Edit: belana, dit staat bij Girly: Laatste bezoek: 1 dagen, 15 uur, 49 minuten geleden. Misschien heeft ze gewoon geen behoefte of geen tijd of geen futquote:Op maandag 17 april 2006 08:32 schreef Wennie het volgende:
Belana, ik heb hier nog niks gezien van Girly.
Evenstar, fij dat het een stuk beter gaat met Arwen
Suzanna, ik blijf het een vreemd verhaal vinden ja. Ik heb eigenlijk geen Zwitsal gesmeerd, maar vaseline. Maar goed, dat hielp dus nietHij heeft nu Cremor Cetomacrogol met 10% vaseline gekregen. De HA wilde eerst kijken hoe Robin hier op reageert. Ik heb nog niet veel verbetering gezien, maar omdat Robin nu ook die kuur heeft en een lage weerstand de boel verergert, is het moeilijk beoordelen. Gisteren had Robin ineens jeuk, dat heeft ie nog nooit gehad. Lekker koud nat washandje erop gedaan (tnx voor de tip
) en het ging beter.
Vicky, is het goed gegaan met de groentehap? Fijn dat het alweer wat beter gaat met Amber. Toch een verkoudheid dusFijn dat ze weer beter slaapt.
De kuur slaat goed aan bij Robin, hij heeft geen koorts meer en het hoesten is al wat verminderdHij slaapt ook weer wat beter, ik ben er vannacht maar 2x uit geweest.
En meneer draait zich op zijn zijjaja, het begin is er. Nou moet ie alleen nog uitvogelen wat ie met die lastige arm moet
[postbode]quote:Op maandag 17 april 2006 08:42 schreef Wennie het volgende:
Ik vraag het me ook af. Ik heb volgens mij de foto van Joey ook gemist
Joey is mooiquote:Op maandag 17 april 2006 16:03 schreef Githa het volgende:
[..]
[postbode]
Girly en Joey maken het geweldigGirly heeft het alleen heel erg druk op het moment, maar ik sprak haar net enne ze is jullie niet vergeten en komt snel wat vaker posten.
Ze vond het heel lief dat jullie aan haar dachten![]()
[/postbode]
ht staat hier ook idd op de dos. Tot 6 kg ofo e n daaronder van 6-8 mnd 3-4 flessen pd, 700-800 ml voeding. Amber krijgt 3x 210 voeding, potje fruit, potje groente en tussendoor flesjes water met een paar druppels diksapquote:Op maandag 17 april 2006 15:27 schreef _evenstar_ het volgende:
oh ja op de nutramigen/neocate staat het in gewicht vandaar![]()
Emma heeft zich ook al weken geleden al eens van haar buik op haar rug gedraaid ook een kwestie van een zwaar hoofdquote:Op maandag 17 april 2006 21:46 schreef Suzanna het volgende:
Jelief, het is ook lastiger he, van rug naar buik draaien. Emma heeft een hele tijd geleden voor het eerst van buik naar rug gedraaid, maar dat kwam volgens mij omdat ze haar hoofdje heel ver naar de zijkant liet zakken en dat topzwaar is. Heel grappig gezicht!!
Olijfolie heb ik hier ook gebruikt in het begin, gewoon door elke fles een druppeltje.quote:Op maandag 17 april 2006 21:46 schreef Suzanna het volgende:
Vicky, da's erg fijn!!! Van wie had je de olijfolie-tip gekregen? (heb hem niet gelezen, sorry als je het al had gepost)
Er zullen weinig verzekeringen zijn die hem vergoeden. Je bent de kosten van de vaccinatie kwijt en de kosten van het consult bij de huisarts voor het zetten van de prik en uitschrijven van receptje. Duur grapje uiteindelijk dus. Schoonzusje is huisarts dus maar even nagevraagd.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:34 schreef Vicky het volgende:
Net even gebeld met de verzekering, de inenting van de pneumokokken wordt niet vergoed bij onze verzekering.
Wij zijn verzekerd bij de Izaquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:44 schreef nebelung het volgende:
Je kind zal maar op 30 maart 2006 geboren zijn. Ook lullig.
Ik moet er ook nog over nadenken. Of.. eigenlijk niet.. ik moet het nog regelen.
Welke verzekering heb jij Vicky?
ja he, gaat zeker snel.. zucht...quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:39 schreef renzell het volgende:
Een half jaar al weer Vicky?!Wow, wat gaat dat snel!!!
![]()
voor Amber!
Ja, Emma heeft ERG veel jeuk. En dat drie keer per week (en dun) smeren is echt te weinig, ik heb het nu tussendoor ook gedaan omdat ze zo'n jeuk had. Ik moet maandag weer naar de huisarts, die wilde het even twee weken aankijken, misschien krijg ik nu wat anders of mag ik vaker smeren. Het is echt heel zielig, volgens mij slaapt ze daardoor ook heel onrustig.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:51 schreef Fuente het volgende:
Er wordt vaak gezegd dat je hormoonzalf weinig moet smeren, onze kinderarts op het cb gaf dit ook aan. Toen ik daarop zei dat wij nadrukkelijk het advies kregen om 2 maal daags een dikke laag te smeren was dat ineens ook goed? Enniewees, het gaat redelijk goed dus
Heeft Emma er veel last van? Qua jeuk enzo?
Logisch, want zuigen aan een speen is precies omgekeerd aan het zuigen aan een tepel. Dus eigenlijk doet hij het niet verkeerd, maar goedquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:47 schreef Randa_v het volgende:
Bij de fles houdt hij zijn tong verkeerd lijkt het wel, doet hij bij een fopspeen trouwens ook. In plaats van er in gaat het dus eruit.![]()
quote:Op woensdag 19 april 2006 17:31 schreef _evenstar_ het volgende:
bah zielige spuitjeskindjes![]()
hier een tandenmonstertje, er staan wtee ieniemienie witte streepjes op het onderkaakje![]()
ik heb ons elfje even ingefluisterd dat ze de tandenfee snel naar jordy stuurtquote:Op woensdag 19 april 2006 20:41 schreef Githa het volgende:
Kun je ook niet ff hier langskomen dan Anitra![]()
Arwen haar eerste tandjeshopelijk doen ze je geen pijn
![]()
Geen openbaar vervoer naar de enige babywinkel die dit dorp rijk is en op de fiets kan ze nog nietquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:49 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij zijn ze ook wel te halen bij babywinkels toch?
Niet dat je nu gelijk de deur uit moet rennen, maar het is iig niet zo dat het alleen maar via die website kan zeg maar.
Ik wilde er eigenlijk een zelf maken, maar het ontbreekt me nu echt aan de zin om mooie stof te zoeken en achter de naaimachine bij mijn moeder te kruipen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:49 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij zijn ze ook wel te halen bij babywinkels toch?
Niet dat je nu gelijk de deur uit moet rennen, maar het is iig niet zo dat het alleen maar via die website kan zeg maar.
Die van mij is zo ongeveer 6 meter lang en het middenste stuk is ongeveer 45 cm. breed.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:55 schreef owlet het volgende:
Ik wilde er eigenlijk een zelf maken, maar het ontbreekt me nu echt aan de zin om mooie stof te zoeken en achter de naaimachine bij mijn moeder te kruipen.
Alleen als ik in de komende weken tricot met camouflageprint tegen kom dan vrees ik dat ik voor de bijl ga![]()
Edit: Hmmm... kan iemand mij vertellen wat de afmetingen zijn van een tricot doek?
Een meter of vijf lengte geloof ik? En de breedte?
[SPAM!]quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:11 schreef bixister het volgende:
owlet, ik weet de maten zo niet maar als je 'm echt zelf wil maken moet je wel opletten dat je de juiste dikte & elasticiteit van de stof kiest. moet niet te dik zijn want dat kan te warm worden voor de baby (gaat er best vaak omheen) en ook niet te slap. je kunt ze via marktplaats ook voor een zacht prijsje overnemen hoor. zo'n 15 à 20 euro geloof ik. ik heb trouwens wel een 'officiele' tricot-slen, maar niet via babylonia aangeschaft. (een eenvoudige lichtgrijze). die babylonia-kleurtjes zijn wel erg leuk!
Kim krijgt Friso Comfort. Dat is tegen krampjes, spugen, moeizame stoelgang etc.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:02 schreef poemojn het volgende:
Wat voor voeding krijgt ze nu, zit daar probiotica in? Zou ook voor de stoelgang goed moeten zijn.
Ik heb niet gezegd dat we met voeding gaan rommelen!quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:35 schreef Leah het volgende:
Het lijkt me dat ze "gewoon" pijn heeft van het poepen, eerlijk gezegd. Als er zelfs bloed bij zit zou het heel goed kunnen dat er door de harde ontlasting kloofjes ontstaan rond haar anus, en dat doet natuurlijk hartstikke zeer....
Maar dat zou opgelost kunnen worden door die lactulose, dus ikzou dat eerst even een paar dagen proberen voordat je met de voeding gaat rommelen.
Zo bedoelde ik het ook niet... maar goed, als jij voortaan om tips vraagt zal ik ze in ieder geval niet meer geven, goed?quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:01 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat we met voeding gaan rommelen!
De lactulose heeft snel geholpen! Kim had net een iets smeuiige keutel, die duidelijk makkelijker eruit kwam!
Ok. Maar we zijn hier al zovaak aangevallen wat betreft voeding en fruithapje etc, dat ik dat ff duidelijk wilde maken!quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:18 schreef Leah het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het ook niet... maar goed, als jij voortaan om tips vraagt zal ik ze in ieder geval niet meer geven, goed?
Dat weten we, maar we hadden het niet over voeding veranderen gehad, vandaar de reactie daarop.quote:Op zondag 23 april 2006 21:43 schreef _evenstar_ het volgende:
ingrid, als je advies vraagt krijg je soms ook wat hardere berichten.. bednek je zo dat het met goede intenties bedoeld is.
Nou eh... klooien zou ik het niet willen noemen want het was vrijwel altijd op advies van het CB of een arts...quote:Op maandag 24 april 2006 13:06 schreef _evenstar_ het volgende:
ik vind het bericht van leah heel begrijpelijk.
Jullie hebben veel met voeding lopen klooien als er wat mankeerde.. dus dan denkt een mens al snel dat dan nu ook wel eens zou kunnen gebeuren.
is bezorgdheid van de mensen.
Kan je daar niet tegen dan moet je niet posten.
Nou nou Evenstar. dat 'klooien' gebeurde toch op advies van een kinderarts als ik het goed heb?quote:Op maandag 24 april 2006 13:06 schreef _evenstar_ het volgende:
ik vind het bericht van leah heel begrijpelijk.
Jullie hebben veel met voeding lopen klooien als er wat mankeerde.. dus dan denkt een mens al snel dat dan nu ook wel eens zou kunnen gebeuren.
is bezorgdheid van de mensen.
Kan je daar niet tegen dan moet je niet posten.
Pardonquote:Op maandag 24 april 2006 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar Evenstar, jij was toch ook laatst degene van het 'je mag wel alles posten maar het hoeft niet'?
Mss werken dat soort dingen wel 2 kanten op. Djeez en Ingrid zouden het zich niet zo aan moeten trekken maar aan de andere kant zou men ook eens een keertje op kunnen houden met maar alles wat ze doen in twijfel te trekken.
Ze vroegen tips om het haar iets gemakkelijker te maken. Nota bene vertellen ze er nog bij dat het hangen op de arm niet werkt. Lijkt me overduidelijk een aangever dat ze dat 'standje' geprobeerd hebben en of er nog meer zijn.
De situatie is zoals hij is, zij trekken hun plan, anderen trekken een ander plan. Leave it be!
Jij hebt de mazzel dat jouw kind ziek genoeg is voor weet ik veel wat voor spannend voedsel, zij hebben blijkbaar een baby die alleen maar snel uit d'r hummetje is en moeten het met huis tuin en keuken tips doen. Láát ze! Dit heeft niets meer te maken met 'schijt hebben aan'.
Wat is dat toch met die rare dwang die mensen hebben om anderen altijd maar terecht te wijzen of de loef af te willen steken?
Nou! Aanpakken dan! Ik vind al die andere zeikopmerkingen en oa. besmuikte 'mijn artsen zijn beter want academisch' niet kunnen.quote:Op maandag 24 april 2006 13:29 schreef Anitra het volgende:
Mazzel dat haar kind ziek genoeg is voor spannend voedsel![]()
Dat vind ik niet kunnen BE
Zo leuk is dat spannende voedsel niet hoor en al helemaal dat ziek zijn van voedsel.
Nee, dat was ikquote:Op maandag 24 april 2006 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar Evenstar, jij was toch ook laatst degene van het 'je mag wel alles posten maar het hoeft niet'?
Als moeder van een allergisch kindje weet ik als geen ander hoe het is om van het kastje naar de muur gestuurd te worden Na het eerste jaar en de melkvoeding mag je het zelf uitzoeken met de vaste voeding.quote:Op maandag 24 april 2006 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou! Aanpakken dan! Ik vind al die andere zeikopmerkingen en oa. besmuikte 'mijn artsen zijn beter want academisch' niet kunnen.
Ik snap dondersgoed dat het heel vervelend is dat ze ziek is en dat ze die speciale voeding nodig heeft.
Maar zie dan ook eens in dat het voor een ander heel vervelend kan zijn als je kind niet echt ziek-ziek is maar wel vaak heel erg over d'r toeren en dat er dan mensen gaan zitten zeiken over de stappen die jij zet om je kind naar je beste kunnen te helpen.
Dat is niet persé waar. Mijn nichtje heeft ook o.a. een behoorlijke KMA en voedselallergie en die is nog steeds regelmatig onder begeleiding van een voedingsdeskundige en/of natuurarts en zij is inmiddels 4. Zij is er nog niet overheen gegroeid en gaat nog steeds op speciaal dieet soms.quote:Op maandag 24 april 2006 13:37 schreef Anitra het volgende:
Als moeder van een allergisch kindje weet ik als geen ander hoe het is om van het kastje naar de muur gestuurd te worden Na het eerste jaar en de melkvoeding mag je het zelf uitzoeken met de vaste voeding.
Evenstar weet ook hoe het is als je met je kop tegen de muur loopt omdat niks helpt en je je kindje alleen maar wil troosten en dat lukt niet.
Als je dat dan hier neerzet word je aangevallen door andere moeders over de voeding enzo of het nu door de arts gegeven is of niet. En het enige wat zij bedoelt is dat ingrid en djeez hun ding moeten doen en hun gevoel moeten volgen en de mensen die kommentaar op hun hebben link laten liggen.
Nou, dan weet ze dat verrot rottig uit d'r strot te krijgen want het enige dat ik lees is dat 'dat wat ze doen niet goed is want zo hoort het niet'. Oh ja, en dat hun arts een pummel is en dom is. En nee, ik ga de quotes er niet bij zoeken maar dat heeft ze wel degelijk gezegd. In dit geval en ook al eens tegen Vicky.quote:Op maandag 24 april 2006 13:37 schreef Anitra het volgende:
[..]
Als moeder van een allergisch kindje weet ik als geen ander hoe het is om van het kastje naar de muur gestuurd te worden Na het eerste jaar en de melkvoeding mag je het zelf uitzoeken met de vaste voeding.
Evenstar weet ook hoe het is als je met je kop tegen de muur loopt omdat niks helpt en je je kindje alleen maar wil troosten en dat lukt niet.
Als je dat dan hier neerzet word je aangevallen door andere moeders over de voeding enzo of het nu door de arts gegeven is of niet. En het enige wat zij bedoelt is dat ingrid en djeez hun ding moeten doen en hun gevoel moeten volgen en de mensen die kommentaar op hun hebben link laten liggen.
Ik zie evenstar toch echt posten 'ik vind die arts gewoon een pummel'. Een pummel! Een arts! Iemand die er nota bene voor geleerd heeft! En nee, dat betekent niet dat je niet kritisch mag zijn ten opzichte van artsen. Maar dit vind ik wel weer een ander uiterste.quote:Op maandag 24 april 2006 13:37 schreef Anitra het volgende:
in het begin is die voeding verandering gedaan door de cb-arts. geloof dat alle mama's het met me eens zijn dat cb artsen ngoal vreemd zijn toch?quote:Op maandag 24 april 2006 13:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zie evenstar toch echt posten 'ik vind die arts gewoon een pummel'. Een pummel! Een arts! Iemand die er nota bene voor geleerd heeft! En nee, dat betekent niet dat je niet kritisch mag zijn ten opzichte van artsen. Maar dit vind ik wel weer een ander uiterste.
Djeez en Ingrid doen het nooit goed. Volgen ze de artsen, dan zijn het pummels of zeggen linkjes op google toch echt dat je niet zus of zo moet doen, vragen ze hier om advies, dan krijgen ze te horen: vraag het je arts. Overigens sta ik helemaal achter het laatste advies hoor, liever aan je arts vragen dan op een forum. Maar als je dan tips vraagt om je huilende baby stil te krijgen en je krijgt te horen dat je arts een pummel is
Dat zeg ik niet en dat weet je ook dondersgoed.quote:Op maandag 24 april 2006 13:44 schreef _evenstar_ het volgende:
wat anitra zei dat is wat ik bedoel alleen ik druk het wellicht zoals wle vaker verkeerd uit, maar ik ben goed giftig over je opmerking brighteyes, je wete goed hoe je mensen op hun ziel kan trappen.
Als jij denkt dat het leuk is om wekeijks naar een zkh te moeten. en al weet dat ze wanneer ze ouder is waarschijnlijk bijna niets kan hebben.
ze schommelt met gewicht en achter blijft in groei. ( al trekt dat nu gelukkig bij)
je constant met je handen in je haar staat. je zorgen maakt je machteloos vcoelt want wat je ook probeert helpt niet.
Als jij dat denkt dan moet je je eens laten onderzoeken
Maar dat is toch ook onzin, evenstar? Niemand weet beter dan zijzelf hoe ze met de medische problemen van hun kindje om moeten gaanquote:Op maandag 24 april 2006 13:48 schreef _evenstar_ het volgende:
Hun zijn de ouders en niemand weet het beter als zij zelf. het zou alleen handiger zijn als ze leren filteren en zich niet constant aangevallen voelen.
Een arts is toch niet zo maar ieder ander?quote:Op maandag 24 april 2006 13:53 schreef _evenstar_ het volgende:
dus een ieder ander mag zijn kennis wel geven maar ik niet?![]()
Het lijkt me niet dat je het als ouder altijd beter weet dan bv een arts... Natuurlijk heb je wel een bepaald instinct en oudergevoel, maar ook dat zal bij de één sterker ontwikkeld zijn dan bij de ander. Maar jij stelt het wel erg kort door de bocht.quote:Op maandag 24 april 2006 13:48 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
in het begin is die voeding verandering gedaan door de cb-arts. geloof dat alle mama's het met me eens zijn dat cb artsen ngoal vreemd zijn toch?
Ik druk tactisch niet goed uit sorry daarvoor. het enige wat ik zei was op de reactie naar leah.. dat ze eens moeten leren hun gevoel te volgen. enh schijt hebben aan de ander.
Hun zijn de ouders en niemand weet het beter als zij zelf. het zou alleen handiger zijn als ze leren filteren en zich niet constant aangevallen voelen.
Ff snel een quote erbij gehaald. Je verwoordt het goed.quote:Op maandag 24 april 2006 13:40 schreef Vicky het volgende:
Ik denk dat Djeez en Ingrid ook niet echt meer lol hebben in het posten van een bericht omdat er altijd wel commentaar is. Ik hoop iig dat het snel beter gaat met Kimmetje en dat de lactulose goed zijn best gaat doen!
Je kan ook de quotes lezenquote:Op maandag 24 april 2006 14:51 schreef Djeez het volgende:
En evenstar, jammer dat je teksten hebt weggehaald, we zijn wel benieuwd wat je te zeggen had. Mailen is goed!
Heerlijk he!quote:Op maandag 24 april 2006 15:19 schreef Vicky het volgende:
Fuente, lekker dat Sara zo goed slaapt. Hier ook een goed slaapschema. Amber wordt ook meestal rond 8.00 uur wakker en rond 10.30 gaat ze er in, ze slaapt tegenwoordig soms bijna 2 uur!! 's Avonds ligt ze er rond 22.30 in en dan weer tot 8.00
Ik ben altijd heel tevreden geweest over mijn cb arts. Misschien is ze een uitzondering op de regel. Dat kan.quote:Op maandag 24 april 2006 13:48 schreef _evenstar_ het volgende:
geloof dat alle mama's het met me eens zijn dat cb artsen ngoal vreemd zijn toch?
ik heb ook geen klachten hoor.quote:Op maandag 24 april 2006 20:31 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben altijd heel tevreden geweest over mijn cb arts. Misschien is ze een uitzondering op de regel. Dat kan.
Zo bedoelde ik het inderdaad... er zat werkelijks niets bemoeizuchtigs achter. Maar goed, ik geloof niet dat ik verder nodig ben in deze discussiequote:Op maandag 24 april 2006 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Alleen vat ik de opmerking van Leah niet zo op als zij. Het is meer een 'ik zou het niet bij het eten zoeken' dan een 'doe nou niehieeeet' volgens mij.
Mensen zijn van nature eerder geneigd om het negatieve te vermelden ipv het positieve. Men zal dus over die ene keer dat die cb-muts zo ontiegelijk raar deed vaker uitwijden dan over al die andere keren dat het wel fijn ging en leuk was en goed ging.quote:Op maandag 24 april 2006 23:10 schreef _evenstar_ het volgende:
er zijn uitzonderingen op de regel, maar je leest hier toch regelmatig dat mensen niet tevreden zijn over het cb..
maar goed discussie gesloten.. ik heb ingrid en djeez gemailt..
Haar buikje voelt wel soepel aan. Er kwam vanmiddag in totaal achter elkaar zoveel uit, dat er haast niks meer in kan zitten. Als je begrijpt hoe ik dat bedoel.quote:Op maandag 24 april 2006 22:06 schreef poemojn het volgende:
Is de verstopping in haar buik ook weg nu Djeez, of kon je dat niet zelf voelen? Hopelijk gaat 't snel beter met haar!
Hier is de bijsluiter van bisolvon te vinden. Het mag ook gebruikt worden voor zuigelingen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:05 schreef bixister het volgende:
ik dacht dat dat bisolvon ook alleen voor oudere kinderen was eigenlijk.
beterschap voor emma, suzanna.
Nee je hebt ook bisolvon voor zuigelingen. Echt superspul!quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:05 schreef bixister het volgende:
ik dacht dat dat bisolvon ook alleen voor oudere kinderen was eigenlijk.
beterschap voor emma, suzanna.
Ik stond ook te kijken hoor, wist niet dat het bestond voor baby'squote:Op woensdag 26 april 2006 10:28 schreef bixister het volgende:
ah, ik vond 't altijd zo'n 'volwassen' naam![]()
ga 't denk ik ook maar eens aanschaffen want we hebben hier allemaal last van een vervelende hoest.
Volgens mij las ik op een ander forum dat ze aan het verhuizen zijn, maar dat weet ik niet meer zeker, zal zo wel ff zoekenquote:Op woensdag 26 april 2006 16:44 schreef Githa het volgende:
Snakeladywaar hang je uit .... Demi is alweer bijna 1 joh! jeetje...
We hebben al even niks van je gehoord hier, jammer! Als je zin hebt kom is even melden, ik ben wel heel benieuwd hoe het nieuwe huis bevalt en hoe het jullie vergaat.
quote:
Slapen gaat echt lekker, ze's gewoon standaard niet meer voor 8 uur wakkerquote:Op woensdag 26 april 2006 23:14 schreef renzell het volgende:
Girly; fijn dat alles goed gaat met jullie. Lastig is het he, als ze maar niet willen snappen dat de nachten voor slapen zijn... Tips..... sja, ik haal altijd maar weer mijn eeuwige inbakerstokpaard van stal. (Zie inbakertopic voor meer info). Verder weet ik het niet meid. Maar.... 1 troost: het gaat over, jawohl!!!Lief menneke!
Saartje van 19.00 tot 09.00uur!!!! Wow!!!!Ikke jaloers!!!!!!!!!
![]()
Hoe is het met d'r kruipmodus?
Ik was een hele erge exceem baby. Nu 23 jaar later heb ik er nog wel last van. Hormoon zalf kan enorme troep zijn, zelfs al in kleine beetjes. Mijn huid op mijn voeten en benen is erg dun (beetje oude mensjes huid) door alle zalf. Ik zou er echt wel mee oppassen alhoewel ik begrijp dat het heel naar is om te zien dat je kindje zo'n jeuk heeft.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:13 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ja, Emma heeft ERG veel jeuk. En dat drie keer per week (en dun) smeren is echt te weinig, ik heb het nu tussendoor ook gedaan omdat ze zo'n jeuk had. Ik moet maandag weer naar de huisarts, die wilde het even twee weken aankijken, misschien krijg ik nu wat anders of mag ik vaker smeren. Het is echt heel zielig, volgens mij slaapt ze daardoor ook heel onrustig.
Fijn trouwens dat het met Sara's huidje beter gaat! Vreemd zeg, trouwens, dat jullie wel het advies kregen om dik te smeren. Dat heb ik echt nog nooit gehoord, en ik smeer zelf ook al heel lang met hormoonzalf ivm eczeem. Ik zou daar persoonlijk wel mee oppassen, maar goed, als je arts het voorschrijft kan ik me voorstellen dat je het gewoon doet. Het is alleen zo dat hormoonzalf de huid erg dun kan maken en dat je er daarom (onder andere geloof ik) mee op moet passen. Misschien is de concentratie zo klein dat het niet schadelijk is ofzo...
Hier hetzelfde probleem. Als baby zat ik compleet onder, daarna ging het wel beter, in de pubertijd is het eigenlijk weggegaan. Rond mijn 18e kwam het op bepaalde plekken weer opzetten en sinds mijn operatie in september zit het ook weer op die plekken op mijn rug waar ik niet bij kan komen. Ik merk dat het ook op steeds meer plekken terugkomt. Ik heb altijd emovate gehad, maar heb nu een lichtere versie zalf, maar die werkt lang niet zo goed merk ik.quote:Op donderdag 27 april 2006 09:13 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik was een hele erge exceem baby. Nu 23 jaar later heb ik er nog wel last van. Hormoon zalf kan enorme troep zijn, zelfs al in kleine beetjes. Mijn huid op mijn voeten en benen is erg dun (beetje oude mensjes huid) door alle zalf. Ik zou er echt wel mee oppassen alhoewel ik begrijp dat het heel naar is om te zien dat je kindje zo'n jeuk heeft.
Oh, vergeten te melden dat ik het door de fles doe.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:02 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, ik gaf Amber altijd een klein beetje water nadat ik lactulose gegeven had. Het is best taai spul en het blijft ook in je keel hangen.. misschien een tip om dat te doen.
Dat valt te proberen.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:37 schreef Lishe het volgende:
Misschien wel als je het in een tuitbeker doet? Dat was en is hier nog steeds de enige succesformule. Melk uit een fles, diksap uit een tuitbeker, water, thee en soep uit een gewone beker.
Aha, wij deden het met een spuitje.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:31 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Oh, vergeten te melden dat ik het door de fles doe.
Overigens wil ze absoluut geen water drinken.
Kej dan, gaan we dat vanmiddag eens proberenquote:Op vrijdag 28 april 2006 10:14 schreef Githa het volgende:
Ik zou haar gewoon laten wennen aan de beker, niet forceren, gewoon oefenen.
ja ik heb ook al mn hele leven exceem, maar hormoonzalf is niet aan te raden inderdaad, wat een troep zeg. mja het enige voordeel is dat het echt keisnel overgaat, maarja daaraan kan je eigenlijk al zien dat het vaag is..quote:Op donderdag 27 april 2006 09:13 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik was een hele erge exceem baby. Nu 23 jaar later heb ik er nog wel last van. Hormoon zalf kan enorme troep zijn, zelfs al in kleine beetjes. Mijn huid op mijn voeten en benen is erg dun (beetje oude mensjes huid) door alle zalf. Ik zou er echt wel mee oppassen alhoewel ik begrijp dat het heel naar is om te zien dat je kindje zo'n jeuk heeft.
Girlyquote:Op woensdag 26 april 2006 20:24 schreef Girly het volgende:
Hoi meiden
Het heeft even geduurd maar alles gaat goed met mij en joey,
ik kom soms wel wat armen tekort, vandaar dat ik zo weinig post hier,maar hij ligt nu ff lekker te slapen dus mooi ff de tijd om wat van me te laten horen.
Joey is echt een vrolijk mannetje wat veel lacht en al babbeld(althans daar begint het erg op te lijken)
heb alleen soms nog moeite met zijn ritme, hij is s'nachts wakker en slaapt hij de ochtend, heb al wat tips geprobeerd van het cb, maar krijg het moeilijk omgegooid.
meteen maar ff een piccie van joey hoe die er nu uitziet
als het storend is mag tie wel weg gehaald worden hoor door een admin, dan post ik m wel in het andere topic.
[afbeelding]
tot snel weer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |