afdoen is niet gelijk aan je religie afzweren.quote:Ergo, hij vindt dus dat moslima's hun religie aan de kant moeten zetten omdat ze anders niet aan het werk komen. Wederom wordt het probleem dus gelegd bij het islamitische deel van de Nederlandse bevolking, in plaats van dat de discriminerende werkgevers worden aangepakt.
Niet als maatstaaf, maar als ze er in een Islamitisch land al niet moeilijk over doen, waarom hier in Nederland dan wel?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waarom is de situatie in Turkije een maatstaaf voor Nederland? We kunnen toch onze eigen mening vormen?
Jezelf onherkenbaar maken en dan boos worden omdat je voor je pasfoto op je paspoort opeens herkenbaar moet zijn, da's vrijheid van religie ?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:11 schreef Arendt het volgende:
[..]
So what? Er bestaat in de Westerse cultuur nog altijd vrijheid van godsdienst, en daar maken burkadraagsters gebruik van. Wettelijk gezien mag een moslima gewoon een burka dragen, dus. De vrijheid van godsdienst is samen met al die andere vrijheden het paradepaardje van de Westerse cultuur!
Maar goed, van jou mag dat blijkbaar niet. Dat respecteer ik, maar beroep je dan niet op de Westerse cultuur". Dat raakt kant nog wal...
Kortom, boerka aan, bijstand uit.quote:
Wie zegt dat? Dat maak jij ervan. Slaat echt nergens op.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dus omdat Turkije een land gebaseerd op goed fatsoen is, is alles wat in Turkije gebeurd goed en kunnen we ook in Nederland gebruiken. Wat een onzin.
Nee hoor, het is strikt verboden jezelf onherkenbaar in de openbare ruimte te begeven.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:11 schreef Arendt het volgende:
[..]
So what? Er bestaat in de Westerse cultuur nog altijd vrijheid van godsdienst, en daar maken burkadraagsters gebruik van. Wettelijk gezien mag een moslima gewoon een burka dragen, dus. De vrijheid van godsdienst is samen met al die andere vrijheden het paradepaardje van de Westerse cultuur!
Ik reageerde op iemand die niet tot een eigen conclusie kwam, maar vond dat we het wel konden doen omdat Turkije het ook deed. Context lezen is ook erg belangrijk.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:09 schreef ErikT het volgende:
[..]
Lees nou eens hee, ik zet niet voor niks het woord 'toeval' neer. Zowel in Turkije als in NL zijn we AFZONDERLIJK tot de conclusie gekomen dat mensen met een boerka niet worden aangenomen. Dat kan je zien als toeval, maar dat is wel heel makkelijk. Waarschijnlijk baseren de Turkse en Nederlandse werkgevers zich in deze op dezelfde argumenten.
Nu wel duidelijk? Dank je.
Ja inderdaad. Daar kunnen wij in Nederland nog wel wat van lerenquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is idd onzin. Maar de manier waarop zij geloof en moskee scheiden van de staat is wel een goede optie om eens nader te bekijken.
Heb jij wel eens moeten samenwerken met iemand met een burka?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:09 schreef Arendt het volgende:
[..]
Ergo, hij vindt dus dat moslima's hun religie aan de kant moeten zetten omdat ze anders niet aan het werk komen. Wederom wordt het probleem dus gelegd bij het islamitische deel van de Nederlandse bevolking, in plaats van dat de discriminerende werkgevers worden aangepakt.
In Islamitische landen hebben ze wel meer dingen waar ze niet moeilijk over doen, maar dat zegt mij heel weinig.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:14 schreef LadyXochi het volgende:
[..]
Niet als maatstaaf, maar als ze er in een Islamitisch land al niet moeilijk over doen, waarom hier in Nederland dan wel?
Je reageerde op mij. Ik weet heus zelf wel wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:17 schreef Sidekick het volgende:
Ik reageerde op iemand die niet tot een eigen conclusie kwam, maar vond dat we het wel konden doen omdat Turkije het ook deed. Context lezen is ook erg belangrijk.
Dan kunnen ze elkaar aanvullen en met nog meer argumenten tot dezelfde conclusie komen.quote:Turkse en Nederlandse wetgevers beroepen zich niet op dezelfde argumenten trouwens. Ik neem niet aan dat Ataturk hier in Nederland het voor het zeggen heeft gehad.
Werkgevers nemen mensen met boerka's niet aan. Dit is een feit.quote:En volgens mij is er geen duidelijkheid over of "we" in Nederland tot die conclusie zijn gekomen als een wethouder van Amsterdam dit roept.
Sorry Arendt, maar je kletst uit je nek. Niemand wil die mensen verbieden een burqa te dragen. Maar geen werkgever zal ze me zo'n ding aannemen. Dat is geen discriminatie van de werkgever, dat doe hij omdat zijn klanten op de winkelvloer of op kantoor niet geholpen willen worden door iemand in een burqa.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:11 schreef Arendt het volgende:
[..]
Maar goed, van jou mag dat blijkbaar niet. Dat respecteer ik, maar beroep je dan niet op de Westerse cultuur". Dat raakt kant nog wal...
En woorden verdraaien is ook een kunst.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die niet tot een eigen conclusie kwam, maar vond dat we het wel konden doen omdat Turkije het ook deed. Context lezen is ook erg belangrijk.
Nee, maar zijn visie was wel gebaseerd op zijn ervaringen met de Europese normen en waarden.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:17 schreef Sidekick het volgende:
Turkse en Nederlandse wetgevers beroepen zich niet op dezelfde argumenten trouwens. Ik neem niet aan dat Ataturk hier in Nederland het voor het zeggen heeft gehad.
Ik heb hem al nader bekeken en ik zou het een te grote schending vinden van onze vrijheid om op een dergelijke manier de scheiding van kerk en staat te handhaven. Net als in Frankrijk bespeur ik meer een aversie tegen religie an sich dan de praktische bezwaren van bepaalde elementen zoals Aboutaleb betoogt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is idd onzin. Maar de manier waarop zij geloof en moskee scheiden van de staat is wel een goede optie om eens nader te bekijken.
Het heeft niets met discriminatie te maken.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:09 schreef Arendt het volgende:
[..]
Ehmm, nee, jij reageerde op mij. Wel blijven opletten he?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:18 schreef ErikT het volgende:
[..]
Je reageerde op mij. Ik weet heus zelf wel wat ik bedoel.
Idd, de non-verbale communicatie wordt gehinderd als het gelaat niet zichtbaar is. Isj logiesj.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:23 schreef Hallulama het volgende:
Dames, heren, ik zie termen als godsdienst voorbij vliegen, en cultuur, etc., maar daar heeft 't toch niets mee te maken? Het heeft te maken met communicatie, en de communicatie verloopt lastiger met iemand die een burka draagt.
Vraagt het de eerste de beste kudde biologen en psychologen.
It's a matter of pure SCIENCE.
Heb je al de wet gevonden waar dat staat vermeld?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee hoor, het is strikt verboden jezelf onherkenbaar in de openbare ruimte te begeven.
Dan is het gevaarlijk wat er gebeurt met Aboutaleb door een aantal mensen hier: hij wordt in hetzelfde hoekje gedrukt als die Fransen van jou (ik ben niet zo zeker van deze aversie in Frankrijk als jij). Mag Aboutaleb in deze svp buiten schot blijven?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:22 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb hem al nader bekeken en ik zou het een te grote schending vinden van onze vrijheid om op een dergelijke manier de scheiding van kerk en staat te handhaven. Net als in Frankrijk bespeur ik meer een aversie tegen religie an sich dan de praktische bezwaren van bepaalde elementen zoals Aboutaleb betoogt.
Inderdaad. Enkel met communicatie.quote:Mensen weigeren een uitkering te geven wanneer de werkgever geen boerka wil heeft overigens niets te maken met de scheiding tussen kerk en staat.
Ja en ik kwam met een argument dat jij niet begreep en dus nogmaals moest uitleggen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ehmm, nee, jij reageerde op mij. Wel blijven opletten he?
Ja leuk, hoor, maar het gaat erom dat deze dames zich zullen beroepen op de vrijheid van godsdienst, net zo goed als toen met het weigeren de hand te schudden van mannen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:23 schreef Hallulama het volgende:
Dames, heren, ik zie termen als godsdienst voorbij vliegen, en cultuur, etc., maar daar heeft 't toch niets mee te maken? Het heeft te maken met communicatie, en de communicatie verloopt lastiger met iemand die een burka draagt.
Vraagt het de eerste de beste kudde biologen en psychologen.
It's a matter of pure SCIENCE.
Dat kan wel, door te vermelden dat hun geloofsargument inferieur is aan ons communicatie argument.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:27 schreef milagro het volgende:
Je kunt geloof er niet buiten laten als dat zelfde geloof in de verdediging van hun standpunten erbij gesleept wordt.
Sterk, heel sterk! Heb je er weleens aan gedacht om in de politiek te gaan?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:24 schreef Honeycomb het volgende:
Terecht. Ik vind het een onzin dingen die burka's.
Ik heb Aboutaleb niet 1 keer genoemd. Lees mijn bijdrages in dit topic na en je kan mijn mening over deze uitspraak van Aboutaleb niet eens ontdekken. Ik reageer alleen maar op opvallende stellingen van anderen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:26 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dan is het gevaarlijk wat er gebeurt met Aboutaleb door een aantal mensen hier: hij wordt in hetzelfde hoekje gedrukt als die Fransen van jou (ik ben niet zo zeker van deze aversie in Frankrijk als jij). Mag Aboutaleb in deze svp buiten schot blijven?
Oh, nu zijn de argumenten van de Turkse wetgevers opeens niet meer aanvullend?quote:[..]
Inderdaad. Enkel met communicatie.
Daar ben ik het niet mee eens. De discussie gaat over communicatie, niet over godsdienst. En wij stellen gewoon eenvoudig het goed kunnen communiceren met elkaar boven godsdienst, en tevens, welke god zou DAAR nou aan willen toornen, kun je je vervolgens afvragen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:27 schreef milagro het volgende:
Ja leuk, hoor, maar het gaat erom dat deze dames zich zullen beroepen op de vrijheid van godsdienst, net zo goed als het weigeren de hand te schudden van mannen.
Het zijn persoonlijke interpretaties waarmee men toch zich denkt te kunnen beroepen op die genoemde vrijheid, en soms worden ze nog in gelijk gesteld ook.
Je kunt geloof er niet buiten laten als dat zelfde geloof in de verdediging van hun standpunten erbij gesleept wordt.
ja, dat kan je wel, maar toch hebben rechters al meer dan eens anders beslist.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:29 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat kan wel, door te vermelden dat hun geloofsargument inferieur is aan ons communicatie argument.
Heb jij wel eens moeten samenwerken met iemand met een burka?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:31 schreef Arendt het volgende:
[..]
Sterk, heel sterk! Heb je er weleens aan gedacht om in de politiek te gaan?
Het verschil is dat het groeten van mensen op meerdere manieren kan gebeuren, zoals het oordeel van de rechter luidde. In deze situatie is het anders aangezien er geen alternatief is.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:33 schreef milagro het volgende:
Het niethandenschuddengedoe, idem dito, het is een persoonlijke interpretatie van beide kanten, de gelovige en de werkgever.
De werkgever vindt dat handenschudden essentieel is in die specifieke beroepsomgeving.
De gelovige vindt dat het niet handenschudden essentieel is binnen haar interpretatie van het geloof.
En we weten nu wiens persoonlijke interpretatie aan het langste end trok.
Pardon? Ik mag dat toch vinden? Ik zou hier geen collega naast mij willen die in zo'n tent zit de hele dag. En gelukkig mijn baas ook niet.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:31 schreef Arendt het volgende:
[..]
welke god zou een vrouw nu zo bedekt willen laten rondlopen, vraag ik me eerder af, maar goed.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:33 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. De discussie gaat over communicatie, niet over godsdienst. En wij stellen gewoon eenvoudig het goed kunnen communiceren met elkaar boven godsdienst, en tevens, welke god zou DAAR nou aan willen toornen, kun je je vervolgens afvragen.
Dan ben ik heel benieuwd naar de reactie van de burka draagster.
Inderdaad, en heeft het dan met het godsdienst te maken? Neen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:35 schreef Megumi het volgende:
We kunnen ook de discussie anders maken. Krijgt iemand die een masker op heeft en geen handen schud makkelijk een baan. Denk het niet.
het gaat mij erom dat de rechter een persoonlijke interpretatie zwaarder laat wegen wanneer deze zijn basis vindt in een geloof.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:36 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het verschil is dat het groeten van mensen op meerdere manieren kan gebeuren, zoals het oordeel van de rechter luidde. In deze situatie is het anders aangezien er geen alternatief is.
Arendt geeft ook geen antwoord op mijn vraag of hij wel eens gewerkt heeft met iemand met een burka en geen handen schud. Ik dus wel en vondt het zeer ongemakkelijk. De dame in kwestie heeft het derhalve ook niet gered. Dat is de praktijk waar Ahmed Aboutaleb het over heeft.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:37 schreef Honeycomb het volgende:
[..]
Pardon? Ik mag dat toch vinden? Ik zou hier geen collega naast mij willen die in zo'n tent zit de hele dag. En gelukkig mijn baas ook niet.
Nee jij dan, jij moet nog steeds laten zien wat de boerka in bobsnaam met religie te maken heeft.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:31 schreef Arendt het volgende:
[..]
Ik dacht dat we daar al uit waren : geen enkele God de boerka is door de mens bedachtquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:37 schreef milagro het volgende:
[..]
welke god zou een vrouw nu zo bedekt willen laten rondlopen, vraag ik me eerder af, maar goed.
Onder het motto "de hongerdood is best romantisch"quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik dacht dat we daar al uit waren : geen enkele God de boerka is door de mens bedacht
Als je persé in zo'n ding wilt rondlopen heb je geen recht op een uitkering, dat moet je dan maar voor je * geloof * over hebben en verder niet zeuren. Wees blij dat je een martelaar voor je geloof mag zijn !![]()
hoort er inderdaad niet bij maar dat wil nog steeds niet zeggen dat zulke mensen hun best niet doen om aan een baan te komen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:46 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee jij dan, jij moet nog steeds laten zien wat de boerka in bobsnaam met religie te maken heeft.
Heb je de juiste bladzijde in de Koran al gevonden ?
Je kiest voor een bepaald leven door je manier van kleden. En om een voorbeeld te geven een niet moslim met een hele ijzerwinkel in ze lippen en oren zal ook moeilijk een baan krijgen. En zou dus ook best gekort mogen worden.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:46 schreef Chadi het volgende:
omdat je door werkgevers niet geaccepteerd wordt zoals je bent moet je maar op je bijstand gestraft worden.![]()
Ik heb ook niet gezegd dat jij dat gezegd hebt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:32 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb Aboutaleb niet 1 keer genoemd. Lees mijn bijdrages in dit topic na en je kan mijn mening over deze uitspraak van Aboutaleb niet eens ontdekken. Ik reageer alleen maar op opvallende stellingen van anderen.
Jawel, maar in weze onnodig. Het communicatie-argument is sterk genoeg. Maar het zegt toch iets dat ze in een ander land tot dezelfde conclusie komen.quote:Oh, nu zijn de argumenten van de Turkse wetgevers opeens niet meer aanvullend?
Staat in de APV van de meerderheid van de gemeenten. Onder de grote rivieren is er een uitzondering rond carnavalquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Heb je al de wet gevonden waar dat staat vermeld?
Pfff.....kun jij niet ergens ''VZMH'' gaan schrijven in plaats van te vragen naar de bekende weg?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:31 schreef Arendt het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |