abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 april 2006 @ 08:34:08 #1
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_37024878
Het vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 75

Babietjes

10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 02-05-2006 20:10:53 ]
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 17 april 2006 @ 08:35:20 #2
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_37024883
Jeeej, de eerste keer dat ik een topic open

Mijn laatste post:
quote:
Op maandag 17 april 2006 08:32 schreef Wennie het volgende:
Belana, ik heb hier nog niks gezien van Girly.

Evenstar, fij dat het een stuk beter gaat met Arwen

Suzanna, ik blijf het een vreemd verhaal vinden ja. Ik heb eigenlijk geen Zwitsal gesmeerd, maar vaseline. Maar goed, dat hielp dus niet Hij heeft nu Cremor Cetomacrogol met 10% vaseline gekregen. De HA wilde eerst kijken hoe Robin hier op reageert. Ik heb nog niet veel verbetering gezien, maar omdat Robin nu ook die kuur heeft en een lage weerstand de boel verergert, is het moeilijk beoordelen. Gisteren had Robin ineens jeuk, dat heeft ie nog nooit gehad. Lekker koud nat washandje erop gedaan (tnx voor de tip ) en het ging beter.

Vicky, is het goed gegaan met de groentehap? Fijn dat het alweer wat beter gaat met Amber. Toch een verkoudheid dus Fijn dat ze weer beter slaapt.

De kuur slaat goed aan bij Robin, hij heeft geen koorts meer en het hoesten is al wat verminderd Hij slaapt ook weer wat beter, ik ben er vannacht maar 2x uit geweest.
En meneer draait zich op zijn zij jaja, het begin is er. Nou moet ie alleen nog uitvogelen wat ie met die lastige arm moet
Edit: belana, dit staat bij Girly: Laatste bezoek: 1 dagen, 15 uur, 49 minuten geleden. Misschien heeft ze gewoon geen behoefte of geen tijd of geen fut om hier te posten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wennie op 17-04-2006 08:42:13 ]
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 17 april 2006 @ 08:37:56 #3
24188 Belana
kloon van belana
pi_37024895
Thanks wennie. Mmmmm, hoe zou het met ze zijn?
stormy waters...
sailin'
  maandag 17 april 2006 @ 08:42:53 #4
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_37024916
Ik vraag het me ook af. Ik heb volgens mij de foto van Joey ook gemist
Mijn afvalstrijd!
  maandag 17 april 2006 @ 09:32:06 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37025208
Die heeft het vast zo druk met genieten! Maar ik ben wel benieuwd hoe het met ze is idd.
  maandag 17 april 2006 @ 10:06:07 #6
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37025550
girly heeft hier nog niet gepost evenmin als renegate

vicky is het niet wat vroeg om nu al over te gaan op een derde fles, terwijl ze soms nog duidelijk de behoefte heeft voor een vijfde fles

robin lekker beter worden

Hoe is het met Saraa-tje ?

en met de andere babietjes ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_37025661
Het is heel goed gegaan met 3 flessen. Ze lag er gister om 23.45 in en heeft geslapen tot 9.00 uur. Ze had geen behoefte aan nog een fles. Het blijft toch een beetje aftasten. De groentehap is wel in zijn geheel naar binnen gegaan.

Ben ook benieuwd naar alle andere babietjes...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_37026519
Nog 10 daagjes en Merlijn is alweer 4 maanden. Wat gaat het hard en het is zo knap wat hij allemaal al kan. In de box grijpt hij omzich heen en kan dingetjes met 1 hand pakken.
Verder heeft hij nu supercontact met twee van de drie katten. Zij geven hem regelmatig een neusje, of Merlijn krijgt een staart in zijn gezicht. Hij kan ook al echt die katten aaien, al loopt het vaak uit op trekken in de vacht. Gelukkig vinden die twee katten het niet erg, want ze blijven wel gewoon bij hem zitten. Nadeel is wel dat zijn handje dan helemaal onder de katten haren zit.

Merlijn is wel een kindje wat constant aandacht moet hebben en je ook niet lang in de box kunt leggen met 1 speeltje. Je moet bij hem echt voor afwisseling zorgen. We hebben de box nu ook maar weer terug langs de bank gezet, gaat het aandacht geven wat makkelijker en hij vindt het heerlijk.

Vanmiddag gaat hij paaseitjes zoeken.
  maandag 17 april 2006 @ 12:16:09 #9
56471 pinquit
oh my lama!
pi_37028281
randa wat gaaf dat ie de katten aanraakt enzo ook leuk dat de katten het niet erg vinden

gaat snel he.. alles ben bijna bang dat ik alles vergeet omdat er elke dag weer iets nieuws is!
max is druk bezig zijn handen te ontdekken !!

ik heb gemerkt dat het echt nodig is om max in zijn bedje te leggen als hij moe is. eerst liet ik hem gewoon slapen als ie beneden in de box ofzo in slaap was gevallen, maar hem dan in zn bedje leggen dan krijgt ie veel en veel meer rust. zo heb ik dus de laatste dagen elke keer gewoon een blije max in mn armen als ie wakker is en heeft ie ook veel minder last van zn krampjes.
god wat schaam ik me dat ik het niet eerder heb ontdekt maargoed dat zal nog wel vaker gebeuren

woensdag zn eerste vaccinatie
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 17 april 2006 @ 12:37:06 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_37028876
je vergeet ook heel veel pinquit, moet ik tot mijn spijt zeggen
Ik weet nog welde dag dat Liam zijn handjes ontdekte, want dat was de dag dat ie zijn 1e prik kreeg, hij was 2 maanden toen, ik vond dat zo prachtig om te zien
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage maandag 17 april 2006 @ 13:02:33 #11
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_37029640
Hier gaat alles goed. Kim is supervrolijk. De fruit en groentehap gaan we pas weer geven als ze 6 maanden is.
Het in eigen bedje slapen overdag en ' avonds gaat ook heel goed.
We hebben het de komende tijd erg druk, want we gaan verhuizen. (half mei)
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_37031514
Evenstar, ik heb nog ff op de doos gekeken maar bij 6-8 maanden is het aantal flessen 3-4 en morgen is Amber 6 maanden damn wat gaat dat snel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 17 april 2006 @ 14:58:19 #13
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37032864
ok, nu kan ze het echt echt echt!!!! Emma draaide zich zojuist om van buik naar rug. En weer naar buik! Nog even en de kamer is te klein.
Nou ja even een kleine nuance, terug op haar buik is nog wat lastig, dan zit er een arm in de weg

[ Bericht 31% gewijzigd door Jelief op 17-04-2006 15:06:42 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 17 april 2006 @ 15:27:08 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37033525
oh ja op de nutramigen/neocate staat het in gewicht vandaar het was ook niet meer als een vraag
Hier gaat het echt goed nu ik ben zooo blij.
Madam brabbelde terug tegen djulian en ze kan flink mopperen
er zitten op haar onder kaakje twee richeltjes voorde tandjes tel daar bij op de kwijl en de kapotte billetjes en rode wangetjes.. we zullen afwachten
ze wordt met de dag ontspannener ( ? ) ze probeert af en toe door te draaien maar ja dat armpje he emma

Kim goed hoor steeds beter in eigen bedje slapen

maxje
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 16:03:40 #15
81992 Githa
pi_37034342
quote:
Op maandag 17 april 2006 08:42 schreef Wennie het volgende:
Ik vraag het me ook af. Ik heb volgens mij de foto van Joey ook gemist
[postbode]
Girly en Joey maken het geweldig Girly heeft het alleen heel erg druk op het moment, maar ik sprak haar net enne ze is jullie niet vergeten en komt snel wat vaker posten.
Ze vond het heel lief dat jullie aan haar dachten
[/postbode]
pi_37034786
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:03 schreef Githa het volgende:

[..]

[postbode]
Girly en Joey maken het geweldig Girly heeft het alleen heel erg druk op het moment, maar ik sprak haar net enne ze is jullie niet vergeten en komt snel wat vaker posten.
Ze vond het heel lief dat jullie aan haar dachten
[/postbode]
Joey is mooi Ik wil strax ook een Joey
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_37039893
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:27 schreef _evenstar_ het volgende:
oh ja op de nutramigen/neocate staat het in gewicht vandaar
ht staat hier ook idd op de dos. Tot 6 kg ofo e n daaronder van 6-8 mnd 3-4 flessen pd, 700-800 ml voeding. Amber krijgt 3x 210 voeding, potje fruit, potje groente en tussendoor flesjes water met een paar druppels diksap

Poepen gaat echt super Ik heb ineens zoooooooo'n ontzettend gezelig en vrolijk kindje. En dat doo een beetje olijfolie... Ze huilt/jammert alleen nog maar als ze moe is of wakker wordt..

* Vicky is helemaal heppie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 17 april 2006 @ 21:46:09 #18
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37044907
Vicky, da's erg fijn!!! Van wie had je de olijfolie-tip gekregen? (heb hem niet gelezen, sorry als je het al had gepost)

Wennie, wat vervelend dat Robin nu ineens toch jeuk had. Dat verandert de zaak wel een beetje he, voor je gevoel. Emma heeft ook die cetomacrogol-crème. Ik smeer zelf liever met vaseline, want hier krijgt ze erge velletjes van en ziet het er elke keer weer droog uit. Ik heb daarnaast natuurlijk die hormooncrème, het helpt toch wel, maar ik mag het maar weinig smeren en dat vind ik wel jammer.

Fuente, hoe gaat het nu met Sara's huidje?

Jelief, het is ook lastiger he, van rug naar buik draaien. Emma heeft een hele tijd geleden voor het eerst van buik naar rug gedraaid, maar dat kwam volgens mij omdat ze haar hoofdje heel ver naar de zijkant liet zakken en dat topzwaar is. Heel grappig gezicht!!

Emma ligt nu te huilen dus ik moet naar haar toe... ik reageer later hopelijk nog even op de rest!!
  maandag 17 april 2006 @ 21:53:23 #19
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37045207
Die olijfolie-tip heb ik op het CB gekregen. Gewoon een heel klein beetje door het avondeten heen doen als poepen moeilijk gaat.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 17 april 2006 @ 22:04:38 #20
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37045621
Ik heb ook een tijdje geleden de tip gekregen om (als niets anders hielp) Emma met olijfolie in te smeren. Moet het nog altijd proberen, was het eigenlijk vergeten...
  maandag 17 april 2006 @ 22:12:28 #21
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37045911
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:46 schreef Suzanna het volgende:
Jelief, het is ook lastiger he, van rug naar buik draaien. Emma heeft een hele tijd geleden voor het eerst van buik naar rug gedraaid, maar dat kwam volgens mij omdat ze haar hoofdje heel ver naar de zijkant liet zakken en dat topzwaar is. Heel grappig gezicht!!
Emma heeft zich ook al weken geleden al eens van haar buik op haar rug gedraaid ook een kwestie van een zwaar hoofd maar daarna niet zo veel meer. Vorige week had ze zich bij mijn moeder ook gedraaid van rug naar buik en weer terug.
Introduceren van vast voedsel gaat hier wel aardig. Emma vind het iig erg leuk om te eten. Ze is nu wel wat aan de diarree maar ik denk dat dat komt omdat haar darmen nu extra gestimuleerd worden en moeten wennen aan iets anders dan borstvoeding.
Gister waren we bij mijn schoonouders en Emma was toen we binnenkwamen echt van slag af, ik had echt het idee dat ze eenkennig begint te worden. Na even rondgelopen te hebben was het wel goed en kon ze weer lachen.
pi_37047158
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:46 schreef Suzanna het volgende:
Vicky, da's erg fijn!!! Van wie had je de olijfolie-tip gekregen? (heb hem niet gelezen, sorry als je het al had gepost)
Olijfolie heb ik hier ook gebruikt in het begin, gewoon door elke fles een druppeltje.

Mijn moeder deed dat vroeger bij ons ook al, al was het toen met sla-olie. En mijn katten geef ik ook een druppeltje olie als ze verstopt zitten, kan geen kwaad en werkt perfect.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_37053895
Amber is vandaag een half jaar oud

Suus, kreeg het advies van de dietiste. 's Ochtends door de papfles een theelepeltje olijfolie en 's avonds door de groente. Poepen gaat geweldig. Het wordt wel een stuk steviger en dikker door het vaste voedsel maar Amber heeft geen last meer!!!

Jelief, dat eenkennige komt mij ook bekend voor. Amber begon soms te piepen zodra ik uit haar ooghoek was. Ik mocht niet eens even naar de wc ofzo.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37054412
Net even gebeld met de verzekering, de inenting van de pneumokokken wordt niet vergoed bij onze verzekering.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37054440
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:34 schreef Vicky het volgende:
Net even gebeld met de verzekering, de inenting van de pneumokokken wordt niet vergoed bij onze verzekering.
Er zullen weinig verzekeringen zijn die hem vergoeden. Je bent de kosten van de vaccinatie kwijt en de kosten van het consult bij de huisarts voor het zetten van de prik en uitschrijven van receptje. Duur grapje uiteindelijk dus. Schoonzusje is huisarts dus maar even nagevraagd.
pi_37054540
Je kind zal maar op 30 maart 2006 geboren zijn. Ook lullig.

Ik moet er ook nog over nadenken. Of.. eigenlijk niet.. ik moet het nog regelen.

Welke verzekering heb jij Vicky?
Variety is the spice of life
pi_37054656
Suzanna, Met Sara's huidje gaat het redelijk goed nu. De droogte en eczeem van haar beentjes en buikje zijn eigenlijk helemaal weg. Op dit moment heeft ze echter wel weer een open plek op d'r wangetje. Onze HA heeft ons het advies gegeven om wel veel te smeren met hormoonzalf. Dit houdt in dat wanneer Sara een rood of open plekje krijgt, wij 2 maal daags een dikke laag erop smeren. De plekjes zijn dan vaak binnen 2 dagen ook weer weg.
Er wordt vaak gezegd dat je hormoonzalf weinig moet smeren, onze kinderarts op het cb gaf dit ook aan. Toen ik daarop zei dat wij nadrukkelijk het advies kregen om 2 maal daags een dikke laag te smeren was dat ineens ook goed? Enniewees, het gaat redelijk goed dus
Heeft Emma er veel last van? Qua jeuk enzo?

Evenstar, heerlijk dat het zo goed gaat met je meisje!

Wij hadden afgelopen weekend mijn jongste broertje (bijna 9) te logeren. Was superleuk. Hij heeft geholpen met Sara badderen, heeft Sara een fruithap gegeven en telkens spelen. Zondag zijn we naar de kermis geweest. Sara was ook mee, plus nog 2 neefjes, tante, oom, broer, zus en mannetje. Sara vond het super! Ik dacht dat ze de muziek en de drukte misschien niet leuk zou vinden. Maar ze is de hele middag wakker geweest en maar lachen en gek doen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37054704
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:44 schreef nebelung het volgende:
Je kind zal maar op 30 maart 2006 geboren zijn. Ook lullig.

Ik moet er ook nog over nadenken. Of.. eigenlijk niet.. ik moet het nog regelen.

Welke verzekering heb jij Vicky?
Wij zijn verzekerd bij de Iza
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37058047
Gisteren hebben we pasen bij familie doorgebracht. Maar het was een en al ellende. Merlijn wilde maar niet slapen. Tot twee keer toe is het me gelukt om hem in slaap te voeden voor een half uurtje. Jeetje, en meneer wordt dan niet eens lastig he.

Nu ligt meneer al een hele tijd te pitten. Heb gedouched, gegeten en opgeruimd. Die tijd krijg ik normaal nooit. Maar nu ligt hij te huilen dus ik zal hem eens uit bed gaan halen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:39:06 #30
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_37058450
Een half jaar al weer Vicky?! Wow, wat gaat dat snel!!!
voor Amber!
pi_37058650
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:39 schreef renzell het volgende:
Een half jaar al weer Vicky?! Wow, wat gaat dat snel!!!
voor Amber!
ja he, gaat zeker snel.. zucht...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 18 april 2006 @ 16:47:05 #32
81992 Githa
pi_37065804
Ambertje, gefeliciteerd met je halfjaardag en Vicky ook een beetje ....
pi_37066636
* Vicky is supertrots op Ambertje.

Ik was heel benieuwd hoe ze groeide op de fruit en groentehap. Ben net even naar het inloopspreekuur op het cb geweest. Amber is in 12 dagen 420 gr. aangekomen!!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37076900
Ojee, hier een flesweigeraar. Ik had vanavond een vergadering en vantevoren wilde Merlijn niet drinken. Het is alweer een maand geleden dat Merlijn drinken uit de fles heeft gehad. Oeps. Hij pakte de fles dus niet en ik dus vlug naar huis. Eenmaal thuis een borst laten drinken en daarna de fles weer proberen. Hij wil wel, maar kan de fles dus gewoon niet. Dat wordt nu hard oefenen omdat ik over twee weken ga weer ga werken.

Bij de fles houdt hij zijn tong verkeerd lijkt het wel, doet hij bij een fopspeen trouwens ook. In plaats van er in gaat het dus eruit. Dus ook maar even een tuitbeker geprobeerd. (tupperware) en die vond hij prachtig en snapte hij wel, tja je hoeft ook alleen maar je kaakje op elkaar te doen om drinken te krijgen. Morgen dus weer een flesje proberen, hopen dat het dan wel lukt, ik moet dan ver uit de buurt blijven.
  woensdag 19 april 2006 @ 09:13:50 #35
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37087254
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:51 schreef Fuente het volgende:

Er wordt vaak gezegd dat je hormoonzalf weinig moet smeren, onze kinderarts op het cb gaf dit ook aan. Toen ik daarop zei dat wij nadrukkelijk het advies kregen om 2 maal daags een dikke laag te smeren was dat ineens ook goed? Enniewees, het gaat redelijk goed dus
Heeft Emma er veel last van? Qua jeuk enzo?
Ja, Emma heeft ERG veel jeuk. En dat drie keer per week (en dun) smeren is echt te weinig, ik heb het nu tussendoor ook gedaan omdat ze zo'n jeuk had. Ik moet maandag weer naar de huisarts, die wilde het even twee weken aankijken, misschien krijg ik nu wat anders of mag ik vaker smeren. Het is echt heel zielig, volgens mij slaapt ze daardoor ook heel onrustig.

Fijn trouwens dat het met Sara's huidje beter gaat! Vreemd zeg, trouwens, dat jullie wel het advies kregen om dik te smeren. Dat heb ik echt nog nooit gehoord, en ik smeer zelf ook al heel lang met hormoonzalf ivm eczeem. Ik zou daar persoonlijk wel mee oppassen, maar goed, als je arts het voorschrijft kan ik me voorstellen dat je het gewoon doet. Het is alleen zo dat hormoonzalf de huid erg dun kan maken en dat je er daarom (onder andere geloof ik) mee op moet passen. Misschien is de concentratie zo klein dat het niet schadelijk is ofzo...
  † In Memoriam † woensdag 19 april 2006 @ 09:20:18 #36
81992 Githa
pi_37087357
Jordy heeft ook hormoonzalf gekregen voor zijn huiduitslag, maar idd ik moet het ook héél dun smeren.
Fijn dat het beter gaat met Sara...

Jeuk is zo zielig bij die kleintjes hé Suzanna.
Hoe gaat het met jou?
  woensdag 19 april 2006 @ 09:48:39 #37
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37087880
Wel goed hoor, tis wel druk deze dagen omdat Noa niet zo lekker is nog. Ze is behoorlijk ziek geweest (gelukkig geen koorts meer)
Maar van Emma is het meestal volop genieten. Ze brabbelt, 'praat' tegen mij en haar grote zus, speelt vaak hele tijden in de box met groot plezier en zwaaiende armpjes en beentjes, en kan ook een hele tijd op schoot zitten. Wat een heerlijke leeftijd! (en een heerlijk vrolijk meisje)
Ze lacht ook naar iedereen, ook op de begrafenis van mijn zus maakte ze iedereen weer vrolijk. Zelfs mensen die ze nog nooit eerder had gezien, daar lachte ze voluit naar! Leuk is dat...Noa doet dat dan weer niet, die moet altijd eerst even de kat uit de boom kijken. Maar dat is ook de leeftijd denk ik...
pi_37087920
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:47 schreef Randa_v het volgende:
Bij de fles houdt hij zijn tong verkeerd lijkt het wel, doet hij bij een fopspeen trouwens ook. In plaats van er in gaat het dus eruit.
Logisch, want zuigen aan een speen is precies omgekeerd aan het zuigen aan een tepel. Dus eigenlijk doet hij het niet verkeerd, maar goed

Je hebt ook speciale breastfeedspenen en flessen. Maar ik heb je al eens gezien op het borstvoedingsforum, dus dat zal je wel weten
  woensdag 19 april 2006 @ 09:56:33 #39
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37088068
Grappig Randa, dat deed Emma ook altijd. Nu heeft ze het 'geleerd' geloof ik...
pi_37094144
En dan te bedenken dat hij in het begin alleen maar de fles heeft gehad. Ach ja het komt wel goed. Er staat nog een beetje borstvoeding in de koelkast voor vanavond zodat Magneet met Merlijn de fles uit kan proberen.
pi_37097359
Gebruikt er hier iemand Pampers Babydry maat 3? Ik heb een bijna vol pak. Ik gebruik ze niet, vind ze niet fijn. Wie kan ik er een plezier mee doen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37099393
Suzanna, wat rot dat ze er zoveel jeuk van heeft. Lijkt me vreselijk wat het is iets waar jij weinig aan kunt doen, knuffel meis!
Over de zalf. Je hoort idd vaak dat het met mate gesmeerd moet worden. Onze HA heeft er echt een 'mening' over, dat we het dik 'moeten' smeren.
Nou moet ik wel zeggen dat onze HA lang in Duitsland heeft gewerkt en ze daar (kennelijk) heel anders tegen dit soort dingen aankijken. Hij is van het uitproberen, kijk wat kan en niet kan. Zo hadden we laatst een andere zalf met minder hormonen en andere samenstelling, waarvan hij de 'gok' (gut dat klinkt zo nega, maar zo is het niet ) nam om het te proberen, 2 dagen later zat ze onder het eczeem. Sjah, dan weet je dus dat dat niet werkt. En het zal ook een kwestie zijn van de nadelen afwegen t.o. de voordelen. Momenteel werkt de huidige zalf super, zal zo ff de tube opduikelen (ligt beneden) om te kijken hoe het heet. Sara's plekje dat ze op dit moment heeft gaat overigens niet snel dicht, maar kan ook zijn omdat ze wat ziekjes is (hoesten en snotteren).
Sterkte met Emma iig, hopelijk is ze snel van de jeuk af!

Sara gaat verders heel goed, ze is alleen zo ontzettend vroeg wakker de laatste tijd, zo ronnd 5 a 6 uur, en net zo lang emmeren, tot we dus om 5:30 benden zitten met een zeer verdrietig meiske dat eigenlijk doodmoe is.
Zou hierbij de 5 minuten methode nou handig zijn? We gaven haar eerst dan maar pap om deze tijd, maar 1) at ze deze huilend van de moeheid op en 2) wil ik geen gewoonte maken van om 5:30 ontbijten
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37099546
Kim heeft vandaag haar 3e vaccinatie gehad. Gelukkig voorlopig de laatste.
Ze is gelukkig weer mooi aangekomen. Ze is wel te klein en te licht voor haar leeftijd. Maar ja, daar doe je niks aan. We zijn zelf ook klein.
Lengte 60,5 cm, gewicht 5754 gr en hoofdomtrek 39 cm.

Ze was na de prik wat hangerig en na veel moeite had ze eventjes geslapen. Toen om 15.00 de fles en toen begon ze te krijsen. Na 10 minuten moest ze ineens heel hard persen en gilde erbij. Heel zielig! Ze had een hele grote, dikke keutel. Wel zacht, maar ja, zo groot, daar had ze wel last van! Daarna nog even geknuffeld en gelukkig viel ze uiteindelijk om 16.00 in slaap. Vandaag verder weinig geslapen, dus die slaap heeft ze wel nodig.

Nu maar hopen dat het zo blijft en dat ze niet weer zo’n last krijgt.

Groetjes Ingrid
  woensdag 19 april 2006 @ 17:06:12 #44
56471 pinquit
oh my lama!
pi_37100271
omg max is zo zielig hij had vandaag zn prik en nu is ie helemaal bluuhh..

arme vent zn beentje doet pijn
  woensdag 19 april 2006 @ 17:31:26 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37101093
bah zielige spuitjeskindjes

hier een tandenmonstertje, er staan wtee ieniemienie witte streepjes op het onderkaakje
pi_37105745
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:31 schreef _evenstar_ het volgende:
bah zielige spuitjeskindjes

hier een tandenmonstertje, er staan wtee ieniemienie witte streepjes op het onderkaakje
dat riep ik toch al van het weekend
Arwen krijgt echt tandjes
  † In Memoriam † woensdag 19 april 2006 @ 20:41:17 #47
81992 Githa
pi_37107100
Kun je ook niet ff hier langskomen dan Anitra

Arwen haar eerste tandjes hopelijk doen ze je geen pijn
  donderdag 20 april 2006 @ 01:03:30 #48
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37116078
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:41 schreef Githa het volgende:
Kun je ook niet ff hier langskomen dan Anitra

Arwen haar eerste tandjes hopelijk doen ze je geen pijn
ik heb ons elfje even ingefluisterd dat ze de tandenfee snel naar jordy stuurt

ik moest zo lachen net
maurice arwen wakker maken ( ze lag in de box) ze reageerde niet en sliep[ gewoon door..
maurice haar opgetild.. ze sliep gewoon door na veel moeoite deed mevrouwtje haar oogjes open voor 2 seconde met een kreun van wat moet je nou en sliep door..
dus wat doet mama, vervelende geluidjes maken en ja mevrouwtje is wakker.
haar medijntje gegeven de neusspray die ze 3 maal daags moet ( is niet voor babytjes maar op recept van huisarts)luier verschoond en fles gegeven en onder het drinken viel mevrouwtje weer in slaap
Na een boertje die er met moeite uit kwam haar al slapend op bed gelegd.. ligt ze in bed, begint mevrouw te giebelen wat een boefje is het toch

ze wordt echt met de dag ontdeugender dan begint ze heeeel hard te schreeuwen en dan ga je kijken en dan giebelt ze echt op een manier dat je weet dat ze je voor de gek houdt lief is dat!
pi_37125448
[trotsmodus] Sara kan kruipen [/trotsmodus]
Sara
Merel
Ukje
pi_37125535
GO SARA
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37128485
saraaa!
  donderdag 20 april 2006 @ 15:23:58 #52
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37128968
oeh yeaaaah baby
kruipende saartje ( kan je met jullie digicam niet korte filmpjes maken ? nieuwschierig is )
pi_37129083
* Vicky is ook nieuwsgierig!

Amber heeft vannacht weer lekker doorgeslapen!! Ze lag er om 21.30 in en was om 7.15 weer wakker. Ik heb nu peer en banaan geintroduceerd qua fruit. Peer gaat goed, maar volgens mij banaan niet helemaal. Ze heeft geen vlekjes of plekjes maar ze spuugt steeds ietsje uit.... Qua groente eet ze bloemkool, worteltjes en sperzieboontjes. Dat gaat er in als koek!! Vanavond brocolli introduceren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 20 april 2006 @ 15:29:33 #54
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_37129116
Sara

Hoe gaat het met de voeding van Arwen Evenstar?!

Ik heb vanmorgen een beebje van 12 dagen zelf verschoond en aangekleed!
Ik vond het een beetje eng nog, zo klein.. maar wat is dat lief zeg !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 20 april 2006 @ 15:36:47 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37129336
lief he rijstebuiltje

en tot op heden gaat het super, we dneken echt dat dit het wondermiddel is maar we zien wel elke dag dat het goed gaat is mooi meegenomen.
ze heeft wel ietsjes meer krampjes.. maar ze spuugt minder dus de krampjes komen doordat de voeding echt heeel dun is, en deze niet gemengd mag worden .. en zo nog eens wil voor komen dat ze teveel lucht binnen krijgt.
pi_37129441
Eigenlijk geen idee of dat kan Zal 't vanaaf ff aan mannetje vragen, en anders probeer ik een 'actiefoto' te maken

Fijn dat het met de voeding beter gaan Evenstar! Misschien dat ze nog wat moet wennen en dat de krampjes snel over zijn
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 20 april 2006 @ 21:17:11 #57
105888 renzell
pi_37140595
Saartje, cool wijf!!!
pi_37153949
Merlijn is nu al een paar dagen hangerig en huilerig. Zielig hoor. Wandelen is nu uit den boze omdat mama dan te ver weg is. Gedragen worden is prima. Dus dan maar van Budel naar huis in de draagdoek, 3km. Zwaar hoor, lijkt wel het begin van het sprongetje.
pi_37154007
Wat voor draagdoek gebruik jij Randa? Ik zit hier ook moeilijk met openbaar vervoer. De draagzak die ik heb vind ik niet fijn.
pi_37154381
www.draagdoek.nl daar heb ik ereen laten maken.

pi_37155914
Het is een super mooie draagdoek Randa
pi_37156046
Mooi doek Randa!
Ik heb besloten om daar ook een tricot doek te laten maken, maar ik twijfel nog een beetje over de maat.
Mijn vriend is 1,92 lang, ik 1,72.
Beide dus niet extreem lang of extreem kort. Hij is niet uitgesproken breed, ik ook niet maar heb wel een E-cup.
Mij lijkt een medium dan prima volstaan, maar het zou zonde zijn als mijn vriend hem niet prettig kan gebruiken.
pi_37156411
Mijn man heeft gewoon een draagzak. Ik ben de enige die de draagdoek gebruikt. Ik heb ook de Medium besteld terwijl ik echt slank ben. Dan kan ik hem ook zonder moeite dragen over een dikke jas.
pi_37157682
Mooi zeg! En kan je kind er op verschillende manieren in? Is de doek makkelijk in gebruik (dat je niet uren loopt te tobben zeg maar) ? Is het rekbare stof?

Had ik er maar vast 1, m'n meisje is zo huilerig vandaag.
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:49:17 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37157837
Volgens mij zijn ze ook wel te halen bij babywinkels toch?
Niet dat je nu gelijk de deur uit moet rennen, maar het is iig niet zo dat het alleen maar via die website kan zeg maar.
pi_37157949
ik heb een tricot-slen, moet je even handigheid mee krijgen maar is dan ook wel fijn. en we hadden ook een babybjorn, vond ik ook altijd erg makkelijk.
pi_37158246
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:49 schreef Brighteyes het volgende:
Niet dat je nu gelijk de deur uit moet rennen, maar het is iig niet zo dat het alleen maar via die website kan zeg maar.
Geen openbaar vervoer naar de enige babywinkel die dit dorp rijk is en op de fiets kan ze nog niet

Ik hoef hem ook niet perse van een website, ik ben eigenlijk meer op zoek naar ervaringen. Ik heb een zgn. babybag en die bevalt mij en mijn dochter niet.

Zo'n tricot-slen lijkt me ook wel wat. Die babybjorn, daar zie ook wel wat in

Ik wil ze eigenlijk allebei, maar ik dacht dat dat overdreven was Maar jij hebt het ook zie ik
pi_37158271
Ik heb de doek binnen 5 minuten om met kind erin. Als ik Merlijn eruit haal laat ik de doek vaak zitten, kan ik hem er ook elk ogenblik weer fijn instoppen. Ik gebruik hem veel en heb hem altijd bij me. Ik krijg ook veel complimenten van mensen en veel bekijks. Bij ons in het dorp zijn er maar weinig mensen die zo doek kennen. In het begin tot 3 maanden kun je ze rechtop in foetushouding of liggen in de kommahouding erin. Ouder dan drie maanden kun je ze ook rechtop met de beentjes eruit en hoofd naar voren of tegen je aan. Na 6 maanden zijn er weer andere houdingen. Gebruiksaanwijzing krijg je erbij en je kunt zelf kijken wat je makkelijk vindt.
pi_37160065
Ik heb ook de Tricot-slen van Babylonia net als Bix.

Ik vind het nog steeds een super ding! Ik heb Hanne er vanmorgen nog in gehad toen we Wilyan naar de PSZ brachten.

Ik had bijna een draagdoek via Kay (www.draagdoek.nl) besteld maar toen ik zou bestellen was de stof die ik als tussenstuk wou niet meer leverbaar, waren de prijzen verhoogd en zat ik dus ook te twijfelen over welke maat. Toen zag ik bij een babyzaak dus deze lime-kleurige draagdoek en ik de doek was verkocht

* Babylonia * (Verkooppunten staan onderaan, kon ik niet linken)
* Tricot-slen Babylonia via Borstvoedingswinkel *
* Tricot-slen Babylonia via Stellaris * (voor leuk overzicht van alle (trendy) kleurtjes.)
W ~ H ~ T
pi_37160338
Leuke draagdoeken Randa en Jonnetje
pi_37160446
In de link van Bix kun je trouwens ook de handleiding in PDF downloaden.
(helemaal in stap-voor-stap-foto's )
Deze zit natuurlijk ook als boekje bij de draagdoek als je 'm koopt

Nou ja.. om het af te leren dan maar.. ... * klik *
W ~ H ~ T
pi_37161446
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wilde er eigenlijk een zelf maken, maar het ontbreekt me nu echt aan de zin om mooie stof te zoeken en achter de naaimachine bij mijn moeder te kruipen.
Alleen als ik in de komende weken tricot met camouflageprint tegen kom dan vrees ik dat ik voor de bijl ga

Edit: Hmmm... kan iemand mij vertellen wat de afmetingen zijn van een tricot doek?
Een meter of vijf lengte geloof ik? En de breedte?

[ Bericht 9% gewijzigd door owlet op 21-04-2006 15:01:11 ]
pi_37161698
Super jonnetje, ik ben nu zeker overstag
pi_37161906
owlet, ik weet de maten zo niet maar als je 'm echt zelf wil maken moet je wel opletten dat je de juiste dikte & elasticiteit van de stof kiest. moet niet te dik zijn want dat kan te warm worden voor de baby (gaat er best vaak omheen) en ook niet te slap. je kunt ze via marktplaats ook voor een zacht prijsje overnemen hoor. zo'n 15 à 20 euro geloof ik. ik heb trouwens wel een 'officiele' tricot-slen, maar niet via babylonia aangeschaft. (een eenvoudige lichtgrijze). die babylonia-kleurtjes zijn wel erg leuk!
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:17:33 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37162080
Ik vind ze er altijd zo lekker knus uit zien. Meisje bij mij uit mijn team had er ook een en hun dochter heeft er best heel lang nog in gezeten.
pi_37163319
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:55 schreef owlet het volgende:

Ik wilde er eigenlijk een zelf maken, maar het ontbreekt me nu echt aan de zin om mooie stof te zoeken en achter de naaimachine bij mijn moeder te kruipen.
Alleen als ik in de komende weken tricot met camouflageprint tegen kom dan vrees ik dat ik voor de bijl ga

Edit: Hmmm... kan iemand mij vertellen wat de afmetingen zijn van een tricot doek?
Een meter of vijf lengte geloof ik? En de breedte?
Die van mij is zo ongeveer 6 meter lang en het middenste stuk is ongeveer 45 cm. breed.
Hij loopt vanaf een bepaald punt aan het eind steeds wat smaller om lekker te kunnen knopen.

Ja en wat Bix zegt:
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:11 schreef bixister het volgende:
owlet, ik weet de maten zo niet maar als je 'm echt zelf wil maken moet je wel opletten dat je de juiste dikte & elasticiteit van de stof kiest. moet niet te dik zijn want dat kan te warm worden voor de baby (gaat er best vaak omheen) en ook niet te slap. je kunt ze via marktplaats ook voor een zacht prijsje overnemen hoor. zo'n 15 à 20 euro geloof ik. ik heb trouwens wel een 'officiele' tricot-slen, maar niet via babylonia aangeschaft. (een eenvoudige lichtgrijze). die babylonia-kleurtjes zijn wel erg leuk!
[SPAM!]
*snurk*

En nu hou ik écht op

[ Bericht 30% gewijzigd door Jonnetje op 21-04-2006 16:07:18 ]
W ~ H ~ T
pi_37164570
Jonnetje, wat een lieve foto!

Ik weet ook niet zeker of ik hem zelf wil gaan maken, maar als ik stof tegen kom die in mijn ogen geschikt is wil ik wel even weten wat precies aan zou moeten schaffen.
Bedankt voor de maten!
pi_37169231
Hier een heel zielig meisje. Ze werd net gillend en huilend wakker en we kunnen haar niet stil krijgen. We denken dat ze buikpijn of krampen heeft. We hebben cinababy gegeven en ze heeft de cosibag op haar buikje.
Ze heeft de laatste tijd hele harde keutels, soms zelfs met bloed. Dan gilt en huilt ze van de pijn als ze moet poepen. Ze moet ook heel hard persen.
We hebben vandaag van de dokter lactulose gehad. Hopelijk helpt dat!
Met haar buikje op je arm werkt niet.
Verder nog tips?

Groetjes Ingrid
pi_37169377
Wat voor voeding krijgt ze nu, zit daar probiotica in? Zou ook voor de stoelgang goed moeten zijn.
  Jubileum moderator vrijdag 21 april 2006 @ 20:04:35 #80
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_37169441
[breekt even in]
Jonnetje van jouw foto's ga ik ongelooflijk rammelen Wat mooi, wat lief, wat knus!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 21 april 2006 @ 20:10:21 #81
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37169575
Ik heb vanmiddag spontaan besloten dat als ik idd zwanger raak, dat ik dan zo'n soort draagdoek ga kopen het ziet er zo lief uit!

Ingrid, ik durf eigenlijk niet meer zo veel te adviseren qua voeding omdat er zo vreselijk veel gerommeld is met de voeding van Kim.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37173861
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 20:02 schreef poemojn het volgende:
Wat voor voeding krijgt ze nu, zit daar probiotica in? Zou ook voor de stoelgang goed moeten zijn.
Kim krijgt Friso Comfort. Dat is tegen krampjes, spugen, moeizame stoelgang etc.
Normaal helpt het ook wel.
Ze is nu gelukkig iets rustiger. Misschien heeft het ook met de vaccinatie te maken.
pi_37173946
En je maakt het wel klaar met water dat eerst aan de kook gebracht is, dan poeder erbij, dan laten afkoelen? Dat gaat bij friso toch anders dan bij andere fv? En ik denk dat als de poeder minder goed opgelost is dat ze ook sneller last ervan kan krijgen. Maar dat weet je vast al wel
pi_37174173
arme kim, hopelijk is ze nu toch snel van die krampen af! en heeft ze inmiddels alweer een prik gehad? het lijkt zo kort geleden dat ze last had van de vorige. he, sneu! ik hoop echt dat er snel wat relaxtere tijden komen voor jullie alledrie.
pi_37175900
Ja, het poeder maken we klaar met gekookt water.

Ze heeft idd de 3e vaccinatie gehad. Van de vorige heeft ze ruim 3 weken last gehad. Of iig viel het met de prik samen.

En dan gaan we ook nog eens verhuizen!
5 mei krijgen we de sleutel en 19 mei gaan we hier eruit. Maar dat is wel een beter, jonger huis!
pi_37175938
nou wie weet brengt dat wel de nodige omslag. ik hoop het. succes ermee!
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:35:29 #87
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37176072
Het lijkt me dat ze "gewoon" pijn heeft van het poepen, eerlijk gezegd. Als er zelfs bloed bij zit zou het heel goed kunnen dat er door de harde ontlasting kloofjes ontstaan rond haar anus, en dat doet natuurlijk hartstikke zeer....
Maar dat zou opgelost kunnen worden door die lactulose, dus ikzou dat eerst even een paar dagen proberen voordat je met de voeding gaat rommelen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_37179554
jeetje Ingrid wat vervelend. Ik hoop dat het lukt met de lactulose. Amber heeft er in het begin ook heel veel baat bij gehad. Nu krijgt ze 2x per dat een theelepeltje olijfolie door de voeding en dat gaat perfect!! Ze poept nu 2 a 3 keer per dag. Ook heeft ze helemaal geen last mer van kramp. Ze laat alleen verschrikkelijk veel windjes.

Hoeveel moet een kindje van 6 mnd gemiddeld aan vocht binnenkrijgen? Amber krijgt nu 3 flessen van 220 cc, een fruithap, een groentehap en 2 a 3 keer per dag een flesje water van 50 tot 100 cc met wat diksap.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37180406
Sterkte Ingrid! Wat rot dat ze er zo'n last van heeft..

Vicky, volgens mij is dat zat hoor! Sara krijgt 2 keer pap van 200 cc, en 3 keer diksap of water of thee van 120 CC.
Sara
Merel
Ukje
pi_37183040
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:35 schreef Leah het volgende:
Het lijkt me dat ze "gewoon" pijn heeft van het poepen, eerlijk gezegd. Als er zelfs bloed bij zit zou het heel goed kunnen dat er door de harde ontlasting kloofjes ontstaan rond haar anus, en dat doet natuurlijk hartstikke zeer....
Maar dat zou opgelost kunnen worden door die lactulose, dus ikzou dat eerst even een paar dagen proberen voordat je met de voeding gaat rommelen.
Ik heb niet gezegd dat we met voeding gaan rommelen!

De lactulose heeft snel geholpen! Kim had net een iets smeuiige keutel, die duidelijk makkelijker eruit kwam!
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:18:36 #91
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37195645
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:01 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat we met voeding gaan rommelen!

De lactulose heeft snel geholpen! Kim had net een iets smeuiige keutel, die duidelijk makkelijker eruit kwam!
Zo bedoelde ik het ook niet... maar goed, als jij voortaan om tips vraagt zal ik ze in ieder geval niet meer geven, goed?
pi_37196264
Van die lactulose kan ze de krampjes ook hebben.
Bo had /heeft ook altijd harde ontlasting. Ze heeft toen ook lactulose gekregen. daar werd de ontlasting inderdaad smeuiger van. Maar ze kreeg er ook ongeloofelijke krampen van.
Kim heeft het wel nodig ivm bloed bij de ontlasting, maar het verklaard wel de krampjes.

En Jonnetje wat een ontzettende lieve foto
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_37196881
Wat een gave draagdoek is dat zeg. Jeetje dat is volgens mij echt helemaal ideaal zo'n ding. Zelf heb ik de premaxx babysling. Is ook een erg fijne babydrager. Ik zou hem nu nog kunnen gebruiken, maar dat komt er toch niet echt van eigenlijk.
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:04:12 #94
3142 m@x
pi_37196923
Lewis, hoe is het met Chantel? en natuurlijk ook met Joshua, maar daar is dit het verkeerde topic voor
pi_37198084
Amber is echt helemaal gek van diksap, al zitten er maar een paar druppeltjes in de fles. Geef haar na de fruit en de groentehap altijd wat vocht om de voeding weg te spoelen, nou dan lijkt ze wel een hongerige kraai.. zo grappig. Ze probeert ook steeds zelf de fles vast te houden. Heb vandaag geprobeerd of ze uit een tuitbeker kan drinken, lukt wel, maar ze snapt het nog niet helemaal. Of ze bijt op die tuit of ze sabbelt alsof het een speen is, maar de 100cc ging er wel goed in!

Ze pakt ook steeds vaker haar duim ipv een seen, dat vind ik zo'n grappig en lief gezicht. Ben ook blij dat we de darmellende nu gehad hebben (behalve de winderigheid). Amber is echt een heel ander kindje, zo vrolijk en gezellig.... echt een onwijze opluchting!!

Randa, mooie doek!! Wij hadden een Premaxx gekocht maar Amber vond het helemaal niets. Heb hem 1 keer gebruikt en daarna istie de kast in gegaan, heb hem nu op MP staan.

Morgen hebben we een afscheidsetentje voor mijn zusje. Die gaat 10 weken stage lopen in Ghana. Heb via de Kruidvat een ontzettend leuk fotoboekje laten maken, met foto's van Amber van geboorte tot nu. Ben heel beneiwud hoe ze het vind.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37212254
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:18 schreef Leah het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het ook niet... maar goed, als jij voortaan om tips vraagt zal ik ze in ieder geval niet meer geven, goed?
Ok. Maar we zijn hier al zovaak aangevallen wat betreft voeding en fruithapje etc, dat ik dat ff duidelijk wilde maken!
pi_37217285
Die draagdoeken zijn helemaal geweldig! Als we ooit een tweede krijgen wil ik er zeker ook 1!
Sara
Merel
Ukje
pi_37224959
Het gaat helaas wat slechter. Ze spuugt weer veel en heeft nu ineens last van zure oprispingen.
Zal vast door de vaccinatie komen. Hopelijk duurt dit niet weer ruim 3 weken!
  zondag 23 april 2006 @ 21:43:56 #99
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37227542
ingrid, als je advies vraagt krijg je soms ook wat hardere berichten.. bednek je zo dat het met goede intenties bedoeld is.
  zondag 23 april 2006 @ 22:04:12 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37228481
Vandaag was de kleine gedoopt, o wat was ze mooi
en ze was zo lief
Ze zat heel geinterreseerd naar de pastoor te kijken toen die deed vertellen. en van iedereen kusjes/kruijsje krijgen werd beloond met een prachtige glimlach.
Ze heeft nog zelf de bel geluid
Wat ben ik trots

en overdaad aan smilies maar ik kan het gewoon niet anders beschrijven
  Redactie Frontpage maandag 24 april 2006 @ 11:26:48 #101
3926 crew  Djeez
pi_37239037
quote:
Op zondag 23 april 2006 21:43 schreef _evenstar_ het volgende:
ingrid, als je advies vraagt krijg je soms ook wat hardere berichten.. bednek je zo dat het met goede intenties bedoeld is.
Dat weten we, maar we hadden het niet over voeding veranderen gehad, vandaar de reactie daarop.
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 24 april 2006 @ 13:06:53 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37241786
.

[ Bericht 99% gewijzigd door _evenstar_ op 24-04-2006 13:34:34 ]
  maandag 24 april 2006 @ 13:15:01 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37242020
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:06 schreef _evenstar_ het volgende:
ik vind het bericht van leah heel begrijpelijk.
Jullie hebben veel met voeding lopen klooien als er wat mankeerde.. dus dan denkt een mens al snel dat dan nu ook wel eens zou kunnen gebeuren.
is bezorgdheid van de mensen.
Kan je daar niet tegen dan moet je niet posten.
Nou eh... klooien zou ik het niet willen noemen want het was vrijwel altijd op advies van het CB of een arts...
Alleen vat ik de opmerking van Leah niet zo op als zij. Het is meer een 'ik zou het niet bij het eten zoeken' dan een 'doe nou niehieeeet' volgens mij.
En in dit geval vroegen ze om tips, dus niet per se oplossingen die met de voeding te maken hadden. En ik snap hun gepikeerde reactie ook wel een klein beetje want ze kunnen hier niet veel doen want er is altijd wel iemand die vindt dat ze het verkeerd aanpakken en die vindt dat dat gemeld moet worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 24-04-2006 13:20:40 ]
pi_37242040
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:06 schreef _evenstar_ het volgende:
ik vind het bericht van leah heel begrijpelijk.
Jullie hebben veel met voeding lopen klooien als er wat mankeerde.. dus dan denkt een mens al snel dat dan nu ook wel eens zou kunnen gebeuren.
is bezorgdheid van de mensen.
Kan je daar niet tegen dan moet je niet posten.
Nou nou Evenstar. dat 'klooien' gebeurde toch op advies van een kinderarts als ik het goed heb?
Om nu maar even te bepalen dat iemand dan niet moet posten vind ik persoonlijk een beetje ver gaan.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 24 april 2006 @ 13:19:59 #105
3142 m@x
pi_37242188
Ik sluit me aan bij snoopy en Brighteyes. Trouwens, dat iemand iets op een andere manier aanpakt dan dat je het zelf zou doen hoeft niet altijd te betekenen dat die persoon aan het klooien is.
  maandag 24 april 2006 @ 13:20:46 #106
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37242215
.

[ Bericht 99% gewijzigd door _evenstar_ op 24-04-2006 13:35:20 ]
pi_37242347
Misschien hebben ze in dit geval wel schijt aan jou Evenstar
  maandag 24 april 2006 @ 13:26:25 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37242402
Ja, maar Evenstar, jij was toch ook laatst degene van het 'je mag wel alles posten maar het hoeft niet'?

Mss werken dat soort dingen wel 2 kanten op. Djeez en Ingrid zouden het zich niet zo aan moeten trekken maar aan de andere kant zou men ook eens een keertje op kunnen houden met maar alles wat ze doen in twijfel te trekken.

Ze vroegen tips om het haar iets gemakkelijker te maken. Nota bene vertellen ze er nog bij dat het hangen op de arm niet werkt. Lijkt me overduidelijk een aangever dat ze dat 'standje' geprobeerd hebben en of er nog meer zijn.

De situatie is zoals hij is, zij trekken hun plan, anderen trekken een ander plan. Leave it be!
Jij hebt de "mazzel" dat jouw kind ziek genoeg is voor weet ik veel wat voor spannend voedsel, zij hebben blijkbaar een baby die alleen maar snel uit d'r hummetje is en moeten het met huis tuin en keuken tips doen. Láát ze! Dit heeft niets meer te maken met 'schijt hebben aan'.
Wat is dat toch met die rare dwang die mensen hebben om anderen altijd maar terecht te wijzen of de loef af te willen steken?

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 24-04-2006 13:36:40 (quotes toegevoegd) ]
pi_37242520
Mazzel dat haar kind ziek genoeg is voor spannend voedsel Dat vind ik niet kunnen BE
Zo leuk is dat spannende voedsel niet hoor en al helemaal dat ziek zijn van voedsel.
  maandag 24 april 2006 @ 13:32:20 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37242602
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar Evenstar, jij was toch ook laatst degene van het 'je mag wel alles posten maar het hoeft niet'?

Mss werken dat soort dingen wel 2 kanten op. Djeez en Ingrid zouden het zich niet zo aan moeten trekken maar aan de andere kant zou men ook eens een keertje op kunnen houden met maar alles wat ze doen in twijfel te trekken.

Ze vroegen tips om het haar iets gemakkelijker te maken. Nota bene vertellen ze er nog bij dat het hangen op de arm niet werkt. Lijkt me overduidelijk een aangever dat ze dat 'standje' geprobeerd hebben en of er nog meer zijn.

De situatie is zoals hij is, zij trekken hun plan, anderen trekken een ander plan. Leave it be!
Jij hebt de mazzel dat jouw kind ziek genoeg is voor weet ik veel wat voor spannend voedsel, zij hebben blijkbaar een baby die alleen maar snel uit d'r hummetje is en moeten het met huis tuin en keuken tips doen. Láát ze! Dit heeft niets meer te maken met 'schijt hebben aan'.
Wat is dat toch met die rare dwang die mensen hebben om anderen altijd maar terecht te wijzen of de loef af te willen steken?
Pardon ? loop naar de kloten een ker leren lezen.
En als jij denkt dat wij blij zijn dat arwen zulke dure voeding heeft en alles? moet jij eens goed met je botte kop na gaan denken.

Ik val ingrid en djeez niet persoonlijk aan ze moeten eens schijt hebben aan mensen die hun aanvallen, ik val ze nergens aan. En snoopy als dat betekent dat ze ook schijt ana mij hebben prima toch? dat is nou net juist het idee

ik steek niemand de loef af en voel me geen haar beter.. ik haal mijn posts weg en zoek het uit
  maandag 24 april 2006 @ 13:32:57 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37242615
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:29 schreef Anitra het volgende:
Mazzel dat haar kind ziek genoeg is voor spannend voedsel Dat vind ik niet kunnen BE
Zo leuk is dat spannende voedsel niet hoor en al helemaal dat ziek zijn van voedsel.
Nou! Aanpakken dan! Ik vind al die andere zeikopmerkingen en oa. besmuikte 'mijn artsen zijn beter want academisch' niet kunnen.
Ik snap dondersgoed dat het heel vervelend is dat ze ziek is en dat ze die speciale voeding nodig heeft.
Maar zie dan ook eens in dat het voor een ander heel vervelend kan zijn als je kind niet echt ziek-ziek is maar wel vaak heel erg over d'r toeren en dat er dan mensen gaan zitten zeiken over de stappen die jij zet om je kind naar je beste kunnen te helpen.
  maandag 24 april 2006 @ 13:33:06 #112
3142 m@x
pi_37242619
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dat was ik

Maar goed. Ik irriteer me al een tijdje aan het feit dat Ingrid een Djeez in de ogen van heel veel mensen gewoon niks goed kunnen doen. Ik ben het ook niet altijd eens met de manier waarop ze sommige dingen aanpakken, maar ik vind het niet nodig om ze dat continu voor hun voeten te werpen. Daar wordt een mens pas onzeker van. Bovendien vind ik het advies om schijt te hebben aan je arts omdat hij een 'pummel' is niet bijster snugger. Ik heb het al eens eerder gezegd en ik doe dat nu nog een keer: Het is een arts, hij heeft er voor gestudeerd! Dat is wat anders dan wat linkjes bij elkaar googelen.
pi_37242639
Er staat toch ook niet dat het leuk is. Ik begrijp wel wat BE bedoelt in ieder geval, ookal kan je het ook heel lullig opvatten misschien.
Bij Arwen is aangetoond dat ze "iets" heeft, bij Kim is dat er niet (voor zover wij weten)
  maandag 24 april 2006 @ 13:33:51 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37242642
.
pi_37242733
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou! Aanpakken dan! Ik vind al die andere zeikopmerkingen en oa. besmuikte 'mijn artsen zijn beter want academisch' niet kunnen.
Ik snap dondersgoed dat het heel vervelend is dat ze ziek is en dat ze die speciale voeding nodig heeft.
Maar zie dan ook eens in dat het voor een ander heel vervelend kan zijn als je kind niet echt ziek-ziek is maar wel vaak heel erg over d'r toeren en dat er dan mensen gaan zitten zeiken over de stappen die jij zet om je kind naar je beste kunnen te helpen.
Als moeder van een allergisch kindje weet ik als geen ander hoe het is om van het kastje naar de muur gestuurd te worden Na het eerste jaar en de melkvoeding mag je het zelf uitzoeken met de vaste voeding.
Evenstar weet ook hoe het is als je met je kop tegen de muur loopt omdat niks helpt en je je kindje alleen maar wil troosten en dat lukt niet.
Als je dat dan hier neerzet word je aangevallen door andere moeders over de voeding enzo of het nu door de arts gegeven is of niet. En het enige wat zij bedoelt is dat ingrid en djeez hun ding moeten doen en hun gevoel moeten volgen en de mensen die kommentaar op hun hebben link laten liggen.
pi_37242832
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:37 schreef Anitra het volgende:

Als moeder van een allergisch kindje weet ik als geen ander hoe het is om van het kastje naar de muur gestuurd te worden Na het eerste jaar en de melkvoeding mag je het zelf uitzoeken met de vaste voeding.
Evenstar weet ook hoe het is als je met je kop tegen de muur loopt omdat niks helpt en je je kindje alleen maar wil troosten en dat lukt niet.
Als je dat dan hier neerzet word je aangevallen door andere moeders over de voeding enzo of het nu door de arts gegeven is of niet. En het enige wat zij bedoelt is dat ingrid en djeez hun ding moeten doen en hun gevoel moeten volgen en de mensen die kommentaar op hun hebben link laten liggen.
Dat is niet persé waar. Mijn nichtje heeft ook o.a. een behoorlijke KMA en voedselallergie en die is nog steeds regelmatig onder begeleiding van een voedingsdeskundige en/of natuurarts en zij is inmiddels 4. Zij is er nog niet overheen gegroeid en gaat nog steeds op speciaal dieet soms.
pi_37242833
Ik vind het heel storend dat er door een KA een bepaald advies gegeven wordt en dat hier dat advies in twijfel getrokken wordt. En dat er dan gezegd wordt dat Amber geen KMA heeft omdat er niet geprovoceerd is, volgens mij is er bij Arwen ook niet geprovoceerd toch?

Het is heel vervelend als je kindje niet lekker in zijn/haar vel zit. Dat vreet verschrikkelijk veel energie, zowel emotioneel, geestelijk als lichamelijk. Op een gegeven moment weet je zelf ook even niet meer waar je het zoeken moet en ben je blij met de oplossingen die geboden worden, en die, in ons geval, ontzettend goed werken...

Ik denk dat Djeez en Ingrid ook niet echt meer lol hebben in het posten van een bericht omdat er altijd wel commentaar is. Ik hoop iig dat het snel beter gaat met Kimmetje en dat de lactulose goed zijn best gaat doen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 24 april 2006 @ 13:40:23 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37242838
quote:

[..]

Nou, dan weet ze dat verrot rottig uit d'r strot te krijgen want het enige dat ik lees is dat 'dat wat ze doen niet goed is want zo hoort het niet'. Oh ja, en dat hun arts een pummel is en dom is. En nee, ik ga de quotes er niet bij zoeken maar dat heeft ze wel degelijk gezegd. In dit geval en ook al eens tegen Vicky.

Juist zij zou moeten weten hoe moeilijk het is en dat je gek wordt van de tegenstrijdige adviezen!
Juist zij zou zich dus moeten onthouden van waardeoordelen over arts-adviezen!
Juist zij zou ze niet moeten veroordelen om de keuzes die ze maken!
Juist zij die ervaring heeft met een ziek kindje!
  † In Memoriam † maandag 24 april 2006 @ 13:43:47 #119
43556 miss_dynastie
pi_37242952
quote:
Ik zie evenstar toch echt posten 'ik vind die arts gewoon een pummel'. Een pummel! Een arts! Iemand die er nota bene voor geleerd heeft! En nee, dat betekent niet dat je niet kritisch mag zijn ten opzichte van artsen. Maar dit vind ik wel weer een ander uiterste.
Djeez en Ingrid doen het nooit goed. Volgen ze de artsen, dan zijn het pummels of zeggen linkjes op google toch echt dat je niet zus of zo moet doen, vragen ze hier om advies, dan krijgen ze te horen: vraag het je arts. Overigens sta ik helemaal achter het laatste advies hoor, liever aan je arts vragen dan op een forum. Maar als je dan tips vraagt om je huilende baby stil te krijgen en je krijgt te horen dat je arts een pummel is
  maandag 24 april 2006 @ 13:44:18 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37242971
wat anitra zei dat is wat ik bedoel alleen ik druk het wellicht zoals wle vaker verkeerd uit, maar ik ben goed giftig over je opmerking brighteyes, je wete goed hoe je mensen op hun ziel kan trappen.
Als jij denkt dat het leuk is om wekeijks naar een zkh te moeten. en al weet dat ze wanneer ze ouder is waarschijnlijk bijna niets kan hebben.
ze schommelt met gewicht en achter blijft in groei. ( al trekt dat nu gelukkig bij)
je constant met je handen in je haar staat. je zorgen maakt je machteloos vcoelt want wat je ook probeert helpt niet.
Als jij dat denkt dan moet je je eens laten onderzoeken
  Jubileum moderator maandag 24 april 2006 @ 13:46:00 #121
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_37243024
Maar denk je dan niet dat Ingrid en Djeez precies hetzelfde voelen Evenstar? En soms echt met hun handen in hun haar zitten omdat ze niet weten hoe ze hun meisje moeten troosten?
Dan wil je toch niet horen "je arts is een pummel" en "jullie hebben zoveel zitten klooien, dat is echt niet goed?"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 24 april 2006 @ 13:48:09 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37243090
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik zie evenstar toch echt posten 'ik vind die arts gewoon een pummel'. Een pummel! Een arts! Iemand die er nota bene voor geleerd heeft! En nee, dat betekent niet dat je niet kritisch mag zijn ten opzichte van artsen. Maar dit vind ik wel weer een ander uiterste.
Djeez en Ingrid doen het nooit goed. Volgen ze de artsen, dan zijn het pummels of zeggen linkjes op google toch echt dat je niet zus of zo moet doen, vragen ze hier om advies, dan krijgen ze te horen: vraag het je arts. Overigens sta ik helemaal achter het laatste advies hoor, liever aan je arts vragen dan op een forum. Maar als je dan tips vraagt om je huilende baby stil te krijgen en je krijgt te horen dat je arts een pummel is
in het begin is die voeding verandering gedaan door de cb-arts. geloof dat alle mama's het met me eens zijn dat cb artsen ngoal vreemd zijn toch?
Ik druk tactisch niet goed uit sorry daarvoor. het enige wat ik zei was op de reactie naar leah.. dat ze eens moeten leren hun gevoel te volgen. enh schijt hebben aan de ander.
Hun zijn de ouders en niemand weet het beter als zij zelf. het zou alleen handiger zijn als ze leren filteren en zich niet constant aangevallen voelen.
  maandag 24 april 2006 @ 13:48:10 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37243093
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:44 schreef _evenstar_ het volgende:
wat anitra zei dat is wat ik bedoel alleen ik druk het wellicht zoals wle vaker verkeerd uit, maar ik ben goed giftig over je opmerking brighteyes, je wete goed hoe je mensen op hun ziel kan trappen.
Als jij denkt dat het leuk is om wekeijks naar een zkh te moeten. en al weet dat ze wanneer ze ouder is waarschijnlijk bijna niets kan hebben.
ze schommelt met gewicht en achter blijft in groei. ( al trekt dat nu gelukkig bij)
je constant met je handen in je haar staat. je zorgen maakt je machteloos vcoelt want wat je ook probeert helpt niet.
Als jij dat denkt dan moet je je eens laten onderzoeken
Dat zeg ik niet en dat weet je ook dondersgoed.
Alleen vind ik dat je soms behoorlijk hoog van de toren blaast met alle kennis die jij inmiddels hebt opgedaan over Arwen en wat er met háár aan de hand is.
Die kennis kan en mag je niet toepassen op andere kinderen en andere situaties hier.
Je kan hooguit advies geven en vertellen hoe het bij jullie gegaan is. Maar dat kan ook zonder rigoreus de andere situatie als verkeerd te bestempelen.

Je weet volgens mij niet half hoe onzeker mensen daarvan kunnen worden.
En als jij je daar verder niks van aantrekt is dat prachtig, maar andere mensen zijn wellicht niet zo mondig...
  maandag 24 april 2006 @ 13:49:34 #124
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_37243136
Dames, Dames Modtopic
  † In Memoriam † maandag 24 april 2006 @ 13:50:49 #125
43556 miss_dynastie
pi_37243182
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:48 schreef _evenstar_ het volgende:
Hun zijn de ouders en niemand weet het beter als zij zelf. het zou alleen handiger zijn als ze leren filteren en zich niet constant aangevallen voelen.
Maar dat is toch ook onzin, evenstar? Niemand weet beter dan zijzelf hoe ze met de medische problemen van hun kindje om moeten gaan Ik leg de autoriteit op dat gebied toch echt bij de artsen, en niet de ouders.
  maandag 24 april 2006 @ 13:53:15 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37243276
dus een ieder ander mag zijn kennis wel geven maar ik niet?
  maandag 24 april 2006 @ 13:53:17 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_37243277
Pfff, je denkt even leuk bij te kunnen lezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 april 2006 @ 13:54:13 #128
3142 m@x
pi_37243310
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:53 schreef _evenstar_ het volgende:
dus een ieder ander mag zijn kennis wel geven maar ik niet?
Een arts is toch niet zo maar ieder ander?
pi_37243328
quote:

[..]

in het begin is die voeding verandering gedaan door de cb-arts. geloof dat alle mama's het met me eens zijn dat cb artsen ngoal vreemd zijn toch?
Ik druk tactisch niet goed uit sorry daarvoor. het enige wat ik zei was op de reactie naar leah.. dat ze eens moeten leren hun gevoel te volgen. enh schijt hebben aan de ander.
Het lijkt me niet dat je het als ouder altijd beter weet dan bv een arts... Natuurlijk heb je wel een bepaald instinct en oudergevoel, maar ook dat zal bij de één sterker ontwikkeld zijn dan bij de ander. Maar jij stelt het wel erg kort door de bocht.

Dat ze zich niet zo aangevallen moeten voelen ben ik met je eens, maar dat is ws gewoon de aard van het beestje en zal toch niet veranderen.
  maandag 24 april 2006 @ 13:55:40 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37243347
ik heb het over de rest van de users.. ik geef mijn mening.. ik heb nergens verkondigd dat mijn mening waarheid is. als jullie dat wle menen dan is dat jullie probleem.
Ik zal ingrid en djeez zelf wel mailen en uitleggen wat ik bedoel. voor hier tabee
  Redactie Frontpage maandag 24 april 2006 @ 14:51:35 #131
3926 crew  Djeez
pi_37245015
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:40 schreef Vicky het volgende:

Ik denk dat Djeez en Ingrid ook niet echt meer lol hebben in het posten van een bericht omdat er altijd wel commentaar is. Ik hoop iig dat het snel beter gaat met Kimmetje en dat de lactulose goed zijn best gaat doen!
Ff snel een quote erbij gehaald. Je verwoordt het goed.
De lactulose helpt goed. We moesten het 3 dagen achter elkaar geven en dan kijken of het lichaam het zelf verder " goed doet" .
Vanmiddag 12.00 zat ze te persen en slaakte een gilletje, wij meteen luier verschonen. Een stevige, redelijk zachte keutel. Net toen we een schone luier om wilden doen, kwam er heel veel " smurrie" achteraan. Toen waren we net de schone luier aan het omdoen, kwam er nog meer! Dit keer was het diarree. Dus lactulose helpt wel erg goed zo!
Hopelijk gaat ze nu weer uit zichzelf " gewoon" poepen.

En evenstar, jammer dat je teksten hebt weggehaald, we zijn wel benieuwd wat je te zeggen had. Mailen is goed!
  maandag 24 april 2006 @ 14:54:33 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_37245110
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:51 schreef Djeez het volgende:

En evenstar, jammer dat je teksten hebt weggehaald, we zijn wel benieuwd wat je te zeggen had. Mailen is goed!
Je kan ook de quotes lezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37245212
Hallelujah, wat een discussie!
Het enige wat ik er over kwijt wil, is dat we hier allemaal moeders zijn. Elk kindje is anders, de 1 heeft een allergie, de ander heeft niet iets duidelijk aanwijsbaars, weer een ander heeft krampjes. Sara heeft de eerste 2 maanden verschrikkelijk vreselijk veel gehuild, heb regelmatig gedacht dat ik d'r wat zou doen omdat ik het niet meer kon hebben. Er is nooit een duidelijke oorzaark gevonden, toen we gingen inbakeren (waar ik hier veel adviezen over kreeg) was het eindelijk over.
Wat ik wil zeggen is, dat elk kindje, elke moeder anders is. Je krijgt hier bergen adviezen, het 1 kun je helemaal niets mee, het andere is je 'redding'. CB-artsen, huisartsen, en kinderartsen op het ziekenhuis kunnen elkaar heel erg tegenspreken. Dat is verwarrend, en maakt je onzeker. Dat Ingrid en Djeez hier vragen vind ik logisch, dat ze wisselende antwoorden krijgen ook, want, iedere moeder is anders.
Ik hoop dat Ingrid en Djeez snel een rustig meiske krijgen, want hoe dan ook, niets is erger dan je kindje uit haar 'hum' zien, verdrietig te zien en niet meer te weten wat je moet doen.
Zo, misschien een beetje onsamenhangend, maar wou het toch ff kwijt.

Evenstar, wat fijn dat Arwen gedoopt is, doe's foto's Had ze ook zo'n doopjurkje aan, of is dat tegenwoordig niet meer zo?

Sara heeft eindelijk sinds een week een fatsoenlijk slaapschema Ze slaapt 's morgens tot 8:00 (wat een luxe!) dan nog ff van 9:30 tot 11 (vandaag 12!!) en van 15 tot 17, en dan gaat ze om 19:00 d'r bedje weer in. Ze is supervrolijk, kletst de hele dag alles bij elkaar en 'vreet' alles wat los en vast zit (behalve melk natuurlijk ).
Sara
Merel
Ukje
pi_37245586
Heb de foto's al gezien Evenstar *was sneller met typen dan kijken hihi*
Sara
Merel
Ukje
pi_37245875
Fuente, lekker dat Sara zo goed slaapt. Hier ook een goed slaapschema. Amber wordt ook meestal rond 8.00 uur wakker en rond 10.30 gaat ze er in, ze slaapt tegenwoordig soms bijna 2 uur!! 's Avonds ligt ze er rond 22.30 in en dan weer tot 8.00
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37246124
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:19 schreef Vicky het volgende:
Fuente, lekker dat Sara zo goed slaapt. Hier ook een goed slaapschema. Amber wordt ook meestal rond 8.00 uur wakker en rond 10.30 gaat ze er in, ze slaapt tegenwoordig soms bijna 2 uur!! 's Avonds ligt ze er rond 22.30 in en dan weer tot 8.00
Heerlijk he!
Sara sliep eigenlijk al heel snel door, maar rommelde heel erg met haar tijden. Dus de ene keer sliep ze 4 keer een uur op een dag (op zich niet erg, maar dat gesjouw met d'r de hele tijd, en je weet niet waar je aan toe bent).En de andere keer sliep ze 2 keer 2 uur, of 1 keer 5 uur.
En nu zit er toch wat ritme in. En normaal was ze altijd rond 6 uur op, nu rond 8 uur, verrukkelijk
Sara
Merel
Ukje
  maandag 24 april 2006 @ 20:31:35 #137
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_37255937
quote:
geloof dat alle mama's het met me eens zijn dat cb artsen ngoal vreemd zijn toch?
Ik ben altijd heel tevreden geweest over mijn cb arts. Misschien is ze een uitzondering op de regel. Dat kan.
pi_37260436
Is de verstopping in haar buik ook weg nu Djeez, of kon je dat niet zelf voelen? Hopelijk gaat 't snel beter met haar!
pi_37260614
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:31 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben altijd heel tevreden geweest over mijn cb arts. Misschien is ze een uitzondering op de regel. Dat kan.
ik heb ook geen klachten hoor.
  maandag 24 april 2006 @ 22:34:12 #140
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37261825
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Alleen vat ik de opmerking van Leah niet zo op als zij. Het is meer een 'ik zou het niet bij het eten zoeken' dan een 'doe nou niehieeeet' volgens mij.
Zo bedoelde ik het inderdaad... er zat werkelijks niets bemoeizuchtigs achter. Maar goed, ik geloof niet dat ik verder nodig ben in deze discussie .
  maandag 24 april 2006 @ 23:10:37 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37263616
er zijn uitzonderingen op de regel, maar je leest hier toch regelmatig dat mensen niet tevreden zijn over het cb..

maar goed discussie gesloten.. ik heb ingrid en djeez gemailt..
  maandag 24 april 2006 @ 23:20:27 #142
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_37264064
quote:
Op maandag 24 april 2006 23:10 schreef _evenstar_ het volgende:
er zijn uitzonderingen op de regel, maar je leest hier toch regelmatig dat mensen niet tevreden zijn over het cb..

maar goed discussie gesloten.. ik heb ingrid en djeez gemailt..
Mensen zijn van nature eerder geneigd om het negatieve te vermelden ipv het positieve. Men zal dus over die ene keer dat die cb-muts zo ontiegelijk raar deed vaker uitwijden dan over al die andere keren dat het wel fijn ging en leuk was en goed ging.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  maandag 24 april 2006 @ 23:26:32 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37264322
ah oke is me dat ook weer duidelijk ik heb het er nooti slecht gehad alleen [positief, maar je leest eigenlijk alleen maar dat cb slecht is onduidelijk etc..
  maandag 24 april 2006 @ 23:38:38 #144
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_37264836
Ik heb ook nog nooit echt de negatieve ervaringen meegemaakt. Ja wel de "yoghurt is eigenlijk beter als vla hoor mevrouw.." adviezen, die ik dan braaf beantwoorde met een "oja? dan gaan we de vla maar vervangen!" (dus niet, afwisseling houden hoor. ) maar echt negatieve gevoelens heb ik er totaal niet bij.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  Redactie Frontpage dinsdag 25 april 2006 @ 00:02:21 #145
3926 crew  Djeez
pi_37265776
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:06 schreef poemojn het volgende:
Is de verstopping in haar buik ook weg nu Djeez, of kon je dat niet zelf voelen? Hopelijk gaat 't snel beter met haar!
Haar buikje voelt wel soepel aan. Er kwam vanmiddag in totaal achter elkaar zoveel uit, dat er haast niks meer in kan zitten. Als je begrijpt hoe ik dat bedoel.
Ze heeft sinds gisteren ineens zure oprispingen, ook sneu. Jammer dat je daar niks tegen kan doen.
Vanavond heeft ze een paar uur achter elkaar geslapen, vanmiddag amper. Gelukkig geen krampjes gehad verder.

Gelukkig is ze verder heel vrolijk, ondernemend en erg nieuwsgierig!
En heel schattig en lief natuurlijk!
Ze lacht nu ook zo lief! Heel anders dan eerst. Echt schattig en ze probeert echt te praten. En kruipen wil ze ook zo graag en boos dat ze is als dat niet lukt!
  dinsdag 25 april 2006 @ 08:55:30 #146
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37270008
Evenstar gefeli met de doop van Arwen. nou heb ik al drie keer een wens geformuleerd maar het wil niet, dan maar gewoon zo: gezegend ben je Arwen!

Bij Emma is haar eerste tand gisteren doorgekomen Na wat dagen met veel poep en rode billen was daar gisteren dan het eerste kleine scherpe randje. Mijn kind wordt groot
  Redactie Frontpage dinsdag 25 april 2006 @ 11:57:24 #147
3926 crew  Djeez
pi_37274769
We gaan verhuizen, blijven in Assen wonen. Dus als het goed is krijgen we een andere cb-arts en wijkverpleegkundigen.
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:59:30 #148
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37274836
Pffff...ben ik hier even lang niet geweest. En dan gelijk zo'n felle discussie...

Emma, gefeliciteerd met je eerste tandje!! Deze Emma heeft nog helemaal niets...

Ingrid en Djeez, fijn dat het poepen nu goed gaat bij Kimmetje! Lief he, dat 'kletsen'. Dat willen kruipen maar niet kunnen zal nog wel een tijdje doorgaan, maar misschien betekent het wel dat ze snel zal gaan kruipen. In ieder geval was dat wel zo bij Noa!

Hier gaat het niet zo lekker met Emma. Ze is erg verkouden, en hoest erg vaak. Daardoor ben ik ook het grootste gedeelte van de nacht op, omdat ze haar speen eruit hoest en dan keihard gaat huilen. Echt heel zielig. Ze drinkt ook veel vaker, ik ben blij dat ik nog borstvoeding geef want dat is slijmoplossend ipv opwekkend, dus veel beter bij verkoudheid.

Ik geef Noa sporadisch een zetpil tegen het hoesten (balsoclase) als het echt heel erg is en ze er niet van kan slapen. Dat is alleen voor kinderen vanaf 1 jaar. Ik ben benieuwd of je dat ook kunt krijgen voor baby's... ik ga vanmiddag naar de huisarts met Emma (voor haar huidje, erge eczeem en de zalf (met hydrocortison) helpt voor geen meter...) en vraag het dan gelijk even.
pi_37277974
Wat rot Suzanna dat Emma zo ziekjes is .. Helpt Bisolvon niet tegen het hoesten? Sara had afgelopen hele erge vastzittende hoest, met bisolvon was ze er met 3 dagen vanaf (jeetje, klinkt wel als een reclamespotje )
Beterschap met je meiske!
Sara
Merel
Ukje
pi_37278142
Jeetje, wat vervelend voor Emmatje. Hoop dat ze snel weer beter is!!

Andere Emma, wat goed een tand!! Hier nog geen tand te zien.

Ik heb alleen maar een poepmonster... 3x per dag!! Maar ze heeft gelukkig geen pijn meer..

Gister heeft ze een Bambixkoek gehad, ze vond hem zalig, maar het zat tot op haar neus net heeft ze een rijstewafeltje op en ze zit weer helemaal onder... Echt schattig... fototje in het fototopic
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37282368
ik dacht dat dat bisolvon ook alleen voor oudere kinderen was eigenlijk.

beterschap voor emma, suzanna.
pi_37282934
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:05 schreef bixister het volgende:

Hier is de bijsluiter van bisolvon te vinden. Het mag ook gebruikt worden voor zuigelingen.
pi_37283010
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:05 schreef bixister het volgende:

Nee je hebt ook bisolvon voor zuigelingen. Echt superspul!
Sara
Merel
Ukje
pi_37304116
Sara heeft vanmorgen tot 9 uur!! geslapen. Ze was gister bij opa en oma. Vaak slaapt ze bij anderen niet zo goed overdag, gister heeft ze dus helemaal niet geslapen. Hele dag supervrolijk geweest, en om 17:30 stortte ze finaal in (logisch ook wel ). Dus hup, gauw naar huis, pap eten, om 19:00 lag ze erin, en om 9 uur was ze wakker!
Sara
Merel
Ukje
pi_37304847
ah, ik vond 't altijd zo'n 'volwassen' naam ga 't denk ik ook maar eens aanschaffen want we hebben hier allemaal last van een vervelende hoest.
pi_37305477
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:28 schreef bixister het volgende:
ah, ik vond 't altijd zo'n 'volwassen' naam ga 't denk ik ook maar eens aanschaffen want we hebben hier allemaal last van een vervelende hoest.
Ik stond ook te kijken hoor, wist niet dat het bestond voor baby's
Maar het helpt hier wel onwijs goed moet ik zeggen *fan is*
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 26 april 2006 @ 11:33:17 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37306630
sara lekker hoor zo lang slapen!

amber lekker aan de koekjes!! lieve foto's
emma beterschap...

Whoei hier een babietje dat het prachtig vind om der onderlipje naar binnen te zuigen of der tongetje zo wijd mogelijk uit te steken.
Ze pakt haar eigen speeltjes en weet ze goed naar de andere hand of haar mondje te brengen ( alles moet die mond in en wordt afgelikt met haar tongetje
Ze draait 360 graden om haar as en stampt behoorlijk met haar voetjes .
Ze heeft volgens mij een flinke sprong gemaakt ze kan ineens zoveel al
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 16:44:44 #158
81992 Githa
pi_37315582
Snakelady waar hang je uit .... Demi is alweer bijna 1 joh! jeetje...
We hebben al even niks van je gehoord hier, jammer! Als je zin hebt kom is even melden, ik ben wel heel benieuwd hoe het nieuwe huis bevalt en hoe het jullie vergaat.
pi_37315793
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:44 schreef Githa het volgende:
Snakelady waar hang je uit .... Demi is alweer bijna 1 joh! jeetje...
We hebben al even niks van je gehoord hier, jammer! Als je zin hebt kom is even melden, ik ben wel heel benieuwd hoe het nieuwe huis bevalt en hoe het jullie vergaat.
Volgens mij las ik op een ander forum dat ze aan het verhuizen zijn, maar dat weet ik niet meer zeker, zal zo wel ff zoeken
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 26 april 2006 @ 18:03:55 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_37317899
wow sara dat doe je goed zo lekker lang slapen!

en arwen, niet te snel hoor!! das zo zonde
pi_37322554
Hoi meiden

Het heeft even geduurd maar alles gaat goed met mij en joey,
ik kom soms wel wat armen tekort, vandaar dat ik zo weinig post hier,maar hij ligt nu ff lekker te slapen dus mooi ff de tijd om wat van me te laten horen.
Joey is echt een vrolijk mannetje wat veel lacht en al babbeld (althans daar begint het erg op te lijken)
heb alleen soms nog moeite met zijn ritme, hij is s'nachts wakker en slaapt hij de ochtend, heb al wat tips geprobeerd van het cb, maar krijg het moeilijk omgegooid.

meteen maar ff een piccie van joey hoe die er nu uitziet
als het storend is mag tie wel weg gehaald worden hoor door een admin, dan post ik m wel in het andere topic.

tot snel weer
pi_37322782
Girly, leuk om wat van je te lezen. En wat een stoere vent is Joey
  woensdag 26 april 2006 @ 21:31:38 #163
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_37325169
Wat een lekkertje en hey Girly nice to hear from you
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 21:37:17 #164
81992 Githa
pi_37325408
Joey lekker ding!
pi_37325985
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:24 schreef Girly het volgende:
[afbeelding]
Joey wat heeft mama toch met je haren gedaan
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_37326174
Joey lief mannetje! Wat een heerlijke foto
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 26 april 2006 @ 23:14:49 #167
105888 renzell
pi_37329636
Girly; fijn dat alles goed gaat met jullie. Lastig is het he, als ze maar niet willen snappen dat de nachten voor slapen zijn... Tips..... sja, ik haal altijd maar weer mijn eeuwige inbakerstokpaard van stal. (Zie inbakertopic voor meer info). Verder weet ik het niet meid. Maar.... 1 troost: het gaat over, jawohl!!! Lief menneke!

Saartje van 19.00 tot 09.00uur!!!! Wow!!!! Ikke jaloers!!!!!!!!!
Hoe is het met d'r kruipmodus?
pi_37335152
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:14 schreef renzell het volgende:
Girly; fijn dat alles goed gaat met jullie. Lastig is het he, als ze maar niet willen snappen dat de nachten voor slapen zijn... Tips..... sja, ik haal altijd maar weer mijn eeuwige inbakerstokpaard van stal. (Zie inbakertopic voor meer info). Verder weet ik het niet meid. Maar.... 1 troost: het gaat over, jawohl!!! Lief menneke!

Saartje van 19.00 tot 09.00uur!!!! Wow!!!! Ikke jaloers!!!!!!!!!
Hoe is het met d'r kruipmodus?
Slapen gaat echt lekker, ze's gewoon standaard niet meer voor 8 uur wakker Whoei!
Kruipen gaat goed! Beneden op het laminaat lukt 't d'r niet, boven op het zeil wel, op de creche hebben ze zo'n soort zeilvloer en daar lukt 't ook
En ze begint zich ook op te trekken in de box, komt bijna op d'r knietjes, maar dat redt ze nog niet.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 27 april 2006 @ 08:32:06 #169
105888 renzell
pi_37335220
Lekker hoor Fuente, zo'n lange slaapster. Was Juul ook altijd, tot ie een maand of 7/8 was en toen hebben we maandenlang gedonder gehad door kleine ziektetjes, tandjes en dat soort perikelen. Nu lijkt zijn 'slaapgedrag' zich eindelijk weer hersteld te hebben. Hij sliep vannacht weer lekker van 21.00 tot 07.45 uur. Dat vinden wij helemaal niet verkeerd.
Oeh joh, en dat kruipen wordt zo leuk als ze het eenmaal echt goed kunnen. Dan racen ze door het huis, met zo'n lekkere wiebelende luierkont. Lief.
  donderdag 27 april 2006 @ 09:13:25 #170
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_37335820
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:13 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ja, Emma heeft ERG veel jeuk. En dat drie keer per week (en dun) smeren is echt te weinig, ik heb het nu tussendoor ook gedaan omdat ze zo'n jeuk had. Ik moet maandag weer naar de huisarts, die wilde het even twee weken aankijken, misschien krijg ik nu wat anders of mag ik vaker smeren. Het is echt heel zielig, volgens mij slaapt ze daardoor ook heel onrustig.

Fijn trouwens dat het met Sara's huidje beter gaat! Vreemd zeg, trouwens, dat jullie wel het advies kregen om dik te smeren. Dat heb ik echt nog nooit gehoord, en ik smeer zelf ook al heel lang met hormoonzalf ivm eczeem. Ik zou daar persoonlijk wel mee oppassen, maar goed, als je arts het voorschrijft kan ik me voorstellen dat je het gewoon doet. Het is alleen zo dat hormoonzalf de huid erg dun kan maken en dat je er daarom (onder andere geloof ik) mee op moet passen. Misschien is de concentratie zo klein dat het niet schadelijk is ofzo...
Ik was een hele erge exceem baby. Nu 23 jaar later heb ik er nog wel last van. Hormoon zalf kan enorme troep zijn, zelfs al in kleine beetjes. Mijn huid op mijn voeten en benen is erg dun (beetje oude mensjes huid) door alle zalf. Ik zou er echt wel mee oppassen alhoewel ik begrijp dat het heel naar is om te zien dat je kindje zo'n jeuk heeft.
pi_37337352
Merlijn is 4 maanden . Alweer feest
  donderdag 27 april 2006 @ 10:22:43 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_37337366
quote:
Op donderdag 27 april 2006 09:13 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik was een hele erge exceem baby. Nu 23 jaar later heb ik er nog wel last van. Hormoon zalf kan enorme troep zijn, zelfs al in kleine beetjes. Mijn huid op mijn voeten en benen is erg dun (beetje oude mensjes huid) door alle zalf. Ik zou er echt wel mee oppassen alhoewel ik begrijp dat het heel naar is om te zien dat je kindje zo'n jeuk heeft.
Hier hetzelfde probleem. Als baby zat ik compleet onder, daarna ging het wel beter, in de pubertijd is het eigenlijk weggegaan. Rond mijn 18e kwam het op bepaalde plekken weer opzetten en sinds mijn operatie in september zit het ook weer op die plekken op mijn rug waar ik niet bij kan komen. Ik merk dat het ook op steeds meer plekken terugkomt. Ik heb altijd emovate gehad, maar heb nu een lichtere versie zalf, maar die werkt lang niet zo goed merk ik.
Echt een dunnere huid heb ik maar op een plekje, dat is op mijn arm.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 27 april 2006 @ 10:32:34 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37337615
Hiep hoi merlijntje 4 maandjes alweer...

pi_37337739
Amber was gisteravond helemaal onder de indruk van haar eigen hand. Ze lag op de bank met me te spelen en was aan het meppen tegen de leuning. Op een gegeven moment zag ze haar eigen handje en ging ze m helemaal bestuderen en beetpakken met haar andere hand..

Gister lag ze er rond half 10 in en om 7 uur was ze wakker. Alleen vond ik het nog te vroeg voor de fles dus heb haar bij mij in bed genomen rond 7.30. Ze wilde niet slapen maar ze was nog wel moe. Dus ze heeft eerst een beetje liggen brabbelen en spelen. Ik gaf haar eignelijk bijna geen aandacht en lag gewoon lekker rustig. Rond 8 uur is ze in slaap gevallen tot half 9
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37340673
Ik heb geregeld dat Kim een week eerder naar de kinderarts mag. Nu mag ze 2 mei heen.
Zal vragen of de zure oprisoingen door lactulose kunnen komen.
Vraag me af hoelang je lactulose moet gebruiken.
We hadden het keurig 3 dagen gedaan en toen kwam er een megalading poep uit.
Toen dus afwachten of haar lichaam het zelf weer "normaal" zou doen. Nou, niet dus!
Meteen weer harde keutels. Dus weer lactulose gegeven 1x. En vanmorgen weer een hele grote lading, zelfs nog meer dan de vorige keer!
pi_37341936
Ingrid, ik gaf Amber altijd een klein beetje water nadat ik lactulose gegeven had. Het is best taai spul en het blijft ook in je keel hangen.. misschien een tip om dat te doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37342768
Nou, morgen gaan Merlijn en ik weer kijken op het KDV voor een intake. Dinsdag mag hij gaan wennen en woensdag voor het echt. Spannend.
pi_37352449
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:02 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, ik gaf Amber altijd een klein beetje water nadat ik lactulose gegeven had. Het is best taai spul en het blijft ook in je keel hangen.. misschien een tip om dat te doen.
Oh, vergeten te melden dat ik het door de fles doe.
Overigens wil ze absoluut geen water drinken.
  donderdag 27 april 2006 @ 18:37:05 #179
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_37352645
Misschien wel als je het in een tuitbeker doet? Dat was en is hier nog steeds de enige succesformule. Melk uit een fles, diksap uit een tuitbeker, water, thee en soep uit een gewone beker.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_37352671
quote:
Op donderdag 27 april 2006 18:37 schreef Lishe het volgende:
Misschien wel als je het in een tuitbeker doet? Dat was en is hier nog steeds de enige succesformule. Melk uit een fles, diksap uit een tuitbeker, water, thee en soep uit een gewone beker.
Dat valt te proberen.
pi_37355959
quote:
Op donderdag 27 april 2006 18:31 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Oh, vergeten te melden dat ik het door de fles doe.
Overigens wil ze absoluut geen water drinken.
Aha, wij deden het met een spuitje.

Amber wil niet uit een tuitbeker proberen... ze snapt er geen bal van. Zit te bijten op die tuit of te sabbelen alsof ze op een speen sabbelt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_37368206
Sara's wangetje is weer helemaal stuk Ze heeft gister voor het eerst perzik gehad, denk dat het daarvan komt, dat geven we dus voorlopig niet meer .
Verder is ze heel vrolijk , ze slaapt nog steeds tot 8 uur 's morgens en aan d'r luiers te zien komt er weer een tandje aan
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † vrijdag 28 april 2006 @ 09:41:20 #183
81992 Githa
pi_37368800
ohw Sara ik heb met je te doen hoor en dannog zo'n vrolijke meid!

Vicky, gewoon laten spelen met de beker dan leert ze het vanzelf wel. Hier stond de tuitbeker ook gewoon op tafel met een laagje drinken en Jordy heeft er eerst een tijdje mee geoefend/gespeeld voor hij er echt zijn drinken uit kreeg.
Komt vanzelf
pi_37369332
Wanneer zijn jullie begonnen met de tuitbeker? Sara heeft het rond 6 maand wel es gehad maar snapte er idd nog niets van Ze is nu 8 maand, tijd om weer eens te proberen?
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † vrijdag 28 april 2006 @ 10:14:06 #185
81992 Githa
pi_37369492
Ik zou haar gewoon laten wennen aan de beker, niet forceren, gewoon oefenen.
  vrijdag 28 april 2006 @ 10:23:14 #186
3142 m@x
pi_37369641
Bij Kai heeft het echt heel lang geduurd voordat hij de tuitbeker doorhad. Eigenlijk drinkt hij er pas sinds kort goed uit. Maak je dus geen zorgen als het wat langer duurt want het komt, zoals Githa ook al zei, vanzelf wel goed
pi_37369647
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 10:14 schreef Githa het volgende:
Ik zou haar gewoon laten wennen aan de beker, niet forceren, gewoon oefenen.
Kej dan, gaan we dat vanmiddag eens proberen
Sara
Merel
Ukje
pi_37370246
bij piet duurde het ook een eeuwigheid. anna had 't onmiddellijk door. geen peil op te trekken dus. gewoon af en toe geven, en wat mee laten spelen. er zit trouwens nog wel verschil tussen lek- en anti-lek tuitbekers he. die lekkende hebben ze sneller door maar daar heb je wel meer troep van.
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:04:53 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37372299
misschien anders een fles met zo'n tuit er op geven? of bestaat dat niet :$ ?
pi_37372926
Myrthe begreep het kantelen van de tuitbeker niet maar bij de rietjesbeker van Nuby hoeft dat niet. Die had ze wel meteen door (maar kreeg ze rond haar 1e verjaardag, tot die tijd dronk ze vooral met mij mee uit een gewoon glas).
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:49:23 #191
105888 renzell
pi_37373401
Hier exact hetzelfde verhaal als bij Poemojn.
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:02:15 #192
56471 pinquit
oh my lama!
pi_37373812
quote:
Op donderdag 27 april 2006 09:13 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

ja ik heb ook al mn hele leven exceem, maar hormoonzalf is niet aan te raden inderdaad, wat een troep zeg. mja het enige voordeel is dat het echt keisnel overgaat, maarja daaraan kan je eigenlijk al zien dat het vaag is..

exceem is ook een deel psychisch, als ik me rot voel of als er iets is wat ik zelf eigenlijk bewust nog niet weet, laat mijn lichaam het even merken door jeukplekken te maken.
dan is het altijd even nadenken: zit ik niet lekker in mn vel? dan is het de oorzaak bij zn wortels aanpakken en als ik mij zelf gelukkig voel gaat mn exceem ook weg.
nu is het natuurlijk bij baby's erg lastig om daar achter te komen (soms ook niet) maar ook lastig om dat te verhelpen.

tegen de jeuk helpt bij mij calendula emulsie van VSM heel heel heel erg goed (btw; helpt ook goed tegen zonneverbranding!!)
je hebt ook calendula kinderemulsie van VSM.
ik heb hem al wel gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd bij maxje, want hij heeft nog geen tekenen van exceem.
enige nadeel is dat t stinkt

exceem is een eerste fase van astma, kijk daar voor uit
(hoe weet ik ook niet.. eigenlijk.)
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:14:49 #193
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_37374224
Joey Fijn dat het goed gaat Girly!

Sara, hopelijk is je wangetje snel weer heel

Robin is vandaag alweer 6 maanden

Mijn kleine grote vent woog afgelopen dinsdag bij het CB 8360 gram en hij is 66 cm lang.
Hij is helaas nog steeds niet lekker. De kuur heeft hem alleen van het hoesten af geholpen, maar dat begint nu ook weer. Heb ook Bilsolvon gehaald, vreemd dat dat mens bij de apotheek mij daar vorige keer niet op wees
Gister bij het KDV had hij 80 cc van z'n fles laten staan en wat fruithapje gespuugd. Gisteravond wilde hij alleen maar slapen en heeft hij dus van 19:45 tot 7:15 geslapen Zonder een kik te geven! Vandaag is hij ook aldoor aan het slapen en heeft hij drinkt ook weer niet zo denderend. Hij heeft ook al de hele week wat verhoging. Maar weer even in de gaten houden
Robin z'n eczeem ziet er vandaag voor het eerst sinds twee weken vrij goed uit (en dat terwijl ik de cetomacrogol gisteravond en vanochtend niet heb gesmeerd ).
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:20:33 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37374411
fijne verhalfjaardag robin
pi_37377932
Robin, gefelciteerd met je halfjaardag!!!
Wat istie al een grote vent zeg!! We moeten maar wer eens afspreken!

Ga bij Amber ook maar de tuitbeker neerzetten. Ze snapt het kantelen idd niet. Ze pakt de fles over het algemeen wel beet en weet de speen gelijk te vinden, maar het omhoogbrengen snapt ze dus niet..
Amber was vanmorgen geloof ik om half 7 al wakker. Ik heb haar niet gehoord. Michel zei dat ze lag te kletsen enzo. Ik heb nog steeds een hydrofiele luier onder haar hoofd liggen maar denk maar dat ik die weg ga laten want mevrouw ligt er alleen maar mee te spelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † vrijdag 28 april 2006 @ 17:45:28 #196
81992 Githa
pi_37382990
Ohw Wennie, doe nog eens een paar verse Robin foto's ik ben erg benieuwd naar die kleinevent, 6 maanden alweer jeetje....
pi_37389455
robin een half jaar, hoera!

ik ben ook wel benieuwd hoe 't inmiddels met randall is, van ladylike. is hij helemaal hersteld van die operatie? en trek je 't zelf allemaal nog een beetje?
  vrijdag 28 april 2006 @ 23:08:40 #198
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_37391877
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar idd, ladylike kom eens vertellen? (dat zal wel na het weekend worden dan, ze had geloof ik alleen internet op haar werk toch?)

Hoe gaat het eigenlijk met Kady?

Tobias was gister alweer een half jaar oud, 66 cm en 6345 gram zwaar (of ligt , goed hoor Robin en ook gefeliciteerd!) De kinderarts en fysio waren tevreden, we moeten wel veel meer gaan oefenen op zijn buik (en dat vind Tobias dus gewoon niet leuk) om de spieren in zijn bovenlijf meer te trainen en hij heeft nog wat stramme beentjes en neiging tot overstrekken. Dat heeft allemaal te maken dat hij prematuur was. Dat lopen ze pas in met een jaar of 5 á 6! Verder hebben we wat tips en oefeningetjes gekregen om de juiste spieren op de juiste manier te oefenen. Over 3 maanden moeten we weer terug, kunnen we dus mooi oefenen!
Het cb telt de 5.5/6 weken te vroeg trouwens niet mee, behalve met het eten en het zh telt de 5,5/6 weken altijd mee. Toen ik daar wat van zei kon het cb terug naar school van het zh, handig he, die tegenstrijdige dingen. Ik ben blij dat ik die 5,5 weken zelf wel steeds weer meetel.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 30 april 2006 @ 15:36:28 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37427650
tobias goed man je bent gewoon een stoere kerel hopenlijk helpen de oefeningen !

Whaaa ons muisje gaat hard
Ze verplaatst zich door heel de box door aan de spijlen te trekken met haar armpjes en met haar voetjes af te zetten.
Zich omrollen doetr ze heeeeel incidenteel.
Ze begint te gillen echt van die loeve gilletjes zodra je met de camera in de buurt komt dan gata dat tongetje naar buiten en gaat ze hijgen
haar bedje is ook leuk om ondersteboven in te draaien
zucht... mooi zo alles..
ze had drie daagjes niet gepoept ze was gisteren dan ook niet zo vrolijk, ze huilde echter totaal niet.. vanochtend heeft ze dat dubbel en dwars ingehaald
  zondag 30 april 2006 @ 15:54:55 #200
24188 Belana
kloon van belana
pi_37428038
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:24 schreef Girly het volgende:
Hoi meiden

Het heeft even geduurd maar alles gaat goed met mij en joey,
ik kom soms wel wat armen tekort, vandaar dat ik zo weinig post hier,maar hij ligt nu ff lekker te slapen dus mooi ff de tijd om wat van me te laten horen.
Joey is echt een vrolijk mannetje wat veel lacht en al babbeld (althans daar begint het erg op te lijken)
heb alleen soms nog moeite met zijn ritme, hij is s'nachts wakker en slaapt hij de ochtend, heb al wat tips geprobeerd van het cb, maar krijg het moeilijk omgegooid.

meteen maar ff een piccie van joey hoe die er nu uitziet
als het storend is mag tie wel weg gehaald worden hoor door een admin, dan post ik m wel in het andere topic.

[afbeelding]

tot snel weer
Girly wat fijn om even van je te horen en wat heb je een lekker kereltje
Ik hoop dat zijn dag en nacht ritme snel een beetje beter verloopt
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')