quote:
05 :: Sex and the server
magazine
Creëer je driedimensionale evenbeeld en begin een tweede leven waarin alles mogelijk is. Dat hebben we vaker gehoord maar Second Life maakt het wel heel bont. ‘Dit is cyberseks in een compleet nieuw jasje.’
door Marie-Claire van den Berg
De zon schijnt en ik sta op een vredig grasveld tussen bloemen en vlinders in alle kleuren. Naast een vijver met roze waterlelies ligt een uitnodigend hoogpolig tapijt met een picknickmand erbij en een fles wijn. Bob Ross zou er zijn hand niet voor omdraaien. Tot ik op het tapijt ga zitten en volledig onaangekondigd begin te masturberen. Naast me speelt een man met zijn enorme geslacht. Een andere, eveneens naakte man maakt onafgebroken foto’s van me. En achter me zie ik hoe een meisje op haar knieën wordt genomen door een bodybuilder waar Arnold Schwarzenegger jaloers op zou zijn. Terwijl hij haar met lange halen berijdt, kijkt hij mij doordringend aan. Meteen komt er een bericht binnen: ‘You are next, hehe.’
Maak kennis met Second Life, een multiplayer online role-playing game waarin mensen een virtueel bestaan opbouwen. In Second Life draait het niet om winnen of om geld om status mee te verkrijgen. Je mag er doen wat je wilt en zijn wie je wilt. Waar de spelers van spellen als The Sims Online afhankelijk zijn van voorgekauwde scripts, is de wereld in Second Life tot in de kleinste details bedacht en gemaakt door de spelers zelf. Het is een soort mix tussen de ouderwetse chatbox en een filmdecor, waarbij de regie bij de gebruikers ligt: een paradijselijke omgeving die zindert van seks. Wie de ‘Hot Coffee’-affaire, de geruchtmakende geheime seksscène in Grand Theft Auto: San Andreas, aanstootgevend vond, moet niet aan Second Life beginnen. De verboden scène in GTA is Duitse softporno vergeleken bij de seks in Second Life. De bewoners van Second Life zijn onafhankelijk, tolerant, vriendelijk en vooral boter-, botergeil.
Paaldansen
Een paar maanden geleden meldde ik me er aan voor een tweede leven. Op zoek naar de grenzen van het spel en mezelf. Uit een lange lijst pseudoniemen koos ik mijn nieuwe internetnaam Mara Bling en creëerde ik mijn driedimensionale evenbeeld, mijn avatar. Van mijn schoenmaat tot de fijne krulletjes in mijn nek maakte ik haar precies zoals ik zelf wilde. Het leek wel of ik een real doll van mezelf maakte. Met mijn eerste Linden dollars, de virtuele munteenheid in het spel, kocht ik een stuk land. Ik zette er een huis op, nodigde een andere avatar uit en vervolgens belandden we ongemakkelijk tegenover elkaar in mijn kale huiskamer. Het was vervreemdend en totaal niet aangenaam.
Tot ik op een avond in een van de bekendste nachtclubs uit Second Life belandde. Uit mijn boxen kwam lekkere dansmuziek die door de eigenaar van de club werd gedraaid. Een paar vrouwen die zo uit een Pabo-catalogus leken te zijn gestapt, dansten soepel op de verlichte dansvloer. De ene was nog schaarser en spannender gekleed dan de andere. En toen zag ik opeens die verleidelijke paal, glimmend in het midden van de dansvloer. Voor ik besefte wat ik deed stond ik als Kate Moss in de White Stripes-video met mijn benen om de glimmende paal gevouwen. Verdomd, ik was opeens echt een stripteasedanseres. Ik schrok toen de man die naar me had staan kijken me geld gaf. Maar ik voelde me ook gevleid. Edison heette hij en het was deze man die me zou gaan inwijden in de broeierige wereld van seks in Second Life.
Loveballs
Edison komt uit New York. Hij is breed, blond, mooi en welbespraakt. Onze eerste date is op een geheime locatie. Edison wil me de plek laten zien waar hij graag komt, maar waar niet iedereen zomaar in kan omdat de ingang alleen via een verscholen aanwijzing bereikbaar is. Ik moet me erop kleden, liefst sexy, zegt hij. Dus hijs ik me in een glimmend korset met netkousen en laat me vervolgens teleporteren naar zijn locatie. Een muisklik, en ik ben er.
De ruimte doet me denken aan de ballenbak uit Ikea. Op buikhoogte zweven overal roze en blauwe bollen in de lucht. Edison lacht: ‘Een Second Life-maagd, lekker! Dit zijn nou loveballs.’ Hij klikt op een blauwe bal waarna hij automatisch onderuitgezakt op een stoel belandt. ‘En nu klik jij op de roze bol’, is zijn opdracht. Ik doe wat hij zegt en opeens zit ik op mijn knieën tussen zijn benen. Mijn hoofd maakt ritmische bewegingen, mijn handen heb ik stevig om zijn kruis gedrukt. Terwijl we allebei achter onze computer kijken naar hoe ik hem bevredig, kunnen we ongestoord verder chatten. Edison legt uit dat dit de reden is waarom hij Second Life speelt. Hier kan hij zijn honger naar seks stillen. Voor ieder denkbaar standje is wel een set loveballs, gemaakt door de bedreven spelers van het spel: van een eenvoudige liefkozing tot de ingewikkeldste bondagestellages.
Bij de volgende set bollen tovert hij ook nog een enorme penis tevoorschijn die hij met zijn muis tussen zijn benen sleept. Ik kan mijn verwondering niet onderdrukken: ‘Hoe kom je daar nou aan?’ Edison lacht triomfantelijk: ‘Gekregen, van andere vrouwen. Ik heb er nog meer. Heb je liever een grotere?’
Hoewel ik weet dat alles nep is in deze wereld, ben ik toch onder de indruk. Hier sta ik, met een lekkere man uit New York die alles met me wil. En kan. Tot voor kort was ik ervan overtuigd dat cyberseks meer waarde had als er geen beeld bij aan te pas kwam. Maar de beelden in Second Life wakkeren mijn fantasie juist aan. Dit is cyberseks in een compleet nieuw jasje.
Vlak voordat Edison met zijn gloednieuwe geslacht bezit wil nemen van mijn tere Second Life-lichaam, verschijnen er twee vrouwen in beeld. Geschrokken spring ik op, ik voel me betrapt en ongemakkelijk. Een van hen, een slanke dame met grote borsten, donker haar en een glimmend stringetje, loopt naar me toe en zegt: ‘Maak je geen zorgen, je ziet er zalig uit. Trouwens, ik ben Sofie.’ In mijn venster verschijnt een pop-up: ‘Sofie wants to be your friend, click yes to accept.’ Snel klik ik op ja en zie nog net hoe de geheimzinnige Sofie met de andere vrouw achter een muurtje verdwijnt.
Beestachtig
Edisons collectie penissen blijkt geen uitzondering in Second Life. De handel in genitaliën tiert welig in het spel. Ook de vrouwelijke lichaamsdelen vinden gretig aftrek. Er zijn tepels in alle kleuren, vormen en maten te koop in speciale skinshops en de vagina’s gaan als warme broodjes over de toonbank. Voor negenhonderd Linden dollars koop ik een zachtroze strak kutje compleet met Brazilian wax. Volgens de bijsluiter stijgen er vonken uit op als ik klaarkom. Bij de mannen is er zelfs een ejaculatie geprogrammeerd: dertig muisklikken op de juiste plek en het orgasme, lang en overdadig, is onvermijdelijk. Het is perfect geprogrammeerde seks: niet te vroeg, niet te laat, maar altijd op het juiste moment.
Het is bijna kunst, maar deze maatschappij doet me ook denken aan de altijd op seks beluste bonoboapen. Net als de bonobo’s hebben veel inwoners van Second Life het liefst zo vaak mogelijk seks in alle denkbare standjes, met verschillende partners op willekeurige plaatsen. Soms blijft het niet eens bij mensen en doen ook dieren mee. Er is zelfs een club voor dierlijke avatars, de furry’s. Vrouwen met kattenstaarten, mannen met leeuwenkoppen en grote roze penissen, ze doen het allemaal met elkaar.
Escortservice
Een paar dagen later word ik onverwacht uitgenodigd door geheimzinnige Sofie. Ze is mooi en het verbaast me hoe aantrekkelijk pixels kunnen zijn. Sofie neemt me mee naar haar speelkelder en doet dingen met me waar ik in het echte leven niet eens over zou durven fantaseren. Twee uur later verlaat ik bont en blauw haar huis.
Mijn spannende bezoek aan Sofie is nog niet voorbij of er dient zich een nieuw avontuur aan: een trio. Edison heeft bij wijze van verrassing een escort geregeld. Daar wemelt het van in Second Life. Er is een complete industrie van vrouwelijke avatars die hun digitale huid duur verkopen. Een triootje van een half uur kost duizend virtuele dollars. Edison blijkt het vaker te doen en koopt zelfs met echt geld nepgeld bij om de escorts te kunnen betalen. Als we ons laten teleporteren naar een chic Escortbureau blijkt tot onze grote schrik dat Hope, onze escort, eruitziet als een minderjarig meisje. Edison begint te stamelen, ik weet helemaal niet meer wat ik moet zeggen en Hope kijkt ons met grote onschuldige ogen aan. Snel verbreekt ze de pijnlijke stilte: ‘Jullie vinden mijn avatar niet prettig? De meeste mannen hier worden er juist opgewonden van. Wacht, ik pas mezelf wel aan.’ Voor onze ogen zien we hoe het kinderlijfje van Hope verandert in een rijp vrouwenlichaam. Ze draait zich om, kijkt ons uitdagend aan en tikt: ‘Zo beter?’
Overspel
Hoe langer ik dit spel speel, hoe meer mijn eerste en mijn tweede leven in elkaar overlopen. In een week tijd besteed ik zestig echte euro’s aan digitale dollars om allerlei niet bestaande jurkjes, schoenen en andere spullen aan te schaffen. Als de telefoon gaat, heb ik moeite me uit mijn tweede leven los te maken. Ik ben niet de enige. Sofie blijkt alleen nog maar zichzelf te kunnen zijn in Second Life. In haar werkelijke leven wordt ze behandeld tegen kanker waardoor ze kaal is en niet graag buitenkomt. In Second Life kan ze haar oude evenbeeld door laten leven en dat geeft haar een goed gevoel. Een andere man, die me inwijdde in de wereld van bondage en vernederende spelletjes, komt helemaal niet meer aan zijn gewone leven toe.
Er zijn zelfs spelers die financieel kunnen leven van hun opbrengsten uit het spel. Ze verkopen zelfgebouwde goederen aan spelers die het geduld niet hebben zelf iets te maken en verdienen er honderden echte dollars per maand mee. Sinds kort zijn er in het spel ook privé-detectives aan de slag gegaan. Vermomd in de avatar van een aantrekkelijke vrouw (of man) proberen ze van overspel verdachte spelers in de val te lokken. Dat blijk nog nodig ook, want met het groeiend aantal spelers, meer dan veertigduizend nu, groeien ook de relatieproblemen. Zo trof een man die stiekem een affaire had in Second Life op een dag zijn eigen avatar naakt en verminkt aan op de dansvloer van een drukbezochte nachtclub in het spel. Zijn echte vrouw had hem betrapt door toevallig in te loggen onder zijn naam. In het spel zag ze hoe hij verstrengeld met een andere avatar op een picknickkleed lag. Ze vernietigde zijn virtuele bezittingen en ontdeed zijn avatar van alle sexy lichaamsdelen.
The Second Life Herald
Over al deze zaken wordt trouwens uitgebreid bericht in The Second Life Herald, een digitale krant gemaakt door een wetenschapper die in 2003 uit The Sims werd verbannen omdat hij te veel over de duistere kant van het spel schreef. Als Second Life-bewoner wordt hij niet gecensureerd. Zo onthulde hij de - inmiddels verwijderde - kinderporno in Second Life en interviewde hij spelers die uit The Sims Online werden verwijderd wegens onbehoorlijk gedrag, de erotische vluchtelingen, maar die in Second Life wel kunnen zijn wie ze willen.
LindenLabs, het bedrijf achter Second Life, besteedt weinig aandacht aan de seksuele kant van het spel. De onderneming pronkt liever met het echte geld dat in het spel wordt gestoken en met andere sociale gevolgen zoals acties voor goede doelen die er worden georganiseerd (onlangs nog werd er een sponsorvliegtocht in het spel gehouden waarvan de opbrengst naar de kankerbestrijding ging). Second Life is voor volwassenen, daarmee vinden ze dat ze voldoende hebben gezegd. Sinds kort is er wel een Second Life voor tieners, maar de verhalen doen de ronde dat daar al ongewenste contacten met volwassenen zijn geweest.
Om mijn huidige leven weer op orde te krijgen heb ik mijn tweede leven op een laag pitje gezet. Dat valt zwaar, tot er een echte e-mail binnenkomt van de brede, blonde en welbespraakte Edison. Hij mist zijn fuckbunny en heeft om de noodzaak van ons digitale wederzien te onderstrepen een filmpje meegestuurd. Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en open de attachment. Op mijn scherm verschijnen de beelden van een naakte pokdalige dertiger met rossig haar en een dikke buik. Masturberend zit hij voor een camera. Het montuur van zijn scheefgezakte bril stamt uit begin jaren tachtig en op zijn borst zitten vreemde eczeemvlekken. Met samengeknepen lippen en een gespannen blik in zijn ogen staart hij in de lens. Ik voel een golf van misselijkheid in me opkomen. Ik wacht niet tot de ontknoping en denk nog maar een ding: Get a life.
Erwin • 01-10-2005 18:32 • 10 reacties • doorsturen
What's next? Een stevige pc, dikke breedbandverbinding, 3D brilletje op je neus en links, rechts, boven en beneden er flink op los neuken. Tot je wederhelft je betrapt...
Gepost door andy doorstam (niet geverifiëerd) op 11 november, 2005 - 20:39.
Alle woorden komen overeen met wat ge schreef in Bright 05. Daar ik verwonderd las wat, naar wat in mag aannemen, bij de meeste mensen in hun second life wensen, heb ik u daarin opgezocht.
Neem van mij aan dat wat ge schreef bij velen een wens is.
Ga zo door.
Gepost door Pierre Vanvelden (niet geverifiëerd) op 5 januari, 2006 - 11:31.
Hoewel de cybersex, jiff, Gorean, BDSM etc. zeker welig tieren in Second Life, is seks maar één van de vele aspecten van deze virtuele wereld. Juist het kenmerk dat men als gebruiker de instrumenten krijgt de wereld aan te passen aan je eigen wensen en ideeën, en deze wereld daarna te delen met gelijkgestemden, is de kracht van een plek als deze. Of je wens nu cyberseks, het opzetten van een stockcar race circuit of het zoeken van meditatie en rust in je eigen tempel is. Dat is jouw keuze.
Gepost door Bas van Welzen (niet geverifiëerd) op 19 januari, 2006 - 07:16.
Ja allemaal leuk en geweldig, maar mij lukt het niet om te registreren, iemand ook problemen ermee gehad, en zo ja, hoe los ik dat op? Dankuwel !
Gepost door Moon (niet geverifiëerd) op 27 februari, 2006 - 22:43.
Ja ik ook, er schijnt geen mobiele provider voor Nederland gekozen te kunnen worden.. Wachten tot die ook toegevoegd wordt?
Gepost door Nikky (niet geverifiëerd) op 28 februari, 2006 - 20:02.
mja kheb ook dat probleem voor belgië heb het spel onlangs op tv gezien en er waren belgen en nederlanders die er wel mee speelden :s hoe fiksen zij dat? pls kan er iemand mij helpen
Gepost door Bram (niet geverifiëerd) op 5 maart, 2006 - 21:40.
Bij welk programma was het ook al weer op tv? Is het te bekijken bij uitzendinggemist.nl?
www.vogelvlucht.net
www.cabaretzinloos.nl
www.plunkdedag.nl
Gepost door Ramon op 11 maart, 2006 - 08:53.
ttp://www.vpro.nl/programma/detoekomst/afleveringen/27029984/ Ik zelf heb sinds verleden week ook SL en ben er erg van onder de indruk. Van de sex in het spel wordt ik niet warm of koud en hou mij met hele andere dingen bezig in SL. Maar het is wel verbazing wekkend wat allemaal kan..
Gepost door Menno (niet geverifiëerd) op 28 maart, 2006 - 09:27.
veel sex
Gepost door bezoeker (niet geverifiëerd) op 2 april, 2006 - 23:33.
Als ik me inloggen wil op het spel staat er dat ik een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord heb. Als ik hem later wel goed heb (dat is nu 1x gebeurd, terwijl ik zeker weet dat ik het steeds goed intyp) krijg ik er te staan dat ik de status moet controleren, terwijl die goed is. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik wil het spel graag spelen.
Gepost door bezoeker (niet geverifiëerd) op 3 mei, 2006 - 17:32.
Nieuwe reactie posten
Uw naam:*
E-mailadres:*
De inhoud van dit veld is privé en zal niet publiekelijk getoond worden.
Homepagina:
Commentaar:*
Geen beveiligde verbinding? Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
maar het gaat mij erom dat je cc gegevens moet geven over een onbeveiligde verbinding, waarbij je zelfs je code en einddatum moet geven. Zodat zij gewoon geld van je kaart kunnen halen. ik vind dat nogal ver gaan. net als alle andere gegevens die ze vragen.
Het spel bevalt goedquote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
maar hoe bevalt het spel dan? ik vind het gewoon niet ok, dat je voor een gratis iets je cc gevens moet afstaan.
In het spel kun je objecten maken (met een beetje 3D kennis) en ze ook zelf texturen (met een beetje photshopkennis). Ik heb een groot stuk land waar één winkel opstaat en één iemand woont. Voor alsnog laat ik ze het land gratis gebruikenquote:Op zondag 4 juni 2006 09:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarmee verdien je geld dan? verhuur je land, of ontwerp je dingenHeb je al veel vrienden ontmoet daar en is het inderdaad zon sodom en gomorra , voor wat betreft de sexuele moraal??
Ik heb me gisteren geregistreerd, dacht ook dat je je creditcard gegevens moest invullen, maar dacht toch eens proberen en wat blijkt: je hebt helemaal geen creditcard (meer) nodig om je te registreren!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
second life is blijkbaar niet populair op fok. Nougoed , gezien de idiote registratie kan ik me dat ook wel voorstellen.
kloptquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb me gisteren geregistreerd, dacht ook dat je je creditcard gegevens moest invullen, maar dacht toch eens proberen en wat blijkt: je hebt helemaal geen creditcard (meer) nodig om je te registreren!
maar volgens de naamcheck is die naam vrijquote:The following must be corrected before continuing:
* Invalid Second Life name, please try again.
https://secondlife.com/corporate/sysreqs.phpquote:System Requirements
The following hardware and software is REQUIRED to run Second Life successfully. If your computer doesn't meet these requirements, you may not be able to participate in Second Life:
PC Minimum System Requirements:
* Internet Connection*: Cable or DSL
* Operating System: Windows XP (Service Pack 2)
o OR Windows 2000 (Service Pack 4)
* Computer Processor: 800MHz Pentium III or Athlon, or better
* Computer Memory: 256MB or better
* Video/Graphics Card**:
o nVidia GeForce 2, GeForce 4mx, or better
o OR ATI Radeon 8500, 9250, or better
Zoals gezegd ... nog in aanbouwquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:57 schreef DeHovenier het volgende:
Post eens wat screenies. Ik ga t ff uittesten
quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:37 schreef Whizzkith het volgende:ik heb met net even aangemeld, ik sta nu in een of andere club met wat personen ofzo
is er nog een plek waar fokkers zich verzamelen?
Ja zatquote:
Als je gaat voor een premium account ($10 / maand) dan mag je land bezitten. op dat land kun je dan bouwen (huis, bedrijf, game-area, sandbox, what ever).quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:54 schreef DeHovenier het volgende:
Je mag betalen, dan krijg je meer voordelen enzo. Denk ik
lol freebies zeker..quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:15 schreef LoggedIn het volgende:
het id wel geinig.. net ff met een meisje staan kletsen, heeft ze me gratis niewe kleren gegeven.. wel kewl
maar eerst maar een beetje rondkijken wat ik zoal kan doen om geld te verdienen.. werken schijnt niet zoveel op te brengen
Dat is niet echt werken maar "dwellen" ... je gaat dan op een bep. plek staan/zitten/dansen en daar krijg je geld voor. Ga je bijvoorbeeld bij mij in de club op een danspad staan krijg je L$3 voor elke 10 minuten.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:16 schreef diep-in-de-war het volgende:
Ik wek nu als portier voor 1L$ per 5 minuten
je zal toch eerst iets moeten deon voor je dat land weer verkoopt..?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat is niet echt werken maar "dwellen" ... je gaat dan op een bep. plek staan/zitten/dansen en daar krijg je geld voor. Ga je bijvoorbeeld bij mij in de club op een danspad staan krijg je L$3 voor elke 10 minuten.
Werken levert vaak veel meer op: een DJ verdient bijvoorbeeld tussen de 50 en 450 per uur, een danser heeft doorgaans haar eigen tip-jar, etc.
Verreweg het meest lucratief is land inkopen en verkopen maar daarvoor moet je naar premium account. Verders kun je het beste services verkopen (ontwerpen / bouwen / managen / etc)
Ik was gister nog in tha basin!quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:58 schreef Googolplexian het volgende:
Goed ... SL zit in een update en is tijdelijk offline DUS tijd voor een kleine update mijnerzijds:
De club staat bijna op z'n pootjes. Afgezien van wat personeel en het posten van de events is het zaakje klaar. De komende tijd gaan we (managers en ikzelf) ons focussen op het aannemen van dansers/danseressen, portiers (al hebben we een uitstekende alarmcentrale) en een aantal hosts. DJ's hebben we al en ook alle events zijn bekend (op hun data na).
Mijn grote partner in crime in dit verhaal zet tegelijkertijd een escort-service op. Ook hij is aardig op weg met verschillende escorts en 5 servers om de vendors (apparaten die spul voor je verkopen) van het type JEVN/JENC. Deze servers houden onze verkopen bij.
In totaal bezit ik nu 14000 sq meter land (give or take a few) want ik hebt net een enorm parcel erbij gekocht waar uiteindelijk huizen verhuurd gaan worden en het personeel van de club ook een stekkie krijgt
In de liefde (hou op schei uit) heb ik het getroffen met een -al- getrouwde vrouw die nu helemaal in de knoop ligt met wie ze verder moet ... ik vind het best
Qua sex houd ik me afzijdig want TERING het is net Big Tijden Slechte Brother in dat spelVandaar dat mijn maat en ik een escortservice opzetten
De prijzen voor deze escorts beginnen trouwens bij 35L$ / minuut ... kijk ... da's werken.
linkjes die ik in de tussentijd heb benut:
Een voorbeeld van ingame scripting (LSL ... Linden Scripting Language: een java achtige taal die voor SL onwikkeld is en waarmee je ingame dingen kunt manipuleren):
http://ordinalmalaprop.com/scripts/advanced_chat_relay.lsl
En de wiki:
http://secondlife.com/badgeo/wakka.php?wakka=HomePage
Beetje op de forums gestruind om te leren hoe mooie kleding te maken (want dat verkoopt pas ECHT goed):
http://forums.secondlife.com/forumdisplay.php?f=109
De goedkoopste dingen vind je op SLexchange. Een site waar je met je L$ kunt kopen en verkopen (ingame een SLexchange pin automaat zoeken en storten). SLexchange heeft ZAT gratis spul:
http://www.slexchange.com/
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:33 schreef apensnot het volgende:
[..]
Ik was gister nog in tha basin!
Ik speel nu 2 dagen, maar wat ik me afvraag hoe ben jij aan dat geld gekomen?
En hoe verdien je geld met je clubhuis?
quote:Op zondag 10 september 2006 01:57 schreef BloodyLotte het volgende:
*schop*
Nieuwe ontdekking. Mijn naam is Lotte Blum en ik zit meestal in Amsterdam. Wie me wil neuken mag me komen zoeken. Maar kletsen mag natuurlijk ook.
Ik kom toevallig langs en zal m'n best doen ze te beantwoorden:quote:Op woensdag 13 september 2006 14:37 schreef EdPowers het volgende:
Ik heb wat vraagjes:
- als je niet werkt en dus geen geld verdient, wat dan? Dan moet je op straat slapen ofzo? En als je dat doet, wat is het probleem? Ga je dan dood of word je beroofd ofzo?
- wat gebeurt er met je karakter als je offline bent? Is je disco gesloten op zaterdag als je die dag toevallig op vakantie bent ofzo?
- kun je werken als je offline bent? Oftewel, offline werken?
- hoe kom je aan een baan? Iedereen zou toch kunnen beslissen om plastisch chirurg te worden en bakken vol geld te verdienen ofzo? Wat voor soort banen zijn er precies?
Stelen kan niet in SL ... het hele spel draait min of meer om de dingen die mensen maken en de kopierechten (permissions) daar op. Permissions zijn één van de volgende: Modify (de volgende eigenaar mag "het product" aanpassen ... texture / kleur / grootte / script), Copy (...mag kopieen maken voor eigen gebruik OF ...), Transfer (... mag het product verkopen / weggeven). Gangs bestaan wel maar het ergste wat je aangedaan kan worden is dat men je belazerd op vernuft. Je kunt niet dood tenzij je op land staat waarvan de eigenaar "Health on" heeft gezet. In dat geval wordt je naar je home ge-teleport met weer 100% health (dit om RPG's en shoot'm up's mogelijk te maken in SL). Als er van je wordt gestolen dan is dat door hacken en ik heb er nog niet van gehoord. Alle assets staan op minstens 2 servers dus ben je echt iets kwijt dan duurt het meestal hooguit 1 dag eer het terug is.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:33 schreef EdPowers het volgende:
Maar je hebt dus geen berovingen waarbij je kleding gejat kan worden en je kunt ook niet neergeschoten worden etc? Het is dus niet dat een gang het voor de rest verpest ofzo??
Wat gebeurt er met je spullen als je offline bent? Bijv je huis? Verdwijnt dat ook of is het dan afgesloten ofzo?
Kan je dan skins enzo voor mannetjes maken, en andere dingen bouwen ofzo ?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:03 schreef DeHovenier het volgende:
Als je betaalt dan mag je land bezitten en huizen bouwen enzo, maar zonder betalen kan je ook veel doen.
Begin eens met de tutorials op het Help Island.quote:Op maandag 16 oktober 2006 20:48 schreef linuxje het volgende:
zou ik schilderijen kunnen maken? of meubels?
zoja hoe moet ik zoiets doen ?:D
Gooi de pr0n dan eens van je pc afquote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:00 schreef heiden6 het volgende:
Ik moest ook mijn drivers updaten (nVidia GeForce 5200 FX, ofzo). Loopt trouwens wel wat traag maar dat komt omdat mijn PC overvol is.
Dat heb ik al gedaan, het is vooral de software en een boel muziek/films.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:27 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Gooi de pr0n dan eens van je pc af![]()
http://www.somethingawful.com/index.php?a=4186quote:Op maandag 6 november 2006 14:20 schreef DeHovenier het volgende:
Avonturen van SA
Ik heb nu btw een GeForce 7600GS van m'n pa gehad
Ahaquote:Op maandag 6 november 2006 21:06 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
http://www.somethingawful.com/index.php?a=4186
http://www.somethingawful.com/index.php?a=4206
Correctie : je kunt wel degelijk RPGen en zodoende quests halen en dergelijke. D'r is een aardige Gorean Community.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:32 schreef DeHovenier het volgende:
Een doel heb je niet echt, je kan jezlf doelen stellen, het gaat voornamelijk om de community en de vrienden. Je hebt geen quests die je moet doen, leveles die je moet halen ofzo.
quote:Big Brother Second Life
=============================
Become a resident of the first virtual Big Brother!
Big Brother continues to write history.
After the earthquake caused in Holland by the first series in 1999, the rest of the real world was conquered.
Now it's time for Big Brother in the virtual world: Second Life.
Interested?
The first virtual and international Big Brother starts on 1 December. If all of your fellow residents get eliminated, leaving you as last in the house on 31 December 2006, you win a tropical island in Second Life!
If you are able to spend a minimum of 8 hours a day online in the virtual house from 1 through 31 December, subscribe now and go down in history.
1) Subscribe
Step1. Go to "Edit" > "Search".
Step2. Click on the Groups tab and search for "Big Brother".
Step3. Click "Join" and accept the free group message.
From all group members we will choose the 15 contestants, be sure your profile is up to date and original!
2) What can you win?
Your own tropical Second Life Island, and more!!
3) The basics
- The event starts 12-1-2006 (December 1 2006)
- 15 Contestants from all over the world
- Each contestant has to be online at least 8 hours per 24 hours for 1 month
- Visitors vote on their favorite contestant
- Each week 3 contestants have to leave the house
- The winner is the proud owner of a Second Life private Island
- The contestants enter an empty house. They will have to build their own furniture
- Each week the contestants get the assignment to rebuild a building in the contruction area
4) Still reading???...... Register now!
If you have any questions please contact King Ventura by IM or mail at slquestions@endemol.nl
De echte diehards nietquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:42 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Idd, moet je dan niet werken/studeren/socialiseren?
Dan is het toch geen second life meer?quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:01 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
De echte diehards niet
Lees: degenen die geen leven hebben
yupquote:Op donderdag 9 november 2006 11:51 schreef dujour het volgende:
kun je het geld ook weer omzetten naar echt geld?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
erg leuk, het werkt nu, je kan er nu ook zonder cc in. , jammer genoeg is mijn pc te traag voor een beetje fatsoenlijke framerate maar de eerste indruk is dat het erg leuk is. maar sex enzo heb ik niet gezien
Daarom vindt ik het een leuk spel.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vind 't een snertspel. Beetje rondlopen, beetje niksen, dan kan ik beter Borat gaan kijken. In fact, ik ga Borat kijken. Mazzel!
vol met newbies die sex hebben.. zat zelf een paar uur vast in een blowjob positiequote:Op zondag 19 november 2006 14:33 schreef DeHovenier het volgende:
Hoezo interessante plek?
jezusquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:13 schreef OreO het volgende:
[..]
vol met newbies die sex hebben.. zat zelf een paar uur vast in een blowjob positie
Och afhankelijk waar je zit:) Ik zit op sims zat waar 40 man zitten en waar het lekker soepel loopt, maar ook op sims waar 10 man zit en waar het traag is. Scripts/ animations en primslurpende objecten vertragen de boel gewoon.quote:Op maandag 20 november 2006 23:40 schreef Googolplexian het volgende:
Nu is dit GEEN probleem als je een gratis account hebt ... ben je echter gebrand op business en je betaalt voor SL dan zou ik effe wachten ... ga voor de gratis account en wacht de ellende af .... het is nu zelfs zo erg met lag na 21:00 uur (local) dat ik IEDEREEN zou afraden een premium account te nemen.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:50 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Och afhankelijk waar je zit:) Ik zit op sims zat waar 40 man zitten en waar het lekker soepel loopt, maar ook op sims waar 10 man zit en waar het traag is. Scripts/ animations en primslurpende objecten vertragen de boel gewoon.
Eigen land heb ik nog niet, maar ook niet nodig plekken zat waar ik gewoon kan prutsen en waar ik gewoon binnen kan wandelen. Endat zijn geen commerciele area's maar wel mature area's . Kiddyland kom ik nooit
quote:Region Crashes Under Investigation
Saturday, November 11th, 2006 at 12:21 pm by bluelinden
Tags : Regions, Crash, Announcements, SecondLife, Fixes
[PST 12:23pm] The great majority of downed regions are back online and the specific cause is being investigated.
[PST 12:23pm] Grid Monkey and several others are currently working on the problem. Regions are currently being restarted. Sorry for the inconvenience.
[PST 12:16 pm] Numerous regions showing up red and not auto-restarting. The cause is under investigation and GridMonkey is being paged. Please bear with us as we work to rectify the situation.
quote:Teleport Issues and Sim Crashes.
Saturday, November 11th, 2006 at 5:47 pm by bluelinden
Tags : teleport, sim, region, crash, secondlife, announcements, fixes
[PST 6:46 pm] The database load problem has been determined to be one that cannot be fully resolved at the current time. Although we will continue to monitor, diagnose and mitigate the problem until tomorrow when it can be fully addressed. Potential symptoms might include: Region crashes, teleports failing, L$ balance at 0$, avatar is invisible, and trouble rezzing objects. We understand these issues are significantly inconvenient. Please bear with us as we work to minimize the effects.
[PST 6:40 pm] Some related issues persist. Please forgive the inconvenience while we diagnose the problem.
[PST 5:42 pm] About 45 minutes ago teleport issues resulted in the in-world announcement that there was a database problem. No sonner did I make the all-call than the issue was resolved and the database load dropped to normal levels. Currently there is a wave of downed sims which appears to be unrelated. The cause is being investigated currently and regions are being reset. Please bear with us while we work on a solution.
quote:Database Issues Continue
Sunday, November 12th, 2006 at 5:51 pm by bluelinden
Tags : secondlife, crash, inventory, IMs, teleport, bug, fixes, grid status
[PST 5:28 pm] Despite repeated fixes that initially appeared to be easing the database load slowly but surely, Developers are continuing to put out related fires.
Forecast calls for continued teleport issues, sim crashes and assets not rezzing/displaying. If you experience any of these issues, it’s not on your end. We’re very sorry to not have an ETA for resolution at this point. I’ll post updates here as I learn more from the front lines.
*prepares for barrage of tomatoes and empty bottles…
quote:Scheduled Release Delayed
Tuesday, November 14th, 2006 at 3:06 pm by bluelinden
Tags : secondlife, announcements, release, update, beta
[PST 3:06 pm] The release planned for the morning of Wednesday the 15th has been postponed which means there will be no downtime as previously announced for Second Life tomorrow. There is also no release planned for the 22nd due to the Thanksgiving holiday and various Lindens travelling to see families and friends. The next release has been tentatively scheduled for the 29th. We will continue to post updates to our Beta Grid with the 1.13 release candidate and encourage Residents to use this test grid in the meantime.
The decision was made to delay any significant update while we continue to investigate and seek solutions for ongoing performance and network issues affecting some users.
quote:UPDATE: Failed Teleports and Other Slowness
Sunday, November 19th, 2006 at 1:27 pm by Robin Linden
Tags : none
[PST 2:00 PM] After some work on the databases it appears that everything is back to normal. We’ll continue to keep an eye on things. Thanks for your patience.
[PST 1:24 PM] We are investigating reports of failed teleports, faulty L$ balances, and clothing not appearing. The problem seems to be tied to heavy load on the database. The ops team is on it, and we should have an update for you shortly.
quote:Database issues and related slowness
Monday, November 20th, 2006 at 1:53 pm by chadricklinden
Tags : community, announcements, bugs, fixes, grid status
We are currently looking into reports of database load related issues. Some of the reports include object creation and teleports failing. The issue is currently being adressed and things should be back to normal soon. Thanks for your patience while we hammer away at the grid.
Zoals je misschien opvalt kun je op de laatste berichten niet eens meer reageren ... d'r wordt in principe gezegd dat het klote is en verder wordt je bedankt voor je geduldquote:UPDATE: Second Life is Now Open
Monday, November 20th, 2006 at 7:27 pm by Robin Linden
Tags : none
[PST 9:21 PM] The grid is open. Welcome back!
[PST 8:56 PM] It looks like the database server crashed and corrupted its dataset. We’ve switched to a backup server, and the grid is now open to Linden staff. We anticipate reopening the grid within an hour.
[PST 7:44PM] Second Life is currently closed while we work on restoring the database. As soon as we have more information we’ll post an update.
[PST 7:28 PM] We are investigating heavy load on the database, which is causing failed teleports in Second Life. Log-ins are closed to new Residents while we work on restoring the grid.
ja "jullie" zijn zoo speciaalquote:Op dinsdag 21 november 2006 09:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Daarom vindt ik het een leuk spel.In een tijd dat alles voorgekauwd wordt gaat iedereen met te weinig fantasie om zichzelf te entertainen schietspelletjes doen of Borat kijken
Houdt SL leuk voor ons.
Hmm. Ik snap best dat je je superieur vind nu, Maar hele WOW volksstammen doen het zelfde en ook de rest van de internet game fanaten die maandelijks een bedrag opzij zetten om te kunnen spelen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:21 schreef RickoKun het volgende:
idd, beetje je geld verkwanselen aan rondlopen en sim-achtige sh8 LOOLOLLO PWNT
Join zelf Second Life en vraag het daar aan actieve spelers. Jij zoekt namelijk nu niet. Voor een journaliste moet je actief op zoek. niet passief op een afstandje met een vraag hopen dat mensen naar jou toe komen.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:00 schreef xlinda het volgende:
Gezocht: actieve second life spelers!!
Ben jij een actieve second life speler? En vind je het leuk om er over te vertellen?
Ik maak een artikel voor een opdracht van de School van de Journalistiek en ik zoek jou!!
Wil je meewerken? Mail mij: xlinda@hotmail.com
Heel eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat je met zoeken niet verder bent gekomen dan beginners. Wat is je ingame naam?quote:Op maandag 27 november 2006 12:32 schreef xlinda het volgende:
ja ik ben ook beginnen te spelen. maar dan krijg ik alleen contact met beginners. ik ben heus geen luie journalist hoormaar ik zoek dus juist contact met mensen die het spel al langer spelen...
Oh, ben jij dat!quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:11 schreef Lalau het volgende:
Hello,
Kan iemand hier me vertellen hoe ik mijn uiterlijk kan veranderen? Ik ben nu nog een eng geel meisje en dat wil ik heel graag anders zien..![]()
Thanx alvast!!
hoezo zou je het niet doen, transacties van een cc kun je gewoon terugdraaien als het fout gaat. En by the way meer als 1.6 miljoen mensen gingen je voor dus ik zie het probleem niet! Oh ja second life is wel erg gaaf!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik wilde een account aanmaken, maar ze moeten creditcard gegevens hebben incl de security code. Dat ga ik dus niet geven en mobile numbers kunnen niet. Lekker vaag allemaal. Je gaat toch niet zomaar je cc gegegevns geven in zon login schermpje in een unsecure omgeving
Bronquote:Anshe Chung Becomes First Virtual World Millionaire
Parlays $10 investment into million dollar corporation in 30 months
Plush City @ Second Life and Wuhan, China @ Real Life 26-Nov-2006
Anshe Chung has become the first online personality to achieve a net worth exceeding one million US dollars from profits entirely earned inside a virtual world.
Recently featured on the cover of Business Week Magazine, Anshe Chung is a resident in the virtual world Second Life. Inside Second Life, Anshe buys and develops virtual real-estate in an official currency, known as Linden Dollars, which is convertible to US Dollars. There is also a liquid market in virtual real estate, making it possible to assess the value of her total holdings using publicly available statistics.
The fortune Anshe Chung commands in Second Life includes virtual real estate that is equivalent to 36 square kilometers of land – this property is supported by 550 servers or land "simulators". In addition to her virtual real estate holdings, Anshe has "cash" holdings of several million Linden Dollars, several virtual shopping malls, virtual store chains, and she has established several virtual brands in Second Life. She also has significant virtual stock market investments in Second Life companies.
Anshe Chung's achievement is all the more remarkable because the fortune was developed over a period of two and a half years from an initial investment of $9.95 for a Second Life account by Anshe's creator, Ailin Graef. Anshe/Ailin achieved her fortune by beginning with small scale purchases of virtual real estate which she then subdivided and developed with landscaping and themed architectural builds for rental and resale. Her operations have since grown to include the development and sale of properties for large scale real world corporations, and have led to a real life "spin off" corporation called Anshe Chung Studios, which develops immersive 3D environments for applications ranging from education to business conferencing and product prototyping.
Ailin Graef was born and raised in Hubei, China, but is currently a citizen of Germany. She runs Anshe Chung Studios with her husband Guntram Graef, who serves as CEO of the company. Anshe Chung Studios has offices in Wuhan, China and is currently seeking to expand its workforce from 25 to 50. (Pictures of the Wuhan offices are available here).
The valuation of the virtual land holdings is based on property value statistics published by Linden Lab and current simulator prices. Based on these statistics a valuation of one million dollars in virtual assets is conservative, and the actual value may be significantly higher.
This estimate only includes the valuation of the avatar Anshe Chung's virtual assets at current market rates. It does not include the real world assets of Anshe Chung Studios. It also does not include any valuation based on expected revenue, expected profits or any other intangible business equity (such as brand value or good will). It does not include assets owned in other virtual worlds such as IMVU, There or Entropia Universe.
Anshe Chung and Anshe Chung Studios are independent and not affiliated with other entities such as virtual world platform operators or marketing firms. Anshe Chung Studios is fully owned by Anshe Chung's creator and her partner and has been wholly financed from virtual world profits.
Above all, Anshe Chung stresses the importance of community in her vision of the virtual worlds and work spaces that she and others are pioneering together. Her goal is not merely to build a corporation, but to foster the development and growth of online communities, and to help make the entry of real world corporations into Second Life and other regions of the metaverse as frictionless as possible. It is her philosophy that Second Life is above all a social space, and that corporate entrants that respect the community will be the most successful.
Dweller / Camper accountsquote:Op woensdag 29 november 2006 13:29 schreef Pritt het volgende:
Ok ik ga hier misschien iets te ver, maar ik begrijp dat er beroepen zijn waarvoor je alleen maar hoeft te zitten en zodoende kleine beetjes geld binnen krijgt. Waarom script je dan niet een bot en maak je 20 accounts, te gelijk draaiend, zodat het geld letterlijk binnen stroomt zonder iets te doen.
vergeet een anti idle script nietquote:Op woensdag 29 november 2006 14:44 schreef Pritt het volgende:
Hmm intressant, mischien binnekort dan maar eens het scripten gaan.
Helaas: de meeste camper-seats en danspads enzo zijn voor iedereen. Een newbie-only-script moet ingebouwd zijn (zoals bij de Money Trees).quote:Op woensdag 29 november 2006 15:23 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
vergeet een anti idle script nietanders vlieg je er gewoon na een uurtje nietsdoen af . En de seats zijn voor newbies gemaakt om hun eerste geld te krijgen. Wat jij dus wil gaan doen is misbruik . Account bans tot gevolg
Alles wat je in SL ziet (qua 3D) is gemaakt met de interne builder;quote:Op woensdag 29 november 2006 19:41 schreef Zijpie het volgende:
Even een vraagje:
Worden de objecten gemaakt in SL zelf met de "build" optie of zijn er externe programmas? want ik wil het ook wel eens proberen, geld maken zonder objecten bouwen is volgens mij bijna niet te doen?
Dan zou Linden Labs in 1 keer een klap geld binnenkrijgen. Het geld in SL is namelijk geen virtueel geld maarr echt geld. Elke 1000L$ = iets van $2.80 en natuurlijk gebruikt de LindeX (de beurs van SL) een wisselkoers. Dus L$ kopen en verkopen kost een marginaal bedrag (evenals het laten storten naar een rekening).quote:Op donderdag 30 november 2006 00:32 schreef Janteh het volgende:
Wat gebeurt er als in een keer iedereen al zijn second life geld om wil zetten naar dollars, ik neem aan dat de makers dat nooit kunnen betalen omdat het virtueel geld is.. is alles dan in een klap niks meer waard? ik ga dit spel morgen trouwens even bekijken
hmm heb 5000 linden dollars gekocht voor $ 18.53 us dollar. Het is leuker te spelen met wat geld als zonder geld om eerlijk te zijn. Nu kan ik kopen wat ik wil, mezelf veranderen enz... van die 5100 dollar heb ik nu nog 4000 dollar over, en vandaag al 150 dollar verdient. Kijken of ik het uit kan bouwen als ik werk kan aannemen als ik 15 dagen meespeel.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:34 schreef vats het volgende:
heb nu 5100 $ op mijn rekening, helaas geen us dollar
maar ja server is down nu dus kan niet spelen grrr
Zoals je eerder zag op deze pagina heeft Anshe Chung van SL een miljoenen business gemaakt. Je kunt op haar site ook L$ kopenquote:Op donderdag 30 november 2006 16:10 schreef Zijpie het volgende:
oke.. ik dacht er ook aan om iets van 2000 LS te kopen voor 8 dollar ofzo.. maar ik heb geen creditcard wel een paypal account maar daar lukt het niet mee of kijk ik verkeerd?
Het is nu nog gezellig in de Basinquote:Op vrijdag 1 december 2006 23:05 schreef brahms het volgende:
Wat een fantastisch spelIk heb die Basin en Molen die eerder zijn genoemd nog niet kunnen vinden. Eiru, is dat een eiland? Ik ga zo meteen wel even zoeken
Op dit moment hang ik een beetje rond in virtueel Amsterdam
Als iemand andere hangplekken kent voor Nederlandstaligen dan hoor ik dat graag!
Gelukt, bedankt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zoals je eerder zag op deze pagina heeft Anshe Chung van SL een miljoenen business gemaakt. Je kunt op haar site ook L$ kopen
http://www.anshechung.com/index.php?fct=BUY_L$
vast ook wel via paypal.
Wat heeft het voor voordelen voor de persoon die gereferred wordt?quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:51 schreef Fliepke het volgende:
Ik wil me ook eens gaan aanmelden om het eens voor de lol te bekijken. Wie zal referren?
Ik heb het nog nooit gespeeldquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:59 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Wat heeft het voor voordelen voor de persoon die gereferred wordt?
Jegorex Welders
referer me dan maarquote:Op zaterdag 2 december 2006 15:04 schreef Fliepke het volgende:
Ah als ik premium wordt dan krijg jij 2500
Een eigen FOK! clanquote:Op zaterdag 2 december 2006 15:13 schreef pomtiedom het volgende:
Ik denk dat de volgende Second Life topic een beetje meer info moet krijgen.
Zeg maar een echt topic met plaatjes, verwijzingen naar plaatsen in Second Life.
Hoe je ergens naartoe gaat, hoe je een baan zoekt. Of Fok! ook een group daar heeft waar je lid van kunt zijn en voor kunt werken. etc. etc.
Precies! Dat lijkt me leuk.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:14 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Een eigen FOK! clan![]()
En binnenkort een eigen FOKLand
Don Dukequote:Op zaterdag 2 december 2006 17:50 schreef OreO het volgende:
hoe heet je dan ingame ?
Vandaag mijn eerste Lindendollars verdiend in het gebied Phenomenonquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:51 schreef pomtiedom het volgende:
Ik speel het sinds kort ook. maar hoe en waar kan ik nou een baan vinden?
Ah was jij datquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:57 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heet Hans Grier in SL.
Dat is mogelijkquote:Op zaterdag 2 december 2006 20:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als het weer eens lagvrij is wil ik misschien nog eens kijken.
Is 't ook mogelijk om animaties te verkopen? Dus, ik noem maar wat, danspasjes enzovoorts. En als dat mogelijk is welk format moet dat zijn? (Als ik geld met een hobby kan verdienen zou 't wel mooi zijn.) En om spullen te verkopen hoef je er toch niet de hele tijd te hangen?
Ik was net even in je club.quote:
Update: op de Knowledge Base van Second Life staat een stuk met de titel Guide to Jobs in Second Life. De belangrijkste typen banen zijn ongeschoold (danser, model, portier en winkelbediende) en geschoold (bouwer, ontwerper en programmeur).quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:51 schreef pomtiedom het volgende:
Ik speel het sinds kort ook. maar hoe en waar kan ik nou een baan vinden?
quote:Disclaimer
1) What is said here is my opinion, not that of Linden Lab.
2) It does not constitute financial or tax advice.
3) This advice is intended to be useful, and factually accurate, but neither of these things are in any way guaranteed.
4) If you have any ideas about how to improve this helpfile, please send them to me.
The single best way to get L$
Before we begin, there is one thing about L$ in SL that you absolutely must know. This is that jobs in SL typically do not pay as much as jobs in Real Life do. Therefore the most effective way (in terms of time) to get L$ is usually to get a good real life job and buy L$ on the LindeX or various other currency exchanges, such as SLX, or GOM. There are various currency exchanges, I suggest shopping around to get the best rate.
Reasons why buying currency might not be best for you
There are cases where it might be a good idea to seek a job in SL anyway :
* you have serious problems in your life which prevent you ever getting a good real life job - for example, you have severe disabilities.
* you have a decent real life job, but the banks where you live will not give you a credit card, and you can't get a paypal account. Thus you have no way of buying L$ from LL. In this case I would urge you to talk to very good, close, *trustworthy* friends about other ways of buying L$ - for example, in exchange for cheques in the post.
* you already have a good real life job, and you just want a job in SL to have something fun and rewarding to do.
* you have other priorities in your Real Life, such as saving for your kid's college fund.
A general introduction to (mostly low paying) jobs in SL
The first thing everyone should read on the subject of jobs in SL is : the jobs page on the SL wiki that lists common jobs in SL. This gives you an idea of many of the basic job categories in SL. Typically most of these jobs are identifiable because :
* they require a lot of "low intensity time" - that is, time you're around the computer waiting for something to happen, or otherwise not doing much. Examples : a security guard waiting for griefers to show up, a dancer/escort using animations and sometimes talking to customers waiting to get hired, etc.
* require relatively little skill. Examples : a security guard in *some* cases needs only to know who to ban and how to ban them. The 'who to ban' is usually covered by a set of rules given to them, and the 'how to ban' is usually as simple as shouting "/8 addt NAME" or similar to add them to the ban list of a security orb nearby.
* very similar jobs to them are done for free. For example, at many clubs, there are quite a lot of regular customers who have if not the power to ban griefers, at least the contact details of a club admin who can swoop in at short notice. There are lots of people in SL who are willing to have av-sex for free, indeed, some of the most popular locations in SL are based around the idea of free sex. Therefore, it is hard to earn L$ that way in Second Life because there are so many people willing to have sex for free.
* tend to be 'service' oriented. That is, if you're trying really hard to do something for someone else, you're probably in a much weaker position than someone who has people come to *them* for help.
Basic principles of how to earn more L$ and enjoy doing it
There are many jobs in SL that are low-paying and fall into the above category.
The SL wiki article above covers most of them. I do not mean to demean dancers, escorts, , security guards, etc.... I am simply pointing out that if you want to be rich, they are probably not the jobs for you. Personally, I think of becoming rich as rather like becoming happy - it's a background goal in life that you accomplish best by doing other things. For example, if you're always thinking about how unhappy you are, becoming happy becomes your goal, and then you start looking for short-term ways to become happy, like drugs or casual sex. Invariably these provide a quick-fix but leave the longer-term problem unsolved, and soon you are back where you started, even more unhappy because you remember that for a few moments you were happy. The effective way to become happy is to put unhappiness out of your mind - refuse to be unhappy - and settle down doing something you enjoy, something that helps you in the long term, something that challenges and distracts and motivates you and generally gets you interested in life again.
Similarly, the best way to earn L$ is not to be always focused on earning L$ - rather, it is to do things which have as side effects producing lots of L$, and to be so focused on doing these things well that you don't notice the amount of L$ you make. This has two advantages - firstly as you're not so distracted with L$ you can focus on your work and thus produce better quality work, thus earning more L$..... and secondly if you're focused on your work all the time your L$ tends to build up because you're so focused on your work you do not have time to spend it.
So, to summarise : the best way of making L$ is to pick something that you enjoy doing anyway and are good at, and try to find a way of making L$ from that. Develop your natural skills and try to use them to address a want or need people have. Use your mind (or hire someone else's) to do the things you can't do - for example if you come up with a great new idea for a product, sell it to a company that makes products like that. If you make products but are stuck for new ideas, hire some creative thinkers to get you back on track. Develop your own skills to a high level, and co-operate with other people who have other skills to make something that people will buy, then split the profits.
Of course, as with any capitalist system, the most lucrative job is the one where you come up with an idea of how to make something quickly and cheaply, yet this thing you make is in high demand and can be sold for lots of L$. By the time everyone else figures out that they could make this too, you've sold a ton of them and made a lot of L$.
Unfortunately these jobs are the hardest to get, because they require you to :
1) be able to identify what consumers need or want, before most of them are even aware of it themselves.
2) be able to design a solution to their problem that is both effective, appealing and cost-effective to produce.
3) be able to make people aware of your product and convince them to buy it.
The key to getting this kind of job is that you :
1) Identify what skills you have.
2) Identify what needs or wants other people have which are not yet met by any existing product
3) Figure out a way to meet a need or want that people have with one or more of your skills.
For example : In my case, I identified that I'm a good writer, and that I have years of experience doing various forms of roleplay online and offline. I realised that a lot of people in SL like or are curious about how to do good roleplay - but they don't know much about it because before I wrote what I wrote, information like that just wasn't written down anywhere in SL that I or anyone I asked could find. I saw a way to help people learn and thus improve the quality of their lives, by teaching them about something I knew about and they wanted to learn about. I could have tutored them one on one, but it is a far better use of my time to have a vendor selling my work 24/7 while I am off doing other things
My point is that I saw a way I could be useful to many people by making something for them - I made it - I started selling it and it is selling well.
To make a product that sells well, you have to match your existing skills to what consumers want. Develop your skills, identify what consumers want, make it, sell it, and profit from doing so. Try to make something that you *enjoy* making - as that will keep you motivated to do a better job and result in a better product more people want to buy.
Why you should always sell something you're personally interested in
Your peers and friends, the people you hang around with, are probably interested in roughly the same things as you are. If you use your skills on things you are interested in and thus make a product that people want, it will thus probably be tied to your interests, and thus be a way you get involved in the community as a businessperson. This is a good thing because it gives you social status amongst your friends as well as L$... and opens the door to opportunities in your business. For example, if your friends are interested in the same things as you, they might be interested in your product. If they're interested in your product then they might help you develop it in various ways like pointing out its flaws so you can fix them, or advertising it for you by telling their friends. You can encourage this sort of benefit by giving free samples of your finished product to your friends - if your product is good, they will recommend it to their friends and this is a great way to launch your product onto the market.
Thus, building a product based on your interests :
1) gets you social status if done well
2) is a great way to meet new people who share your interests
3) provides a great excuse *not* to meet people you don't like ("sorry, busy with business stuff atm", for example)
4) taps the resources your friends have, like the ability to give you feedback and help you develop your product, that may naturally lead to working together and thus building better friendships
5) allows you to make use of the community by using people you know to give you free advertising via free samples, for example.
6) motivates you - as you're MUCH more likely to work hard on a product you care about then one you don't care about.
7) makes your product better - as you can draw on your knowledge and experience when making it.... plus that of your friends.
...etc
In short, always try to combine your skills and your interests to fill a gap in the market - produce something that addresses the wants/needs consumers have.
Ways you can take advantage of SL's economy to make L$ - without harming anyone
As an example : creating some things tends to cost more than creating others. Sound files, textures, etc, tend to cost L$10 per upload. This means that :
1) if you're going to use lots of them, make sure you budget for this cost.
2) you want to use as few of them as possible.
There are other things, however, which are free to create (and thus, you can experiment with creating products on them for free - so even if your product fails you have not lost L$!). My favourite example of these is notecards. I saw an opportunity to sell notecards full of information in Second Life... it was perfect for me because I had the information anyway (so wouldn't spend anything to obtain it), creating the product cost next to nothing (because creation of notecards is free), and I could sell it for free too (because it really isn't that hard to make a vendor object in LSL script, and if you use free textures for your vendor, that's free too. Plus I found some malls that were just opening and gave me vendor space without needing to pay rent).
So, in summary, I worked out that I could create this product without needing to learn much in the way of new things, except how to script a vendor in LSL, which turns out to be very easy.
I created my product for a grand total of $0L, and started selling it, making L$ right off the bat, because it cost me nothing to make but people were buying it at between L$49 and L$199 per copy.
I'm not suggesting that everyone should scribble down anything they want on a notecard and try to sell it.
I'm simply saying that if you have a skill, or some knowledge about a special topic that you think might be useful to other people... try to find a way to turn it into a solution to one of their problems (even one they did not know they had) - and they may start paying you for being so helpful.
Business is built on the principle of getting paid for being helpful - if you can help someone do something, and nobody else can, you are in a good position to say "I will only do this for you if you pay me". Obviously you need to do a lot of helpful things for free *before* you can say that, but once you have a reputation for helping people solve their problems, it is only natural that you start charging for this as you have a valuable product/service which other people can't do as well as you... and you need some way to choose who you will help. Why not the person that pays the most? That's a quick way of deciding it that's impartial and turns the deals into both a win for the customer (they get what they want) and a win for you (you get the most L$ one can fairly demand for that product/service).
So, to summarise :
1) Identify your skills, knowledge, and assets.
2) Identify how to use what you have to meet a want/need that other people have, in the cheapest way possible. Look in places like the products wanted forum first for ideas about what people might find useful - then try to find a way to meet that need at the minimum cost to you.
3) Try to get some feedback from other people who know about relevant topics such as your skills and how much demand there really is for your product.
4) If the startup cost is low or you reasonably expect to make a lot of L$ at this, and you have the free time, go for it.
Two very quick ways to save/make L$
1) If you're going to sell Lindens, use a limit sell, timed so you catch the market when it's going down. Your Lindens may take you a few days to sell rather than being instant, but the effect is that you get about 6% more US dollars for your money. Getting a 6% bonus for 5 minutes work reading the LindeX is a very worthwhile thing to do! If you're going to buy/sell L$, you should check out the different currency exchange sites listed at the top of this article, as their fees vary, and you can save yourself money by shopping around. The principle of "shop around" works in your favour here. Other principles such as "where possible, cut out the middleman", and "buy low, sell high" may help, but they depend on shopping around... you don't know what's out there unless you shop around.
2) If you're not going to sell your lindens, yet, and you can afford to lose them entirely, stick them in Ginko or another high risk / high gain savings account. You might lose your money, there is always a chance of that. On the other hand, if you use it right, you can earn 3.3% interest per month on your balance, which almost offsets the 3.5% fee for selling L$. I'm not sure if this is a good way to make money or not on its own, but I think that if you get that 3.3% interest on all L$s before you sell them, AND you time your selling of L$ to sell when the market is right, using a limit sell, I think your chances of making money are much better.
3) Encourage your customers to pay you in L$, rather than using sites like paypal. There are several reasons for this. Firstly, PayPal are more expensive to use for business transactions - they charge a 2.5% fee for handling currency exchange, for example, which can be very significant if you're running a business in SL but aren't based in the USA. Secondly, PayPal will share your RL name with your customers unless you pay them extra for a business account. Thirdly, PayPal effectively lock up your money for awhile by taking what I consider to be far too long to process withdrawals. Fourthly, I used to use PayPal to process payments for another online business I have, but I pulled all of my money out of my PayPal account and then closed it completely after they charged me substantial fees for something that I felt was very unfair. Finally, people are more open to spending L$ than they are to spending USD, because they don't consider L$ to be 'real money', psychologically. Getting people to buy your product with cash is hard. Getting them to buy it with a credit or debit card is easier, because it doesn't *feel* so much like they're handing over money. Getting them to buy it with L$ is even easier still, as to them it feels like they're dealing with something akin to monopoly money... "game money" that isn't serious. So, when you can, set prices in L$. The only exception to this is when you are dealing with large-value items, in which case you don't want to set prices in L$ because the resulting numbers are huge, and it shatters the illusion. It is also rather unethical, as frankly if you're setting your prices in L$ to disguise the fact that you're asking for a lot of USD, you probably ought to be spending your time improving your product, rather than trying to fool people with marketing. So, to put it simply : set your prices in L$ where it is convenient, and especially for low value items. For high value items, setting them in USD is probably more ethical and protects you from market fluctuations.
4) Never, ever enter "lotteries". Similarly, never gamble. The reason is simple : the odds are always against you in the long term. The longer you play, the more and more likely it is you will lose a lot of L$ this way. Ultimately, in gambling, the house *always* takes your money in the long term. Remember : if you gamble - don't expect to win.
Lotteries are similar : at most they pay all funds paid into the lottery to a single lottery winner. Usually they pay a portion of what is paid into them. That means that when you enter a lottery you are trading L$1 for a ticket that is worth much less than L$1. You almost always lose money *and* value instantly, as soon as you buy a lottery ticket. For this reason, I would suggest that you never gamble and never buy lottery tickets, ever. I personally consider lotteries and gambling in general to be nothing more than a waste of money. I can see their appeal - they give you hope of a better situation in future - but it is false hope - they almost always make sure you end up poorer than when you started. In order to buy enough tickets to be in with a meaningful chance of winning a lottery, you have to spend so much on tickets that it is not worth entering. For example, lets say a lottery pays out 90% of its ticket sales in a jackpot. To be in with a 50% chance of winning a L$90 jackpot, you'd have to pay $50 in tickets. It's pretty easy to see why buying 50% of the tickets in that lottery is a bad idea : you have a 50% chance of getting L$90 and a 50% chance of getting L$0. That averages out to L$45, which is less than what you paid in the first place. Effectively, any time you are buying a lottery ticket, or gambling, you are trading L$ or real USD money for a 'chance' which is worth less than what you are paying for it in terms of L$ or (in the real world) USD value. This has been called "a tax on people who can't do math".
Put simply : don't gamble or enter lotteries unless you enjoy losing money.
Doing business ethically, and why you should
Put simply, most human respond to kindness with kindness and unkindness with unkindness. As a business owner, you are dependant upon your customers. Therefore, you should always treat them well, because if you don't they will leave you in the lurch.
Basically, you're dependant on your customers, and so if you wrong your customers, your business will suffer. Always be nice to your customers - without them your business will fail.
A few ethical business tips :
1) Be honest and accurate. Avoid mis-representing your product, your fees, or anything else about your business. Never, ever lie to a customer. You can emphasise the good qualities of your product, but you can never lie. You can say that "in my opinion, this is the best product for ______", but you cannot say "everyone thinks this is the best product", unless you have some kind of independent proof that *everyone*, without exception, really does think that.
2) Be reliable. Keep your prices steady to hold customer confidence. Make sure you or someone you appoint can handle customer enquiries in a reasonable time. Make sure if you promise anything, you keep your promises!
3) Be a team player. Work with other businesses. Try to learn from them... ask "what can I learn from _____?". Same with your customers. A lot of customers have this idea that the maker/customer relationship ends when they hand over the money. It shouldn't. You should give your customers an incentive to keep you in mind - that way they're more likely to mention you to other people and give you free advertising, and much more likely to feel like they had an enjoyable buying experience. Being cold and distant is not good for you emotionally or for the sales of your product. Personally, I reach out to my customers by offering them L$, from L$50 to L$500 for pointing out ways in which I could improve my product. I basically pay them to tell me what needs to be improved in my product, then I improve it along those lines. I also reach out to other businesspeople in SL. If I can't do a job, and it needs to be done, I look to hire someone with a reputation for quality results to do the work for me. I pay them to do it, too, and the price I pay them is based on a combination of what I can afford, what I think is a fair price for the work, what they think is a fair price for the work, and how much a similar service would cost elsewhere.
4) If you screw up, admit it, find out how to fix the problem and fix it. Don't let your pride get in the way of doing the right thing. A lot of people actually give a great deal of respect to a person who is mature enough to admit their mistakes and learn from them.
5) Make sure you have a few people who are both customers and friends. Typically, do this by giving free samples of your work to your friends in the early stages of development (they're the ideal beta testers as hopefully they share your interests, and your product is based on your interests). Once you do have a few customers who are also friends, try to encourage them to give you honest feedback on your product. A friend who says your product is great when it really sucks does you no favours. A friend who tells you it sucks because it does really suck when you think it is great does you a big favour. A friend who tells you it is great because it really is great, even when you think it sucks, is the most valuable of all as these are the people that really help you through even the hard times of running a business.
Unexpected costs
A tip for those considering starting a small business in SL : you face many unexpected costs.
For example :
1) The cost of the time you spend making your product and doing business-related activities. (reduce this by working on something you enjoy, and don't forget the community you're selling to!)
2) The cost of the land you buy/rent for your vendors or business-related activities. (reduce this by getting free placement in malls where possible, and seeking out value for L$ in terms of exposure to good potential customers versus cost of the advertising)
3) The cost of selling L$ on the Lindex or other currency exchange sites, to recoup any USD investment (currently 3.5% of value sold, IIRC).
4) The cost of getting LL/PayPal/etc to let you withdraw the USD value of Lindens you sell (up to $15USD per withdrawal if you use LindeX).
5) The cost of changing that USD back into your local currency (can be up to 5% in places, depending on your bank).
6) The time cost of how long it takes you to get L$ back that you've put into SL - and if you can afford to have your RL money tied up in SL.
The top 5 ways to make sure you make L$
1) Pick wisely from your skills, talents, knowledge, friends and business contacts - use all together to make a product that fills a consumer need/want.
2) Make it *popular* - general use items sell much better than niche items, unless you're SURE a niche is big enough to support your product *AND* that most people in the nice will and can buy it.
3) Market your product the right way. NEVER SPAM ANYONE. Instead, put your product info in your profile and ask permission to advertise it in places/groups/IMs about related topics. Target your audience and market towards them in a way they find USEFUL, not annoying.
4) Budget. Remember to translate your L$ profits/losses back into USD so you can see how much you're making *at most* - before fees as above are deducted.
5) If in doubt, get more feedback from other people. Try to get feedback from multiple TYPES of people too - coders on your scripts, artists on your art, builders on your builds/textures, marketing people on your advertising, etc etc etc.
6) Protect your product. Never give someone else enough information about the whole of your product/business that they could copy it and replicate your product themselves. Similarly, each industry is prone to a certain amount of illegal copying/piracy, which hurts creators in that industry. Consider how vulnurable your products are to copying, and if possible take steps to limit the risk of your products being pirated. You can give out free samples for advertising, and you can choose not to have copy-protection because many consumers are against it. Those are OK choices, but you should still be aware of the vulnurability of your product and *consider* what you can do to reduce the risk of piracy.
7) Don't expect to EVER make a lot of USD playing SL. SL is not geared for that. It's geared so you can make a bit of L$ doing something you enjoy. It's not geared to make mega-bucks unless you're prepared to invest mega-bucks. For example : say the rate of return on your investment was 10%. You'd need to invest 1000 USD to make 100 USD. If you have 1000 USD at your fingertips, then there is really no need for you to take on risky investments in SL, because you're probably well off already in Real Life If on the other hand you'd struggle to find even 100 USD, then you probably can't afford to take risk with that money - you can't afford to risk it all on a "get rich quick" scheme because you risk losing everything, and you can't afford to lose everything. So... as a general rule, only invest in SL what you can afford to lose - and make sure you're doing it for your own enjoyment and education. Remember to balance what you have, what you can make, and what you risk/lose by making it. Remember that making a lot of USD in SL is hard (otherwise everyone would be doing it) and it takes serious thought/skill to do. If this fact bothers you, then remember that even playing SL itself is a luxury item (only 1% of the world's population own a computer). Again, it is usually best to make money with a RL job, and to spend some of it in SL. If you want to be a creator in SL, and get paid for your work, then remember : DON'T DO IT FOR THE MONEY. Do it because you love it (you'll do a better job *and* enjoy it more *and* get paid more that way).... and don't expect to make money. Plan for the worst and hope for the best.
8) Remember your friends and the community. They're INVALUABLE sources of feedback, people to beta-tester your product, and so on.
9) If it all goes down the pan, and you've tried hard at making something that makes L$ but it just doesn't work...... then release free, all-permissions copies of it to everyone who you think might be interested, so at the very least it helps them anyway and a future product might be made from it (and... it'll help build your reputation!).
10) Remember, the best ways to make L$ depend on hard work, and investment of time, skill and L$. Making L$ isn't easy - if it was, everyone would do it! It is, however, possible if you keep trying to do it the smart way - eventually, if you learn from your experience - you will hit upon an idea. If you don't... then that doesn't matter, because you've been sensible and remembered point #4 (Budget) - so you've kept your losses to a safe minimum that you can afford.
quote:De Nederlandse ondernemingen Philips en ABN AMRO zullen zich vestigen in de virtuele wereld van de populaire game Second Life. ABN AMRO zal een bankfiliaal in het spel openen en Philips liet donderdag weten dat het gebruikers van de game gaat raadplegen om de kleur en functies van producten te bepalen.
Philips gaat het spel gebruiken voor marktonderzoek. "Second Life is voor ons een interessante omgeving. Het is een wereld gebaseerd op de wensen", aldus een woordvoerder van Philips. Het bedrijft hoopt dat gesprekken met Second Life-gebruikers zal leiden tot "innovatieve en verrassende resultaten" voor Philips-producten. ABN AMRO is trots dat het de eerste Europese bank is die haar deuren opent in het spel. In het filiaal wil de bank seminars organiseren voor ondernemers en net afgestudeerden. Donderdag zal het virtuele filiaal haar deuren openen.
Er zijn al veel meer ondernemingen die hun toevlucht zoeken in de virtuele 'tweede' wereld. Nike verkoopt schoenen in de game en het persbureau Reuters heeft een eigen verslaggever die op zoek gaat naar nieuwtjes in de virtuele wereld. Nissan biedt gebruikers proefritjes aan in de nieuwste automodellen.
In het spel Second Life kunnen computergebruikers een virtueel tweede leven beginnen. Zo kan je in deze wereld winkelen, ondernemen, uitgaan en sociale contacten opdoen. In de game is onder andere een wijk gebouwd die exact lijkt op Amsterdam. Onlangs is een Chinese vrouw door de game in de echte wereld miljonair geworden door virtuele grond te verhuren.
Fantastisch, bedankt!quote:Op zondag 3 december 2006 09:56 schreef Googolplexian het volgende:
en dit staat er dan (LAP TEKST ALARM) :[..]
Tsk, informatie schrijven over het spel en die dan verkopen?quote:I saw an opportunity to sell notecards full of information in Second Life...
quote:...av-sex...
Ja, als je inlogt op de SL-website dan kan je jouw Lindendollars verkopen. Ik neem aan dat het geld dan op je creditcard wordt gestort.quote:Op zondag 3 december 2006 14:16 schreef Bron het volgende:
Ik ben momenteel geld aan het verdienen door in een stoel te zitten in een of andere disco. Kun je dat geld op een gegeven moment ook op je bankrekening zetten?
Hehe, tijd dus om een moneymaker te verzinnen.quote:Op zondag 3 december 2006 17:18 schreef brahms het volgende:
[..]
Ja, als je inlogt op de SL-website dan kan je jouw Lindendollars verkopen. Ik neem aan dat het geld dan op je creditcard wordt gestort.
Ik heb al zitten rekenen: ik weet stoelen waar je 100L$ kan verdienen voor 8 uur en 20 minuten zitten per dag. Dat is per maand 3000L$. De wisselkoers is 270L$/US$ dus dat wordt 11,11 US$ en dat is ongeveer 8,87 euro per maand. Je kan zo een miljoen verzamelen als je dit werk 191 jaar volhoudt![]()
Mwa, ik denk dat ze voorlopig beter kunnen concentreren op hun serverpark.quote:Op zondag 3 december 2006 18:08 schreef Bron het volgende:
De graphics daar mag ook nog wel wat aan gedaan worden. Wat een zooi.
Op die manier heb ik al een aantal auto's, boten en vliegtuigen gekregenquote:Op zondag 3 december 2006 19:26 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ik heb trouwens een leuk gratis pakketje gevonden ergens in 'Nederland' (ben vergeten waar precies) met allerhande gratis content zoals Smokings enzo. In principe hoef je geeneens Lindendollars te hebben dus om je karakter goed te kunnen pimpen, je moet gewoon goed zoeken.
Zo relaxed. Vertel eenschquote:Op zondag 3 december 2006 21:02 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Op die manier heb ik al een aantal auto's, boten en vliegtuigen gekregen
Er zijn een aantal gebieden waar je vrij mag bouwen, op die plaatsen heb ik al een aantal dingen gevonden waarvan de instellingen verkeerd stonden zodat iedereen dat object kon copieeren.quote:Op zondag 3 december 2006 21:04 schreef Bron het volgende:
[..]
Zo relaxed. Vertel eensch![]()
Ik zou dan een vliegtuig bij de ingan neerzetten, en geld gaan verdienen met rondvluchtjes
Gaat direct.quote:Op zondag 3 december 2006 21:26 schreef Zijpie het volgende:
Heb net een FOK! groep aangemaakt voor 100 L$ (ja dat heb ik over voor jullie) Gewoon even zoeken op FOK! en je kan joinen als het goed is !
Zo... voor ¤ 0.40 wat lief.quote:Op zondag 3 december 2006 21:26 schreef Zijpie het volgende:
Heb net een FOK! groep aangemaakt voor 100 L$ (ja dat heb ik over voor jullie) Gewoon even zoeken op FOK! en je kan joinen als het goed is !
Zoeken op Groups en dan gewoon Fok! intikken.quote:Op zondag 3 december 2006 21:32 schreef Bron het volgende:
[..]
Zo... voor ¤ 0.40 wat lief.
Een hele investering inderdaad, maar ik kan hem niet terug vinden![]()
Al opgelostquote:Op zondag 3 december 2006 21:34 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe join je Fok!?
quote:Op zondag 3 december 2006 21:34 schreef Bron het volgende:
Kun je ook iemand aanraken/ in de reet knijpen?
Waarschijnlijk, je moet dan wel die pose zien te vindenkopen.quote:Op zondag 3 december 2006 21:34 schreef Bron het volgende:
Kun je ook iemand aanraken/ in de reet knijpen?
Ik zie je er niet bijstaanquote:Op zondag 3 december 2006 22:53 schreef Puzzelaar het volgende:
He, ik ben nu ook lid van de Fok!-group.
Hagar Gundersen dus.
hippie-eiland, tamelijk vage omschrijvingquote:Op zondag 3 december 2006 23:09 schreef Puzzelaar het volgende:
Je kunt trouwens ook geld verdienen door enquetes in te vullen op internet op dat hippie-eiland.
mja, zie ik ook nu .. ik had echter er wel 300 L$ mee verdiend.quote:Op zondag 3 december 2006 23:32 schreef Zijpie het volgende:
je kan er maar 3 doen.. de andere moet je voor in de US wonen
Lage FPS, vooral als ik vloog, op het eerste eiland viel het wel mee, maar toen ik eenmal naar een deel van de wereld teleporteerde gingen de frames per seconde flink omlaag.quote:Op maandag 4 december 2006 00:24 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb hetzelfde als wat jij hebt, alleen heb ik een GeForce 7600GS. Hoe bedoel je, het liep slecht?
quote:Op maandag 4 december 2006 00:39 schreef DeHovenier het volgende:
Kan aan het spel/server zelf liggen, het zal wel druk zijn?
Ik heb er iig geen last van.
quote:System Requirements
The following hardware and software is REQUIRED to run Second Life successfully. If your computer doesn't meet these requirements, you may not be able to participate in Second Life:
PC Minimum System Requirements:
* Internet Connection*: Cable or DSL
* Operating System: Windows XP (Service Pack 2)
o OR Windows 2000 (Service Pack 4)
* Computer Processor: 800MHz Pentium III or Athlon, or better
* Computer Memory: 256MB or better
* Video/Graphics Card**:
o nVidia GeForce 2, GeForce 4mx, or better
o OR ATI Radeon 8500, 9250, or better
http://secondlife.com/corporate/sysreqs.phpquote:System Recommendations
This hardware and software is highly recommended for a comfortable Second Life experience. The more of these recommendations you meet, the smoother Second Life will be:
PC Minimum System Recommendations:
* Internet Connection*: Cable or DSL
* Computer Processor: 1.6GHz Pentium 4 or Athlon 2000+ or better
* Computer Memory: 512MB or better
* Video/Graphics Card**:
o nVidia GeForce FX 5600, GeForce 6600, or better
o OR ATI Radeon 9600, X600, or better
Met een Premium Account kun je je eigen stukje land bezitten volgens mij.quote:Op maandag 4 december 2006 08:24 schreef Bron het volgende:
Ik zou er best wat geld in willen investeren (lees 25 euro ofzo) om echt wat leuke dingen te kunnen doen. Wat kun je daarmee?
En wat is het verschil met een abonement of een free acount.
Ha dat was ikquote:Op zondag 3 december 2006 21:34 schreef DeHovenier het volgende:
Wie is Thomas Medusa
Ik heb nog steeds een standaard uiterlijk..
Hoe join je Fok!?
Hangt ervan af. Je ontmoet er iig 'virtuele' mensen waar je een praatje mee kunt maken. je kan er virtuele Fok! meting mee houden bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 december 2006 10:34 schreef Takje het volgende:
Is dit 'spel' wel echt leuk als je verder niks kan? Ik bedoel met bewerkingsprogramma's enzo.
Jij hebt al bijna meer verdient als ik de afgelopen 4 dagen. Maar ik heb wel enorm veel gratis zooi gevonden. Ik verdien momenteel een zakcentje extra in een stoel (L$3 / 10 min) en ik heb nog L$15 op mijn slexchange account staan die ik terug kan roepen.quote:Op maandag 4 december 2006 11:23 schreef DeHovenier het volgende:
Heb m'n eerste L$ verdiend door geil te dansen in de rosse buurt
Maar met L$50 kan je niet zoveel toch?
Ik heb al iemand ontmoet die me een beetje wegwijs maakt, ik zit nu ook bij een group van iemand die een club heeft waar reggae gedraaid wordt![]()
(Irie nogwat)
hehe,quote:Op maandag 4 december 2006 11:31 schreef DeHovenier het volgende:Ik loop nog steeds in die kleren rond die je op eht hulpeiland krijgt
Ik had gewoon een bepaalde vrouwelijke fan die me steeds geld gaf
Wat is een slexchange account? Of is dat gewoon je standaard cash?quote:Op maandag 4 december 2006 11:27 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Jij hebt al bijna meer verdient als ik de afgelopen 4 dagen. Maar ik heb wel enorm veel gratis zooi gevonden. Ik verdien momenteel een zakcentje extra in een stoel (L$3 / 10 min) en ik heb nog L$15 op mijn slexchange account staan die ik terug kan roepen.
Maarja, ik heb al 30 verschillende vleugels, 2 smokings, een reeks kleding waar je bang van word en verschillende lichaamsmodificaties.
Nee, Als ik mijn stuk land op restricted access zet voor een bepaalde groep of lijst personen en je staat er niet bij , dan kom je er gewoon niet inquote:Op zondag 3 december 2006 21:01 schreef Bron het volgende:
Wat is nou het nu van die maandelijkse betaling? Kun je dan meer? Ik kan nu al overal naar toe lopen/vliegen maar sommige gebieden zijn afgesloten. Worden die ook toegankelijk als ik zo'n abonement heb?
rechtermui -> teleport .quote:Ook zou ik willen weten hoe ik naar een locatie kom via zoeken. Stel ik zoek op Nude Beach, dan krijg ik een lijstje te zien, hoe kom ik daar dan?
www.slexchange.comquote:Op maandag 4 december 2006 11:40 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Wat is een slexchange account? Of is dat gewoon je standaard cash?
Zoek maar op The Free Dovequote:Op maandag 4 december 2006 11:36 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
hehe,
Ik loop momenteel rond in een witte smoking (met rode roos en alles) die ik gevonden heb in een gratis pakketje, en nergens is het woordje 'demo' te vinden.
Krijg je ook rente op die bank?quote:Op maandag 4 december 2006 11:43 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
www.slexchange.com
Je kunt daar een gratis account maken. Je kan er verschillende dingen mee doen.
1) Het dient als een bank. overal staan terminals waar je geld kunt storten en opnemen.
2) Als je Paypal hebt (heb ik niet) kun je L$ dollars naar echt geld omzetten en visa versa.
3) Je kunt er items bestellen die je online krijgt gelevert, of je nu actief bent of niet op dat moment.
Er zitten ook gratis en hele goedkope items op die site.
Ik ben idd al bij The Free Dove geweest, (met behulp van iemand anders die er aan het spelen was) en ik heb hem helemaal leeg geplunderd.quote:Op maandag 4 december 2006 11:49 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Zoek maar op The Free Doveleuke Free items zaak. Daarnaast hebben alle zaken wel een freebie pakket. en zonder demo erop. Voor een ieder, probeer rap van die basis skin af te komen. Die skin en kleding zijn echt duidelijk newbie en daarmee wordt je vaak niet eens serieus genomen.
Verder is er van alles te vinden. Lees ook de linden blog over errors die er zijn + workarrounds. Voor de rest zijn de commercial area's het drukste en veel lag. residential is rustiger en relaxed. Ik heb wel gemerkt dat als je het langer speelt je gewoon een eigen plek wilt hebben en dan moet je dus investeren in grond /huis/inrichting.
Dat niet. Maar het is gewoon handig. Eigenlijk is het meer een marktplaats waar je geld stort en dan items kunt kopen. Maar je kunt het geld ook weer terugstorten naar je karakter ingame.quote:
Een shirt an sich is niet lastig te maken . je moet alleen letten op de naden van het shirt de overgang van shirt naar broek en de vervorming van het logo. Daar zijn 3D hulpmallen voor. en PSD files.quote:Op maandag 4 december 2006 11:04 schreef pomtiedom het volgende:
Owja, komt er ook een Fok! T-shirt?
Moet op zich niet zo moeilijk te maken zijn. Kunnen alle mensen van de, nog steeds groeiende, Fok! groep een Fok! Shirt dragen als herkenning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |