Ministers en staatssecretarissen zijn het topje van de ijsberg. Degene met de politieke verantwoordelijkheid. De daadwerkelijke kennis zit natuurlijk op het departement in de vorm van allerlei ambtenaren.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:05 schreef RichardQuest het volgende:
Als ons land niet onderuit gaat van een afwezige staatssecretaris vraag ik me af wat ze daar dan nog doetGewoon, weg met de post, of laat haar de rest van de baan thuis werken, laptopje, telefoon, sms etc. Toch?
Het nemen van zwangerschapsverlof houdt in dat je je eigen belang stelt voor het landsbelang. Dat kan niet. De link met Lodewijk XIV is dat hij de staat als eigendom zag, en daar naar eigen goeddunken over beschikte. Ministers (en staatssecretarissen) zijn echter dienaren, van ons aller en niet hun eigen belang dat is.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:03 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dus het nemen van een aantal weken zwangerschapsverlof is een eigen voordeeltje, dat ten koste gaat van ons allen? Nogmaals: ik denk niet dat ons land plosklaps enorm achteruit zal gaan door die paar weken.
De link met Lodewijk de 14de ontgaat mij hier geheel... hij werd onverhoopt zwanger?
quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:05 schreef RichardQuest het volgende:
Als ons land niet onderuit gaat van een afwezige staatssecretaris vraag ik me af wat ze daar dan nog doetGewoon, weg met de post, of laat haar de rest van de baan thuis werken, laptopje, telefoon, sms etc. Toch?
Het gaat om een paar weken, niet over een jaar... kom op zeg.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:05 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan kunnen we ook wel volstaan met minimumloon voor die functie, als het toch geen ene reet uit maakt.![]()
Niet alleen de weken dat ze thuis uit haar neus zit te eten, maar ook de periode er na wanneer dat kind aandacht nodig heeft en de periode ervoor dat ze ligt te puffen van ik kan niet meer.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
[..]
Het gaat om een paar weken, niet over een jaar... kom op zeg.![]()
2 keer zwangerschapsverlof is minimaal 32 weken. Kortom, ze is bij benadering dus inclusief andere verloven wel degelijk een jaar afwezig.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
[..]
Het gaat om een paar weken, niet over een jaar... kom op zeg.![]()
Moet je als man eens proberen in de politiek, een sabbatical nemen.. ze vreten je op.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
2 keer zwangerschapsverlof is minimaal 32 weken. Kortom, ze is bij benadering dus inclusief andere verloven wel degelijk een jaar afwezig.
Dat kun je ook oplossen door de man evenveel zwangerschapsverlof als de vrouw te geven. Dan lat je ze in elk geval niet creperen als ze, zeg, verkracht zijn en om principiele redenen geen abortus willen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:53 schreef 7th_wave het volgende:
ik vind dat vrouwen die een kind ambieren dit uberhaupt niet op kosten van de baas zouden moeten kunnen doen. laat de wetgever maar een optie inbouwen voor onbetaald verlof voor zwangere vrouwen. dit zou ook alleen maar in hun eigen voordeel zijn, omdat de onderhandelingspositie van vrouwen tijdens de sollicitaties hierdoor verbeterd wordt. het is voor werkgevers dan niet echt meer een issue om een vrouw in kinderrijpe leeftijd aan te nemen.
hij werkt thuis. dat is iets anders dan vrij nemen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:49 schreef Floripas het volgende:
Om terug te komen op Wouter Bos: hij neemt één dag in de week vrij om bij zijn kind te zijn. Ik heb er nog geen reltopics over gezien.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:55 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
hij werkt thuis. dat is iets anders dan vrij nemen.
ik denk niet dat dit hem als premier straks nog in dank afgenomen zal worden. "sorry meneer bush, maar wouter werkt thuis vandaag om zijn kind te verzorgen" dat is een kwestie van prioriteiten en ambities.
bronquote:Maandag is Iris-dag. Op die dag zorgt hij voor zijn halfjaar oude dochter, doet het huishouden en probeert en passant nog een beetje te werken. Maar dat laatste valt erg tegen. Hij was al gewaarschuwd door lotgenoten: thuiswerken met een baby is geen succes. In zijn geval komt het neer op maximaal zo'n drie uur per dag. En dan heeft hij mazzel, want Iris is een ideaal kind. 'Ze slaapt meestal door tot halfacht, soms zelfs halfnegen. Gisteren had ik wat minder geluk, toen moest ik er om halfacht uit. Dan is het een vaste routine: uit bed halen, verschonen, voeden, spelen, fruithapje maken. Nee, niet uit een potje, puur natuur. Afhankelijk van de darmsituatie een perzik, een peer en een banaan in de blender. Een banaan stopt, dat is belangrijk om te weten. Daarna gaat ze weer naar bed. En kan ik iets voor mezelf doen.'
En jij denkt dus dat van alles blijft liggen terwijl zij weg is? Het is daar geen gemeentehuis ("Nee, Carien werkt alleen op maandag van 10:30 tot 14:00, dinsdag van 9:00 tot 15:15, woensdag van 12:47...").quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:42 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Inderdaad, Van Gennip heeft zelf ook al aangegeven dat ze minder kan werken, en ook een tijd thuis blijft. Mwanatabu, je kletst.
nee het gaat me helemaal niet om het verschil tussen man en vrouw.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat kun je ook oplossen door de man evenveel zwangerschapsverlof als de vrouw te geven.
eh. ok dit zijn wel zeer uitzonderlijke gevallen he? maar ik ben best bereid om voor dit soort gevallen een uitzondering te maken. en ik denk dat werkgevers dat ook niet zo'n probleem zullen vinden.quote:Dan lat je ze in elk geval niet creperen als ze, zeg, verkracht zijn en om principiele redenen geen abortus willen.
Ik weet het. Nu weten we het allemaal wel.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:49 schreef Floripas het volgende:
Mwanatabu for zwangere staatssecretaris![]()
juist ja. tot zover het verantwoordelijkheidsgevoel van wouter bos. (al vermoed ik dat hij wel meer dan 40 uur per maand maaktquote:
Je doet nu net alsof het krijgen van kinderen, een noodzakelijkheid voor onze economie, onze cultuur, ons voortbestaan, enzovoorts, hetzelfde is als een rondje St. Tropez toeren met de Ferrari.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:01 schreef 7th_wave het volgende:
het is onredelijk naar de werkgever (in dit geval de regering) om maar gewoon een paar maanden betaald vrij te nemen, terwijl je die zwangerschap zelf veroorzaakt hebt. mensen hebben bepaalde verantwoordelijkheden, en dienen zich hier ook naar te gedragen.
Ga vooral op deze voet verder in dit topic. Ik ben je fan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik weet het. Nu weten we het allemaal wel.![]()
Mensen, zwanger woren is onverantwoordelijk!quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:01 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
nee het gaat me helemaal niet om het verschil tussen man en vrouw.
het is onredelijk naar de werkgever (in dit geval de regering) om maar gewoon een paar maanden betaald vrij te nemen, terwijl je die zwangerschap zelf veroorzaakt hebt. mensen hebben bepaalde verantwoordelijkheden, en dienen zich hier ook naar te gedragen.
Tja, dat krijg je in een klimaat waar die zwangere zeugen geen kans krijgen omdat ze toch con-ti-nu met jong geschopt worden en weigeren om thuis te gaan zitten breien.quote:ik heb meerdere malen al WGR topics voorbij zien komen van vrouwen die nota bene al zwanger waren, met de vraag of ze dit wel of niet geheim moesten houden tijdens de sollicitatie. wat is dat nou voor mentaliteit zeg.
[..]
Hangt van de werkgever af. Ik heb er eentje die met tranen in de ogen kennis neemt van het aanstaande wonder des levensch. Een ander werkt je er zo snel mogelijk uit terwijl hij achter je rug blaft dat hij die baarmoeders op pootjes niet op zijn afdeling duldt.quote:eh. ok dit zijn wel zeer uitzonderlijke gevallen he? maar ik ben best bereid om voor dit soort gevallen een uitzondering te maken. en ik denk dat werkgevers dat ook niet zo'n probleem zullen vinden.
Ik vind het opvoeden van kinderen behoorlijk relevant voor de samenleving. Politici moeten niet in ivoren torens zitten, politici mogen ook weleens leren hoe moeilijk het is een fatsoenlijke crèche te vinden, zien hoe vervuild de parken zijn met hondenstront waar je kind elke keer in dreigt te hobbelen, hoe klote de Tweede Fase kan zijn, enzovoorts.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:03 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
juist ja. tot zover het verantwoordelijkheidsgevoel van wouter bos. (al vermoed ik dat hij wel meer dan 40 uur per maand maakt) maar 2e kamer leden hebben geloof ik geen urenverantwoording, of een specifieke taak zoals de regering dat heeft, dus daar maak ik me verder niet zo druk om.
het is geen noodzakelijkheid voor een werkgever. die ondervindt er in de huidige situatie flinke nadelen van. natuurlijk ben ik met je eens dat het krijgen van kinderen niet onbelangrijk is, maar ik vind wel dat hieraan wel beperkingen mogen worden gesteld door werkgevers. als jij op een belangrijke stoel zit in het bedrijfsleven of in de politiek, dan moet je die verantwoordelijkheid ook durven nemen. en als je dat niet wilt, dan moet je gewoon een treetje lager gaan werken totdat je dat kind naar de creche kunt sturen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof het krijgen van kinderen, een noodzakelijkheid voor onze economie, onze cultuur, ons voortbestaan, enzovoorts, hetzelfde is als een rondje St. Tropez toeren met de Ferrari.
Draag dat dan ook niet aan als argument, zeg. Kom er gewoon voor uit dat je tegen werkende vrouwen bent!quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:01 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
nee het gaat me helemaal niet om het verschil tussen man en vrouw.
Juist niet. Dan gaat de mentaliteit als tentoon gespreid in dit topic nooit weg.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:07 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
het is geen noodzakelijkheid voor een werkgever. die ondervindt er in de huidige situatie flinke nadelen van. natuurlijk ben ik met je eens dat het krijgen van kinderen niet onbelangrijk is, maar ik vind wel dat hieraan wel beperkingen mogen worden gesteld door werkgevers.
Waarom zou het onverantwoordelijk zijn voor je baan om kinders te krijgen?quote:als jij op een belangrijke stoel zit in het bedrijfsleven of in de politiek, dan moet je die verantwoordelijkheid ook durven nemen. en als je dat niet wilt, dan moet je gewoon een treetje lager gaan werken totdat je dat kind naar de creche kunt sturen.
nee hoor. hoe kom je er bij. ik heb iets tegen zwangere werkende vrouwen op het moment dat ze hun werk niet meer kunnen doen. schuif mij aub niet in een christen/moslim fundi hokjequote:Op dinsdag 18 april 2006 18:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Draag dat dan ook niet aan als argument, zeg. Kom er gewoon voor uit dat je tegen werkende vrouwen bent!
Nee, je gaat ervan uit dát ze hun werk niet meer kunnen doen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:09 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
nee hoor. hoe kom je er bij. ik heb iets tegen zwangere werkende vrouwen op het moment dat ze hun werk niet meer kunnen doen. schuif mij aub niet in een christen/moslim fundi hokje![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |