Dat zijn zeker apparte wolkenquote:Op maandag 17 april 2006 23:19 schreef firecow het volgende:
wat een heerlijke wolken vanmiddag... Zag er heel bizar uit. Het leek wel op een soort van sluier om de stapelwolk heen![]()
[afbeelding]
bronquote:Verwachting komende 5 dagen
woensdag 19 april tot en met zondag 23 april 2006
Wisselvallig met vooral de eerste dagen nu en dan regen. Tijdens het weekeinde mogelijk wat droger en meer zon. Middagtemperatuur rond 14 graden.
Verwachting 6 tot 9 dagen vooruit
maandag 24 april tot en met donderdag 27 april 2006
Onzeker. De grootste kans, zo'n 60-70%, op droog, vrij zonnig voorjaarsweer met temperaturen richting 20 graden; Aan de andere kant nog steeds een kans, 30-40%, op een enigszins wisselvallig weertype met temperatuur dichtbij 15 graden.
is mij nu nog even te ver weg, de ensembles verschillen elke run weer. maar ik hoop mee natuurlijkquote:
quote:
Vooral tig dagen vooruit kijken, stel je jezelf steeds weer teleur hoorquote:Enigszins wisselvallig weertype (neerslagkans 30-40%) met maximumtemperatuur dalend naar de normale waarde of ietsjes kouder.
weerman Jan Visserquote:Donderdag is er naast wat zonneschijn vooral in het westen kans op wat regen of motregen, in het temperatuurverloop verandert niet veel. Vrijdag eveneens regenkansen maar de zon laat zich evenmin onbetuigd en in het binnenland kan het plaatselijk 17-18 graden worden. Dat komt omdat een nieuwe storing ter hoogte van Ierland naar Biskaje wordt afgeserveerd. Daardoor bij ons een zuidelijke stroming. In het weekeinde is de hogedrukinvloed wat groter en kan het ’s middags circa 17 graden worden. Enige onzekerheid is er wel voor zondag in verband met het naderbij komen van het frontensysteem van een nieuwe depressie ter hoogte van IJsland. Verder zijn er in de nacht en ochtend mistkansen.
vrijdag 21 april tot en met dinsdag 25 april 2006quote:Op donderdag 20 april 2006 13:35 schreef star_gazer het volgende:
Klopt mijn weatherbar als hij zegt dat het vrijdag 20 graden wordt
Zolang het maar dáár is dan vind ik het niet erg.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:37 schreef highway101 het volgende:
Flinke sneeuwstormen in het centrale deel van de Verenigde Staten. Rijkelijk laat in het seizoen volgens mij...
Hier ook super mooi weer geweest vandaag, ben benieuwd naar morgen.quote:Morgenochtend begint met zon. In de middag ontstaan er stapelwolken. In het zuidoosten kan een enkele uitgroeien tot een onweersbui.
ik zie niets, maar er komt wel regen aanquote:Op vrijdag 21 april 2006 18:08 schreef -chefke- het volgende:
jumie lekker weertje raampje open muziekhe aan in de auto lekker beetje rondtoeren!!!!
heb alleen zow het gevoel dat er een onweersbuitje onstaat bij nijmegen en omstreken.
kleine misser maarquote:Op zaterdag 22 april 2006 15:55 schreef DemonRage het volgende:
Ze zaten er weer eens goed naast met het weer... 't wordt tijd dat ze die nieuwe computer eens operationeel krijgen.
inderdaad! prachtig zonnig hier in Amsterdam!quote:Op zondag 23 april 2006 08:20 schreef Evil-Cherry het volgende:
Maar nú is het weer wél heerlijk weer!
Eigenlijk de hele ochtend bewolkt geweest, maar nu komt de zon ook hier te voorschijnquote:Op zondag 23 april 2006 08:20 schreef Evil-Cherry het volgende:
Maar nú is het weer wél heerlijk weer!
Hier staat nu nog 18.9 op de tellerquote:Op maandag 24 april 2006 19:51 schreef DemonRage het volgende:
Hier was het nog 19,1°C @ 19:00u. Niet slecht.
Ik hoop 't, maar verwacht er weinig van. Misschien wat buitjes in het oosten of in Limburg.quote:Op maandag 24 april 2006 19:56 schreef Xenwolfie het volgende:
Morgen ontploffen gaat.
Maar weer niet in het westen waarschijnlijk.
quote:
Waar kan je dat zienquote:Op dinsdag 25 april 2006 16:08 schreef indahnesia.com het volgende:
en op de Noordzee ligt inmiddels een buienlijn
Radarquote:
Nicequote:
zelfde in Amsterdam ondertussenquote:Op dinsdag 25 april 2006 16:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Rotterdam meldt een egaal witte lucht, opkomende koude wind en een daling van de temperatuur.
zit een beetje onweer in inderdaadquote:Op dinsdag 25 april 2006 16:14 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nice![]()
Zijn die stipjes bij Duitsland, onweersbuien die zijn ontstaan?
self aan de kust of in limburg??quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er vormt een self volgens mijeven in de gaten houden!
Hier in Maastricht niets gemerkt. Wel vanuit een hoger gelegen gebouw aan de oostkant van Maastricht buien zien hangenquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:37 schreef i2Them2 het volgende:
Zit nog steeds onweer in de buien in 't zuiden. Al is 't niet zo veel meer.
[afbeelding]
Hier ook al een tijdje bewolkt en alweer een stuk frisser.
En die buien blijven maar op hun plaats liggen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Flinke buien ten O van Limburg: http://www.buienradar.nl/
Ja, hier krijgen we niets geloof ik.. het is wel wat afgekoeld, kouder als gisteren om deze tijd.. maar goed, het is geen slechte dag geweest vandaag.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:12 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
En die buien blijven maar op hun plaats liggen.
Ahh.. dus blijft ie toch gratis... ik wist namelijk niet dattie van het KNMI zelf was.quote:AMSTERDAM - Vanaf donderdag is een nieuwe weersite van het KNMI in de lucht gegaan. BuienRadar.nl biedt gratis buienradar beelden van het KNMI zonder vertraging.
De site is een unicum, want tot nu toe waren deze beelden sterk vertraagd beschikbaar, of men moest ervoor betalen.
Koninginnedag
De website komt als geroepen met Koninginnedag voor de deur. 'De voorspellingen zijn somber voor 29 april maar bij ons kun je van minuut tot minuut zien wanneer je het beste de straat op kunt gaan.', aldus een woordvoerder van BuienRadar.nl.
'Er is geen enkele site zo actueel over het weer, het meest besproken onderwerp. Bijna iedere dag hoor je op het nieuws dat het gaat regenen, maar nu kun je ook zien waar en wanneer precies'.
De weerbeelden op de website kunnen stuk voor stuk bekeken worden. Door de beelden in een loop achter elkaar te zetten is het echter ook mogelijk de ontwikkelingen van de buien te volgen.
Mobiel
BuienRadar.nl is zelfs te volgen via de mobiele telefoon. Op die manier kunnen ook buitensporters en kampeerders op ieder gewenst moment op de hoogte blijven van naderende nattigheid.
Misschien staat er wat op weeronline oid.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:23 schreef Evil-Cherry het volgende:
KNMI![]()
Heeft iemand voor mij een 10-daagse voorspelling (linkje ernaar)voor Frankrijk? Weatheonline is betaalt... :s
Thanks!
Weet ik, maar ik ben stront nieuwsgierig en ik heb iets nodig om dat te stillen... Ookal klopt er geen reet vanquote:Op donderdag 27 april 2006 17:09 schreef indahnesia.com het volgende:
10-daags voor Frankrijk? Die is vast net zo betrouwbaar als die van het KNMI voor Nederland. Niet dus.
Ah, dacht dat ie van iemand anders was die de beelden van het KNMI 'koopt'.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:48 schreef indahnesia.com het volgende:
Gratis buienradar op nieuwe website KNMI
[..]
Ahh.. dus blijft ie toch gratis... ik wist namelijk niet dattie van het KNMI zelf was.
Haha, maar dan hebben jullie ook dik feest, want ik zit vlakbij Reimsquote:Op donderdag 27 april 2006 18:45 schreef highway101 het volgende:
"de komende dagen loopt de temperatuur op tot rond de 45 graden in Frankrijk"
tevreden?
Is ook zo, ze hebben later het artikel aangepastquote:Op donderdag 27 april 2006 18:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ah, dacht dat ie van iemand anders was die de beelden van het KNMI 'koopt'.
Site ziet er prima uit.
Ik ga maar uit van het KNMIquote:Op vrijdag 28 april 2006 10:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen vanuit het NO (veel) regen. Het zuiden heeft dus erg veel mzzl qua weer en temps.
quote:Zaterdag overdag kan in het hele land een bui vallen.
quote:Modellenbeoordeling
Vanuit het zuidoosten/oosten trekt een uitdiepende vore overgaand in een retrograad laag over Noord-Duitsland naar de Noordzee met een verder uitdiepend proces op zondag (kerndruk 12 UTC 1009 hPa). Deze HR-run is in dit uitdiepingsproces iets minder fanatiek dan de vorige run, ECWMF-00 was nog feller (1002 hPa). Tot zondag 00-UTC zijn de modelverschillen klein en kan HR worden gevolgd, daarna is enige voorzichtigheid geboden gezien dit dynamische uitdiepingsproces.
Door deze ontwikkeling blijven we in de onstabieler wordende NW-stroming doordat de grootste kou op 500 hPa (-36 graden) vanuit het Skagerrak zuidzuidwestwaarts naar ons land (zaterdagochtend) trekt om daarna tot het eind van de run bij en boven ons land te blijven zorgen voor diepe onstabiliteit. De buienontwikkeling wordt morgen ook gestimuleerd door een NNW-straalstroom met de as over het zuidwesten van het land. De onweerskans stijgt morgen tot boven 95%, (zwaar onweer 35%), gezien de diepte van de onstabiliteit is hagel mogelijk, windstoten tot 35-40 knopen (tot 75 km/u) en zelfs een windhoos mogelijk.
Aandachtspunten
NEERSLAG:
Tot zaterdag 12 UTC is er een gering neerslagsignaal, te koppelen aan de groei van enkele regenbuien boven zee, die in de noordelijke stroming vooral in de (noord)oostelijke helft van het land kunnen vallen. Daarna intensiveert het neerslagsignaal (maar nauwelijks boven 3 mm) in twee buiengebieden, te koppelen aan de het laag (de koude put in de bovenlucht) in het oosten, maar ook bandvorming in het zuidwesten langs de jetas.
BEWOLKING:
In de dwarsdoorsnedes is goed te onderscheiden hoe de onstabiliteitsdiepte oploopt van wolkentoppen tot 8000 voet vandaag naar CB's met toppen tot 25.000 voet morgen en zondag. De komende avond en nacht nog enkele opklaringsperioden, daarna is het landelijk zwaar bewolkt in de modelprognoses.
TEMPERATUUR:
De minimumtemperaturen varieren in KTG/HR tussen 3 en 5 graden, KTG is iets kouder, op plaatsen in de luwte (er blijft redelijk wat wind staan) kleine kans op vorst aan de grond. Morgenmiddag maxima 9-12 graden.
O jeequote:Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven misschien weer onder water zoals in 2004
Volgens de GFS kaarten:quote:Op zaterdag 29 april 2006 11:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
He net even buiten gezeten zelfs! Als het zonnetje schijnt (en dat doet het nogal vaak hier) en je uit de wind zit, dan is het zelfs warm!
Oom, waar haal je dat vandaan? KNMI zegt 5 graden minder?!
quote:Op zaterdag 29 april 2006 11:41 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Volgens de GFS kaarten:
[afbeelding]
trekt er nu een lagedrukgebiedje over het oosten naar het zuiden toe?quote:Op zaterdag 29 april 2006 11:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.buienradar.nl/ is handig voor een dag als vandaag.
Lijkt er wel op ja.quote:Op zaterdag 29 april 2006 11:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
trekt er nu een lagedrukgebiedje over het oosten naar het zuiden toe?
Hier niet meer. af en toe een lichte bui of wat hagel. Maar de buien ten N van hier worden wel snel feller zie ik.quote:Op zaterdag 29 april 2006 11:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Lijkt er wel op ja.
Hier in Maastricht is het vooralsnog zonnig.
quote:710 Teletekst zo 30 apr
2/2
W E E R WAARSCHUWING
zondag 30 april 10:43 uur
WATERHOZEN
Boven het Markermeer zijn waterhozen
waargenomen.
Hier ookquote:
En het regent hier nog steedsquote:Op maandag 1 mei 2006 18:47 schreef aloa het volgende:
Zo te zien komt het einde van de regen in zicht.![]()
Wie wel?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:13 schreef Take_A_Picture het volgende:
ik kan niet wachten op die beloofde mooie dagen!!!
Wind van zee, dan krijg je dat....quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:59 schreef WEST het volgende:
opvallend in Zeeland is de tempratuur nog 13 graden![]()
klopt, ik kan me nog van een paar jaar geleden herhinneren dat het bij ons 35 graden was en ging ik naar zandvoort toe waar wind van zee was en zee mist en daar kwam de tempratuur niet hoger dan de 20 graden. Dat is schrikken danquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:06 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wind van zee, dan krijg je dat....
er lijkt inderdaad wat buiigheid boven de Ardennen te ontstaan.....quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Bewolkt hier. En vanuit het ZW zie ik wat neerslag aankomen @ buienradar.nl.
veel plezierquote:Op woensdag 3 mei 2006 18:30 schreef -chefke- het volgende:
hier ook 23.8 nu nog heerlijk!!! hopen dat het zow blijft aangezien ik vanaaf op vakantie ga.
Geen idee, ik wacht met je meequote:Op donderdag 4 mei 2006 09:00 schreef Prowl het volgende:
Krijgen we vanavond de ontploffingen waar ik alweer zo lang op zit te wachten?
Ja.quote:
In Zeeland en langs de westkust steekt een wind van zee op, dus daar wordt het een stuk kouder dan gisteren. In het zuidwesten in de loop van de dag kans op buien.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:02 schreef Take_A_Picture het volgende:
morgen schijnt het iets frisser te worden met meer kans op een bui, toch?
Jeetje wat een heerlijk weer vandaag! En nu nog is het niet koud buiten!
Hier word ik toch zo ontzettend blij van!!!!
Maar als je de voorspellingen ziet wordt het per dag weer een graad kouder... nouja, hoe dan ook - koud zal het niet worden!
mwoah, valt tegen hier. Temperatuur is lekker, maar die bewolking bevalt mij niet. Ik denk dat de wind hier vrij snel naar het westen gaat en het daarom niet zo warm wordt in het westen.quote:
Ik zie idnerdaad dat er een flink opklaringsgebied achter 'mijn' bewolking aankomt:quote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:12 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik zit nu op mijn stage (Papendrecht) en daar is de hemel blauw. Volgens mij is het toch alweer aardig warm. Daarnet heb ik tegen een prachtig bewolkte hemel zitten kijken richting het westen, maar dat is inmiddel ook weer weg. Heerlijk!
Wind?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
Uit welke richting komt de wind in Papendrecht? In Zeeland zit de wind in ieder geval al in het westen, dat zie je direct aan de temperatuur daar.
Geen wind, dan zit je in het overgangsgebied denk ik.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:31 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Wind?![]()
En je plaatje is dood. *edit* en nu niet meer*edit*
Ik hoorde net dat het in Zeeland al geregend heeft!
Juistemquote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:51 schreef Againzender het volgende:
Laat de temperatuur maar lekker oplopen voor die storing binnen trekt, misschien dat we dan nog wat leuks krijgen.
Helemaal mee eens. Laat die "zooi" maar rond 18:00 aankomen (als die zooi iig aankomt vandaag). Dan hebben we iig nog een mooie zonnige dag.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mooi zo, laat die zooi maar even weg blijfen
Dat is zeker een groot verschil. Hier nu 23,6°C.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:28 schreef indahnesia.com het volgende:
hehe.. in Eindhoven is het 24+, in Zeeland 14+
Dat hoop ik jaquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:37 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat is zeker een groot verschil. Hier nu 23,6°C.
Hier nog helemaal helder. Als er nog onweer komt zou die wel aan 't eind van de middag komen.
Voorlopig nog geen onweer te bekennen, in het NO van Frankrijk zit wat, dat is het.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:37 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat is zeker een groot verschil. Hier nu 23,6°C.
Hier nog helemaal helder. Als er nog onweer komt zou die wel aan 't eind van de middag komen.
als je naar de windrichting kijkt zal je waarschijnljik zien dat die 180 graden gedraaid is en nu in het westen hangt.....quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:40 schreef Xenwolfie het volgende:
Waarom koelt het opeens af? Ik voel nu ook een koude wind.
hele lijn onweersbuien ineens op de Frans-Belgische grens bij de Ardennen!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:09 schreef indahnesia.com het volgende:
Boven Belgie onstaan nu toch de eerste buitjes.
Nice!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
hele lijn onweersbuien ineens op de Frans-Belgische grens bij de Ardennen!
Die groeit als kool en er zit al onweer inquote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:37 schreef Againzender het volgende:
ten westen van Maastricht zit nu ook een bui, eens kijken hoe die groeit.
ok dan. en het lijkt zich uit te bouwen richting WNWquote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:40 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Die groeit als kool en er zit al onweer in![]()
JA richting 't westen. En erachter (richting westen) ontstaan nog een aantal buitjes.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:42 schreef Againzender het volgende:
[..]
ok dan. en het lijkt zich uit te bouwen richting WNW
Dat kan je wel zeggen. Alleen ontploft 't wat te zuidelijkquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:08 schreef Oom_Agent het volgende:
Leuk........lang geleden dat de tent weer ontplofte
Grrr, en dat net nu ik mijn webcam aan de voorkant (NO) heb gezet...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:04 schreef i2Them2 het volgende:
Nu ook onweer ten zuiden van Breda en ten oosten van Antwerpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |