abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43764418
http://www.secondlifehockey.com/

Je kan nu ice hockeyen in SL echt vet.. iemand heeft een script ervoor gemaakt.
Ze recruteren nu mensen voor teams.. er zijn nog maar 2 teams (wolves and whales)
die gaan ook tegen elkaar spelen de bedoeling is om uiteindelijk meerdere teams te hebben en een soort competitie.. Als je een team joined krijg je gratis een jersey met je naam erop..
  dinsdag 21 november 2006 @ 22:54:23 #152
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_43766631
Een worm heeft huisgehouden in de virtuele wereld Second Life. De uitbraak leidde tot een zware belasting van de servers en uiteindelijk moest het spel tijdelijk stilgelegd worden; ook zorgde het incident voor grote onrust onder de spelers.
Second Life in-game screenshot
De worm toonde op verschillende plaatsen in het spel gouden ringen, gebruikers die de ringen probeerden te pakken zorgden er ongewild voor dat de worm gerepliceerd werd. De snelheid waarmee de malware zich verspreidde zorgde voor een grote belasting op de databaseservers waardoor spelmaker Linden Lab gedwongen werd mensen tijdelijk niet in te laten loggen. De maatregelen werden na 25 minuten weer opgeheven maar zorgden voor grote onrust onder de spelers. Het is namelijk niet de eerste keer dat een fout in het spel aan het licht kwam. Kortgeleden zorgde een programma dat virtuele goederen kon kopiėren ervoor dat veel spelers het spel de rug toekeerden.

Ongeveer 1,5 miljoen mensen hebben zich geregistreerd bij Second life, en volgens de makers stijgt de populatie met 38 procent per maand. Dagelijks geven de spelers zo'n 350.000 'Linden-dollars' uit. Steeds meer bedrijven uit de echte wereld onderzoeken de mogelijkheid om commerciėle activiteiten te ontplooien in Second Life. Zo hebben Reuters en Adidas al plannen om hun goederen en diensten aan de virtuele man of vrouw te brengen
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_43770311
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:03 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Daarom vindt ik het een leuk spel. In een tijd dat alles voorgekauwd wordt gaat iedereen met te weinig fantasie om zichzelf te entertainen schietspelletjes doen of Borat kijken Houdt SL leuk voor ons.
ja "jullie" zijn zoo speciaal
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_43772163
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:51 schreef Flashwin het volgende:

[..]

ja "jullie" zijn zoo speciaal
Calm down, please!
pi_43816063
ik heb me net geregistreerd, maar even kijken of het wat is !
GamerTag: Zipa
pi_43817860
ik snap er nog geen reet van.. maar ziet erg wel grappig uit..
GamerTag: Zipa
  donderdag 23 november 2006 @ 13:21:46 #157
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_43817862
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:51 schreef Flashwin het volgende:

[..]

ja "jullie" zijn zoo speciaal
idd, beetje je geld verkwanselen aan rondlopen en sim-achtige sh8 LOOLOLLO PWNT
pi_43820022
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:21 schreef RickoKun het volgende:
idd, beetje je geld verkwanselen aan rondlopen en sim-achtige sh8 LOOLOLLO PWNT
Hmm. Ik snap best dat je je superieur vind nu, Maar hele WOW volksstammen doen het zelfde en ook de rest van de internet game fanaten die maandelijks een bedrag opzij zetten om te kunnen spelen.

Daarnaast is SL gratis. Je hebt helemaal geen geld nodig . In game geld kan je gewoon verdienen zonder dat het iets kost. er zijn zat mensen die 10K L$ verdienen per week en die geeen enkele creditcard of paypall info beschikbaar hebben maar wel een stuk land bezitten ( huren ze van een makelaar met ingame L$) en een leuk huis hebben staan.

Dus blaat liever verder op de kleuterschool ipv hier.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_43825396
Heb het programma ook een paar dagen geprobeerd, het ziet er wel leuk uit, maar er was enorm veel lag.
Na een week heb ik het programma eigenlijk niet meer bekeken.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_43836764
Gezocht: actieve second life spelers!!

Ben jij een actieve second life speler? En vind je het leuk om er over te vertellen?
Ik maak een artikel voor een opdracht van de School van de Journalistiek en ik zoek jou!!

Wil je meewerken? Mail mij: xlinda@hotmail.com
pi_43837206
Ik zou het iets minder spammerig brengen.
  donderdag 23 november 2006 @ 23:42:43 #162
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_43838222
maar jij brengt het niet
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:44:38 #163
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_43842630
Leuk artikel Linda. Helaas ben ik (nog) niet met het spel bezig.
pi_43842667
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:00 schreef xlinda het volgende:
Gezocht: actieve second life spelers!!

Ben jij een actieve second life speler? En vind je het leuk om er over te vertellen?
Ik maak een artikel voor een opdracht van de School van de Journalistiek en ik zoek jou!!

Wil je meewerken? Mail mij: xlinda@hotmail.com
Join zelf Second Life en vraag het daar aan actieve spelers. Jij zoekt namelijk nu niet. Voor een journaliste moet je actief op zoek. niet passief op een afstandje met een vraag hopen dat mensen naar jou toe komen.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_43925552
ja ik ben ook beginnen te spelen. maar dan krijg ik alleen contact met beginners. ik ben heus geen luie journalist hoor maar ik zoek dus juist contact met mensen die het spel al langer spelen...
pi_43929359
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:32 schreef xlinda het volgende:
ja ik ben ook beginnen te spelen. maar dan krijg ik alleen contact met beginners. ik ben heus geen luie journalist hoor maar ik zoek dus juist contact met mensen die het spel al langer spelen...
Heel eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat je met zoeken niet verder bent gekomen dan beginners. Wat is je ingame naam?
Calm down, please!
pi_43936862
Je moet even de populairste clubs bij langs gaan.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_43969994
Hello,

Kan iemand hier me vertellen hoe ik mijn uiterlijk kan veranderen? Ik ben nu nog een eng geel meisje en dat wil ik heel graag anders zien..

Thanx alvast!!
Het leven is wat je gebeurt. terwijl je andere plannen maakt..
pi_43972940
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:11 schreef Lalau het volgende:
Hello,

Kan iemand hier me vertellen hoe ik mijn uiterlijk kan veranderen? Ik ben nu nog een eng geel meisje en dat wil ik heel graag anders zien..

Thanx alvast!!
Oh, ben jij dat!
Rechtermuis -> appearance kun je alles instellen.
pi_43973264
hahaha, kijk, das weer een stapje verder, superbedankt :-)

Ik las overigens ook dat je ergens kleding vandaan moet zien te halen? Ik heb namelijk mijn appearance wel ingesteld, maar volgens mij moet je ook iets van kleding kopen/gratis krijgen toch?
Het leven is wat je gebeurt. terwijl je andere plannen maakt..
pi_43978788
ik vind het maar een lauw spel!
Chicks with anorexia snort diet coke
PSN: Mones_NL
pi_43981549
Hmm wanneer is er een fok meeting? en iemand hier was toch bezig met een club bouwen? hoe staat het daarmee?
GamerTag: Zipa
  woensdag 29 november 2006 @ 05:27:18 #173
269 vats
Live life to the max!
pi_43982369
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik wilde een account aanmaken, maar ze moeten creditcard gegevens hebben incl de security code. Dat ga ik dus niet geven en mobile numbers kunnen niet. Lekker vaag allemaal. Je gaat toch niet zomaar je cc gegegevns geven in zon login schermpje in een unsecure omgeving
hoezo zou je het niet doen, transacties van een cc kun je gewoon terugdraaien als het fout gaat. En by the way meer als 1.6 miljoen mensen gingen je voor dus ik zie het probleem niet! Oh ja second life is wel erg gaaf!
pi_43984364
quote:
Anshe Chung Becomes First Virtual World Millionaire
Parlays $10 investment into million dollar corporation in 30 months

Plush City @ Second Life and Wuhan, China @ Real Life 26-Nov-2006

Anshe Chung has become the first online personality to achieve a net worth exceeding one million US dollars from profits entirely earned inside a virtual world.

Recently featured on the cover of Business Week Magazine, Anshe Chung is a resident in the virtual world Second Life. Inside Second Life, Anshe buys and develops virtual real-estate in an official currency, known as Linden Dollars, which is convertible to US Dollars. There is also a liquid market in virtual real estate, making it possible to assess the value of her total holdings using publicly available statistics.

The fortune Anshe Chung commands in Second Life includes virtual real estate that is equivalent to 36 square kilometers of land – this property is supported by 550 servers or land "simulators". In addition to her virtual real estate holdings, Anshe has "cash" holdings of several million Linden Dollars, several virtual shopping malls, virtual store chains, and she has established several virtual brands in Second Life. She also has significant virtual stock market investments in Second Life companies.

Anshe Chung's achievement is all the more remarkable because the fortune was developed over a period of two and a half years from an initial investment of $9.95 for a Second Life account by Anshe's creator, Ailin Graef. Anshe/Ailin achieved her fortune by beginning with small scale purchases of virtual real estate which she then subdivided and developed with landscaping and themed architectural builds for rental and resale. Her operations have since grown to include the development and sale of properties for large scale real world corporations, and have led to a real life "spin off" corporation called Anshe Chung Studios, which develops immersive 3D environments for applications ranging from education to business conferencing and product prototyping.

Ailin Graef was born and raised in Hubei, China, but is currently a citizen of Germany. She runs Anshe Chung Studios with her husband Guntram Graef, who serves as CEO of the company. Anshe Chung Studios has offices in Wuhan, China and is currently seeking to expand its workforce from 25 to 50. (Pictures of the Wuhan offices are available here).

The valuation of the virtual land holdings is based on property value statistics published by Linden Lab and current simulator prices. Based on these statistics a valuation of one million dollars in virtual assets is conservative, and the actual value may be significantly higher.

This estimate only includes the valuation of the avatar Anshe Chung's virtual assets at current market rates. It does not include the real world assets of Anshe Chung Studios. It also does not include any valuation based on expected revenue, expected profits or any other intangible business equity (such as brand value or good will). It does not include assets owned in other virtual worlds such as IMVU, There or Entropia Universe.

Anshe Chung and Anshe Chung Studios are independent and not affiliated with other entities such as virtual world platform operators or marketing firms. Anshe Chung Studios is fully owned by Anshe Chung's creator and her partner and has been wholly financed from virtual world profits.

Above all, Anshe Chung stresses the importance of community in her vision of the virtual worlds and work spaces that she and others are pioneering together. Her goal is not merely to build a corporation, but to foster the development and growth of online communities, and to help make the entry of real world corporations into Second Life and other regions of the metaverse as frictionless as possible. It is her philosophy that Second Life is above all a social space, and that corporate entrants that respect the community will be the most successful.
Bron
pi_43985951
die heeft het voor elkaar zeg !
GamerTag: Zipa
pi_43989418
Ok ik ga hier misschien iets te ver, maar ik begrijp dat er beroepen zijn waarvoor je alleen maar hoeft te zitten en zodoende kleine beetjes geld binnen krijgt. Waarom script je dan niet een bot en maak je 20 accounts, te gelijk draaiend, zodat het geld letterlijk binnen stroomt zonder iets te doen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_43990312
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:29 schreef Pritt het volgende:
Ok ik ga hier misschien iets te ver, maar ik begrijp dat er beroepen zijn waarvoor je alleen maar hoeft te zitten en zodoende kleine beetjes geld binnen krijgt. Waarom script je dan niet een bot en maak je 20 accounts, te gelijk draaiend, zodat het geld letterlijk binnen stroomt zonder iets te doen.
Dweller / Camper accounts

Ben er zelf tegen maar het is lucratief.

Voorbeeld:
- 20 accounts ieder op een camping seat die 4L$ / 10 minuten geeft=
(6*24) * 4L$ * 20 = 11520 L$ per dag = (11520 / 280) = $41.14

dus meer dan 40 dollar per dag voor niets doen.


MAAR ... de dweller en camp seats worden beschikbaar gesteld door mensen met een club, mall of shop. Zien deze mensen geen vooruitgang in de zaken met het gebruik van de seats dan verdwijnen ze ook weer. Zo kunnen freebee accounts SL verzadigen.
Calm down, please!
pi_43991899
Hmm intressant, mischien binnekort dan maar eens het scripten gaan.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_43992973
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:44 schreef Pritt het volgende:
Hmm intressant, mischien binnekort dan maar eens het scripten gaan.
vergeet een anti idle script niet anders vlieg je er gewoon na een uurtje nietsdoen af . En de seats zijn voor newbies gemaakt om hun eerste geld te krijgen. Wat jij dus wil gaan doen is misbruik . Account bans tot gevolg
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_43994405
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:23 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

vergeet een anti idle script niet anders vlieg je er gewoon na een uurtje nietsdoen af . En de seats zijn voor newbies gemaakt om hun eerste geld te krijgen. Wat jij dus wil gaan doen is misbruik . Account bans tot gevolg
Helaas: de meeste camper-seats en danspads enzo zijn voor iedereen. Een newbie-only-script moet ingebouwd zijn (zoals bij de Money Trees).

Dus iedereen die wil en weet waar vrije (en goedbetalende) seats/pads zijn kan z'n gang gaan. Linden zal je er niet voor bannen.
Calm down, please!
pi_43994917
Hierbij een paar advertenties zoals ze in m'n vendors staan. Zoals eerder uitgelegd: een vendor is een apparaat dat items voor je verkoopt. Deze laten dus ook een afbeelding van het product zien (zoals je dat zelf hebt ingevoerd). Ik maak gebruik van JEVN vendors ... deze laten het toe om via het internet de verkopen te regelen (server-based). Ik hoef dus m'n product alleen in de server toe te voegen en in heel SL passen de vendors zich automatisch aan aan het nieuwe aanbod.

Als er geen BASIN op de ad staat dan is het een ad die ik voor een vriend heb gemaakt (Azone of JPP)

Enkele voorbeelden:





















Calm down, please!
pi_43998185
Children of the night. What music they make.
pi_44001524
Even een vraagje:

Worden de objecten gemaakt in SL zelf met de "build" optie of zijn er externe programmas? want ik wil het ook wel eens proberen, geld maken zonder objecten bouwen is volgens mij bijna niet te doen?
GamerTag: Zipa
pi_44003255
Volgens mij wordt het met beide gedaan, intern door de newbies en extern (3ds MAX bijv.) door de gevorderden.
Children of the night. What music they make.
pi_44003677
oke,

wil het geld al een beetje stromen bij de FOK leden?
GamerTag: Zipa
  woensdag 29 november 2006 @ 22:34:01 #186
269 vats
Live life to the max!
pi_44008095
heb nu 5100 $ op mijn rekening, helaas geen us dollar

maar ja server is down nu dus kan niet spelen grrr
pi_44009325
dat doe je goed vats.. hoe heb je dat bij elkaar gekregen? ik heb nog steeds geen rooie cent
GamerTag: Zipa
pi_44011688
Wat gebeurt er als in een keer iedereen al zijn second life geld om wil zetten naar dollars, ik neem aan dat de makers dat nooit kunnen betalen omdat het virtueel geld is.. is alles dan in een klap niks meer waard? ik ga dit spel morgen trouwens even bekijken

[ Bericht 49% gewijzigd door Janteh op 30-11-2006 00:45:04 ]
pi_44012085
wat een kutzooi. Hebben ze bedacht dat het leuk is om ff alle accounts ongeldig te verklaren, nu kan ik dus niet meer inloggen.. Alsof ik na al die maanden nog weet welke achternaam bij welke voornaam hoorde

en die site is ultra-extreem langzaam natuurlijk.. fok tijdens down-tijd is er niks bij
pi_44014371
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:41 schreef Zijpie het volgende:
Even een vraagje:

Worden de objecten gemaakt in SL zelf met de "build" optie of zijn er externe programmas? want ik wil het ook wel eens proberen, geld maken zonder objecten bouwen is volgens mij bijna niet te doen?
Alles wat je in SL ziet (qua 3D) is gemaakt met de interne builder;

Alle kleren en textures die je ziet in SL zijn gemaakt met PhotoShop of GIMP (de gratis open source "PhotoShop");

Alle bewegingen die je ziet (anders dan standaard SL) zijn gemaakt met het simpele en gratis Avimator of met het veel uitgebreidere Poser.

Alle geluiden die je hoort in SL (naast de standaard geluiden) zijn hoogstwaarschijnlijk van internet geplukt of gesampeled.


3D modellen kun je dus NIET importeren in SL. Geluiden (.wav), bewegingen (.bvh) en textures (.jpg of .tga) wel.
Calm down, please!
pi_44014413
quote:
Op donderdag 30 november 2006 00:32 schreef Janteh het volgende:
Wat gebeurt er als in een keer iedereen al zijn second life geld om wil zetten naar dollars, ik neem aan dat de makers dat nooit kunnen betalen omdat het virtueel geld is.. is alles dan in een klap niks meer waard? ik ga dit spel morgen trouwens even bekijken
Dan zou Linden Labs in 1 keer een klap geld binnenkrijgen. Het geld in SL is namelijk geen virtueel geld maarr echt geld. Elke 1000L$ = iets van $2.80 en natuurlijk gebruikt de LindeX (de beurs van SL) een wisselkoers. Dus L$ kopen en verkopen kost een marginaal bedrag (evenals het laten storten naar een rekening).

Het is goed te vergelijken met een gewone economie. Speculeren op de LindeX is dus ook een optie om geld te verdienen als je goed bent in dat soort dingen. Verschillende accountants en beurs-fanaten maken goed gebruik van ingame financial advisors en rente-gevende-banken.
Calm down, please!
  donderdag 30 november 2006 @ 15:27:24 #192
269 vats
Live life to the max!
pi_44024976
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:34 schreef vats het volgende:
heb nu 5100 $ op mijn rekening, helaas geen us dollar

maar ja server is down nu dus kan niet spelen grrr
hmm heb 5000 linden dollars gekocht voor $ 18.53 us dollar. Het is leuker te spelen met wat geld als zonder geld om eerlijk te zijn. Nu kan ik kopen wat ik wil, mezelf veranderen enz... van die 5100 dollar heb ik nu nog 4000 dollar over, en vandaag al 150 dollar verdient. Kijken of ik het uit kan bouwen als ik werk kan aannemen als ik 15 dagen meespeel.

[ Bericht 24% gewijzigd door vats op 30-11-2006 15:33:46 ]
pi_44026365
oke.. ik dacht er ook aan om iets van 2000 LS te kopen voor 8 dollar ofzo.. maar ik heb geen creditcard wel een paypal account maar daar lukt het niet mee of kijk ik verkeerd?
GamerTag: Zipa
pi_44043961
Snapshot van de club en de mall zoals ze er nu bijstaan (je ziet nog net wat van de pods - de zwevende apartementen):



Vrijdag hebben we een feestje ... de Basin is in eerste instantie een hangout ... d.w.z.: geen vaste events maar meer een plek voor NLers om elkaar te leren kennen. Je zult er ook vaak Duitsers en Amerikanen vinden ^^

Feestje begint om 21:00 uur (12:00 middag SL tijd) en het thema is: Oranje!
1000L$ Male & Female contest (Best in Orange).
DJ's: Maringo, Black (en misschien ik ook nog effe)
Houd rekening met lag! And don't blame me!

De club vind je in sim Eriu (of zoek op Basin). In de club vind je: Lucky Chair (een stoel die een willekeurig item als prijs geeft aan degene wiens naam begint met de aangegeven letter), Lotto, Sploders, Lounge banken, gokkasten, Contest Boards, Dansballen, Dans Machines, lichtshow, Russisch Roulette, Mud Wrestling, paaldansen, Greedy, etc.

In de aangrenzende mall vind je nog een Lucky Chair, een Raffle Ball, Slingo (soort SL Bingo), een Money Tree (geeft gratis geld aan newbies) en talloze shops.
Calm down, please!
pi_44044281
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:10 schreef Zijpie het volgende:
oke.. ik dacht er ook aan om iets van 2000 LS te kopen voor 8 dollar ofzo.. maar ik heb geen creditcard wel een paypal account maar daar lukt het niet mee of kijk ik verkeerd?
Zoals je eerder zag op deze pagina heeft Anshe Chung van SL een miljoenen business gemaakt. Je kunt op haar site ook L$ kopen

http://www.anshechung.com/index.php?fct=BUY_L$

vast ook wel via paypal.
Calm down, please!
pi_44055906
Hmm.. bij mij doet het spel het niet.
Het sluit zichzelf af op het moment dat er gevraagd wordt of ik wel/niet de muziek wil afspelen (bij het opstarten dus nog).
Er wordt ook geen foutmelding gegeven.. het is gewoon zo maar weg.
Wel wordt er zo af en toe gevraagd of ik een crash-report wil versturen.
Iemand enig idee wat ik er aan kan doen?
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:05:13 #197
149452 brahms
sinds 1833
pi_44069103
Wat een fantastisch spel Ik heb die Basin en Molen die eerder zijn genoemd nog niet kunnen vinden. Eiru, is dat een eiland? Ik ga zo meteen wel even zoeken Op dit moment hang ik een beetje rond in virtueel Amsterdam Als iemand andere hangplekken kent voor Nederlandstaligen dan hoor ik dat graag!
pi_44069172
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:05 schreef brahms het volgende:
Wat een fantastisch spel Ik heb die Basin en Molen die eerder zijn genoemd nog niet kunnen vinden. Eiru, is dat een eiland? Ik ga zo meteen wel even zoeken Op dit moment hang ik een beetje rond in virtueel Amsterdam Als iemand andere hangplekken kent voor Nederlandstaligen dan hoor ik dat graag!
Het is nu nog gezellig in de Basin
Eriu is een aparte sim ... ik zit daar (inmiddels) op 1/2 eiland ... zoek (CTRL-F) op BASIN

Wat is je SL naam?
Calm down, please!
pi_44069219
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 01:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zoals je eerder zag op deze pagina heeft Anshe Chung van SL een miljoenen business gemaakt. Je kunt op haar site ook L$ kopen

http://www.anshechung.com/index.php?fct=BUY_L$

vast ook wel via paypal.
Gelukt, bedankt.
GamerTag: Zipa
  zaterdag 2 december 2006 @ 14:51:05 #200
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44079463
Ik speel het sinds kort ook. maar hoe en waar kan ik nou een baan vinden?
I mean no harm
  zaterdag 2 december 2006 @ 14:51:50 #201
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_44079480
Ik wil me ook eens gaan aanmelden om het eens voor de lol te bekijken. Wie zal ik referren?

[ Bericht 1% gewijzigd door Fliepke op 02-12-2006 15:02:24 ]
pi_44079637
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:51 schreef Fliepke het volgende:
Ik wil me ook eens gaan aanmelden om het eens voor de lol te bekijken. Wie zal referren?
Wat heeft het voor voordelen voor de persoon die gereferred wordt?

Jegorex Welders
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:02:38 #203
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_44079693
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:59 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Wat heeft het voor voordelen voor de persoon die gereferred wordt?

Jegorex Welders
Ik heb het nog nooit gespeeld
Dus, misschien wel
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:03:29 #204
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44079716
Hey, is er ook een Fok! groep?
I mean no harm
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:04:30 #205
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_44079740
Ah als ik premium wordt dan krijg jij 2500
pi_44079899
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:04 schreef Fliepke het volgende:
Ah als ik premium wordt dan krijg jij 2500
referer me dan maar
Ik heb nu nog bijna niets, arme noob dat ik ben.

Mijn SL naam is Jegorex Welders
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:13:04 #207
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44079942
Ik denk dat de volgende Second Life topic een beetje meer info moet krijgen.

Zeg maar een echt topic met plaatjes, verwijzingen naar plaatsen in Second Life.
Hoe je ergens naartoe gaat, hoe je een baan zoekt. Of Fok! ook een group daar heeft waar je lid van kunt zijn en voor kunt werken. etc. etc.
I mean no harm
pi_44079983
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:13 schreef pomtiedom het volgende:
Ik denk dat de volgende Second Life topic een beetje meer info moet krijgen.

Zeg maar een echt topic met plaatjes, verwijzingen naar plaatsen in Second Life.
Hoe je ergens naartoe gaat, hoe je een baan zoekt. Of Fok! ook een group daar heeft waar je lid van kunt zijn en voor kunt werken. etc. etc.
Een eigen FOK! clan
En binnenkort een eigen FOKLand
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:29:47 #209
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44080352
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:14 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Een eigen FOK! clan
En binnenkort een eigen FOKLand
Precies! Dat lijkt me leuk.
Ik ben het overigens nu aan het spelen
I mean no harm
pi_44081875
Zoals het er nu uitziet hosten we in de Basin volgende week een Fok Feestje.

Meer volgt ^^
Calm down, please!
pi_44082109
een Fok Army lol..
pi_44082776
Hier zitten wij:

secondlife://Eriu/71/35/35

copy paste in browser (als het goed is)
Calm down, please!
pi_44083334
hoe heet je dan ingame ?
pi_44083654
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:50 schreef OreO het volgende:
hoe heet je dan ingame ?
Don Duke
Calm down, please!
pi_44084201
ja zag je staan
pi_44086510
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:51 schreef pomtiedom het volgende:
Ik speel het sinds kort ook. maar hoe en waar kan ik nou een baan vinden?
Vandaag mijn eerste Lindendollars verdiend in het gebied Phenomenon Op het centrale plein staat een Camp Master. In de buurt blijven levert 1L$ op per 5 minuten. Het ziet eruit als een kring met paarse stoeltjes. Klik met de rechtermuisknop op de gele wand voor instructies.

Je kan van het ene gebied naar het andere springen met control-m, tik gebied in naast Search, klik op Search en als het gebied is gevonden op Teleport.

Nederlandse gebieden die ik tot nu toe zag: Amsterdam, Nederland, Scheveningen en Zandvoort. Ik heb nu ook de Basin in het gebied Eriu gevonden
pi_44086519
Ik heet Hans Grier in SL.
Children of the night. What music they make.
pi_44086857
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:57 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heet Hans Grier in SL.
Ah was jij dat
Calm down, please!
pi_44087216
Als het weer eens lagvrij is wil ik misschien nog eens kijken.

Is 't ook mogelijk om animaties te verkopen? Dus, ik noem maar wat, danspasjes enzovoorts. En als dat mogelijk is welk format moet dat zijn? (Als ik geld met een hobby kan verdienen zou 't wel mooi zijn.) En om spullen te verkopen hoef je er toch niet de hele tijd te hangen?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_44088058
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als het weer eens lagvrij is wil ik misschien nog eens kijken.

Is 't ook mogelijk om animaties te verkopen? Dus, ik noem maar wat, danspasjes enzovoorts. En als dat mogelijk is welk format moet dat zijn? (Als ik geld met een hobby kan verdienen zou 't wel mooi zijn.) En om spullen te verkopen hoef je er toch niet de hele tijd te hangen?
Dat is mogelijk

Bewegingen upload je als .bhv bestanden (of was het bvh?)
gebruik www.avimator.com voor simpele bewegingen of
Poser voor meer uitgebreide bewegingen.

Neem een kijkje bij Abranimations of Bits and Bobs. Dat zijn twee bekende dans- en pose-verkopers.

P.S.: De lag lijkt opgelost te zijn sinds laatste update
Calm down, please!
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:59:31 #221
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44088438
Ik ben Zeromark Vanbeeck.
I mean no harm
pi_44089692
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ah was jij dat
Heb ik jou ooit ontmoet dan
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:07:36 #223
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44090310
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:04 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Don Duke
Ik was net even in je club.
Een van je dames heeft me geholpen met een rondleiding door een paar plaatsen.
I mean no harm
pi_44092159
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:51 schreef pomtiedom het volgende:
Ik speel het sinds kort ook. maar hoe en waar kan ik nou een baan vinden?
Update: op de Knowledge Base van Second Life staat een stuk met de titel Guide to Jobs in Second Life. De belangrijkste typen banen zijn ongeschoold (danser, model, portier en winkelbediende) en geschoold (bouwer, ontwerper en programmeur).

Bij geschoolde banen moet je vaardigheden en kennis gebruiken die je in het echte leven hebt aangeleerd, bijvoorbeeld programmeren of werken met Photoshop. Advertenties voor banen kan je vinden bij de Classifieds op het SL forum. Om die te kunnen lezen moet je je creditcardgegevens hebben doorgegeven. Ik kom er niet in met mijn basic account

Er is ook nog een algemener stuk How do I earn L$ in Second Life? maar de tekst daarvan staat ook op dat forum
pi_44097375
en dit staat er dan (LAP TEKST ALARM) :
quote:
Disclaimer
1) What is said here is my opinion, not that of Linden Lab.
2) It does not constitute financial or tax advice.
3) This advice is intended to be useful, and factually accurate, but neither of these things are in any way guaranteed.
4) If you have any ideas about how to improve this helpfile, please send them to me.

The single best way to get L$
Before we begin, there is one thing about L$ in SL that you absolutely must know. This is that jobs in SL typically do not pay as much as jobs in Real Life do. Therefore the most effective way (in terms of time) to get L$ is usually to get a good real life job and buy L$ on the LindeX or various other currency exchanges, such as SLX, or GOM. There are various currency exchanges, I suggest shopping around to get the best rate.

Reasons why buying currency might not be best for you
There are cases where it might be a good idea to seek a job in SL anyway :
* you have serious problems in your life which prevent you ever getting a good real life job - for example, you have severe disabilities.
* you have a decent real life job, but the banks where you live will not give you a credit card, and you can't get a paypal account. Thus you have no way of buying L$ from LL. In this case I would urge you to talk to very good, close, *trustworthy* friends about other ways of buying L$ - for example, in exchange for cheques in the post.
* you already have a good real life job, and you just want a job in SL to have something fun and rewarding to do.
* you have other priorities in your Real Life, such as saving for your kid's college fund.


A general introduction to (mostly low paying) jobs in SL
The first thing everyone should read on the subject of jobs in SL is : the jobs page on the SL wiki that lists common jobs in SL. This gives you an idea of many of the basic job categories in SL. Typically most of these jobs are identifiable because :
* they require a lot of "low intensity time" - that is, time you're around the computer waiting for something to happen, or otherwise not doing much. Examples : a security guard waiting for griefers to show up, a dancer/escort using animations and sometimes talking to customers waiting to get hired, etc.
* require relatively little skill. Examples : a security guard in *some* cases needs only to know who to ban and how to ban them. The 'who to ban' is usually covered by a set of rules given to them, and the 'how to ban' is usually as simple as shouting "/8 addt NAME" or similar to add them to the ban list of a security orb nearby.
* very similar jobs to them are done for free. For example, at many clubs, there are quite a lot of regular customers who have if not the power to ban griefers, at least the contact details of a club admin who can swoop in at short notice. There are lots of people in SL who are willing to have av-sex for free, indeed, some of the most popular locations in SL are based around the idea of free sex. Therefore, it is hard to earn L$ that way in Second Life because there are so many people willing to have sex for free.
* tend to be 'service' oriented. That is, if you're trying really hard to do something for someone else, you're probably in a much weaker position than someone who has people come to *them* for help.

Basic principles of how to earn more L$ and enjoy doing it
There are many jobs in SL that are low-paying and fall into the above category.
The SL wiki article above covers most of them. I do not mean to demean dancers, escorts, , security guards, etc.... I am simply pointing out that if you want to be rich, they are probably not the jobs for you. Personally, I think of becoming rich as rather like becoming happy - it's a background goal in life that you accomplish best by doing other things. For example, if you're always thinking about how unhappy you are, becoming happy becomes your goal, and then you start looking for short-term ways to become happy, like drugs or casual sex. Invariably these provide a quick-fix but leave the longer-term problem unsolved, and soon you are back where you started, even more unhappy because you remember that for a few moments you were happy. The effective way to become happy is to put unhappiness out of your mind - refuse to be unhappy - and settle down doing something you enjoy, something that helps you in the long term, something that challenges and distracts and motivates you and generally gets you interested in life again.
Similarly, the best way to earn L$ is not to be always focused on earning L$ - rather, it is to do things which have as side effects producing lots of L$, and to be so focused on doing these things well that you don't notice the amount of L$ you make. This has two advantages - firstly as you're not so distracted with L$ you can focus on your work and thus produce better quality work, thus earning more L$..... and secondly if you're focused on your work all the time your L$ tends to build up because you're so focused on your work you do not have time to spend it.
So, to summarise : the best way of making L$ is to pick something that you enjoy doing anyway and are good at, and try to find a way of making L$ from that. Develop your natural skills and try to use them to address a want or need people have. Use your mind (or hire someone else's) to do the things you can't do - for example if you come up with a great new idea for a product, sell it to a company that makes products like that. If you make products but are stuck for new ideas, hire some creative thinkers to get you back on track. Develop your own skills to a high level, and co-operate with other people who have other skills to make something that people will buy, then split the profits.

Of course, as with any capitalist system, the most lucrative job is the one where you come up with an idea of how to make something quickly and cheaply, yet this thing you make is in high demand and can be sold for lots of L$. By the time everyone else figures out that they could make this too, you've sold a ton of them and made a lot of L$.

Unfortunately these jobs are the hardest to get, because they require you to :
1) be able to identify what consumers need or want, before most of them are even aware of it themselves.
2) be able to design a solution to their problem that is both effective, appealing and cost-effective to produce.
3) be able to make people aware of your product and convince them to buy it.

The key to getting this kind of job is that you :
1) Identify what skills you have.
2) Identify what needs or wants other people have which are not yet met by any existing product
3) Figure out a way to meet a need or want that people have with one or more of your skills.

For example : In my case, I identified that I'm a good writer, and that I have years of experience doing various forms of roleplay online and offline. I realised that a lot of people in SL like or are curious about how to do good roleplay - but they don't know much about it because before I wrote what I wrote, information like that just wasn't written down anywhere in SL that I or anyone I asked could find. I saw a way to help people learn and thus improve the quality of their lives, by teaching them about something I knew about and they wanted to learn about. I could have tutored them one on one, but it is a far better use of my time to have a vendor selling my work 24/7 while I am off doing other things
My point is that I saw a way I could be useful to many people by making something for them - I made it - I started selling it and it is selling well.

To make a product that sells well, you have to match your existing skills to what consumers want. Develop your skills, identify what consumers want, make it, sell it, and profit from doing so. Try to make something that you *enjoy* making - as that will keep you motivated to do a better job and result in a better product more people want to buy.


Why you should always sell something you're personally interested in
Your peers and friends, the people you hang around with, are probably interested in roughly the same things as you are. If you use your skills on things you are interested in and thus make a product that people want, it will thus probably be tied to your interests, and thus be a way you get involved in the community as a businessperson. This is a good thing because it gives you social status amongst your friends as well as L$... and opens the door to opportunities in your business. For example, if your friends are interested in the same things as you, they might be interested in your product. If they're interested in your product then they might help you develop it in various ways like pointing out its flaws so you can fix them, or advertising it for you by telling their friends. You can encourage this sort of benefit by giving free samples of your finished product to your friends - if your product is good, they will recommend it to their friends and this is a great way to launch your product onto the market.
Thus, building a product based on your interests :
1) gets you social status if done well
2) is a great way to meet new people who share your interests
3) provides a great excuse *not* to meet people you don't like ("sorry, busy with business stuff atm", for example)
4) taps the resources your friends have, like the ability to give you feedback and help you develop your product, that may naturally lead to working together and thus building better friendships
5) allows you to make use of the community by using people you know to give you free advertising via free samples, for example.
6) motivates you - as you're MUCH more likely to work hard on a product you care about then one you don't care about.
7) makes your product better - as you can draw on your knowledge and experience when making it.... plus that of your friends.
...etc

In short, always try to combine your skills and your interests to fill a gap in the market - produce something that addresses the wants/needs consumers have.


Ways you can take advantage of SL's economy to make L$ - without harming anyone
As an example : creating some things tends to cost more than creating others. Sound files, textures, etc, tend to cost L$10 per upload. This means that :
1) if you're going to use lots of them, make sure you budget for this cost.
2) you want to use as few of them as possible.

There are other things, however, which are free to create (and thus, you can experiment with creating products on them for free - so even if your product fails you have not lost L$!). My favourite example of these is notecards. I saw an opportunity to sell notecards full of information in Second Life... it was perfect for me because I had the information anyway (so wouldn't spend anything to obtain it), creating the product cost next to nothing (because creation of notecards is free), and I could sell it for free too (because it really isn't that hard to make a vendor object in LSL script, and if you use free textures for your vendor, that's free too. Plus I found some malls that were just opening and gave me vendor space without needing to pay rent).
So, in summary, I worked out that I could create this product without needing to learn much in the way of new things, except how to script a vendor in LSL, which turns out to be very easy.
I created my product for a grand total of $0L, and started selling it, making L$ right off the bat, because it cost me nothing to make but people were buying it at between L$49 and L$199 per copy.

I'm not suggesting that everyone should scribble down anything they want on a notecard and try to sell it.
I'm simply saying that if you have a skill, or some knowledge about a special topic that you think might be useful to other people... try to find a way to turn it into a solution to one of their problems (even one they did not know they had) - and they may start paying you for being so helpful.
Business is built on the principle of getting paid for being helpful - if you can help someone do something, and nobody else can, you are in a good position to say "I will only do this for you if you pay me". Obviously you need to do a lot of helpful things for free *before* you can say that, but once you have a reputation for helping people solve their problems, it is only natural that you start charging for this as you have a valuable product/service which other people can't do as well as you... and you need some way to choose who you will help. Why not the person that pays the most? That's a quick way of deciding it that's impartial and turns the deals into both a win for the customer (they get what they want) and a win for you (you get the most L$ one can fairly demand for that product/service).


So, to summarise :
1) Identify your skills, knowledge, and assets.
2) Identify how to use what you have to meet a want/need that other people have, in the cheapest way possible. Look in places like the products wanted forum first for ideas about what people might find useful - then try to find a way to meet that need at the minimum cost to you.
3) Try to get some feedback from other people who know about relevant topics such as your skills and how much demand there really is for your product.
4) If the startup cost is low or you reasonably expect to make a lot of L$ at this, and you have the free time, go for it.

Two very quick ways to save/make L$
1) If you're going to sell Lindens, use a limit sell, timed so you catch the market when it's going down. Your Lindens may take you a few days to sell rather than being instant, but the effect is that you get about 6% more US dollars for your money. Getting a 6% bonus for 5 minutes work reading the LindeX is a very worthwhile thing to do! If you're going to buy/sell L$, you should check out the different currency exchange sites listed at the top of this article, as their fees vary, and you can save yourself money by shopping around. The principle of "shop around" works in your favour here. Other principles such as "where possible, cut out the middleman", and "buy low, sell high" may help, but they depend on shopping around... you don't know what's out there unless you shop around.
2) If you're not going to sell your lindens, yet, and you can afford to lose them entirely, stick them in Ginko or another high risk / high gain savings account. You might lose your money, there is always a chance of that. On the other hand, if you use it right, you can earn 3.3% interest per month on your balance, which almost offsets the 3.5% fee for selling L$. I'm not sure if this is a good way to make money or not on its own, but I think that if you get that 3.3% interest on all L$s before you sell them, AND you time your selling of L$ to sell when the market is right, using a limit sell, I think your chances of making money are much better.
3) Encourage your customers to pay you in L$, rather than using sites like paypal. There are several reasons for this. Firstly, PayPal are more expensive to use for business transactions - they charge a 2.5% fee for handling currency exchange, for example, which can be very significant if you're running a business in SL but aren't based in the USA. Secondly, PayPal will share your RL name with your customers unless you pay them extra for a business account. Thirdly, PayPal effectively lock up your money for awhile by taking what I consider to be far too long to process withdrawals. Fourthly, I used to use PayPal to process payments for another online business I have, but I pulled all of my money out of my PayPal account and then closed it completely after they charged me substantial fees for something that I felt was very unfair. Finally, people are more open to spending L$ than they are to spending USD, because they don't consider L$ to be 'real money', psychologically. Getting people to buy your product with cash is hard. Getting them to buy it with a credit or debit card is easier, because it doesn't *feel* so much like they're handing over money. Getting them to buy it with L$ is even easier still, as to them it feels like they're dealing with something akin to monopoly money... "game money" that isn't serious. So, when you can, set prices in L$. The only exception to this is when you are dealing with large-value items, in which case you don't want to set prices in L$ because the resulting numbers are huge, and it shatters the illusion. It is also rather unethical, as frankly if you're setting your prices in L$ to disguise the fact that you're asking for a lot of USD, you probably ought to be spending your time improving your product, rather than trying to fool people with marketing. So, to put it simply : set your prices in L$ where it is convenient, and especially for low value items. For high value items, setting them in USD is probably more ethical and protects you from market fluctuations.
4) Never, ever enter "lotteries". Similarly, never gamble. The reason is simple : the odds are always against you in the long term. The longer you play, the more and more likely it is you will lose a lot of L$ this way. Ultimately, in gambling, the house *always* takes your money in the long term. Remember : if you gamble - don't expect to win.
Lotteries are similar : at most they pay all funds paid into the lottery to a single lottery winner. Usually they pay a portion of what is paid into them. That means that when you enter a lottery you are trading L$1 for a ticket that is worth much less than L$1. You almost always lose money *and* value instantly, as soon as you buy a lottery ticket. For this reason, I would suggest that you never gamble and never buy lottery tickets, ever. I personally consider lotteries and gambling in general to be nothing more than a waste of money. I can see their appeal - they give you hope of a better situation in future - but it is false hope - they almost always make sure you end up poorer than when you started. In order to buy enough tickets to be in with a meaningful chance of winning a lottery, you have to spend so much on tickets that it is not worth entering. For example, lets say a lottery pays out 90% of its ticket sales in a jackpot. To be in with a 50% chance of winning a L$90 jackpot, you'd have to pay $50 in tickets. It's pretty easy to see why buying 50% of the tickets in that lottery is a bad idea : you have a 50% chance of getting L$90 and a 50% chance of getting L$0. That averages out to L$45, which is less than what you paid in the first place. Effectively, any time you are buying a lottery ticket, or gambling, you are trading L$ or real USD money for a 'chance' which is worth less than what you are paying for it in terms of L$ or (in the real world) USD value. This has been called "a tax on people who can't do math".
Put simply : don't gamble or enter lotteries unless you enjoy losing money.

Doing business ethically, and why you should
Put simply, most human respond to kindness with kindness and unkindness with unkindness. As a business owner, you are dependant upon your customers. Therefore, you should always treat them well, because if you don't they will leave you in the lurch.
Basically, you're dependant on your customers, and so if you wrong your customers, your business will suffer. Always be nice to your customers - without them your business will fail.

A few ethical business tips :
1) Be honest and accurate. Avoid mis-representing your product, your fees, or anything else about your business. Never, ever lie to a customer. You can emphasise the good qualities of your product, but you can never lie. You can say that "in my opinion, this is the best product for ______", but you cannot say "everyone thinks this is the best product", unless you have some kind of independent proof that *everyone*, without exception, really does think that.
2) Be reliable. Keep your prices steady to hold customer confidence. Make sure you or someone you appoint can handle customer enquiries in a reasonable time. Make sure if you promise anything, you keep your promises!
3) Be a team player. Work with other businesses. Try to learn from them... ask "what can I learn from _____?". Same with your customers. A lot of customers have this idea that the maker/customer relationship ends when they hand over the money. It shouldn't. You should give your customers an incentive to keep you in mind - that way they're more likely to mention you to other people and give you free advertising, and much more likely to feel like they had an enjoyable buying experience. Being cold and distant is not good for you emotionally or for the sales of your product. Personally, I reach out to my customers by offering them L$, from L$50 to L$500 for pointing out ways in which I could improve my product. I basically pay them to tell me what needs to be improved in my product, then I improve it along those lines. I also reach out to other businesspeople in SL. If I can't do a job, and it needs to be done, I look to hire someone with a reputation for quality results to do the work for me. I pay them to do it, too, and the price I pay them is based on a combination of what I can afford, what I think is a fair price for the work, what they think is a fair price for the work, and how much a similar service would cost elsewhere.
4) If you screw up, admit it, find out how to fix the problem and fix it. Don't let your pride get in the way of doing the right thing. A lot of people actually give a great deal of respect to a person who is mature enough to admit their mistakes and learn from them.
5) Make sure you have a few people who are both customers and friends. Typically, do this by giving free samples of your work to your friends in the early stages of development (they're the ideal beta testers as hopefully they share your interests, and your product is based on your interests). Once you do have a few customers who are also friends, try to encourage them to give you honest feedback on your product. A friend who says your product is great when it really sucks does you no favours. A friend who tells you it sucks because it does really suck when you think it is great does you a big favour. A friend who tells you it is great because it really is great, even when you think it sucks, is the most valuable of all as these are the people that really help you through even the hard times of running a business.

Unexpected costs
A tip for those considering starting a small business in SL : you face many unexpected costs.
For example :
1) The cost of the time you spend making your product and doing business-related activities. (reduce this by working on something you enjoy, and don't forget the community you're selling to!)
2) The cost of the land you buy/rent for your vendors or business-related activities. (reduce this by getting free placement in malls where possible, and seeking out value for L$ in terms of exposure to good potential customers versus cost of the advertising)
3) The cost of selling L$ on the Lindex or other currency exchange sites, to recoup any USD investment (currently 3.5% of value sold, IIRC).
4) The cost of getting LL/PayPal/etc to let you withdraw the USD value of Lindens you sell (up to $15USD per withdrawal if you use LindeX).
5) The cost of changing that USD back into your local currency (can be up to 5% in places, depending on your bank).
6) The time cost of how long it takes you to get L$ back that you've put into SL - and if you can afford to have your RL money tied up in SL.


The top 5 ways to make sure you make L$
1) Pick wisely from your skills, talents, knowledge, friends and business contacts - use all together to make a product that fills a consumer need/want.
2) Make it *popular* - general use items sell much better than niche items, unless you're SURE a niche is big enough to support your product *AND* that most people in the nice will and can buy it.
3) Market your product the right way. NEVER SPAM ANYONE. Instead, put your product info in your profile and ask permission to advertise it in places/groups/IMs about related topics. Target your audience and market towards them in a way they find USEFUL, not annoying.
4) Budget. Remember to translate your L$ profits/losses back into USD so you can see how much you're making *at most* - before fees as above are deducted.
5) If in doubt, get more feedback from other people. Try to get feedback from multiple TYPES of people too - coders on your scripts, artists on your art, builders on your builds/textures, marketing people on your advertising, etc etc etc.
6) Protect your product. Never give someone else enough information about the whole of your product/business that they could copy it and replicate your product themselves. Similarly, each industry is prone to a certain amount of illegal copying/piracy, which hurts creators in that industry. Consider how vulnurable your products are to copying, and if possible take steps to limit the risk of your products being pirated. You can give out free samples for advertising, and you can choose not to have copy-protection because many consumers are against it. Those are OK choices, but you should still be aware of the vulnurability of your product and *consider* what you can do to reduce the risk of piracy.
7) Don't expect to EVER make a lot of USD playing SL. SL is not geared for that. It's geared so you can make a bit of L$ doing something you enjoy. It's not geared to make mega-bucks unless you're prepared to invest mega-bucks. For example : say the rate of return on your investment was 10%. You'd need to invest 1000 USD to make 100 USD. If you have 1000 USD at your fingertips, then there is really no need for you to take on risky investments in SL, because you're probably well off already in Real Life If on the other hand you'd struggle to find even 100 USD, then you probably can't afford to take risk with that money - you can't afford to risk it all on a "get rich quick" scheme because you risk losing everything, and you can't afford to lose everything. So... as a general rule, only invest in SL what you can afford to lose - and make sure you're doing it for your own enjoyment and education. Remember to balance what you have, what you can make, and what you risk/lose by making it. Remember that making a lot of USD in SL is hard (otherwise everyone would be doing it) and it takes serious thought/skill to do. If this fact bothers you, then remember that even playing SL itself is a luxury item (only 1% of the world's population own a computer). Again, it is usually best to make money with a RL job, and to spend some of it in SL. If you want to be a creator in SL, and get paid for your work, then remember : DON'T DO IT FOR THE MONEY. Do it because you love it (you'll do a better job *and* enjoy it more *and* get paid more that way).... and don't expect to make money. Plan for the worst and hope for the best.
8) Remember your friends and the community. They're INVALUABLE sources of feedback, people to beta-tester your product, and so on.
9) If it all goes down the pan, and you've tried hard at making something that makes L$ but it just doesn't work...... then release free, all-permissions copies of it to everyone who you think might be interested, so at the very least it helps them anyway and a future product might be made from it (and... it'll help build your reputation!).
10) Remember, the best ways to make L$ depend on hard work, and investment of time, skill and L$. Making L$ isn't easy - if it was, everyone would do it! It is, however, possible if you keep trying to do it the smart way - eventually, if you learn from your experience - you will hit upon an idea. If you don't... then that doesn't matter, because you've been sensible and remembered point #4 (Budget) - so you've kept your losses to a safe minimum that you can afford.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')