abonnement Unibet Coolblue
pi_37128485
saraaa!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 20 april 2006 @ 15:23:58 #52
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37128968
oeh yeaaaah baby
kruipende saartje ( kan je met jullie digicam niet korte filmpjes maken ? nieuwschierig is )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_37129083
* Vicky is ook nieuwsgierig!

Amber heeft vannacht weer lekker doorgeslapen!! Ze lag er om 21.30 in en was om 7.15 weer wakker. Ik heb nu peer en banaan geintroduceerd qua fruit. Peer gaat goed, maar volgens mij banaan niet helemaal. Ze heeft geen vlekjes of plekjes maar ze spuugt steeds ietsje uit.... Qua groente eet ze bloemkool, worteltjes en sperzieboontjes. Dat gaat er in als koek!! Vanavond brocolli introduceren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 20 april 2006 @ 15:29:33 #54
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_37129116
Sara

Hoe gaat het met de voeding van Arwen Evenstar?!

Ik heb vanmorgen een beebje van 12 dagen zelf verschoond en aangekleed!
Ik vond het een beetje eng nog, zo klein.. maar wat is dat lief zeg !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 20 april 2006 @ 15:36:47 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37129336
lief he rijstebuiltje

en tot op heden gaat het super, we dneken echt dat dit het wondermiddel is maar we zien wel elke dag dat het goed gaat is mooi meegenomen.
ze heeft wel ietsjes meer krampjes.. maar ze spuugt minder dus de krampjes komen doordat de voeding echt heeel dun is, en deze niet gemengd mag worden .. en zo nog eens wil voor komen dat ze teveel lucht binnen krijgt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_37129441
Eigenlijk geen idee of dat kan Zal 't vanaaf ff aan mannetje vragen, en anders probeer ik een 'actiefoto' te maken

Fijn dat het met de voeding beter gaan Evenstar! Misschien dat ze nog wat moet wennen en dat de krampjes snel over zijn
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 20 april 2006 @ 21:17:11 #57
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_37140595
Saartje, cool wijf!!!
pi_37153949
Merlijn is nu al een paar dagen hangerig en huilerig. Zielig hoor. Wandelen is nu uit den boze omdat mama dan te ver weg is. Gedragen worden is prima. Dus dan maar van Budel naar huis in de draagdoek, 3km. Zwaar hoor, lijkt wel het begin van het sprongetje.
pi_37154007
Wat voor draagdoek gebruik jij Randa? Ik zit hier ook moeilijk met openbaar vervoer. De draagzak die ik heb vind ik niet fijn.
Variety is the spice of life
pi_37154381
www.draagdoek.nl daar heb ik ereen laten maken.

pi_37155914
Het is een super mooie draagdoek Randa
pi_37156046
Mooi doek Randa!
Ik heb besloten om daar ook een tricot doek te laten maken, maar ik twijfel nog een beetje over de maat.
Mijn vriend is 1,92 lang, ik 1,72.
Beide dus niet extreem lang of extreem kort. Hij is niet uitgesproken breed, ik ook niet maar heb wel een E-cup.
Mij lijkt een medium dan prima volstaan, maar het zou zonde zijn als mijn vriend hem niet prettig kan gebruiken.
pi_37156411
Mijn man heeft gewoon een draagzak. Ik ben de enige die de draagdoek gebruikt. Ik heb ook de Medium besteld terwijl ik echt slank ben. Dan kan ik hem ook zonder moeite dragen over een dikke jas.
pi_37157682
Mooi zeg! En kan je kind er op verschillende manieren in? Is de doek makkelijk in gebruik (dat je niet uren loopt te tobben zeg maar) ? Is het rekbare stof?

Had ik er maar vast 1, m'n meisje is zo huilerig vandaag.
Variety is the spice of life
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:49:17 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37157837
Volgens mij zijn ze ook wel te halen bij babywinkels toch?
Niet dat je nu gelijk de deur uit moet rennen, maar het is iig niet zo dat het alleen maar via die website kan zeg maar.
***
pi_37157949
ik heb een tricot-slen, moet je even handigheid mee krijgen maar is dan ook wel fijn. en we hadden ook een babybjorn, vond ik ook altijd erg makkelijk.
pi_37158246
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:49 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij zijn ze ook wel te halen bij babywinkels toch?
Niet dat je nu gelijk de deur uit moet rennen, maar het is iig niet zo dat het alleen maar via die website kan zeg maar.
Geen openbaar vervoer naar de enige babywinkel die dit dorp rijk is en op de fiets kan ze nog niet

Ik hoef hem ook niet perse van een website, ik ben eigenlijk meer op zoek naar ervaringen. Ik heb een zgn. babybag en die bevalt mij en mijn dochter niet.

Zo'n tricot-slen lijkt me ook wel wat. Die babybjorn, daar zie ook wel wat in

Ik wil ze eigenlijk allebei, maar ik dacht dat dat overdreven was Maar jij hebt het ook zie ik
Variety is the spice of life
pi_37158271
Ik heb de doek binnen 5 minuten om met kind erin. Als ik Merlijn eruit haal laat ik de doek vaak zitten, kan ik hem er ook elk ogenblik weer fijn instoppen. Ik gebruik hem veel en heb hem altijd bij me. Ik krijg ook veel complimenten van mensen en veel bekijks. Bij ons in het dorp zijn er maar weinig mensen die zo doek kennen. In het begin tot 3 maanden kun je ze rechtop in foetushouding of liggen in de kommahouding erin. Ouder dan drie maanden kun je ze ook rechtop met de beentjes eruit en hoofd naar voren of tegen je aan. Na 6 maanden zijn er weer andere houdingen. Gebruiksaanwijzing krijg je erbij en je kunt zelf kijken wat je makkelijk vindt.
pi_37160065
Ik heb ook de Tricot-slen van Babylonia net als Bix.

Ik vind het nog steeds een super ding! Ik heb Hanne er vanmorgen nog in gehad toen we Wilyan naar de PSZ brachten.

Ik had bijna een draagdoek via Kay (www.draagdoek.nl) besteld maar toen ik zou bestellen was de stof die ik als tussenstuk wou niet meer leverbaar, waren de prijzen verhoogd en zat ik dus ook te twijfelen over welke maat. Toen zag ik bij een babyzaak dus deze lime-kleurige draagdoek en ik de doek was verkocht





* Babylonia * (Verkooppunten staan onderaan, kon ik niet linken)
* Tricot-slen Babylonia via Borstvoedingswinkel *
* Tricot-slen Babylonia via Stellaris * (voor leuk overzicht van alle (trendy) kleurtjes.)
W ~ H ~ T
pi_37160338
Leuke draagdoeken Randa en Jonnetje
pi_37160446
In de link van Bix kun je trouwens ook de handleiding in PDF downloaden.
(helemaal in stap-voor-stap-foto's )
Deze zit natuurlijk ook als boekje bij de draagdoek als je 'm koopt

Nou ja.. om het af te leren dan maar.. ... * klik *
W ~ H ~ T
pi_37161446
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:49 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij zijn ze ook wel te halen bij babywinkels toch?
Niet dat je nu gelijk de deur uit moet rennen, maar het is iig niet zo dat het alleen maar via die website kan zeg maar.
Ik wilde er eigenlijk een zelf maken, maar het ontbreekt me nu echt aan de zin om mooie stof te zoeken en achter de naaimachine bij mijn moeder te kruipen.
Alleen als ik in de komende weken tricot met camouflageprint tegen kom dan vrees ik dat ik voor de bijl ga

Edit: Hmmm... kan iemand mij vertellen wat de afmetingen zijn van een tricot doek?
Een meter of vijf lengte geloof ik? En de breedte?

[ Bericht 9% gewijzigd door owlet op 21-04-2006 15:01:11 ]
pi_37161698
Super jonnetje, ik ben nu zeker overstag
Variety is the spice of life
pi_37161906
owlet, ik weet de maten zo niet maar als je 'm echt zelf wil maken moet je wel opletten dat je de juiste dikte & elasticiteit van de stof kiest. moet niet te dik zijn want dat kan te warm worden voor de baby (gaat er best vaak omheen) en ook niet te slap. je kunt ze via marktplaats ook voor een zacht prijsje overnemen hoor. zo'n 15 à 20 euro geloof ik. ik heb trouwens wel een 'officiele' tricot-slen, maar niet via babylonia aangeschaft. (een eenvoudige lichtgrijze). die babylonia-kleurtjes zijn wel erg leuk!
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:17:33 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37162080
Ik vind ze er altijd zo lekker knus uit zien. Meisje bij mij uit mijn team had er ook een en hun dochter heeft er best heel lang nog in gezeten.
***
pi_37163319
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:55 schreef owlet het volgende:

Ik wilde er eigenlijk een zelf maken, maar het ontbreekt me nu echt aan de zin om mooie stof te zoeken en achter de naaimachine bij mijn moeder te kruipen.
Alleen als ik in de komende weken tricot met camouflageprint tegen kom dan vrees ik dat ik voor de bijl ga

Edit: Hmmm... kan iemand mij vertellen wat de afmetingen zijn van een tricot doek?
Een meter of vijf lengte geloof ik? En de breedte?
Die van mij is zo ongeveer 6 meter lang en het middenste stuk is ongeveer 45 cm. breed.
Hij loopt vanaf een bepaald punt aan het eind steeds wat smaller om lekker te kunnen knopen.


Ja en wat Bix zegt:
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:11 schreef bixister het volgende:
owlet, ik weet de maten zo niet maar als je 'm echt zelf wil maken moet je wel opletten dat je de juiste dikte & elasticiteit van de stof kiest. moet niet te dik zijn want dat kan te warm worden voor de baby (gaat er best vaak omheen) en ook niet te slap. je kunt ze via marktplaats ook voor een zacht prijsje overnemen hoor. zo'n 15 à 20 euro geloof ik. ik heb trouwens wel een 'officiele' tricot-slen, maar niet via babylonia aangeschaft. (een eenvoudige lichtgrijze). die babylonia-kleurtjes zijn wel erg leuk!
[SPAM!]
*snurk*


En nu hou ik écht op

[ Bericht 30% gewijzigd door Jonnetje op 21-04-2006 16:07:18 ]
W ~ H ~ T
pi_37164570
Jonnetje, wat een lieve foto!

Ik weet ook niet zeker of ik hem zelf wil gaan maken, maar als ik stof tegen kom die in mijn ogen geschikt is wil ik wel even weten wat precies aan zou moeten schaffen.
Bedankt voor de maten!
pi_37169231
Hier een heel zielig meisje. Ze werd net gillend en huilend wakker en we kunnen haar niet stil krijgen. We denken dat ze buikpijn of krampen heeft. We hebben cinababy gegeven en ze heeft de cosibag op haar buikje.
Ze heeft de laatste tijd hele harde keutels, soms zelfs met bloed. Dan gilt en huilt ze van de pijn als ze moet poepen. Ze moet ook heel hard persen.
We hebben vandaag van de dokter lactulose gehad. Hopelijk helpt dat!
Met haar buikje op je arm werkt niet.
Verder nog tips?

Groetjes Ingrid
pi_37169377
Wat voor voeding krijgt ze nu, zit daar probiotica in? Zou ook voor de stoelgang goed moeten zijn.
  Jubileum moderator vrijdag 21 april 2006 @ 20:04:35 #80
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_37169441
[breekt even in]
Jonnetje van jouw foto's ga ik ongelooflijk rammelen Wat mooi, wat lief, wat knus!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 21 april 2006 @ 20:10:21 #81
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37169575
Ik heb vanmiddag spontaan besloten dat als ik idd zwanger raak, dat ik dan zo'n soort draagdoek ga kopen het ziet er zo lief uit!

Ingrid, ik durf eigenlijk niet meer zo veel te adviseren qua voeding omdat er zo vreselijk veel gerommeld is met de voeding van Kim.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37173861
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 20:02 schreef poemojn het volgende:
Wat voor voeding krijgt ze nu, zit daar probiotica in? Zou ook voor de stoelgang goed moeten zijn.
Kim krijgt Friso Comfort. Dat is tegen krampjes, spugen, moeizame stoelgang etc.
Normaal helpt het ook wel.
Ze is nu gelukkig iets rustiger. Misschien heeft het ook met de vaccinatie te maken.
pi_37173946
En je maakt het wel klaar met water dat eerst aan de kook gebracht is, dan poeder erbij, dan laten afkoelen? Dat gaat bij friso toch anders dan bij andere fv? En ik denk dat als de poeder minder goed opgelost is dat ze ook sneller last ervan kan krijgen. Maar dat weet je vast al wel
pi_37174173
arme kim, hopelijk is ze nu toch snel van die krampen af! en heeft ze inmiddels alweer een prik gehad? het lijkt zo kort geleden dat ze last had van de vorige. he, sneu! ik hoop echt dat er snel wat relaxtere tijden komen voor jullie alledrie.
pi_37175900
Ja, het poeder maken we klaar met gekookt water.

Ze heeft idd de 3e vaccinatie gehad. Van de vorige heeft ze ruim 3 weken last gehad. Of iig viel het met de prik samen.

En dan gaan we ook nog eens verhuizen!
5 mei krijgen we de sleutel en 19 mei gaan we hier eruit. Maar dat is wel een beter, jonger huis!
pi_37175938
nou wie weet brengt dat wel de nodige omslag. ik hoop het. succes ermee!
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:35:29 #87
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37176072
Het lijkt me dat ze "gewoon" pijn heeft van het poepen, eerlijk gezegd. Als er zelfs bloed bij zit zou het heel goed kunnen dat er door de harde ontlasting kloofjes ontstaan rond haar anus, en dat doet natuurlijk hartstikke zeer....
Maar dat zou opgelost kunnen worden door die lactulose, dus ikzou dat eerst even een paar dagen proberen voordat je met de voeding gaat rommelen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_37179554
jeetje Ingrid wat vervelend. Ik hoop dat het lukt met de lactulose. Amber heeft er in het begin ook heel veel baat bij gehad. Nu krijgt ze 2x per dat een theelepeltje olijfolie door de voeding en dat gaat perfect!! Ze poept nu 2 a 3 keer per dag. Ook heeft ze helemaal geen last mer van kramp. Ze laat alleen verschrikkelijk veel windjes.

Hoeveel moet een kindje van 6 mnd gemiddeld aan vocht binnenkrijgen? Amber krijgt nu 3 flessen van 220 cc, een fruithap, een groentehap en 2 a 3 keer per dag een flesje water van 50 tot 100 cc met wat diksap.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_37180406
Sterkte Ingrid! Wat rot dat ze er zo'n last van heeft..

Vicky, volgens mij is dat zat hoor! Sara krijgt 2 keer pap van 200 cc, en 3 keer diksap of water of thee van 120 CC.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37183040
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:35 schreef Leah het volgende:
Het lijkt me dat ze "gewoon" pijn heeft van het poepen, eerlijk gezegd. Als er zelfs bloed bij zit zou het heel goed kunnen dat er door de harde ontlasting kloofjes ontstaan rond haar anus, en dat doet natuurlijk hartstikke zeer....
Maar dat zou opgelost kunnen worden door die lactulose, dus ikzou dat eerst even een paar dagen proberen voordat je met de voeding gaat rommelen.
Ik heb niet gezegd dat we met voeding gaan rommelen!

De lactulose heeft snel geholpen! Kim had net een iets smeuiige keutel, die duidelijk makkelijker eruit kwam!
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:18:36 #91
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37195645
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:01 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat we met voeding gaan rommelen!

De lactulose heeft snel geholpen! Kim had net een iets smeuiige keutel, die duidelijk makkelijker eruit kwam!
Zo bedoelde ik het ook niet... maar goed, als jij voortaan om tips vraagt zal ik ze in ieder geval niet meer geven, goed?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_37196264
Van die lactulose kan ze de krampjes ook hebben.
Bo had /heeft ook altijd harde ontlasting. Ze heeft toen ook lactulose gekregen. daar werd de ontlasting inderdaad smeuiger van. Maar ze kreeg er ook ongeloofelijke krampen van.
Kim heeft het wel nodig ivm bloed bij de ontlasting, maar het verklaard wel de krampjes.


En Jonnetje wat een ontzettende lieve foto
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_37196881
Wat een gave draagdoek is dat zeg. Jeetje dat is volgens mij echt helemaal ideaal zo'n ding. Zelf heb ik de premaxx babysling. Is ook een erg fijne babydrager. Ik zou hem nu nog kunnen gebruiken, maar dat komt er toch niet echt van eigenlijk.
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:04:12 #94
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37196923
Lewis, hoe is het met Chantel? en natuurlijk ook met Joshua, maar daar is dit het verkeerde topic voor
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_37198084
Amber is echt helemaal gek van diksap, al zitten er maar een paar druppeltjes in de fles. Geef haar na de fruit en de groentehap altijd wat vocht om de voeding weg te spoelen, nou dan lijkt ze wel een hongerige kraai.. zo grappig. Ze probeert ook steeds zelf de fles vast te houden. Heb vandaag geprobeerd of ze uit een tuitbeker kan drinken, lukt wel, maar ze snapt het nog niet helemaal. Of ze bijt op die tuit of ze sabbelt alsof het een speen is, maar de 100cc ging er wel goed in!

Ze pakt ook steeds vaker haar duim ipv een seen, dat vind ik zo'n grappig en lief gezicht. Ben ook blij dat we de darmellende nu gehad hebben (behalve de winderigheid). Amber is echt een heel ander kindje, zo vrolijk en gezellig.... echt een onwijze opluchting!!

Randa, mooie doek!! Wij hadden een Premaxx gekocht maar Amber vond het helemaal niets. Heb hem 1 keer gebruikt en daarna istie de kast in gegaan, heb hem nu op MP staan.

Morgen hebben we een afscheidsetentje voor mijn zusje. Die gaat 10 weken stage lopen in Ghana. Heb via de Kruidvat een ontzettend leuk fotoboekje laten maken, met foto's van Amber van geboorte tot nu. Ben heel beneiwud hoe ze het vind.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_37212254
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:18 schreef Leah het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het ook niet... maar goed, als jij voortaan om tips vraagt zal ik ze in ieder geval niet meer geven, goed?
Ok. Maar we zijn hier al zovaak aangevallen wat betreft voeding en fruithapje etc, dat ik dat ff duidelijk wilde maken!
pi_37217285
Die draagdoeken zijn helemaal geweldig! Als we ooit een tweede krijgen wil ik er zeker ook 1!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37224959
Het gaat helaas wat slechter. Ze spuugt weer veel en heeft nu ineens last van zure oprispingen.
Zal vast door de vaccinatie komen. Hopelijk duurt dit niet weer ruim 3 weken!
  zondag 23 april 2006 @ 21:43:56 #99
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37227542
ingrid, als je advies vraagt krijg je soms ook wat hardere berichten.. bednek je zo dat het met goede intenties bedoeld is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 23 april 2006 @ 22:04:12 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37228481
Vandaag was de kleine gedoopt, o wat was ze mooi
en ze was zo lief
Ze zat heel geinterreseerd naar de pastoor te kijken toen die deed vertellen. en van iedereen kusjes/kruijsje krijgen werd beloond met een prachtige glimlach.
Ze heeft nog zelf de bel geluid
Wat ben ik trots

en overdaad aan smilies maar ik kan het gewoon niet anders beschrijven
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')