abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:58:24 #26
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_37055967
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:56 schreef Seneca het volgende:
Let wel, die mensen worden niet gedwongen om geen burqa te dragen. Je leeft echter in een land waar geen mens je zal aannemen als je zo'n ding draagt. Dat weet je van te voren. Vrijheid van Godsdienst betekent niet dat je vanwege je godsdienst handje op mag houden.
Dat is het probleem van de werkgevers, niet van burkadraagsters.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_37055971
PS: "boerka" zat de afgelopen keer in het Groot Dictee der Nederlandse Taal. Het is boerka, niet burka
Assumption is the mother of all fuckups.
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:00:04 #28
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37056003
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:53 schreef LadyXochi het volgende:
Mijn tante, die in Istanbul woont, werkte een aantal jaar geleden op een kantoor waar gewoonweg vrouwen met boerka's niet aangenomen werden. Het werd ook niet geaccepteerd of getollereerd om met een boerka op op je werk te verschijnen. En dat mocht dan ook gewoon. Dat was geen discriminatie of zo. Dus ik snap niet waarom ze hier in Nederland zo moeilijk doen, als hetzelfde in Turkije wel als gewoon wordt beschouwd.
Waarom is de situatie in Turkije een maatstaaf voor Nederland? We kunnen toch onze eigen mening vormen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:00:12 #29
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37056005
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:57 schreef Arendt het volgende:
Volgens Aboutaleb is werk belangrijker dan religie? Triest, dat had ik niet verwacht van een PvdA-er.
Huh? Dat zegt hij helemaal niet. Hij vind dat mensen die zichzelf willens en wetens onmogelijk maken in de maatschappij geen financiële steun verdienen.

Dat is heel wat anders, maar minder makkelijk om je tegen af te zetten natuurlijk.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:01:02 #30
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37056024
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waarom is de situatie in Turkije een maatstaaf voor Nederland? We kunnen toch onze eigen mening vormen?
En toevallig hebben we dezelfde mening. Geheel toevallig? Nee, gebaseerd op goed fatsoen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:01:03 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37056027
quote:
Volgens Aboutaleb is werk belangrijker dan religie? Triest, dat had ik niet verwacht van een PvdA-er.
Dat is niet wat hij zegt. Wat hij zegt is dat als je een bepaalde manier van kleden hebt dat wel eens problemen geeft bij het vinden van werk. Even goed lezen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:01:31 #32
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37056035
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:58 schreef Arendt het volgende:

[..]

En daar gaat de discussie net over
Het is net wat je als uitgangspunt neemt.
Vampire Romance O+
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:01:35 #33
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_37056037
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:56 schreef MrBean het volgende:
Als je dit 15 jaar geleden aan iemand zou vertellen, verklaarden ze je voor gek.
Omdat mensen 15 jaar geleden een stuk beschaafder waren. De opkomst van Pim Fortuyn en zijn vrinden heeft er echter voor gezorgd dat anno 2006 de mening van de gemiddelde lompe boer belangrijker wordt gevonden dan die van een deskundige. Vandaar dat dit soort extreem - rechtse uitingen tegenwoordig sociaal geaccepteerd zijn.

@Hierboven: klopt, maar men doet in dit topic net alsof alleen de burkadraagsters blaam treffen...
pi_37056047
quote:
Partij van de Arbeid, hč.

En geloof is een privézaak.
Sta je erop je in een tent te hullen, doe je toch gewoon geen beroep op het UWV?
Je hand ophouden bij ongelovigen moet je toch sowieso niet willen als streng gelovige
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:02:33 #35
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37056049
quote:

[..]

Jawel, want zij krijgen straks geen uitkering meer.

Kijk, als je niet hoeft te werken als je een boerka draagt, gaat iedereen in zo'n ding lopen. Lekker makkelijk . "Ja, ik heb gesolliciteerd, maar ik word nergens aangenomen." Houd op hee.
pi_37056056
quote:

[..]

Dat is onzin. Je mag als werknemer solliciteren bij wie je wil, en je mag als werkgever aannemen wie je wil. Dat is de vrije markt. Ik kan me goed situaties indenken waarin je iemand met een burqa niet wilt aannemen, omdat zo'n persoon bijvoorbeeld niet representatief is voor het bedrijf. En dat is dan weer niet het probleem van de werkgever, maar van de consument, die daar dus een probleem van maakt.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:03:15 #37
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37056068
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:01 schreef Arendt het volgende:

[..]
@Hierboven: klopt, maar men doet in dit topic net alsof alleen de burkadraagsters blaam treffen...
Nee, men heeft gewoon het eigen uitgangspunt al gekozen.
Vampire Romance O+
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:03:50 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37056079
quote:

[..]

Nee van de boerka dragers. Zij maken een keuze het bedekken van het gezicht. Iets wat binnen de westerse cultuur niet gebruikelijk is. Ze wonen in een wsters land. Ergo de gevolgen zijn voor hun.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:04:26 #39
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37056093
quote:
Omdat mensen 15 jaar geleden een stuk beschaafder waren. De opkomst van Pim Fortuyn en zijn vrinden heeft er echter voor gezorgd dat anno 2006 de mening van de gemiddelde lompe boer belangrijker wordt gevonden dan die van een deskundige.
Tot hier heb je gelijk.
quote:
Vandaar dat dit soort extreem - rechtse uitingen tegenwoordig sociaal geaccepteerd zijn.
Hier ga je de mist in.
1. Dit is geen extreem-rechtse uitting maar een stap richting een ietwat homogenere maatschappij.
2. Rechts-extremisme is nog altijd niet geaccepteerd in NL.
quote:
Het moet van 2 kanten komen he. Zij die boerka af, wij ook 'allochtonen' aannemen.
pi_37056101
quote:
Dat zegt hij toch helemaal niet. Je wordt niet gedwongen om geen burqa te dragen. Maar als je door jouw EIGEN beslissing geen werk kan vinden vind ik niet dat dat je het recht geeft om handje op te houden. Evenmin vind ik dat ik bijvoorbeeld recht op bijstand zou hebben als ik bij al mijn sollicitaties zwaar onverzorgd en dronken aan zou komen. Dan maak je gewoon bewust de keuze om je kansen op de arbeidsmarkt te saboteren. Dat is prima, maar daar hoef je niet beloond voor te worden, imho.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_37056102
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee van de boerka dragers. Zij maken een keuze het bedekken van het gezicht. Iets wat binnen de westerse cultuur niet gebruikelijk is. Ze wonen in een wsters land. Ergo de gevolgen zijn voor hun.
Het is zelfs in de Islamitische cultuur niet gebruikelijk, het gros van de moslims draagt géén burka.
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:05:51 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37056119
quote:

[..]

Omdat mensen 15 jaar geleden een stuk beschaafder waren. De opkomst van Pim Fortuyn en zijn vrinden heeft er echter voor gezorgd dat anno 2006 de mening van de gemiddelde lompe boer belangrijker wordt gevonden dan die van een deskundige. Vandaar dat dit soort extreem - rechtse uitingen tegenwoordig sociaal geaccepteerd zijn.

Dan moeten we het gaan hebben over de islaam als geheel. En idd daar worden door politici wel eens uitspraken over gedaan niet gehinderd door enige kennis of notie van de gescheidnis en de cultuur daarvan.
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:05:55 #43
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_37056120
Het heeft geen fuck met godsdienst te maken, het heeft te maken met hoe mensen met elkaar om gaan, het heeft te maken met hoe mensen communiceren, contact hebben, en dat gaat gewoon erg lastig als je zo'n deken over je hoofd hebt, denk je niet?

M.a.w., prima besluit, waar moet ik tekenen, ik stem voor.

Dan te bedenken dat astronauten al last hadden wanneer ze met elkaar probeerden te communiceren tijdens gewichtloosheid en hier werk van maakten. Weet je hoe anders het contact is wanneer iemand ondersteboven hangt? Een glimlach lijkt dan nors te zijn, en een nors gezicht juist vrolijk, om maar wat te noemen.

Tevens blijft er niets over van je perceptiemanagement wanneer je moet dealen met iemand in een burka, en al helemaal niet wanneer de dame in kwestie ook nog eens gebrekkig Nederlands spreekt.

Goed kunnen communiceren is erg belangrijk, daarom moeten bijvoorbeeld ook die Friezen eens ophouden met dat gezeik over dat ze hun eigen taal willen behouden, cultureel erfgoed is NIET belangrijker dan communicatie.

Ik stel ten slotte voor om een tijdelijk ban te zetten op het gebruik van het woord godsdienst in deze discussie.

Dank u wel
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_37056127
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:27 schreef DenniZZ het volgende:
Terecht, dit valt onder "verwijtbaar werkeloos"
Helemaal mee eens.
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:06:38 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37056133
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:05 schreef milagro het volgende:

[..]

Het is zelfs in de Islamitische cultuur niet gebruikelijk, het gros van de moslims draagt géén burka.
Klopt helemaal.
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:07:15 #46
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37056146
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:01 schreef ErikT het volgende:

[..]

En toevallig hebben we dezelfde mening. Geheel toevallig? Nee, gebaseerd op goed fatsoen.
Dus omdat Turkije een land gebaseerd op goed fatsoen is, is alles wat in Turkije gebeurd goed en kunnen we ook in Nederland gebruiken. Wat een onzin.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37056182
Geloof is belangrijker dan werk

God betaalt je rekeningen niet, en het UWV/de bijstand ook niet dus, als je niet met de genade meewerkt
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:09:44 #48
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37056210
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dus omdat Turkije een land gebaseerd op goed fatsoen is, is alles wat in Turkije gebeurd goed en kunnen we ook in Nederland gebruiken. Wat een onzin.
Lees nou eens hee, ik zet niet voor niks het woord 'toeval' neer. Zowel in Turkije als in NL zijn we AFZONDERLIJK tot de conclusie gekomen dat mensen met een boerka niet worden aangenomen. Dat kan je zien als toeval, maar dat is wel heel makkelijk. Waarschijnlijk baseren de Turkse en Nederlandse werkgevers zich in deze op dezelfde argumenten.

Nu wel duidelijk? Dank je.
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:09:46 #49
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_37056212
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:00 schreef ErikT het volgende:

[..]

Huh? Dat zegt hij helemaal niet. Hij vind dat mensen die zichzelf willens en wetens onmogelijk maken in de maatschappij geen financiële steun verdienen.

Dat is heel wat anders, maar minder makkelijk om je tegen af te zetten natuurlijk.
Dat is wat ik uit zijn uitspraken kan opmaken. Hij vindt dat vrouwen die een burka dragen zich onmogelijk maken op de arbeidsmarkt, en dus ook geen bijstand verdienen. Ik neem aan dat hij dat zegt omdat hij liever ziet dat vrouwen hun burka afdoen om zo de werkgevers tegemoet te komen...

Ergo, hij vindt dus dat moslima's hun religie aan de kant moeten zetten omdat ze anders niet aan het werk komen. Wederom wordt het probleem dus gelegd bij het islamitische deel van de Nederlandse bevolking, in plaats van dat de discriminerende werkgevers worden aangepakt.
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:10:41 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37056230
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat is idd onzin. Maar de manier waarop zij geloof en moskee scheiden van de staat is wel een goede optie om eens nader te bekijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')