abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37057966
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat raar dat jij denkt dat zij daar niet zelf over nagedacht heeft? Zou ze geen gelijkwaardige vervanging geregeld hebben?
? Vervanging geregeld? Kom op zeg, zet die vervanger er dan meteen neer. Nee hoor, zij neemt die baan aan dus zij moet dan ook ervoor zorgen dat ze die invult en dat is niet het regelen van vervanging.
pi_37058034
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:15 schreef thabit het volgende:
Misschien moet je voor grap een keer in het OUD-forum kijken, Mwanatabu, om een aardige indruk van het denkniveau van de zwangere vrouw te krijgen.

Voor de grap? Ik zit er serieus!
Ik heb nog nooit gemerkt dat in één van mijn zwangerschappen mijn "denkniveau" op "niveau van functioneren" aangepast werd.

(Ja, inkoppertje: "I rest my case")
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37058054
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:18 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

? Vervanging geregeld? Kom op zeg, zet die vervanger er dan meteen neer. Nee hoor, zij neemt die baan aan dus zij moet dan ook ervoor zorgen dat ze die invult en dat is niet het regelen van vervanging.
Wel dus, in geval van normale zaken zoals zwangerschappen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37059371
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee dus. Dan ben je niet geschikt voor de bepaalde functie op dat moment.
pi_37060521
quote:

[..]

Niet dus. Als je zwanger wil worden terwijl je een verantwoordelijke positie hebt, ga je maar ander werk doen. Er zijn er genoeg die wél de juiste instelling hebben.
pi_37060670
quote:

[..]

Als ze cassiere was geweest wel, maar voor haar huidige functie is het niet wenselijk om er een paar maanden tussen uit te gaan.
pi_37062038
En waar trekken we de lijn? En hoe beoordelen we of een zwangere vrouw/moeder nog wel toegewijd genoeg zou zijn om een functie te vervullen? Verschilt dit per vrouw of zijn alle vruchtdragende vrouwen per definitie ongeschikt voor bepaalde beroepsgroepen?

Totale onzin. Ze is 3 maanden weg (normale recessen niet meegerekend) en wordt in die tijd heus niet vervangen door Jan Piet Heijn Lul. Daarna is ze weer gewoon in staat zelf haar taak te vervullen. Ze doet het nu ook met twee.
pi_37062085
Alsof zwangere vrouwen in een klap gehandicapt zijn, en niets meer kunnen
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_37063137
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:40 schreef djenneke het volgende:
Alsof zwangere vrouwen in een klap gehandicapt zijn, en niets meer kunnen
Doos

Waar trekken we de lijn? Er zal een grijs gebied zijn, maar we hebben het bij politici op 1e en 2e kamer niveau over het hoogste niveau met veel verantwoordelijkheid en maximale inzet. Dat is nogal eens ver te zoeken bij de mensen die die functies bekleden en zwangerschap is ook iets dat niet helpt. Dan wacht zo'n vrouw maar een paar jaar.
pi_37063496
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:20 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Doos

Waar trekken we de lijn? Er zal een grijs gebied zijn, maar we hebben het bij politici op 1e en 2e kamer niveau over het hoogste niveau met veel verantwoordelijkheid en maximale inzet. Dat is nogal eens ver te zoeken bij de mensen die die functies bekleden en zwangerschap is ook iets dat niet helpt. Dan wacht zo'n vrouw maar een paar jaar.
Dus omdat er een stel uit hun neus zitten te vreten, sluiten we zwangere vrouwen ook maar meteen uit?
Gelukkig zit het qua wetgeving niet zo in elkaar in dit land, hoewel er nog een hoop werk verzet moet worden voordat werkende zwangere vrouwen/moeders normaal gevonden gaan worden. Ook blijkens dit topic.
pi_37063577
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dus omdat er een stel uit hun neus zitten te vreten, sluiten we zwangere vrouwen ook maar meteen uit?
Gelukkig zit het qua wetgeving niet zo in elkaar in dit land, hoewel er nog een hoop werk verzet moet worden voordat werkende zwangere vrouwen/moeders normaal gevonden gaan worden. Ook blijkens dit topic.
Lees en begrijp. Die functies horen niet ingevuld te worden dat je maar wat aanrommelt en veel verplichtingen er naast hebt. Je hoort je compleet in te zetten voor de functie en een stuk flexibikiteit hoort hier ook bij. Een zwangerschap belemmert hierin enorm.

Volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen en houd je je voor de domme. Da's dan jouw keuze, ik vind het niks.
pi_37063646
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:34 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Lees en begrijp. Die functies horen niet ingevuld te worden dat je maar wat aanrommelt en veel verplichtingen er naast hebt. Je hoort je compleet in te zetten voor de functie en een stuk flexibikiteit hoort hier ook bij. Een zwangerschap belemmert hierin enorm.

Volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen en houd je je voor de domme. Da's dan jouw keuze, ik vind het niks.
Nee, jij wilt maar niet van jouw indruk af dat moeders of zwangere vrouwen zich niet voor de volle 100% in kunnen zetten voor hun baan. Waarom zou een zwangere minder flexibel zijn? Kan ze de telefoon niet meer bedienen? Snapt ze de pc ineens niet meer? Kan ze het mobieltje tijdens vergaderingen niet meer uitzetten? Ontploffen haar borsten als ze na moet denken?
pi_37063776
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, jij wilt maar niet van jouw indruk af dat moeders of zwangere vrouwen zich niet voor de volle 100% in kunnen zetten voor hun baan. Waarom zou een zwangere minder flexibel zijn? Kan ze de telefoon niet meer bedienen? Snapt ze de pc ineens niet meer? Kan ze het mobieltje tijdens vergaderingen niet meer uitzetten? Ontploffen haar borsten als ze na moet denken?
Doe niet zo stom. Je kunt niet én moeder zijn en je 100% inzetten voor die functie. Dat is magisch denken.
pi_37063811
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Doe niet zo stom. Je kunt niet én moeder zijn en je 100% inzetten voor die functie. Dat is magisch denken.
Inderdaad, Van Gennip heeft zelf ook al aangegeven dat ze minder kan werken, en ook een tijd thuis blijft. Mwanatabu, je kletst.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_37063949
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor vaders.
pi_37064042
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:47 schreef djenneke het volgende:

[..]

Onzin, die gaan geen zoveel maanden met zwangerschapsverlof. (Mocht dat wel zo worden: dan zijn ook zij niet geschikt voor dergelijke functies)
pi_37064090
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:50 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Onzin, die gaan geen zoveel maanden met zwangerschapsverlof. (Mocht dat wel zo worden: dan zijn ook zij niet geschikt voor dergelijke functies)
Het is maar een paar maanden hoor, en dan ben je nog niet helemaal onthand. Laptop, telefoon, moderne techniek enzo?
pi_37064190
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:52 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het is maar een paar maanden hoor, en dan ben je nog niet helemaal onthand. Laptop, telefoon, moderne techniek enzo?
Dat is voor een onbenullige functie geen probleem, maar aan landsbestuurders stel ik (en met mij een heel groot deel van de staatsrechtelijke literatuur) hogere eisen. Daar moet je je 100% voor inzetten, en dat doet mevrouw Van G overduidelijk niet.
pi_37064263
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik denk dat een zwangerschap wel degelijk een belemmering kan vormen voor je baan. Op mijn werk is iemand zwanger, maandje of 2/3 en ze zit nu al in de ziektewet.
pi_37064290
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:55 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is voor een onbenullige functie geen probleem, maar aan landsbestuurders stel ik (en met mij een heel groot deel van de staatsrechtelijke literatuur) hogere eisen. Daar moet je je 100% voor inzetten, en dat doet mevrouw Van G overduidelijk niet.
Ik denk niet dat Nederland instort als mevrouw de staatsecretaris een paar weken zwangerschapsverlof neemt. Call me crazy.
pi_37064348
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:59 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Nederland instort als mevrouw de staatsecretaris een paar weken zwangerschapsverlof neemt. Call me crazy.
Nee dat denk ik ook niet. Maar het gaat om het principe: willen we mensen die er voor ons allemaal zitten, of alleen maar voor hun eigen voordeeltjes? Persoonlijk verlang ik niet echt terug naar de tijd van Lodewijk XIV.
pi_37064402
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee dat denk ik ook niet. Maar het gaat om het principe: willen we mensen die er voor ons allemaal zitten, of alleen maar voor hun eigen voordeeltjes? Persoonlijk verlang ik niet echt terug naar de tijd van Lodewijk XIV.
Dus het nemen van een aantal weken zwangerschapsverlof is een eigen voordeeltje, dat ten koste gaat van ons allen? Nogmaals: ik denk niet dat ons land plosklaps enorm achteruit zal gaan door die paar weken.

De link met Lodewijk de 14de ontgaat mij hier geheel... hij werd onverhoopt zwanger?
pi_37064469
Als ons land niet onderuit gaat van een afwezige staatssecretaris vraag ik me af wat ze daar dan nog doet Gewoon, weg met de post, of laat haar de rest van de baan thuis werken, laptopje, telefoon, sms etc. Toch?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_37064471
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:59 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dan kunnen we ook wel volstaan met minimumloon voor die functie, als het toch geen ene reet uit maakt.
pi_37064568
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:47 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, als een kerel in een kabinet/Kamer een paar maanden weg is om persoonlijke wensen, mag hij ook wegwezen.
pi_37064652
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:05 schreef RichardQuest het volgende:
Als ons land niet onderuit gaat van een afwezige staatssecretaris vraag ik me af wat ze daar dan nog doet Gewoon, weg met de post, of laat haar de rest van de baan thuis werken, laptopje, telefoon, sms etc. Toch?
Ministers en staatssecretarissen zijn het topje van de ijsberg. Degene met de politieke verantwoordelijkheid. De daadwerkelijke kennis zit natuurlijk op het departement in de vorm van allerlei ambtenaren.

Dit doet verder niet zoveel af aan het feit dat een staatssecretaris in de regeerperiode gewoon beschikbaar moet zijn en een kinder wens (tijdelijk) uitstelt.
pi_37064876
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:03 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dus het nemen van een aantal weken zwangerschapsverlof is een eigen voordeeltje, dat ten koste gaat van ons allen? Nogmaals: ik denk niet dat ons land plosklaps enorm achteruit zal gaan door die paar weken.

De link met Lodewijk de 14de ontgaat mij hier geheel... hij werd onverhoopt zwanger?
Het nemen van zwangerschapsverlof houdt in dat je je eigen belang stelt voor het landsbelang. Dat kan niet. De link met Lodewijk XIV is dat hij de staat als eigendom zag, en daar naar eigen goeddunken over beschikte. Ministers (en staatssecretarissen) zijn echter dienaren, van ons aller en niet hun eigen belang dat is.
pi_37065263
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:05 schreef RichardQuest het volgende:
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:05 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dan kunnen we ook wel volstaan met minimumloon voor die functie, als het toch geen ene reet uit maakt.
Het gaat om een paar weken, niet over een jaar... kom op zeg.
pi_37065359
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:29 schreef djenneke het volgende:

[..]

[..]

Niet alleen de weken dat ze thuis uit haar neus zit te eten, maar ook de periode er na wanneer dat kind aandacht nodig heeft en de periode ervoor dat ze ligt te puffen van ik kan niet meer.

Zo'n vrouw moet gewoon even geduld hebben en een paar jaartjes wachten, het is geen decennia , wat is daar nu mis mee?
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:34:24 #80
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37065430
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:29 schreef djenneke het volgende:

[..]

[..]

2 keer zwangerschapsverlof is minimaal 32 weken. Kortom, ze is bij benadering dus inclusief andere verloven wel degelijk een jaar afwezig.
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:46:16 #81
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37065779
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

2 keer zwangerschapsverlof is minimaal 32 weken. Kortom, ze is bij benadering dus inclusief andere verloven wel degelijk een jaar afwezig.
Moet je als man eens proberen in de politiek, een sabbatical nemen.. ze vreten je op.

Dat die Karien van Gennip dan ook nog eens het lef heeft om over collegialiteit te spreken, dat is natuurlijk helemaal stuitend!!

We weten inmiddels dat de onderhandelingen bij Nedcar een fiasco zijn geworden en dat is allemaal terug te voeren op de wanprestaties van mevrouw-het-cdakinderfabriekje van Gennip.
Als zijn immers genoeg dossierkennis had gehad, dan had Balkenende niet voor de zoveelste keer voor lul hoeven staan door eerst te claimen dat hij er alles aan zal doen om de onderhandelingen met Mitsubishi te promoten en om vervolgens met lege handen komen te staan..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:49:41 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37067712
Luister, ik begrijp niet waarom zo wordt gezeken op zwangere vrouwen. Je kunt als zwangere vrouw, zeker in een beleidsmatige functie, ook behoorlijk veel vanuit thuis doen.

Om terug te komen op Wouter Bos: hij neemt één dag in de week vrij om bij zijn kind te zijn. Ik heb er nog geen reltopics over gezien.

Bah, stelletje mannetjesmakers. Als je geen vrouwen in de politiek wil, kom daar dan gewoon ronduit voor uit.

En Mwanatabu schopt kont in dit topic. Mwanatabu for staatssecretaris
pi_37067792
ik vind dat vrouwen die een kind ambieren dit uberhaupt niet op kosten van de baas zouden moeten kunnen doen. laat de wetgever maar een optie inbouwen voor onbetaald verlof voor zwangere vrouwen. dit zou ook alleen maar in hun eigen voordeel zijn, omdat de onderhandelingspositie van vrouwen tijdens de sollicitaties hierdoor verbeterd wordt. het is voor werkgevers dan niet echt meer een issue om een vrouw in kinderrijpe leeftijd aan te nemen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:54:39 #84
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37067840
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:53 schreef 7th_wave het volgende:
ik vind dat vrouwen die een kind ambieren dit uberhaupt niet op kosten van de baas zouden moeten kunnen doen. laat de wetgever maar een optie inbouwen voor onbetaald verlof voor zwangere vrouwen. dit zou ook alleen maar in hun eigen voordeel zijn, omdat de onderhandelingspositie van vrouwen tijdens de sollicitaties hierdoor verbeterd wordt. het is voor werkgevers dan niet echt meer een issue om een vrouw in kinderrijpe leeftijd aan te nemen.
Dat kun je ook oplossen door de man evenveel zwangerschapsverlof als de vrouw te geven. Dan lat je ze in elk geval niet creperen als ze, zeg, verkracht zijn en om principiele redenen geen abortus willen.
pi_37067843
Ik mag trouwens wel hopen dat meneer van Gennip er niet óók een full-time carriere op nahoudt, voor de rest heb ik er geen problemen mee, ze geeft zelfs het goede voorbeeld, als het aan de gemiddelde Nederlander ligt die niet Christen of niet Islamitisch is ligt, zijn we binnenkort uitgestorven.
pi_37067858
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:49 schreef Floripas het volgende:
Om terug te komen op Wouter Bos: hij neemt één dag in de week vrij om bij zijn kind te zijn. Ik heb er nog geen reltopics over gezien.
hij werkt thuis. dat is iets anders dan vrij nemen.

ik denk niet dat dit hem als premier straks nog in dank afgenomen zal worden. "sorry meneer bush, maar wouter werkt thuis vandaag om zijn kind te verzorgen" dat is een kwestie van prioriteiten en ambities.
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:59:31 #87
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37067953
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:55 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

hij werkt thuis. dat is iets anders dan vrij nemen.

ik denk niet dat dit hem als premier straks nog in dank afgenomen zal worden. "sorry meneer bush, maar wouter werkt thuis vandaag om zijn kind te verzorgen" dat is een kwestie van prioriteiten en ambities.
quote:
Maandag is Iris-dag. Op die dag zorgt hij voor zijn halfjaar oude dochter, doet het huishouden en probeert en passant nog een beetje te werken. Maar dat laatste valt erg tegen. Hij was al gewaarschuwd door lotgenoten: thuiswerken met een baby is geen succes. In zijn geval komt het neer op maximaal zo'n drie uur per dag. En dan heeft hij mazzel, want Iris is een ideaal kind. 'Ze slaapt meestal door tot halfacht, soms zelfs halfnegen. Gisteren had ik wat minder geluk, toen moest ik er om halfacht uit. Dan is het een vaste routine: uit bed halen, verschonen, voeden, spelen, fruithapje maken. Nee, niet uit een potje, puur natuur. Afhankelijk van de darmsituatie een perzik, een peer en een banaan in de blender. Een banaan stopt, dat is belangrijk om te weten. Daarna gaat ze weer naar bed. En kan ik iets voor mezelf doen.'
bron
pi_37067954
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:42 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Inderdaad, Van Gennip heeft zelf ook al aangegeven dat ze minder kan werken, en ook een tijd thuis blijft. Mwanatabu, je kletst.
En jij denkt dus dat van alles blijft liggen terwijl zij weg is? Het is daar geen gemeentehuis ("Nee, Carien werkt alleen op maandag van 10:30 tot 14:00, dinsdag van 9:00 tot 15:15, woensdag van 12:47...").
Feit is dat vrouwen (mensen) recht hebben op kinderen en zwangerschapsverlof en dat de werkgever dan in overleg heeft te zorgen voor goede vervanging voor de tijd dat ze totaal uit de running is (3 maanden). Als mevrouw dus vantevoren al aangeeft dat ze het wat rustiger aan gaat doen, dan worden haar taken mooi gedelegeerd naar gelijkwaardige partijen. Zo gaat dat op een werkvloer.
Om nou te stellen dat zij een verkeerd voorbeeld geeft omdat zij een publieke werkvloer bestiert en een zeer verantwoordelijke functie bekleedt, dat is een beetje denigrerend naar vrouwen met gezinnen (al dan niet in aanbouw) toe.
Vroeger was het normaal dan mevroi na het huwelijk thuis ging zitten om zich voor te bereiden op het hoogste goed in haar leventje: het moederschap. Om dit eruit te krijgen, zijn er dus regelingen zoals ouderschapsverlof, zwangerschapsverlof, zorgverlof etc. in het leven te roepen. Maar daar zijn we overduidelijk nog niet aan gewend.
Vraagje: toen Beatrix (of Maxima) tot 3 keer toe zwanger raakte, gaf ze toen ook het verkeerde voorbeeld?
pi_37067992
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat kun je ook oplossen door de man evenveel zwangerschapsverlof als de vrouw te geven.
nee het gaat me helemaal niet om het verschil tussen man en vrouw.

het is onredelijk naar de werkgever (in dit geval de regering) om maar gewoon een paar maanden betaald vrij te nemen, terwijl je die zwangerschap zelf veroorzaakt hebt. mensen hebben bepaalde verantwoordelijkheden, en dienen zich hier ook naar te gedragen. ik heb meerdere malen al WGR topics voorbij zien komen van vrouwen die nota bene al zwanger waren, met de vraag of ze dit wel of niet geheim moesten houden tijdens de sollicitatie. wat is dat nou voor mentaliteit zeg.
quote:
Dan lat je ze in elk geval niet creperen als ze, zeg, verkracht zijn en om principiele redenen geen abortus willen.
eh. ok dit zijn wel zeer uitzonderlijke gevallen he? maar ik ben best bereid om voor dit soort gevallen een uitzondering te maken. en ik denk dat werkgevers dat ook niet zo'n probleem zullen vinden.
pi_37068035
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:49 schreef Floripas het volgende:
Mwanatabu for zwangere staatssecretaris
Ik weet het. Nu weten we het allemaal wel.
pi_37068047
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

[..]

bron
juist ja. tot zover het verantwoordelijkheidsgevoel van wouter bos. (al vermoed ik dat hij wel meer dan 40 uur per maand maakt ) maar 2e kamer leden hebben geloof ik geen urenverantwoording, of een specifieke taak zoals de regering dat heeft, dus daar maak ik me verder niet zo druk om.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:04:20 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37068080
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:01 schreef 7th_wave het volgende:
het is onredelijk naar de werkgever (in dit geval de regering) om maar gewoon een paar maanden betaald vrij te nemen, terwijl je die zwangerschap zelf veroorzaakt hebt. mensen hebben bepaalde verantwoordelijkheden, en dienen zich hier ook naar te gedragen.
Je doet nu net alsof het krijgen van kinderen, een noodzakelijkheid voor onze economie, onze cultuur, ons voortbestaan, enzovoorts, hetzelfde is als een rondje St. Tropez toeren met de Ferrari.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:05:27 #93
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37068123
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik weet het. Nu weten we het allemaal wel.
Ga vooral op deze voet verder in dit topic. Ik ben je fan.
pi_37068133
quote:

[..]

het is onredelijk naar de werkgever (in dit geval de regering) om maar gewoon een paar maanden betaald vrij te nemen, terwijl je die zwangerschap zelf veroorzaakt hebt. mensen hebben bepaalde verantwoordelijkheden, en dienen zich hier ook naar te gedragen.
Mensen, zwanger woren is onverantwoordelijk!
quote:
ik heb meerdere malen al WGR topics voorbij zien komen van vrouwen die nota bene al zwanger waren, met de vraag of ze dit wel of niet geheim moesten houden tijdens de sollicitatie. wat is dat nou voor mentaliteit zeg.
[..]
Tja, dat krijg je in een klimaat waar die zwangere zeugen geen kans krijgen omdat ze toch con-ti-nu met jong geschopt worden en weigeren om thuis te gaan zitten breien.
quote:
eh. ok dit zijn wel zeer uitzonderlijke gevallen he? maar ik ben best bereid om voor dit soort gevallen een uitzondering te maken. en ik denk dat werkgevers dat ook niet zo'n probleem zullen vinden.
Hangt van de werkgever af. Ik heb er eentje die met tranen in de ogen kennis neemt van het aanstaande wonder des levensch. Een ander werkt je er zo snel mogelijk uit terwijl hij achter je rug blaft dat hij die baarmoeders op pootjes niet op zijn afdeling duldt.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:07:12 #95
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37068178
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:03 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

juist ja. tot zover het verantwoordelijkheidsgevoel van wouter bos. (al vermoed ik dat hij wel meer dan 40 uur per maand maakt ) maar 2e kamer leden hebben geloof ik geen urenverantwoording, of een specifieke taak zoals de regering dat heeft, dus daar maak ik me verder niet zo druk om.
Ik vind het opvoeden van kinderen behoorlijk relevant voor de samenleving. Politici moeten niet in ivoren torens zitten, politici mogen ook weleens leren hoe moeilijk het is een fatsoenlijke crèche te vinden, zien hoe vervuild de parken zijn met hondenstront waar je kind elke keer in dreigt te hobbelen, hoe klote de Tweede Fase kan zijn, enzovoorts.
pi_37068188
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof het krijgen van kinderen, een noodzakelijkheid voor onze economie, onze cultuur, ons voortbestaan, enzovoorts, hetzelfde is als een rondje St. Tropez toeren met de Ferrari.
het is geen noodzakelijkheid voor een werkgever. die ondervindt er in de huidige situatie flinke nadelen van. natuurlijk ben ik met je eens dat het krijgen van kinderen niet onbelangrijk is, maar ik vind wel dat hieraan wel beperkingen mogen worden gesteld door werkgevers. als jij op een belangrijke stoel zit in het bedrijfsleven of in de politiek, dan moet je die verantwoordelijkheid ook durven nemen. en als je dat niet wilt, dan moet je gewoon een treetje lager gaan werken totdat je dat kind naar de creche kunt sturen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:08:10 #97
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37068211
quote:

[..]

Draag dat dan ook niet aan als argument, zeg. Kom er gewoon voor uit dat je tegen werkende vrouwen bent!
pi_37068259
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:07 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

het is geen noodzakelijkheid voor een werkgever. die ondervindt er in de huidige situatie flinke nadelen van. natuurlijk ben ik met je eens dat het krijgen van kinderen niet onbelangrijk is, maar ik vind wel dat hieraan wel beperkingen mogen worden gesteld door werkgevers.
Juist niet. Dan gaat de mentaliteit als tentoon gespreid in dit topic nooit weg.
quote:
als jij op een belangrijke stoel zit in het bedrijfsleven of in de politiek, dan moet je die verantwoordelijkheid ook durven nemen. en als je dat niet wilt, dan moet je gewoon een treetje lager gaan werken totdat je dat kind naar de creche kunt sturen.
Waarom zou het onverantwoordelijk zijn voor je baan om kinders te krijgen?
"Werken om te leven, niet andersom" <- tegeltjesspreukalert
pi_37068266
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Draag dat dan ook niet aan als argument, zeg. Kom er gewoon voor uit dat je tegen werkende vrouwen bent!
nee hoor. hoe kom je er bij. ik heb iets tegen zwangere werkende vrouwen op het moment dat ze hun werk niet meer kunnen doen. schuif mij aub niet in een christen/moslim fundi hokje
pi_37068303
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:09 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

nee hoor. hoe kom je er bij. ik heb iets tegen zwangere werkende vrouwen op het moment dat ze hun werk niet meer kunnen doen. schuif mij aub niet in een christen/moslim fundi hokje
Nee, je gaat ervan uit dát ze hun werk niet meer kunnen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')